هزینه های زندگی در گرجستان

هزینه های زندگی در گرجستان برای هر فردی که با هدف های مختلف به این کشور مهاجرت می کند از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و باید برآورد صحیحی از آن داشت.

هزینه ها همیشه یکی از قابل توجه ترین نکات در بحث شروع زندگی در کشوری دیگر هستند و در برخی از کیس ها می تواند به عنوان عامل تعیین کننده مقصد نیز به شمار برود.

گرجستان یکی از بهترین کشورهای اروپا از ارزان ترین و مناسب ترین مقصدها برای ساختن زندگی جدید شناخته می شود و در سال های اخیر ایرانیان زیادی این کشور را برای رسیدن به هدف های خود انتخاب کرده اند ، رشد اقتصادی این کشور یکی از اصلی ترین عواملی است که توانسته با ایجاد تعادل در هزینه ها مهاجرین زیادی را به سوی خود بکشاند.

مهاجرت به گرجستان با هر هدفی که صورت پذیرد ، نیازمند تامین هزینه در بخش های متعددی است که یکی از اصلی ترین آنها هزینه های زندگی در گرجستان است که قصد داریم در ادامه این مطلب به آن بپردازیم و چنانچه شما عزیزان از علاقه مندان به دریافت ویزای این کشور با روش های مختلف هستید با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید و به آسانی به اقامت برسید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به گرجستان شرایط خود را با برترین روش مهاجرتی به این کشور تطبیق داده و خودتان بهترین تصمیم را بگیرید.

فهرست مطالب
هزینه های زندگی در گرجستان

هزینه مسکن در گرجستان

اصلی ترین بخش هزینه های زندگی در هر کشوری از جمله گرجستان به هزینه سکونت و مسکن اختصاص دارد که با توجه به نوع آن می تواند هزینه های مختلفی را برای شما به همراه داشته باشد ، خرید و یا اجاره مسکن دو مقوله کاملا متفاوت بوده و هر یک مبلغ های خاص خود را دارند.

هزینه مسکن در گرجستان برای دانشجویان با کمترین مبلغ و در صورت تمایل به خرید با بیشترین هزینه همراه است و شما عزیزان باید با توجه به هدف و سرمایه خود بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید ، در صورتی که تمایل به اجاره مسکن در این کشور دارید باید فاکتورهای مهمی همچون شهر محل اقامت ، منطقه ، متراژ و امکانات منزل موردنظر خود را بررسی کنید زیرا تمامی این ها در تعیین میزان اجاره بها بسیار موثر هستند.

اجاره آپارتمان قیمت
آپارتمان ( 1 خوابه ) در مرکز شهر 1,567.41 لاری
آپارتمان ( 1 خوابه ) خارج از مرکز شهر 1,033.42 لاری
آپارتمان ( 3 خوابه ) در مرکز شهر 2,761.47 لاری
آپارتمان ( 3 خوابه ) خارج از مرکز 1,961.82 لاری
خرید آپارتمان قیمت
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 3,812.45 لاری
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز شهر 2,097.53 لاری
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با بهره گیری از تجربیات گرانبهای مشاوران رجبی ، با کمترین هزینه در گرجستان زندگی کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه خوراک در گرجستان

اقتصاد کشور گرجستان در سال های اخیر با روندی رو به رشد خود توانسته برای شهروندان زندگی با کیفیت همراه با حداقل هزینه را به همراه داشته باشد ، هزینه خوراک در گرجستان در این کشور اصلا گران نبوده و شهروندان می توانند با مبلغ های ارزان مواد غذایی با کیفیت بالا را تهیه کنند ، اما اطلاع از میزان هزینه ها و برآوردی از آن در تعیین هزینه های زندگی در گرجستان قطعا موثر است و هر مهاجر باید تمامی جزئیات هزینه را مدنظر قرار دهد.

برخی از اصلی ترین مواد غذایی در این کشور به قیمت های موجود در جدول در فروشگاه ها وجود دارند:

نوع غذا قیمت
غذا در رستوران ارزان 25 لاری
غذا برای 2 نفر در رستوران میان رده سه وعده 80 لاری
غذا در مک دونالد 18 لاری
کاپوچینو ( معمولی ) 6.13 لاری
کوکاکولا / پپسی ( بطری 0.33 لیتری ) 2.05 لاری
خوراک قیمت
شیر ( یک لیتر ) 4.41 لاری
نان سفید ( 500 گرم ) 1.63 لاری
برنج ( یک کیلوگرم ) 5.21 لاری
پنیر ( یک کیلومتر ) 17.43 لاری
فیله مرغ ( یک کیلوگرم ) 13.90 لاری
سیب ( یک کیلوگرم ) 3.41 لاری
موز ( یک کیلوگرم ) 4.37 لاری
گوجه ( یک کیلوگرم ) 4.55 لاری
سیب زمینی ( یک کیلوگرم ) 1.72 لاری

در این بخش می توانید هزینه های زندگی در برخی از کشورهای محبوب ایرانی ها برای مهاجرت را با هم مقایسه کنید.

حمل و نقل قیمت
بلیط یک طرفه ( حمل و نقل محلی ) 1 لاری
کارت ماهانه ( قیمت معمولی ) 4 لاری
شروع تاکسی ( تعرفه عادی ) 3 لاری
تاکسی 1 کیلومتر ( تعرفه عادی ) 1 لاری
تاکسی 1 ساعت انتظار 10 لاری
بنزین ( 1 لیتر ) 3.52 لاری

هزینه حمل و نقل در گرجستان

چنانچه هدف شما تحصیل در گرجستان و کار در این کشور باشد ، باید آیتم های مشخصی را در هزینه های خود مدنظر داشته باشید که هزینه حمل و نقل یکی از اصلی ترین این فهرست است ، شما به عنوان یک فرد شاغل نیاز به رفتن به محل کار خود دارید و یا به عنوان محصل باید به دانشگاه بروید ، رفتن به تفریح و یا مراکز خرید نیز نیازمند استفاده از وسیله نقلیه است و به صورت کلی خارج شدن از منزل برای هر هدفی شما را به سوی وسایل نقلیه این کشور هدایت می کند.

دانشجویان با داشتن کارت های تخفیف در این بخش از هزینه های زندگی در گرجستان صرفه جویی می کنند اما هزینه حمل و نقل در گرجستان در اغلب موارد کم است:

هزینه پوشاک در گرجستان

با شروع زندگی و کار در گرجستان شما نیازمند خرید پوشاک و کلیه مایحتاج زندگی خود خواهید بود که با وجود مغازه های برندهای معروف شاید بیشتر از پیش نیز مشتاق شوید ، البته هزینه پوشاک در گرجستان کاملا به سلیقه شما وابسته است و می تواند از هزینه اندک تا مبلغ قابل توجهی را شامل شود:

نوع پوشاک قیمت
1 شلوار جین (Levis 501 یا مشابه ) 209.88 لاری
1 لباس تابستانی در فروشگاه زنجیره ای ( زارا ، اچ اند ام ، ... ) 114.08 لاری
1 جفت کفش دویدن نایک ( میان رده ) 303.53 لاری
1 جفت کفش تجاری چرم مردانه 365.00 لاری

هزینه خدمات در گرجستان

خرید و یا اجاره خانه در گرجستان همراه با امکاناتی در اختیار شما قرار می گیرد که هر یک هزینه های خاص خود را داشته و باید به صورت ماهیانه و یا هفتگی پرداخت شوند ، اصلی ترین هزینه خدمات در گرجستان شامل برق ، گرمایش ، سرمایش ، آب و زباله هستند که مجموع آنها برای یک آپارتمان 85 متر مربعی حدودا 225 لاری در ماه است.

تعرفه تلفن همراه را نیز فراموش نکنید که حتما در فهرست هزینه های زندگی در گرجستان جای دارد و طبق تعرفه محلی 0.20 لاری است ، بابت اینترنت با سرعت 60 مگابیت در ثانیه یا بیشتر و داده نامحدود در هر ماه 47.78 لاری بپردازید.

 

Medical facilities / Georgia

تسهیلات درمانی در گرجستان

قرار گرفتن تحت پوشش درمانی در گرجستان از جمله ملزوماتی است که سبب می شود شما بابت تامین هزینه های درمانی و بهداشتی خود هیچ نگرانی نداشته باشید ، البته استفاده از تسهیلات درمانی در گرجستان شرایط خاص خود را دارد و دقت داشته باشید که در این کشور اغلب کارفرمایا نیروی های خود را بیمه نکرده و کسانی که کار در گرجستان را انتخاب می کنند ، باید به صورت شخصی خود را بیمه کنند.

تسهیلات درمانی در گرجستان​

هر بیمه دارای پکیج مشخصی است که هر یک هزینه معینی نیز دارند و می تواند از 60 لاری شروع شده و تا 720 لاری شود ، معمولا خدمات دندانپزشکی به دلیل بالا بودن هزینه در بیمه درمانی لحاظ نشده و دارای بیمه جداگانه است ، فراموش نکنید که بیمه درمانی را از همان ابتدا درنظر بگیرید تا موجب افزایش هزینه های زندگی در گرجستان نشوید.

هزینه تفریحات در گرجستان

هر یک از شهرهای گرجستان با داشتن جاذبه های فراوان سرگرمی های مختلفی را در خود جای داده اند که به خوبی اوقات فراغت شما را پر می کنند ، بازدید از اماکن تاریخی پس از کار و یا در روزهای تعطیل پس از دانشگاه می تواند زندگی در این کشور را بیش از پیش لذت بخش سازد.

هزینه تفریحات در گرجستان می تواند حدود 40 لاری در ماه باشد ، به عنوان مثال بلیط سینما بابت هر صندلی 29 لاری است و یا برای اجاره زمین تنیس 1 ساعت در آخر هفته باید 41 لاری پرداخت کنید ، مراکز تفریحی می توانند گزینه های خوبی برای کار دانشجویی در گرجستان نیز به شمار بروند.

متوسط هزینه زندگی در گرجستان

چنانچه برای هزینه های زندگی در گرجستان پایتخت این کشور یعنی تفلیس را درنظر بگیریم ، باید1.516 لاری را بدون هزینه اجاره جهت هزینه های خود فراهم سازید که علاوه بر سبک زندگی تان ، تعداد افراد خانواده نیز در آن موثر هستند ، این میزان متوسط هزینه زندگی در گرجستان در حالی است که متوسط درآمد 1242 لاری در ماه است.

البته مشاغل مختلفی در این کشور هستند که درآمد قابل توجهی دارند و شما می توانید با سرمایه گذاری در گرجستان نیز به درآمدی عالی برسید ، چنانچه به دنبال رسیدن به اقامت در گرجستان با حداقل هزینه هستید و واجد شرایط تحصیل به شمار می روید ، دانشگاه های گرجستان را به دقت بررسی کنید و یا با ثبت شرکت در گرجستان بیزینس خودتان را در این کشور راه اندازید.

سوالات پر تکرار هزینه های زندگی در گرجستان

آپارتمان ( 1 خوابه ) در مرکز شهر 1,567.41 لاری
آپارتمان ( 1 خوابه ) خارج از مرکز شهر 1,033.42 لاری
آپارتمان ( 3 خوابه ) در مرکز شهر 2,761.47 لاری

 اصلی ترین هزینه خدمات در گرجستان شامل برق ، گرمایش ، سرمایش ، آب و زباله هستند که مجموع آنها برای یک آپارتمان 85 متر مربعی حدودا 225 لاری در ماه است.

متوسط درآمد 1242 لاری در ماه و متوسط هزینه زندگی در تفلیس  1.516 لاری است.

هزینه تفریحات در گرجستان می تواند حدود 40 لاری در ماه باشد.

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شما کمک می کنند تا بتوانید تمامی مسیرهای مهاجرت به این کشور را بررسی کرده و مناسب ترین آن را انتخاب کنید ، به صورت کلی خوب است که در انتخاب مقصد مهاجرت تمامی فاکتورها را درنظر گرفته و از طریق دریافت مشاوره از متخصصان در این حوزه مشاوره های لازم را دریافت کنید ، کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز پاسخگوی تمامی سوالات شما در زمینه هزینه های زندگی در گرجستان و سایر کشورها هستند ، چنانچه قصد دارید در دانشگاه های گرجستان تحصیل کنید ، با مطالعه مقاله تحصیل در گرجستان ، اطلاعات خود را به روز کرده و با دانشگاه فارسی زبان گرجستان هم آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه