اجاره و خرید ملک در گرجستان

اجاره و خرید ملک در گرجستان هنگامی که به دنبال مهاجرت به این کشور هستید ، یکی از مهم ترین مسائلی است که باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد ، راه های مهاجرت به گرجستان متعدد است و شما می توانید با توجه به شرایط خود یکی از آنها را انتخاب کنید.

گرجستان با پیوستن به کشورهای اتحادیه اروپا مزایای بی شماری برای اقامت دارد و شما می توانید با مبالغ کمتری نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی به زندگی با کیفیت بالایی برسید ، اما از آنجا که قیمت ملک و قوانین مرتبط با آن در گرجستان مانند سایر کشورها مدام در حال تغییر است توصیه می کنیم تا حتما قبل از هرگونه اقدام با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی مشورت نمایید.

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )به شما کمک می نمایند تا با اطلاع از آخرین قوانین اعلام شده توسط این کشور بتوانید به بهترین ملک برای اجاره و خرید در گرجستان برسید .

ضمنا چنانچه قصد مهاجرت به کشور گرجستان را دارید و در حال تحقیق و بررسی هستید پیشنهاد می کنیم سری به مقاله مهاجرت به گرجستان بزنید و با تمام راه های مهاجرت امن و قانونی به این کشور آشنا شوید.

برای مطالعه آسان تر این محتوا ، می توانید از فهرست ارائه شده استفاده نمایید ، با انتخاب و کلیک بر روی هر عنوان ، مستقیما مطلب مورد نظر برایتان به نمایش در خواهد آمد ، در پایان نیز می توانید در بخش دیدگاه نظرات و پیشنهادات و یا سوالات خود را مطرح نمایید ، مشاوران ما در اسرع وقت پاسخ شما را درج خواهند کرد.

فهرست مطالب
اجاره و خرید ملک در گرجستان

بازار املاک و قیمت املاک در گرجستان

بازار املاک و قیمت املاک در گرجستان در شهرهای بزرگ این کشور از رونق بیشتری نسبت به سایر مناطق این کشور برخوردار است و چنانچه به املاک سری بزنید در می یابید که می توان با قیمت های بسیار مناسب در شهرهای خوب این کشور به ملک ایده آلی دست یافت.

البته این کشور در دو سال گذشته قوانین خود را نسبت به اقامت مهاجران ایرانی تغییر داده و سخت گیری های بیشتری در این زمینه می نماید اما همچنان کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی گرجستان را به عنوان یکی از کشورهای ایده آل در زمینه خرید ملک معرفی می کنند.

اجاره و خرید ملک در گرجستان نیازمند آگاهی از قوانین این کشور است و شما باید با توجه به نوع ملک موردنظر خود تمامی آنها را رعایت کنید ، البته باید این نکته را درنظر داشته باشید که قوانین خرید با اجاره بسیار متفاوت است و میزان سرمایه موردنیاز در هر یک نیز متفاوت می باشد.

انواع ملک می تواند خانه ، زمین ، مغازه و غیره باشد که هر یک با توجه به شرایط خاص خود روند خرید و قیمت های مشخصی دارند ، البته خوب است دقت داشته باشید که داشتن حداقل 18 سال سن برای خرید ملک در این کشور اجباری است ، امکان خرید اقساطی ملک نیز در این کشور وجود دارد که نیازمند پیش پرداخت قابل توجهی است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با درج شماره تماس خود ، از راهنمایی کارشناسان ما در خصوص خرید ملک در گرجستان بهره مند شوید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

عوامل موثر بر قیمت خانه در گرجستان

شهروندان خارجی در هنگام خرید خانه باید فاکتورهای مختلفی را مدنظر داشته باشند که هر یک می تواند بر قیمت خانه تاثیر قابل توجهی داشته باشند ، از مهم ترین عوام اقتصاد کشور گرجستان است که به صورت کلی می تواند نرخ خرید و اجاره خانه را به صورت کشوری تغییر دهد.

زمانی که نرخ تورم در یک کشور بالا رود ، نرخ خانه و کلیه املاک بالا رفته و نمی توان به آن اطمینان نمود اما با وجود یک اقتصاد قوی می توان خانه خریدن را نوع موفقی از سرمایه گذاری در گرجستان دانست که با افزایش پول نیز همراه است ، گرجستان به عنوان یکی از کشورهای ارزان در اروپا نه تنها تورم نداشته بلکه اقتصاد قوی و رو به رشدی دارد که افراد خارجی با آوردن سرمایه خود به آن به رشد خوبی نیز رسیده اند در همین راستا مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در گرجستان را بخوانید و با برترین مشاغل این کشور و مراحل ثبت شرکت و حداقل سرمایه مورد نیاز آشنا شوید.

علاوه بر وضعیت اقتصادی عوامل دیگری همچون وجود وام ، نوع و تعداد املاک موجود در بازار ، نرخ بهره ، میزان تقاضا ، بیکاری و غیره نیز از عوامل موثر بر قیمت خانه در گرجستان هستند ، البته از فاکتورهای کشوری که بگذریم باید ویژگی های خانه را نیز در تعیین قیمت اجاره و خرید ملک در گرجستان موثر بدانیم.

عوامل موثر بر قیمت خانه در گرجستان

ویژگی های مهم در تعیین قیمت خانه

چنانچه از عوامل مهم کشوری بگذریم ، در هنگام انتخاب خانه شما فاکتورهای مختلفی را هنگام بازدید مدنظر قرار می دهید که در تعیین قیمت موثر هستند ، در اولین مورد منطقه قرار گرفتن خانه بسیار مهم است در مرکز شهر و مناطق خوش آب و هوا قیمت بالاتر است و هرچه به سمت حومه می رویم از میزان قیمت ها کاسته می شود.

پس از منطقه متراژ و نوع ساختمان در تعیین قیمت تاثیرگذارند ، طبیعتا خانه های بزرگتر که دارای طبقات بیشتری هستند با قیمت های بالاتر به فروش می رسند و درنظر گرفتن تعداد اتاق ها به همراه پارکینگ و متراژ حیاط می توانند شما را به خانه رویایی تان با قیمت دلخواه برسانند.

اجاره و خرید ملک در گرجستان را حتما از طریق بازدید از ملک موردنظر از نزدیک رقم بزنید و هرگز از طریق افراد واسطه و اینترنت اقدام به خرید نکنید ، موسسه مهاجرتی رجبی نیز با داشتن مجوزهای قانونی به صورت کاملا رسمی می تواند شما را به ملک موردنظرتان در گرجستان برساند ، البته فراموش نکنید که خرید و فروش زمین های کشاورزی در این کشور برای اتباع خارجی ممنوع است و شما باید سرمایه گذاری خود را در سایر املاک انجام دهید.

تفاوت قیمت خانه در گرجستان بر اساس منطقه شهری

اجاره و خرید ملک در گرجستان بسیار مناسب و ارزان است اما چنانچه به میانگین قیمت ها نگاهی داشته باشید در می یابید که در برخی از مناطق شهر تفلیس قیمت ها با سایر مناطق تفاوت داشته و کیفیت منازل به مراتب بالاتر است ، در رابطه با تفاوت قیمت خانه در گرجستان بر اساس منطقه شهری  در مناطق بالا شهر هر یک از کلان شهرهای گرجستان ، تامین هزینه ها چه در زمینه اجاره و یا خرید خانه در توان اکثریت مردم نبوده و نرخ ها از سطح میانگین بسیار بالاتر هستند.

اما با این وجود در هر ایالت می توان مناطق مختلفی را یافت که با داشتن امکانات و خانه های مناسب قیمت های مقرون به صرفه ای دارند ، برخی از ارازن ترین مناطق گرجستان که برای خرید و اجاره خانه مناسب هستند به شرح زیر است:

  •  فولتون جنوبی
  •  رینکن
  •  وارنر رابینز
  •  ویدالیا
  •  شهر آگوستا
  •  ریوردیل در شهر کلایتون
  •  گرو تاون

برخی از مناطق این کشور نیز با داشتن نرخ های معقول در سال های اخیر با رشد قابل توجهی رو به رو بوده اند و باید حدود میانگین زیر را برای خرید خانه مدنظر داشته باشید:

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 3,807.18 لاری
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز شهر 2,093.49 لاری

تفاوت قیمت خانه در تفلیس با سایر شهر های گرجستان

تفلیس به عنوان پایتخت کشور گرجستان میزبان مهم ترین و بهترین ساختمان های این کشور است و شما عزیزان می توانید بهترین خانه و آپارتمان ها را هم برای خرید و هم اجاره در این شهر بیابید ، اما باید این نکته را مدنظر داشته باشید که اجاره و یا سرمایه موردنیاز برای خرید در این شهر نسبت به سایر شهرهای این کشور بالاتر بوده و باید در ازای امکانات بهتر تفاوت قیمت خانه در تفلیس با سایر شهر های گرجستان را بپذیرید.

هم اکنون قیمت اجاره و خرید ملک در گرجستان در شهر تفلیس در حدود زیر است:

آپارتمان ( 1 خوابه ) در مرکز شهر 1,908.54 لاری
آپارتمان ( 1 خوابه ) خارج از مرکز شهر 1,126.32 لاری
آپارتمان ( 3 خوابه ) در مرکز شهر 3,319.13 لاری
آپارتمان ( 3 خوابه ) خارج از مرکز 2,206.64 لاری

برای خرید نیز میانگین قیمت:

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 4,558.15 لاری
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز 2,437.68 لاری

اطلاعات بیشتر در خصوص کشور گرجستان و مردمان آن با مطالعه مقالات زیر .

اجاره ماهانه در گرجستان چقدر است؟

دانشجویانی که تحصیل در گرجستان را انتخاب کرده اند و یا افرادی که با ویزای کار به این کشور قدم می گذارند ، در ابتدا به دنبال اجاره یک منزل متناسب با شرایط خود هستند و قطعا این سوال برایشان وجود دارد که اجاره ماهانه در گرجستان چقدر است؟

همانگونه که در بالاتر گفتیم کشور گرجستان شهرهای زیبای مختلفی را در خود جای داده و شما عزیزان با توجه به هدف خود در یکی از شهرهای ان ساکن می شوید که شرایط و قیمت های خاص خود را دارد ، به شما عزیزان توصیه می کنیم تا حتما از طریق تماس تلفنی با کارشناسان موسسه رجبی شرایط و هزینه های زندگی در گرجستان را در شهر موردنظرتان جویا شوید تا دریابید که آیا با کار در گرجستان می توانید پاسخگوی اجاره خود باشید یا خیر.

میانگین اجاره ماهانه در گرجستان در حدود:

آپارتمان ( 1 خوابه ) در مرکز شهر 1,575.93 لاری
آپارتمان ( 1 خوابه ) خارج از مرکز شهر 1,030.92 لاری
آپارتمان ( 3 خوابه ) در مرکز شهر 2,753.70 لاری
آپارتمان ( 3 خوابه ) خارج از مرکز 1,956.21 لاری
نحوه یافتن ملک در گرجستان​

How to find property / Georgia

نحوه یافتن ملک در گرجستان

در اقتصاد کشور گرجستان می توان برای هر میزان بودجه خانه مناسبی یافت اما برای مهاجرین شرایط کمی متفاوت است و افرادی که به دنبال اجاره و خرید ملک در گرجستان هستند باید از روش های مختلفی اقدام کنند تا بتوانند به ملک دلحواه خود برسند ، یافتن خانه از طریق مشاورین و آژانس های املاک به عنوان متداول ترین روش یافتن خانه دلخواه به شمار می رود ، اما برای مهاجرین ریسک های مختلفی وجود دارد و نمی توان به هر مشاور املاکی از راه دور اطمینان نمود ، توصیه می شود تا خود شما قبل از هرگونه اقدامی حتما از خانه و یا ملک موردنظر بازدید نمایید.

مشاورین املاک با دریافت درصدی مشخص از معامله تمامی مراحل و نحوه یافتن ملک در گرجستان را برایتان پشت سر می گذارند و شما از این بابت دغدغه ای نخواهید داشت ، اما اعتماد به هر فردی آن هم از راه دور آسان نیست ، در شیوه ای دیگر می توانید با مراجعه به سایت های فروش خانه در گرجستان گزینه های مختلفی را بررسی کنید.

در این سایت ها مالکین قیمت و ملک موردنظر را با تمامی شرایط قرار می دهند و شما بدون واسطه به صاحب خانه وصل می شوید و می توانید با خیالی آسوده تر محل اقامت تان را در گرجستان مشخص سازید ، برخی از سایت های معتبر بدین شرح اند:

  •  https://place.ge
  •  https://ss.ge
  •  www.saqme.ge
  •  https://hotsale.ge
  •  www.mymarket.ge

مراجعه به آشنایان و دوستان مقیم این کشور نیز گزینه مناسبی است که البته برای هر کسی در دسترس نیست

روند خرید املاک و مستغلات در گرجستان

روند خرید املاک و مستغلات در گرجستان یک نقطه عطف هیجان انگیز است ، اما این روند خرید املاک و مستغلات در گرجستان ممکن است به دلایل مختلفی طولانی شده و شما را دلسرد کند ، پس چه بهتر که به خوبی از تمامی مراحل آگاه باشید تا از هرگونه اتلاف وقت جلوگیری کرده و این فرآیند پیچیده را تا حد امکان سریع و روان انجام دهید.

  •  در اولین قدم از طریق روش های گفته شده خانه موردنظر خود را بیابید و قیمت نهایی را با مالک به توافق برسید.
  •  به میزان 20% از کل مبلغ پیش پرداخت دهید.
  •  در صورت نیاز درخواست وام دهید ( نیازمند ارائه پس انداز در بانک های این کشور دارد )
  • پس از فراهم شدن کلیه مبلغ اقدام به انتقال سند و ارائه مدارک در محضر به صورت رسمی کرده و تمام وجه را به حساب صاحب ملک انتقال دهید.
  •  سند ملک جدیدتان را تحویل گرفته و تغییرات جدید را انجام دهید.
روند خرید املاک و مستغلات در گرجستان

هنگام اجاره و خرید ملک در گرجستان نیازهای و اولویت های خود را طبقه بندی کرده و فهرستی از هر چیزی که در خانه می خواهید تهیه کنید ، در حال حاضر در گرجستان ، خانه‌ها به مدت 59 روز در بازار باقی می‌مانند با این حال هر بازاری دچار تغییرات فصلی می شود و در ماه های شلوغ تر خانه ها سریعتر به فروش می روند ، توصیه می شود برای اطمینان از درک هر سند ، اسناد خریدار خانه خود را از قبل مطالعه کنید.

قرارداد های اجاره در گرجستان

قرارداد های اجاره در گرجستان

قراردادهای اجاره در گرجستان سندی است که بین صاحبخانه و مستاجر برای استفاده از ملک در ازای پرداخت مبلغی مشخص استفاده می شود ، در این قرارداد مسئولیت های تاسیسات و خدمات ملک بین طرفین مذاکره شده و در توافقنامه ذکر می شود ، قانون گرجستان به صاحبخانه و مستاجر آزادی کامل برای مذاکره و توافق بر سر مبلغ اجاره اولیه را می دهد ، طرفین همچنین می توانند آزادانه در مورد افزایش اجاره بها و هزینه ها مذاکره کنند.

صاحبخانه ‌ها انتظار دارند که وثیقه‌ای به مبلغ اجاره دو ماهه داشته باشند و قانون اجاره گرجستان الزامی برای انعقاد قراردادهای اجاره برای مدت خاصی ندارد ، یعنی در صورتی که در قرارداد مدت خاصی مشخص نشده باشد ، تلقی می شود که برای مدت نامحدودی منعقد شده است.

قراردادهای مدت نامحدود را می توان در هر زمانی فسخ کرد ، مشروط بر اینکه طرف فسخ کننده سه ماه قبل به طرف دیگر اطلاع دهد. برای فسخ قرارداد مدت نامعین شرط دیگری لازم نیست ، بنابراین هیچ ثباتی در روابط اجاره ای برای هیچ یک از طرفین ایجاد نمی کند ، در نتیجه اکثریت قریب به اتفاق قراردادهای اجاره در عمل در گرجستان قراردادهای مدت معین هستند.

در صورتی که مستاجر اجاره بهای توافق شده را برای سه ماه متوالی پرداخت نکند ، صاحبخانه حق فسخ پیش از موعد را دارد ، علاوه بر این مالک تنها در صورت وجود دلایل قانونی برای فسخ می تواند قرارداد اجاره را فسخ کند.

صورتحساب خدمات در گرجستان

در صورت اجاره و خرید ملک در گرجستان باید علاوه بر هزینه ای مشخصی که بابت خرید و یا اجاره در ابتدا پرداخت می کنید باید به صورت ماهیانه مبلغی را بابت خدمات دریافتی پرداخت کنید ، صورتحساب خدمات در گرجستان شامل امکانات اصلی مانند برق ، گاز ، آب ، تلفن ، اینترنت ، زباله و در آپارتمان ها شارژ ماهیانه جهت کارهای خدماتی است.

میانگین هزینه خدمات به صورت ماهیانه را می توان در حدود زیر دانست:

در برخی موارد فرد می تواند با ارائه مدارکی همچون دوره های کارآموزی ، کارهای اجتماعی و یا دوره های گذرانده مرتبط با رشته خود شانس پذیرش را افزایش دهد، برای تمامی افراد الزامی است که مدارک خود را در سریع ترین زمان ممکن ارسال نمایند زیرا بازه زمانی پذیرش معمولا نیم سال پیش از آغاز سال تحصیلی است و اگر در زمان مربوطه مدارک ارسال نشود دیگر بررسی نمی شود.

علاوه بر آن بهتر است تا در اخرین مهلت زمانی نیز ارسال نشود تا در صورت تکمیل نبودن مدارک فرصت برای ارسال ناقصی ها وجود داشته باشد.

اولیه ( برق ، گرمایش ، سرمایش ، آب ، زباله) برای آپارتمان 85 متر مربعی 225.64 لاری
1 دقیقه. تعرفه تلفن همراه پیش پرداخت محلی 0.20 لاری
اینترنت ( 60 مگابیت در ثانیه یا بیشتر با داده نامحدود ، کابل/ADSL ) 47.78 لاری

البته اجاره و خرید ملک در گرجستان در هر مرحله با هزینه های مختلفی همراه است و در صورت استفاده از مشاورین املاک و یا وکیل باید درصد فرد را درنظر بگیرد ، عقد قرارداد و انتقال سند نیز هزینه های خود را به همراه دارد ، بنابراین از طریق تماس با کارشناسان موسسه از تمامی جزوئیات لازم در این زمینه مطلع شوید.

مالیات بر خانه در گرجستان

بیشتر ، افراد گرجستان را برای سرمایه گذاری خود انتخاب می کنند زیرا روش های قانونی ساده و نرخ مالیات آن پایین است ، مالیات بر خانه در گرجستان هم در سطح ایالتی و هم در سطح محلی اخذ می شود که مالیات ها در سطح فدرال به مراتب مهم تر هستند ، هیچ مالیاتی برای خرید و فروش ملک برای شهروندان خارجی در گرجستان وجود ندارد و هنگام خرید مل ، فقط باید هزینه دولتی 51 لاری پرداخت شود.

در صورت تمایل خریدار می تواند تا سقف 305 لاری هزینه پرداخت کند و اطلاعات تغییر مالکیت ملک ظرف مدت یک ساعت در دفتر ثبت می شود ، پس از خرید ملک مالک باید مالیات نگهداری ساختمان و محوطه اطراف آن را بپردازد که این مالیات از 0.5 تا 2.8 لاری به ازای هر متر مربع ملک است و بستگی به منطقه ، موقعیت ، وضعیت ملک و هدف استفاده دارد.

اجاره و خرید ملک در گرجستان به دلیل هزینه نسبتاً ارزان نگهداری و سپردن آن به شرکت مدیریت سودآور است ، این گزینه نگهداری از ملک برای خارجی ‌هایی که فقط در فصل تعطیلات از کشور بازدید می‌کنند ، راحت است ، در حالی که بقیه زمان آپارتمان خالی می‌ماند.

مالیات بر خانه در گرجستان

اخذ اقامت با خرید ملک گرجستان

اخذ اقامت با خرید ملک در گرجستان برای ایرانیان از دو سال گذشته تاکنون امکان پذیر نمی باشد اما شهروندان سایر کشورها می توانند با فراهم نمودن 35000 دلار به اقامت این کشور برسند ، مجوز اقامت در ابتدا به مدت یک سال صادر می شود و در صورتی که بتوانند بیش از 6 سال آن را تمدید کنند به اقامت دائم این کشور دست خواهند یافت.

البته در گرجستان ملک خریداری شده توسط کارشناس بررسی می شود تا مشخص شود قیمت پرداختی به میزان ارزش واقعی ملک است و فرد واجد شرایط دریافت اقامت می باشد ، متاسفانه اخذ اقامت با خرید ملک گرجستان برای ایرانیان امکان پذیر نمی باشد و توصیه می کنیم تا از روش های دیگر مانند ثبت شرکت در گرجستان برای رسیدن به اقامت اقدام کنید.

سوالات پر تکرار اجاره و خرید ملک در گرجستان

علاوه بر وضعیت اقتصادی عوامل دیگری همچون وجود وام ، نوع و تعداد املاک موجود در بازار ، نرخ بهره ، میزان تقاضا ، بیکاری و غیره نیز از عوامل موثر بر قیمت خانه در گرجستان هستند.

قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 3,807.18 لاری
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز شهر 2,093.49 لاری

آپارتمان ( 1 خوابه ) در مرکز شهر 1,908.54 لاری
آپارتمان ( 1 خوابه ) خارج از مرکز شهر 1,126.32 لاری
آپارتمان ( 3 خوابه ) در مرکز شهر 3,319.13 لاری
آپارتمان ( 3 خوابه ) خارج از مرکز 2,206.64 لاری

قانون اجاره گرجستان الزامی برای انعقاد قراردادهای اجاره برای مدت خاصی ندارد ، یعنی در صورتی که در قرارداد مدت خاصی مشخص نشده باشد ، تلقی می شود که برای مدت نامحدودی منعقد شده است.

اولیه ( برق ، گرمایش ، سرمایش ، آب ، زباله) برای آپارتمان 85 متر مربعی 225.64 لاری
1 دقیقه. تعرفه تلفن همراه پیش پرداخت محلی 0.20 لاری
اینترنت ( 60 مگابیت در ثانیه یا بیشتر با داده نامحدود ، کابل/ADSL ) 47.78 لاری

چنانچه اجاره و خرید ملک در گرجستان برایتان انتخابی اجباری نیست ، کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی گزینه های بسیار بهتری را نیز علاوه بر گرجستان درنظر دارند که با توجه به شرایط شما می تواند به راحتی اقامت یک کشور اروپایی را برایتان به ارمغان آورند ، جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ارشد ما در دفاتر تهران و شیراز شرکت مهاجرتی رجبی تماس حاصل نمایید ، همچنین چنانچه قصد تحصیل در دانشگاه های معتبر گرجستان را دارید ، مقاله تحصیل در گرجستان کمک بسیار بزرگی به شما خواهد بود چراکه در خصوص اخذ پذیرش ، آزمون های ورودی ، هزینه های تحصیل و ساید موارد مورد نیاز شما ، اطلاعات کامل و به روزی را ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه