حقوق کارگر ساده در گرجستان

مشاور مهاجرت کاری
مشاور مهاجرت کاری
حقوق کارگر ساده در گرجستان
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

گرجستان یکی از کشور های اوراسیایی است که به دلیل شرایط اقتصادی مطلوب فرصت های شغلی بسیاری برای کارگران ماهر و تحصیل کرده خارجی می تواند مکان مناسبی برای سرمایه گذاری و خود اشتغالی باشد . در این مقاله که توسط مشاورین ارشد موسسه حقوقی وکلای مهر آفرین رجبی گردآوری شده ، حقوق کارگر ساده در گرجستان مورد بررسی قرار گرفته و شرایط کار و استخدام برای مهاجرت به گرجستان نیز بیان خواهد شد .

گرجستان در حال حاضر عضو ناظر اتحادیه اروپا و ناتو به شمار می آید . زبان رسمی مردم این کشور زبان گرجی و واحد پول آن لاری نام دارد . گردشگری یکی از بخش مهم خدمات این کشور است و نقش مهمی در اقتصاد این کشور ایفا می کند .

گرجستان کشوری واقع در منطقه قفقاز اوراسیا است که بخشی از آن در آسیای غربی و بخشی دیگر در اروپای شرقی قرار دارد . این کشور از سمت غرب با دریای سیاه ، از سمت شمال با روسیه ، از سمت جنوب با ترکیه و ارمنستان ، از سمت جنوب شرق با جمهوری آذربایجان مرز مشترک دارد . پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور تفلیس نام دارد .

بررسی حقوق کارگر ساده در گرجستان

گرجستان به دلیل برخورداری از شرایط جغرافیایی ویژه ، دسترسی به آب های آزاد و شرایط آب و هوایی مطلوب به یکی از ثروتمند ترین کشور ها در منطقه خود تبدیل است .

حقوق کارگر ساده در گرجستان در سه ماهه دوم 2018 سال افزایش داشته است و از 1059.22 لاری گرجستان در سه ماهه اول همان سال به 1103.52 افزایش یافت .

البته باید توجه داشت که از سال 2007 تا کنون میزان دستمزد در گرجستان افزایش چشمگیری داشته است ، با این وجود ، به طور کلی میزان درآمد در گرجستان نسبت به کشور های اطراف خود پایین تر است .

البته به طور قطع حقوق کارگر ساده در گرجستان نسبتا پایین است و این میزان درآمد برای تامین هزینه های زندگی در این کشور بسیار ناچیز است .

حداقل دستمزد در گرجستان

حداقل دستمزد در گرجستان

گرجستان دارای حداقل دستمزد است که از سوی دولت تعیین می شود و هیچ کارگری در گرجستان نمی تواند کمتر از این نرخ اجباری حداقل دستمزد را دریافت کند . کارفرماهایی که این کشور حداقل دستمزد را پرداخت نمی کنند ممکن است توسط دولت گرجستان جریمه شوند .

حقوق کارگر ساده در گرجستان کمترین مبلغی است که یک کارگر می تواند برای کار خود به صورت قانونی دریافت کند . اکثر کشور های جهان دارای حداقل دستمزد هستند که توسط دولت تعیین شده است .

حداقل دستمزد در گرجستان برای کارکنان دولتی 115 لاری گرجستان ( 48 دلار ) در ماه است و برای کارکنان بخش خصوصی 20 لاری ( 8 دلار ) در ماه است .

حداقل دستمزد سالانه در گرجستان 279.00 دلار است حداقل دستمزد در این کشور در مقایسه با اغلب کشور های جهان بسیار پایین است و 118 کشور با حداقل دستمزد بالاتر از گرجستان وجود دارد و گرجستان در پایین ترین درصد از تمام کشورها بر اساس حداقل نرخ دستمزد سالانه قرار دارد .

نگاهی به حقوق کارگر ساده در گرجستان

حقوق کارگر ساده در گرجستان بسته به شغل و جنسیت او متفاوت است . به طور قطع میزان مردان در این کشور بیشتر از درآمد زنان می باشد .

حقوق یک کارگر ساده حدود 400 لاری برای هر ماه می باشد که این میزان درآمد برای تامین هزینه های زندگی در این کشور بسیار ناچیز است ، بنابراین دیگر اعضای خانواده برای تامین هزینه های زندگی مجبور به کار می باشند .

از اولین نیازمندی های هر شخص هنگام مهاجرت موضوع مسکن است ، خرید خانه در گرجستان در مقاله ای در همین وب سایت بررسی شده است که شما را به خواندن آن مقاله نیز دعوت می کنیم .

ساعات کار در گرجستان

ساعات کار در گرجستان از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر می باشد . ساعات کاری تعیین شده توسط کارفرما نباید بیش از 40 ساعت در هفته باشد ؛ در حالی که در شرکت هایی با عملیات خاص شرایطی وجود دارد که نیاز به بیش از هشت ساعت کار مداوم دارد .

در این شرایط ساعات کاری فرد در هر هفته کاری کارمند نباید بیش از 48 ساعت باشد . دولت گرجستان لیستی از صنایع و مشاغل با شرایط عملیاتی خاص را جمع آوری و ارائه می دهد .

ساعات کار در این کشور شامل زمان استراحت های در طول روز نمی باشد . مدت استراحت بین روز های کاری ( شیفت های کاری ) نباید کمتر از 12 ساعت باشد .

ساعات کار برای یک فرد بین 16 تا 18 سال نباید بیش از 36 ساعت در هفته باشد . در صورتی که فرد بیش از ساعات کاری ذکر شده در قرارداد کاری خود در یک روز کار کند به آن اضافه کاری تعلق می گیرد و کارفرما ملزم به پرداخت اضافه کاری می باشد . میزان دستمزد اضافه کاری در گرجستان یک و نیم برابر دستمزد ساعتی در این کشور است .

ساعات کار در گرجستان

مرخصی با حقوق در گرجستان

یک کارگر در گرجستان حق بهره مند شدن از مرخصی با حقوق برای حداقل 24 روز کاری در سال را داراست . البته علاوه بر مرخصی با حقوق ، فرد می تواند برای 15 روز در هر سال از مرخصی بدون حقوق بهره مند شود .

یک کارگر می تواند پس از 11 ماه کار کردن در گرجستان تقاضای مرخصی با حقوق کند . البته در صورت توافق کارفرما و کارگر ، کارگر می تواند قبل از گذشت یازده ماه از آغاز کار تقاضای مرخصی با حقوق کند .

یک کارگر در گرجستان می تواند به مدت 477 روز سال از مرخصی زایمان بهره مند شود . غیر از مرخصی بارداری و زایمان یک کارگر در گرجستان می تواند از 126 روز مرخصی با حقوق بهره مند شو .

در شرایط خاص این مرخصی به 140 روز در هفته نیز می رسد . علاوه بر مرخصی زایمان برای مادر ، پدر نیز می تواند به مدت دو هفته در سال از مرخصی با حقوق بهره مند شود .

هزینه زندگی مهاجران در گرجستان

علاوه بر امکان تحصیل رایگان در گرجستان ، هزینه زندگی در گرجستان در مقایسه با غلب کشور های اروپایی پایین است . این کشور یکی از کشور های ارزان قیمت در اروپا است .

هر فرد برای تامین هزینه زندگی خود در این کشور به طور میانگین 250 دلار برای هر ماه نیاز دارد . هزینه زندگی در گرجستان در مقایسه با ایران 4/66 درصد کمتر و هزینه اجاره مسکن نیز 34 درصد کمتر از ایران می باشد .

در مقاله ای که مورد مطالعه قرار گرفت ، تلاش گردید حقوق کارگر ساده در گرجستان بررسی شده و کلیه جزئیات در مورد شرایط کاری در این کشور مانند حداقل دستمزد ، ساعات کار ، مرخصی با حقوق و غیره بیان گردید . در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه مهر آفرین رجبی در شهرهای تهران و شیراز تماس حاصل نمایید و در خصوص مزایا و معایب مهاجرت به گرجستان تحقیق کنید .

4.4/5 - (21 امتیاز)

6 دیدگاه در “حقوق کارگر ساده در گرجستان

  1. کاوه گفت:

    درود
    من فیلمبردار و عکاس مجالس عروسی هستم
    میخواستم ببینم در گرجستان این کار به چه شکلی هست و میشه در این حیطه در گرجستان کار پیدا کرد؟

    1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      باتوجه به عدم نیاز کشور گرجستان به نیروی کار خارجی ، از ایران نمیتوانید کار پیدا کنید ضمن اینکه وضعیت کاری و اقتصادی در این کشور چندان مناسب نیست . بهترین مسیر این است که به صورت حضوری در گرجستان جویای کار باشید .
      با تشکر از سوال شما

  2. علی گفت:

    سلام خدا قوت بنده لیسانس بازنشسته هستم میتونم برم کشور گرجستان انجا زندگی کنم ویک جاهم بصوت نگهبان انجا کارکنم کمک خرجی باشه متشکرم آگه جواب بده

    1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      در حال حاضر وضعیت کاری در گرجستان شرایط مطلوبی ندارد و نمیتوان خیلی راحت کار پیدا کرد . با تشکر از سوال شما

  3. ارسلان نظری گفت:

    سلام وقتتون بخیر بنده دیپلم دارم الان سه سالی هست در کار ساختمانی مشغول ب کار هستم از تخریب ساختمان تا کناردست اوستا همه رو بلدم چطور میتوانم برای کار در گرجستان اقدام کنم

    1. مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      در حاال حاضر گرجستان به نیروی کار خارجی احتیاج ندارد و از ایران نمیتوان جاب آفر پیدا کرد ولی میتوانید به صورت تورسیتی به گرجستان رفته و آنجا جویای کار باشید .
      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه