شرایط زندگی در شهر هامبورگ آلمان

اطلاع از شرایط زندگی در شهر هامبورگ به همراه تجربه هایی که قرار است در این کشور داشته باشید ، بسیار به شما کمک خواهد نمود تا از همان ابتدا خود را برای آنچه در پیش رو دارید آماده ساخته و شرایط جدید را راحت تر بپذیرید؛ کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) آماده اند تمامی اطلاعات مورد نیازتان در رابطه با مهاجرت به آلمان و یا سایر کشورهای جهان را در اختیارتان قرار دهند.

تاکنون دوستان زیادی از ما پرسیده اند که شرایط زندگی در شهر هامبورگ آلمان چگونه است؟ از این رو در این محتوا به بررسی آن خواهیم پرداخت.

آلمان یکی از آشناترین مقصدهایی است که ایرانیان در طول سالیان گذشته با هدف های مختلف به آن مهاجرت می کنند ، این کشور با داشتن میزبانی بهترین دانشگاه ها و شرایط کاری و اقتصادی مناسب ، این انگیزه را به افراد می دهد تا بکوشند در یکی از شهرهای این کشور سکونت یافته و رویاهای خود را دنبال کنند.

چنانچه به دنبال مهاجرت به کشور آلمان هستید ، قبل از هر اقدامی خوب است که از شرایط زندگی در شهرهای این کشور مطلع شده و به تمامی جوانب آن به خوبی فکر کنید.

برای علاقه مندان مهاجرت به آلمان ، در این سایت ، مقالات بسیار متنوع و به روزی ارائه شده ، پیشنهاد می کنیم مقاله کار در آلمان را بخوانید تا با مشاغل مورد نیاز ، دستمزد ها و قوانین کاری آلمان آشنا شوید.

فهرست مطالب
شرایط زندگی در شهر هامبورگ آلمان

بهترین شهرهای آلمان

در گام نخست شما باید شهرهای کشور آلمان را به خوبی بشناسید و اطلاعات کلی و جزئی در باب زندگی ، کار و تحصیل را به دست آورید. البته شرایط تحصیل و کار را باید از طریق ارتباط با دانشگاه و یا کارفرما به صورت دقیق جویا شد ، اما فاکتورهای مهمی که به صورت کلی بر شرایط زندگی شما تاثیر گذار است را در ادامه برای شما شرح خواهیم داد.

این موضوع را نیز باید مدنظر داشته باشید که انتخاب شهر محل زندگی کاملا نسبی بوده و نمی توان یک شهر را برای تمامی مهاجرین مناسب و یا نامناسب دانست. شرایط فردی هر شخص نقش اصلی را در تعیین شهر محل سکونت داشته و نمی توان شهر تحصیلی را با شهر مناسب کار یکسان دانست.

بهترین شهرهای کشور آلمان برای زندگی ایرانیان را می توان موارد زیر دانست:

  • هامبورگ
  • برلین
  • مونیخ
  • فرانکفورت
  • دوسلدروف
  • اشتورتگارت
  • اسن
  • برمن

شرایط زندگی در هر یک از این شهرها متفاوت بوده و ایرانیان با توجه به هدف خود می توانند در شهرهای مختلف این کشور ساکن شوند. اما هامبورگ به عنوان یکی از ایده آل ترین شهرهای سکونت برای ایرانیان از اهمیت ویژه ای برخودار است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

بررسی جزئیات شرایط و مدارک شما توسط کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن تنها با یک تماس تلفنی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هامبورگ شهری منحصر بفرد در اروپا

شهر هامبورگ گرچه در آلمان قرار گرفته اما به عنوان یکی از شهرهای مهم در اروپا و جهان شناخته می شود و اغلب ساکنین جهان حتی یک بار نام آن را شنیده اند. دانشگاه های مهم و مشهوری در این شهر قرار گرفته اند و دانشجویان زیادی هر ساله در آن به تحصیل مشغول می شوند. شما می توانید بررسی مراکز علمی و دانشگاه های مهم این شهر را در مقاله تحصیل در آلمان مطالعه کرده و اطلاعات لازم را کسب کنید.

از جمله مهم ترین مراکز تحصیلی این شهر می توان به دانشگاه هامبورگ ، دانشگاه فنی هامبورگ ، دانشگاه هلموت اشمیت ، دانشگاه هافن ستی ، دانشگاه هنرهای زیبا هامبورگ و دانشگاه پزشکی هامبورگ اشاره کرد. دانشگاه هامبورگ به عنوان بزرگ ترین موسسه تحقیقاتی در شمال آلمان شناخته شده و دانشجویان در انتخاب رشته تحصیلی خود با فرصت های متنوعی رو به رو هستند.

این شهر به عنوان دومین شهر بزرگ این کشور و سومین بندر بزرگ در اروپا ، مرکز یکی از شانزده ایالت آلمان می باشد. هامبورگ در جنوب شبه جزیره پوتلاند قرار گرفته و دو سمت آن توسط دریای شمال و دریای بالتیک احاطه شده است ، با زندگی در این شهر شما آب و هوایی کاملا اقیانوسی را تجربه خواهید نمود که تحت تاثیر اقیانوس اطلس شکل گرفته است.

طبق تاثیرات آب و هوایی زمستان این شهر سرد و تابستان ها خنک است، جمعیت هامبورگ که بالغ بر یک میلیون و هشتصد و چهل هزار نفر می باشد از مهاجرین زیادی تشکیل شده که زمینه را برای زندگی افراد از سایر کشورهای آسانتر می نماید.

هامبورگ شهری منحصر بفرد در اروپا

زندگی در هامبورگ چگونه است؟

در حدود ۳۴% از ساکنین هامبورگ پیشینه مهاجرت و ۱۶% تابعیت غیر آلمانی دارند و به همین دلیل ساکنین برخورد و زندگی با مهاجرین را به خوبی یاد گرفته و آنها را به راحتی پذیرا می شوند.

شما برای زندگی در هامبورگ می توانید در یکی از هفت منطقه این شهر که هامبورگ میته ، آلتونا ، آیمزبوتل ، هامبورگ نورد ، ونسبک ، برگدورف و هاربورگ نام دارند ، ساکن شوید. در مجموع این هفت منطقه به ۱۰۴ بخش تقسیم شده اند که در هر بخش امکانات تحصیلی ، اجتماعی و رفاهی زندگی مانند فروشگاه ها ، مدارس ، بیمارستان ها و غیره وجود دارد.

طبق آمار می توان با اطمینان بیان کرد که هامبورگ یکی از بالاترین شاخص های زندگی را در اروپا داراست و خوب است این موضوع را مدنظر داشته باشید که شما با انتخاب این شهر قرار است در شهری سرد با باد و ابر در روزهای زیادی از سال زندگی کنید ، دمامی هوا در زمستان به زیر صفر می رسد و تابستان داغ در آن معنای چندانی ندارد.

هوای گرم از اواخر ماه مارس آغاز شده و تا ماه آوریل رو به گرم شدن می رود و در ماه می می توان از آفتابی ترین روزهای این شهر بهره مند شد. جالب است بدانید که در فصل تابستان که دمای این شهر بین ۱۹ تا ۱۲ سانتی گراد است ، میزان بارش سالانه در بالاترین حد ممکن قرار داشته و تا پاییز ادامه می یابد.

حمل و نقل عمومی در هامبورگ

حمل و نقل عمومی در هامبورگ

سبک زندگی متفاوت در هامبورگ یکی از اصلی ترین دلایل شهرت این شهر در میان شهرهای مطرح اروپایی است که البته این تفاوت را تا حد زیادی مدیون امکاناتی که در سطح شهر برای شهروندان در تمامی سنین فراهم شده است.

فرهنگ حمل و نقل عمومی در شهر هامبورگ به خوبی میان مردم وجود داشته و با نام HVV شناخته می شود. این سیستم شامل حمل و نقل ریلی و مسیرهای اتوبوسرانی شده و اس‌بان (S-Bahn) و یوبان (U-Bahn) به عنوان مهم ترین بخش حمل و نقل عمومی بیشترین مناطق شهر را به هم متصل می کنند.

در هامبورگ ۴ خط مترو و ۹ سرویس راه آهن نیز مناطق مختلف را به هم متصل نموده و می توان به وسیله آنها به سایر شهرها نیز متصل شد. ایستگاه های مترو در این شهر به ۹۱ عدد رسیده ۱۰۵ کیلومتر را پوشش می دهد؛ در رابطه با مترو و خطوط اتوبوس نیز می توان گفت که این شهر قوانین سختگیرانه ای نسبت به خدمات شهری اتخاذ کرده و مسافران با خدماتی حرفه ای رو به رو هستند.

خوب است بدانید که دوچرخه سواری در این شهر طرفداران زیادی داشته و شما می توانید با استفاده از برنامه های مختلف و پرداخت مبالغ اندک به راحتی از آنها استفاده کنید ، فرودگاه این شهر که در شمال شهر هامبورگ قرار گرفته با داشتن دو ترمینال مسافرتی ، مدرن ترین تجهیزات هوایی را به کار گرفته و امکان جابه جایی مسافران را بسیار منظم فراهم می سازد.

دیگر شرایط اقامت و زندگی آلمان را میتوانید از طریق مطالعه مطالب زیر بررسی نموده و اطلاعات لازم را کسب کنید

بازار کار در شهر هامبورگ

هامبورگ در زمینه اقتصاد و ایجاد فرصت های شغلی نقش ی فراتر از یک شهر را در آلمان ایفا نموده و در مقایسه با سایر ایالت های این کشور رتبه اول را در تولید ناخالص داخلی به خود اختصاص داده است. نه تنها سرمایه گذاری های داخلی بلکه شرکت های خارجی زیادی در سال های گذشته تشویق به سرمایه گذاری در این شهر شده اند و صنعت های مهمی همچون کشاورزی ، جنگلداری ، ماهیگیری و ساخت و ساز در آن نیروهای عظیمی را به کار گرفته اند.

کشور آلمان در میان کشورهای اروپایی آمار بیکاری پایینی داشته و در اکثر شهرهای ان بخصوص هامبورگ می توانید به راحتی شغل مناسب و مورد علاقه خود را بیابید. طبق نیازهای کاری که هر ساله منتشر می شود بازار کار در شهر هامبورگ میزبان نیروی کار گسترده ای است که توسط مهاجرین تامین می گردد. در بازار کار این شهر تعداد افراد مشغول در حوزه توریست ، حمل و نقل و ارتباطات از سایر مشاغل بالاتر بوده و مشاغل آزاد و شخصی نیز طرفداران زیادی دارد.

هزینه زندگی در هامبورگ آلمان

هزینه زندگی در هامبورگ آلمان از جمله مورادی است که نمی توان به صورت قطعی مبلغی را برای ان بیان نمود ، زیرا مهاجرت به صورت دانشجویی و یا خانوادگی ، سبک زندگی که هر فرد به آن عادت دارد و هم چنین شهر و منطقه ای که در آن ساکن می شوید ، همگی در تعیین میزان هزینه های شا موثر هستند.

هزینه سکونت در هامبورگ را شاید بتوان مهم ترین بخش از هزینه های زندگی هر فرد دانست که با توجه به سایز مسکن انتخابی متغیر است. به عنوان مثال دانشجویان با انتخاب خوابگاه از ۱۵۰ تا ۲۵۰ یورو را بابت سکونت خود پرداخت می کنند ، در حالی که اجاره منزل و یا آپارتمان مستقل از ۸۹۰ یورو در مرکز شهر و ۶۷۸ یورو در حومه شهر آغاز می شود.

البته میزان اجاره بها با افزایش مساحت خانه بیشتر شده و به بیش از ۲۰۰۰ یورو در ماه نیز می رسد ، اجاره مسکن محدود به اجاره بها نشده و هزینه های دیگری همچون قبوض ، اینترنت ، را شامل می شود ، با توجه به مساحت خانه این هزینه ها می تواند از ۳۰ تا ۲۵۰ یورو را در بر گیرد.

خوب است که در مبحث هزینه ها موراد مهم دیگر مانند خوراک ، پوشاک ، ورزش و تفریح را مدنظر قرار دهید و در صورت بروز بیماری هایی همچون سرماخوردگی نیز باید بابت مراقبت های شخصی مبالغی را هزینه کنید.

آنچه در این وبینار مهاجرت کاری به آلمان مشاهده می کنید گزینه ای از مهم ترین نکات و حاصل تلاش بی وقفه کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در حوزه مهاجرت و پرونده های ویزا است.

وبینار را مشاهده کنید و در این باره هر سوالی داشتید با کارشناسان ما ارتباط بگیرید. ما آماده ارائه خدمات مشاوره تلفنی و تخصصی به شما عزیزان در هر سطحی هستیم.

پخش ویدیو

زندگی در هامبورگ شهری ایمن

طبق تعاریف ، زندگی در هامبورگ می تواند از ۷۰۰ یورو برای دانشجویان تا حدود ۴۰۰۰ یورو برای مهاجرین همراه با خانواده هزینه داشته باشد که تعداد فرزندان نیز در بالا و پایین رفتن هزینه ها بسیار موثر است.

هامبورگ در مقایسه با سایر شهرهای آلمان می تواند هزینه بالاتری برای زندگی داشته باشد ، اما فراموش نکنید که هامبورگ شهر بسیار امنی است و خانواده هایی که فرزندان خود را به این شهر می فرستند ، می توانند از این بابت خیالی آسوده داشته باشند.

خوب است که یادگیری زبان آلمانی را نیز به عنوان یکی از اصلی ترین نیازهای زندگی در این شهر درنظر گرفته و فرصت های شغلی را با تسلط بر این زبان برای خود افزایش دهید ، اما در پایان تمی توان گفت که شهر هامبورگ یکی از بهترین گزینه های ممکن جهت سکونت در کشور آلمان است که با هر یک از اهداف تحصیل و یا کار تجربه لذت بخشی را برای شما به ارمغان می آورد.

با انتخاب هابورگ شما به شهری توریستی قدم می گذارید که سالانه گردشگران زیادی از اقصی نقاط جهان برای دیدن آن به آلمان سفر می کنند. در این محتوا ، تلاش کردیم بصورت مختصر و مفید ، شرایط زندگی در شهر هامبورگ را به شما عزیزان معرفی کنیم. منتظر دریافت نظرات شما در بخش دیدگاه هستیم ، همچنین به سوالات شما در این زمینه در اسرع وقت پاسخ خواهیم داد ؛ بخش دیدگاه در پایین همین صفحه جای دارد.

سوالات پر تکرار شرایط زندگی در شهر هامبورگ آلمان

تحصیل رشته بینایی سنجی در آلمان از 10 هزار یورو تا 20 هزار یورو سالانه نسبت به دانشگاه و مقطع تحصیلی متفاوت می باشد.

زبان تحصیل رشته بینایی سنجی در آلمان در تمامی سطوح و در اکثر دانشگاه ها زبان رسمی این کشور ، یعنی همان زبان آلمانی است.

دانشگاه علوم کاربردی مونیخ که یکی از بزرگترین دانشگاه های علمی کاربردی در آلمان است.

زبان برگزاری آزمون به زبان آلمانی می باشد و همچنین در آزمون ورودی بخشی از سوالات نیز مرتبط با سنجش میزان تسلط دانشجویان به زبان آلمانی می باشد و این موضوع جدای از ارائه مدرک زبان معتبر به دانشگاه می باشد.

اوپتومتریست ها در آلمان به طور متوسط ماهانه 7340 یورو درآمد دارند که به تجربه و مدرک تحصیلی آنان بستگی فراوانی دارد ، اما به طور کل این افراد از حداقل 3420 یورو تا 11800 یورو به طور حداکثر در ماه قادر به کسب درآمد خواهند بود.

برای کسب اطلاعات بیش تر در زمینه تحصیل رشته بینایی سنجی در آلمان می توانید با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی از طریق دفاتر فعال تهران واقع در بلوار میرداماد و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل کرده و از اطلاعات به روز و رایگان آنان بهره مند شوید ، همچنین برای شناخت بهتر آلمان و راه های صحیح و قانونی مهاجرت به این کشور ، مقاله مهاجرت به آلمان را مرور کنید.

در این قسمت دیدگاه مشتریان ما با پرونده های موفق ویزای آلمان را مشاهده می کنید

پخش ویدیو
پخش ویدیو
پخش ویدیو

12 دیدگاه در “شرایط زندگی در شهر هامبورگ آلمان

  1. شرایط زندگی در شهر هامبورگ آلمان محمد گفت:

    سلام من برای رانندگی (حمل ونقل جاده ای )خواستم برم هامبورگ . آیا درآمد خوبی داره؟

    1. شرایط زندگی در شهر هامبورگ آلمان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      بستگی به نحوه ی کار کردن ، نظر کارفرما ، نوع ماشین و موارد دیگر دارد ولی به طور کلی بله درآمد این شغل مناسب است
      با تشکر از سوال شما

  2. شرایط زندگی در شهر هامبورگ آلمان دریا گفت:

    سلام وقتتون بخیر، آیا در زمینه ی ویزای پیوست وکیل اختصاصی در شهر هامبورگ دارین که همسرم از اونجا باهاش ارتباط بگیرن؟

    1. شرایط زندگی در شهر هامبورگ آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در ابتدا باید از طریق شماره های مجموعه در ایران ارتباط و مشاوره دریافت نمایید .

      با تشکر از سوال شما

  3. شرایط زندگی در شهر هامبورگ آلمان متین گفت:

    برای مهاجرت به آلمان فقط دانستن زبان آلمانی کافیه یا زبان آنگلیسی هم باید بلد باشیم ؟

    1. شرایط زندگی در شهر هامبورگ آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در صورتی که مدرک زبان المانی داشته باشید الزامی برای تسلط به زبان انگلیسی وجود ندارد.

      با تشکر از سوال شما

  4. شرایط زندگی در شهر هامبورگ آلمان رضا گفت:

    سلام، من مدرک A2 زبان آلمانی دارم و البته در حال سپری کردن کلاس ها و خوندن برای اخذ مدرک B2 هستم
    پرستار هستم با ۲۵ سال سن و حدود ۲ سال سابقه ی کاری، آقا و مجرد با مدرک کارشناسی پرستاری

    قصد مهاجرت به آلمان و حتما زندگی در شهر هامبورگ رو دارم، در مورد اجاره ی منزل در هامبورگ وقتی متن شما رو خوندم واقعا تعجب کردم چون طبق تحقیقی که من کردم به راحتی میشه با حدود ۵۰۰ یورو در ماه اجاره ی یک خونه ی حدود ۴۰ متری رو داد (اجاره ی گرم ) و الآن واقعا دچار شک نسبت به دانسته هام شدم!! به علاوه مجددا طبق تحقیق من هزینه ی متوسط زندگی برای یک نفر در برلین حدود ۸۵۰ یورو در ماه هست که میشه این هزینه رو به هامبورگ هم بسط داد‌. پس در حدود ۱۴۰۰ یورو در ماه هزینه ی زندگی یک شخص با اجاره منزل میشه. با احتساب حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ یورو در ماه برای سایر هزینه ها میشه حدود ۱۶۰۰ یورو. من یک پیشنهاد شغلی با حقوق ۲۱۰۰ یورو در ماه (بعد از کسر مالیات ) دریافت کردم البته به شرط داشتن حداقل مدرک B1 زبان، آیا با این تفاسیر و طبق تجربه ی بیشتر شما، عقلانی و به صرفه هست چنین مهاجرتی؟

    1. شرایط زندگی در شهر هامبورگ آلمان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      با مبالغ کمتر از 1600 یورو هم میتوانید در هامبورگ و برلین زندگی کنید. هزینه زندگی در برلین و هامبورگ را 1200 – 1300 یورو در ماه میتوانید در نظر بگیرید. بنابراین جاب افر با درآمد ماهانه 2100 یورو برای شروع مبلغ مناسبی ست.

      با تشکر از سوال شما

  5. شرایط زندگی در شهر هامبورگ آلمان زینب گفت:

    با سلام و خسته نباشید برای تحصیل رشته تاریخ و دکتری یکی از شاخه های تاریخ و علاوه بر آن رشته های علوم انسانی هامبورگ و مخصوصا آلمان اوضاعش چطوره؟؟ و همچنین از نظر ورزشی هم چگونه شرایطش؟؟

  6. شرایط زندگی در شهر هامبورگ آلمان aliiimanpour گفت:

    سلام
    بنده قصد مهاجرت بقصدکار به آلمان وشهر هامبورگ بهمراه خانواده دارم. خودم کارشناس ارشد سازه های دریایی وهمسرم کارشناس ارشد مکانیک سیالات هستش. چطوری میتونم از مشاوره ها وراهنمایی شما واسه رسیدن به هدفم استفاده کنم؟
    ضمنا من هم اکنون ساکن بندرعباس هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3.5/5 - (6 امتیاز)
منو
خانه