سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان

مشاور مهاجرت تحصیلی
مشاور مهاجرت تحصیلی
سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان ، انتخابی هوشمندانه برای کسانی است که می خواهند در یک کشور اروپایی قدرتمند سرمایه خود را حفظ کرده و رشد دهند ، در این مقاله با ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه باشید تا دریابید که سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان می تواند به راحتی شما را به هدفتان در این کشور برساند ، کارشناسان ما پاسخگوی تمامی سوالات شما می باشند.

اقتصاد آلمان یک بازار اقتصادی اجتماعی بسیار پیشرفته است که دارای بزرگترین اقتصاد ملی و تولیدی در اروپا ، چهارمین اقتصاد بزرگ با تولید ناخالص داخلی در جهان و پنجمین کشور با تولید ناخالص داخلی است که بسیار کم تحت تاثیر رکود اقتصادی قرار می گیرد.

این کشور خانه ده ها هزار کسب و کار است که از شرکت های خصوصی کوچک تا شرکت های بزرگ جهانی را شامل می شود.

در واقع می توان یکی از علت های رشد اقتصادی این کشور را وجود و ارتباط همین شرکت های بزرگ و کوچک نامید ، علاوه بر این دولت این کشور از سرمایه و افراد جدید که قصد سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان را دارند بسیار استقبال می کند.

اخیرا با تعییراتی که در قوانین سرمایه گذاری آلمان صورت گرفته است.

مهمترین شرط برای افراد خارجی این است که فرد سرمایه گذار بتواند ثابت کند سرمایه گذاری او در این کشور به نفع اقتصاد آلمان بوده و هیچ گونه ضرری برای اقتصاد و منافع این کشور ندارد.

اگر قصد مهاجرت کاری به آلمان را دارید توصیه می کنیم مقاله کار در آلمان را هم در کنار این مقاله مطالعه کنید تا با حرفه ها و مشاغل مورد نیاز این کشور و پردرآمد ترین آن ها آشنا شوید ، همچنین حقوق و دستمزد مشاغل را با هزینه های زندگی مقایسه کنید و به نتایج صحیحی در این زمینه برسید.

اقتصاد آلمان

طبق اعلام صندوق بین المللی پول (IMF) آلمان بیش از ۲۸٪ از اقتصاد منطقه یورو را تشکیل داده و با عضویت در موسس اتحادیه اروپا و منطقه یورو نقش کلیدی را در اروپا و جهان ایفا می کند،

از سال ۲۰۱۶ که آلمان بالاترین مازاد تجاری جهان را به ارزش ۳۱۰ میلیارد دلار ثبت کرد به مدت چند سال به بزرگترین صادر کننده سرمایه در سطح جهان مبدل گردید و هم اکنون نیز یکی از بزرگترین صادرکنندگان در سطح جهان است.

بخش خدمات حدود ۷۰٪ از کل تولید ناخالص داخلی ، صنعت ۲۹،۱٪ و کشاورزی ۰،۹٪ و صادرات ۴۱٪ از تولید ملی را به خود اختصاص داده است و ۱۰ صادرات برتر شامل وسایل نقلیه ، ماشین آلات ، کالاهای شیمیایی ، محصولات الکترونیکی ، تجهیزات الکتریکی ، دارویی ، تجهیزات حمل و نقل ، فلزات اساسی ، محصولات غذایی و لاستیک و پلاستیک می شوند.

بحش عمده ای از انرژی در آلمان بیشتر از طریق سوخت های فسیلی (۳۰٪) تأمین می شود و پس از آن باد دوم ، سپس انرژی هسته ای ، گاز ، خورشید ، زیست توده ( چوب و سوخت های زیستی ) و هیدرولیک رتبه های بعدی را دارند ، انرژی های تجدیدپذیر بیش از ۴۶٪ برق مصرفی را در آلمان تولید می کنند و ۹۹ درصد کل شرکتهای آلمانی به شرکتهای کوچک و متوسط آلمانی “Mittelstand” تعلق دارند که اکثراً خانوادگی هستند.

آلمان مقصد سرمایه های بزرگ جهانی

از آنجا که دولت آلمان تلاش می نماید تا پیشرفت و توسعه را در تمامی بخش های خود شکوفا سازد ، هیچ محدودیتی را برای ثبت شرکت توسط افراد خارجی ایجاد نکرده و آنها می توانند همانند سرمایه گذاران آلمانی به کسب و کار پرداخته و سود حاصل را به کشور مبدا خود ( ایران ) بازگردانند.

داشتن شرکای تجاری مانند آمریکا به شما این نوید را می دهد که بتوانید کسب و کار خود را توسعه بخشیده و با سرمایه گذاری های پیشرو و بزرگ در جهان آشنا شوید.

دفتر مرکزی Fortune Global 2000 ، از بین ۲۰۰۰ شرکت بزرگ فهرست شده در جهان که بر اساس درآمد اندازه گیری می شوند ، در آلمان قرار دارد و ۱۰ شرکت برتر Allianz ، Daimler، Volkswagen، Siemens، BMW ، Deutsche Telekom ، Bayer، BASF ، Munich Reو SAP نیز در این کشور مشغول به فعالیت هستند،.

شما می توانید در بورس ، صندوق های سهام ، حوزه ماشین آلات ، تکنولوژی و غیره سرمایه گذاری کنید و به سودآوری برسید ، البته برای هرگونه اقدام نیازمند تسلط به زبان آلمانی و یا انگلیسی هستید و باید منطقه مناسب را یافته و مجوز اقامت با هدف کارآفرینی را دریافت نمایید.

آلمان بهترین مکان در جهان برای نمایشگاههای تجاری و کنگره های بین المللی است و حدود دو سوم نمایشگاه های تجاری برتر جهان در چندین شهر این کشور مانند هانوفر ، فرانکفورت ، کلن ، لایپزیگ و دوسلدورف برگزار می شود.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان

انواع شرکت ها در آلمان

ثبت شرکت در کشور آلمان برای تمامی افرادی که بتوانند شرایط مشخص شده از سوی دولتی این کشور را فراهم سازند آسانتر است اما باید این نکته را مدنظر داشته باشید که شهروندان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی مسیر آسانتری را برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان پیش رو خواهند داشت.

انواع شرکت ها در آلمان

در صورت تمایل به ثبت شرکت در آلمان باید یکی از موارد شرکت با مسئولیت محدود ( GMBH ) ، شرکت سهامی خاص (AG) ، شرکت مشارکتی عمومی OHG ، شرکت مشارکتی محدود KG ، شعبه و یا نمایندگی را انتخاب نمایید.

اما به صورت کلی برای ثبت شرکت در این کشور باید حتما بالای ۱۸ سال سن داشته باشید و هیچ گونه سابقه کیفری را در رزومه خود نداشته باشید ، البته هر یک از این موارد دارای جزئیات متعددی هستند که از طریق تماس با کارشناسان موسسه می توانید به خوبی از آنها اطلاع یابید ، انواع شرکت در آلمان به شرح زیر است:

شرکت با مسئولیت محدود

این شرکت با نام کامل Gesellschaft mit beschränkter Haftung که به اختصار GMBH نامیده می شود و رایج ترین نوع ثبت شرکت در آلمان است ، تنها با یک نفر ایجاد شده و فعالیت قانونی این شرکت می تواند از زمانی که در Handelsregister ثبت شود ، آغاز می گردد ، این شرکت قابل واگذاری و یا انتقال به سهامی عام نیست.

شما می توانید سرمایه خود را از طریق دارایی و یا پول نقد به شرکت انتقال داده و ارزش آن را در اساسنامه ذکر کنید ، در صورت افزایش تعداد سهامداران ، تصمیمات توسط مدیر که گرفته خواهد شد،.

شرکت مشارکتی محدود

این شرکت با نام اختصاری KG ، مانند شرکت مشارکت عمومی فعالیت می کند ، توسط دو شریک سرمایه گذار تشکیل شده و هر فرد با توجه به میزان سرمایه خود مسئولیت خاصی دارد ، تعهد شرکا در این شرکت وابسته به میزان سهم آنها بوده و در صورت افزایش شرکا می توان میزان سهم را نیز افزایش داد ، این فرم شرکت بیشتر مناسب بنگاه های کوچک یا متوسط است که می خواهند از طریق سرمایه گذاری فعالیت در آلمان را شروع نموده و سپس کار خود را گسترش دهند.

شرکت سهامی AG

این شرکت برای مشاغل و شرکت های بزرگ کاربرد دارد و باید حداقل پنج سرمایه گذار داشته باشد ، قوانین کشور آلمان در رابطه با ثبت این نوع شرکت با سخت گیری بیشتری همراه است و مناسب افراد با اولین تجربه سرمایه گذاری نیست و توصیه می شود که با ثبت شرکت با مسئولیت محدود کار خود را شروع کنند.

در رابطه با قوانین این شرکت می توان گفت که حداقل سرمایه مورد نیاز باید ۵۰ هزار یورو باشد و حتما اساسنامه توسط دفتر اسناد رسمی تایید گردد ، هیئت مدیره شرکت در رابطه با کلیه امور مرتبط با عملکرد شرکت دارای اختیار است و باید کلمات AG را در نام خود نمایش دهد.

مشارکت عمومی OHG

شرکا در این نوع شرکت دارای مسئولیت نامحدود هستند و تصمیمات باید به صورت یک جانبه برای مسائل داخلی اتخاذ شود ، اما توافقنامه های همکاری معمولا برای تصمیم گیری توسط اکثریت آرا به تصویب می رسد ، این شرکت را می توان به صورت مشارکت عمومی و یا محدود در آلمان تاسیس کرد و حداقل دو شریک با اهداف اقتصادی یکسان نیاز است که یکی از آنها باید به عنوان مدیر معرفی شود.

این گونه شرکت ها در میزان مسئولیت هر فرد و شرکا با یکدیگر تفاوت دارند و هرکدام از شریکان این شرکت در میزان بدهی نقش دارند.

ثبت شعبه و نمایندگی در آلمان

هر شرکتی که در خارج از آلمان شعبه فعال داشته باشد می تواند یکی از شعبه های خود را به آلمان انتقال دهد ، این شعبه می تواند به عنوان بخشی از شرکت اصلی فعالیت نموده و یا به صورت مستقل عمل کند ، شعبه می تواند به دو صورت مستقل و یا وابسته تاسیس شود که در صورت ثبت شعبه وابسته تمامی فعالیت ها به اسم شرکت اصلی در ایران ثبت می شود و تمام منافع همچنان متعلق به شرکت اصلی است.

شعبه شخصیت حقوقی جدا یا مستقلی نسبت به دفتر مرکزی خود ندارد و صرفا راه را برای انجام فعایلت ها و جذب مشتری برای شعبه اصلی می گشاید ، در حالی که در شعبه مستقل وظایفی انجام می شود که فراتر از وظایف مرتبط با پشتیبانی است و می تواند در برخی از فعالیت های تجاری مستقل عمل کند.

در شعبه مستقل می توان با آزادی عمل در برخی موارد عمل نمود و حسابداری جداگانه از شرکت اصلی در ایران داشت ، شرط ایجاد شعبه مستقل در آلمان داشتن معاملات خارجی توسط شرکت اصلی است.

اما در ایجاد نمایندگی محدودیت های بیشتری وجود داشته و تنها تبلیغ و ارائه خدمات شرکت اصلی مجاز است ، این گونه شرکت ها اجازه فعالیت زیادی در کشور آلمان را نخواهند داشت و اصولا جهت هماهنگی شرکت اصلی با دیگر کشور ها و آلمان تاسیس می شوند.

بهترین سرمایه گذاری در آلمان

آلمان قدرتمند ترین جامعه اقتصادی اروپا است و در طول ۲۵ سال گذشته نقش رهبری در اقتصاد اتحادیه اروپا را بازی کرده است و سرمایه گذاری در آن نسبتا ساده است و راه های متعددی وجود دارد که شما می توانید سهام شرکت های این کشور را خریداری و در آنها سرمایه گذاری نمایید ، البته راه های دیگری همچون خرید ملک و یا اوراق قرضه نیز وجود دارند که شاید برای بسیاری از شما مسیر آسانتر و دست یافتنی تری باشند.

بهترین سرمایه گذاری در آلمان

سرمایه گذاری در آلمان از طریق خرید ملک

خرید ملک مطمئنا از جمله مواردی است که می تواند به عنوان یک سرمایه گذاری موفق و مطمئن شما را به هدف هایتان در این کشور برساند ، سود این نوع سرمایه گذاری قابل توجه بوده و با توجه به مناسب بودن قیمت ها نسبت به سایر کشورهای اروپایی ، امکان دریافت وام نیز جود دارد.

البته باید این نکته را مدنظر داشته باشید که خرید ملک در آلمان تنها در صورتی شما را به اقامت این کشور می رساند که خرید ملک را طی یک طرح تجاری ارائه داده و آن را به تایید دولت این کشور نیز برسانید ، شما می توانید از طریق ثبت شرکت ، سرمایه گذاری ، ویزای کار و یا تحصیل اقدام به خرید ملک در این کشور نموده و پس از طی مراحل قانونی ، تازمانی که ملک به نام شما باشد ویزای بلند مدت دریافت کنید.

خرید ملک در آلمان با توجه به شهر و منطقه انتخابی تان می تواند از ۳۵۵۵ یورو آغاز شده و به قیمت های قابل توجه در منازل مسکونی در برلین و مونیخ برسد ، فراموش نکنید که استانداردهای سرمایه گذاری مانند مصادره اموال ، کنترل فساد و وضعیت اقتصادی و سیاسی آلمان نیز از مهم ترین عواملی هستند که بر پروسه خرید ملک در این کشور تاثیر خواهند گذاشت و نباید از آنها غافل شوید.

هیچ گونه محدودیتی برای افراد خارجی و تبعه در رابطه با خرید ملک در این کشور وجود نداشته و تمامی مراحل از طریق اداره ثبت اسناد رسمی صورت گیرد.

اگر برای سرمایه گذاری به آلمان می روید باید از قوانین مالیاتی این کشور نیز کاملا آگاه باشید ، مقاله نرخ مالیات در آلمان در زمینه کاملا به شما کمک خواهد کرد.

سرمایه گذاری از طریق خرید سهام در آلمان

خرید سهام از دیگر مواردی است که می تواند شما را به یک سرمایه گذاری موفق در آلمان برساند ، افراد سرمایه گذار می توانند به خرید سهام دلخواه خود در این کشور بپردازند و سهام مورد تقاضای خود را از یک صندوق مبادله ارزی ( ETF ) خریداری کنید ، چنانچه بتوانید سهام خود را به بورس وارد سازید ، قادر خواهید بود تا سهام خود را در آن خرید و فروش کنید و به سود دست یابید.

سهام در آلمان به دو نوع شرکت بزرگ و یا کوچک متعلق است که در شرکت های کوچک باید با حداقل سرمایه ۲۵ هزار یورو سهام یکی از شرکت های حاضر در بورس را خریداری کنید و از طریق آن در آلمان سرمایه گذاری نمایید ، در واقع بدین شیوه شما نشان می دهید که می توانید از طریق یک طرح اقتصادی سهام خود را ارتقا بخشیده و به اقتصاد آلمان کمک کنید.

شرکت هایی با سهامی خاص باید حداقل ۵۰ هزار یورو در آلمان سرمایه گذاری کنید که البته هزینه انجام مراحل قانونی نیز حدود دو هزار یورو است ، خرید اوراق قرضه نیز می تواند نوعی سهام محسوب شود و به عنوان سرمایه گذاری شما را به اقامت این کشور برساند ، اوراق قرضه از سه ماه تا ۳۰ سال مجوز دارند که موارد با مدت زمان بیشتر بازده بهتری دارند ، توصیه می شود که در خرید اوراق قرضه انواع مختلفی را انتخاب کنید و از طریق حساب کارگزای آنلاین روزانه بر دارایی های خود نظارت داشته باشید.

سرمایه گذاری در آلمان از طریق کارآفرینی

کارآفرینی را شاید بتوان از دیگر موارد موفق سرمایه گذاری در آلمان دانست که می تواند هم توسط افراد مقیم و هم افراد خارجی انجام پذیرد ، یک شخص خارجی در صورت داشتن شرایط زیر می تواند به عنوان یک کارآفرین در آلمان سرمایه گذاری کند:

  • داشتن کسب و کار مستقل
  • داشتن سهام اصلی در یک شرکت
  • شریک مالی در یک شرکت
  • مدیر اجرایی شرکت

جهت انجام این شیوه باید یک طرح تجاری کامل را ارائه و تاییدیه آن را از دولت آلمان دریافت کنید ، در طرح تجاری خود باید توضیح دهید که ایده شما از کسب و کار موردنظر چیست و چه خدماتی را شامل می شود ، باید نیاز مشتری های خود را مشخص نموده و شرکت های رقیب خود را بشناسید.

شهر مناسب کسب و کار خود را نیز باید بشناسید و عواملی که منجر به افزایش تقاضا در کسب و کار شما می گردد را تعیین سازید ، همچنین افرادی که باید در طرح شما همکاری داشته باشند وو تعداد افرادی که ظرفیت استخدام برای شما وجود دارد از عوامل مهمی است که باید تعیین شود.

موارد مناسب سرمایه گذاری در آلمان

سرمایه گذاری مستقیم خارجی در آلمان بیشتر متعلق به هلند ، لوکزامبورگ ، ایالات متحده ، سوئیس و انگلیس است که بیش از ۶۰٪ از سهام را تشکیل می دهد، فرانسه ، ایتالیا ، اتریش ، ژاپن ، اسپانیا و بلژیک نیز در این کشور سرمایه گذاری می کنند ، سرمایه گذاری ها عمدتاً به سمت امور مالی و بیمه ، تولید و تجارت ، اطلاعات و ارتباطات ، املاک و مستغلات معطوف شده است ، از جمله دیگر سرمایه گذاری ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بخش های کلیدی اقتصاد ملی
  • کالاهای مصرفی
  • قرارداد های فرعی کالا مانند ماشین آلات
  • محصولات فن آوری بالا و انرژی های تجدید پذیر
  • بخش هایی با پتانسیل بالا
  • خدمات به مصرف کنندگان
  • تکنولوژی پیشرفته
  • خدمات چند رسانه ای و الکترونیکی
  • مناقصه ها ، پروژه ها و تدارکات عمومی

مبلغ مورد نیاز سرمایه گذاری در آلمان

قبل از اقدام به هرگونه سرمایه گذاری در کشورهای خارجی همچون آلمان باید تمامی جوانب از جمله ریسک ها و شانس موفقیت را به خوبی سنجیده و با محیط کار در آن کشور آشنا شوید ، سرمایه گذاری در کشوری همچون آلمان نیازمند تخصص و تبحر بالایی است تا حرفه موردنظر شما به بهترین شکل ممکن انجام شود.

مبلغ مورد نیاز سرمایه گذاری در آلمان

در روند بررسی سرمایه گذاری در آلمان یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باید از آنها مطلع شوید میزان سرمایه موردنیاز است که باید از همان ابتدا از جزئی ترین آنها اطلاع داشته باشید ، هر بیزینس سرمایه خاص خود را از شما طلب می کند و نمی توان یک مبلغ ثابت را برای موفقیت در سرمایه گذاری آلمان معرفی کرد.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان با مبلغ های مختلفی امکان پذیر است و در صورتی که به دنبال ثبت شرکت در این کشور باشید می توانید با توجه به نوع شرکت با مبالغ گفته شده در ادامه سرمایه گذاری خود در آلمان را آغاز کنید.

  • شرکت با مسئولیت محدود نیازمند حداقل سرمایه ۲۵۰۰۰ یورو
  • شرکت سهامی AG نیازمند حداقل سرمایه ۵۰۰۰۰ یورو
  • مشارکت عمومی OHG سرمایه موردنیاز با توجه به برنامه اقتصادی و حداقل ۲۵۰۰۰ یورو

سرمایه لازم خرید ملک در آلمان

هنگام خرید خانه در آلمان باید انتظار داشته باشید که سپرده قابل توجهی بگذارید، حداقل سپرده ۲۰٪ استاندارد است و در برخی موارد از مهاجران سپرده های ۳۰-۴۰٪ خواسته شده است.

هزینه خرید خانه در آلمان تنها پرداخت مبلغ مشخص شده نیست و باید هزینه های جانبی دیگر را نیز مدنظر داشته باشید ، چنانچه می خواهید در این کشور ملکی خریداری کنید باید به صورت میانگین ۳،۳۸۰ یورو را بابت هر متر مربع درنظر داشته باشید که می تواند در شهرهای اصلی این کشور تا ۹،۹۳۷ یورو در مونیخ نیز برسد ، کیفیت ساخت خانه و منطقه ای که منزل درآن قرار دارند نیز در میزان هزینه موثر است ، مونیخ گران ترین شهر آلمان برای خرید ملک می باشد و حتی از برلین نیز سرمایه بیشتری را طلب می کند.

هزینه های جانبی خرید املاک در آلمان می تواند شامل موارد زیر شود:

  • مالیات انتقال املاک
  • هزینه های دفاتر اسناد رسمی
  • هزینه ثبت نام
  • هزینه نماینده املاک به همراه مالیات بر ارزش افزوده
  • مالیات انتقال املاک و مستغلات : این میزان از ۳،۵% آغاز شده و در برخی مناطق به میزان بالاتری نیز می رسد.

تمامی این مبالغ می تواند تا ۱۰% از کل هزینه خرید ملک را شامل شود ، معمولا هزینه املاک توسط فروشنده پرداخت می شود.

سرمایه لازم جهت خرید سهام در آلمان

خرید اوراق قرضه ، سهام در بورس ، شعبه و یا نمایدگی مشاغل مختلف همگی با توجه به نوع بیزینس سرمایه مختلفی را می طلبد اما دقت داشته باشید که با مبلغی کمتر از ۲۵۰۰۰ یورو قادر به سرمایه گذاری در این کشور نخواهید بود و باید مبالغ بالاتری را به این نوع سرمایه گذاری اختصاص دهید.

از جمله مهم ترین سهام های موجود در کشور آلمان می توان به بازار بورس اشتوتگارت و بازار بورس فرانکفورت اشاره کرد که در سطح جهانی معتبر هستند ، بازار بورس XETRA به عنوان اولین سیستم تجارت الکترونیک در جهان نیز در فرانکفورت به رشد قابل توجه ۹۰% رسیده است.

برای خرید سهام و یا اوراق قرضه باید هزینه ای را به ارائه دهندگان به عنوان حق الزحمه پرداخت کنید که می تواند تا ۱۰ هزار یورو با توجه به میزان سهام برسد ، اما پرداخت این هزینه در ابتدا به میزان مشخصی صورت می گیرد و شما پس از آن می توانید از طریق سهام خود به سود برسید.

سرمایه موردنیاز خرید مغازه و موارد دیگر در آلمان

خرید و یا اجاره مغازه ، با توجه به شهر ، منطقه و نوع فعالیتی که مدنظر دارید سرمایه مختلفی می طلبد و فاکتورهای متعددی در میزان هزینه موردنیاز شما تاثیرگذار هستند.

اصول سرمایه گذاری در آلمان

  • با تمام طرحهای پیچیده با استفاده از محصولات چندگانه باشک و تردید رفتار کنید ، این طرح ها به ندرت برای منافع سرمایه گذار طراحی شده اند.
  • هیچ قانونی در مورد وعده بازپرداخت غیرمعمول بالا برای سرمایه گذاران بالقوه وجود ندارد ، اگر یک طرح سرمایه گذاری خوب به نظر می رسد احتمالا خوب است.
  • مراقب ادعاهای نامشخص در مورد بازده سرمایه گذاری باشید ، کلمات جادویی «Chance auf» که اغلب با یک محصول بسیار بالا دنبال می شود ، تقریبا همیشه بر اساس یک ترکیب نامناسب از حوادث است ، اگر اهداف در واقع تحقق یابند بیشتر به صورت تصادفی رخ داده و از روی برنامه ریزی نیست.
  • بدون در نظر گرفتن دیدگاه های سیاسی خود ، باید از لحاظ مالی محافظه کار باشید.
  • همیشه با یک مشاور مستقل مشورت کنید و بر روی دریافت یک کپی از تمام مستندات ، از جمله تجزیه و تحلیل ریسک نیازها و آرزوها و هر فرم درخواست ، اصرار داشته باشید ، در صورت تخلف شرکت به آنها نیاز خواهید داشت.
  • ضمانت ها به خوبی شرکت هایی هستند که آن ها را منتشر می کنند.

مزایای سرمایه گذاری در آلمان

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان از معدود گزینه هایی است که نیازمند شمردن مزایا نبوده و می تواند از همان ابتدای امر خیال شما را بابت سرمایه گذاری در حوزه دلخواهتان آسوده سازد ، آلمان یکی از قوی ترین اقتصاد ها در سطح جهان و دومین کشور صادرکننده دنیا است که به شدت از عضویت در اتحادیه اروپا سود می برد چرا که به این کشور کمک می کند رقابت بیشتری با کشورهای صنعتی دیگر و سایر اعضای منطقه یورو داشته باشد.

مزایای سرمایه گذاری در آلمان

نیروی کار فعال در آلمان همه تحصیل کرده و با انگیزه هستند و کد مالیاتی یکپارچه کشور و سیاست های تجارت دوستانه این کشور مطلوب است ، بخش بزرگی از برتری اقتصادی آلمام مربوط به کسب و کارهای کوچک و متوسط است که خبر خوش برای سرمایه گذاران با مبالغ اندک است.

بیش از ۴۵۰۰۰ شرکت خارجی در آلمان مشغول تجارت هستند و همچنین نزدیک به ۴۰ شرکت از ۵۰۰ شرکت بزرگ در زمینه تجارت عمومی در جهان در آلمان قرار دارد که سبب اهمیت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور شده است ، هم چنین به خاطر داشته باشید که شفافیت اقتصادی به همراه کنترل فساد در این کشور به بهترین شکل ممکن وجود داشته و با رشد اقتصادی که هر ساله مثبت است ، هیچ گونه ضرری سرمایه شما را تهدید نخواهد کرد.

ریسک های سرمایه گذاری در آلمان

البته این نکته را بخاطر داشته باشید که هر موفقیتی با چالش های خاص خود همراه است و سرمایه گذاری در کشوری همچون آلمان نیز از این قاعده مستثنی نیست ، به عنوان مثال حداقل مبلغ سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان بالا بوده و میزان مالیات نیز برای برخی از سرمایه گذاری ها مبلغ قابل توجهی است.

هم چنین در صورتی که مالیات ها به موقع پرداخت نشود امکان تمدید اقامت برایتان وجود نخواهد داشت ، علاوه بر هزینه مورد نیاز جهت سرمایه گذاری ، باید مبلغی را نیز برای اسکان و تامین مخارج خود و خاواده تان درنظر بگیرد و نشان دهید که هیچ گونه نیازی به حمایت از سوی دولت این کشور نخواهید داشت.

اگر علاقه مند به سرمایه گذاری در خارج از کشور هستید می توانید کشور چین را هم انتخاب کنید ، نیاز نیست در خصوص اقتصاد قوی و رو به پیشرفت چین سخنی بگوییم ، از مزایای سرمایه گذاری در این کشور ، پایین بودن حداقل سرمایه مورد نیاز است ، سری به مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در چین بزنید.

بهترین شهرهای آلمان برای سرمایه گذاری

طبق آخرین آمار کشور آلمان از لحاظ قصاد اداری در میان ده کشور برتر جهان با کمترین میزان فساد قرار گرفته است و از لحاظ سهولت در شروع یک تجارت در میان ۱۹۰ کشور جهان ، رده ۲۲ را از آن خود نموده است ، با انتخاب آلمان شما سرمایه گذاری در برترین قدرت اقتصادی اروپا را انتخاب خواهید کرد که رفاه بالایی را در تمامی شهرهای خود فراهم ساخته و شهروندان آن از کیفیت زندگی خوبی بهره مند هستند.

در میان ۲۳۰ شهر این کشور شهرهای متعدد زیادی را می توان یافت که مناسب سرمایه گذاری هستند اما در میان تمامی آنها برخی رتبه های بالاتری را به خود اختصاص داده اند ، شهری همچون مونیخ با داشتن زیربنای اقتصادی قوی نه تنها زمینه سرمایه گذاری بلکه سایر امکانات مورد نیاز افراد خارجی را به خوبی فراهم نموده است.

سرمایه گذاری در مونیخ آلمان

این شهر که به عنوان مرکز ایالت بایرن شناخته می شود شهری بسیار ثروتمند با مراکز تجاری متعدد است که هر یک گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری هستند ، مونیخ از جمله شهرهای کشور آلمان است که بسیار مناسب خرید ملک بوده و انواع آپارتمان یا منازل بزرگ با قیمت های مختلف را به خریداران عرضه می کند.

مونیخ در آلمان رتبه چهارم در میان بهترین شهرهای دنیا برای زندگی را به خود اختصاص داده و کیفیت زندگی در آن متناسب با مدرن ترین شهرهای جهان پیش می رود ، در این راستا می توانید مقاله بهترین کشورها برای زندگی را بخوانید.

این شهر سیستم حمل و نقل عمومی عالی داشته و زیر ساخت های اقتصادی در آن بسیار قوی بنا شده اند.

مراکز تحصیلی از جمله دانشگاه های برتری در سطح اروپا در این شهر قرار گرفته اند و شما می توانید از مشاغل دانشجویی جزئی زمینه کار و سرمایه گذاری در این شهر را فراهم سازید.

سرمایه گذاری در برلین آلمان

شاید از جمله دیگر شهرهای معروف آلمان که می توانید به سرمایه گذاری در آنها فکر کنید شهر پایتخت این کشور برلین است که به نسبت جایگاه ویژه خود قیمت ها در آن مناسب بوده و می توان با هر میزان سرمایه کیفیت زندگی مختلفی را در آن تجربه نمود ، در هر نقطه از این شهر یک مرکز خرید قرار گرفته است که هر یک مکان های مناسبی برای خرید مغازه هستند و با داشتن سرمایه قابل توجه می توانید نسبت به خرید اپارتمان و یا منزل مسکونی در آن اقدام کنید.

خیابان Kurfurstendamm که به شانزلیزه برلین مشهور است مغازه های لوکس و البته قدیمی را در خود جای داده و برندهای معتبر جهانی در آن به کسب و کار مشغول هستند ، برلین مرکز سیاسی و فرهنگی آلمان به دلیل تقسیمات شرقی و غربی در گذشته محیط شهری متنوعی داشته و بیش از نیمی از جمعیت آن در مراکز مرتبط با صنایع مختلف به کار مشغولند.

در این شهر ۱۵% شغل آزاد ، ۱۳% در صنعت و ۱۲% نیز به مشاغل دولتی مشغولند ، مهندسی سیستم های الکترونیکی در این شهر بسیار قوی بوده و در حدود ۵% از جمعیت شهر به این کار مشغولند ، صنعت مکانیک و خودرو سازی نیز از صنایع بزرگ شهری است و شما می توانید در زمینه های دیگر از جمله شیمی ، مواد غذایی ، عمران ، ساخت و ساز ، حمل و نقل ، هتل داری و بیوتکنولوژی سرمایه گذاری کنید.

سرمایه گذاری در شهر فرانکفورت آلمان

چنانچه به فهرست شهرهای آلمان نگاهی داشته باشید درخواهید یافت که شهر فرانکفورت از دیگر شهرهای این کشور است که می توانید سرمایه خود را به یکی از بیزینس های موجود در آنها انتقال دهید ، فرافکفورت از جمله شهرهای دانشجویی در آلمان است که قرارگاه بانک مرکزی اروپا و هفتمین شهر باکیفیت در جهان است.

با زندگی در فرانکفورت شما هفتمین شهر باکیفیت جهان را تجربه خواهید کرد که محل تولد بسیاری از کسب و کارهای بزرگ جهانی نیز است ، در حدود ۲۸ درصد از جمعیت این شهر را مهاجرین تشکیل می دهند که تعداد قابل توجهی از آنها در حال کسب و کار و فعالیت های اقتصادی هستند.

بزرگترین فرودگاه آلمان در این شهر قرار گرفته است و می توان آن را از مهاجرپذیرترین شهرهای این کشور دانست که سرمایه گذاری بر روی بخش خای تحصیلی و آموزشی در ان می تواند بسیار موفق باشد.

دوسلدروف مناسب سرمایه گذاری در آلمان

دوسلدروف دومین شهر بزرگ آلمان از مراکز اصلی ارتباطات و موبایل است که شرکت های مهم جهانی مانند هواوی ، نوکیا ، اریکسون و ان تی تی در آن قرار گرفته اند ، این مراکز علاوه بر تامین داخلی آلمان در سطح جهانی نیز خدمات ارزنده ای را ارائه می دهند.

این شهر که همچنین به پایتخت مد و هنر نیز شناخته می شود ، در ده سال اخیر از جنبه اقتصادی و تجاری رونق قابل توجهی داشته است ، زبان انگلیسی به عنوان دومین زبان در میان مردم این شهر رواج داشته و شما می توانید با مبالغ مناسب اقدام به خرید مغازه و یا ملک در این شهر نمایید.

اگر یادگیری زبان آلمانی برای شما چالش بزرگی است می تواند در کشور انگلستان سرمایه گذاری نمایید ، انگلستان در میان کشورهای اروپایی جایگاه نخست در سرمایه گذاری مستقیم خارجی را به خود اختصاص داده است ، حتما مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در انگلستان را بخوانید.

هزینه های ثبت شرکت در آلمان

شما عزیزانی که علاقه مند به سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان هستید ، باید در هر مرحله هزینه های مختلفی را به عهده بگیرید و با پرداخت هر یک به مرحله بعد گام بگذارید ، البته این هزینه ها با توجه به نوع شرکت متفاوت است و هرچه بیزینس موردنظر شما گسترده تر باشد ، شامل پرداخت هزینه های بالاتری نیز خواهید بود.

هزینه های ثبت شرکت در آلمان

شرکت سهامی محدود از کم هزینه ترین نوع ثبت شرکت ها در آلمان است که می تواند با حداقل سرمایه مشخص شده توسط دولت این کشور تاسیس شود و مراحل ثبت آن نیز هزینه های کمتری به همراه داشته باشد ، میزان سرمایه موردنیاز برای هر نوع شرکت در قسمت های قبل گفته شد ، اما روند ثبت شرکت نیز صرف نظر از مبلغ اولیه نیازمند پرداخت هزینه هایی است که به آن می پردازیم.

هزینه های اصلی ثبت شرکت در آلمان

افرادی که به تنهایی اقدام به سرمایه گذاری در آلمان می نمایند باید تمامی هزینه ها را به صورت انفرادی به عهده گرفته و مالیات را با توجه به سود خود پرداخت کنند.

  • هزینه تشکیل شرکت : هزینه تشکیل شرکت برای افتتاح یک شخصیت حقوقی در آلمان تقریبا ۱۸۰۰ یورو است.
  • هزینه های دفتر کار بالقوه : بسته اداری تقریباً ماهیانه ۲۰۸ یورو هزینه دارد.
  • هزینه های حسابداری : هزینه های حسابداری برای شرکت های آلمانی از ۱۰۰ یورو در ماه شروع می شود.
  • هزینه ثبت نام : هزینه های معمول ثبت نام در آلمان تقریباً ۴۰۰ یورو است و سایر موارد ، مانند هزینه دفتر اسناد رسمی ، اعمال می شود.
  • هزینه دفتر اسناد رسمی : از ۲۰۰ یورو آغاز می شود.

در ادامه جزئیات هزینه هر شرکت را برای شما بیان خواهیم نمود ، مجموع این هزینه ها در مقایسه با سرمایه اولیه موردنیاز زیاد قابل توجه نبوده و در صورتی که هزینه لازم جهت راه اندازی کسب و کار را داشته باشید از عهده بقیه مخارج نیز برخواهید آمد ، همکاری با موسسه مهاجرتی مهرآفرین رجبی این مزیت را برای شما به همراه دارد که می توانید با کمترین هزینه به سرمایه گذاری در آلمان دست یابید.

هزینه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در آلمان

  • تماس شرکت با سردفتری ۱۲۵ یورو
  • قرار ملاقات برای ثبت شرکت در ثبت تجاری نزد سردفتر اسناد رسمی ۶۲،۵۰ یورو
  • ایجاد لیست سهامداران توسط داوطلب اسناد رسمی (داوطلبانه) ۵۷،۶۰ یورو
  • ایجاد و ارسال فایل XML توسط سردفتر اسناد رسمی ۳۷،۵۰ یورو
  • نظارت بر پرداخت سرمایه سهام توسط دفاتر اسناد رسمی (داوطلبانه) ۶۲،۵۰ یورو
  • پستی ، تماس با ۴۰ یورو
  • هزینه ثبت شرکت در دادگاه ثبتی (ثبت تجاری) – ۱۵۰ یورو
  • هزینه دفتر تجارت ۳۰ یورو
  • هزینه دفتیر اسناد رسمی از ۲۰۷ تا ۶۷۸ یورو

هزینه های کل ۸۱۵ یورو

هزینه ثبت شرکت سهامی AG در آلمان

روند تاسیس این شرکت بسیار شبیه به ثبت شرکت با مسئولیت محدود است و تمامی مراحل بالا با همان میزان هزینه باید پیموده شود ، با این تفاوت که میزان سرمایه اولیه موردنیاز برای هر شرکت متفاوت است.

هزینه ثبت شرکت با مشارکت محدود در آلمان

صاحب KG باید ثبت نام را در مکان های مختلف آلمان از جمله ثبت در دفتر تجارت ، اداره مالیات ، IHK ( اتاق بازرگانی آلمان ) یا HWK آغاز کند و به دلیل وجود هر دو نوع شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی در این نوع هزینه ها را باید برای هر دو مدل پرداخت کنید.

  • هزینه محضر اسناد رسمی از ۲۰۷ یورو تا ۶۷۸ یورو
  • هزینه های صدور گواهینامه اسناد رسمی ۱۲۴ تا ۲۷۶ یورو
  • هزینه های ثبت کسب و کار: ۶۰ یورو برای هر یک
  • ثبت نام در ثبت شرکت ها: ۱۵۰ یورو برای هر یک
  • ثبت نام مشاغل که هزینه آن برای هر کدام بین ۱۰ یورو و ۶۰ یورو است .

سایر هزینه های ثبت شرکت در آلمان

اکنون می دانید که شروع کار در آلمان چقدر برای شما هزینه دارد اما در مورد سایر هزینه ها چطور؟ هنگام اداره و مدیریت تجارت خود با بسیاری از آنها روبرو خواهید شد ، بیایید نگاهی به همه هزینه های مهمی که انتظار دارید ، بیندازیم.

در حالی که در آلمان تجارت دارید ، باید مشارکت ها و مالیات های مختلفی را به دولت بپردازید که بسیاری از آنها بخشی از کمک های اجتماعی و مالیات حقوق و دستمزد است که توسط کارفرما پرداخت می شود و هم اکنون به عهده شما است.

بیمه سلامت : بیمه درمانی یکی از بزرگترین هزینه های صاحب مشاغل است که می توانید یک ارائه دهنده قانونی یا خصوصی را انتخاب کنید ، هزینه های بیمه درمانی قانونی و عمومی یک نرخ ثابت در ماه دارد – ۱۴،۶٪ از درآمد شما ، نه درآمد بلکه سود واقعی ، ۷،۳٪ این مبلغ توسط شرکت شما پرداخت می شود و ۷،۳٪ از حقوق کارمند کسر می شود.

بیمه خصوصی به درآمد شما محدود نمی شود ، بلکه یک نرخ ثابت پرداخت می کنید ، بنابراین ، ارائه دهنده خصوصی می تواند انتخاب بهتری برای صاحب مشاغل باشد که به سود شما بستگی ندارد.

معمولاً ارائه دهندگان بیمه خصوصی نرخ های خود را به طور مستقل تعیین می کنند و علاوه بر این ، پوشش بهتری را ارائه می دهند، بیشترین توصیه های بیمه در آلمان ، اتونوا را بررسی کنید ، این ساختار به ویژه برای صاحبان مشاغل ، مهاجران و فریلنسرها ساخته شده است.

بیمه بازنشستگی و بیکاری در آلمان

خود اشتغالی در آلمان باید ماهانه به بیمه بازنشستگی قانونی پرداخت کند ، این هزینه حداقل ۷۹،۶۰ یورو و حداکثر تا ۱۰۵۴ یورو در ماه متغیر است ، این مبلغ به سود سالانه شما بستگی دارد که در حال حاضر ۱۸،۶٪ آن است ، هرچه درآمد بیشتری داشته باشید ، مبلغ بیشتری به دولت در آلمان پرداخت می کنید، این نرخ نیمی از آن توسط شما و نیمی از طرف کارمند شما پرداخت می شود.

بیمه بیکاری نیز داوطلبانه است اما داشتن آن بسیار توصیه می شود ، در حال حاضر بیمه بیکاری داوطلبانه ماهانه ۲،۵٪ از سود شما را می گیرد و در صورت ترک شرکت از مشاغل آزاد ، شما را تحت پوشش قرار می دهد ، بنابراین بعنوان یک بیکار و نه صاحب مشاغل دیگر از دولت مزایا و پشتیبانی دریافت خواهید کرد ، برای استفاده از این بیمه باید از تجارت خود خارج شوید.

برای یک صاحب مشاغل ، این بیمه داوطلبانه نیست و شما باید آن را برای کارمندان خود پرداخت کنید تا آنها از امنیت برخوردار شوند ، با این حال ، هزینه ها بسیار کم است – فقط ۲،۵ درصد از حقوق ناخالص ماهانه ، نیمی از آن توسط شما و نیمی از آن توسط کارمند پرداخت می شود.

هزینه های سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان را بررسی کردیم ، چنانچه می خواهید با مبالغ کمتری در خارج از کشور سرمایه گذاری کنید و در منطقه ای با قرابت فرهنگی کار کنید ، کشور ترکیه گزینه شماست ؛ مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه را مرور کنید.

مراحل ثبت شرکت در آلمان

اولین مراحل برای ادغام شرکت در آلمان شامل تأیید نام شرکت در اتاق صنعت و تجارت محلی است و با تهیه اساسنامه شرکت و افتتاح حساب بانکی دنبال می شود ، حداقل سرمایه سهام طبق ساختار تجاری انتخاب شده در آن حساب واریز می شود ، در زیر ، مراحل تشکیل شرکت در آلمان را بررسی می کنیم:

مراحل ثبت شرکت در آلمان
  • انتخاب نوع شرکت : این می تواند شرکت با مسئولیت محدود ، شرکت سهامی و غیره باشد.
  • انتخاب نام شرکت : نام شرکت جدید باید منحصر به فرد بوده و قبلا انتخاب نشده باشد.
  • تایید نام از اتاق صنعت و تجارت
  • اجرا نمودن سند تشکیل : این امر قبل از یک دفتر اسناد رسمی در آلمان انجام می شود ، بنیانگذاران نیز اساسنامه را تهیه می کنند.
  • ثبت نمودن پرونده مشارکت
  • سپرده سرمایه سهام : برخی از فرمهای تجاری به حداقل سرمایه سهام نیاز دارند که در یک حساب بانکی واریز می شود.
  • ثبت اسناد در دفاتر بازرگانی توسط دفتر اسناد رسمی
  • ثبت تجارت : ثبت شرکت در شهرداری ، اداره ثبت بیمه سلامت و تامین اجتماعی
  • ابلاغ کسب و کار شرکت موردنظر به دفتر محلی
  • ابلاغ تاسیس شرکت به اداره کار منطقه
  • ارسال مدارک به دفتر مالیات

در گام بعد شما یک آدرس را به عنوان محل شرکت خود به همراه کد پستی اعلام نموده و با انجام مراحل مشخص شده در تقاضانامه شرکت شما به ثبت می رسد.

ثبت تجاری شرکت در آلمان

برای شروع ثبت ، اسناد زیر باید به ثبت تجارت آلمان به صورت الکترونیکی ارسال شود :

درخواست ثبت ، اساسنامه محضری ، ساختار هیئت مدیره ، گواهی واریز سهام.

پس از ارائه مدارک ، روند ثبت شرکت در آلمان با درخواست مجوز تجارت از اداره تجارت و استاندارد محلی و پس از آن ثبت نام در اداره آمار ادامه می یابد (که یک پرسشنامه برای اطلاعات تجاری شرکت ارسال می شود) ، در گام بعدی اداره کار یک شماره عملیاتی هشت رقمی صادر می کند که باید برای اهداف تأمین اجتماعی گزارش شود ، سپس اداره بیمه سلامت فدرال باید تاییدیه لازم را صادر کند ، در قدم بعد یک اعلان باید به اداره مالیات ارسال شود که تشکیل نهاد تجاری جدید را گزارش می دهد و منجر به ثبت مالیات شرکت های بزرگ و مالیات بر ارزش افزوده می شود.

پس از ثبت شرکت ، می توان فعالیت تجاری خود را آغاز کرد که اکثر شرکتها نیز بلافاصله کارمندان خود را استخدام می کنند ، کارفرمایان به نیروی کار آموزش دیده نیاز دارند و می توانند در وب سایت های شغلی و یا همکاری در آژانس ها نیروهای خود را استخدام کنند.

شرکت ها ملزم به رعایت قوانین محلی حسابداری ، تشکیل پرونده و حسابرسی هستند و شرکت های متوسط و بزرگ باید طی سه ماه پس از پایان سال مالی ( که می تواند سال تقویمی باشد ) صورت های مالی سالانه ، گزارش مدیریت و سایر اسناد را تنظیم کنند.

در مقاله ای تحت عنوان اقامت از طریق کارآفرینی در آلمان روش هایی که می توانید از طریق کارآفرینی در این کشور سرمایه گذاری کنید را نیز شرح داده ایم.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان

  • سه فرم در خواست که به صورت تایپی تکمیل شده و امضا گردد
  • چهار قطعه عکس پاسپورتی
  • پاسپورت معتبر حداقل برای سه ماه بعد از پایان زمان اقامت در آلمان
  • کپی از تمامی صفحات پاسپورت
  • ارائه پاسپورت های قبلی در صورت وجود
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی بیمه سلامت
  • بیان طرح اقتصادی
  • رزومه تحصیلی
  • رزومه شغلی
  • پرداخت هزینه ویزا
  • گواهی عدم سوپیشینه
  • اثبات محل اقامت
  • وضعیت مدنی ( ازدواج ، طلاق ، گواهی تولد فرزند و یا مرگ همسر )
  • گردش حساب بانکی سه ماه گذشته
  • برنامه کامل سفر
  • هزینه اخذ ویزا

هر یک از انواع ثبت شرکت می توانند پروسه زمانی مختلفی داشته باشند اما به صورت کلی می توان گفت که روند ثبت شرکت در آلمان در حدود 14 هفته است.

مالیات شرکت ها در آلمان

سیستم مالیاتی آلمان به دلیل پیچیدگی خود شهرت زیادی دارد ، زیرا بیش از ۴۰ نوع مختلف مالیات در این کشور وجود دارد ، با این حال ، در تمامی موارد قوانین بسیار دقیق و منظمی وجود دارد ، همچنین ، میزان مالیات موثر در آلمان در موارد مختلف از آنچه که انتظار دارید کمتر بوده و اغلب افراد می توانند از معافیت های متعدد ، کسر ها و مقررات استهلاک بهره مند شوند ، سیستم مالیاتی آلمان معمولا با محل اقامت مالیات دهنده ارتباط دارد و در رابطه با ثبت شرکت قوانین یکسانی برای اشخاص شرکتی اعمال می شود.

مالیات شرکت ها در آلمان

طبق قانون این کشور هر شرکتی باید از میزان درآمد سالانه خود مبلغی را به عنوان مالیات پرداخت کند ، هم اکنون نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها 15% تعیین شده است که علاوه بر آن باید مازاد مالیات بر درآمد نیز پرداخت شود ، این مازاد در حال حاضر 5،5% از مجموع مالیات 15% می باشد که به معنای مازاد کل 0،825 درصد بر هر درآمد است ، بنابراین مالیات بر درآمد شرکت به همراه مازاد به ازاری هرگونه درآمد 15،825% است.

در صورتی که شما کالایی را در آلمان تولید کنید باید مالیات بر ارزش افزوده را نیز مدنظر داشته باشید ، مقدار این مالیات 19% و در برخی موارد 7% است که به قیمت محصول و یا خدمات افزوده می شود و بعدها توسط شرکت به اداره مالیات پرداخت می شود.

اظهار نامه مالیاتی در آلمان

صاحبان مشاغل در آلمان باید در پایان هر سال اقدام به پر کردن اظهارنامه مالیاتی نموده و آن را به اداره امور مالیاتی ارسال کنید ، طبق این اظهارنامه میزان درآمد دقیق شما بررسی شده و میزان مالیات یک سال کاری شما تعیین می شود ، البته دولت این کشور در ابتدا به صورت تخمینی مالیات را از صاحبان مشاغل دریافت نموده و و سپس با پر نمودن اظهارنامه مالیاتی ، اضافه را به صاحبان پرداخت و یا در صورت بدهکاری آن را دریافت می کند.

خوب است دقت داشته باشید که بسیاری از مشاغل با پر نمودن اظهارنامه مالیاتی مشمول دریافت بخشی از مالیات پرداخت شده خود می شوند ، بنابرانی در پایا هر سال حتما اقدا به پر نمودن فرم مربوطه و روشن نمودن وضعیت مالیاتی خود نمایید.

مالیات بر سود سهام نیز فقط برای شرکت ها اعمال می شود و هر زمان سهامداران از شرکت وجهی دریافت می کنند ، آنها 25٪ مالیات دریافت می کنند.

خرید شرکت آماده در آلمان

شاید بتوان سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان را از طریق خرید یک شرکت آماده در این کشور انجام داد ، این اقدام مزایا و معایب خاص خود را به همراه دارد و می تواند تنها برای برخی از بیزینس ها مفید باشد ، در گام نخست با اقدام به خرید یک شرکت آماده شما از مسئولیت های اولیه رها خواهید شد و کار خود را با یک پس زمینه تمیز و قابل اعتماد شروع می کنید.

خرید شرکت آماده در آلمان

شرکت های فروشی در آلمان می تواند از کوچک تا بسیار بزرگ وجود داشته و نوع خاص و یا حوزه گسترده ای از فعالیت را در برگیرد ، قطعا شرکت موجود باید با نوع فعالیت و تخصص شما مرتبط باشد اما در برخی موارد می توان تغییراتی را لحاظ نمود و مجددا سازماندهی های را انجام داد.

پس از خرید شرکت امکان تغییر نام و آدرس برایتان وجود دارد و می توانید بلافاصله پس از انتقال مدارک فعالیت تجاری خود را آغاز کنید ، خرید شرکت و انتقال سهام باید در حضور یک دفتر اسناد رسمی انجام و تمامی مدارک مورد تایید قرار گیرد ، علاوه بر نام و آدرس ، صاحب جدید شرکت می تواند هیئت مدیره ، هدف فعالیت و یا مدیر را نیز تغییر دهد،.

با خرید یک شرکت آماده شما کسب و کار خود را در این کشور سرعت بخشیده و زمان کمتری را بابت سندسازی و انجام مراحل قانونی خواهید نمود.

چالش های خرید شرکت آماده در آلمان

با وجود مزایای مختلفی که خرید شرکت در آلمان برای شما به همراه دارد ، خوب است که قبل از هرگونه اقدام ، پیش زمینه اقتصادی ، دارایی ها و بدهی های آن را کاملا بررسی کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید ، توصیه ما به شما این است که از همان ابتدا یک مشاور تجاری را همراه با خود داشته باشید و چنانچه این مشاور فردی آلمانی که به بازار محلی و اقتصادی کشور بیشتر آگاه است باشد ، در خرید شرکت بسیار موفق تر عمل خواهید نمود.

مشاوران زیادی در این کشور وجود دارند که با سابقه های طولانی در این زمینه فعالیت دارند و شما باید به دنبال یکی از بهترین آنها باشید ، هم چنین آشنایی و یادگیری زبا آلمانی را فراموش نکنید چرا که عدم تسلط به این زبان می تواند مانع شکست شما در این کشور شده و شما با دانستن این زبان می توانید از فرصت های خوبی بهره مند شده و نظر مثبت بازرگانان را به خود جلب کنید.

خرید یک شرکت نیازمند صرف زمان و برگزاری جلسات مختلف است و شما باید صبر و حوصله کافی جهت انجام این کار را داشته باشید ، کشور آلمان مهد تولد بسیاری از تجارت های بزرگ جهانی است و شما می توانید در زمینه های مختلف از ماشین سازی ، فلزات ، شیمیایی ، نرم افزار ، دارو ، فناوری اطلاعات و حمل و نقل به دنبال خرید شرکت باشید.

شاخص های اقتصادی برای ثبت شرکت در آلمان

درنظر گرفتن پیش نیازها و الزامات ثبت شرکت در کشور آلمان که در قسمت های قبل به آنها اشاره نمودیم ، از مهم ترین موارد موفقیت در این کشور است اما به خاطر داشته باشید که عوامل مهم اقتصادی دیگری مانند نرخ بیکاری ، تورم ، سود بانکی و هزینه اجاره همگی در ثبت شرکت و سرمایه گذاری شما در آلمان موثر هستند.

شاخص های اقتصادی برای ثبت شرکت در آلمان

نرخ بیکاری در آلمان

بحران کرونا اقتصاد ملی را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده و منجر به کاهش تولید اقتصادی در اکثر بخش ها و صنایع شده است ، هم اکنون نرخ بیکاری در آلمان ۵،۹% می باشد که نسبت به ماه های گذشته با کاهش رو به رو بوده و هم اکنون به دلیل شرایط خاص جهانی به این نرخ رسیده است ، آلمان یکی از پویاترین اقتصادهای جهان را داراست و نرخ بیکاری آن با توجه به سایر کشورهای اروپایی و حتی جهان در میزان خوبی قرار گرفته است ، البته توصیه می شود با توجه به نوع فعالیت خود نرخ بیکاری را در حوزه تخصصی تان بررسی کنید.

اگر به دنبال کار و سرمایه گذاری در کشورهایی با نرخ بیکاری پایین هستید ، کشور دانمارک را به شما پیشنهاد می کنیم ، دانمارک یکی از بهترین و امن ترین کشورهای جهان برای کار و زندگی است ؛ مقاله کار در دانمارک را بخوانید.

در سال ۲۰۲۱ تولید اقتصادی در آلمان ۳،۵٪ نسبت به سال قبل گسترش یافت اما با این وجود ، تولید ناخالص داخلی آلمان در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ تاکنون فقط ۰،۴ درصد در مقایسه با سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ افزایش یافته ، اما با شروع واکسن ها در سراسر جهان ، روند صعودی قابل توجهی در حال حاضر آغاز شده است.

قبل از شروع ویروس کرونا ، نرخ بیکاری آلمان در کمترین میزان حدود ۵٪ بود و در سال ۲۰۲۰ به طور متوسط حدود ۴۴،۸ میلیون نفر شاغل بودند ، رشد بیکاری در آلمان و سایر مناطق اروپا با استانداردهای بین المللی متوسط بوده است زیرا کارفرمایان از یارانه های دولتی در مورد برنامه های کاری کوتاه مدت استفاده می کنند که اجازه می دهد کارمندان حقوق و دستمزد خود را تا شروع دوباره اقتصاد حفظ کنند.

نرخ تورم در آلمان

در رابطه با نرخ تورم نیز می توان گفت که آلمان از معدود کشورهای جهان است که نرخ تورم منفی را در کارنامه خود به ثبت رسانده است ، اما هم اکنون طبق آخرین آمار نرخ تورم در این کشور ۲،۲۵% اعلام شده است که پیش بینی می شود در سال اینده کاهش یابد ، البته صنایع مختلف دارای نرخ تورم متفاوتی نیز هستند ، به عنوان مثال تورم در بخش خوراک و نوشیدنی در ماه های گذشته از سایر کالاها بیشتر بوده و در بخش خدمات با کاهش رو به رو بوده است.

سود بانکی و اجاره بها در آلمان

سود بانکی از دیگر عوامل اقتصادی است که می تواند سرمایه گذاری در یک کشور را جذاب و متفاوت سازد ، سودی که برای حساب های پس انداز در آلمان لحاظ می شود چندان قابل توجه نیست که به دلیل سیاست های اقتصادی انجام می شود تا شهروندان تمایل به کار و انجام بیزینس با پول خود را داشته باشند تا بخواهند آن را در بانک سپرده کنند ، هم اکنون با یک سپرده پنج ساله شما ۱،۴۵% سود بانکی دریافت خواهید کرد ، تمامی بانک های این کشور به افراد غیر مقیم اجازه افتتاح حساب نداده و شما در ابتدا اجازه سپرده گذاری در بانک های مشخصی را خواهید داشت.

از جمله موارد دیگری که باید به شما عزیزان یادآور شویم هزینه اجاره دفتر شرکت است ، شما باید از همان ابتدا مکانی را به عنوان دفتر اصلی خود اجاره کرده و آدرس آن را به سفارت ارائه دهید ، میزان اجاره بها با توجه به شهر محل سکونت ، منطقه ، مساحت و امکاناتی که انتخاب می کنید متفاوت است ، دفتر شرکت نیازمند داشتن اتاق ویژه مدیریت ، جلسات ، منشی و غیره دارد که نوع ساحتمان موردنیازتان را مشخص می سازد.

بنابراین پس از انتخاب بهترین شهر در حوزه فعالیت تان میزان اجاره بها را نیز بررسی و برآورد صحیحی از کلیه مخارج خود داشته باشید.

بهترین شهرهای آلمان برای ثبت شرکت

در قسمت بهترین شهرهای آلمان جهت سرمایه گذاری به بررسی برخی از شهرهای این کشور پرداختیم و به برخی از شهرهای مناسب این کشور جهت سرمایه گذاری اشاره نمودیم ، از آنجا که ثبت شرکت نیز یکی از روش های سرمایه گذاری در آلمان است تمامی شهرهای گفته شده مانند برلین ، مونیخ ، فرانکفورت و دوسلدروف برای ثبت شرکت گزینه های ایده آلی به شمار می روند.

بهترین شهرهای آلمان برای ثبت شرکت

اما علاوه بر هر یک از این شهرها خوب است ثبت شرکت را در شهری انجام دهید که بیشترین سود را برای شما به همراه داشته باشد ، اشتوتگارت از دیگر شهرهای مهم این کشور است که می تواند بازده خوبی از سرمایه شما برایتان به همراه داشته باشد ، همچنین شهر هامبورگ میزبان بسیاری از شرکت و کسب کارهای برجسته در آلمان است که سرمایه گذاران خارجی زیادی اموال خود را به آن انتقال داده اند.

شهر اشتوتگارت نیز می تواند در میان انتخاب های نخست شما قرار گیرد که محدوده حقوق گسترده ای دارد و با ثبت شرکت در حوزه تخصصی خود می توانید به قدر کافی به سود خوبی برسید ، سایر شهرهای این کشور مانند بون ، کلن ، دارمشتات و لایپزیک نیز ویژگی های ایده آل سرمایه گذاری به خصوص ثبت شرکت را دارند ، اما هم اکنون بهترین شهر آلمان جهت ثبت شرکت شهر برلین است که دارای بیشترین نیروی کار ماهر بوده و میزان حقوق و درآمد نیز در بالاترین سطح خود قرار دارد.

طرح تجاری برای ثبت شرکت در آلمان

شما به عنوان فردی که به دنبال سرمایه گذاری و ایجاد یک طرح اقتصادی در کشور آلمان هستید بسیار مهم است که شما مقدمات مقدماتی مناسب را ایجاد کنید، عملاً این به معنای بررسی محیط حرفه ای پیشنهادی شما است، شما باید در مورد فرصت های بازار تحقیق کنید ، یک طرح کسب و کار تدوین کنید ، سرمایه اولیه کافی را جمع کنید و با مجموعه قوانین و مقررات جدید آشنا شوید.

طرح تجاری برای ثبت شرکت در آلمان

فراتر از این ملاحظات اداری ، درک آداب و رسوم کسب و کار و بهترین روش در بازار هدف خود نیز مهم است : آیا شما یا کارمندانتان نیاز به یادگیری زبان دارید؟ هزینه ثبت شرکت در آلمان چقدر است؟ آیا شما نیاز به تهیه مکان یا تجهیزات ویژه دارید؟ یافتن پاسخ این سوالات به معنای به نتیجه رسیدن زودتر از موعد است.

از همه مهمتر باید یک طرح توجیهی قابل قبولی را به دولت این کشور ارائه دهید ، این طرح توجیهی باید هدف و برنامه راه اندازی این کسب و کار به همراه مسیری که در آینده را دنبال می کند به خوبی نشان دهد.

این طرح باید کاملا با توجه به استانداردهای کشور آلمان تدوین شده و اطلاعات کامل از میزان اشتغال ، افراد فعال و غیره را شامل شود ، در واقع طرح توجیهی همانند یک نقشه راهنما عمل نموده و کلیه جزئیات کسب و کار از لحاظ فنی و مالی را حداقل تا سه سال آینده را به طور شفاف بیان می نماید.

ویژگی های اصلی طرح تجاری در آلمان

دقت داشته باشید که طرح توجیهی شما جزو مهم ترین مدارکی است که باید به صورت تخصصی تدوین و به سفارت ارائه گردد ، سپس کارشناس بازرگانی سفارت آن را بررسی و نتیجه را به شما اعلام می کند ، این طرح علاوه بر این که در گام های اولیه پس از راه اندازی کسب و کار نیز به شما کمک نموده ، پس از آن نیز می تواند میزان دست یابی به اهداف و جزئیات تعیین شده را نیز برایتان مشخص سازد ، همچنین این طرح باید به گونه ای نوشته شود که به راحتی توسط دیگران قابل فهم باشد اما نباید خلاصه و مختصر نوشته شود.

طرح توجیهی شما باید حتما موارد زیر را توضیح دهد:

  • مهارت های شما به صورت تخصصی
  • نحوه پاسخگویی به مشتریان
  • قشر مرتبط با حوزه فعالیت تان
  • نحوه قیمت گذاری و نرخ خدماتی که ارائه می دهید
  • نحوه تامین منابع مورد نیاز

حتما توجه داشته باشید که ساختار طرح توجیهی که ارائه می دهید نشان دهنده حرفه ای بودن شما است و حتما آن را به زبان آلمانی ترجمه کنید.

توضیحات ثبت شرکت در آلمان

در رابطه با شرکت موردنظر خود تلاش نمایید تا حد ممکن توضیحات لازمه را ارائه دهید ، به عنوان مثال بیان کنید که با تاسیس این شرکت چه تعداد شغل ایجاد شده و چه کالاهایی عرضه و یا چه مشکلاتی در این کشور حل می شود ، مشتریان ، سازمان ها و افرادی که با آنها همکاری خواهید داشت را ذکر کنید و در صورتی که متخصصان حرفه ای در تیم شما فعالیت دارند اسامی آن را حتما ذکر کنید.

ارائه رزومه و CV افراد شما بسیار تاثیرگذار است و نشان دهید که چه کسی در شرکت شما مسئول است و روند تقسیم وظایف چگونه خواهد بود ، خوب است که مکان مناسبی را برای شرکت خود بیابید و آدرس دقیق آن را ارائه دهید.

نشان دادن چشم انداز مالی برای پنج سال آینده و صورت درآمدهای پیش بینی شده و جریان های نقدی را درج کنید و از همان ابتدای شروع به فعالیت تمامی هزینه ها را برآورد و شفاف سازی کنید ، در صورتی که شرکت موردنظر خود را قبلا در کشورتان داشته اید ، صورت های درآمد ، ترازنامه ها و صورت های جریان نقدی سه تا پنج سال گذشته را ارائه دهید.

اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان از جمله مواردی است که می تواند شما را به اقامت این کشور برساند ، اما در هنگام اقدام باید کاملا آگاهانه اقدام کنید تا با مشکلات زیادی مواجه نشده و سرمایه خود را از دست ندهید ، در صورتی که بتوانید مراحل ثبت شرکت را با موفقیت پشت سر بگذارید ، در ابتدا به شما اقامت یک ساله داده می شود که در صورت موفق بودن سرمایه گذاری ، اقامت شما به مدت دو سال تمدید و سپس به 5 سال نیز می رسد.

اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

در نهایت هنگامی که سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت بیش از 8 سال در کشور آلمان ادامه یابد می تواند منجر به کسب اقامت دائم این کشور گردد ، در برخی موارد این مکان وجود دارد که با موفقیت آمیز بودن سرمایه گذاری شما در این کشور بتوانید پس از 5 سال تقاضای دریافت اقامت دائم را داشته باشید ، البته این مورد شرایط خاص خود را داشته و شما باید برای سه سال آینده چشم انداز قابل قبولی را ارائه دهید.

هم چنین این امکان نیز برایتان وجود دارد که پس از انجام مراحل اولیه و توجیه راه اندازی کسب و کار خود برای همسر و فرزندان زیر 18 سالتان دعوتنامه ارسال کنید ، شما می توانید در مدت زمان کوتاهی پروسه دریافت اقامت خود را پشت سر گذاشته و حقوقی مشابه با شهروندان اتحادیه اروپا داشته باشید.

شرایط دریافت ویزای سرمایه گذاری آلمان

خرید ملک در آلمان از جمله مورادی است که نمی تواند به تنهایی شما را به اقامت دائم و تابعیت این کشور برساند ، شما باید بیش از 18 سال داشته باشید و سابقه کیفری نداشته باشید، اگر شما بیش از 45 سال سن دارید ، باید بتوانید اثبات کنید که سن کافی برای سن پیری دارید (به عنوان مثال یک برنامه بازنشستگی).

به غیر از این ، محدودیت قابل توجهی در مورد اینکه چه کسی می تواند برای این نوع اقامت درخواست کند وجود ندارد و سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان در سطح جهان برای کارآفرینان و سرمایه گذاران آزاد است ، یکی از مزایای روش آلمان در مقایسه با سایر اقامت ها توسط برنامه های سرمایه گذاری ، عدم نیاز به مهارت زبان است.

در برنامه ریزی روند درخواست ویزا ، توجه داشته باشید که به طور کلی بین چهار تا شش ماه طول می کشد تا نتیجه گیری شود.

مزایا و معایب ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان مانند هر کشور دیگری با مزایا و ریسک های خاص خود همراه است که نباید از آنها چشم پوشید ، اقتصاد اکنون به مراتب رقابتی تر از زمانی است که خواهان اصلاحات ساختاری و تغییر نرخ مالیات شرکت ها باشد ، تمام افراد حقیقی و حقوقی می توانند در کشور آلمان شرکت تاسیس کرده و مالک تمام سهام آن باشند که نقطه قابل توجهی برای سرمایه گذاران خارجی است و هیچ گونه محدودیتی در این زمینه برایشان وجود ندارد.

مزایا و معایب ثبت شرکت در آلمان

زیرساخت اقتصادی کشور آلمان به صورتی است که شما می توانید تجارت خود را آغاز کنید و با وجود اقتصادی پویا و فضایی رقابتی به همراه موقعیت جغرافیایی مناسب در قلب اروپا و وجود نیروی کاری ماهر ، مزیت های بی شماری جهت راه اندازی یک بیزینس در این کشور وجود دارد ، آلمان کشور مهاجر پذیر است و سالانه بیش از یک میلیون نفر به این کشور مهاجرت می کنند ، تنوع فرهنگی و زبان و دانشی که مهاجرین به این کشور انتقال می دهند می تواند یکی از کلید های ارتباطی بهتر برای رابطه و تجارت با سایر کشورها باشد.

هم چنین شما از حمایت و ساپورت دولت بهره مند خواهید شد که می تواند یکی از مهم ترین آسودگی خاطر سرمایه گذاران خارجی باشد و مراکز متعددی وجود دارند که تمام موارد مهم و حیاتی در رابطه با تاسیس شرکت در آلمان را در اختیار شما قرار می دهند و پاسخگوی تمام سوالات شما در این زمینه هستند.

زندگی در کشوری با بالاترین اعتبار

با داشتن پاسپورت آلمان می توانید به ۱۶۵ کشور جهان بدون ویزا سفر کنید و این امر برای مسافران و بازرگانان بسیار ارزشمند است، دومین عاملی که زندگی در آلمان را بسیار مطلوب می کند ، رتبه بندی آن به عنوان یکی از انسانی ترین کشورهای پیشرفته در جهان است.

آلمان پنجمین کشور بلند مرتبه است که دارای رشد انسانی بسیار بالایی است، توسعه انسانی ویژگی بسیار مطلوبی برای سرمایه گذاران خارجی است، این برای آنها به معنای پاک شدن جنبه اجتماعی سرمایه گذاری در یک سرزمین خارجی است.

پیشرفت های آلمان در زمینه های مهندسی و انرژی های تجدیدپذیر بسیار چشمگیر است، این کشور به بهشتی برای نوآوری تبدیل شده است و این همه به لطف سرمایه گذاری خارجی است.

برخلاف ویزاهای طلایی ارائه شده توسط پرتغال و بلغارستان که در آن سرمایه گذار ملزم به داشتن روابط قوی در این کشور نیست ، در آلمان برعکس است زیرا سرمایه گذار باید روابط خود را در کشور ایجاد کند و از نظر وضعیت خوبی با دولت برخوردار باشد ، سفر مداوم به آلمان نیز الزامی است.

گرچه تسلط به زبان المانی به عنوان یکی از فاکتورهای اصلی درنظر گرفته نمی شود ، اما خوب است که تا حد ممکن یادیگری این زبان را آغاز نموده و به عنوان یک سرمایه گذار با زبان موردنیاز خود در این کشور آشنا شوید ، آشنایی با زبان انگلیسی نیز می تواند به عنوان یک نقطه مثبت در روند فعالیت های تجاری شما نقش مهمی را ایفا کند.

معایب ثبت شرکت در شروع به کار

روند متعدد شروع کسب و کار ، ماهیت پیچیده کسب و کار در این کشور را مشخص می کند و به رغم موقعیت جهانی و چشم انداز مدرن ، بانک جهانی و موسسه بین المللی مالی آلمان را در رتبه ۱۰۶ در جهان برای سهولت شروع کسب و کار قرار داده است ، هم چنین در میان مراحل ثبت شرکت باید با اتاق صنعت و تجارت محلی ، ثبت تجاری محلی ، اداره امور تجاری و استانداردهای محلی و غیره تماس حاصل کرد که پروسه ثبت شرکت را بسیاری طولانی می سازد و از دلایل اصلی مشکلات و معایب ثبت شرکت در آلمان به شمار می رود.

علاوه بر این به دلیل وجود بروکراسی در ادارات ، زمان زیادی برای دریافت مجوز تاسیس شرکت در آلمان و دیگر مراحل شروع کار در این کشور اتلاف می شود ، مثلا برای ثبت یک دفتر و مکان شرکت حدود ۴۰ روز زمان لازم دارد.

فراموش نکنید که سیستم مالی آلمان ویژگی های خاصی دارد و شناخت آن برای سرمایه گذاران خارجی دشوار است ، شرکت ها باید ۹ بار در سال مالیات مالیات پرداخت کنند که این پرداخت مالیات ۲۰۷ ساعت وقت آن ها را به خود اختصاص می دهد و در آخر سیستم حقوقی مدرن آلمان قرارداد ها و مشکلات عدم پرداخت بدهی را اداره می کند ، اما با توجه به بروکراسی موجود در این کشور زمان زیادی برای حل و فصل مشکلات عدم پرداخت بدهی زمان می برد.

نکات مهم سرمایه گذاری در آلمان

بهترین سرمایه گذاری در آلمان بعنوان ثبت شرکت می تواند در هر بخش صنعتی ایجاد شود اما در بخش های خاص مجوز مقامات محلی مورد نیاز است ، برای مثال ، در زمینه های بانکی و بیمه ، مجوز اداره نظارت مالی خدمات مالی آلمان ضروری است ، انجام کسب و کار در آلمان بدون آگاهی کافی از فرهنگ این کشور خطرناک است و شرکت ها باید از چشم انداز کسب و کار و فرهنگ آلمان مطلع باشند ،سلسله مراتب در آلمان ارزشمند است و طیف وسیعی از رویه ها و سیاست هایی وجود دارد که می تواند سبب کند شدن پروسه کار شوند.

بازار کار آلمان همواره در حال ایجاد مشاغل جدید است که توانسته آلمان را به کشوری ایده آل برای فعالیت در زمینه های مختلف و تاسیس شرکت تبدیل سازد ، ثبات، اوضاع اقتصادی و سیاسی کشور آلمان سالیان طولانی است که ثبات خوبی را تجربه می کند و شما از این بابت مطمئن خواهید بود که با شکست و یا رکود در حرفه و شرکت خود مواجه نخواهید شد.

سوالات پر تکرار سرمایه گذاری در آلمان

مشاوران ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) آماده ارائه خدمات مشاوره حضوری و غیر حضوری به شما عزیزان هستند تا سرمایه شما حفظ شده و بخوبی رشد کند ، از راه های مشاوره غیر حضوری درج سوال در بخش دیدگاه در پایان هر مقاله است ، مشاوران مجرب ما روزانه سوالات درج شده را بررسی کرده و پاسخ مناسب را ثبت می کنند.

آیا با ثبت شرکت در آلمان به اقامت دائم این کشور خواهم رسید؟

در صورتی که بتوانید مراحل ثبت شرکت را با موفقیت پشت سر بگذارید ، در ابتدا به شما اقامت یک ساله داده می شود که در صورت موفق بودن سرمایه گذاری ، اقامت شما به مدت دو سال تمدید و سپس به 5 سال نیز می رسد. در نهایت هنگامی که سرمایه گذاری و یا ثبت شرکت بیش از 8 سال در کشور آلمان ادامه یابد می تواند منجر به کسب اقامت دائم این کشور گردد.

نرخ بیکاری آلمان چقدر است؟

، هم اکنون نرخ بیکاری در آلمان 5،9% می باشد که نسبت به ماه های گذشته با کاهش رو به رو بوده و هم اکنون به دلیل شرایط خاص جهانی به این نرخ رسیده است.

آیا خرید شرکت آماده در آلمان مزیتی نسبت به ثبت شرکت دارد؟

با خرید یک شرکت آماده شما کسب و کار خود را در این کشور سرعت بخشیده و زمان کمتری را بابت سندسازی و انجام مراحل قانونی خواهید نمود.

مالیات شرکت ها در آلمان چقدر است؟

نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها 15% تعیین شده است که علاوه بر آن باید مازاد مالیات بر درآمد نیز پرداخت شود ، این مازاد در حال حاضر 5،5% از مجموع مالیات 15% می باشد که به معنای مازاد کل 0،825 درصد بر هر درآمد است ، بنابراین مالیات بر درآمد شرکت به همراه مازاد به ازاری هرگونه درآمد 15،825% است.

هزینه های اصلی سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان چقدر است؟

هزینه تشکیل شرکت : هزینه تشکیل شرکت برای افتتاح یک شخصیت حقوقی در آلمان تقریبا 1800 یورو است. هزینه های دفتر کار بالقوه : بسته اداری تقریباً ماهیانه 208 یورو هزینه دارد. هزینه های حسابداری : هزینه های حسابداری برای شرکت های آلمانی از 100 یورو در ماه شروع می شود. هزینه ثبت نام : هزینه های معمول ثبت نام در آلمان تقریباً 400 یورو است و سایر موارد ، مانند هزینه دفتر اسناد رسمی ، اعمال می شود. هزینه دفتر اسناد رسمی : از 200 یورو آغاز می شود.

بهترین شهر برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان کدام است؟

در میان 230 شهر این کشور شهرهای متعدد زیادی را می توان یافت که مناسب سرمایه گذاری هستند اما در میان تمامی آنها برخی رتبه های بالاتری را به خود اختصاص داده اند ، شهری همچون مونیخ با داشتن زیربنای اقتصادی قوی نه تنها زمینه سرمایه گذاری بلکه سایر امکانات مورد نیاز افراد خارجی را به خوبی فراهم نموده است.

سرمایه لازم جهت خرید سهام در آلمان چقدر است؟

شما با مبلغی کمتر از 25000 یورو قادر به سرمایه گذاری در این کشور نخواهید بود و باید مبالغ بالاتری را به این نوع سرمایه گذاری اختصاص دهید.

آیا با خرید ملک در آلمان به اقامت این کشور خواهم رسید؟

خرید ملک در آلمان تنها در صورتی شما را به اقامت این کشور می رساند که خرید ملک را طی یک طرح تجاری ارائه داده و آن را به تایید دولت این کشور نیز برسانید ، شما می توانید از طریق ثبت شرکت ، سرمایه گذاری ، ویزای کار و یا تحصیل اقدام به خرید ملک در این کشور نموده و پس از طی مراحل قانونی ، تازمانی که ملک به نام شما باشد ویزای بلند مدت دریافت کنید.

هزینه خرید خانه در آلمان برای سرمایه گذاری از طریق ملک چقدر است؟

چنانچه می خواهید در این کشور ملکی خریداری کنید باید به صورت میانگین 3،380 یورو را بابت هر متر مربع درنظر داشته باشید که می تواند در شهرهای اصلی این کشور تا 9،937 یورو در مونیخ نیز برسد.

مبلغ مورد نیاز سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان چقدر باید باشد؟

شرکت با مسئولیت محدود نیازمند حداقل سرمایه 25000 یورو شرکت سهامی AG نیازمند حداقل سرمایه 50000 یورو مشارکت عمومی OHG سرمایه موردنیاز با توجه به برنامه اقتصادی و حداقل 25000 یورو

زیرساخت های درجه یک ، سیستم مالی مدرن و یک بازار بزرگ مصرف کننده جاذبه های سرمایه گذاری در آلمان هستند ، اما کسب و کار ها در این کشور چالش های زیادی دارد که باید از آن ها آگاهی داشت ، در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان با کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز تماس گرفته و به روزترین اطلاعات را دریافت کنید ، خوب است بدانید کشور نروژ با داشتن حقوق شهروندی و رفاه اجتماعی بالا یکی از بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت و زندگی است در مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در نروژ به معرفی روش های سرمایه گذاری در این کشور پرداخته ایم.

Rate this post

4 دیدگاه در “سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان

  1. اکبر کیانی گفت:

    باسلام وعرض ادب
    بنده با چه مبلغی میتوان یک شرکت حمل ونقل کوچک برون شهری در یکی از شهرهای الامان به ثبت برسانم وایا باثبت شرکت میتوانم به همراه خانواده مهاجرت کنم؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام‌

      بله با خانواده میتوان مهاجرت کرد .
      البته برای انجام ثبت شرکت نیاز است که با یک‌تبعه آلمانی شراکت کنید‌.
      حداقل سرمایه لازم برای راه اندازی بیزنس مبلغ ۲۵۰۰۰ یورو می باشد

      با تشکر از سوال شما

  2. آوا گفت:

    سلام
    با توجه به اینکه برای ایرانیان، باز کردن حساب بانکی در اروپا امکان پذیر نمی باشد، آیا درحال حاضر راهی برای باز کردن حساب بانکی و شروع به کار شرکت با مسئولیت محدود وجود دارد؟
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه