اجاره مسکن در اتریش و آلمان

اجاره مسکن در اتریش و آلمان از جمله مقایسه هایی است که افراد علاقه مند به مهاجرت به اروپا برای داشتن سطح زندگی بهتر همواره انجام می دهند ، برای بسیاری از مردم آلمان کشوری برتر بوده و برخی دیگر زندگی در اتریش را ترجیح می دهند.

مقایسه اجاره مسکن در اتریش و آلمان​ در حالی است که اتریش به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی معرفی می شود ، در حالی که آلمان سومین اقتصاد بزرگ جهان را دارد.

در این مقایسه باید فاکتورهای مختلفی درنظر گرفته شوند ، زیرا آلمان کشوری است که مانند بسیاری از کشورهای اروپایی گران نیست اما در دسته کشورهای ارزان نیز جای نمی گیرد ، قیمت ها بین شهرهای مختلف این کشور کاملا متفاوت بوده و شما باید برای هر مقصد هزینه خاصی را برآورد کنید ، این در حالی است که اتریش همواره از کشورهای گران اروپا شناخته می شود که شهروندان مطابق با استانداردهای زندگی می توانند درآمد داشته باشند ، چنانچه برای اجاره خانه در اتریش شهرهای شرقی این کشور را انتخاب نکنید ، هزینه ها برایتان ارزان تر خواهد بود.

در این عنوان کارشناسان هلدینگ حقوقی ، مهاجرتی رجبی بررسی دقیقی در زمینه اجاره مسکن در اتریش و آلمان داشته اند و شما عزیزان با هر هدفی که به دنبال مهاجرت به آلمان هستید ، با کارشناسان ما تماس گرفته و یا عنوان مرتبط را در سایت ما مطالعه کنید تا به روزترین اطلاعات را دریافت کنید.

فهرست مطالب
اجاره مسکن در اتریش و آلمان

قوانین اجاره مسکن در آلمان و اتریش

اغلب مهاجرین کشورهایی همچون اتریش و یا آلمان را برای زندگی انتخاب می کنند زیرا کیفیت زندگی بالایی در مقابل هزینه های خود دارند و کشوری همچون آلمان برای دانشجویان یک مقصد ایده ال با حداقل هزینه ها است.

در ابتدا باید بگوییم که جهت اجاره مسکن در اتریش و آلمان باید زبان آلمانی را بدانید تا بتوانید مفاد قرارداد را به خوبی درک کرده و سپس امضا کنید ، در هر دو کشور شما می توانید قرارداد خود را به صورت کتبی و یا شفاهی انعقاد کنید که توصیه می کنیم تا حتما پس از به توافق رسیدن توسط صاحبخانه قرارداد را با تمامی جزئیات به صورت کتبی امضا کنید.

در قوانین اجاره مسکن در اتریش و آلمان  قرارداد می تواند با توجه به توافق طرفین هم به صورت کوتاه مدت و هم بلند مدت نوشته شود که در صورت عقد قرارداد به مدت محدود زمان آن باید به صورت دقیق ذکر شود ، در رابطه با اجاره بها نیز طرفین توافق کرده و هزینه های جانبی مانند قبوض نیز می توانند جزو آن باشند یا خیر.

فراموش نکنید که در هر دو کشور امکان فسخ قرارداد وجود داشته و در صورت پرداخت نکردن به موقع اجاره و یا عمل به تعهدات ذکر شده در قرارداد ، صاحبخانه می تواند بدون اطلاع شما اقدام به خالی نمودن منزل نماید ، انواع مختلفی از قراردادهای اجاره در آلمان و اتریش وجود دارد که می توانید از طریق تماس با مشاورین موسسه رجبی از جزئیات آن مطلع شوید.

قوانین اجاره مسکن در آلمان و اتریش

انواع مسکن در آلمان

اجاره مسکن در کشور آلمان می تواند به صورت مستقل و یا بخشی از یک خانه صورت پذیرد ، علاوه بر این پرداخت هزینه های مختلف مانند قبوض ، زباله ، اینترنت ، شارژ ماهیانه و غیره از دیگر فاکتورهایی است که باید از همان ابتدا از طریق صحبت با صاحبخانه مشخص شود.

اغلب صاحبخانه ها از شما می خواهند تا مجموع اجاره سه ماه را به عنوان ودیعه پرداخت کنید که در پایان قرارداد در صورت عدم وجود خسارت به صورت کامل به شما بازگردانده می شود ، در اغلب خانه ها معمولا هزینه اینترنت و تلفن به عهده مستاجر بوده و صاحبخانه عهده دار این مورد نیست.

کشور آلمان یکی از مقصدهای اصلی تحصیلی برای ایرانیان است و اغلب به دنبال خوابگاه و یا سوئیت های مناسب برای اجاره می باشند که خوب است این نوید را به شما بدهیم که کشور آلمان به عنوان یکی از بزرگترین میزبان های دانشجویان تمامی امکانات لازم را برای اسکان آنها فراهم نموده و شما در صورت پذیرش در هر یک از دانشگاه های دولتی به خوابگاه با هزینه های مقرون به صرفه می رسید.

یکی از موارد محبوب انواع مسکن در آلمان میان دانشجویان اجاره خانه به صورت گروهی است که تمامی هزینه ها را به اشتراک گذاشته و امکانات رفاهی ایده آلی را در مقایسه با خوابگاه در اختیارتان قرار می دهد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اجاره بدون ریسک بهترین خانه ها در اروپا با مشاوره تخصصی کارشناسان رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

انواع مسکن در اتریش

مسکن های موجود در کشور اتریش تفاوتی با کشور آلمان نداشته و این کشور را در بسیاری از زمینه ها می توان شبیه بهم دانست ، به خوابگاه های دانشجویی در این کشور Studentenheim گفته می شود که با توجه به سطح زندگی در این کشور به دانشجویان مهاجر توصیه می شود تا برای دریافت آن اقدام نموده و اسکان راحتی را با هزینه های دانشجویی برای خود رقم بزنند.

از جمله انواع مسکن در اتریش برای مهاجرین آپارتمان های تعاونی  Genossenschaft Wohnungهستند که می توانید با پرداخت مبلغی به عنوان پیش پرداخت آنها را برای مدت معینی اجاره کنید ، این خانه ها اغلب نوساز و کوچک می باشند اما برای مهاجرین با سرمایه های محدود و مشخص گزینه ای ایده آل است.

خانه های معمولی نیز وجود دارند که نیازمند مبلغ های قابل توجهی برای اجاره می باشند و هر شخص می تواند نسبت به اجاره آن در شهرهای مختلف اتریش اقدام نماید ، چنانچه افراد خارجی حداقل پنج سال در اتریش اقامت قانونی داشته باشند ، می توانند برای مسکن یارانه ای در اتریش درخواست دهند ، واجد شرایط بودن شما به موارد زیر نیز بستگی دارد:

  • اندازه خانواده شما
  • درآمد خانواده ( درآمد همه افراد ساکن در یک خانواده )
  • اندازه تخت
  • مخارج مسکن
  • آپارتمان مبله
نحوه یافتن مسکن در اتریش و آلمان

نحوه یافتن مسکن در اتریش و آلمان

نحوه یافتن مسکن در اتریش و آلمان می تواند به روش های مختلفی انجام شود ، سایت های اینترنتی ، روزنامه ها ، مشاورین املاک ، دوستان و آشنایان ساکن در یکی از این دو کشور همگی روش های مناسبی برای رسیدن مسکنی مناسب در آلمان و یا اتریش باشد.

در هر دو کشور سایت های متنوعی وجود دارند که مسکن های موجود در هر شهر را متناسب با هدف شما در اختیارتان قرار می دهند ، این خانه ها از سوئیت های کوچک دانشجویی شروع شده و تا خانه های ویلایی و تفریحی می رسد.

خوب است یادآور شویم که اجاره مسکن در اتریش و آلمان نیازمند یک راهنما و فرد متخصص در حوزه مسکن است که می تواند از کارشناسان هلدینگ حقوقی ، مهاجرتی رجبی و یا یک مشاور املاک در این کشور باشد ، با مراجعه به سایت های اینترنتی نیز می توانید به یک مشاور املاک و یا مستقیما صاحبخانه متصل شوید ، اما لزوم دانش زبان آلمانی امری مهم برای عقد قرارداد می باشد.

در صورتی که دانشجو هستید نیز از طریق مکاتبه با دانشگاه از وجود خوابگاه مطلع شده و در موعد معین درخواست خود را ارسال کنید تا در فهرست دانجویان متقاضی قرار بگیرید و بتوانید زندگی مقرون به صرفه ای را در هر یک از این دو کشور تجربه کنید.

قوانین خرید ملک در اروپا و هزینه های زندگی در آلمان و اتریش را در مقالات زیر بخوانید واطلاعاتتان را تکمیل کنید.

هزینه اجاره مسکن در اتریش و آلمان

از لحاظ هزینه اجاره مسکن در اتریش و آلمان می توان کشور آلمان را مقرون به صرفه تر از اتریش دانست گرچه تفاوت هزینه در شهرهای مختلف آن نیز وجود دارد ، در کشور اتریش نیز به دلیل بازسازی آپارتمان های قدیمی نرخ اجاره ها رو به افزایش است و بیشترین مبلغ به شهر وین اختصاص دارد.

مقررات اجاره در اتریش به این معناست که خانوارها به طور متوسط ​​21 درصد از درآمد خود را صرف مسکن می کنند ، علیرغم وضعیت موجود در سایر کشورها مسکن یارانه ای فقط برای خانوارهای کم درآمد در اتریش نیست و بسیاری از طبقه متوسط را ​​نیز پناه می دهد.

میانگین اجاره مسکن در اتریش و آلمان در مناطق مختلف را می توان در حدود زیر دانست:

شهر اتریش اجاره بها شهر آلمان اجاره بها
بورگنلند 350 یورو (390 دلار ) مونیخ 1094 یورو
سالزبورگ 450 یورو ( 500 دلار ) برلین 795 یورو
فورارلبرگ 500 یورو (550 دلار ) هامبورگ 838 یورو
وین 390 یورو ( 430 دلار ) فرانکفورت 868 یورو
تیرول 460 یورو ( 510 دلار ) لیپزیگ 512 یورو

وبینار ویزای بازنشستگی یا تمکن مالی

در این وبینار که سارا جم نژاد کارشناس ارشد مهاجرتی ما از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی به شما ارائه داده راه های اخذ اقامت دائم در برخی از محبوب ترین کشورهای اروپایی را شرح داده ایم ، هزینه های زندگی آلمان و اتریش را هم با جزئیات توضیح داده شده است.

بعد از دیدن و شنیدن وبینار با ما در تماس باشید و یا نام و شماره تماستان را در باکس مشاوره رایگان درج کنید تا مشاوران خبره ما ضمن تماس با شما سوالات مهاجرتی تان را پاسخ دهند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب های دقیق و هوشمندانه در تمام جنبه های مهاجرت با همفکری مشاوران آگاه رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

توصیه های لازم اجاره مسکن در اتریش و آلمان

در رابطه با اجاره مسکن در اتریش و آلمان خوب است این نکته را به شما یاد آور شویم که حتما خانه را از نزدیک ببینید و شخصا در زمان انعقاد قرارداد حضور داشته باشید ، چنانچه بتوانید خودتان نیز به جستجوی مسکن بپردازید دیگر چه بهتر.

زیرا سبک معماری و منازل این کشور با ایران متفاوت است و چنانچه بتوانید با بازدد از نزدیک خانه مطابق میل تان بیابید ، قطعا سکونتی دلپذیرتر را در هر یک از این دو کشور تجربه خواهید نمود ، حق کمیسیون بابت مشاورین املاک نیز معمولا برابر با اجاره یک ماه منزل است که توسط مستاجر پرداخت می شود و در صورت فسخ قرارداد قابل بازگشت نخواهد بود.

در هنگام پرداخت ودیعه نیز حتما رسید کتبی دریافت کنید که نام شخص گیرنده ، مبلغ و آدرس دقیق در آن ذکر شده باشد ، در میان تمامی شهرهای موجود در این دو کشور باید گفت که شهر وین اتریش دارای شرایط سختی برای اجاره به خارجی ها است و شما باید از طریق شرکت های خصوصی اقدام به یافتن منزل دلخواه خود نمایید و پول پیش خوبی را نیز پرداخت کنید.

سوالات پر تکر اراجاره مسکن در اتریش و آلمان

اغلب صاحبخانه ها از شما می خواهند تا مجموع اجاره سه ماه را به عنوان ودیعه پرداخت کنید که در پایان قرارداد در صورت عدم وجود خسارت به صورت کامل به شما بازگردانده می شود.

نحوه یافتن مسکن در اتریش و آلمان می تواند به روش های مختلفی انجام شود ، سایت های اینترنتی ، روزنامه ها ، مشاورین املاک ، دوستان و آشنایان ساکن در یکی از این دو کشور همگی روش های مناسبی برای رسیدن مسکنی مناسب در آلمان و یا اتریش باشد.

  • بورگنلند 350 یورو (390 دلار )
  • سالزبورگ 450 یورو ( 500 دلار )
  • فورارلبرگ 500 یورو (550 دلار )
  • وین 390 یورو ( 430 دلار )
  • تیرول 460 یورو ( 510 دلار )
  • مونیخ 1094 یورو
  • برلین 795 یورو
  • هامبورگ 838 یورو
  • فرانکفورت 868 یورو
  • لیپزیگ 512 یورو

آلمان کشوری است که مانند بسیاری از کشورهای اروپایی گران نیست اما در دسته کشورهای ارزان نیز جای نمی گیرد، این در حالی است که اتریش همواره از کشورهای گران اروپا شناخته می شود که شهروندان مطابق با استانداردهای زندگی می توانند درآمد داشته باشند .

شرایط اجاره مسکن در اتریش و آلمان به صورت دقیق در سایت شرکت مهاجرتی رجبی موجود می باشد و شما عزیزان می توانید با مراجعه به آنها از تمامی جزئیات مطلع شوید ، مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز آماده ارائه مشاوره در زمینه روش های مهاجرت به هر یک از این کشورها می باشند ، توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به اتریش را نیز بخوانید و با تمام شرایط و روش های مهاجرت قانونی به این کشور آشنا شوید.

2 دیدگاه در “اجاره مسکن در اتریش و آلمان

  1. اجاره مسکن در اتریش و آلمان محمد گفت:

    باسلام و احترام
    من از یک شرکت اتریشی پیشنهاد کار دارم و این شرکت گفته برای ویزا باید یک خانه به مدت سه سال در اتریش اجاره کنم با ریسک عدم دریافت ویزا.

    شرکت شما در این رابطه کمکی متونه به من بکنه؟

    1. اجاره مسکن در اتریش و آلمان Hamid گفت:

      با سلام

      شما می توانید از طریق سایت های مربوطه اجاره ملک در اتریش را انجام دهید ولی راه کاری برای اینکه اجاره انجام نشود نیست

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه