بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان

بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان کدام است ؟ این سوالی است که بارها و بارها برای کسانی که مهاجرت به کشور آلمان به طرق مختلف را انتخاب کرده اند از مشاوران ما پرسیده اند.

آلمان یکی از دیدنی ترین کشورهای جهان هر ساله پذیرای گردشگران زیادی در تمامی شهرهای خود است که بسیاری از آنها به این کشور علاقه مند شده و آن را گزینه ای برای سکونت می دانند.

در میان تمامی مقصدهای مناسب در اروپا و جهان برای ایرانیان کشور آلمان را می توان به عنوان یکی از بهترین گزینه های موجود درنظر گرفت که روند پذیرش مهاجر را بسیار آسان نموده و دولت این کشور تلاش می کند تا مهاجرین با مهارت و با استعداد را در تمامی زمینه ها به خود جذب نماید.

اما سکونت حتی درکشوری همچون آلمان نیز با هر هدفی که صورت پذیرد، نیازمند بررسی و تحقیق در تمامی زمینه ها بوده و باید عواملی همچون شهر محل سکونت را به دقت بررسی نمود تا به مهاجرت و زندگی موفقی در این کشور رسید، کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ضمن جمع آوری به روزترین اطلاعات همواره آماده راهنمایی و انجام کلیه امور مرتبط با مهاجرت برای شما عزیزان می باشند.

چنانچه تمایل به آگاهی از شرایط زندگی در شهرهای مختلف آلمان دارید در این مقاله با ما همراه باشید تا به مهم ترین شرایط زندگی در هر شهر این کشور اشاره کنیم ، همچنین اگر می خواهید در آلمان کار کنید ، حتما مقاله کار در آلمان را بخوانید تا با مشاغل مورد نیاز این کشور و حقوق و دستمزد هر یک از مشاغل آشنا شوید، ما حتی کارهایی که برای پناهنده ها در آلمان در نظر گرفته شده است را در آن مقاله بیان کردیم.

فهرست مطالب
بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان

معیارهای انتخاب شهر در آلمان

انتخاب شهر در هر کشوری به بسیاری از عوامل بستگی دارد از جمله ترجیحات شخصی ، نیازهای شغلی و تحصیلی ، بودجه ، فرهنگ و زبان.

بهترین شهر آلمان برای ایرانیان ، بستگی به ترجیحات و نیازهای شخصی و همچنین اهداف هر فرد برای مهاجرت دارد. با این حال ، برخی از شهرهای محبوب آلمان برای ایرانیان را در جدول ارائه می کنیم ، شما می توانید با دریافت مشاوره رایگان و یا تخصصی از کارشناسان و مشاروان خبره رجبی بهترین شهر را با توجه به خواسته ها ، تمکن مالی ، اهداف ، سن و شرایط خانوادگی خود انتخاب کنید.

البته در نظر داشته باشید که دانستن زبان آلمانی برای زندگی در این کشور بسیار مهم است ، پس اگر هنوز به اندازه کافی آلمانی نمی‌توانید صحبت کنید ، بهتر است در شهری با جامعه خارجی بزرگتر زندگی کنید مانند برلین!

شهر های آلمان دلیل محبوبیت
برلین پر جنب و جوش و هنری، جامعه گسترده ای از ایرانیان در برلین زندگی می کنند و این شهر برای تحصیل مناسب است.
فرانکفورت یکی از شهرهای مهم اقتصادی و برای ایرانیانی که به دنبال فرصت های شغلی هستند جای مناسبی است.
مونیخ از شهرهای زیبا و توریستی و دارای محیط دوستانه برای ایرانیان است.
هامبورگ شهری ساحلی دارای فرصت های شغلی و زندگی شهری پویا، برای ایرانیانی که به دنبال زندگی در شهرهای بزرگ هستند جذاب است.
دوسلدورف دارای شرکت های بزرگ و مراکز تحقیقاتی، به عنوان یکی از شهرهای مهم صنعتی آلمان شناخته می شود.
اشتوتگارت دارای دانشگاه ها ، فرودگاه ها و مراکز صنعتی بسیار مهمی بوده و دارای بناهای تاریخی، موزه‌ها، گالری‌های هنری و سالن‌های کنسرت بسیار زیبایی است.

شهرهای مختلف کشور آلمان

هنگام بررسی شهرهای مختلف آلمان به نام های مختلفی برخواهید خورد که هر کدام می توانند گزینه مناسبی برای سکونت باشند اما یک شهر هرگز برای تمامی افراد ایده آل نبوده و ریسک های خاص خود را به همراه دارد، قطعا شرایط سکونت و زندگی برای فردی که با هدف دانشجویی به آلمان وارد می شود با فردی که به دنبال کار در این کشور هستند متفاوت است و هر یک باید شهر و منطقه مناسب خود را بیابند.

جستجو در اینترنت به همراه پرسش از دیگران می تواند برای شما راهنمای خوبی جهت یافتن بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان باشد، اما دریافت مشاوره از افراد متخصص بهترین و معتبرترین راهنمایی است که می توانید جهت رقم زدن مهاجرتی موفق داشته باشید . پس راهنمایی با افراد کاربلد در این زمینه را فراموش نکنید و با ما در موسسه مهاجرتی رجبی در تماس باشید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اگر شما هم رویای مهاجرت به کشور آلمان را در سر دارید برای یافتن شیوه های سریع و قانونی با ما در تماس باشید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

برلین پایتخت بی نظیر آلمان

برلین به عنوان پایتخت و بزرگ ترین شهر آلمان از لحاظ امکانات و رفاه در این کشور بی نظیر بوده و در کل اتحادیه اروپا رتبه بی نظیری را از آن خود نموده است، این شهر به عنوان یک مرکز ایالتی از نظر تاریخی مهم ترین منطقه آلمان بوده و با قرار گرفتن در شمال شرق این کشور رودهای مختلفی را در خود جای داده است.

نزدیک به شش میلیون نفر با بیش از ۱۸۰ ملیت در این شهر ساکن هستند و از یک سوم مساحت آن که جنگل ، پارک ، رود و دریاچه است استفاده می کنند.

ایستگاه راه آهن این شهر یکی از بزرگ ترین و مهم ترین ایستگاه های راه آهن در اروپا محسوب می شود و علاوه بر خطوط داخلی به سایر شهرهای مهم این قاره همچون وین ، پراگ ، زوریخ و آمستردام نیز متصل است ، علاوه بر قطار ترابری عمومی مانند اتوبوس و تاکسی در سراسر این شهر انجام شده و تراموا با بیش از ۲۰ ایستگاه سراسر شهر را پوشش می دهد.

فرصت های شغلی در این شهر بی پایان است و تعداد مهاجرانی که برای کار به این شهر سفر می کنند بسیار است . این شهر در بخش تولیدات و کارخانجات مورد توجه تمامی سرمایه گذاران بوده و از هر دو روش سنتی و مدرن در صنعت استفاده می شود.

برلین پایتخت بی نظیر آلمان

زندگی در برلین

برلین علاوه بر داشتن بازار اقتصادی قوی ، برای ادامه تحصیل نیز گزینه ایده آلی بوده و میزبانی دانشگاه های مطرحی همچون دانشگاه آزاد برلین ، دانشگاه هومبولت و دانشگاه فنی برلین را بر عهده دارد ، در مقاله تحصیل در آلمان با دانشگاه ها و رشته های ارائه شده در این شهر آشنا می شوید.

با زندگی در این کشور شما شرایط پایداری جوی را در تمامی فصول تجربه خواهید کرده در تابستان گرم و زمستان ها سرد است البته جبهه هوای سر در برلین وجود داشته و در تابستان ها نیز بارش هایی وجود دارد.

در رابطه با هزینه های زندگی نیز باید هدف و شرایط فردی شما را به عنوان مهاجر به خوبی درنظر داشت ، معمولا کمترین هزینه زندگی به دانشجویان اختصاص دارد و بدون درنظر گرفتن هزینه خوابگاه و یا محل سکونت ماهیانه می توان با ۷۵۷ یورو در ماه زندگی خوبی را در این شهر تجربه کرد.

در صورتی که به صورت خانوادگی به این شهر مهاجرت کنید هزینه های زندگی با دو فرزند برای شما در حدود ۱۶۸۰ یورو در ماه است که باید میزان اجاره بهای خود را نیز به آن اضافه کنید ، اجاره مسکن نیز کاملا به شما و بودجه ای که درنظر گرفته اید بستگی دارد ؛ اجاره آپارتمان و یا منزل مستقل نیز به مساحت ، منطقه و امکانات وابسته بوده و می تواند از ۷۰۰ یورو در ماه آغاز شود.

بنابراین برلین بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان است که مزایای بسیاری دارد.

مونیخ شهر دانشجویان در آلمان

مونیخ شهر دانشجویان در آلمان

شهر مونیخ را می توان یکی از ثروتمندترین شهرهای آلمان دانست که در لیست بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان قرار می گیرد مونیخ با قرار گرفتن در ایالت بایرن در شمال کوه های آلپ و بر روی رود آیسار ، جمعیتی در حدود یک میلیون و چهار هزار نفر را در خود جای داده است ، این شهر همواره در میان ده شهر برتر جهان برای زندگی قرار داشته و سالانه کنگره های مهم اقتصادی در آن برگزار می شود ، مونیخ به عنوان بهترین گزینه برای تحصیل در  کشور آلمان معرفی شده و از امکانات رفاهی قابل توجهی برخوردار می باشد.

مراکز دیدنی با جاذبه های گردشگری این شهر بی شمار بوده و از سال ۱۹۷۱ شهروندان آن از سیستم مترو شهری بهره مند می شوند ، جمعیت این شهر را می توان بالغ بر یک میلیون و چهارصد هزار نفر تخمین زد و در اغلب زمینه ها رقابت تنگاتنگی با شهرهای مطرح اروپایی دارد.

این شهر به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات کم دارای اب و هوای سردتری نسبت به برخی از مناطق آلمان بوده و زمستان آن از اواخر مهرماه آغاز می شود ، تابستان ها گرم و مرطوب و با بارش های قابل توجهی همراه است و در این فصل خیابان ها را به دلیل وجود گردشگران بسیار شلوغ می یابید ، البته خوب است بدانید که زندگی در مونیخ با هزینه ارزانی همراه نیست و سکونت ، خورد و خوراک ، تفریح و سرگرمی مخارج قابل توجهی را به خود اختصاص می دهند.

تجربه زندگی لذت بخش در مونیخ

خطوط اتوبوسرانی در شهر مونیخ به عنوان ارزانترین وسایل حمل و نقل عمومی وجود داشته و با ۶ یورو در رو می توانید در کل شهر تردد داشته باشید ، برای رفت و آمد به کشورمان ایران و یا سایر نقاط جهان نیز می توانید از فرودگاه بین المللی این شهر که در فاصله ۲۸ کیلومتری قرار گرفته استفاده کرده و به راحتی به مقصد موردنظر خود بروید.

در صورتی که به صورت توریست به این شهر رفته و یا در ابتدای مهاجرت خود محلی برای اقامت ندارید می توانید در هتل های خوب این شهر مانند هتل Vier Jahreszeiten، هتل اطلس ، هل کنکرد و یا هتل آلپن سکونت داشت باشید.

جاذبه های گردشگری این شهر را نباید فراموش کرد که مکان هایی برای داشن اوقات فراغتی دلنشین هستند ، کاخ رزیدنس ، کلیسای فرانکیرچ ، باغ انگلیسی ، میدان مارین پلاتز ، باغ وحش هلابرون و غیره از بهترین ماکان های تفریحی این شهر هستند.

و اما شهر دانشجویی آلمان چه دانشگاه های مطرحی را در خود جای داده است ؟ دانشگاه صنعتی مونیخ ، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانز و دانشگاه فنی مونیخ از بهترین گزینه های ممکن در اروپا شمرده می شوند که با نوع رشته در تمامی مقاطع ، امکان تحصیل با حداقل هزینه را برایتان فراهم خواهند ساخت.

با هر شیوه ای که به آلمان مهاجرت کنید نیاز است برای گذران زندگی کار کنید ، مقالات زیر را بخوانید!

هامبورگ شهری محبوب در آلمان

هامبورگ هم از نظر برخی برترین شهر آلمان برای زندگی ایرانی ها است ؛ هامبورگ به عنوان دومین مرکز تجاری ملی شناخته می شود ، بخش تجارت ، گردشگری و بهداشت در این شهر در قوی ترین شکل ممکن ارائه شده و بخش کشاورزی در آن نسبت به سایر شهرها کوچک تر است.

چنانچه بخواهید به عنوان دانشجو در این شهر زندگی کنید می توانید در یکی از ۱۶ دانشگاه معتبر آن همچون دانشگاه هامبورگ ، دانشگاه هلموت اشمیت ، دانشگاه هافن ستی ، دانشگاه هنرهای زیبا ، آکادمی موسیقی و تئاتر و یا دانشگاه علمی کاربردی این شهر ثبت نام کنید.

این شهر را می توان یکی از اصلی ترین مراکز تامین اقتصادی کشور آلمان دانست که می توانید به راحتی در آن شغلی مناسب با حرفه و تخصص خود بیابید ، چنانچه در در زمینه گردشگری و ارتباطات دارای مهارت باشید با فرصت های شغلی خوبی در این شهر رو به رو می شوید و شغل شما تامین کننده هزینه های زندگی خواهد بود ، البته میزان هزینه های زندگی در این شهر مبلغ ثابتی نبوده و به فاکتورهای متعددی وابسته است ، اما به عنوان مثال هزینه اجاره منزل از ۱۰۰۰ دلار در ماه آغاز شده و به مبالغ بالاتری ( با توجه به منطقه انتخابی تان ) می رسد.

مهم ترین فاکتورهای زندگی در هامبورگ

حمل و نقل در شهر هامبورگ در سطح اروپا شهرت داشته و تمامی سنین می توانند از امکانات مخصوص به خود در حمل و نقل استفاده کنند ، این سیستم که با نام HVV شناخته می شود به صورت مترو ، اتوبوس و تاکسی سراسر شهر را پوشش می دهد ، ۴ خط مترو به همراه ۹ سرویس راه آهن بهترین مسیرهای جا به جایی در این شهر هستند.

با زندگی به مدت کوتاهی در میان مردم این شهر در می یابید که تعداد مهاجرین قابل توجه بوده و در تمام هفت منطقه آن به نام های هامبورگ میته ، آلتونا ، آیمزبوتل ، هامبورگ نورد ، ونسبک ، برگدورف و هاربورگ ساکن شوید ، از ماه مارس تا آوریل هوای گرم را تجربه نموده و پس از آن هوا رو به سردی می رود.

هامبورگ سومین بندر بزرگ اروپا در شبه جزیره پوتلاند قرار گرفته و دو دریای شمال و بالتیک اطراف آن را احاطه کرده اند ، آب و هوای اقیانوسی این شهر هر فرد مهاجری را وابسته خود کرده و یک میلیون و هشتصد هزار نفر جمعیت آن از بالاترین شاخص های زندگی بهره مند می شوند.

بابت هزینه های زندگی نیز در صورتی که دانشجو هستید از ۷۵۰ دلار در ماه تا خانواده ای با دو فرزند در حدود ۲۴۵۰ یورو در ماه هزینه خواهید داشت ، البته دقت داشته باشید که تمامی این هزینه ها کاملا نسبی بوده و کارشناسان موسسه با درنظر گرفتن شرایط شما می توانند بآورد دقیقی در این رابطه به شما ارائه دهند.

شهر فرانکفورت آلمان

از دیگر شهرهای مناسب برای زندگی ایرانیان در آلمان که قطعا در هنگام بررسی این کشور بدان برخواهید خورد شهر فرانکفورت است ، فراکفورت بزرگترین شهر ایالت هسن یکی از مهم ترین شهرهای دوره امپراوری رم بوده و تمدن بی نظیری را در جای جای خود به نمایش می گذارد ، این شهر یکی از بزرگترین مراکز بانکی در اروپا و جهان است و آسمان خراش های آن شهرت جهانی دارند.

دانشگاه گوته ، دانشگاه هنرهای تجسمی اشتدل ، دانشگاه فلسفه و الهیات ، مدرسه بین المللی اقتصاد و مدیریت و دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی از مطرح ترین مراکز تحصیلی در این شهر هستند و در حدود ۲۵% از جمعیت آن را مهاجرین خارجی تشکیل می دهند ، بسیاری از بزرگراه ها و خطوط راه آهن آلمان از این شهر عبور کرده و و فرودگاه ام ماین یکی از سه فرودگاه بزرگ اروپا می باشد ، دویچه بانک ، بانک فدرال آلمان ، بانک مرکزی اروپا و بسیاری از نهادهای مهم بین المللی در این شهر واقع شده اند که خود زمینه ساز فرصت های شغلی مهم بوده و درامدهای خوبی را برای ساکنین این شهر به همراه دارد.

شرایط آب و هوایی این شهر را نیز فراموش نکنید و بدانید که قرار است تابستان های معتدل و زمستانی سرد با باد فراوان را در طول سال پشت سر بگذارید.

شهر فرانکفورت آلمان

هزینه زندگی در فرانکفورت

حتما در هنگام مهاجرت یکی از دغدغه های اصلی هر فرد آگاهی و تامین هزینه های زندگی در کشور و شهر مقصد است ، زندگی در فرانکفورت از حداقل ماهانه ۸۵۰ یورو آغاز شده و برای خانواده با فرزند به ۲۶۰۰ یورو در ماه می رسد و البته اجاره منزل برای خانواده ها از اهمیت ویژه ای برخودار بوده و هزینه آن جدای از کلیه مخارج درنظر گرفته می شود.

هزینه مسکن بسته به محل زندگی متغیر بوده و بابت یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر باید در حدود ۱۰۰۰ یورو در ماه پرداخت کنید ، با توجه به همین مورد می توانید به برآورد نسبی به منازل بزرگتر برسید ، هزینه قبوض ، اینترنت ، حمل و نقل و سایر موارد را نیز باید درنظر داشته باشید.

این نکته نیز گفتنی است که مردم فرانکفورت بسیار خونگرم تر از سایر شهرهای آلمان بوده و به دلیل وجود مهاجرین قابل توجه به خوبی در جامعه پذیرفته شده و به محیط جدید زندگی خود عادت خواهید کرد.

شاید بخواهید با هزینه های زندگی در آلمان بصورت بسیار کاملی آشنا شوید ، مقاله لینک شده در این زمینه به شما کمک می کند.

وبینار مهاجرت کاری به آلمان

در این وبینار به بررسی مشاغل مورد نیاز آلمان و همچنین نحوه کاریابی موفق پرداخته ایم و شما را با چگونگی ویزای کار آلمان آشنا کرده ایم ، زهرا اشتیاقی ، کارشناس ارشد مهاجرتی از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی این وبینار را در مدت زمان یک ساعت و چهل دقیقه ارائه داده است.

بعد از دیدن وبینار می توانید سوالات خود را در بخش دیدگاه مطرح کرده و یا برای دریافت مشاروه رایگان مهاجرتی و بررسی شرایط تان جهت مهاجرت شماره تماس خود را در باکس های کرمی رنگ درج نمایید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت آسان به آلمان از راه های امن و قانونی با دریافت مشاوره تخصصی از کارشناسان رجبی

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شهر اشتوتگارت آلمان

پایتخت ایالت بادن وورتمبرگ شهر اشتوتگارت نام دارد که در قسمت جنوب غربی کشور قرار گرفته و به عنوان ششمین شهر بزرگ آلمان از امن ترین ها برای سکونت است ، این شهر هم از دید برخی بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانی ها است.

در سال های دور این شهر به دلیل بیکاری کاهش جمعیتی را تجربه نمود که به سرعت با ایجاد مراکز تحصیلی و فرصت های جذاب برای جبران آن تلاش کرد ، هم اکنون با تلاش های بسیار میزان تولد از مرگ در این شهر بیشتر شده و اتباع زیادی از کشورهای اروپایی در آن سکونت دارند.

در مینه اقتصادی خوب است بدانید که بیش از ۱۵۰۰ شرکت کوچک و بزرگ در آن به فعالیت مشغول هستند و از جمله مراکزی است که نام کشور آلمان را در زمینه خودروسازی مطرح نموده است ، شرکت های برجسته در این شهر عبارتند از : دایملر ، پورشه ، بوش ، زیمنس ، ووستن رت ( در زمینه ابزار سازی ) و غیره.

چنانچه به عنوان یک دانشجو نیز در حال بررسی این شهر هستید می توانید مراکز مهم دانشگاهی همچون دانشگاه اشتوتگارت ، دانشگاه هوهنهایم ، دانشگاه رسانه اشتوتگارت و یا دانشگاه علمی و کاربردی این شهر را مدنظر داشه باشید ، شبکه حمل و نقل نیز در این شهر بسیار گسترده بوده و شما می توانید از ساعت ۵ صبح از کلیه آنها استفاده کنید و حتی در برخی از ساعات شب نیز سیستم حمل و نقلی برای شهروندان وجود دارد.

شهر اشتوتگارت دارای جاذبه های دیدنی بسیاری است که گردشگران بسیاری را به خود جلب می کند ، مقاله 10 جاذبه گردشگری و دیدنی آلمان را بخوانید و اطلاعات خود را در این زمینه هم افزایش دهید.

دوسلدورف مقصد ایده آل ایرانیان

دوسلدورف مقصد ایده آل ایرانیان

هفتمین شهر بزرگ آلمان که در لیست بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان قرار میگیرد در ایالت نورد راین وستفالن به نام دوسلدروف قرار گرفته که از نظر امکانات زندگی مانند کلیه شهرهای برتر این کشور بوده و می توان آن را پس از لندن و اروپا نقطه مهم تجاری در اروپا دانست ، علاقه مندان به صنعت مد مراکز آموزشی زیادی را در این شهر خواهند یافت که در سطح جهانی داوطلبان را آموزش می دهند.

دوسلدروف دارای یک بافت قدیمی بوده که محل تفریح و گردشگری برای توریست ها است و با داشتن فرودگاهی پر رفت و آمد در حدود ۶ میلیون و دویست هزار جمعیت این شهر را به مقصدهای مختلف جا به جا می کند ، وجود ۲۲ مرکز دانشگاهی و آموزش عالی از جمله دانشگاه هنر دوسلدورف ، دانشگاه موسیقی دوسلدورف و دانشگاه هنریک هاین دوسلدورف می توان به شم یک مقصد تحصیلی نیز به آن نگریست.

این شهر مانند بقیه شهرهای منطقه پایینی ، آب و هوایی اقیانوسی داشته و آب و هوای گرم را به خوبی در آن حس خواهید نمود ، ارتباطات در حوزه اقتصادی این شهر نقش مهمی را ایفا نموده و شرکت های بین المللی زیادی در آن فعال هستند ، رونق تجاری و اقتصادی این شهر بخصوص در د سال احیز بسیار چشمگیر و نقطه درخشانی برای ساختن آینده ای روشن است.

آلمان مقصدی درجه یک برای ایرانیان

در مطالب بالا کوشیدیم تا حد ممکن شما را با شهرهای مهم در آلمان آشنا سازیم و در مسیر انتخاب صحیح اطلاعات صحیح را برایتان فراهم سازیم ، اما به صورت کلی درنظر داشته باشید که آلمان مقصدی بی نظیر برای ایرانیان است که روند دریافت ویزا آسانتری نیز دارد.

10 شرکت و بانک مهم در آلمان را در مقاله دیگری معرفی کرده ایم که برای زندگی در این کشور لازم است آن ها بشناسید.

با ارزان ترین شهر های کشورهای محبوب ایرانیان برای مهاجرت آشنا شوید.

سوالات پر تکرار بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان

کمترین هزینه زندگی به دانشجویان اختصاص دارد و بدون درنظر گرفتن هزینه خوابگاه و یا محل سکونت ماهیانه می توان با 757 یورو در ماه زندگی خوبی را در این شهر تجربه کرد. در صورتی که به صورت خانوادگی به این شهر مهاجرت کنید هزینه های زندگی با دو فرزند برای شما در حدود 1680 یورو در ماه است که باید میزان اجاره بهای خود را نیز به آن اضافه کنید.

اجاره آپارتمان و یا منزل مستقل نیز به مساحت ، منطقه و امکانات وابسته بوده و می تواند از 700 یورو در ماه آغاز شود.

مونیخ به عنوان بهترین گزینه برای تحصیل در آلمان معرفی شده و از امکانات رفاهی قابل توجهی برخوردار می باشد.

در هامبورگ ، چنانچه در در زمینه گردشگری و ارتباطات دارای مهارت باشید با فرصت های شغلی خوبی در این شهر رو به رو می شوید و شغل شما تامین کننده هزینه های زندگی خواهد بود.

زندگی در فرانکفورت از حداقل ماهانه 850 یورو آغاز شده و برای خانواده با فرزند به 2600 یورو در ماه می رسد و البته اجاره منزل برای خانواده ها از اهمیت ویژه ای برخودار بوده و هزینه آن جدای از کلیه مخارج درنظر گرفته می شود. هزینه مسکن بسته به محل زندگی متغیر بوده و بابت یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر باید در حدود 1000 یورو در ماه پرداخت کنید.

بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان را در این مقاله از موسسه مهاجرتی رجبی به شما معرفی کردیم و هزینه های زندگی در هر یک را برشمردیم ، مطمئنا سوالات دیگری در ذهن دارید که می توانید با تماس با کارشناسان ما در دفاتر مرکز و غرب تهران و شیراز به پاسخ خود برسید ، برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله مهاجرت به آلمان را بخوانید ؛ مقاله ای جامع که می تواند منبع اطلاعاتی بسیار دقیقی و مفیدی برای شما باشد.

در این بخش تجربه مراجعین موسسه رجبی که برای کشور آلمان اقدام کرده اند را با شما به اشتراک می گذاریم.

117 دیدگاه در “بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان

  1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان فرزانه گفت:

    سلام وقت بخیر
    من 35 سالمه و امسال ارشد معماری میگیرم ، میخوام بدونم برای دکترا میتونم تو دانشگاه آلمان بورسیه شم ؟ یعنی شرایط سنی مشکلی ایجاد نمیکنه؟ پیشنهاد شما برای بورسیه کدوم دانشگاه هست؟

    1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      از لحاظ سنی مشکلی ندارید و در صورتی که رزومه خوبی داشته باشید میتوانید پذیرش و بورسیه دریافت کنید . انتخاب دانشگاه بر اساس رزومه و شرایط شما انجام می شود .

      با تشکر از سوال شما

  2. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان بیتا گفت:

    سلام خسته نباشید
    من یه خانم متاهل هستم با یه فرزند ۸ ساله با همسرم قصد مهاجرت به آلمان داریم . در زمینه خیاطی مشغول به کارم .برای من بهترین شهر کدومه. آیا باید اینجا مدرسه‌مدرکهای بیشتری بگیرم و معادل سازی کنم ؟ همینجا باید حتما کلاس زبان آلمانی برم؟

    1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای مهاجرت به المان به هر کدام از روشهای ویزای تحصیلی، کاری یا آسبیلدونگ باید مدرک زبان داشته باشید. معمولاً شهرهای غربی در آلمان شرایط بهتری از لحاظ بازار کار و زندگی دارند.

      با تشکر از سوال شما

  3. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان دانیال گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من ۲۷ سالمه ارایشگرم شما چه شهری در آلمان پیشنهاد میکنید؟
    باتشکر.

    1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      اشاره ای به شرایط و روش مهاجرتی تان نداشته‌ اید ولی به صورت کلی شهرهای غربی شرایط بهتری دارند.

      با تشکر از سوال شما

  4. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان شیردل گفت:

    درود !
    من دکتر ایرانی-اوکراینی
    در اوکراین تولیدی داروهای پوست و مو
    شامپو و کرم درمانی و دارو داشتم
    با شروع جنگ در اوکراین ناچار به ترک کشور شده
    و اکنون در آلمان هستم ،
    آیا امکان همکاری و اساسن راهنمایی شما وجود دارد ؟

    1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله در زمینه مهاجرت از طریق کار یا تحصیل به آلمان، سوئد، نروژ و دانمارک ( کشورهایی که به پزشک احتیاج دارند) می توانیم به شما کمک کنیم.

      با تشکر از سوال شما

  5. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان مهدیه گفت:

    سلام ، من ۲۲ سال دارم ، دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه دولتی هستم و ۳ سال دیگه پزشکی عمومی رو تموم میکنم . به نظر شما آیا امکان دریافت بورسیه تخصص برای دانشگاه هاینریش هاینه دوسلدورف آلمان هست ؟ و چه آزمونی برای ورود به این دانشگاه نیاز هست ؟ برای شروع پروسه چه کاری رو اول باید انجام بدم؟

    1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای مهاجرت به آلمان باید مدرک زبان b2 آلمانی داشته و با یک استاد راهنما مکاتبه کنید. در کنار تحصیل تحت نظر یک پزشک در یک مرکز درمانی کار می‌کنید و هزینه ای بابت تحصیل ندارید و بابت کاری که انجام میدهید حقوق دریافت می‌کنید.

      با تشکر از سوال شما

  6. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان حقیقت گفت:

    سلام وقت بخیر
    من 21 سالمه و تا آخر تیر فارغ التحصیل میشم و مدرک گارشناشی مهندسی شیمی از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران را میگیرم. 4 سال هم سابقه کار در زمینه رشته خودم رو دارم. الان هم در حال شرکت در دوره های آیلتس هستم. میخوام برای تحصیلی به زبان انگلیسی در رشته خودم یا رشته های مربوط اقدام کنم امکانش هست که بپذیرند و بتونم پذیرش گیرم با مدرک از داشنگاه آزاد و کدوم شهر ها رو شما پیشنهاد می‌کنید؟
    سپاس

    1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      بله می‌توانید با ارائه آیلتس آکادمیک با نمره 6.5 از بسیاری از دانشگاه ها پذیرش بگیرید.
      شهرهای هانوفر، هامبورگ، کلن، اشتوتگارت، فرانکفورت، دوسلدورف، لایپزیگ، کیل و غیره می‌توانند گزینه های مناسبی باشند.
      (طبق میزان بودجه برای جبران هزینه های زندگی می‌توانید بین گزینه های بالا بهترین شهر را انتخاب نمایید)

      با تشکر از سوال شما

  7. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان Rad گفت:

    سلام خسته نباشید من ۲۱ سالمه و در رشته ی معماری تحصیل میکنم و دیپلم فنی حرفه ای دارم ، و سابقه کار ندارم زبان آلمانی هم خیلی کم بلدم
    میشه راهنمایی کنید ک از چه طریقی خوبه ک اقدام کنم ؟ و از هر طریقی بخوام اقدام کنم شهر مورد نظر رو میتونم خودم انتخاب کنم یا نه و شهر دورتموند خوبه برای زندگی یا نه ، مرسی 🤝

    1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      شما می‌توانید از طریق تحصیل در دانشگاه ها یا دوره های آوسبیلدونگ به آلمان مهاجرت کنید .
      امکان انتخاب شهر مقصد برای تان وجود دارد. و شهر دورتموند هم گزینه بسیار مناسبیت.

      با تشکر از سوال شما

  8. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان ali گفت:

    سلام
    من حدود 18ماه پیش درخواست ویزای جاب زوخن به سفارت آلمان فرستادم ولی متاسفانه بخاطر شرایط کرونا وتعطیلی سفارت هنوز جوابی برای نوبت مصاحبه نیومد؟ یعنی نوبت های قبلی باطل شده ویا پاربرجاست؟

    1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و وقت بخیر
      با توجه به شرایط کرونا فعلا سفارت تعطیل است، نوبت هاتون پا بر جاست اما ممکن است سفارت حتی تا دو سال آینده هم وقت مصاحبه ندهند
      با تشکر از سوال شما

  9. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان علي نعمت الهي گفت:

    با سلام 18 سال دارم و در حال اخذ ديپلم رياضي مايلم در رشته مهندسي خودرو در آلمان مشغول به تحصيل ودر نهايت مهاجرت نمايم براي كدام شهر ويا دانشگاه آلماني من را راهنمايي مي فرماييد؟

    1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      دانشگاه های آخن، مونیخ و درسدن از بهترین دانشگاه ها برای رشته های فنی مهندسی به شمار می آیند.

      با تشکر از سوال شما

  10. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان saba گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید برای رشته فیزیوتراپی المان کدوم شهرها خوبن؟

    1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان Hamid گفت:

      با سلام

      برخی از دانشگاه های شناخته شده ای که امکان تحصیل فیزیوتراپی در آلمان را دارند در شهر هاى اوسنابورك برلين لوبك كيل ينا هستند.

      با تشکر از سوال شما

  11. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان حسام گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من مهندسی الکترونیک دارم ۷ سالم هست تو ی شرکت معتبر که کارهای پشتیبانی خودپرداز (عابر بانک یا همون atm )رو انجام میده فعالیت دارم از نصب و راه اندازی تا تعمیر اتفاقا یکی از برندهایی هم که کار می کنم آلمانی هست خواستم ببینم شرایط کار و اقامت چطوریه متاهل ۳۰ ساله دانشگاهم غیر انتفاعی بوده اصلا قبولش دارن؟زبان انگلیسی متوسط زبان آلمانی اصلا بلد نیستم

    1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان Hamid گفت:

      با سلام

      طبق شراطی گفته شده با یادگیری زبان المانی شانس موفقیت شما برای کار در المان بسیار زیاد میباشد. مدرک غیرانتفاعی مورد قبول هست فقط باید توسط سازمانهایی در المان تایید بشه.

      با تشکر از سوال شما

    2. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان فاطمه گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      من ۲۵ساله ام هست کارشناس مامایی هنوز سابقه کار ندارم و به زودی طرحم شروع میشه
      دانشجوری ارشد روانشناسی بالینی کودک و نوجوان هستم
      میخواستم ببینم شرایط کار و ادامه تحصیل با وجود شرایط من چجوریه؟(با حداقل برای دوسال دیگه که طرحم تموم بشه و مدرک ارشدمو بگیرم)کدوم شهر برای ماماها مناسب تره؟مدرک زبان هم در چه سطحی قابل قبوله؟

      1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        برای ادامه تحصیل و ورود به بازار کار با مدرک لیسانس تان می‌توانید اپلای کنید .
        برای ادامه تحصیل مدرک زبان انگلیسی ( آیلتس 6.5) یا b2 آلمانی و برای ورود به بازار کار مدرک b2 زبان آلمانی مورد نیاز است همچنین مدرک تان باید معادل سازی شود.
        شهرهای هایدلبرگ، مونیخ، برلین، هامبورگ و اسن شرایط مناسبی دارند.

        با تشکر از سوال شما

  12. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان abbas. گفت:

    ا سلام بنده 48 سال دارم و مهندس نرم افزار با 27 سال سابقه در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی هستم و تخصص اصلی من piping می باشد آیا با توجه به اینکه 48 سال سن دارم یمتوانم اقامت بگیرم به هر طریقی . ممنونم

    1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان Hamid گفت:

      با سلام

      شما می توانید از طریق ویزای جستجوی کار آلمان اقدام کنید و یا اینکه از طریق سرمایه گذاری ها ثبت شرکت اقامت کشوری را بگیرید.

      باتشکر از سوال شما

    2. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان Fariba گفت:

      سلام وقت بخیر،من ۲۸ سالمه و هشت ساله که معلم رسمی و کارشناس علوم تربیتی هستم. و برای ارشد درس میخونم. زبان آلمانی به نسبت بلدم و انگلیسی ایلتس ۷ دارم. همسرم یک عکاس حرفه ای هستند. از چه طریقی میتونیم به آلمان مهاجرت کنیم. آیا مهاحرت با آاوسبیلدونگ توصیه می کنید؟ کدام شهر مناسب ماست؟ ممنونم

      1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        بله آسبیلدونگ از گزینه های مناسب و کم هزینه برای مهاجرت تان است. البته برای پذیرش و ویزای آسبیلدونگ باید مدرک زبان آلمانی بگیرید. همچنین از طریق ویزای تحصیلی هم میتوانید مهاجرت کنید و هزینه تحصیل در دانشگاه های آلمان بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.
        شهرهای متفاوتی را می‌توان اپلای کرد بستگی به میزان بودجه شما دارد. به عنوان مثال شهرهای برلین یا مونیخ از جمله گران ترین گزینه ها هستند ولی میتوانید در شهرهای دیگر چون کلن، دوسلدورف، هانوفر، هامبورگ و غیره با هزینه های کمتری زندگی کنید.

        با تشکر از سوال شما

  13. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان شقایق گفت:

    سلام
    من خانم ۲۱ ساله هستم

    متأهل
    دیپلم ریاضی
    علاقه مند ب آرایشگری
    و ۴ سال کار ناخن انجام دادم
    بدون مدرک
    مدرک لیفت و لمینت مژه بین المللی دارم (مای لمینیشن ایتالیا )

    الان میخوام مدرک فنی و حرفه ای بگیرم
    و همینطور مدرک زبان آلمانی بگیرم

    اگر از الان اقدام کنم آیا امکانش هست بتونم ویزای جستجو کار بگیرم؟

    تحقیق ک کردم از سال ۲۰۲۰ برای اقامت با مدرک فنی و حرفه ای و دیپلم میتونم اقدام کنم

    1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان Hamid گفت:

      با سلام

      طبق قانون جدید آلمان تمامی مدارک فنی مورد قبول آلمان می باشد ، اما رشته ی شما جز رشته ها فنی به حساب نمی آید .

      با تشکر از سوال شما

    2. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان تینا گفت:

      با سلام
      من ۴۴ سالمه
      ارشد تربیت بدنی هستم‌و ۲۰ساله که دبیر تربیت بدنی(ورزش)هستم
      متاهل‌و‌دوتا دختر زیر ۱۸سال دارم
      مشغول مطالعه زبان آلمانی..
      چجوری و با چه ویزایی شانس ورود و اقامت در آلمان دارم؟

      1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

        با سلام و درود
        بر اساس سن و مدرک تحصیلی شما از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت میتوانید اقدام کنید ، البته که این پروسه در آلمان کمی سخت انجام می شود .
        اگر شرایط سنی همسرتان بهتر باشد شاید از طریق ایشان بتوانید راحتتر به آلمان مهاجرت کنید .
        دیگر مسیرهای پیشنهادی برای مهاجرت شما :
        مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در دیگر کشورهای اروپایی از جمله مجارستان
        مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی مجارستان
        مهاجرت از طریق تحصیل فرزند به کانادا
        ضمنا اگر با قسمت مشاوره تماس بگیرید همکاران بهتر و دقیق تر با بررسی شرایط تان میتوانند شما را راهنمایی کنند .
        با تشکر از سوال شما

  14. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان Saeed keyvan گفت:

    سلام من ۲۵سالمه،نجات غریق درجه ۱،و مربیگری بین المللی دارم،همسرمم ۲۶سالشه و سابقه خبرنگاری و خبرنویسی داره،چطوری میتونیم اقامت المان یا هر کشور دیگه ای رو بگیریم؟

    1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان Hamid گفت:

      با سلام

      با توجه به اطلاعات ارسالی ، شما تحصیلات دانشگاهی ندارید و به همین علت گپ تحصیلی داشته و نمی توانید تحصیلی اقدام کنید و رشته های کاری شما در لیست مورد تقاضای آلمان نمی باشد ، بهترین مسیر برای شما این است که یک رشته ی فنی مثل برق کاری و یا آی تی را یاد بگیرید و 3 سال سابقه ارائه دهید ( سابقه بدون بیمه قابل قبول است ) تا از طریق ویزای جستجوی کار اقدام نمایید.

      با تشکر از سوال شما

  15. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان Mani گفت:

    با سلام
    من مهندس برق هستم با ۱۳ سال سابقه کار در کارخانه در زمینه اتوماسیون صنعتی. میخواستم بدونم کدوم شهر های آلمان واسه پیدا کردن کار بهتره؟ و کدوم شهرها بیشتر صنعتی هستن ؟

    1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان Hamid گفت:

      با سلام

      خوب قطعا در شهرهای صنعتی تر مثل برلین ،فرانکفورت، هامبورگ هم موقعیت شغلی بهتر هست و هم سطح درآمدتون حوب هست.

      با تشکر از سوال شما

  16. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان عطا گفت:

    سلام،خواهر من مدرک لیسانس پرستاری داره و میخواد پس از گذروندن دوره زبان آلمانی به این کشور مهاجرت کنه،کدام شهر آلمان برای شغل پرستاری مناسب تر هستش؟؟

    1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان Hamid گفت:

      با سلام

      شهرهای مختلف المان نظیر : هامبورگ ،مونیخ ،برلین ،هانوفر و…بازار کار مناسبی دارند.

      با تشکر از سوال شما

  17. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان علی گفت:

    بازنسشته شرکتی هستم دارای 51 سال، فوق لیسانس ، متاهل و دارای دو فرزند، می خواستم در المان ادامه تحصیل دهم مدرک زبان انگلیسی و یا آلمانی ندارم. لطفاً راهنمائی فرمائید.

    1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان Hamid گفت:

      با سلام

      متاسفانه سن شما برای کشور المان و اکثر کشورها قابل ویزا نخواهد بود. شما باید کشورهایی که براحتی پذیرش میدن و ویزا ندارن را انتخاب کنین که طبیعتا باید حداقل مدرک ایلتس ۷ و رزومه علمی قویی داشته باشید. شما میتوانید از طریق تحصیل فرزندانتان و یا ادامه تحصیل همسرتان مهاجرت خوبی داشته باشید.

      با تشکر از سوال شما

  18. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان نوید گفت:

    با سلام من خیلی علاقه مند هستم به مهاجرت به آلمان میخواستم بدونم برای گرفتن ویزا توریستی باید چه کارهایی بکنم و اگر در آلمان فرزندم به دینا بیاد میتونم از قانون خاک مادری استفاده کنم و من و همسرم هم از طریق فرزند اقامت میگیریم یا نه ؟، البته خودم دیپلم کامپیوتر دارم و 2 مدرک فنی حرفه ای در زمینه نقشه کشی ساختمان و بنای سفت کار دارم ، 25 سالمه .ممنون از پاسخگویی شما

    1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان Hamid گفت:

      با سلام

      شما براي دريافت ويزاي توريستي كشور آلمان بايد تمكن مااي، مدرك شغلي مناسب و سابقه سفر به كشورهاي مختلف را داشته باشيد هم چنين سيستم تابعيت آلمان خون ميباشد و با بدنيا آمدن در خاك آلمان شامل اقامت نمي شوند ولي باتوجه به اينكه ديپلم كامپيوتر داريد با ارائه سابقه كاري مرتبط مي توانيد براي ويزاي كاري آلمان اقدام كنيد و رشته شما در تمام شهرهاي آلمان بازار كاري مناسبي دارد.

      با تشکر از سوال شما

  19. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان فرزاد گفت:

    با سلام من 31سال دارم لیسانس علوم آزمایشگاهی(آزمایشگاه تشخیص طبی) دارای 5سال سابقه کار الان مدرک A2دارم ایشالا مدرک B1رو هم میگیرم. آیا میتوانم برای کار اقدام کنم؟

    1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان Hamid گفت:

      با سلام

      برای کار در آلمان با رشته علوم آزمایشگاهی ابتدا باید مدرک شما معادل سازی شود . با ارائه مدرک b2 زبان آلمانی می توانید در دوره تکمیلی رشته خودتان که در آلمان برگزار می شود شرکت کرده و پس از پایان دوره یک ساله و تایید مدرک تحصیلی تان می توانید وارد بازار کار شوید .

      با تشکر از سوال شما

  20. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان Alireza گفت:

    برای مهاجرت هنرمندان و شاغلان صنایع دستی به کشور های اروپایی از جمله المان چه مدارکی نیاز هست و چه مراحلی داره؟

    1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان Hamid گفت:

      با سلام

      شما دوست عزيز از دو طريق تحصيلى و كارى ميتوانيد به اين كشور مهاجرت كنيد
      در صورت مناسب بودن سنتان و تسلط به زبان المانى ميتوانيد از امتياز تحصيل رايگان اين كشور نيز استفاده كنيد و جهت مهاجرت كارى به اين كشور ميتوانيد از ويزاى ١ ساله هنرمندی آلمان كه به منظور راه اندازی مشاغل خلاقانه داده ميشود و تا ٥ سال قابل تمديد است استفاده كنيد
      يا با یک ایده خلاقانه در فراخوان‌های هنرمندی آلمان شرکت کرده و با شرکت‌های آلمانی قرارداد منعقد کنید .

      با تشکر از سوال شما

  21. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان محمد حسن گفت:

    سلام خسته نباشید. من دانشجو حسابداری صنعتی در دانشگاه علمی کاربردی هستم. و الان هم دارم زبان آلمانی می‌خونم می‌خواستم بدونم برای مهاجرت مدرک دانشگاهی مهمه که از چه دانشگاهی گرفتیم یا نه؟ قصد دارم که مدرک بین‌المللی حسابداری هم بگیرم به نظرتون مدرک دانشگاهی مهمتره یا مدرک بین‌المللی حسابداری؟ شرایط کار برای رشته حسابداری اونجا چه جوریه؟

    1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان Hamid گفت:

      با سلام

      ویزای کار کشور المان ویزای جاب سیکر یا همان جست وجوی کار است که در مدت 6 ماه میتوانید با انعقاد قرارداد کاری اقامت دریافت نمایید . رشته شما جز مشاغل مورد نیاز این کشور میباشد و برای فارغ التحصیلان دانشگاه های مختلف یکسان میباشد ولی داشتن سابقه کاری نیاز است . درصورت ارائه سوابق کاری مرتبط با تحصیلات و مدرک زبان المانی میتوانید برای گرفتن ویزای کاری این کشور اقدام نمایید . درصورتی که سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی خود نداشته باشید میتوانید جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنید و درحین تحصیل اجازه کار نیز دارید و از اقامت پس از تحصیل استفاده نمایید .

      با تشکر از سوال شما

  22. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان مرضیه گفت:

    با سلام
    من ۳۰ ساله هستم و فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات سال ۹۰ و ارشد نرم افزار سال ۹۵ هستم. از مهر ماه ۹۵ به مدت ۵ ماه در شرکت isp کاررکردم که متاسفانه بیمه نشدم. از اسفند ۹۵ تا به امروز در شرکت isp دیگری مشغول به کار هستم مدت ۶ ماه کارشناس فروش و مابقی به عنوان کارشناس امورمخابراتی مشغول هستم. زبان انگلیسی در سطح خوب و المانی رو اصلا میدونم که البته اگر بدونم شانس خوبی برای اشتغال دارم حتما قبل از مهاجرت اقدام به یادگیری میکنم. شرایط کاری برای من به چه صورتی هست؟؟

    1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان Hamid گفت:

      با سلام

      دوست عزیز بهتر است بدانید نداشتن سابقه بیمه برای پروسه کاری آلمان خللی در پرونده شما وارد نمی کند . ازین رو بهتر هست روی سطح زبان و سوابق کاری خوب تمرکز داشته باشید . همچنین بهتر است بدانید رشته IT و کامپیوتر و نرم افزار خاص کشور آلمان میباشد و شما میتوانید طی فرصتی که در اختیارتون قرار داده میشود بصورت حضوری در کشور المان کار پیدا کنید و از حقوق و درامد بسیار بالایی بهر مند شوید .

      با تشکر از سوال شما

  23. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان eric گفت:

    سلام ، من 35 سالمه، فوق لیسانس مکانیک از دانشگاه بین المللی امام خمینی دارم و سوابق کاری مرتبط هم دارم . همسرم هم کاردانی موسیقی ایرانی داره و ساز تخصصیش تار هست ، سوال اول اینکه برای پیدا کردن کار تو آلمان مصاحبه ها چجوریه؟ چون قطعا به دلیل پایین بودن تکنولوژی کارخانجات ایران ، سوابق ما عملا ضعیفه و اطلاعات کاریمون شاید زیاد به درد نخوره. سوال بعدیم اینه که بعد از پیدا کردن کار چه مدت طول میکشه که همسر و فرزند 7 سالم بتونن بیان پیشم؟ سوال آخر هم اینکه همسرم میتونه تو آلمان تار رو آموزش بده؟ تو ایران هم الان آموزش میده ولی تازه شروع کرده.

    1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان Hamid گفت:

      با سلام

      دوست گرامی با توجه به اینکه رشته شما جز رشته های مورد نیاز کشور آلمان است زمانی که شما برای کار پذیرفته شدین اگر کارفرما لازم بداند که مهارتتون آپدیت بشه قطعا دوره های آموزشی حتی به صورت رایگان برای شما برگزار میکند/حدودا 5 ماه زمان میبرد که همسرتون با ویزای پیوست بهتون ملحق بشن/بله ایشون هم اجازه کار دارن.

      با تشکر از سوال شما

  24. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان Fahimeh گفت:

    سلام،من ماما هستم 27 سالمه،2 سال سابقه کار در بیمارستان همراه بیمه دارم،همسرم 35 سالشونه،مهندس معمار و سابقه 5 سال کار ساختمانی همراه بیمه دارن،یه بچه 2 ساله داریم،زبان انگلیسی خودم خوبه و همسرم متوسط،از چه طریق و چ شهری برای ما مناسب میباشد؟آیا شرایط کسب ویزا را داریم؟

  25. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان شهربانو گفت:

    سلام،من ۲۷ سالمه،و یک فرزند ۷ ساله دارم،در زمینه ارایشگری سابقه کاری دارم و همکنون هم مشغولم،کدوم شهر آلمان مناسب مهاجرت برای من است،زبان المانی صفر،و انگلیسی هم ضعیف

  26. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان امین گفت:

    سلام وقت بخیر
    من در ایران کار دکوراسیون داخلی ساختمان انجام میدم. در زمینه کاغذدیواری پارکت کفپوش. پرده و غیره.
    واز سازمان فنی حرفهوای مدرک با کد بین المللی دارم وجوازب کسب از اصناف کشور به نظر شما بهترین شهر برای شغل من کدام شهر در آلمان هستش. با ویزای جاب سیکر برای سال ۲۰۲۰ ممنون از راهنمایی شما.

    1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان مشاور امور مهاجرت گفت:

      باسلام

      شهر هاى دوسلدورف و بايرن مقاصد مناسبى براى شما ميباشند .

      باتشکر از سوال شما

  27. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان حمید گفت:

    سلام برای کار در زمینه نرم افزار های تخصصی همچون gis کدوم شهر میتونه بیشتر بازار کار داشته باشه و کنارش بشه کار پاره وقتی هم پیدا کرد؟ برای انتخاب شهر توی انگیزه نامه ایی که به سفارت باید بدم مردد هستم

    1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان مشاور امور مهاجرت گفت:

      باسلام

      شهرهای مختلف المان نظیر هامبورگ ،مونیخ ،برلین ،هانوفربازار کار مناسبی دارند.اگر برای ویزای تحصیلی اقدام میکنید شما در زمان تحصیل اجازه کار بصورت نیمه وقت را دارید و در انگیزه نامه خود باید شرایط تحصیل و سطح زبان مناسب خود را نیز به سفارت ارائه دهید.

      باتشکر از سوال شما

    2. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان Md گفت:

      سلام و خسته نباشید . دو فرزندم مهندسی .فوق لیسانس برق قدرت و الکترونیک میباشند . خودم و همسرم هم بازنشسته هستیم، سوالم این است که کار در کدام شهر المان برای فرزندانم بهتر است ؟ شروع زندگی معقول چقدر هزینه دارد؟ برای خانوادگی رفتن به اونجا و یا ۲ نفری مثلا یکی از پسرام با من (مادر) از نظر هزینه و کار و غیره چطوره؟
      (ضمنا مدرک زبان هم نداریم ولی میتوانیم اقدام کنیم و اگر بقیه موارد امکان پذیر باشد این مورد را برطرف میکنیم.)
      هزینه برایم مهم است که کم هزینه باشد. ممنون

      1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        شهرهای اشتوتگارت، برلین، مونیخ، هامبورگ، کلن، لایپزیگ و دوسلدورف بهترین شرایط شغلی را دارند. هزینه زندگی برای هر نفر بین 800 تا 1200 یورو در ماه است. فرزندان شما به واسطه ویزای کار یا تحصیل می‌توانند مهاجرت کنند.
        و برای مهاجرت شما و همسرتان باید در ابتدا سن و تحصیلات و سابقه کاری تان بررسی شود.

        با تشکر از سوال شما

  28. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان آرش گفت:

    با سلام
    با توجه شرایط بنده مطابق موارد زیر، شما کدام نوع ویزا ( جستجوی کار و تحصیلی) و همچنین شهر را توصیه می نمایید. با سپاس فراوان از شما
    – سن ۳۴ سال
    – تاهل: مجرد
    – رشته تحصیلی: مهندسی عمران – گرایش سازه
    – مقطع تحصیلی : کارشتاسی ارشد
    – سابقه کار: ۹ سال در زمینه هایی مختلف مهندسی عمران ( نظارت و طراحی سازه-امور دفتر فنی- راه – …) و دارای پایه 2 نظارت نظام مهندسی ساختمان
    – سطح زبان: انگلیسی خوب ، آلمانی ضعیف
    – مقالات: 4 عنوان مقاله منتشر شده در کنفرانس های ملی و بین المللی

  29. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان نرگس گفت:

    سلام من و همسرم ارشد معماری داریم از چه طریقی میتوانیم اقامت در المان را بگیریم و چقدر زمان میبرد؟

  30. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان نازنین گفت:

    من فارغالتحصیل رشته شیمی از دانشگاه تهران هستم و ۱۷سال سابفه کار در صنعت نفت در زمینه کنترل کیفت را دارم . سنم ۴۲ ساله. همسرم فارغ التحصیل مهندسی کشاورزی هست .‌برای جستجوی کار در آلمان چه شهر هایی را به ما پیشنهاد میکنید.

  31. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان Sasan گفت:

    سلام آیا برای کسی که آرایشگر حرفه ای هستن و مدرک فنی حرفه ای آرایشگری دارن در آلمان کار هست آقا هستم و 28 سال سن دارم و متاهل

  32. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان سایناز گفت:

    سلام خسته نباشید.. من کارشناس پرستاری هستم دو سال سابقه کار در بخش اطفال و دارم میخواستم ببینم کدوم شهر از نظر اینکه هزینه کمتری باشه و علمی بودن بهتره؟و اینکه پول توی بانک بلوکه نشه ممنون میشم جواب بدین.

  33. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان bahar گفت:

    سلام من کارشناسی کامپیوتر هستم گرایش نرم افزار و جویای کار در المان کدام شهر برای من مناسب هست با توجه به رشته تحصیلی ،و و کدام شهر برای زندگی و کار مناسب هست از نظر امنیت. و از نظر سنی 43 سال دارم.لازم به ذکر هست 5 سال سابقه تدریس کامپیوتر در آموزشگاه ازاد (مربی ) دارم . بعلاوه 20 تا مدرک هنری از فنی حرفه ای دارم ممنون میشم اگر راهنمایی کنید با تشکر

  34. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان سوزان گفت:

    سلام .من یه دخترمجرد با هیکلی ظریف هستم و میخوام که یه مدل باشم.در شهر من هیکل ظریف جایگاهی نداره واین موضوع در ازدواج بسیار مشهود هست و در مورد من هم همینطور.میخوام به آلمان مهاجرت کنم.چگونه این کارو انجام بدم؟با چه نهاد یا گروهی میتونم در ارتباط باشم که راهنماییم کنه؟خواهش میکنم کمکم کنید چون چاره ای جز رفتن ندارم

  35. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان سُرور گفت:

    سلام
    من وسه فرزندم قصدمهاجرت به کلن آلمان داریم البته دختر۱۸ساله ای دارم که ازبیماری نادروصعب العلاجی رنج میبره وچون درایران بامشکل درمان ودارومواجه شدم واینکه توان ترددبه کشورآلمان وپرداخت هزینه درمان ندارم تصمیم گرفتم پناهنده بشم.فقط ازموقعیت مکانی ومنطقه ای شهرکلن اطلاعاتی ندارم چون یکی ازدرخواستهای درمانی دخترم ازآلمان بوده به این امیدکه درمان صورت بگیره به آلمان قصدمهاجرت کردیم وچون پروسه زمانی درمان خیلی طولانی وغیرقابل پیش بینی هست مجبوربه پناهندگی هستیم.امکان اطلاع رسانی ازموقعیت ومحل اسکان خوب شهرکلن برای شمامقدورهست؟محبت کنیدبفرمایید.
    باتشکرفراوان ازشما

  36. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان نریمان گفت:

    با سلام من ساکن ایران هستم با مدرک دیپلم با سن 36 چطور می توانم به آلمان مهاجرت کنم جهت زندگی و کار و پناهجو بشم

  37. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان میترا گفت:

    سلام. سیتزن آمریکا هستم و مدرّس زبان انلگیسی. قصد زندگی و ادامه تحصیل در مقطع دکترا در آلمان دارم. کدوم شهر آلمان برای تدریس (خصوصی) زبان انگلیسی بازار کار بیشتری داره؟ با پاسپورت آمریکا، چه مدت می تونم در آلمان بمونم؟

  38. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان Matin گفت:

    سلام من ۱۸ سالمه دبیرستان رو تموم کردم و امسال کنکور میدم.
    میخواستم ببینم شرایط تحصیل توی دانشگاه های آلمان چجوریه؟هزینه تقریبیش چقدر برآورد میشه؟پیشاپیش ممنون از پاسخگوییتون♡

  39. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان Elham گفت:

    سلام
    همسرم به تازگی از طریق یک شرکت در هامبورگ به کار دعوت شده و ما خیلی دغدغه دخترمون را داریم که اونجا با زبان چجوری کنار میاد
    ایا مدرسه ایرانی هم اونجا هست ؟
    در صورتی که همسرم شاغل باشند به ما هم اقامت موقت و اجازه تحصیل داده میشه ؟
    هزینه متوسط زندگی در هامبورگ چجوری هست به یورو

  40. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان Armin گفت:

    با سلام خدمت شما
    من ۲۶ سالمه سال اخر پزشکی می خواستم بدونم کدوم شهر برای تخصص پزشکی (مثلا چشم پزشکی)بهتره و این که ایا می شه در حین تحصیل درخواست تابعیت کرد؟؟
    ممنون

  41. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان v گفت:

    سلام ببخشید من میخوام به آلمان مهاجرت کنم به نظرتون برم برلین یا برم دوسلدورف؟اولش صد در صد میخواستم برم برلین بعد شنیدم غرب آلمان خیلی بهتر از شرقشه حالا گیج شدم.نظر شما چیه؟برای یه خانواده سه نفره؟

  42. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان حمید زمانی گفت:

    سلام
    من خیلی دوست دارم به آلمان مهاجرت کاری کنم. در حال حاضر دارم زبان المانی یاد می گیرم. فوق لیسانس برق دارم. 35 سالمه و هشت سال سابقه کار در حوزه تعمیرات برق فشار قوی و پست ها رو دارم. میخام ببینم برای من شرایط کاری مناسب هست؟ چطوری باید اقدام کنم؟ برای کار زبان المانی الزامیه؟ تا چه حدی؟ و اطلاعاتی که لازمه بدونم چیا هست؟

  43. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان احمد گفت:

    سلام ،علاقه مند مهاجرت به آلمان هستم لطفا راهنمايي كنيد
    پزشك هستم ٢٥ سال سابقه كار دارم ٥٠ سالمه
    ٤فرزند دارم ٢فرزندم فارق التحصيل كارشناسي ٢فرزند دبيرستانى هستند

    1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان مشاور امور مهاجرت گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      در مورد پروسه مهاجرت توجه به چند نکته الزامی است . نکته اول اینکه برای این پروسه محدوده سنی خاصی در نظر گرفته شده که سن شما بالاتر از این محدوده است . نکته دوم اینکه مدارک پزشکان برای ورود به پروسه کاری ابتدا باید مورد ارزشیابی واقع شده و پس از قبولی در ازمون معادل سازی و اخذ مجوز طبابت وارد پروسه کاری شوند . با توجه به این دو نکته شما می توانید ابتدا از طریق روش سرمایه گذاری در اروپا اقامت گرفته و پس از معادل سازی مدرکتان وارد بازار کار شوید .

      باتشکر از سوال شما

  44. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان Alireza rajabi گفت:

    ایا برای یه کارشناس رادیولوژی در آلمان کاری هست

    1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان مشاور امور مهاجرت گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      شما در ابتدا باید یک دوره اموزشی در کشور المان بگذرانید وبرای سپری کردن این دوره داشتن مدرک زبان آلمانی الزامی می باشد هم چنین بعد از اتمام دوره و پیدا کردن کار میتوانید وارد بازار کار شوید .

      باتشکر از سوال شما

  45. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان سید ضیا گفت:

    سلام،۳۵ سال دارم،کارشناسی ارشد it,ده سال سابقه کار در این زمینه،دارای مدارک بین المللی در زمینه شبکه،و رزومه کاری در زمینه طراحی و اجرای شبکه های فیبر و دوربین های مدار بسته دارم،کدام شهر المان رو برای ویزای میتونم اقدام کنم

    1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان مشاور امور مهاجرت گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      شما از طریق ویزای جاب سیکر می توانید اقدام کنید و محدودیت شهری نیز ندارید و در هر شهری از آلمان میتوانید دنبال کار باشید.

      باتشکر از سوال شما

  46. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان Rahman Soofifard گفت:

    سلام و احترام
    من دكتري مهندسي صنايع دارم. بعد از دكتري دو سال و بعد از فوق ليسانس 12 سال سابقه كاري دارم. رزومه پژوهشي نسبتاً خوبي هم دارم. متاهل هستم و يك فرزند دختر 8 ساله دارم. همسرم هم رشته مهندسي اقتصاد كشاورزي و شاگرد اول از دانشگاه تهران هستند. خودم در حوزه تضمين و كنترل كيفيت، مديريت آموزش، مدلسازي فرآيندها و تا حدودي مديريت پروژه تخصص دارم. علاقمند به مهاجرت به آلمان هستم. اول اينكه چقدر شانس پذيرش دارم. از چه راهي اقدام كنم و چقدر زمان خواهد برد. دوم اينكه در خصوص مسائل نژادپرستي كه شايع هست در آلمان بعد از مهاجرت چقدر خودم و خانواده‌ام تحت تاثير خواهيم بود.

  47. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان مسعود گفت:

    سلام
    من 37 سالمه و مهندسی مکانیک خوندم -برای کار در ضمینه رشته تحصیلی خودم یا مرتبط کدام شهر پیشنهاد دارید .راهنمایی کنید

  48. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان Mahla گفت:

    سلام کدوم شهر المان برای زندگی دانشجویی در رشته امارریاضی و هم از لحاظ کاری بسیار خوب است؟

    1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان مشاور حقوقی مهاجرت گفت:

      باسلام خدمت شما دوست عزیز

      شهرهای بایرن ، دوسلدورف برای رشته شما هم در زمینه تحصیلی و هم در زمینه کاری مناسب است.

      باتشکر از سوال شما

  49. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان ريحانه گفت:

    با سلام
    من و همسرم هردو ٢٧ سالمونه
    همسرم دانشجوي دكترا دانشگاه سراسري رشته مهندسي مكانيك گرايش تبديل انرژي و خودم هم ارشد مديريت بازرگاني – مالي دارم
    خودم داراي ٤ سال سابقه بيمه هستم
    زبان الماني هردو ضعيف هستيم انگليسي من متوسط و انگليسي همسرم خيلي خوب هست
    براي مهاجرت به المان راهنمايي ميفرماييد؟
    و اينكه براي ما فرانكفورت مقصد مناسبي خواهد بود؟

  50. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان نجفی گفت:

    سلام برای کسانیکه تکنیسین برق هستند چه شغل هایی در اونجا هست؟ چطور اقدام کنم؟اوسبیلدونگ چجوریه و چقدر هزینه داره

  51. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان ظ گفت:

    سلام …برای مهاجرت با آلمان و تحصیل در مدارس آلمان چه کاری و چه چیزی لازم هست؟

  52. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان زهره خدمتی گفت:

    سلام برای مهاجرت و زندگی در یک شهر آرام وبی دغدغه وکار پرستاری کدوم شهر بهتره؟

  53. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان mohammad گفت:

    سلام من علاقه مند مهاجرت به آلمان شدم ولی نمی دونم روند کار به چه صورته ۴۵ سالمه تحصیلاتم کارشناسی ارشد ۲۰ سال سابقه کار در زمینه مکانیک و تعمیرات ماشین الات سنگین – نصب و راه سازی دارم لطفا راهنمایی بفرمائید متشکرم.

  54. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان Erwin ve گفت:

    سلام .
    من ساکن دورتموند آلمان هستم
    11 ساله که دورتموند زندگی میکنم و از 6 سالگی اینجا هستم . با اینکه زیاد در ایران نبودم ولی آلمان رو برای یک زندگی عالی و فوق العاده به هر جایی ترجیح میدم . در حال حاضر که در دبیرستان هم تحصیل میکنم به دانش آموزان هم سن خودم پیشنهاد میکنم پس از پایان دبیرستان برای ادامه تحصیل به آلمان مهاجرت کنند

    1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان حسینی گفت:

      سلام من دانشجو رشته زیست سلولی ومولکولی هستم (لیسانس)ومیخوام برای مهاجرت تحصیلی در ابتدا و سپس کاری به آلمان بروم آیا شرایط برای منم هست هم از لحآظ کاری و هم تحصیلی؟؟

      1. بهترین شهر آلمان برای زندگی ایرانیان Hamid گفت:

        با سلام

        بله گزینه تحصیل در المان میتونه برای شما در مقطع ارشد بسیار مناسب باشد و پس از فارغ التحصیلی همونجا اقامت کاری و در نهایت دائمی دریافت نمایید

        با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.3/5 - (3 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه