خدمات بیمه در آلمان

خدمات بیمه در آلمان  یکی از بهترین سیستم های مراقبت های بهداشتی در دنیاست، شهروندان آلمانی پوشش جامع بیمه درمانی دارند و تقریبا ۸۵ درصد از جمعیت کشور آلمان به صورت اجباری یا داوطلبانه تحت پوشش بیمه تکمیلی سلامت دولتی هستند و بقیه نیز از بیمه خصوصی استفاده می کنند. در این مقاله علاوه بر بیمه در کشور آلمان به بحث مهم بیمه دانشجویی در آلمان هم می پردازیم تا بدانید یک دانشجو در این کشور تحت پوشش چه بیمه ای است و این بیمه چه خدماتی را ارائه می دهد.

خدمات بیمه در آلمان

در این مقاله با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه باشید تا خدمات بیمه در آلمان را با شما عزیزان بررسی نماییم و چنانچه قصد تحصیل در این کشور را دارید از شرایط بیمه دانشجویی در آلمان برایتان خواهیم گفت تا بتوانید با آگاهی کامل اقدام کنید.

آلمان از جمله کشورهایی ست که هزینه های سیستم مراقبت پزشکی در آن بسیار زیاد است و به دلیل تراکم جمعیت و همچنین تورم ، این هزینه ها با افزایش نیز روبه رو بوده است اما اعمال برخی از اصلاحات موجب گشته تا بیمارستان ها رقابتی تر عمل نموده و تا حدی هزینه های بیمه خدمات درمانی کنترل شود. در کشور آلمان دانشجویان نیز مانند سایر شهروندان به بیمه نیاز دارند و برای ثبت نام در دانشگاه باید نشان دهید که بیمه دانشجویی دارید تا بتوانید به تحصیل مشغول شوید.

برای دانستن سایر شرایط تحصیل در کشور آلمان مانند بورسیه ، هزینه تحصیلی ، خدمات اجتماعی و غیره ، مطالعه مقاله تحصیل در آلمان را به شما عزیزان توصیه می کنیم. بیمه ، آخرین مورد از شرایط پذیرش دانشگاه های آلمان است که زمانی که شروع به پرداخت آن می نمایید تمام هزینه های بیماری شما را پوشش می دهد ، این بیمه به شما این امکان را می دهد که بر روی درس خود تمرکز کرده و نگران مریض شدن خود در فصول مختلف سال نباشید.

فهرست مطالب

انتخاب بیمه درمانی مناسب در آلمان

از آنجا که افراد نیاز ها و انتظارات متفاوت از بیمه درمانی دارند ، مهم است که متقاضیان مهاجرت به کشورهای  اروپا سیستم بیمه ای کشور های اروپایی را درک کنند تا بتوانند بهترین برنامه را در حین زندگی در آلمان انتخاب کنند.

بیمه درمانی یک سیستم کالایی نیست بلکه پشتیبانی مالی در زمان بیماری یا پس از حادثه به شمار می آید ، سیاست های برخی از بیمه های درمانی پوشش کمتری نسبت به دیگران ارائه می دهند بنابراین دانستن دامنه و کیفیت شرایط و ضوابط بیمه ها بسیار اهمیت دارد.

شما حین زندگی در آلمان دارای سه گزینه برای انتخاب بیمه درمانی مناسب در آلمان هستید ، سیستم بیمه خدمات درمانی دولتی ( GKV ) ، بیمه درمانی خصوصی از یک شرکت بیمه آلمانی یا بین المللی (PKV ) و یا ترکیبی از این دو ، اگر درآمد شما بالاتر از یک میزان مشخص باشد و یا اگر بیزینس خودتان را دارید ، می توانید خدمات بیمه خصوصی در آلمان را انتخاب کنید.

پیدا کردن بهترین ارائه دهنده خدمات بیمه درمانی دولتی یا پیدا کردن مناسب ترین پوشش از بیمه خصوصی با نرخ های رقابتی همیشه آسان نیست ، اما ارزش تلاش کردن را دارد. خصوصا اگر بخواهید تحصیل کنید باید بیمه دانشجویی آلمان را بخوبی بشناسید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

فقط با تماس تلفنی!!! بررسی می کنیم که آیا شما هم اکنون می توانید مهاجرت کنید یا خیر، فرم را تکمیل کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بیمه درمانی دولتی آلمان (GKV)

اکثر شهروندان کشور آلمان عضو سیستم بهداشت دولتی این کشور هستند و با توجه به میزان درآمدشان موظف به پرداخت بیمه خواهند بود ، چنانچه درآمد خالص شما کمتر از ۵۹،۴۰۰ یورو در سال و یا ۴۹۵۰ یورو در ماه باشد باید در سیستم بیمه درمانی دولتی آلمان (GKV) این کشور عضو شوید و میزان هزینه ای که باید در هر ماه پرداخت کنید با توجه به درآمدتان مشخص می گردد.

طرح بیمه درمانی دولت توسط ( Krankenkassen ) اداره می شود و حداقل دوره عضویت در آن 18 ماه می باشد ، نرخ پایه بیمه ۱۴٫۶٪ درآمد به همراه یک احتمال افزایشی متوسط ۱٪ از حقوق و دستمزد شما می باشد و اگر بیش از این درآمد کسب کنید ، نیازی به پرداخت حق بیمه بالاتر نیست.

افرادی که در یک اداره یا شرکت به کار مشغول هستند هزینه بیمه به صورت خودکار از حقوقشان کسر می شود ، اما در صورتی که به صورت آزاد به کار مشغول هستید باید خودتان میزان بیمه را محاسبه کرده و پرداخت کنید.

بیمه درمانی دولتی آلمان (GKV)

مزایای بیمه دولتی در آلمان

از جمله مزایای بیمه دولتی در آلمان تمامی هزینه های مرتبط با مراجعه به دکتر ، بستری در نزدیک ترین بیمارستان ، داروها و مراقبت های اولیه دندانپزشکی را پوشش می دهد ، لطفا توجه داشته باشید که برای پزشکان یا جراحان خصوصی ، اتاق خصوصی در بیمارستان ، مراقبت های پزشکی جایگزین / هومیوپاتی ، یارانه های دندانپزشکی فراتر از اصول اولیه و محصولات بینایی برای بزرگسالان و یا هر مزایای پزشکی در خارج از اروپا ، پوشش بیمه دولتی وجود ندارد.

وابستگان غیر شاغل شما که در آدرس شما در آلمان زندگی می کنند در حال حاضر با پرداخت هزینه های اضافی بیمه نمی شوند و باید به همان Krankenkasse مراجعه و به عنوان عضو جدید ثبت نام کنند و بیمه ی خود را پرداخت کنند.

شرکت های ارائه دهنده بیمه دولتی در آلمان

اگر انتخاب شما پیوستن به سیستم بیمه دولتی و استفاده از خدمات بیمه در آلمان باشد ، می توانید در هر یک از دفاتر Krankenkassen که سازمان های غیر انتفاعی اداره طرح سلامت دولت هستند ، ثبت نام کنید. بعضی از این شرکت های ارائه دهنده بیمه دولتی در آلمان مانند ( AOK ، TK ، SBK ، BEK ، DAK ) بسیار بزرگ هستند و میلیون ها عضو دارند ، در حالی که دیگران اغلب به نام ( BKK ) شناخته می شوند و ممکن است فقط چند هزار عضو داشته باشند ، البته این بدان معنا نیست که مزایای بسیار متفاوت هستند ، زیرا همه صندوق های بیمه درمانی باید حداقل مقرراتی را که در اختیار آنها قرار می دهند اجرایی کنند.

تنها تفاوت آنها اینست که حق بیمه ممکن است تا حدودی با توجه به مقررات جدید متفاوت باشد.

بیمه درمانی خصوصی (PKV)

بیمه درمانی خصوصی (PKV)

به طور کلی ، خدمات بیمه در آلمان که مربوط به بیمه های خصوصی هستند ، انتخاب گسترده ای از درمان های پزشکی و دندانپزشکی و پوشش جغرافیایی را ارائه می دهند ، با داشتن بیمه درمانی خصوصی شما به عنوان یک بیمار خصوصی در نظر گرفته شده و می توانید خدمات بیشتری را از حرفه پزشکی انتظار داشته باشید.

بیمارستان ها و پزشکان تا حدودی به بیماران خصوصی برای تکمیل درآمدشان وابسته هستند و از این رو آنها را می پذیرند ، بیمار خصوصی نیز می توانند درخواست پزشکانی را داشته باشند که به زبان مادری خود صحبت می کنند. بیمه درمانی خصوصی (PKV) توسط حدود ۴۰ شرکت بیمه آلمانی ارائه می شود و ترکیبی از حق بیمه / مزایا وجود دارد که متناسب با بودجه پرداختی می باشد.

هزینه بیمه کامل برای هر فرد بر اساس میزان مزایای انتخاب شده و همچنین سن ورود و شرایط پزشکی پیش از ثبت نام تعیین می شود، طبق قانون کشور آلمان بخش عمده ای از حق بیمه پزشکی فرد از سال 2010 از مالیات بر درآمد آلمان محاسبه می شود.

شما می توانید هزینه ماهانه بیمه خصوصی خود را با موافقت به یک مالیات بر ارزش افزوده ( به عنوان franchise شناخته شده ) کاهش دهید ، شرکت های بیمه خصوصی آلمان مجاز به لغو سیاست شما نیستند و همچنین می توانید ۱۰ درصد حق بیمه خود را به عنوان مقرری برای حفظ هزینه های پایدار هنگام بازنشستگی خود قرار دهید.

افراد واجد شرایط بیمه خصوصی در آلمان

معمولا افراد خود اشتغال که دارای درآمد بالاتر از ۵۹۴۰۰ یورو در سال هستند بیمه خصوصی را انتخاب می کنند و چنانچه درآمدی بالاتر از این حد دارید می توانید با توجه بهtwo months notice بیمه خود را به بیمه خصوصی تغییر دهید و از خدمات بیمه در آلمان بهرمند شوید ، زیرا دیگر عضو اجباری طرح بیمه درمانی دولتی آلمان ( GKV ) نیستید ، شما مجاز هستید که در سیستم عمومی به عنوان یک عضو داوطلب بمانید یا عضویت خود را لغو کنید و بیمه خصوصی را با یک شرکت بیمه خصوصی آلمان تطبیق دهید.

اگر پس از اخذ ویزای تحصیل در آلمان یا ویزای کار آلمان و ورود به این کشور مایل باشید که از خدمات بیمه در آلمان به طور خصوصی استفاده کنید ، لازم است به زودی به بخش منابع انسانی شرکت خود اطلاع دهید تا از سردرگمی احتمالی جلوگیری شود ، در غیر این صورت ، ممکن است خودتان به طور خودکار در سیستم بیمه ی دولتی ثبت نام شوید.

این تصمیم شماست و کارفرمای شما مجاز به محدود کردن آزادی انتخاب شما در میان شرکت بیمه درمانی Krankenkassen یا خصوصی نیست.

بیمه درمانی خصوصی (PKV)

بیمه های ترکیبی دولتی و خصوصی

بیمه دولتی شما و تمام افراد غیر وابسته شما را پوشش می دهد ، در حالی که بیمه خصوصی درمانی فقط شامل افرادی می شود که به طور مجزا حق بیمه پرداخت می کنند. بنابراین بسته به تعداد افراد خانواده باید این موضوع را در نظر بگیرید ، البته حق بیمه در سن های مختلف متفاوت می باشد.

اگر شما پوشش بیمه برای تکمیل مزایای سیستم بیمه دولتی و خدمات بیمه در آلمان را بخواهید می توانید یک برنامه از یک شرکت بیمه خصوصی آلمانی یا بین المللی خریداری کنید ؛ به عنوان مثال اگر می خواهید به هزینه درمان برای یک دکتر خصوصی و یک اتاق خصوصی در بیمارستان ، هومیوپاتی و دیگر درمان های جایگزین یا باز پرداخت های بالاتر دندانپزشکی دسترسی داشته باشید می توانید از این روش استفاده کنید.

مشکلات اضطراری پزشکی در مکان های خارج از آلمان همراه با یک بیمه خصوصی مسافرتی نیز باید در نظر گرفته شود زیرا این هزینه ها توسط طرح بیمه درمانی دولت پرداخت نمی شود و برای پرداخت چنین مزایایی از جیب بسیار هزینه بر خواهد بود و بنابراین می توانید آن را مشمول بیمه ی خصوصی کنید.

صندوق های بیمه درمانی عمومی گاهی اوقات برنامه های بیمه تکمیلی را از یک ارائه دهنده خاص ارائه می دهند و تخفیف گروهی دارند ، چنین برنامه های پیوسته ای همیشه گزینه ی ایده آلی نیست زیرا شما در بازار بیمه درمانی خصوصی انتخاب گسترده تری خواهید داشت. لذا در حالت کلی در انتخاب بیمه های خصوصی راحت تر خواهید بود و البته نحوه پرداخت بیمه ها بعد از درمان و طول درمان استراحت متفاوت می باشند.

شناخت این بیمه ها برای کسانی که قصد دارند در آلمان کار کنند بسیار ضروری است برای شناخت بازارهای کاری آلمان مقاله جامع کار در آلمان را بخوانید.

خدمات بیمه دانشجویی در آلمان

خدمات بیمه دانشجویی در آلمان

داشتن خدمات بیمه دانشجویی در آلمان یک امر الزامی در این کشور است که شامل دو بخش می شود : بیمه اجباری و بیمه شخصی ، بیمه اجباری یک پوشش اصلی را برای تمام افراد فراهم می سازد و برای اینکه امکان پرداخت آن توسط همه وجود داشته باشد میزان آن توسط درآمد شخص مشخص می شود.

کسانی که میزان درآمد بیشتری دارند باید میزان بیشتر و افراد با درآمد پایین میزان کمتری را پرداخت می کنند ، بیمه شخصی که موارد بیشتری را شامل می شود می تواند توسط افراد با درآمد بالا و خودکفا درخواست شود ، میزان پرداخت بیمه شخصی متناسب با سن و وضعیت سلامتی فرد مشخص می شود.

اگر شما یک شرکت خدمات بیمه در آلمان را انتخاب می کنید باید به طور دقیق به بررسی اصول و شرایط آنها بپردازید تا با شرکت هایی که قصد سوء استفاده دارند رو به رو نشوید از تمام خدمات بیمه به دانشجویان در آلمان بهره مند شوید ، در هنگام بیمه شما باید دقت داشته باشید که خدمات بیمه در آلمان توسط شرکت انتخابی شما به میزان کافی مناسب و جامع باشد ، مطابق با نیاز و وضعیت شما ، مبلغ پرداخت بیمه و پوشش درمانی شما متفاوت خواهد بود ، بهرحال موضوع بیمه دانشجویی آلمان را دست کم نگیرید و اطلاعات خود را دراین زمینه افزایش دهید.

پوشش بیمه دانشجویی در آلمان

پوشش بیمه دانشجویی در آلمان تفاوتی با بیمه دولتی این کشور نداشته و موارد یکسانی را پوشش می دهد ، دانشجویان هزینه رفتن و اقامت در بیمارستان ( آمبولانس ) ، هزینه های اصلی دندان ، قرص و دارو های موجود در داروخانه ، عینک و لنز برای افرادی که مجبور به استفاده هستند ، تصادفات ، بارداری و یا خدمات تولد فرزند را دریافت می کنند و امکانات دیگری مانند امکان برگشت به خانه در صورت داشتن مریضی جدی و خطرناک و یا دیدار یکی از وابستگان در بیمارستان نیز باید وجود داشته باشد.

نکات ضروری بیمه دانشجویی آلمان
داشتن بیمه دانشجویی در آلمان بخش مهمی از مراحل ثبت نام و یکی از فاکتور های مهم در پذیرش دانشگاه است و بدون آن نمی توانید برای ثبت نام اقدام کنید. در صورتی که فرد دانشجو همسر و فرزندان خود را به آلمان برده باشد و درآمد معقولی نداشته باشد می تواند از پرداخت بیمه معاف شود. بهترین زمان درخواست بیمه دانشجویی در آلمان زمانی است که سفارت با ویزای تحصیلی شما موافقت می کند. بیمه مسافرتی برای دانشجویان که مدام در رفت و آمد هستند لزومی ندارد و تا حد امکان نیازی به پرداخت آن نمی باشد.

قوانین بیمه دانشجویی در آلمان

قوانین بیمه دانشجویی در آلمان چیست ؟ کسانی که می خواهند به عنوان دانشجو در آلمان به تحصیل مشغول شوند ابتدا باید تحقیق کنند که آیا میان کشور خودشان و آلمان توافقی جهت بیمه وجود دارد یا نه ، این ارتباط می تواند به این معنی باشد که بیمه کشور مادری در آلمان نیز شامل اعتبار هایی باشد که در این صورت دانشگاه می تواند بیمه شما در کشورتان را بپذیرد.

به عنوان مثال آلمان قراردادی با کشور های اتحادیه اروپا به امضا رسانده است مبنی بر اینکه دانشجویان این کشور ها علاوه بر استفاده از خدمات بیمه به دانشجویان در آلمان می توانند از بیمه کشور خودشان در آلمان نیز استفاده کنند.

در برخی موارد هم حتی مانند ایران که ارتباطی میان دو کشور در این راستا وجود ندارد همچنان امکان استفاده از بیمه در آلمان وجود دارد.

شرکت های بیمه فعالی نیز در کشور آلمان وجود دارد که به قوانین بیمه ای این کشور به بهترین شکل آشنا هستند و به شما پیشنهادات بسیار خوبی با مزیای فراوان ارائه می دهند.

قوانین بیمه دانشجویی در آلمان

برای کسانی که قصد دریافت ویزای تحصیل آلمان بمدت بیش از یک سال را دارند توصیه می شود تا بیمه شان در کشور مبدا را کنسل کرده و بیمه دانشجویی آلمان را پرداخت کنند تا مجبور به پرداخت بیمه در هر دو کشور نباشند، امکان دریافت تخفیف و یا امکانات خوب از طرف بیمه های آلمانی نیز وجود دارد.

محدودیت های اخذ بیمه دانشجویی در آلمان

برخی از افراد نمی توانند در کشور آلمان بیمه دانشجویی دریافت کنند از جمله :

محدودیت های اخذ بیمه دانشجویی در آلمان
دانشجویانی که در کالج ها و یا دوره های یادگیری زبان شرکت می کنند. دانشجویان بالای سی سال و یا کسانی که بیشتر از ۱۴ ترم به تحصیل مشغولند. اساتید مهمان ، دانشجویان بورسیه شده ( بدون قردار کاری ) ، دانشجویان فوق لیسانس و دکترا

هزینه بیمه دانشجویی در آلمان

هزینه بیمه دانشجویی در کشور آلمان از ۷۰ تا ۱۰۰ یورو است که فرد را تا سی سالگی و چهاردهمین ترم تحصیلی پوشش می دهد، در صورت افزایش هر کدام از این موارد مبلغ بیمه افزایش خواهد یافت. دانشجویانی که در هنگام اقدام بیشتر از ۲۹ سال سن دارند باید از شرکت های بیمه خصوصی استفاده کنند و تعرفه دولتی شامل حال آنها نمی شود و خدمات بیمه به دانشجویان در آلمان برای آنها متفاوت خواهد بود.

بیمه های درمانی مسافرتی در آلمان

سیستم بیمه درمانی دولتی آلمان ، پوشش محدود پزشکی و دندانپزشکی برای سفر در اتحادیه اروپا فراهم می کند ، از ۲۵ اکتبر ۲۰۱۳ ، مقررات مرزی بین اتحادیه اروپا به اجرا در آمد. این تغییر بدین معناست که بیماران عمومی می توانند مراقبت های پزشکی خود را در هر کشوری از اتحادیه اروپا ، ایالت متحده یا سوئیس انتخاب و از خدمات بیمه در آلمان استفاده کنند و هزینه های بازپرداختی خود را از صندوق بیمه دولتی ( به عنوان مثال Krankenkasse در آلمان ) دریافت کنند.

همانطور که می دانید روش های مختلفی برای خدمات بیمارستانی وجود دارد ، پس قبل از شروع مراقبت های پزشکی و دندان پزشکی ، با Krankenkasse خود تماس بگیرید ؛ شماره تماس برای دفتر بین المللی ارتباطات : +۴۹ (۰) ۲۲۸۹۵۳۰-۸۰۰ .

درصد زیادی از پزشکان خارجی شما را فقط به عنوان یک بیمار خصوصی ویزیت خواهند کرد و معمولا درصد کمی از مبلغی که شما هزینه کرده اید به شما بازگرداننده می شود در نتیجه اگر بخواهید مبلغ کامل هزینه های پزشکی را پوشش دهید یا قصد سفر به کشورهای غیر اتحادیه اروپا را داشته باشید ، باید بیمه های درمانی مسافرتی در آلمان را خریداری کنید.

همیشه سعی کرده ایم بهترین گزینه را با شرایط افراد به آن ها پیشنهاد دهیم، ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در کنار شما هستیم تا بدون چالش مهاجرت کنید بدون دغدغه هایی که تمام انرژی شما را میگیرد.

مشاوران و کارشناسان رجبی سالهاست با ارائه تجارب و مهارت خود مسیر مهاجرت قانونی را برای مراجعین، هموار کرده اند.

شما هم میتوانید با اعتماد به ما به هدف مهاجرتی خود برسید.

در ویدئوی ارائه شده تحصیل در کشور آلمان را با تمام جزئیات بررسی می کنیم این وبینار دو ساعته را از دست ندهید.

نمایش ویدیو درباره وبینار تحصیل در آلمان
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای رسیدن به هدف متناسب با شرایط خود، مشاوره مجانی دریافت کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

خدمات بیمه دندانپزشکی در آلمان

در آلمان ، هزینه های دندانپزشکی می تواند گران باشد ، برای کارهای بزرگ دندانپزشکی شامل پل ها ، تاج ها و یا ارتودنسی ها ، باید برآورد هزینه ای را انجام دهید و قبل از درمان آن را به بیمه گذار خود ارائه دهید ، در غیر این صورت شما با یک صورت حساب گران که از جیب تان باید پرداخت کنید ، مواجه می شوید.

اگر در مورد درمان توصیه شده تردید دارید ، بهتر است نظر پزشک دیگری را نیز بخواهید ، همچنین مراقب باشید : در قوانین خدمات بیمه در آلمان دندانپزشکان آلمانی گاهی اوقات می توانند کارهای دندانپزشکی پیچیده و غیر ضروری را پیشنهاد کنند.

مبلغ باز پرداخت بر اساس قیمت ثابت بسته به مورد محاسبه می شود و اگر شما بیمه دندانپزشکی نداشته باشید می توانید انتظار داشته باشید بین ۳۰ تا ۸۰ درصد از جیب خود را برای کار دندانپزشکی پرداخت کنید ، سیستم قیمت بیمه حداقل استانداردهای موجود دندانپزشکی را پوشش می دهند و طلا ، چینی یا سایر مواد گران را پوشش نمی دهد ، خدمات بیمه دندانپزشکی در آلمان اگر بخواهید از موارد ناخوشایند اجتناب کنید، ارزشمند است.

بیمه مراقبت های پرستاری در آلمان

بیمه مراقبت های پرستاری در آلمان

در این نوع بیمه شما و وابستگان شما باید به عضویت طرح مراقبت های پرستاری دراز مدت ( Pflegepflichtversicherung ) در آیید تا بتوانید از خدمات بیمه در آلمان استفاده کنید ، این هزینه ها شامل برخی از هزینه های مربوط به نیازهای پرستاری شخصی مانند تغذیه و حمام کردن کسانی است که به طور قابل ملاحظه ای ناتوان می شوند.

اصلاحات عمده مراقبت های پرستاری در سال ۲۰۱۷ صورت گرفته که این باعث افزایش بیشتر هزینه ها شده است ، هزینه آن ۲٫۵۵٪ یا ۲٫۸٪ از حقوق و دستمزد ناخالص شماست ( حداکثر در حدود ۱۲۳ یورو در هر ماه اگر فرزندی نداشته باشید ) که کارفرمای شما فقط ۵۶ یورو پرداخت می کند.

اگر شما ۴،۴۲۵ یورو یا بیشتر به عنوان یک کارمند درآمد کسب کنید این هزینه بیمه مراقبت های پرستاری در آلمان به مبلغ ۸۲۰ یورو در هر ماه می رسد و کارفرما فقط ۳۷۹ یورو را تأمین می کند ، همسر و فرزندان وابسته شما در آلمان شامل این نوع سرویس می شوند و می توانند از این نوع خدمات بیمه در آلمان استفاده کنند.

خدمات بیمه برای خرید دارو در آلمان

خدمات بیمه برای خرید دارو در آلمان چگونه است؟ آلمان دارای شبکه وسیعی از داروخانه ها ( Apotheken ) است که دارای شعبه هایی در اقسی نقاط شهر هستند و به راحتی توسط علامت “A” ” قرمز ” یا ” ضربدر سبز” شناخته می شود ، بیمه درمانی دولتی به طور کلی باز پرداخت داروهای عمومی را ارائه می دهد.

سیستم عمومی سعی دارد هزینه های عظیم داروها را کاهش دهد و از شرکت های بزرگ دارویی تخفیف بگیرد ، وقتی که یک نسخه ثبت شده از دکتر را به عنوان یک بیمار عمومی به داروخانه ارائه دهید داروخانه موظف است کمترین قیمت ممکن برای داروهای عمومی جستجو کند.

اگر شما بیمه خصوصی هستید و از خدمات بیمه در آلمان بصورت خصوصی بهره میبرید ، تا زمانی که نسخه داشته باشید ، داروهای نام تجاری به طور معمول تحت پوشش قرار می گیرند ، شما مجبور هستید بلافاصله هزینه کل داروهای تجویزی را بپردازید و پس از آن به بیمه گذار خود برای رسیدگی به این مبلغ مراجعه کنید ، با این حال ، انتظار نداشته باشید که توسط دولت یا بیمه بهداشت خصوصی برای مقاصد غیر مجاز بازپرداخت شود.

سوالات پر تکرار خدمات بیمه در آلمان

دانشجویان هزینه رفتن و اقامت در بیمارستان ( آمبولانس ) ، هزینه های اصلی دندان ، قرص و دارو های موجود در داروخانه ، عینک و لنز برای افرادی که مجبور به استفاده هستند ، تصادفات ، بارداری و یا خدمات تولد فرزند را دریافت می کنند و امکانات دیگری مانند امکان برگشت به خانه در صورت داشتن مریضی جدی و خطرناک و یا دیدار یکی از وابستگان در بیمارستان نیز باید وجود داشته باشد

آلمان قراردادی با کشور های اتحادیه اروپا به امضا رسانده است مبنی بر اینکه دانشجویان این کشور ها علاوه بر استفاده از خدمات بیمه به دانشجویان در آلمان می توانند از بیمه کشور خودشان در آلمان نیز استفاده کنند.

افرادی که در یک اداره یا شرکت به کار مشغول هستند هزینه بیمه به صورت خودکار از حقوق شان کسر می شود ، اما در صورتی که به صورت آزاد به کار مشغول هستید باید خودتان میزان بیمه را محاسبه کرده و پرداخت کنید ، با در نظر گرفتن حداکثر حق بیمه ماهیانه ۷۰۰ یورو به عنوان یک کارمند که درآمدی معادل یا بالاتر از آستانه داشته باشد به عنوان یک عضو داوطلبانه بیمه ، سهم شما تقریبا ۳۷۷ یورو است و کارفرمای شما حدود ۳۲۳ یورو پرداخت خواهد کرد.

معمولا افراد خود اشتغال که دارای درآمد بالاتر از ۵۹۴۰۰ یورو در سال هستند بیمه خصوصی را انتخاب می کنند.

بیمه دولتی شما و تمام افراد غیر وابسته شما را پوشش می دهد ، در حالی که بیمه خصوصی درمانی فقط شامل افرادی می شود که به طور مجزا حق بیمه پرداخت می کنند.

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی تلاش نمودند تا مفیدترین و به روزترین اطلاعات در زمینه خدمات بیمه در آلمان را در اختیار شما عزیزان قرار دهند ، در صورت نیاز به دریافت اطلاعات و یا هرگونه سوال با مشاورین ارشد شرکت در دفاتر مرکزی و غرب تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل فرمایید ، همچنین برای دریافت اطلاعات از شرایط دیگر کشور ها برای تحصیل و زندگی می توانید مقاله بهترین کشور برای زندگی​ را مطالعه نمایید مطلبی جذاب که اطلاعات مهاجرتی شما را افزایش می دهد.

در این قسمت بشنوید دیدگاه کلاینت های شرکت رجبی را در مورد عملکرد این شرکت در پیگیری پرونده های مهاجرتی به آلمان

نمایش ویدیو درباره امیر امیری آلمان
نمایش ویدیو درباره زهرا شعاعی آلمان
نمایش ویدیو درباره امیر حسین علامه آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (32 امتیاز)
منو
خانه