مقایسه هزینه زندگی در مجارستان و ایران

مقایسه هزینه زندگی در مجارستان و ایران ، برای افرادی که مهاجرت به کشور مجارستان را در لیست اهداف آینده خود قرار داده اند ، یک امر حیاتی بشمار می ورد.

افراد قبل از ورود و مهاجرت به هر کشوری باید با دیدی باز تر نسبت به هزینه ها در مقایسه با کشور خود ، تصمیم بگیرند و بتوانند هزینه های زندگی خود را قبل از ورود به کشور مقصد برآورد کنند و خود را برای ورود به مجارستان آماده کنند.

ایرانیانی که تحصیل یا مهاجرت به این کشور را انتخاب کرده اند ، باید بدانند که هزینه های زندگی در این کشور در مقایسه با ایران در برخی از زمینه ها بیشتر و در برخی موارد دیگر کمتر است و گاهی باید مبلغی بیشتر از آنچه در ایران بعنوان هزینه های کلی زندگی در نظر می گرفتند ، بپردازند ، بعبارتی قبل از ورود به مجارستان باید خود را برای زندگی و تحصیل در این کشور اروپایی آماده کنند.

برای مقایسه هزینه زندگی در مجارستان و ایران که شامل هزینه حمل و نقل ، هزینه مواد غذایی ، هرینه مسکن و هزینه سرگرمی ، می شود ، با مشاوران و کارشناسان برجسته شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا شما را با بروزترین اخبار در زمینه هزینه زندگی در این دو کشور آشنا کنند و شما را در اخذ بهترین انتخاب راهنمایی کنند ، همچنین دعوت می کنیم مقاله مهاجرت به مجارستان را بخوانید و با تمام راه و روش های امن و قانونی ورورد و اقامت در این کشور آشنا شوید.

فهرست مطالب
مقایسه هزینه زندگی مجارستان و ایران

شاید برایتان سوال باشد که هزینه زندگی در مجارستان و ایران چه تفاوتهایی دارد؟!‌ دعوت می کنیم بیننده ویدئو ارائه شده توسط همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی باشید تا در این خصوص اطلاعات مفید و به روزی کسب نمایید.

پادکست مقایسه هزینه زندگی در مجارستان و ایران​

مقایسه کلی هزینه زندگی در ایران و مجارستان

در مقایسه هزینه زندگی در مجارستان و ایران به نتایج متفاوتی دست می یابیم که در جدول به آن ها اشاره شده است :

ادامه مقایسه کلی هزینه زندگی در ایران و مجارستان به اینصورت است که هزینه زندگی در مجارستان به طور متوسط 3.80 درصد کمتر از ایران است و هم چنین اجاره بها در مجارستان به طور متوسط 29.82 درصد کمتر از ایران است.

هزینه های ایران و مجارستان قیمت ها
هزینه های ماهانه تخمینی زندگی یک خانواده چهار نفره در ایران بدون اجاره 1،558.51 دلار
هزینه تخمینی خانواده چهار نفره ماهانه در مجارستان بدون اجاره 1،720.40 دلار
هزینه های ماهانه یک نفر بدون اجاره 423.29 دلار
هزینه های ماهانه یک نفر بدون اجاره 497.52 دلار
هزینه ها مقایسه قیمت ها
قیمت برای مصرف کننده در بوداپست 18.76 درصد بیشتر از تهران است (بدون اجاره).
قیمت مصرف کننده با احتساب اجاره در بوداپست 1.89 درصد کمتر از تهران است.
هزینه اجاره در بوداپست 37.41 درصد کمتر از تهران است.
هزینه رستوران در بوداپست 38.88 درصد بیشتر از تهران است.
قیمت مواد غذایی در بوداپست 43.10 درصد بیشتر از تهران است.
قدرت خرید محلی در بوداپست 230.43 درصد بیشتر از تهران است.

مقایسه کلی هزینه زندگی در تهران و بوداپست

در مقایسه هزینه زندگی در ایران و مجارستان به این نتیجه می رسیم که با حفظ همان استاندارد زندگی که می توانید با 2،400 دلار در تهران داشته باشید ، به حدود 2،354.67 دلار (957،496.70 فوت) در بوداپست نیاز دارید ، در این محاسبه از شاخص هزینه زندگی به علاوه اجاره برای مقایسه هزینه زندگی استفاده شده است ، این فرض ها سود خالص (بعد از مالیات بر درآمد) است.

ابتدا برای شروع آشنایی شما با هزینه ها ، از مقایسه کلی هزینه زندگی در تهران و بوداپست شروع می کنیم که در جدول زیر به این موارد اشاره شده است :

عزیزانی که قصد کار در مجارستان را دارند ، شاخص های بالا در انتخاب این کشور بعنوان مقصد کاریشان ، می تواند نقش بسزایی داشته باشد ، برای آشنایی بیشتر پیشنهاد می شود که مقاله لینک شده را مطالعه کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

آخرین اطلاعات در خصوص هزینه های زندگی در کشورهای مختلف را از کارشناسان به روز رجبی بپرسید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مقایسه هزینه مسکن در ایران و مجارستان

هزینه اولیه ای که مهاجران در مجارستان با آن مواجه هستند مسکن است ، طبیعتا هزینه اقامت چه در مجارستان و چه در ایران تا حد زیادی به مکان ، اندازه و وضعیت محل سکونت بستگی دارد ، هزینه مسکن در دو کشور در لیست مقایسه هزینه زندگی در ایران و مجارستان در جدول آورده شده است :

البته باید توجه کنید که بیش از نیمی از حقوق ماهانه افراد در مجموع صرف هزینه اجاره ، هزینه های نگهداری اجباری خانوار و آب و برق مصرف می شود ، اگر قصد سرمایه گذاری در مجارستان در زمینه ملک و املاک را دارید ، با توجه به جدول بالا که مقایسه هزینه مسکن در ایران و مجارستان را نشان می دهد ، می توانید راه و روش درست سرمایه گذاری را با کمک مشاوران هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ، انتخاب کنید.

محل مورد اجاره هزینه اجاره در ایران هزینه اجاره در مجارستان
آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 477.53 دلار 381.41 دلار
آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز 308.75 دلار 294.01 دلار
آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر 1،134.72 دلار 677.51 دلار
آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز 716.24 دلار 501.16 دلار
هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 2،060.07 دلار 2،466.01 دلار
هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز 1،213.65 دلار 1،737.83 دلار

مقایسه هزینه مواد غذایی در ایران و مجارستان

پس از رسیدن به مجارستان ، بزرگترین هزینه بعدی برای اکثر ایرانیان در مجارستان ، غذا است که در این مبحث به مقایسه هزینه موادغذایی در ایران و مجارستان پرداخته شده است :

مقایسه هزینه زندگی در مجارستان و ایران شامل موارد گسترده ای می شود که هزینه مواد غذایی را نیز در بر می گیرد ، افرادی که مایل به ثبت شرکت در مجارستان هستند ، می توانند هدف تجاری خود را با مشاوران موسسه رجبی در میان بگذارند و حتی روند و پروسه ثبت شرکت خود را به کارشناسان برجسته ما بسپارند تا از  بهترین نتیجه برخوردار شوند.

مواد غذایی ایران مجارستان مواد غذایی ایران مجارستان
1 لیتر شیر 0.96 دلار 0.7 دلار قرص نان سفید تازه (500 گرم) 0.62 دلار 0.91 دلار
1 کیلوگرم برنج سفید 3.63 دلار 1.11 دلار تخم مرغ 12 تایی 1.46 دلار 1.71 دلار
1 کیلوگرم پنیر محلی 4.95 دلار 7.41 دلار 1 کیلوگرم فیله مرغ 3.86 دلار 4.08 دلار
1 کیلوگرم گوشت گاو 10.16 دلار 8.51 دلار 1 کیلوگرم سیب 1.18 دلار 1.20 دلار
1 کیلوگرم موز 1.56 دلار 1.21 دلار 1 کیلوگرم پرتقال 1.11 دلار 1.34 دلار
1 کیلوگرم گوجه فرنگی 0.78 دلار 2.20 دلار 1 کیلوگرم سیب زمینی 0.65 دلار 0.84 دلار
1 کیلوگرم پیاز 0.59 دلار 0.78 دلار 1 سر کاهو 0.63 دلار 0.92 دلار
آب (بطری 1.5 لیتری) 0.39 دلار 0.31 دلار آبجو داخلی (بطری 0.5 لیتری) 0.57 دلار (فاقد الکل) 0.72 دلار

مقایسه هزینه حمل و نقل در مجارستان و ایران

سیستم حمل و نقل عمومی مجارستان که به خوبی توسعه یافته است ، نه تنها راحت است ، بلکه فوق العاده و مقرون به صرفه با قیمت مناسب است و می توان یک بلیط ماهانه خریداری کرد که دسترسی آسان به سیستم حمل و نقل عمومی را فراهم می کند ، سیستم حمل و نقل عمومی در این کشور شامل تراموا ، اتوبوس ، قایق (بوداپست) و مترو می شود.

این در حالی است که در ایران حمل و نقل عمومی اکثرا در تاکسی و اتوبوس خلاصه می شود و تنها در برخی از شهر ها مترو نیز مورد استفاده است ، در ایران مترو اتوبوس هزینه های مقرون بصرفه تری دارند ، در ادامه به مقایسه هزینه حمل و نقل در مجارستان و ایران بصورت ماهانه می پردازیم.

همانگونه که در جدول مشاهده می کنید در مقایسه هزینه زندگی در مجارستان و ایران ، هزینه حمل و نقل عمومی در ایران نسبت به مجارستان بسیار مقرون بصرفه تر است و این سیستم رفت و آمد بسیار کم هزینه ای را برای ایرانیان بوجود آورده است.

نوع وسیله حمل و نقل ایران مجارستان
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی) 0.36 0.86
مجوز ماهانه (قیمت معمولی) 15 23.36
تاکسی (تعرفه معمولی) 0.5 1.97
تاکسی 1 کیلومتر (تعرفه معمولی 0.36 0.98
تاکسی 1 ساعت انتظار (تعرفه معمولی) 3 11.8
بنزین (1 لیتر) 0.62 1.17

برای شناخت بهتر مجارستان مقالات زیر را بخوانید ، با هر هدفی که به مجارستان می روید اطلاعات مقالات زیر راهگشای شماست.

مقایسه هزینه انرژی در ایران و مجارستان

هزینه انرژی در ایران نسبت به مجارستان نیز با تفاوت های بسیاری همراه است به این صورت که هزینه پایه انرژی هایی مانند برق ، گرمایش ، سرمایش ، آب برای یک آپارتمان 85 متر مربعی در ایران 30.20 دلار در ماه است و یک دقیقه تعرفه تلفن همراه با پیش پرداخت محلی (بدون تخفیف یا طرح) 0.02 دلار و هزینه اینترنت 60 مگابیت در ثانیه یا بیشتر ، بصورت داده نامحدود ، 18.16 دلار در ماه است.

این در حالی است که هزینه ماهانه انرژی هایی مانند آب ، برق ، گاز ، سرمایش و گرمایش در مجارستان بصورت ماهانه برای یک آپارتمان 85 متر مربعی ، 127،58 دلار است ،  یک دقیقه تعرفه تلفن همراه در مجارستان 0.07 دلار و اینترنت 60 مگابیت بر ثانیه بصورت داده نا محدود در این کشور 11.9 دلار است. (هزینه های ذکر شده بصورت میانگین است)

در رابطه با مقایسه هزینه انرژی در ایران و مجارستان ، به این نتیجه دست می یابیم که هزینه انرژی در ایران بسیار کمتر و مقرون به صرفه تر از مجارستان است و در صورت بروز هر گونه سوال در این زمینه می توانید سوالات خود را با کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی در میان بگذارید و به پاسخ دلخواهتان برسید.

مقایسه هزینه ورزش و سرگرمی در ایران و مجارستان

مقایسه هزینه ورزش و سرگرمی در ایران و مجارستان

ورزش و سرگرمی از جمله مواردی است که قبل از ورود به هر کشوری باید با کشور خود مورد مقایسه قرار گیرد ، زیرا این امر می تواند یکی از بهرتین راه ها برای رهایی از خستگی و لذت بردن از یک آخر هفته خوب باشد.

برای افرادی که به سلامت و تناسب اندام خود اهمیت می دهند ، مقایسه هزینه ورزش و سرگرمی در ایران و مجارستان برایشان مهم است ، که با توجه به این امر ، هزینه باشگاه تناسب اندام بطور میانگین در ایران برای یک بزرگسال ، 25.46 دلار در هر ماه است این در حالی است که برای ثبت نام در یک باشگاه تناسب اندام در مجارستان باید هزینه ای معادل 32.86 دلار در ماه پرداخته شود.

افرادی که به ورزش های اشرافی تری مانند تنیس می اندیشند ، در ایران برای اجاره زمین تنیس به مدت یک ساعت در یک آخر هفته باید 15.38 دلار پرداخته شود ، که این مبلغ در یک آخر هفته در مجارستان 8.34 دلار است که بسیار مقرون به صرفه تر از ایران است و نزدیک به 50 درصد ارزان تر است ، برای افرادی که سینما را بعنوان سرگرمی خود انتخاب می کنند ، در ایران باید 3.4 دلار برای یک صندلی بپردازند در حالی در مجارستان باید مبلغی معادل 4.92 دلار بپردازند که باز هم هزینه سینما در ایران ارزان تر است مجارستان است.

وبینار تحصیل در دانشگاه های مجارستان 

در این وبینار که توسط هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی تهیه و ارائه شده تحصیل در دانشگاه های مجارستان از تمام جنبه ها بررسی می شود ، از هزینه ها و بورسیه ها گرفته تا اعتبار دانشگاه های مجارستان ، اگر شما هم قصد تحصیل در دانشگاه های معتبر این کشور را دارید بعد از دیدن وبینار شماره تماس خود را در باکس مشاوره رایگان درج کنید تا مشاوران ما شرایط اولیه شما را برای تحصیل در کشور مجارستان بررسی کنند ؛ بررسی شرایط اولیه شما در شرکت مهاجرتی رجبی ، رایگان است!

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای بررسی شرایط اولیه بصورت رایگان ، شماره تان را اینجا درج کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مقایسه هزینه پوشاک و کفش در ایران و مجارستان

یکی از مهم ترین موضوعات قبل از ورود به هر کشوری توجه به قیمت پوشاک است که در جدول زیر به مقایسه هزینه پوشاک و کفش در ایران و مجارستان می پردازیم :

پوشاک و کفش ایران مجارستان
شلوار جین (Levis 501 یا مشابه) 53.34 دلار 57.10 دلار
1 لباس تابستانی در فروشگاه زنجیره ای (زارا، اچ اند ام، ...) 47.93 دلار 27.10 دلار
1 جفت کفش دویدن نایک (میان رده) 185.81 دلار 65.04 دلار
1 جفت کفش تجاری مردانه 96.63 دلار 66.49 دلار

اطلاعاتی مفید و جالب در خصوص کشور مجارستان در مقالات زیر ارائه شده !

سوالات پر تکرار مقایسه هزینه زندگی در ایران و مجارستان

هزینه زندگی در مجارستان به طور متوسط 3.80 درصد کمتر از ایران است و هم چنین اجاره بها در مجارستان به طور متوسط 29.82 درصد کمتر از ایران است.

  • هزینه های ماهانه تخمینی زندگی یک خانواده چهار نفره در ایران بدون اجاره 1،558.51 دلار
  • هزینه تخمینی خانواده چهار نفره ماهانه در مجارستان بدون اجاره 1،720.40 دلار
  • هزینه رستوران در بوداپست 38.88 درصد بیشتر از تهران است.
  • قیمت مواد غذایی در بوداپست 43.10 درصد بیشتر از تهران است.

آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر ایران  477.53 دلار و در مجارستان 381.41 دلار است.

1 کیلوگرم فیله مرغ در ایران 3.86 دلار و در مجارستان 4.08 دلار
1 کیلوگرم گوشت گاو در ایران  10.16 دلار و در مجارستان  8.51 دلار

مشاوران و کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی تمام تلاش خود را در این مقاله بکار گرفته اند تا درباره مقایسه هزینه زندگی در ایران و مجارستان ، بهترین و به روز ترین اطلاعات را در اختیار شما عزیزان قرار دهند و در صورت وجود ابهام در این زمینه می توانید از طریق راه های ارتباطی ای مانند واتس آپ و اینستاگرام با مشاواران ما در دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله ارزان ترین کشور برای زندگی را نیز بخوانید و با ارزان ترین مقاصد مهاجرتی در جهان آشنا شوید.

در انتها تجربه دوستانی که برای کشور مجارستان اقدام کرده اند را با شما به اشتراک می گذاریم.

نمایش ویدیو درباره زهرا کوثری
نمایش ویدیو درباره محمد حسین مختاری
نمایش ویدیو درباره پرهام درفکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه