اقتصاد کشور ایرلند

اقتصاد کشور ایرلند یک اقتصاد توسعه یافته بر اساس دانش است که بر خدمات در فناوری پیشرفته ، علوم زیستی ، خدمات مالی و تجارت کشاورزی ، از جمله مواد غذایی کشاورزی متمرکز است.

ایرلند دارای یک اقتصاد باز است و پنجمین رتبه در شاخص آزادی اقتصادی و رتبه اول را برای جریان های سرمایه گذاری مستقیم خارجی با ارزش بالا به خود اختصاص داده است ، ایرلند در جدول صندوق بین المللی پول رتبه چهارم از 186 و در رتبه بندی بانک جهانی رتبه چهارم از 187 را داراست.

اقتصاد ایرلند به شدت در حال رشد بوده است و نرخ بیکاری بیش از 10 درصد از سال 2012 به حدود 5 درصد کاهش یافته است و متوسط دستمزد واقعی به خوبی از میانگین OECD فراتر رفته است.

 شرایط اقتصادی این کشور برای افرادی که به دنبال زندگی در این کشور هستند بسیار مهم است ، برای کسب اطلاع از شرایط مهاجرت به ایرلند با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید.

فهرست مطالب
اقتصاد کشور ایرلند

در فیلم اطلاعات کلی و بسیار مفید در خصوص اقتصاد کشور ایرلند ارائه شده است ، روناک همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ویدئو و پادکست را به شما ارائه داده ، فایل پادکست قابل دانلود است تا بتوانید در زمان بهتری دوباره به آن گوش دهید.

پادکست اقتصاد کشور ایرلند​

سیستم اقتصادی ایرلند

ایرلند اقتصاد مختلط دارد ، قانون اساسی مقرر می‌دارد که دولت از ابتکار خصوصی در صنعت و تجارت حمایت می‌ کند ، اما دولت می‌تواند خدمات اساسی را ارائه دهد و پروژه‌ های توسعه را در غیاب ابتکارات خصوصی ارائه دهد ، بنابراین ، نهاد های دولتی ، حمل ‌ونقل ریلی و جاده ‌ای کشور، برخی از ایستگاه‌ های تلویزیونی و رادیویی ، سیستم تولید و توزیع برق و صنعت ذغال سنگ نارس آن را اداره می ‌کنند.

سیستم اقتصادی ایرلند ، نسبتا کوچک و وابسته به تجارت با رشد متوسط ​​10 درصد در سال‌های 1995-2000 است ، کشاورزی که زمانی مهم‌ ترین بخش بود ، اکنون از نظر صنعت که 46 درصد تولید نا خالص داخلی ، حدود 80 درصد صادرات و 29 درصد نیروی کار را به خود اختصاص می‌دهد، ضعیف شده است ؛ اگرچه صادرات موتور اصلی رشد قوی جمهوری باقی می ماند ، اما اقتصاد از افزایش مخارج مصرف کننده و بهبود سرمایه گذاری در ساخت و ساز و تجاری نیز سود می برد.

نرخ تورم سالانه در سال 2005 به 2.3 درصد رسیده است که نسبت به نرخ های اخیر بین 4 تا 5 درصد کاهش یافته است ، تورم قیمت مسکن یک نگرانی اقتصادی خاص بوده است ، میانگین قیمت مسکن 251281 یورو در فوریه 2005 بود.

 بیکاری بسیار کم است و درآمد ها و همچنین هزینه های خدمات ( آب و برق ، بیمه ، مراقبت های بهداشتی ، نمایندگی قانونی و غیره ) به سرعت در حال افزایش است ؛ دوبلین، پایتخت کشور ، در یک بررسی هزینه زندگی در سراسر جهان در سال 2006 در رتبه 16 قرار گرفت ،گزارش شده است که ایرلند پس از لوکزامبورگ دارای بالاترین درآمد سرانه در بین کشوره ای اتحادیه اروپا و چهارمین درآمد بالا در سرانه در جهان است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شناخت دقیق اقتصاد کشور مقصد مهاجریت شما با دریافت مشاوره های تخصصی از کارشناسان حرفه ای رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سیستم پولی در ایرلند

سیستم پولی در ایرلند چیست؟ از آنجایی که این کشور عضو اتحادیه اقتصادی و پولی اتحادیه اروپا است ، واحد پول آن یورو است ، بانک مرکزی و سازمان خدمات مالی ایرلند بانک مرکزی و تنظیم کننده خدمات مالی این کشور و نماینده بانک مرکزی اروپا است که نرخ های بهره را تعیین می کند.

نرخ های بهره پایین بانک مرکزی اروپا – برای تحریک منطقه یورو – منجر به تورم در اقتصاد به سرعت در حال رشد ایرلند شده است ؛ به عنوان مثال ، افزایش تورم مسکن ، از 9000 پوند (11430 یورو) در سال 1973 به 220000 یورو در سال 2004 منجر به پذیرش وام مسکن بزرگ توسط زوج های جوان و خرید املاک سرمایه گذاری توسط ثروتمندان شده است.

در حالی که بیش از 60 موسسه اعتباری در ایرلند وجود دارد ، سیستم بانکی تحت سلطه چهار بزرگ – بانک AIB ، بانک ایرلند ، اولستر بانک و بانک ملی ایرلند است ؛ یک جنبش اعتباری بزرگ در داخل کشور وجود دارد که جایگزینی برای بانک ها ارائه می دهد ، بورس ایرلند در دوبلین است ، با این حال بسیاری از شرکت ها در بورس لندن یا NASDAQ نیز فهرست دارند ، صنعت بیمه در ایرلند هم در بازار های خرده فروشی و هم در مشتریان شرکتی در اتحادیه اروپا پیشرو است که تا حد زیادی مدیون مرکز خدمات مالی بین المللی است.

سیستم پولی در ایرلند

بخش های عمده اقتصادی ایرلند

اقتصاد ایرلند یک اقتصاد کوچک و وابسته به تجارت است که بین سال ‌های 1993 و 2007 یعنی دوره ببر سلتیک شاهد رشد اقتصادی فوق ‌العاده‌ای بود ، با این حال در سال 2008 زمانی که رکود جهانی شروع شد ، شاهد رکود اقتصادی عظیمی بودیم که فشار فوق‌العاده‌ای بر اقتصاد ایرلند وارد کرد ، در ادامه با بخش مهم اقتصادی این کشور آشنا می شویم.

بخش های عمده اقتصادی ایرلند

کشاورزی

2 درصد تولید ناخالص داخلی از محصولات کشاورزی مانند گوشت گاو ، لبنیات ، جو ، سیب زمینی ، گندم و قارچ تولید می شود ، از 7 میلیون هکتار زمین در ایرلند ، 5 میلیون آن به مصارف کشاورزی اختصاص دارد.

صید ماهی

صید بیش از حد ذخایر ماهی ایرلند را کاهش داد و در سال 1995 ممنوعیت ماهیگیری وضع شد تا ذخایر زمان برای احیا داشته باشند ، اخیرا ایرلند مجوز بازگشایی صید میگو را توسط اتحادیه اروپا دریافت کرده است ، این صنعت برای بیش از 11000 نفر اشتغال ایجاد می کند.

گردشگری

سالانه شش میلیون گردشگر از ایرلند بازدید می کنند و 180000 شغل ایجاد می کنند و 3.9 میلیارد یورو برای اقتصاد تولید می کنند ؛ صنعت گردشگری حول محور مردم ایرلند ، فرهنگ ایرلندی و زیبایی فیزیکی این کشور ساخته شده است.

تجارت

تجارت ایرلند به ارزش 270 میلیارد یورو بود که بیشتر از طریق تجارت کالا و تجارت خدمات ایجاد می شد ، شرکای تجاری اصلی آمریکا ، بریتانیا ، بلژیک ، آلمان ، فرانسه ، اسپانیا و هلند هستند ؛ کالاهای اصلی شامل مواد شیمیایی آلی ، محصولات پزشکی و دارویی و کامپیوتر می باشد.

صنعت

صنایع خدماتی اصلی داروسازی ، مواد شیمیایی ، سخت ‌افزار و نرم‌ افزار رایانه ، محصولات غذایی ، نوشیدنی‌ ها و آبجوسازی و رایانه ‌های تجهیزات پزشکی هستند و 29 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهند.

سیستم مالیاتی در ایرلند​

سیستم مالیاتی در ایرلند

در ایرلند ، از طریق سیستم PAYE (پرداخت همانطور که درآمد دارید) مالیات پرداخت می شود ، این بدان معناست که هر بار که به شما حقوق پرداخت می شود ، کارفرمای شما مالیات بر درآمد شما را کسر می کند ، شما همچنین در سیستم مالیاتی در ایرلند​مستحق دریافت اعتبار مالیاتی هستید که میزان مالیات پرداختی را کاهش می دهد و ایرلند یکی از بالاترین نرخ های تخفیف مالیاتی را در اروپا دارد.

در ایرلند ، افراد کم درآمد نرخ موثر مالیات 16.72 درصد ، افراد با در آمد متوسط 26.66 درصد و افراد پردرآمد 36.02 درصد مالیات پرداخت می کنند ، از این میان ، تنها افرادی که درآمد بالایی دارند در بین 10 نرخ موثر مالیاتی در سراسر اتحادیه اروپا قرار گرفتند.

درآمد دولت ایرلند

درآمد دولت ایرلند به تمام دریافتی هایی که دولت دریافت می کند ، از جمله مالیات ، عوارض گمرکی ، درآمد حاصل از شرکت های دولتی ، درآمد های سرمایه ای و کمک های خارجی اشاره دارد ، درآمد های دولت بخشی از محاسبه تراز بودجه دولت است .

درآمد دولت در ایرلند در سه ماهه اول سال 2022 از 31992 میلیون یورو در سه ماهه چهارم سال 2021 به 24150 میلیون یورو کاهش یافت.

با اقتصاد سایر کشورهای اروپایی هم از طریق مطالعه مقالات زیر آشنا شوید و اقتصاد کشور ایرلند را مقایسه کنید.

وبینار ویزای بازنشستگی و تمکن مالی 

ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در تلاشیم با ارائه اطلاعات به روز و صحیح با اخرین تغییرات ، راه مهاجرت شما را هموار کنیم ، مهاجرت همیشه با استرس و نگرانی های بسیاری همراه است ، هرچه اطلاعات شما بیشتر باشد از این استرس کم میشود ؛ بنابراین با تحقیق بسیار و مطالعه و یا دریافت مشاوره از کارشناسان خبره و آگاه ، راه مسیر مهاجرت را روشن کنید.

در ویدئوی ارائه شده سارا جم نژاد ، کارشناس ارشد مهاجرتی از موسسه رجبی در خصوص ویزای بازنشستگی یا تمکن مالی با شما صحبت کرده مدت زمان این ویدئو یک ساعت و نیم است و قطعاً اطلاعات بسیار دقیق و مفیدی را دریافت خواهید کرد ، در این وبینار ، هزینه های زندگی در مهمترین کشورهای اروپایی و نحوه اخذ اقامت دائم این کشورها نیز بررسی شده است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با درج نام و شماره تماس تان در این باکس در لیست دریافت مشاوره رایگان کارشناسان رجبی قرار بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار اقتصاد کشور ایرلند

درآمد دولت در ایرلند در سه ماهه اول سال 2022 از 31992 میلیون یورو در سه ماهه چهارم سال 2021 به 24150 میلیون یورو کاهش یافت.

در ایرلند ، افراد کم درآمد نرخ موثر مالیات 16.72 درصد ، افراد با در آمد متوسط 26.66 درصد و افراد پردرآمد 36.02 درصد مالیات پرداخت می کنند.

کشاورزی ، صیدماهی ،  گردشگری ، تجارت و صنعت

از آنجایی که این کشور عضو اتحادیه اقتصادی و پولی اتحادیه اروپا است ، واحد پول آن یورو است.

نرخ تورم سالانه در سال 2005 به 2.3 درصد رسیده است که نسبت به نرخ های اخیر بین 4 تا 5 درصد کاهش یافته است ، تورم قیمت مسکن یک نگرانی اقتصادی خاص بوده است ، میانگین قیمت مسکن 251281 یورو در فوریه 2005 بود.

در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی شرایط اقتصاد کشور ایرلند را بررسی کردند ، با تماس با دفاتر موسسه در شیراز و تهران می توانید از جزئیات عوامل موثر بر شرایط اقتصادی در این کشور مطلع شوید ، برای کسب اطلاعات به روز در زمینه مشاغل مورد نیاز و بازارهای کاری کشور ایرلند توصیه می کنیم مقاله کار در ایرلند را مرور کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه