تاریخ کشور ایرلند از گذشته تا معاصر

تاریخ کشور ایرلند از گذشته تا معاصر ، بسیار جذاب و خواندنی است و مسلما در دسته موضوعاتی قرار دارد که برای علاقه مندان به تاریخ و افرادی که قصد دارند به این کشور مهاجرت کنند ، جالب خواهد بود.

 ایرلند فراز و نشیب های زیادی را در دوران های مختلف تاریخی پشت سر گذاشته است و در سال های اخیر موفق به کسب جایزه بهترین اقتصاد در اروپا شده است که نشان از رشد اقتصادی مناسب این کشور دارد.

ایرلند در زمینه سطح سلامتی ، رفاه ، پاکی هوا و آب در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد به طوری که بارها رتبه برتر را در میان کشورهای اروپایی کسب نموده است ، ضمن اینکه تاریخ کشور ایرلند از گذشته تا معاصر نشان داده است که گردشگران تمایل زیادی به بازدید از این کشور دیدنی دارند ، بنابراین ایرلند را می توان از نظر صنعت گردشگری نیز ، در دسته کشورهای پر جاذبه قرار دارد که همین امر به رشد اقتصادی آن کمک شایان توجهی کرده است.

ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ، شما را به خواندن مقاله مهاجرت به ایرلند دعوت می کنیم ، با خواندن این مقاله اطلاعات جامعی در مورد شرایط مهاجرت و انواع راه و روش های قانونی مهاجرت به این کشور آشنا می شوید.

فهرست مطالب
تاریخ کشور ایرلند از گذشته تا معاصر

سرگذشت ایرلند

در تاریخ کشور ایرلند از گذشته تا معاصر  ، سرگذشت ایرلند فراز و نشیب های این کشور را به رخ می کشد ، سومین جزیره بزرگ در اروپا و بیستمین جزیره دنیا که به دو قسمت ایرلند جنوبی و ایرلند شمالی تقسیم شده است ، ایرلند جنوبی را جمهوری ایرلند می خوانند که نسبت مساحت آن به مساحت ایرلند شمالی ، 5 به 1 هست ، یعنی ایرلند شمالی یک ششم از آن را شامل می شود.

سرگذشت ایرلند تحت تاثیر قیام ها و سازمان هایی مانند ارتش آزادی خواه ایرلند بوده است که در سال 1913 میلادی تشکیل شد و هدف از آن ، بازپس گیری این سرزمین از بریتانیا و استقلال کامل آن بود ، سپس در سال 1916 به منظور از بین بردن سلطه بریتانیا ، قیامی به راه انداختند که به قیام عید پاک معروف است.

در این قیام ، اعضای حزب و ارتش ایرلند ، ساختمان های دولتی این کشور را به تصرف خود در آوردند و ایرلند را به عنوان جمهوری و دولت مستقل اعلام کردند ، این قیام خسارات مالی و جانی زیادی به همراه داشت ، بدتر از آن ، آزادی و استقلال به یک هفته نرسید که دوام خود را از دست داد و سربازان بریتانیایی که از ارتش قوی تری برخوردار بودند ، شهر را از ایرلندی های آزادی خواه پس گرفتند.

پس از آن حمله های چریکی از طرف ارتش آزادی خواه ایرلند و بر ضد استعمار انگلیس ادامه داشت و در نهایت در سال 1922 ایرلند به عنوان کشوری آزاد و خود مختار از انگلیس جدا شد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

راه های ورود به ایرلند را با مشاوران رجبی بررسی کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تاثیر جنگ بر ایرلند

پس از مطالعه تاریخ کشور ایرلند از گذشته تا معاصر  ، در می یابیم که تاثیر جنگ بر ایرلند همانند دیگر کشورها ، بسیار تکان دهنده و کوبنده است و ممکن است اثرات آن تا سالیان متمادی ، بر اقتصاد ، فرهنگ و تاریخ آن کشور مشهود باشد.

اگر چه در سال 1922 لایحه خودمختاری ایرلند تصویب شد اما با شروع جنگ جهانی اول ، این لایحه به حالت تعلیق در آمد.

سال 1913 1916 1922
واقعه تشکیل ارتش آزادیخواه ایرلند قیام عید پاک آزادی ایرلند جنوبی

حزب ملی گرایانه شین فین که به مبارزه مسلحانه ضد بریتانیایی می پرداختند ، مجلس دیل آیریان را در شهر دوبلین بنا کردند و کشور ایرلند را به عنوان تنها جمهوری مستقل اعلام نمودند ، بعد از گذشت 3 سال جنگ ، قرارداد صلح بین ایرلند جنوبی و بریتانیا نوشته شد و کشور ایرلند به یک کشور خود مختار تبدیل گشت ، گرچه ایرلند جنوبی به کشوری خود مختار تبدیل شد اما ، 6 استان ایرلند شمالی تحت تصرف پادشاهی متحد بودند و باعث ایجاد شکافی در اتحاد سرزمین ایرلند شدند.

تاریخ ایرلند شمالی

تاریخ ایرلند شمالی

بخشی از تاریخ کشور ایرلند از گذشته تا معاصر  ، مربوط به تاریخ ایرلند شمالی می شود که بعد از سالیان متمادی جنگ میان پرتستان و کاتولیک ها ، موفق شد استقلال خود را به دست آورد ، درگیری ها در ایرلند شمالی همواره ناشی از تاریخ حکومت بریتانی ، دشمنی دیرینه کاتولیک ها و پروتستان ها و تلاش های بسیار نظامی و سیاسی برای یکی کردن ایرلند شمالی با باقی جزیره بوده است ، ایرلند در سال 1921 میلادی بر طبق ضوابط قانون دولت ایرلند ، بین شش شهر از نه شهر اولستر در شمال شرقی و بیست و شش شهر باقی مانده از جنوب و غرب تقسیم بندی شد و بدین صورت به عنوان بخشی از بریتانیا باقی ماند ، در نتیجه ایرلند شمالی و دولت آزاد ایرلند شکل گرفت.

همه پرسی در ایرلند شمالی

در سال 1973 میلادی ، در داخل ایرلند شمالی یک همه پرسی به هدف اینکه این کشور در بریتانیا باید باقی بماند یا مستقل شود ، برگزار گردید ، نتیجه این همه پرسی به نفع حفظ وضع موجود بود به طوری که می توان گفت 57 درصد از کل آراء را به خود اختصاص داد ، گرچه شمار زیادی از ملی گرایان ، موجب تحریم این نظرسنجی شدند.

ایرلند شمالی از سال 1921 تا 1973 میلادی و مصادف با هنگامی که دولت بریتانیا ، قوانین مستقیمی را به منظور مقابله با وخیم شدن اوضاع سیاسی و امنیتی تحمیل کرد ، دارای نخست وزیر و پارلمان مستقل بود ، از سال 1973 میلادی ، وزیر امور خارجه ایرلند شمالی که در لندن مستقر بود ، در تلاش برای رفع مشکلات بود.

مطالعه تاریخ کشور ایرلند از گذشته تا معاصر نشان داده است که با توجه به اینکه کاتولیک ها در نظر دارند ایرلند را به یک کشور واحد تبدیل کنند و از طرفی پروتستان ها در تلاش برای حفظ ایرلند شمالی به عنوان عضوی از کشورهای متحدالمنافع هستند ، ایرلند شمالی همواره درگیر اعتراضات خشونت آمیز بوده است.

ایرلند امروزی

پژوهش و بررسی در تاریخ کشور ایرلند از گذشته تا معاصر نشان گر این است که ایرلند امروزی  ، زمانی مستعمره بریتانیا و انگلیس بوده است ، اکنون جمهوری ایرلند دارای نظام پارلمانی است و رئیس جمهور برای یک دوره 7 ساله انتخاب می شود ، نماد ملی این کشور چنگ سلتی است ، این نماد بر روی سکه های یورو ایرلند حک شده است ، ایرلند ، اولین کشوری بود که ازدواج همجنس گرایان را از طریق همه پرسی قانونی اعلام کرد ، مردم در ایرلند امروزی از سطح رفاه و زندگی خوبی برخوردار هستند ، یکی از راه های مهاجرت به این کشور از طریق کار است ، در صورتی که به این شیوه مهاجرتی تمایل دارید ، مقاله کار در ایرلند نوشته شده توسط کارشناسان ما در هلدینگ حقوقی و مهاجرتی رجبی را مطالعه کنید ، این مقاله مفید و کاربردی است و می تواند شما را در مسیر مهاجرت هدایت کند.

ایرلند امروزی​

نژاد مردم ایرلند

در تاریخ کشور ایرلند از گذشته تا معاصر  ، بررسی ها و پژوهش های صورت گرفته بر روی زن و مردان مربوط به 5-4 هزار سال قبل ، نشان داده است که نژاد مردم ایرلند از خاورمیانه و سواحل دریای سیاه نشات گرفته است ، در واقع موج اول مهاجران این کشور مربوط به خارمیانه و موج دوم مهاجران آن ها به منطقه دریای سیاه بر می گردد.

مسائل اقتصادی و هزینه های زندگی در کشور مقصد ، برای مهاجران بسیار مهم است ، در این راستا ما مقاله اقتصاد کشور ایرلند را به شما معرفی می کنیم ، با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد میزان هزینه های لازم برای زندگی در کشور ایرلند به دست خواهید آورد که در مدیریت مالی کمک کننده است.

پرچم جمهوری ایرلند

پرچم جمهوری ایرلند

پرچم جمهوری ایرلند  ، به سه رنگ سبز ، سفید و نارنجی است این پرچم اولین بار در سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته شده است ، رنگ های به کار رفته در پرچم هر کدام معنایی دارد و نمادین می باشد ، رنگ سبز پرچم ؛ نمادی از کاتولیک های رومی ایرلند است ، رنگ سفید ؛ نمادی از اتحاد میان کاتولیک ها و پروتستان های این کشور و همچنین نمایانگر امید است ، رنگ قرمز پرچم نیز ؛ نماد پروتستان هایی است که از ویلیام نارنجی حمایت می کردند ، پرچم کشور ایرلند را می توان جزئی از تاریخ کشور ایرلند از گذشته تا معاصر دانست که دستخوش تغییرات زیادی نیز بوده و از همان ابتدا به شکل کنونی نبوده است ، در قرن 14 تا 16 میلادی که اولین پرچم رسمی این کشور شکل گرفت ، دارای طرح تاج 3 گانه بود که ارتباط با سنت ادموند ( یکی مقدسین حامیان انگلیسی ها ) داشت ، سپس در قرن 16 میلادی ، در پرچم ایرلند از طرح یک چنگ- آلت موسیقی- بر روی زمینه آبی استفاده شد که پرچم پادشاهی ایرلند نامیده می شد و تا سال 1801 میلادی در جزایر ایرلند مورد استفاده قرار می گرفت.

سوالات پر تکرار تاریخ کشورایرلند از گذشته تا معاصر

نژاد مردم ایرلند از خاورمیانه و سواحل دریای سیاه نشات گرفته است ، در واقع موج اول مهاجران این کشور مربوط به خارمیانه و موج دوم مهاجران آن ها به منطقه دریای سیاه بر می گردد.

رنگ سبز پرچم ؛ نمادی از کاتولیک های رومی ایرلند است ، رنگ سفید ؛ نمادی از اتحاد میان کاتولیک ها و پروتستان های این کشور و همچنین نمایانگر امید است ، رنگ قرمز پرچم نیز ؛ نماد پروتستان هایی است که از ویلیام نارنجی حمایت می کردند.

ایرلند امروزی ، زمانی مستعمره بریتانیا و انگلیس بوده است ، اکنون جمهوری ایرلند دارای نظام پارلمانی است و رئیس جمهور برای یک دوره 7 ساله انتخاب می شود.

نماد ملی این کشور چنگ سلتی است ، این نماد بر روی سکه های یورو ایرلند حک شده است.

سرگذشت ایرلند تحت تاثیر قیام ها و سازمان هایی مانند ارتش آزادی خواه ایرلند بوده است که در سال 1913 میلادی تشکیل شد و هدف از آن ، بازپس گیری این سرزمین از بریتانیا و استقلال کامل آن بود ، سپس در سال 1916 به منظور از بین بردن سلطه بریتانیا ، قیامی به راه انداختند که به قیام عید پاک معروف است.
در این قیام ، اعضای حزب و ارتش ایرلند ، ساختمان های دولتی این کشور را به تصرف خود در آوردند و ایرلند را به عنوان جمهوری و دولت مستقل اعلام کردند.

با تاریخ کشورایرلند از گذشته تا معاصر آشنا شدید ؛ ما در شرکت مهاجرتی رجبی   ، مطالعه مقاله تحصیل در ایرلند را نیز به شما پیشنهاد می دهیم تا با برترین رشته ها و دانشگاه های این کشور بخوبی آشنا شوید ؛ همچنین در دفاتر تهران و شیراز آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در زمینه روش های مهاجرتی هستیم.

با تاریخ مهم ترین کشورهای اروپایی از طریق مطالعه مقالات زیر آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه