اقتصاد کشور هلند

اقتصاد کشور هلند یکی از پیشرفته ترین اقتصاد ها در دنیا می باشد ، اگر قصد کار در هلند را دارید و می خواهید که در مورد اقتصاد کشور هلند اطلاعات کسب کنید ، در ادامه این مطلب با وکلای حقوقی شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه باشید.

از زمان جنگ جهانی دوم ، هلند یک کشور بسیار صنعتی بوده است که موقعیت مرکزی را در زندگی اقتصادی اروپای غربی اشغال کرده است ، اگر چه کشاورزی درصد کمی از درآمد ملی و نیروی کار را به خود اختصاص می دهد ، اما همچنان یک مورد بسیار تخصصی در صادرات هلند است.

به دلیل کمبود منابع معدنی – به استثنای گاز طبیعی – کشور به واردات گسترده مواد اساسی وابسته است.

هلند دارای اقتصاد بازار است ، اما این ایالت به طور سنتی در زمینه هایی مانند حمل و نقل ، استخراج منابع و صنایع سنگین بسیار فعال بوده است.

چنانچه قصد کار در کشور هلند را دارید ، با مطالعه مقاله کار در هلند با بازارهای مالی و برترین مشاغل این کشور آشنا شوید.

از بخش ” فهرست مطالب” میتوانید برای مرور راحت تر این مقاله استفاده کنید ، کلیک بر روی هر عنوان ، محتوای همان عنوان را برای شما به نمایش در خواهد آورد.

فهرست مطالب
اقتصاد کشور هلند

سیستم دولت هلند برای اقتصاد

در هلند ، دولت درصد قابل توجهی از کل نیروی کار را به کار می گیرد و بر سیاست سرمایه گذاری تأثیر می گذارد ، با این وجود ، در طول دهه 1980 ، زمانی که فضای ایدئولوژیک به نفع اقتصاد بازار بود ، خصوصی سازی قابل توجهی آغاز شد ، مداخله اقتصادی دولت کاهش یافت و دولت رفاه بازسازی شد.

شرکت های دولتی مانند DSM (معادن دولتی هلند) و KLM(رویال داچ ایرلاینز) از جمله شرکت هایی بودند که خصوصی شدند ، با این حال ، هلند ، به طور نسبی ، یک اقتصاد مختلط بسیار تنظیم شده دارد.

در حالی که بخش خصوصی سنگ بنای سیستم دولت هلند برای اقتصاد است ، دولت ها در سطوح مختلف نقش بزرگی را ایفا می کنند ، مخارج عمومی ، بدون احتساب پرداخت های انتقال تامین اجتماعی ، در سال 2011 28 درصد تولید ناخالص داخلی بود ، کل درآمد مالیاتی 38.7 درصد از تولید ناخالص داخلی در سال 2010 بود ، که کمتر از میانگین اتحادیه اروپا بود.

دولت علاوه بر هزینه های خود ، از طریق الزامات مجوز و مقررات مربوط به تقریباً هر جنبه از فعالیت های اقتصادی نقش مهمی ایفا می کند ، دولت یک سیاست سختگیرانه و پایدار در اقتصاد خرد را با اصلاحات ساختاری و نظارتی گسترده ترکیب می کند ، دولت از دهه 1980 به تدریج نقش خود را در اقتصاد کشور هلند کاهش داده است.

خصوصی سازی و مقررات زدایی همچنان ادامه دارد ، در سیاست های اجتماعی و اقتصادی ، دولت با شرکای اجتماعی خود (اتحادیه های کارگری و تشکل های کارفرمایی) همکاری می کند ، این سه حزب در شورای اجتماعی-اقتصادی (Social Economische Raad) بستر اصلی گفتگوی اجتماعی گرد هم می آیند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با مشاوران تخصصی رجبی میتوانید در خصوص تمام ابهاماتتان درباره هلند و مهاجرت به آن صحبت کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

اقتصاد کشاورزی در هلند

زمین های کشاورزی این کشور به علفزار ، زمین های زراعی و زمین های باغی تقسیم می شود ، پرورش لبنیات هلندی بسیار توسعه یافته است ، تولید شیر در هر هکتار از علفزار و تولید در هر گاو از بالاترین ها در جهان است.

با توجه به اقتصاد کشور هلند درصد خوبی از کل تولید شیر پس از فرآوری به محصولات لبنی مانند کره ، پنیر و شیر تغلیظ شده صادر می شود ، گوشت و تخم مرغ در مزارع دامی که به صورت فشرده پرورش می‌یابند تولید می‌شوند ، جایی که تعداد زیادی خوک ، گوساله و طیور در سوله‌های بزرگ نگهداری می‌شوند و عمدتاً از علوفه وارداتی تغذیه می‌شوند ، بیشتر غلات برای مصرف انسان و همچنین علوفه وارداتی است.

اقتصاد کشاورزی در هلند و غذا تقریباً 10 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را تولید می کند ، 75 درصد محصولات کشاورزی از هلند صادر می شود ، همین حالا برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به بهترین کشور های دنیا از طریق شبکه های اجتماعی مانند پیج اینستاگرام با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی همراه باشید و یا از طریق تلفن های تماس با مشاورین ما در تماس باشید.

اقتصاد کشاورزی در هلند

توسعه صنعتی هلند

توسعه صنعتی هلند نسبتاً دیر ، در حدود سال 1870 آغاز شد و تولید در دهه 1930 افزایش یافت ، توسعه بیشتر پس از جنگ جهانی دوم ، زمانی که افزایش آمار جمعیت و افزایش مازاد نیروی کار مزرعه ، ایجاد ده ها هزار شغل را در هر سال ضروری کرد ، به اولویت تبدیل شد.

طبق اقتصاد کشور هلند صنایع تولیدی حدود یک پنجم نیروی کار را در اوایل قرن بیست و یکم تشکیل می دادند ، اجزای مهم بخش تولید شامل موارد زیر است.

  •  مواد غذایی و آشامیدنی
  •  فلز
  • مواد شیمیایی
  •  فرآورده های نفتی
  • صنایع برق و الکترونیک

هچنین تولید نساجی ، کشتی سازی و ساخت هواپیما از نظر تاریخی مهم بودند ، اما اشتغال در این بخش ها به شدت کاهش یافته است ، دولت توسعه صنعتی جدید را در زمینه‌‌ های میکروالکترونیک ، بیوتکنولوژی و به اصطلاح اقتصاد دیجیتال تشویق کرده است.

منابع انرژی در هلند​

Energy resources  Netherlands

منابع انرژی در هلند

تولید نفت خام که حداقل ذخایر آن وجود دارد ، تنها بخش کوچکی از نیاز اقتصاد کشور هلند را پوشش می دهد ، مقادیر زیادی نفت خام برای پالایش در هلند وارد می شود و بیشتر نفت تصفیه شده صادر می شود ، کشف گاز طبیعی در سال 1959 تأثیر شگرفی بر توسعه اقتصاد هلند داشت ، میادین گازی در شمال شرقی هلند – با بزرگترین میدان Slochteren – و زیر بخش هلندی دریای شمال هستند ، بر اساس کنوانسیون ژنو در سال 1958 ، هلند یک بلوک 22000 مایل مربعی (57000 کیلومتر مربع) از فلات قاره دریای شمال را به خود اختصاص داد ، پیشرفت ‌های تکنولوژیکی منجر به افزایش تولید فراساحلی در دهه‌های آخر قرن بیستم شد.

یک سوم گاز طبیعی تولید شده عمدتاً به کشورهای اتحادیه اروپا (EU) صادر می شود که به بهبود تراز پرداخت ها در بخش اقتصادی کمک می کند – که در آن هلند معمولاً بیشترین کسری خود را داشته است. اکتشافات گاز طبیعی روندی را در صنایع هلند به سمت استفاده بیشتر از سوخت تولید داخل آغاز کرد.

یکی از نتایج اتکا به گاز این است که انرژی هسته ای در هلند بسیار محدود است ، از سوی دیگر ، چشم انداز مسطح دریایی برای استفاده از توربین های بادی که به طور فزاینده ای در مناطق کشاورزی به کار می روند ، مناسب است ، از دیگر منابع انرژی در هلند می توان به روی استخراج شده در بودل ، سدیم در دلفزیجل و منیزیم در وندام اشاره کرد.

شناخت اقتصاد کشورهای صنعتی اروپایی در مقالات زیر از کارشناسان مجرب رجبی.

تجارت در هلند

با توجه به اقتصاد کشور هلند در مورد بانکداری تجاری در هلند چند نگرانی بزرگ وجود دارد و طی چندین دهه روندی به سمت ادغام بانک ها و شرکت های بیمه وجود داشته است ، بانک مرکزی هلند بر سیستم بانکی نظارت دارد ، بورس اوراق بهادار آمستردام ، یکی از قدیمی ترین بورس های جهان ، در اوایل دهه 1600 تاسیس شد.

تجارت در هلند عمدتاً با اروپا و آمریکای شمالی انجام می شود ، کشورهای عضو اتحادیه اروپا شرکای تجاری غالب هلند هستند که سه چهارم صادرات هلند را دریافت می کنند و نیمی از واردات این کشور را تامین می کنند.

تجارت در هلند
تجارت در کشور هلند

Trade /  Netherlands

در سال 1958 (درست زمانی که بازار مشترک تأسیس شد) حدود 40 درصد از صادرات هلند به آلمان غربی (آلمان فعلی) ، بلژیک ، لوکزامبورگ ، فرانسه و ایتالیا رفت ، بر اساس اقتصاد کشور هلند در آغاز قرن بیست و یکم ، شرکای تجاری اصلی آلمان ، بلژیک ، بریتانیا ، فرانسه ، ایتالیا ، ایالات متحده ، روسیه و چین بودند ، در همان دوره ، صنعت خدمات حدود هفت دهم نیروی کار و حدود دو سوم تولید ناخالص داخلی (GDP) را به خود اختصاص داده است.

گردشگری در هلند

در سال 2011 ، 11.3 میلیون گردشگر خارجی از هلند بازدید کردند ، در سال 2012 ، صنعت گردشگری هلند در مجموع 5.4 درصد به تولید ناخالص داخلی این کشور و 9.6 درصد در کل به اشتغال آن کمک کرد. گردشگری با رتبه ‌بندی جهانی 147 و 83 برای سهم کل در تولید ناخالص داخلی و اشتغال ، بخش نسبتاً کوچکی از اقتصاد هلند است.

شمال هلند در سال 2011 محبوب ترین استان برای گردشگران خارجی بود ، از مجموع 11.3 میلیون گردشگر ، 6 میلیون نفر از شمال هلند بازدید کردند ، جنوب هلند با 1.4 میلیون رتبه دوم را به خود اختصاص داد ، آلمانی ها ، بریتانیایی ها و بلژیکی ها به ترتیب 3، 1.5 و 1.4 میلیون ، اکثریت گردشگران خارجی را تشکیل می دادند ، از سال 2020 ، 9 مکان میراث جهانی در هلند وجود دارد ، هلند به دلیل هنر و میراث تاریخی غنی خود به خوبی شناخته شده است.

گردشگری در هلند نقش حیاتی در اقتصاد کشور هلند ایفا می کند ، بیشترین بازدیدکنندگان خارجی آلمانی ها ، بریتانیایی ها ، آمریکایی ها و بلژیکی ها هستند.

با توجه به پایین بودن هزینه های زندگی در هلند می توانید با مهاجرت به هلند زندگی ای خوب و رویایی ای را در این کشور آغاز کنید ، اگر قصد خوداشتغالی در این کشور را دارید می توانید به مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در هلند مراجعه کنید تا با حداقل های سرمایه گذاری در این کشور و تمام مراحل 

نقش مالیات در اقتصاد هلند

نقش مالیات در اقتصاد هلند چیست؟ سازمان ‌های کارفرمایی و اتحادیه‌های کارگری در شورای مشترک کار صنعتی ، که در سال 1945 برای مذاکرات جمعی تأسیس شد و در شورای اجتماعی و اقتصادی ، که عمدتاً برای مشاوره به دولت خدمت می‌ کند ، نمایندگی می‌کنند.

این ترتیبات شرکتی در دهه 1980 به دلیل اجرای سیاست ‌های بازارمحور نئولیبرالی به طور قابل ملاحظه‌ای حذف شدند ، با این حال ، برنامه‌ ریزی اجتماعی-اقتصادی بسیار مهم است و مدل‌های اقتصادی دفتر برنامه‌ریزی مرکزی جزء لاینفک همه اشکال سیاست اقتصادی است.

دولت هلند از مالیات مستقیم و غیرمستقیم برای تأمین مالی برنامه های رفاهی گسترده اقتصاد کشور هلند استفاده می کند.

در سال 1969 شروع به اخذ مالیات بر ارزش افزوده (VAT)کرد ، علاوه بر مالیات بر درآمد شخصی ، مالیات بر دارایی ، مالیات وسایل نقلیه موتوری ، مالیات غیر مستقیم بر برخی محصولات ، مالیات بر انرژی و مالیات بر معاملات قانونی نیز در اقتصاد کشور هلند وجود دارد.

نقش مالیات در اقتصاد هلند

بالاترین نرخ مالیات بر درآمد افراد 52 درصد و بالاترین نرخ مالیات در هلند شرکت ها 25 درصد است ، سایر مالیات ها شامل مالیات بر ارزش افزوده و مالیات های زیست محیطی است ، بار مالیاتی کلی معادل 39.3 درصد از کل درآمد داخلی است ، مخارج دولت طی سه سال گذشته به 42.7 درصد از کل تولید (GDP) رسیده است و کسری بودجه به طور متوسط 0.6 درصد تولید ناخالص داخلی بوده است ، بدهی عمومی معادل 54.0 درصد تولید ناخالص داخلی است.

نقش حمل و نقل در اقتصاد هلند

نقش حمل و نقل در اقتصاد هلند

نقش حمل و نقل در اقتصاد هلند بسیار پر رنگ است زیرا این کشور به عنوان دروازه ای برای حمل و نقل کالا بین اروپای غربی و سایر نقاط جهان عمل می کند ، (مثلاً آمستردام قرن ها مرکز مبادله الماس بوده است) تجارت از طریق بنادر هلند جریان دارد و عبور آن از طریق قایق رودخانه ، قطار ، کامیون و خط لوله ادامه می یابد.

ترافیک دریایی بیش از نیمی از کل کالاهای بارگیری و تخلیه شده در هلند را تشکیل می دهد و در واقع ، کل قسمت جنوبی دریای شمال را می توان به یک میدان ترافیکی عظیم تشبیه کرد که توسط رودخانه های تیمز ، راین ، ماس و ماس تغذیه می شود ، رودخانه‌های شلد ، با پیوندهایی به مناطق داخلی این قاره که آن را به یکی از بزرگترین شریان‌های تجاری جهان تبدیل می‌کند.

علاوه بر این ، شرکت های کشتیرانی هلندی حدود دو پنجم حمل و نقل بار اتحادیه اروپا را از طریق آب انجام می دهند ، شبکه آبراه های داخلی هلند که از حدود 3000 مایل (4800 کیلومتر) رودخانه و کانال تشکیل شده است ، با سیستم های بلژیکی، فرانسوی و آلمانی مرتبط است ، علاوه بر آبراه‌های طبیعی مانند رودخانه‌های راین ، لک ، وال و ماس ، بسیاری از آبراه‌های مصنوعی مانند کانال جولیانا ، کانال رودخانه آمستردام-راین (بین آمستردام و تیل)، کانال ماس وال (غرب نایمخن) و غیره - بنادر اصلی در ساحل را به مناطق داخلی متصل کنید.

مهم ترین بنادر هلند

بر اساس اقتصاد کشور هلند روتردام مجهزترین بندر مدرن کشور و بزرگترین بندر قاره را دارد ، یوروپورت ، منطقه ای بین روتردام و دریای شمال ، با بزرگترین کشتی های اقیانوس پیما به راحتی قابل دسترسی است ؛ این به عنوان یک رویکرد از طریق کانال آبی جدید به بندر روتردام عمل می کند ، برای حدود 40 سال ، تا زمانی که در اوایل قرن بیست و یکم توسط بنادر شلوغ آسیایی تحت الشعاع قرار گرفت ، روتردام بیش از هر بندر دیگری در جهان تناژ بیشتری داشت.

در فرآوری نفت نیز ، روتردام یکی از مراکز پیشرو در جهان است که امکاناتی برای دریافت بزرگترین ابر نفتکش ها دارد ، تعداد کشتی های رودخانه ای احتمالاً از هیچ کشور دیگری بی نظیر است.
سایر بنادر مهم ، اگرچه توسط روتردام-یوروپورت کوچک شده اند ، آمستردام و در غرب شلد ، فلاشینگ و ترنوزن هستند.

حمل و نقل زمینی در هلند

KLMبا توجه به اقتصاد کشور هلند خدمات برنامه ریزی شده را بین آمستردام و لندن در سال 1920 آغاز کرد و به یکی از خطوط هوایی پیشرو در جهان تبدیل شد و در سال 2004 با ایرفرانس ادغام شد و Air France-KLM را تشکیل داد.

فرودگاه آمستردام در محل دریاچه هارلم سابق در حدود 13 فوت (4 متر) زیر سطح دریا – یکی از بزرگترین فرودگاه های اروپا است ، فرودگاه های کوچکتر با اهمیت بین المللی روتردام (Zestienhoven) ، آیندهوون و ماستریخت هستند.

از نظر ترافیک داخلی ، وسایل نقلیه موتوری که در یک شبکه جاده ای جامع جای می گیرند ، هم بر حمل و نقل مسافر و هم کالا غالب هستند ، علیرغم اینکه یک شبکه ریلی متراکم مدرن وجود دارد ، شرکت های حمل و نقل جاده ای هلندی رهبران بازار هستند و بخش بزرگی از این تجارت را در اتحادیه اروپا تشکیل می دهند.

سوالات پر تکرار اقتصاد کشور هلند

بخش کشاورزی در اقتصاد کشور هلند تقریباً 10 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را تولید می نماید ، 75 درصد محصولات کشاورزی از هلند صادر می شوند.

  •  مواد غذایی و آشامیدنی
  •  فلز
  • مواد شیمیایی
  • فرآورده های نفتی
  •  صنایع برق و الکترونیک

از نظر نفت خام ، این کشور تولیدات کمی دارد و در این زمینه واردات بالایی دارد اما نفت تصفیه شده را صادر می کند ، میادین گازی بزرگی هم در هلند وجود دارد ، همچنین از دیگر منابع انرژی در هلند ، روی استخراج شده در بودل ، سدیم در دلفزیجل و منیزیم در وندام هستند.

تجارت در هلند بیشتر با اروپا و آمریکای شمالی صورت میگرد ، کشورهای عضو اتحادیه اروپا شرکای تجاری غالب هلند هستند که سه چهارم صادرات هلند را دریافت کرده و نیمی از واردات این کشور را به عهده دارند.

بیشترین گردشگران خارجی در هلند ، آلمانی ها ، بریتانیایی ها ، آمریکایی ها و بلژیکی ها هستند.

هنگام تحصیل در هلند و یا کار در این کشور دانستن اقتصاد کشور هلند لازم است ، در این مقاله این موضوع را بررسی کردیم ، اگر قصد مهاجرت قانونی به سایر کشور های دنیا را دارید اما در این زمینه اطلاعات کافی ندارید ، از طریق دو شعبه تهران و شیراز با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی در تماس باشید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به هلند ، با تمامی راه و روش های قانونی و امن مهاجرت به این کشور از جمله تحصیل ، کار ، سرمایه گذاری ، ازدواج ، خرید ملک و سایر روش ها آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه