اجاره و خرید ملک در نیوزلند

اجاره و خرید ملک در نیوزلند یکی از اقداماتی است که هر فرد ساکنی در این کشور باید از شرایط و جزئیات و قوانین آن اطلاعات کاملی داشته باشد. علاوه بر این، خرید ملک یک روش سرمایه گذاری ایمن و سود آور در این کشور تلقی می شود که سرمایه گذاران خارجی نیز می توانند به آن وارد شده و حتی از انجام آن کسب درآمد نیز نمایند.

شما به عنوان یک شخص خارجی می توانید با خرید ملک در شهرها و مناطق مناسب این کشور از طریق اجاره به کسب درآمد از این طریق بپردازید. یا می توانید سرمایه و پول خود را در این بخش سرمایه گذاری کنید و از امنیت بالای این بازار و سود مناسب آن بهره مند شوید. البته دقت داشته باشید که برای اجاره و خرید ملک در نیوزلند نیاز به اطلاعات کافی و بررسی دقیق قوانین و شرایط حاکم می باشد که در این مطلب به آن ها می پردازیم.

اگر نیوزلند را به عنوان مقصدی برای اهداف خود در نظر دارید، حتما در ادامه این مطلب همراه با ما باشید.

شما به عنوان یک شخص خارجی می توانید با خرید ملک در شهرها و مناطق مناسب این کشور از طریق اجاره به کسب درآمد از این طریق بپردازید. یا می توانید سرمایه و پول خود را در این بخش سرمایه گذاری کنید و از امنیت بالای این بازار و سود مناسب آن بهره مند شوید. البته دقت داشته باشید که برای اجاره و خرید ملک در نیوزلند نیاز به اطلاعات کافی و بررسی دقیق قوانین و شرایط حاکم می باشد که در این مطلب به آن ها می پردازیم.

با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا آخرین اطلاعات و قیمت ها از بازار اجاره و خرید ملک در نیوزلند را مطلع شوید و مزایا این امر را نیز بهتر بشناسید. ضمنا مقاله مهاجرت به نیوزلند را نیز حتما مطالعه کنید تا با روش های مختلف و قانونی این امر کاملا آشنایی پیدا کنید.

فهرست مطالب
اجاره و خرید ملک در نیوزلند

شرایط خرید و اجاره ملک در نیوزلند برای خارجی ها

در رابطه با شرایط خرید و اجاره ملک در نیوزلند برای خارجی ها باید توجه داشته باشید که این کشور به آزادی و دسترسی اروپا برای شهروندان خارجی نمی باشد. به همین خاطر طبق قوانین فقط افرادی قادر به خرید املاک در نیوزلند هستند که شهروند این کشور بوده و یا دارای اقامت دائم باشند. این قانون بدین خاطر است که مبادا علاقه و هجوم خارجی ها باعث افزایش قیمت ها برای مردم این کشور شود.

همچنین جهت اجاره خانه نیز شما باید دارای اقامت دائم یا موقت باشید که به نوعی اثبات بر این باشد که شما نیاز به حضور و زندگی در این کشور داشته و باید حتما ملکی را اجاره نمایید. اگر دارای این شرایط لازم باشید هیچ محدودیتی برای اجاره و خرید ملک در نیوزلند پیش روی شما قرار نمی گیرد.

اا دیگر مطلبی که شما باید به آن توجه کنید، شناخت دقیق شهرها و محله های این کشور است که باتوجه به هدف و برنامه ای که در ذهن خود دارید، قادر باشید بهترین و مقرون به صرفه ترین ملک را برای خودتان بیابید. به همین خاطر حضور شخص یا مشاوری که در این باره اطلاعات و تجربه لازم را داشته باشید، بسیار لازم است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شما می توانید ویزای طلایی را با راهنمایی گام به گام مشاورین به راحتی بدست آورید، پس با ما در ارتباط باشید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

قوانین اجاره خانه در نیوزلند

دقت داشته باشید که قوانین اجاره خانه در نیوزلند در برخی موارد به صورت قطعی و کاملا مشخص شده است و در برخی از موارد به صورت قراردادی ما بین مستاجر و مالک تعیین می گردد. اولین مورد اینکه باید تمامی شرایط و تعهدات مالک و مستاجر به صورت دقیق در قرارداد ذکر شده و به امضای طرفین قرارداد برسد. همچنین هریک از طرفین قصد فسخ قرارداد را پیش از موعد اتمام آن داشته باشد؛ باید حداقل 30 روز قبل آن را به طرف مقابل اعلام نماید.

اما در مبلغ قرارداد معمول است که صاحب خانه اجاره 1 یا 2 ماه را زودتر از مستاجر دریافت و به عنوان پول پیش و رهن نزد خود نگه می دارد ودر پایان قرارداد به جای اجاره ماه های آخر محاسبه می شود. همچنین برخی از مالکین ممکن است که از مستاجر خود یک چک ضمانتی و یا ضمانت نامه ای از کارفرمای مستاجر را درخواست کنند که تمامی این ها قراردادی است و هیچ کدام قانون دقیقی ندارد.

این مبلغ ودیعه برای ضمانتی است در صورتی که خسارتی به ملک وارد شود از آن کم و یا توسط مستاجر پرداخت شود. از آنجا که بازار اجاره ملک در این کشور و قیمت ها ثبات بالایی دارد؛ معمولا قراردادها بیش از یک ساله منعقد می شوند و در این مدت نیز اجاره های املاک تغییرات چندانی نمی کنند. ضمنا مقاله تحصیل در نیوزلند توسط مشاورین موسسه رجبی به طور رایگان با جدیدترین اطلاعات در سایت ما قرار گرفته است.

قوانین اجاره خانه در نیوزلند

نحوه یافتن ملک در نیوزلند

شاید برای شما هم سوال باشد که نحوه یافتن ملک در نیوزلند به چه صورت امکان پذیر می باشد؟ باید بگوییم که جستجو جهت اجاره خانه در نیوزلند به روش های مختلفی امکان پذیر است که بستگی به شرایط متقاضیان دارد. شما می توانید در صورتی که در این کشور حضور و یا دسترسی به خاک این کشور دارید، به مشاورین املاک و بنگاه های معامله ملک در شهرهای مختلف مراجعه کرده و گزینه های موجود را بررسی نمایید.

همچنین سایر منابع همچون قسمت تبلیغات روزنامه های محلی و مجلات را نیز بررسی کرده که گزینه های محتلفی در این روزنامه ها در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. اما یکی از روش هایی که معمولا منجر به دستیابی به املاک مناسبی می شود؛ جستجو و سپردن به دوستان و آشنایان در این کشور است. زیرا بسیاری از مالکان خانه خود را به آشنایان و افراد مطمئن اجاره می دهند که باعث یافتن گزینه های مناسبی در این حین می شود.

یکی از روش های بسیار مناسب که باعث صرفه جویی بسیار در هزینه ها و وقت شما می شود؛ سپردن به موسساتی مهاجرتی و مطمئن جهت یافتن ملک مناسب در نیوزلند است. کارشناسان و مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی باتجربه این موسسات می توانند با توجه به بودجه و هدف و سلیقه شما مناسب ترین خانه را در شهرهای مختلف نیوزلند برای شما عزیزان جستجو و بیابند. البته سایت های اینترنتی نیز از دیگر روش های مرسوم می باشند که در ادامه به آن می پردازیم.

در سایت موسسه رجبی می توانید برخی عناوین دیگر در خصوص کشور نیوزلند را نیز مطالعه کنید.

سایت های فروش املاک در نیوزلند

پیش از بررسی این بخش پیشنهاد داریم که مقاله کار در نیوزلند را در سایت ما مطالعه نموده و با چگونگی یافتن شغل در این کشور و همچنین اخذ ویزای کاری و شرایط و قوانین مهاجرتی از این روش آشنا شوید. کار در این کشور یکی از روش های پر متقاضی جهت مهاجرت شناخته می شود.

سایت های فروش املاک در نیوزلند

اما در ادامه بررسی اجاره و خرید ملک در نیوزلند باید بدانید که سایت های اینترنتی یکی از گزینه های ایده آل برای افراد خارج از این کشور هستند. شما می توانید انواع گزینه های برای فروش و اجاره را در شهرهای مختلف و در نقاط مختلف هر شهر مطلع شده و شرایط و قیمت آن ها را بدانید.

سایت های فروش املاک در نیوزلند تمامی اطلاعات لازم در مورد ملک را به همراه عکس ها و ویدیوهایی از بخش های مختلف ملک موردنظر در اختیار شما قرار می دهد، به نوعی که انگار خودتان در حال مشاهده ملک از داخل آن جا هستید. شما با مشاهده موارد مربوطه می توانید گزینه مورد پسند را انتخاب کرده و با مالک آن برای عقد قرارداد ارتباط برقرار نمایید. برخی از برترین سایت های جستجوی ملک در نیوزلند به شرح زیر می باشند:

  • oneroof.co.nz
  • realestate.co.nz
  • raywhite.co.nz
  • bayleys.co.nz
  • propertyvalue.co.nz

اجاره ماهانه در نیوزلند چقدر است؟

قطعا افراد علاقمند به اجاره و خرید ملک در نیوزلند با این سوال مواجه اند که اجاره ماهانه در نیوزلند چقدر است؟ لازم به توضیح است که شهرهای مهم و صنعتی نیوزلند بسیار بیش تر از سایر مناطق و شهرها مورد توجه مهاجرین و شهروندان قرار می گیرد؛ به همین خاطر در این شهرها همواره تقاضای بالایی برای اجاره خانه وجود دارد.

همین تقاضای بالا باعث بالاتر رفتن نرخ اجاره و رشد آن نسبت به سایر شهرها شده است، البته بیشتر بودن رفاه، امکانات و فرصت های شغلی نیز از دیگر دلایل بالا بودن قیمت ها در این شهرها دارد. همچنین توجه داشته باشید که قیمت اجاره در مراکز شهر و مناطق نزدیک به ادارات و قسمت های تجاری بالاتر از سایر نقاط و حومه های شهر در این کشور می باشد. در ادامه نرخ اجاره ماهانه آپارتمان در شهرهای مهم نیوزلند را مشاهده خواهید کرد.

شهر اجاه آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر اجاه آپارتمان 1 خوابه در حومه شهر اجاه آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر اجاه آپارتمان 3 خوابه در حومه شهر
اوکلند 2,172.43 2,013.72 4,038.44 3,216.68
ولینگتون 2,527.00 2,278.61 4,252.14 3,548.58
همیلتون 1,502.86 1,292.67 2,396.86 2,287.50
دنیدن 1,195.00 611.67 3,175.00 2,075.00
کرایست چرچ 1,832.83 1,501.11 2,671.43 2,388.89

قیمت خرید ملک در نیوزلند

در رابطه با قیمت خرید ملک در نیوزلند نیز باید بدانید که قیمت املاک در این کشور در مقایسه با کشورهای پیشرفته و هم ترازی شبیه خود کمتر و ارزان تر می باشد. به خصوص در مقایسه با استرالیا همسایه نزدیک این کشور که قیمت های ملک در آن گران بوده و جز گران ترین ها در جهان است.

ضمنا مقدار اجاره با قیمت خرید ملک در این کشور با یکدیگر دارای رابطه مستقیم هستند، یعنی مناطقی که قیمت اجاره بالاتری دارند، قطعا برای خرید نیز از قیمت های بیش تری برخوردار هستند. شما به طور کلی برای اجاره و خرید ملک در نیوزلند باید مبلغ بالاتری را برای کلان شهرها در مقایسه با شهرهای کوچک در نظر بگیرید.

البته باتوجه به قوانین و نظارتی که دولت در امر قیمت املاک دارد، مردم این کشور می توانند نه چندان سخت از پس خرید ملک برآیند و این معظلی در جامعه نیوزلند شناخته نمی شود. در ادامه در جدول زیر قیمت اجاره هر متر مربع آپارتمان در شهرهای مهم این کشور را مشاهده می کنید، طبق دلار نیوزلند می باشد:

شهر هر مترمربع آپارتمان در مرکز شهر هر مترمربع آپارتمان در حومه شهر
اوکلند 15,154.68 دلار 13,080.81 دلار
ولینگتون 12,683.33 دلار 11,509.41 دلار
همیلتون 7,525.00 دلار 6,875.00 دلار
دنیدن 5,000.00 دلار 3,000.00 دلار
کرایست چرچ 5,950.00 دلار 4,314.29 دلار

تفاوت قیمت خانه در ولینگتون با سایر شهر های نیوزلند

ولینگتون به عنوان پایتخت نیوزلند همواره یکی از مهم ترین شهرهای این کشور جهت اجاره و خرید ملک در نیوزلند بوده است، این شهر همواره با علاقه مهاجران داخلی و خارجی برای زندگی و کار مواجه بوده که همین مورد باعث بالا رفتن تقاضای ملک شده است و در برخی مواقع میزان عرضه را پایین تر از درخواست رسانده است.

همین میزان درخواست بالا به خودی خود یک دلیل مهم برای افزایش میزان مبلغ اجاره ها در این شهر می باشد؛ که در مواقعی که درخواست از عرضه پیشی گرفته به مقدار قابل توجهی رشد رسیده است. یکی دیگر از تاثیرات این درخواست بالا؛ کمبود موردهای در دسترس می باشد؛ به نوعی که با یافتن اولین مورد مناسب و مورد تایید مستاجران باید نسبت به عقد قرارداد اقدام کنند وگرنه در سریع ترین زمان ممکن از دسترس خارج می شود.

ضمن اینکه وجود فرصت های شغلی، خدمات و امکانات مناسب و دانشگاه های مهم نیز از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت و میزان درخواست می باشد. 

با مطالعه مقالات زیر می توانید مقایسه دقیقی در خصوص شرایط خرید و اجاره ملک در 4 کشور دنیا داشته باشید.

اخذ اقامت با خرید ملک در نیوزلند

شاید مستحضر باشید که اکثر شهروندان خارجی در هرکجای دنیا معمولا سعی دارند تا از طریق خرید ملک بتوانند به اقامت کشور مقصد نیز برسند. اما همانطور که گفتیم اجاره و خرید ملک در نیوزلند این امکان را فراهم نمی آورد. چون شما برا اینکه قادر به خرید ملک در این کشور شوید، باید از قبل شهروند یا مقیم آن شده باشید.

اما در این جا راهی وجود دارد که اخذ اقامت با خرید ملک در نیوزلند را فراهم می آورد. شهروندان خارجی در صورتی که اقدام به خرید ملک تجاری و یا  یا مشارکت در توسعه املاک مسکونی نمایند، این فرصت که بتوانند اقدام خود را به عنوان سرمایه گذاری در این کشور معرفی کرده و از این طریق به اقامت دائم نیوزلند برسند، وجود دارد.

به طوری کلی سرمایه گذاری در این حوزه و خرید املاک تجاری به مبلغ 10 میلیون دلار نیوزلند به مدت 3 سال به ویزای سرمایه گذاری نوع اول نیوزلند می رسد و سرمایه گذاری به مبلغ 3 میلیون دلار نیوزلند به مدت 4 سال به ویزای سرمایه گذاری نوع دوم نیوزلند شما را می رساند.

سوالات پر تکرار اجاره و خرید ملک در نیوزلند

 باید گفت که به نوعی اجاره و خرید ملک در نیوزلند برای خارجی ها ممکن نیست، چون فقط شهروندان و مقیمان امکان دستیابی به این هدف را دارند.

به صورت قانونی در این کشور معمولا مبلغ 1 یا 2 ماه اجاره را به صورت پیش جهت رهن و یا همان تضمین از مستاجرین دریافت می نمایند.

خیر، چون شما باید برای اینکه قادر به انجام این کار شوید، از قبل شهروندی یا اقامت دائم را به دست آورده باشد. اما با خرید املاک تجاری و یا سرمایه گذازی در توسعه و ساخت و ساز این امکان به وجود می آید.

 اجاره آپارتمان در این شهر یا همان پایتخت نیوزلند به طور متوسط برای آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر 2,527.00  دلار نیوزلند و در حومه شهر 2,278.61  دلار نیوزلند بوده و اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر 4,252.14  دلار و در حومه شهر 3,548.58 دلار اجاره ماهانه دارد.

در حال حاضر بهترین روش برای یافتن و اجاره و خرید ملک در نیوزلند اقدام از طریق موسسات مهاجرتی داخل کشور و پس از آن سایت های آنلاین می باشد.

برای کسب اطلاعات جزئی و دقیق در این رابطه و اجاره و خرید ملک در نیوزلند می توانید با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر غربی و مرکزی تهران و یا دفتر شیراز تماس حاصل نمایید. ضمنا مقاله چگونگی معاملات خرید و فروش ملک در اروپا را نیز مطالعه کرده و با شرایط خرید ملک در نیوزلند قیاس کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه