اجاره مغازه در نروژ

اجاره مغازه در نروژ یکی از انتخاب های خوب برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری محسوب می شود ،  برای افرادی که قصد ثبت شرکت در کشور نروژ را دارند ، شاید اجاره مغازه در این کشور برای راه انداختن کسب و کار یکی از بهرین راه ها باشد.

اجاره مغازه در نروژ

مشاور مهاجرتی

1. اجاره ‌های زمینی که توسط قانون مربوط به مکان ‌های اجاره‌ای تعیین می شود.
2. اجاره‌ های املاک کشاورزی تحت کنترل قانون دارایی ‌های کشاورزی اجاره‌ای است.
3. اجاره‌ های داخلی که تحت کنترل قانون اجاره است.
4. اجاره ‌های تجاری که همانند بالا تحت کنترل قانون اجاره ای هستند.

اجاره نامه ها در نروژ اغلب به مدت پنج سال (با حق تمدید مستاجر برای پنج سال دیگر) یا برای مدت 10 سال اعطا می شود.

شهر اسلو یکی از بهترین شهر ها برای اجاره مغازه در این کشور است.

بخش مرکزی کارل یوهان و بخش‌هایی از Nedre Slottsgate گران‌ترین منطقه نروژ برای اجاره مغازه‌ها و رستوران‌ها بوده ‌اند ، یک سال پیش ، قیمت اجاره بین 20،000 تا 25،000 کرون در هر متر مربع در سال در نوسان داشت اما امروزه این سطح بین 13،000 تا 18،000 کرون کاهش یافته است.

شما به عنوان یک مهاجر ممکن است هنگام انتخاب ملک تجاری برای اجاره با موانعی مواجه شوید ، با همراهی کارشناسان رجبی شرایط عقد قرارداد و فسخ آن برای اجاره مغازه ، قیمت اجاره مغازه در این کشور و شرایط اجاره مغازه ، پوشش داده می شود.

توصیه می کنیم مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در نروژ را هم درکنار این محتوا بخوانید و با نحوه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری هم آشنا شوید.

انواع اجاره در نروژ

انواع اجاره در نروژ شامل 4 نوع اصلی می شود.

همانگونه که در جدول مشاهده می کنید اجاره مغازه در نروژ در لیست اجاره های تجاری قرار می گیرد و افرادی که قصد اجاره مغازه در این کشور را دارند باید تحت شرایط قوانین اجاره ای و مربوط به اجاره های تجاری برای تحقق اهداف خود ، عمل کنند.

در قانون اجاره که قوانین مربوط به اجاره های تجاری و مغازه را تعیین می کند به طرفین اجازه می دهد تا در مورد شرایط مختلف اجاره به توافق برسند و در این نوع قرارداد اجاره مغازه می تواند برای مدت معین یا مدت نامحدود باشد ، در صورتی که تاریخ پایان قرارداد تعیین نشده باشد ، اجاره نامه برای مدت نامحدود معتبر است و انصراف آن باید مطابق مقررات مربوطه در قانون اجاره باشد.

انواع اجاره در نروژ
1. اجاره ‌های زمینی که توسط قانون مربوط به مکان ‌های اجاره‌ای تعیین می شود.
2. اجاره‌ های املاک کشاورزی تحت کنترل قانون دارایی ‌های کشاورزی اجاره‌ای است.
3. اجاره‌ های داخلی که تحت کنترل قانون اجاره است.
4. اجاره ‌های تجاری که همانند بالا تحت کنترل قانون اجاره ای هستند.

قراردادهای اجاره استاندارد برای اجاره های تجاری

اکثر قرارداد ها برای خرید و فروش و حتی اجاره مغازه در نروژ بر اساس استاندارد های صنعت تنظیم می شوند، سازمان‌های اصلی املاک و مستغلات مانند اتحادیه کارگزاران املاک و انجمن مالکان ، همراه با BAHR  ، هر دو تا سه سال یکبار ، مطابق با رویه بازار ، مجموعه‌ای از قرارداد های استاندارد و اصلاحات قانونی را برای هر دو اجاره و فروش ملک و مغازه صادر می‌کنند ، این استاندارد ها به عنوان مبنایی برای 80 تا 90 درصد تمام اجاره ها و معاملات املاک و مستغلات تجاری استفاده می شوند.

قرارداد های اجاره استاندارد برای اجاره های تجاری ، زمینه های متفاوتی را پوشش می دهند که در ادامه به بررسی مهم ترینشان می پردازیم.

طبق توافق نامه استاندارد در قرارداد های اجاره ، مستاجر مسئولیت تعمیر و نگهداری داخلی را بر عهده دارد ، در حالی که موجر مسئول تعویض و نگهداری سایر فضای ملک تجاری است ، همچنین این مسئولیت موجر است که ببیند سلامت ملک مورد اجاره با تمام الزامات عمومی مطابقت دارد ، طبق استاندارد شبکه سه گانه ، مستاجر مسئولیت کلیه تعمیرات داخلی و خارجی و همچنین تعویض را بر عهده دارد.

قراردادهای اجاره استاندارد برای اجاره های تجاری

قوانین اجاره املاک تجاری در نروژ

اجاره املاک تجاری در نروژ به این صورت است که بازار خرید و فروش و اجاره املاک تجاری از استاندارد های صنعت به عنوان مبنایی برای توافقات مذاکره پیروی می کنند.

قانون مالک و مستاجر سال 1999 (قانون اجاره) اجاره املاک و مستغلات را در نروژ تنظیم می کند ، قانون اجاره شامل مجموعه ‌ای از قوانین است که عمدتاً از منافع مستأجر بر اساس دیدگاه قانون‌ گذار مبنی بر اینکه مستاجر زیردست موجر است محافظت می‌کند و بنابراین نیاز شدید تری به حمایت نسبت به موجر (احتمالاً) حرفه‌ ای دارد و حرفه ای ها حق دارند از اکثر مقررات قانون اجاره انصراف دهند.

در اجاره مغازه در نروژ ، اکثر قانون پیشینه را می توان در توافقات بین مستاجرین و مالکان نادیده گرفت ، با این حال ، قانون پیشینه برای پر کردن مناطق غیر قانونی در توافقنامه ها استفاده می شود و همچنین بر تفسیر متن توافق نامه تأثیر می گذارد ، قراردادهای نروژی هم برای خرید و فروش و هم برای اجاره املاک و مستغلات تجاری ، جامعیت کمتری نسبت به مشابه آن ها در حوزه های قضایی انگلیس و آمریکا دارند.

قوانین اجاره املاک تجاری در نروژ

اجاره مغازه مناسب برای اجاره در نروژ

مبلغ اجاره مغازه و محل فروشگاه، از مهم ترین مواردی است که قبل از هر اقدام  باید به آن توجه کنید ، علاقه مندان اجاره مغازه در نروژ در اولین مرحله باید بهترین شهر را برای اجاره مغازه انتخاب کنند که شهر اسلو یکی از بهترین شهر ها برای اجاره مغازه در این کشور است در مرحله بعدی باید توانایی پرداخت اجاره را با توجه به بودجه و نوع عملکرد مغازه خود انتخاب کنند و سپس اندازه مغاره را در نظر بگیرند.

مقاله بهترین شهر های نروژ برای کار را بخوانید تا با شهرهای مهم تجاری این کشور بخوبی آشنا شوید.

مدت زمان اجاره مغازه در نروژ

مدت زمان اجاره مغازه در نروژ

اجاره نامه ها در نروژ اغلب به مدت پنج سال (با حق تمدید مستاجر برای پنج سال دیگر) یا برای مدت 10 سال اعطا می شود.

مدت اجاره عادی برای املاک تجاری که مغازه ها را نیز شامل می شود ، 10 یا 15 سال برای اماکن جدید است که اغلب با گزینه هایی برای تمدید با همان شرایط به مدت پنج یا 10 سال و سه تا پنج سال برای مکان های کوچکتر ترکیب می شود ، مدت زمان اجاره مغازه در نروژ هم چنین نوع اجاره نامحدود را نیز در بر می گیرد که در بخش های قبل به آن اشاره شد.

هزینه اجاره مغازه در نروژ

هزینه اجاره مغازه در نروژ به در دسترس بودن ، نوع محل ، نوع اجاره ، سطوح اجاره و اینکه طرفین قرارداد چه کسانی هستند و سایر موارد بستگی دارد ، البته باید توجه کرد که مبلغ اجاره ، برای قراردادهای تجاری سالانه مطابق با شاخص بندی تنظیم می شود.

تعدیل در سطح بازار معمولاً تنها زمانی اتفاق می افتد که اجاره نامه تمدید شود ، در اجاره‌ های خرده‌ فروشی ممکن است گاهی اوقات اجاره به گردش مالی مستاجر نیز مرتبط باشد.

هزینه پرداخت خدماتی مانند مخابرات ، برق ، آب ، گرمایش ، روشنایی ، تهویه ، نظافت و غیره معمولاً به طور مستقیم بین مستاجر و صاحب ملک توافق می شود.

برای سال‌ها ، بخش مرکزی کارل یوهان و بخش‌هایی از Nedre Slottsgate گران‌ترین منطقه نروژ برای اجاره مغازه‌ها و رستوران‌ها بوده ‌اند ، یک سال پیش ، قیمت اجاره بین 20،000 تا 25،000 کرون در هر متر مربع در سال در نوسان داشت اما امروزه این سطح بین 13،000 تا 18،000 کرون کاهش یافته است.

در Hegdehaugsveien اکنون می توانید مغازه ای را فقط با قیمت 3،000 کرون در هر متر مربع و بالاتر از آن تا سطح بالای 7،000 کرون کرون کرایه کنید ،  هم چنین قیمت کلی کرایه در نروطاز 8000 کرون در سال گذشته 5000 کرون کاهش یافته است.

هزینه اجاره مغازه در نروژ

فسخ قرارداد اجاره مغازه در نروژ

یک قرارداد اجاره مغازه که زیر مجموعه اجاره تجاری است ، به عنوان یک قاعده ، در صورت عدم اشاره به فسخ قرار داد در قول نامه ، نمی تواند در طول مدت اجاره فسخ شود ، با این حال ، مستاجر معمولاً حق فسخ قرارداد اجاره در نروژ را با حوادث فورس ماژور دارد ، در اجاره های خالص سه گانه ، مستاجر اغلب از حق فسخ قرارداد اجاره در صورت آسیب یا تخریب جدی چشم پوشی می کند ، با این حال ، همراه با تعهد موجر برای ارائه یک اجاره جایگزین در طول دوره اجاره ، فسخ می تواند قرارداد ممکن باشد.

مالیات بر اجاره مغازه در نروژ

اکثر مستاجران خارجی که در نروژ تازه کار هستند و بتازگی مغازه ای را اجاره کرده اند ، به طور خودکار مشمول بخشی از یک طرح مالیاتی داوطلبانه به نام PAYE  (پرداخت به اندازه درآمد شما) در هنگام درخواست کارت کسر مالیات می شوند ، بر اساس این طرح مالیات بر اجاره مغازه در نروژ ، شما با درصد ثابتی که کارفرمای شما از حقوق شما کسر می کند ، مشمول مالیات می شوید.

از طرفی بر اساس درآمدی که مستاجران بر مغازه اجاره ای خود در نروژ می شوند ، 20.8 درصد مالیات بر درآمد اجاره است که مقداری ثابت است و افراد ملزم به پرداخت آن هستند.

هم چنین اینکه درآمد اجاره معاف از مالیات باشد یا مشمول مالیات به نوع ملکی که اجاره داده شده ، به میزان اجاره و نحوه استفاده از ملک بستگی دارد ، اگر درآمد اجاره مشمول مالیات باشد ، سود به عنوان درآمد سرمایه با نرخ 22 درصد مشمول مالیات خواهد بود ، در برخی موارد ، درآمد اجاره می تواند به عنوان درآمد کسب و کار ، با نرخ مالیات تا 50.6 درصد مشمول مالیات شود و در نهایت زیان را می توان به عنوان کسر در اظهارنامه مالیاتی درج کرد.

مالیات بر اجاره مغازه در نروژ

عزیزانی که قصد دارند با بودجه مقرون به صرفه تر برای اجاره مغازه در نروژ اقدام کنند ، می توانند در دفاتر موسسه مهاجرتی رجبی در شهر های تهران و شیراز مشاوره رایگان دریافت نمایند و با توجه به اطلاعات ارائه شده بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرند ، همچنین شما عزیزان می توانید با مطالعه مقاله کار در نروژ  با مشاعل و تخصص های مورد نیاز این کشور و قوانین بیمه ، بازنشستگی ، حداقل حقوق کارگری و بسیاری مسایل مهم و ضروری دیگر نیز آشنا شوید.

توصیه می کنیم تا با مطالعه عناوین زیر اطلاعات بیشتری درخصوص اجاره مغازه در کشورهای خارجی بدست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.9/5 - (7 امتیاز)
منو
خانه