سرمایه گذاری و ثبت شرکت در نروژ

مشاور حقوقی سرمایه گذاری
مشاور حقوقی سرمایه گذاری
سرمایه گذاری و ثبت شرکت در نروژ
فهرست مطلب

مشاور مهاجرتی

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در نروژ برای کسانی که قصد سرماهی گذاری خارجی دارند و می خواهند آینده کاری خود و خانواده شان را در کشوری آرام و شاد پایه ریزی کنند ، گزینه مناسبی است.

نروژ یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است ، اسلو به عنوان یکی از برترین مراکز راه اندازی شناخته شده است و همچنین به عنوان سریعترین شهر رشد اروپا شناخته می شود.

ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ، در اینجا نگاهی دقیق به نحوه سرمایه گذاری و ثبت شرکت در نروژ انداخته و شرایط ، مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار می دهیم.

برای سرمایه گذاری در این کشور نیاز است شما با حقوق کارگر ساده ، متوسط حقوق و حداقل دستمزد آشنا باشید ، همچنین قواعد و قوانین مربوط به بازار کار کشور را بدانید ؛ بنابراین نیاز است مقاله کار در نروژ را مطالعه کنید.

نگاهی بر اقتصاد نفت محور نروژ و انواع سرمایه گذاری ها

نروژ برای تأمین مالی سیستم رفاهی گسترده و رشد اقتصادی بهتر ، به شدت به نفت دریای شمال خود اعتماد کرده است ، برخلاف عملیات نفت و گاز بسیاری از همسایگان آن ، نروژ عمدتا توسط نهادهای دولتی یا شبه دولتی کنترل می شود.

شرکت های نفتی مشارکت چشمگیری در سهام های بین المللی نروژ دارند ؛ به عنوان مثال شرکت FTSE Norway 30 با دارایی خالص ۲۸ میلیون دلار ، بزرگترین سهام Novo Nordisk را تشکیل می دهد و همچنین شرکتهای نفت و گاز از جمله Novo Nordisk A / SB ، Vesta Wind Systems A / S و Orsted A / S را در اختیار دارد.

سیاست دولت نروژ در مورد سرمایه گذاری های خارجی

نظر دولت نروژ به طور کلی ، نسبت به کلیه سرمایه گذاری های داخلی و خارجی مثبت است ، به همین دلیل ، در سال ۱۹۹۳ یک نهاد رسمی و سراسری برای جذب سرمایه گذاری های خارجی (SND) در نروژ تاسیس شد.

این امر به توسعه محصول و تأسیسات جدید کمک خواهد کرد ، SND از طریق وام ، ضمانت ، یارانه و سرمایه گذاری با سرمایه سهام کمک می کند.

انواع سرمایه گذاری برای مهاجرین در نروژ

سرمایه گذاران می توانند از طریق خرید ملک ، خرید سهام و یا خرید اوراق قرضه وارد بازار سرمایه نروژ شوند ، هر کدام از این نوع سرمایه گذاری شرایط خاص خودش را دارد که در ادامه با آنها اشاره می شوید.

یک روش دیگر برای سرمایه گذاری در نروژ ، روش ثبت شرکت است که خود دارای انواع مختلفی است ؛ نروژ از انواع شرکت های زیر برای مشاغل پشتیبانی می کند:

  • شرکت با مسئولیت محدود – (ASA)
  • شرکت با مسئولیت محدود محدود – (AS)
  • شعبه یک شرکت یا شرکت خارجی
  • مشارکت نامحدود (عمومی) –
  • مشارکت نامحدود (عمومی) با مسئولیت های نسبتاً مناسب
  • مشارکت محدود – (K / S)
  • مشارکت در خواب – Stilkap Stille
  • سرمایه گذاری مشترک – Samarbeidsavtale
  • مالکیت انفرادی – شرکت های خود اشتغالی
  • مشاغل مشترک – Samvirkeforetak

در ادامه با مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی همراه باشید تا اطلاعات کاملتری از انواع ثبت شرکت در نروژ دریافت کنید برای دریافت اطلاعات کلی تر می توانید به مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اروپا مراجعه کنید.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در نروژ

انواع شرکت ها در نروژ

اولین سوالی که یک کارآفرین باید به آن پاسخ دهد این است که چه نوع شرکتی را می تواند ثبت کند و می خواهد ثبت کند ، بسته به اندازه نهاد ، فرم سازمان و حداقل سرمایه سهام ، نروژ دو شکل اصلی تجارت را به رسمیت می شناسد: شرکت ها (با مسئولیت محدود خصوصی یا عمومی) یا مشارکت ها (عمومی یا محدود).

انواع شرکت ها در نروژ

شرکت های با مسئولیت محدود خصوصی در نروژ کدامند؟

یک شرکت با مسئولیت محدود در نروژ ، معروف به Aksjeselskap ، بر اساس سرمایه سهامی ۱۰۰۰۰۰ NKO بنا شده است ، سهامداران این شرکت در قبال ضرر و زیان مسئول هستند اما فقط در حد سهام های خود.

سهام یک شرکت با مسئولیت محدود در نروژ قابل انتقال نیست ، این رایج ترین شکلی است که یک تجارت کوچک یا متوسط نروژی می تواند انجام دهد.

شرکت های با مسئولیت محدود در نروژ کدامند؟

شرکت با مسئولیت محدود عمومی (Allmennaksjeselskap) در نروژ ، برخلاف شرکت با مسئولیت محدود خصوصی دارای سهام قابل انتقال است و بر اساس یک سرمایه سهامی بالاتر بنا شده است.

حداقل سرمایه سهام مورد نیاز یک میلیون کرون نروژ است و سهامداران در قبال بدهی های شرکت در سقف سهم خود مسئول هستند.

این نوع فرم تجارت را اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند ثبت کنند؛ در مورد اشخاص حقیقی ، حداقل شرط ۱۸ سال سن به عنوان بنیانگذار شرکت لازم است.

هنگام افتتاح این نوع شرکت ها ، ثبت آدرس کسب و کار نیز اجباری است ، که این یک نیاز ضروری برای انواع مختلف شرکت ها است.

مشاغل انحصاری در نروژ چیست؟

تاجر انحصاری ابتدایی ترین نوع شرکت است که می تواند تحت قانون تجارت در نروژ ثبت شود و در آن کارآفرین مسئول سود و زیان است.

اگر این نوع تجارت محصولی را برای فروش مجدد خریداری نکند و کمتر از ۵ کارمند داشته باشد ، ممکن است در بخش ثبت هماهنگی مرکزی اشخاص حقوقی ثبت نشود ، اما برای دریافت شماره سازمان توصیه می شود این کار را انجام دهید (به هر حال رایگان است).

بسیاری از تأمین کنندگان این شماره سازمان را درخواست می کنند ، در صورت رعایت ضوابط لازم ، یک شرکت انحصاری می تواند به یک شرکت با مسئولیت محدود تبدیل شود ، اگر فرم اولیه کسب و کاری که برای راه اندازی یک شرکت در اینجا انتخاب شده است دیگر هدف آن را تأمین نمی کند ، متخصصان ما در ثبت شرکت در نروژ می توانند به شما در تغییر ساختار تجاری خود کمک کنند.

تاسیس شعبه یا نمایندگی در نروژ

بازرگانان خارجی همچنین می توانند نوعی تجارت دیگر را از طریق شعب یا شرکتهای تابعه در نروژ تاسیس کنند که ساده ترین راه برای شروع تجارت در این کشور است (فقط برای اشخاص حقیقی موجود است).

خارجی ها همچنین مجاز به بازرگانی انفرادی در نروژ هستند ، زیرا شرایط اقامتی وجود ندارد ، اما داشتن آدرس تجاری که در این کشور ثبت شده باشد ضروری است.

تیم مشاوران ما در ثبت شرکت در نروژ می توانند اطلاعاتی در مورد مشخصات هر فرم تجارت ارائه دهند و همچنین می توانند در انتخاب مناسب ترین راه برای شروع کار در اینجا به شما کمک کنند.

شرایط بنیانگذاران ثبت شرکت در نروژ

یکی از معیارهای اصلی شروع تجارت در نروژ حداقل سن لازم است ، حداقل سنی که فرد می تواند هنگام شروع یک تجارت انفرادی داشته باشد ۱۸ سال است ، اما لازم است بدانید که نروژ حتی برای افراد جوان تر از ۱۸ سال ، نیز اجازه ثبت نام این نوع نهاد را می دهد!

در حال حاضر ، سرپرست از این نظر رضایت ارائه داده است اما اگر فرماندار یک استان تصویب کند ، یک فرد ۱۵ ساله ممکن است بتواند تجارت موفقی را شروع کند.

برای تأسیس شرکت (A / S یا ASA) ، یک بنیانگذار کافی است و حداقل نیمی از بنیانگذاران باید ساکن نروژ باشند و طی دو سال گذشته در نروژ زندگی کرده باشند یا اگر در نروژ اقامت نداشته باشند ، تابعیت یک کشور عضو EEA را داشته باشند.

مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی ، با بهره گیری از متخصصین و وکلای مجرب سرمایه گذاری قادر به انجام امور وکالتی شما عزیزان برای ثبت شرکت در نروژ هستند.

بهترین سرمایه گذاری در نروژ

اگر به دنبال فرصت های سرمایه گذاری و ثبت شرکت در نروژ هستید ، بر اساس گزارش اقتصاد تجارت نروژ در مورد ۲۴۰۰ فرشته تجاری و ۴۵۰۰ شرکتی که آنها در آن سرمایه گذاری کرده اند ، در سه بخش متمرکز خواهید شد: (۱) خرده فروشی ؛ (۲) بنگاه های حرفه ای ، علمی و فنی (۳) مشاغل ساختمانی و صنعتی.

بهترین سرمایه گذاری در نروژ

شرکتهای دارای فناوری رشد بالا ، مانند بسیاری از کشورها ، مورد توجه سرمایه گذاران در نروژ نیستند ، اگرچه خدمات تلفن همراه و مخابرات در سراسر اسکاندیناوی سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب می کند و نروژ نیز از این قاعده مستثنی نیست.

از سوی دیگر صنایع در حال ظهوری مانند انرژی های تجدید پذیر ، صنایع Cleantech و پزشکی یا بیوتکنولوژی در نروژ در حال توسعه است.

در زیر ، مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی با نگاهی عمیق تر به فرصت های تجاری برای این کشور ، اطلاعاتی را جهت آگاهی اولیه متقاضیان سرمایه گذاری در نروژ جمع آوری کرده اند.

تاسیس شرکت خدمات نفت و گاز

همانطور که در ابتدای محتوا هم اشاره شد ؛ نفت و گاز اولین صنعت پیشرو جهانی در نروژ است ، این بخش با ثبات ترین و سودآورترین بخش در نروژ بوده است ، تأسیس شرکت خدمات رسانی نفت و گاز خود بهترین و کوتاهترین راه سرمایه گذاری در این بخش است.

راه اندازی یک تجارت در مراکز خرید

با توسعه سریع اقتصاد کشور و رشد چشمگیر مصرف کنندگان ، سرمایه گذاری در ساخت یک مرکز خرید در هر یک از شلوغ ترین شهرهای نروژ را می توان به عنوان بهترین فرصت های بعدی کسب و کار در نظر گرفت.

در مقایسه با سایر کشورهای اروپای غربی و شرقی ، تعداد کمی مغازه و بوتیک ساندویچ و کافه بار در نروژ وجود دارد ، این موقعیت ها فرصت خوبی برای تجارت در نروژ ، به ویژه در بزرگترین شهر اسلو ایجاد می کنند.

سرمایه گذاری املاک و مستغلات نروژ

مانند بسیاری از کشورهای دیگر ، صنعت املاک و مستغلات در بازارهای مهم اروپایی خود در حال گرم شدن است.

از نظر ریسک سرمایه ، نروژ را می توان با اقتصاد مداوم در حال رشد ، مقررات حمایتی ، سیاست پایدار و دارایی ثروتمند ، به عنوان امن ترین مقصد در نظر گرفت.

راه اندازی فروشگاه محصولات فناوری

به دنبال سرعت بخشیدن به رقمی سازی ، دستورالعمل های جدید و مقررات حمایتی برای نوآوری ، توسعه و فروش محصولات فناوری و راه اندازی مشاغل مرتبط با فناوری از دیگر فرصت های امیدوار کننده در نروژ بوده است.

راه اندازی یک استراحتگاه سیگار در نروژ

ممنوعیت استعمال دخانیات در مکان های عمومی نروژ جای خود را به سالن های سیگار برگ در مکان های مختلف در شهرهای بزرگ سراسر کشور می دهد ، ثابت شده است که افتتاح یکی از این سالن ها زیرمجموعه ضروری برای شهروندان نروژی است.

راه اندازی مرکز خرید غذاهای دریایی

غذاهای دریایی مهمترین ، مطلوب ترین و ظریف ترین غذای وعده غذایی نروژی بوده است ، راه اندازی یک مرکز خرید غذاهای دریایی در قلب یک شهر ، با تولید محلی و ارجحیت غذای مشتری ، یک فرصت تجاری طلایی در نروژ است.

تعمیر و نگهداری اتوماتیک گاراژ

این تجارت تقریباً در هر کشوری با تعداد فزاینده ای از مالکان خودرو کاملاً پایدار و سودآور بوده است.

در نروژ ، با توجه به موقعیت جغرافیایی ، هوای سرد و فرهنگ اجتماعی ، این کار می تواند تجارت جذاب تری داشته باشد. ،خدمات با کیفیت بالا و امکانات آسان برای دسترسی و تکنسین های آموزش دیده یک نهاد بسیار سودآور در نروژ است.

مبلغ مورد نیاز سرمایه گذاری در نروژ

متقاضیان سرمایه گذاری و ثبت شرکت در نروژ ، باید بدانند که احتمالا مبلغ نسبتا بالایی برای سرمایه گذاری نیاز خواهد بود ، آنها حداقل باید اثبات کنند که از پشتیبانی مالی کافی برای ۱۰۰۰۰۰ یورو ، برخوردار هستند.

مبلغ مورد نیاز سرمایه گذاری در نروژ

در زیر مبالغ مورد نیاز برای انواع سرمایه گذاری ها در نروژ بیان شده است و چنانچه مطالعه آن برای شما قانع کننده نیست می توانید از طریق تماس با مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی به جزییات امر پی ببرید.

مبلغ مورد نیاز برای خرید ملک در نروژ

قیمت مسکن سرسام آور نروژ مدتی است که در صدر اخبار قرار گرفته است ، قیمت ها در ماه ژوئن-ژوئیه سال جاری ۵ درصد رشد داشتند که سریعترین رشد از سال ۲۰۱۷ است.

بر اساس برخی گزارش ها ، نرخ های پایین تر وام مسکن و کاهش کمک بانک مرکزی به علت رکورد پایین در طی همه گیر شدن بیماری ، عامل افزایش قیمت ها هستند.

به گفته مدیرعامل اتحادیه کارگزاران املاک و مستغلات نروژ قیمت مسکن در نروژ اکنون به طور متوسط ۷٫۱٪ بالاتر از یک سال قبل است.

بیشترین رشد قیمت هنگام آپارتمان ها در اسلو ثبت شده است ، متوسط قیمت هر ملک مسکونی در پایتخت نروژ از فوریه ۲۰۲۱ تقریباً ۵٫۹ میلیون کرون نروژ بود.

مبلغ سرمایه گذاری در ADR های نروژی

اقتصاد مقاوم نروژ راهی عالی برای متنوع سازی اوراق بهادار سرمایه گذاران بین المللی است ، اما با قرار گرفتن در معرض صنعت نفت و گاز ، سرمایه گذاران باید توجه داشته باشند که کاهش قیمت نفت خام یا سطح تولید ممکن است منجر به چرخش نزولی اقتصاد نروژ شود.

رسیدهای سپرده گذاری آمریکایی (“ADRs”) راهی آسان برای سرمایه گذاران آمریکایی فراهم می کند ، قیمت اکثر این ADR ها از ۱۰ دلار تا ۱۰۰ دلار برای هر سهم است که برای سرمایه گذاران کوچکتر بسیار مقرون به صرفه است.

محبوب ترین ADR نروژیEQNR است که یک شرکت اکتشاف و تولید نفت و گاز است ، این شرکت در ۳۰ کشور و سرزمین فعالیت می کند که دارای ذخیره ۶ میلیارد بشکه نفت و گاز طبیعی است.

این شرکت با سرمایه بازار ۵۸ میلیارد دلار از فوریه ۲۰۲۱ ، یکی از بزرگترین شرکتهای نفت و گاز است.

مبلغ سرمایه گذاری در نروژ با ETF

وجوه قابل معامله در بورس (ETF) ساده ترین راه برای مواجهه سرمایه گذاران با شرکت های نروژ است ، ETF با پرداخت هزینه مدیریت نسبتاً پایین ، سرمایه گذاران را قادر می سازد تا با استفاده از شاخص ETF در بازار گسترده تر ، خرید کنند.

مانند همه سرمایه گذاری ها ، برخی از خطرها از جمله از دست دادن سرمایه ، در این نوع سرمایه گذاری اجتناب ناپذیر است ، محبوب ترین ETF نروژی ، Global X FTSE Nordic با نسبت هزینه ۰٫۵۶٪ ، است.

مزایای سرمایه گذاری در نروژ

نروژ ممکن است به دلیل مناظر بیرونی و نورهای شمالی مشهور باشد اما سرمایه گذاران بین المللی این کشور را به دلیل نرخ رشد آن می شناسند که در مقایسه با نرخ رشد در سایر مناطق منطقه یورو مطلوب است.

مزایای سرمایه گذاری در نروژ

اقتصاد نروژ دارای نرخ رشد شدیدی بوده است که به طور مداوم بهتر از بسیاری از همسایگان اروپایی آن ، به ویژه در دوره رکود اقتصادی عمل کرده است.

سطح بالاتر رشد اقتصادی یک کشور را می توان با تولید ناخالص داخلی بالاتر سرانه تعیین کرد که منجر به ثروت اقتصادی بالاتر شهروندان آن نیز می شود ، آمار جهانی سال گذشته بیان کرده است که نروژ از سال ۲۰۱۹ در رتبه سوم سرانه درآمد جهان قرار دارد.

برخورداری نروژ از منابع طبیعی غنی

از نظر مالی – سطح بالای زندگی و سیستم رفاه یکپارچه مدرن نروژ به یک ذخیره مالی قوی متکی است که با بهره برداری از منابع طبیعی پشتیبانی می شود.

از نظر اقتصادی – اقتصاد نروژ به طور عمده توسط صنعت نفت ، گاز طبیعی ، مواد معدنی ، غذاهای دریایی و انرژی برق آبی سرآمد است ؛ به عنوان مثال ، صنعت نفت بیش از ۲۵٪ از تولید ناخالص داخلی نروژ را تشکیل می دهد.

وجود یک محیط امن تجاری در نروژ

نروژ از نظر قانون و نظم گالوپ به عنوان دومین کشور امن در جهان است ، وضعیت سیاسی پایدار نروژ ، مقررات حمایتی و محیط اجتماعی دوستانه مهمترین عوامل استراتژیک محیطی برای اداره ایمن و آسان تجارت یا سرمایه گذاری است.

به دلیل سطح بالای زندگی و توزیع یکنواخت ثروت ، نروژ با وجود جمعیت ناچیز ۵٫۳ میلیون نفری ، قدرت خرید بالای قابل مقایسه با اقتصادهای بزرگتر نیست و همچنین اولویت نروژی در خرید با کیفیت و مصرف می تواند به عنوان یک عامل مهم و مثبت در انجام تجارت در کشور دیده شود.

نروژ با برخورداری از شهروندان پیشرفته دیجیتالی ، در رده بندی شادترین و ثروتمندترین گروه اجتماعی قرار گرفته اند و علاوه بر این ، بانک جهانی نروژ را از نظر سهولت تجارت به عنوان نهمین رتبه در میان ۱۸۹ کشور رتبه بندی کرده است.

معایب انجام تجارت در نروژ

هزینه بالای زندگی – از نظر اجاره ، غذا و حمل و نقل ، اسلو یکی از گران ترین شهرهای جهان است.

مبلغ بالای سرمایه آغازین – در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی ، مانند انگلستان که هزینه ایجاد همان ساختار قانونی فقط ۱۵ پوند هزینه دارد ، نروژ نیاز به بالاترین سرمایه اولیه ( ۳۰،۰۰۰ NOK ) برای شرکت ها دارد ؛ مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در انگلستان را مرور کنید.

هزینه های بالای کار – نروژ نسبت به بسیاری دیگر از کشورها دارای هزینه کار ، اجاره و مالیات بر درآمد بالاتری است.

بهترین شهرهای نروژ برای سرمایه گذاری

اینکه کدام مکان می تواند مکان خوبی برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در نروژ باشد ، به هدف شما بستگی دارد و اینکه بدانید میزان بازگشت سرمایه شما چقدر است ؟

بهترین شهرهای نروژ برای سرمایه گذاری

شهرهای بزرگ نروژ – اسلو ، برگن ، استاوانگر ، تروندهایم و ترومسو – محل استقرار بسیاری از مشاغل و شرکت های رشد نروژی است و از این رو بیشترین سرمایه گذاری ها در آنها انجام می شود.

اگر می خواهید در هر کدام از این شهرها سرمایه گذاری موفقی را داشته باشید ، سرمایه گذاران معروف به فرشتگان نخبه که خود کارآفرین هستند را فراموش نکنید ، آنها ممکن است به جای تعهد مالی تجربیات و دانش های بسیار ارزشمندی را ارائه دهند.

مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی می توانند شما را با این سرمایه گذاران آشنا کرده و از توصیه های آنها برای موفقیت بیشتر شما استفاده کنند.

چه چیزی اسلو را به بهترین مقصد سرمایه گذاری تبدیل می کند؟

ما معتقدیم هستیم که دلایل زیادی برای این انتخاب وجود دارد:

اسلو از همه نظر جمع و جور است و با مسافت کم تا همه چیز فاصله دارد ، جغرافیایی سریع و آسان برای جابجایی ، جامعه غیررسمی و خواهان برابری فاصله های دیگر را نیز کوتاه می کند.

اسلو در میان ۱۰ تولید کننده برتر جهانی است که آماده و مایل به استفاده از فناوری نسل بعدی است ، اسلو عملکرد بالایی برای اینترنت دارد و در یک مطالعه مهم در مورد زیرساخت های دیجیتال ، از بین ۱۰۰ شهر رتبه ۸ را به خود اختصاص داد.

منطقه اسلو حدود ۲۴۵۰۰۰ شرکت کوچک و بزرگ را در خود جای داده است ، در کل ، ۸۷ سرمایه گذاری در مشاغل اسلو در سال ۲۰۱۹ انجام شده است که نسبت به سال های قبل بیشتر بوده است.

اگر شما یک کارآفرین با یک ایده عالی و یک برنامه محکم هستید کارشناسان موسسه رجبی می توانند به شما کمک کنند تا در شبکه سرمایه گذاری اسکاندیناوی جذب شوید ، این شبکه با بیش از ۳۰۰۰۰۰ عضو ، بخشی از بزرگترین شبکه سرمایه گذاری در جهان است.

در بخش مربوط به بهترین شهرها برای ثبت شرکت اطلاعات بیشتری از سایر شهرهای نروژ برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت مطالعه خواهید کرد.

هزینه های ثبت شرکت در نروژ

هزینه ثبت یک شرکت محدود خصوصی ۵۵۷۰ NOK است ، یک شرکت تجارت الکترونیکی در نروژ ، ۱۵۰،۰۰۰ یورو سرمایه کل و حداقل ۳۰،۰۰۰ یورو سرمایه گذاری اولیه می خواهد.

هزینه های ثبت شرکت در نروژ

برای آن دسته از سرمایه گذارانی که علاقه و تخصص در صنعت پوشاک دارند ، برای طراحی آنلاین یک فروشگاه لباس و لوازم جانبی به دنبال سرمایه ۵۰،۰۰۰ یورویی است.

سرمایه مورد نیاز یک شرکت گزارش دهنده امتیازات ورزشی ۳۵۰،۰۰۰ یورو و حداقل سرمایه گذاری ۲۵،۰۰۰ یورو است ، شما می توانید صنعت و سطح سرمایه گذاری خود را انتخاب کنید و با راهنمایی کارشناسان ما اقدام به شروع تجارت کنید.

هزینه تاسیس شعبه در نروژ

هزینه کلی برای افتتاح شعبه یک شرکت محدود خارجی در نروژ می تواند ۳۹۹ یورو باشد ، گواهی ثبت شرکت دیجیتال است و اسناد دیجیتال از طریق ایمیل ارسال می شود ، حداقل سرمایه سهام ۰،۰۰ یورو بوده و هزینه نسبت به هزینه ثبت شرکت کامل ۵۷۰۵ NOK ، مقرون به صرفه تر است.

اگر مایل به تاسیس یک شعبه در نروژ هستید مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی می توانند به شما کمک کنند ، قابل ذکر است که کارشناسان تاسیس شرکت ما در موسسه رجبی کمترین درصد وکالت جهت انجام امور ثبت شرکت در خارج از کشور را دریافت می کنند.

هزینه ثبت شرکت در ترکیه بسیار پایین تر از این اعداد است ، با مطالعه مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه حتما شگفت زده خواهید شد.

مراحل ثبت شرکت در نروژ

هنگامی که یک شرکت محدود خصوصی راه اندازی می کنید ، به طور خلاصه باید نامی را انتخاب کنید ، شرکت را پیدا کنید و سرمایه سهام خود را بدست آورید ، سپس شرکت باید ثبت شود ، این متن اطلاعات لازم جهت راه اندازی یک شرکت محدود را با توضیحاتی درباره نحوه ثبت نام شرکت در اختیارتان قرار می دهد.

مراحل ثبت شرکت در نروژ

مراحل تاسیس شرکت در نروژ برای با توجه به هویت بنیانگذاران با هم تفاوت دارد ؛ به این معنا که ثبت شرکت برای دارندگان شماره ملی نروژ یا شماره D با افرادی که فاقد آن هستند تفاوت دارد.

در اینجا ما شرط را بر این می گذاریم که بنیانگذاران می خواهند یک شرکت محدود در نروژ تاسیس کنند و تعدادی از آنها هم فاقد شماره شناسه ملی نروژ هستند ، بنابراین با ما باشید و مراحل آن را مطالعه کنید.

مراحل ثبت شرکت برای بنیانگذاران بدون شماره ملی نروژی

برای راه اندازی یک شرکت محدود ، باید یک سند تأسیس ایجاد کنید ؛ قبل از انجام این کار ، ممکن است بخواهید در مورد مواردی از جمله اینکه چه کسی در هیئت مدیره شرکت می نشیند و نام شرکت چیست فکر کنید.

همچنین باید در نظر بگیرید که آیا شرکت به حسابرس نیاز دارد و این شخص باید چه کسی باشد.

اگر شرکتی حسابرس را انتخاب کند ، این باید در اساسنامه قید شود ، در صورت تحقق تعدادی از معیارها ، ممکن است برخی از شرکت های محدود تصمیم بگیرند که حساب های سالانه شرکت مورد بازرسی قرار نگیرد.

ما این را انصراف از حسابرسی می نامیم ، لطفا توجه داشته باشید که شما باید حسابهای سالانه را به حسابداری ثبت کنید حتی اگر قرار نیست حسابرسی شوند.

ساده ترین راه برای راه اندازی شرکت محدود ، استفاده از سند الکترونیکی تأسیس است ، اگر سند تأسیس الکترونیکی را انتخاب کنید ، در طول مسیر با پر کردن آن به روند کار کمک خواهید کرد و اطلاعات بر اساس مقررات بررسی می شوند ، سپس می توانید از صحت محتوای سند تأسیس اطمینان حاصل کنید.

وقتی فرم تکمیل شد ، هرکسی سهام شرکت دارد باید تفاهم نامه همکاری را به صورت الکترونیکی امضا کند ، در این مورد به هرکسی که قرار است امضا کند پیامی ارسال می شود ، پیام را می توان در صندوق ورودی در آلتین یافت.

مراحل پس از امضای سند ثبت شرکت

پس از امضای همه بنیانگذاران ، سند تأسیس کامل را در صندوق ورودی خود در آلتین دریافت خواهید کرد ، سپس اساسنامه شرکت نیز ارائه می شود که براساس آنچه در فرم پر کرده اید تنظیم می شود.

برای ثبت شرکت ، باید “رفتن به ثبت نام در ثبت شرکت های تجاری” را انتخاب کنید ، سپس مستقیماً وارد پر کردن اعلان ثبت هماهنگ می شوید و اطلاعاتی که در سند بنیاد پر کرده اید مستقیماً به این فرم منتقل می شود.

یک شرکت زمانی تاسیس می شود که آخرین بنیانگذار تفاهم نامه همکاری را امضا کرده است ، شرکت ها به طور معمول تا زمانی که ثبت شوند نمی توانند تعهداتی را به عهده بگیرند ، زمان رسیدگی به پرونده های مرکز ثبت Brønnøysund در طول سال متفاوت است.

مالیات شرکت ها در نروژ

هنگام افتتاح شرکتی در نروژ که به عنوان یک شرکت با مسئولیت محدود فعالیت می کند ، سرمایه گذاران باید از سیستم مالیات که در این مورد قابل اجرا است آگاه باشند.

مالیات شرکت ها در نروژ

تیم مشاوران ما در تشکیل شرکت در نروژ می توانند با مشاوره گسترده در مورد کلیه مالیاتی که تحت این فرم کسب و کار قرار می گیرند ، کمک کنند اما مهم است که بدانید موارد زیر اعمال می شود:

  • مالیات بر سود شرکت باید در دو سال پرداخت شود.
  • سود پرداختی به سهامداران شرکت مشمول مالیات است.
  • شرکت همچنین دارای مالیات بر ارزش افزوده است و هنگامی که شرکت گردش مالی سالانه حداقل ۵۰،۰۰۰ NOK داشته باشد ، ثبت نام در آن اجباری است.
  • بسته به محصولات یا خدمات مورد معامله شرکت می تواند نرخ مالیات بر ارزش افزوده پایین تری را داشته باشد.

نرخ مالیات بر سود شرکت ها در نروژ

در نروژ ، نرخ مالیات بر درآمد شرکت ها مالیاتی است که از شرکت ها دریافت می شود ، مبلغ آن براساس درآمد خالص شرکت ها هنگام انجام فعالیت های تجاری خود ، به طور معمول در طول یک سال کاری به دست می آید ، معیاری که ما استفاده می کنیم به بالاترین نرخ برای درآمد شرکت ها اشاره دارد ، درآمد حاصل از نرخ مالیات شرکت ها منبع مهم درآمد دولت نروژ است.

نرخ مالیات اصلی برای شرکت ها به طور کلی ۲۲٪ است که از ۱ ژانویه هر سال اعمال می شود ، اما نرخ اصلی مالیات بر درآمد مشمول قانون مالیات بر شرکت های نفت نروژ ۷۸٪ است.

مالیات بر درآمد در نروژ

قبل از راه اندازی مشاغل در نروژ ، ارزیابی اینکه آیا فعالیت های تجاری برای نروژ قابل مالیات است یا خیر

مهم است ، به این میزان ، اگر مشاغل یک شرکت خارجی در نروژ مشمول مالیات باشد ، فعالیت ها به طور معمول با همان اصول مالیاتی و نرخ مالیات شرکت های نروژی مشمول خواهد شد.

شرکت هایی که در خارج از کشور اقامت دارند فقط در فعالیت های اقتصادی خود در نروژ مشمول مالیات می شوند ، کلیه فعالیت های تجاری در نروژ یا مدیریت شده از نروژ به طور کلی مشمول مالیات نروژ هستند ، مگر اینکه در معاهده مالیاتی قابل اجرا پیش بینی شده باشد.

اگر این شرکت درآمد خود را با مالیات به نروژ تولید کند.

شرکت موظف است اظهارنامه مالیاتی سالانه را ارائه دهد ، ثبت مالیات شرکتی خاصی وجود ندارد ، اما اداره مالیات انتظار دارد که همه نهادهای ثبت شده تعهدات مختلف گزارش را رعایت کرده و اظهارنامه مالیات شرکت ها را ارائه دهند.

مالیات بر ارزش افزوده

نرخ استاندارد مالیات بر ارزش افزوده شرکت ها ۲۵٪ است ، شرکت های با گردش مالی سالانه بیش از ۵۰،۰۰۰ کرون باید به عنوان پرداخت کننده مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کنند.

زمان پرداخت مالیات شرکت ها

سال مالیات بر درآمد به طور معمول از ۱ ژانویه تا ۳۱ دسامبر ادامه دارد ، و ارزیابی ها حداکثر تا ۱ دسامبر سال تقویمی بعدی صادر می شود ، شرکت ها هم در پیش پرداخت و هم در صورت تسویه حساب نهایی در سال تقویمی ، مسئولیت دارند.

مقامات مالیاتی میزان دو پرداخت اول را بر اساس درآمد سال قبل تخمین می زنند ، پرداخت نهایی بر اساس اظهارنامه مالیاتی است که شرکت ها باید تا ۳۱ ماه مه به صورت الکترونیکی ثبت کنند.

شرکت هایی که سال مالی دیگری به غیر از سال تقویم دارند ممکن است در موارد خاص از سال مالی برای اهداف مالیاتی استفاده کنند (به عنوان مثال اگر آنها متعلق به یک گروه خارجی با یک سال انحرافی حسابداری باشند ، ممکن است از سال مالی گروه برای اهداف مالیاتی استفاده کنند).

مالیات کارمندان و کارفرمایان

سهم مالیات کارمندان شرکت ها ۸٫۲٪ از درآمد ناخالص حاصل از کار است و سهم کارفرمایان براساس مناطق متفاوت است و از ۰٪ تا ۱۴٫۱٪ است و سهم سایر انواع درآمد شخصی (به عنوان مثال حقوق بازنشستگی) ۵٫۱ درصد است.

خرید شرکت آماده در نروژ

اگر به دنبال سرمایه گذاری و ثبت شرکت در نروژ به صورت فوری هستید ، مشاوران ما می توانند در این راه شما را یاری کنند ، شما می توانید در طی ۳ روز کاری پس از ارائه مدارک مورد نیاز KYC ، صاحب یک شرکت نروژی با یک حساب بانکی موجود در نروژ شوید.

خرید شرکت آماده در نروژ

هزینه خرید شرکت آماده در نروژ می تواند از ۱۵۹،۰۰۰ یورو شروع شود ، برخی از شرکت های آماده که برای فروش گذاشته شده اند ، در حال حاضر بیکار می باشند اما حساب بانکی شرکت فقط برای تزریق حداقل سرمایه پرداخت شده استفاده می شود.

مزایای خرید شرکت آماده در نروژ

با ثبت شرکت جدید در نروژ و افتتاح حساب بانکی جدید شرکتی ، بسته به عواملی مانند ملیت مدیران و سهامداران ، روند کار تقریباً ۱۰ تا ۱۲ هفته طول خواهد کشید ، این به این دلیل است که دولت و بانک ها قبل از تأیید ثبت شرکت یا افتتاح حساب بانکی شرکتی ، نیاز به بررسی های دقیق KYC دارند اما خرید شرکت آماده همان گونه که اشاره شد ، روندی بسیار کوتاه تر را طی می کند.

شرکت های آماده در نروژ ، از نظر قانونی با تمام مقررات نروژ مطابقت دارد ، هنگام خرید شرکت آماده در نروژ ، اعتبار سازمان با مشتریان و شرکا افزایش می یابد.

تعداد سال های فعالیت یک شرکت می تواند بر تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری سرمایه گذاران بالقوه یا شرکت های بزرگ در این تجارت تأثیر بگذارد ، داشتن یک شرکت آماده به این معنی است که شرکتی که می خواهید خریداری کنید چندین سال است که ثبت شده است و می توانید بر اعتبار کسب و کار خود را اضافه کنید.

شرکت آماده در نروژ از قبل شماره ثبت دارد و از این رو می تواند بلافاصله تجارت خود را آغاز کند.

شركت های آماده در نروژ ، گرفتن وام بانكی برای سرمایه گذاری را آسان تر می كنند ، زیرا ایده ماندگاری را ارائه می دهند و برای بانك ها به عنوان یك سرمایه گذاری قابل اعتماد به نظر می رسند.

معایب خرید شرکت آماده در نروژ

همانطور كه یكی از مزایای یك شركت آماده می تواند وجود قبلی آن باشد ، ضرر اصلی یك شركت آماده نیز می تواند عدم اطمینان به گذشته مربوط به آن در نروژ باشد.

هنگامی که یک شرکت آماده در نروژ از یک مالک به یک مالک دیگر منتقل می شود ، تنها اقلام اساسی که سهامداران هستند تغییر می کنند ، قانون حقوقی جداگانه این شرکت به این معنی است که تغییر در اشخاصی که مالک شرکت هستند به هیچ وجه بر وجود تجارت یا سابقه آن تأثیری ندارد.

خریداران بالقوه یک شرکت آماده که قبلاً معامله کرده اند ، باید بدانند دقیقاً چه چیزی را می خرند ، یعنی اینکه این شرکت در گذشته چه کاری انجام داده است.

خریداران شرکت آماده در نروژ ، مسئولیت مستقیم کلیه بدهی های شرکت آماده و بدهی های جاری و آتی را می پذیرند ، بدهی ها هم آن هایی هستند که هنگام خرید تنها مبلغی از آن ها مشخص می شوند و باقی مانده ممکن است هنگام انتقال سهام ناشناخته یا فاش نشده باشند و در آینده نمایان شوند.

خوب است بدانید سرمایه گذاری در آلمان هم می تواند مزایای بسیاری برای شما داشته باشد ، شرایط خرید شرکت آماده در آلمان را در مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان بخوانید.

شاخص های اقتصادی برای ثبت شرکت در نروژ

نرخ بیکاری کلی نروژ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ از ۴٫۸ درصد در دوره قبل به ۵ درصد افزایش یافت ، زیرا تعداد بیکاران با ۴۰۰۰ نفر افزایش به ۱۴۱ هزار نفر رسید ، در حالی که تعداد شاغلان با ۷۰۰۰ کاهش به ۲٫۶۹۹ میلیون نفر رسید ، این درحالی است که نرخ بیکاری در سال قبل ۳٫۸ درصد بود.

شاخص های اقتصادی برای ثبت شرکت در نروژ

نرخ بیکاری جوانان ۱۲٫۸ درصد در سال ۲۰۲۱ تخمین زده شده است و نرخ افرادی که شاغل هستند ، ۶۷٫۲ درصد است.

وضعیت نرخ تورم در نروژ

نرخ تورم سالانه در نروژ در ماه مه ۲۰۲۱ از ۳٫۰ درصد در ماه قبل به ۲٫۷ درصد کاهش یافت و کمتر از انتظار بازار یعنی ۲٫۹ درصد بود ، این مقدار پایین ترین نرخ تورم یاد شده از ژانویه بود.

نرخ تورم برای حمل و نقل (۱٫۵ درصد در مقابل ۲٫۴ درصد در آوریل) ، مبلمان و تجهیزات خانگی (۲٫۸ در مقابل ۵٫۶ درصد) و تفریح و فرهنگ (۲٫۸ درصد در مقابل ۳٫۸ درصد) کاهش یافت ، در همین حال ، این نرخ برای مسکن و آب و برق (۷٫۶ درصد در مقابل ۶٫۸ درصد) افزایش یافت.

وضعیت سود بانک ها در نروژ

به دلیل وجود بیماری Covid19 ، ضرر وام بانک ها در نروژ در بالاترین سطح از زمان بحران مالی بود و بیمه گذاران زندگی و صندوق های بازنشستگی سود کمتری را ثبت کردند ، از سوی دیگر ، سودآوری اساسی بیمه های غیر زندگی بهبود یافته است ، که نشان دهنده رشد مشخص حق بیمه و رشد کمتر در پرداخت مطالبات است.

کل سودهای قبل از مالیات بانک های نروژی در سال ۲۰۲۰ به ۰٫۹ درصد از کل دارایی های ATA رسیده است ، در حالی که در سال ۲۰۱۹ ، ۱٫۳ درصد بوده است ، افزایش قابل توجه زیان وام دلیل اصلی وخیم شدن درصد مربوط به سود بود ، به طور کلی ، زیان وام بانک ها ۰٫۵ درصد از حجم وام را نشان می دهد که بالاترین سطح از زمان بحران مالی است.

هزینه اجاره و درصد مالیات در نروژ

اجاره یک آپارتمان در پایتخت نروژ به طور متوسط ۱۴٫۳ هزار کرون نروژ در هر ماه هزینه دارد ، در حالی که برگن با متوسط اجاره ماهانه ۱۲٫۲ هزار کرون نروژ در رده دوم قرار دارد.

نرخ مالیات عمومی با نرخ ثابت ۲۲٪ دریافت می شود ، پایه مالیات بر درآمد عمومی شامل همه دسته های درآمد مشمول مالیات (به عنوان مثال درآمد حاصل از اشتغال ، تجارت و سرمایه) است.

بهترین شهرهای نروژ برای ثبت شرکت

قطعا پایتخت هر کشوری از اولین شهرهایی است که برای ثبت شرکت واجد شرایط است و این به دلیل تجارت متمرکز در پایتخت کشورها می باشد ، مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی در این بخش شرایط شهرهای اسلو و برگن را به عنوان بهترین شهرها برای ثبت شرکت بررسی کرده اند.

بهترین شهرهای نروژ برای ثبت شرکت

شرایط اسلو برای ثبت شرکت

اسلو دارای اقتصادی متنوع و قدرتمند است ، تولید ناخالص داخلی اسلو در سال های گذشته بالغ بر ۶۴ میلیارد یورو (سرانه ۹۶۰۰۰ یورو) بود که بالغ بر ۲۰٪ از تولید ناخالص داخلی را پوشش می داد ، نباید فراموش کرد که یک گروه کامل از شرکت های نفت و گاز در اسلو مستقر هستند.

شهر اسلو با توجه به دارا بودن نیروی کار جوان و تحصیل کرده و اینکه پر جمعیت ترین شهر و پایتخت نروژ است ، یکی از بهترین شهرهای این کشور برای ثبت شرکت به شمار می رود.

متوسط حقوق در اسلو در حدود ۳۶۰۰ دلار در ماه است و این رقم یکی از بالاترین میانگین های حقوق برای پایتخت های اروپا به شمار می رود ، زیرا این شهر در لیست پنج شهر گران جهان برای زندگی قرار دارد.

اسلو با بالاترین قیمت اجاره در نروژ از سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ بوده است ، برای اجاره یک مسکن در پایتخت نروژ به طور متوسط ۱۴٫۳ هزار کرون نروژ در ماه هزینه می شود.

شرایط شهر برگن برای ثبت شرکت

شهر برگن پایگاه اصلی نیروی دریایی سلطنتی نروژ (در هاكونسورن) است و فرودگاه بین المللی آن فلسلند ، بزرگترین هلیكوپورت برای صنعت نفت و گاز دریای شمال نروژ است ، یکی از بزرگترین مراکز خرید نروژ نیز ، Lagunen Storsenter ، با فروش خرده فروشی ۲٫۸ میلیارد کرون نروژ و حدود ۴٫۶ میلیون بازدیدکننده در برگن واقع شده است.

برگن به عنوان پایتخت غیررسمی منطقه ای شناخته می شود که به نروژ غربی معروف است و به عنوان دروازه ورودی به فیوردهای معروف نروژ شناخته می شود و به بازار عرضه می شود و به همین دلیل به بزرگترین کروزهای نروژ تبدیل شده است.

این شهر دومین شهر پر جمعیت و مهم نروژاست که به دلیل دارا بودن نیرو های کار تحصیل کرده یکی از شهر های مهم نروژ به عنوان سرمایه گذاری به شمار می رود.

هزینه اجاره در شهر برگن ۲،۰۹۳ دلار برای هر ماه است که پس از اسلو گرانترین هزینه اجاره را در نروژ دارد.

شخصی که در برگن کار می کند معمولاً سالانه حدود ۴۶۷،۰۰۰ NOK درآمد کسب می کند ، دامنه حقوق از ۱۱۸،۰۰۰ NOK (کمترین میانگین) تا ۲،۰۸۰،۰۰۰ NOK (بالاترین میانگین ، از حداکثر حقوق واقعی اندکی بیشتر است) این متوسط حقوق سالانه شامل مسکن ، حمل و نقل و سایر مزایا است.

۵۰ درصد از شاغلان در برگن ۴۸۶،۰۰۰ NOK یا کمتر در ماه کسب درآمد دارند و ۵۰ درصد باقی مانده بیشتر از مقدار ذکر شده در ماه کسب می کنند.

طرح تجاری برای ثبت شرکت در نروژ

برای تاسیس یک شرکت جدید در نروژ ، ابتدا باید طرح تجاری خود را به مقامات ویزای سرمایه گذاری پیشنهاد دهید ، اگر آنها آن را تأیید کنند و بودجه سرمایه گذاری کافی داشته باشید ، می توانید تجارت خود را شروع کنید.

طرح تجاری برای ثبت شرکت در نروژ

طرح کسب و کار سندی مکتوب است که به تفصیل شرح می دهد چگونه یک کسب و کار – معمولاً یک شرکت نوپا – اهداف خود را تعریف می کند و دستیابی به اهداف خود را چگونه انجام می دهد ، یک طرح تجاری نقشه راه کتبی شرکت را از دیدگاه بازاریابی ، مالی و عملیاتی ترسیم می کند.

برنامه های تجاری اسناد مهمی هستند که قبل از ایجاد سابقه اثبات شده توسط یک شرکت ، برای جذب سرمایه استفاده می شوند ، آن ها همچنین یک روش خوب برای شرکت ها هستند تا بتوانند هدف خود را ادامه دهند.

اهمیت ایده پردازی در موفقیت طرح تجاری

با اینکه طرح تجاری برای مشاغل جدید بسیار مفید است ، اما هر شرکتی باید یک طرح تجاری داشته باشد ، در حالت ایده آل ، این طرح به صورت دوره ای بررسی و به روز می شود تا ببینید آیا اهداف برآورده شده اند یا تغییر و تحول یافته اند.

گاهی اوقات ، یک طرح تجاری جدید برای یک کسب و کاری ایجاد می شود که تصمیم گرفته است در یک مسیر جدید حرکت کند.

اول از همه ، متقاضی ثبت شرکت باید یک طرح کسب و کار تهیه کند که ایده کسب و کار وی ، مشتریان بالقوه ، برنامه های بازاریابی ، اطلاعات رقبا ، موقعیت مالی و بودجه و همچنین چگونگی برنامه ریزی برای تأمین مالی و راه اندازی و اداره تجارت خود را شرح دهد ، مهم است که فرد برای تهیه این برنامه زمان کافی را صرف کند.

انتخاب نوع کسب و کار برای طرح تجاری

همچنین باید در نظر بگیرید که می خواهید چه نوع شغلی ایجاد کنید ، چندین نوع کسب و کار مختلف وجود دارد که متداول ترین آن ها در نروژ انحصار شرکت ها و شرکت های محدود است ، گزینه سوم مشارکت های عمومی است.

در مشاغل انحصاری و مشارکت های عمومی ، شخصاً مسئول بدهی شرکت هستید ، از طرف دیگر ، در یک شرکت محدود ، شما فقط در صورت ورشکستگی مسئول سرمایه سهام پرداخت شده هستید ، بسیاری از مشاغل به صورت انحصاری راه اندازی می شوند و بعداً به شرکت های محدود تبدیل می شوند.

در مرحله بعدی شما باید تجارت خود را به ثبت برسانید.

سرمایه اولیه و حقوق صاحبان سهام

بسیاری از افرادی که ثبت شرکت را شروع می کنند ، مدت هاست که قصد انجام این کار را داشته اند پس مقدار زیادی برای این هدف پس انداز کرده اند ، اگر سرمایه زیادی جمع نکرده باشند ، لازم است قبل از تأسیس تجارت خود ، هزینه انجام این کار را در نظر داشته باشند ، برای پرداخت هزینه تجهیزات و غیره به طور کلی به پول نقد نیاز خواهند داشت.

پوشش بیمه در طرح تجاری

در طرح تجاری خود باید پوشش بیمه را نیز در نظر بگیرید ، هنگام راه اندازی شرکت ، اطمینان از داشتن پوشش بیمه کافی ، مهم است ، برخی از بیمه نامه ها وجود دارد که شما ملزم به داشتن آن ها هستید ، شما ملزم به داشتن بیمه جبران خسارت کارگران و بیمه مسئولیت وسایل نقلیه موتوری هستید.

علاوه بر این ، یک طرح بازنشستگی شغلی اجباری مورد نیاز است ، شما باید بیمه معلولیت ، بیمه عمر طولانی و بیمه آتش سوزی و سرقت داشته باشید ، تعدادی بیمه نامه اضافی مانند بیمه مسافرتی و بیمه درمانی وجود دارد که تهیه آنها ممکن است عاقلانه باشد.

اخذ اقامت نروژ از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

اگر تابعیت یک کشور اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا را ندارید و قصد دارید در نروژ شغلی را اداره کنید ، باید اجازه اقامت داشته باشید که به شما امکان کار در اینجا را بدهد.

اخذ اقامت نروژ از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

می توانید اطلاعات مربوط به شرایط و ضوابط اجازه اقامت را در وب سایت اداره مهاجرت نروژ (UDI) بیابید.

اگر قصد دارید به نروژ بروید و همچنین شرکت خود را اینجا راه اندازی کنید ، مواردی وجود دارد که باید بدانید.

اولاً ، ثبت مشاغل در نروژ به طور خودکار به شما حق کار در اینجا را نمی دهد ، قانون کلی این است که همه شهروندان خارجی برای کار در نروژ به اجازه اقامت نیاز دارند.

بسته به کشور مبدا شما شرایط مختلفی برای دریافت اجازه اقامت وجود دارد ، شهروندانی که از کشوری خارج از اتحادیه اروپا می آیند ، برای دریافت اجازه اقامت برای کار در نروژ باید به UDI مراجعه کنند ، این توصیه دقیقا در وب سایت سفارت نروژ در ایران نیز برای ایرانیان بیان شده است.

ویزای سرمایه گذار نروژ چیست؟

مقامات نروژی با آغوش باز از سرمایه گذاری خارجی استقبال می کنند ، آنها ویزای سرمایه گذار را برای جذب سرمایه گذاری به کشور معرفی کرده اند ، در صورت رعایت شرایط ، می توانید به نروژ بروید و به اقامت دائم برسید.

تقریباً هرکسی که شرایط را رعایت کند واجد شرایط ویزای سرمایه گذاری نروژ می شود.

برای واجد شرایط بودن ویزای سرمایه گذار نروژ ، باید چند شرط را انجام دهید ؛ اولین مورد این است که شما باید واجد شرایط ورود به نروژ باشید.

شما باید پاسپورت معتبری از کشوری که در آن زندگی می کنید داشته باشید و همچنین ، شما نباید سوء سابقه تروریستی یا زندان یا قاچاق انسان و سایر فعالیتهای غیرقانونی را داشته باشید.

اگر به جرمی محکوم شده اید و نمی توانید سابقه ای پاک ارائه دهید ، ورود به نروژ مجاز نیست ، شما به طور خودکار واجد شرایط ویزای سرمایه گذاری نروژ نمی شوید.

صندوق های سرمایه گذاری اولیه

متقاضیان ویزای سرمایه گذار نیز باید بودجه کافی داشته باشند ، حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری در نروژ ۱۰۰۰۰۰ یورو است ، شما باید ثابت کنید که کمترین مبلغ را برای واجد شرایط بودن برای ویزای سرمایه گذار دارید.

لطفا توجه داشته باشید که ممکن است معیارهای صلاحیت ویزای سرمایه گذار نروژ تغییر کند ، به غیر از صندوق سرمایه گذاری اولیه ، شما باید پول کافی برای تأمین هزینه های خود در نروژ را داشته باشید ؛ نروژ کشوری بسیار گران قیمت است و استقلال مالی یک ضرورت است. اگر خانواده شما در سفر با شما هستند ، باید بتوانید از آنها حمایت کنید.

در چه زمینه های تجاری می توانید سرمایه گذاری کنید؟

سرمایه گذاری از طریق ویزای سرمایه گذار باید اشتغال زایی کند ، این اقدام باید کمک قابل توجهی به اقتصاد نروژ کند.

عمده فعالیت های تجاری نروژ نفت و گاز است ، عاقلانه خواهد بود که یک زمینه تجاری را انتخاب کنید که پایدار باشد و آینده درخشانی داشته باشد.

با این حال ، در زمان درخواست ، دولت نروژ ممکن است محدودیت هایی را تعیین کند ، شما می توانید در بخش غذاهای دریایی ، انرژی سبز ، نفت و گاز ، بخش IT و غیره در نروژ سرمایه گذاری کنید (در بخش مربوط به بهترین سرمایه گذاری ها در نروژ نیز درباره مشاغل بیشتر صحبت شده بود) همچنین در مقاله کار در نروژ می توانید ن=مشاغل مورد نیاز و حقوق و دسمتزد هر یک را با جزییات بیشتر بخوانید.

پیوستن خانواده از طریق ویزای سرمایه گذاری

یکی از مزایای اصلی ویزای سرمایه گذار آوردن خانواده است ، شما می توانید همسر یا شریک حقوقی خود و فرزند زیر ۱۸ سال خود را به نروژ بیاورید.

لازمه به وجود آوردن خانواده استقلال مالی است ، شما باید بتوانید از نظر مالی حمایت کنید ، شما باید بتوانید از خانواده خود حمایت کنید تا زمانی که کسب و کار یا سرمایه گذاری شما به سود برسد.

ویزای سرمایه گذاری و اقامت دائم و تابعیت نروژ

مقامات برای ویزای سرمایه گذار نروژ به شما اجازه اقامت یک ساله را می دهند ، اگر هنوز واجد شرایط هستید ، از قوانین پیروی می کنید و شرایط را برآورده می کنید ، مقامات مجوز را برای یک سال دیگر تمدید می کنند ، پس از سه سال زندگی در نروژ ، می توانید برای اقامت دائم درخواست دهید.

اولین شرط برای تابعیت زندگی در نروژ به مدت هفت سال است ، دولت شرایط لازم را برای آن تعیین خواهد کرد ، هنگامی که این مورد اول را تحقق بخشید ، می توانید با مراجعه به مقامات درخواست اطلاعات بیشتر کنید.

سرمایه گذاری در مناطق ویژه نروژ

سواحل اسلو یکی از بهترین مناطق برای سرمایه گذاری در بخش دریایی است ، زیرا این شهر دارای نزدیک به ۸۰ شرکت است.

سرمایه گذاری در مناطق ویژه نروژ

منطقه صنعتی Grünerløkka در شهر اسلو

Grünerløkka در گذشته منطقه ای از طبقه کارگر بوده و کارخانه های زیادی در امتداد رودخانه Akerselva داشته است ، این رودخانه در صنعتی سازی نروژ در نیمه دوم قرن نوزدهم قسمت مرکزی بود ، زیرا رودخانه به آسیاب ها ، کارخانه ها و کارگاه ها نیرو می داد.

به همین دلیل ، کل محله پر از ساختمان های صنعتی قدیمی است ، بیشتر ساختمان ها عملکرد قدیمی خود را از دست داده اند و امروزه به خانه ها ، کافه ها ، گالری ها ، مدارس هنری (اداری) تبدیل شده اند.

منطقه vulkan در شهر اسلو

Vulkan یک پروژه توسعه با معماری سازگار با محیط زیست با انواع ویژگی های پایدار است ، ساختمان های مدرن موجود در خیابان با محله قدیمی که در آن واقع شده است کاملاً در تضاد است.

Vulkan شرکت های مختلف و افراد زیادی را برای سرمایه گذاری گرد هم می آورد ، اولین سالن غذای اسلو (Mathallen) ، مدارس ، هتل ها و آپارتمان ها را در Vulkan پیدا می کنید.

مناطق تجاری موجود در برگن ، نروژ

برگن همچنین دارای تعداد زیادی از مراکز تجاری (CoE) در مناطق مختلف است ، در این میان مرکز تخصصی جهانی (GCE) در فناوری اقیانوس ، مرکز برتری نروژ (NCE) Maritime CleanTech و مرکز تخصصی نروژ (NCE) در رسانه ها ، قطب پیشرو بین المللی برای نوآوری در رسانه و فناوری در نروژ است.

سرمایه گذاران می توانند در یکی از بزرگترین مراکز خرید نروژ ( Lagunen storsente) با گردش مالی بیش از ۲،۵۴۰ میلیارد کرون ، در شهر برگن سرمایه گذاری کنند.

سرمایه گذاری در مناطق ویژه پرتغال بدون اخذ مالیات را در مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در پرتغال بخوانید.

مزایا و معایب ثبت شرکت در نروژ

انجام سرمایه گذاری و ثبت شرکت در نروژ مزایای زیادی را برای متقاضیان ثبت شرکت به همراه دارد ، نروژ کشوری پیشرفته است و دولت انگیزه های مختلفی را برای کارآفرینان در نظر می گیرد ، این کشور بخشی از منطقه تجارت آزاد است ، بنابراین یک سرمایه گذار تمام مزایای فوق را در نظر می گیرد و به دنبال مراحل ثبت شرکت در نروژ است.

مزایا و معایب ثبت شرکت در نروژ

روش ثبت نام سریع

انجام تجارت در نروژ کاملاً ساده است زیرا یک شرکت می تواند در مدت زمان یک ماه با تشریفات کمتری ادغام شود ، روند تاسیس یک شرکت در نروژ سریع و ساده است ، شرکت ها به راحتی با اسناد و مدارک کمتر نسبت به سایر کشور ها و کارهای اداری در نروژ تأسیس می شوند.

ساختار مالکیت

نیازی به انتصاب مدیران مقیم در نروژ نیست ، از این رو افراد غیر مقیم می توانند صلاحیت انتصاب به عنوان مدیر یک شرکت را داشته باشند ، این شرکت می تواند متعلق به سهامداران خارجی باشد ، به دلیل ساختار مالکیت ، این کشور مقصدی ترجیحی برای ادغام شرکت است.

سهولت انجام تجارت در نروژ

نروژ به دلیل سهولت انجام تجارت در رتبه ۲۵ جهان قرار دارد ، از این رو سرمایه گذاران و کارآفرینان ، ثبت شرکت در نروژ را ترجیح می دهند ، مشوق های زیادی برای انجام تجارت در نروژ در نظر گرفته شده است ، این مشوق ها شامل اشکال مختلف کسر مالیات و یارانه برای شرکت هایی است که در زمینه های تحقیق و توسعه در بخش های انرژی و نفت فعالیت می کنند.

مناطق آزاد تجاری متعدد در نروژ

چندین منطقه تجارت آزاد برای انجام تجارت در نروژ وجود دارد ، Svalbard یک منطقه تجارت آزاد خاص در نروژ است که اشکال خاصی از مزایا مانند ۱۰۰٪ مالیات و معافیت مالیات بر ارزش افزوده را ارائه می دهد ، به همین دلیل ، بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح می دهند برای ثبت شرکت در نروژ به این مناطق مراجعه کنند.

نرخ فساد پایین در نروژ

طبق شاخص شفافیت بین الملل ، نروژ به عنوان یکی از کم فساد ترین کشورها در جهان شناخته می شود ، این کشور برای مقابله با فعالیت های فساد و پولشویی در رتبه ۵ قرار دارد.

دسترسی آسان به مراکز حمل و نقل

نروژ توسط دریاها احاطه شده است ، از این رو حمل و نقل ارزان در قالب کشتی های تجاری در این کشور در دسترس است ، به همین دلیل ، فرصت های تجاری پر رونقی در نروژ وجود دارد.

تمام مزایای فوق باعث می شود که یک سرمایه گذار برای مراحل ثبت شرکت در نروژ جذب شود.

معایب ثبت شرکت در نروژ

این کشور با اینکه یکی از کشور های مناسب برای ثبت شرکت به شمار می رود ، اما معایبی نیز دارد که برای افرادی که مایل به ثبت شرکت در این کشور هستند ، ممکن است مهم باشد.

فقدان منطقه شهری مهم در سطح بین الملل

نروژ کشوری بزرگ است اما فاقد مناطق شهری مهم در سطح بین المللی است ، این می تواند یک مشکل واقعی برای شرکت هایی باشد که می خواهند خود را در منطقه ای توسعه دهند.

علاوه بر این ، مالیات تأمین اجتماعی در نروژ با نرخ کمک ۱۴٫۱ درصدی برای کارگران بسیار زیاد است ، یافتن کارگران با کیفیت همیشه آسان نیست ، زیرا جمعیت کم این کشور از نظر تاریخی نرخ بیکاری کم دارد.

محدودیت نقل و انتقال پول

مقدار ارزی که می توانید در داخل و خارج از کشور حمل کنید محدودیت هایی را شامل می شود ، در حال حاضر این مقدار مجموع ۲۵۰۰۰ کرون نروژی (حدود ۲۵۰۰ پوند) است ، در گمرک مقادیر بیشتر از این باید اعلام شود.

دشواری مراحل ثبت نام تجاری و مالیات در نروژ

هر کسی که در نروژ قصد ثبت شرکت دارد ، باید در ثبت متمرکز Brønnøysund ثبت نام کند ، این شرکت یک شماره شناسنامه نروژی ، به نام “شماره سازمان” یا org.no” ” به دست می آورد و ارائه این شماره برای قراردادها ، فاکتورها و سایر تماس ها با مقامات و سازمان های دولتی اجباری است.

اگرچه ثبت رسمی مالیات شرکت ها در این کشور وجود ندارد اما اداره مالیات در Brønnøysund به ثبت دسترسی دارد ، همه شرکت ها ملزم به انجام مسئولیت های گزارشگری و اظهارنامه مالیاتی هستند.

چالش افتتاح حساب بانکی در نروژ

هر تجارت جدید هنگام تأسیس در نروژ باید دارای حساب بانکی باشد ، روال KYC برای افتتاح حساب بانکی مشاغل وجود دارد و چندین مرحله برای بررسی اهداف تجاری شما لازم است ، این روند ممکن است یک ماه طول بکشد بنابراین آماده سازی برای این کار ضروری است.

اگر شما در میان افرادی هستید که می خواهید از اقتصاد پر رونق تجارت در نروژ استفاده کنید ، مشاوران ما در موسسه مهاجرتی رجبی می توانند به شما کمک کنند.

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در نروژ

سوالات پر تکرار سرمایه گذاری و ثبت شرکت در نروژ

ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در این مقاله نگاهی دقیق داشتیم به سرمایه گذاری و ثبت شرکت در نروژ ، برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید ، یکی از راه های ارتباط با کارشناسان ما ، بخش دیدگاه در پایان هر مقاله است ، سوالات خود را بنویسید و پاسخ مشاوران ما را دریافت نمایید.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در نروژ چقدر است؟

حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری در نروژ 100000 یورو است ، شما باید ثابت کنید که کمترین مبلغ را برای واجد شرایط بودن برای ویزای سرمایه گذار دارید.

برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در نروژ چه مشاغل و صنایعی را می توانم انتخاب کنم؟

عمده فعالیت های تجاری نروژ نفت و گاز است ، عاقلانه خواهد بود که یک زمینه تجاری را انتخاب کنید که پایدار باشد و آینده درخشانی داشته باشد ، شما می توانید در بخش غذاهای دریایی ، انرژی سبز ، نفت و گاز ، بخش IT و غیره در نروژ سرمایه گذاری کنید.

چه نوع شرکت هایی در نروژ وجود دارد؟

شرکت ها (با مسئولیت محدود خصوصی یا عمومی) یا مشارکت ها (عمومی یا محدود).

فرق شرکت با مسئولیت محدود خصوص و شرکت با مسئولیت محدود در نروژ چیست؟

یک شرکت با مسئولیت محدود در نروژ ، معروف به Aksjeselskap ، بر اساس سرمایه سهامی 100000 NKO بنا شده است ، سهامداران این شرکت در قبال ضرر و زیان مسئول هستند اما فقط در حد سهام های خود ؛ سهام یک شرکت با مسئولیت محدود در نروژ قابل انتقال نیست. شرکت با مسئولیت محدود عمومی (Allmennaksjeselskap) در نروژ ، برخلاف شرکت با مسئولیت محدود خصوصی دارای سهام قابل انتقال است و بر اساس یک سرمایه سهامی بالاتر بنا شده است. حداقل سرمایه سهام مورد نیاز یک میلیون کرون نروژ است و سهامداران در قبال بدهی های شرکت در سقف سهم خود مسئول هستند.

سرمایه لازم برای خرید ملک در نروژ چقدر است؟

بیشترین رشد قیمت هنگام آپارتمان ها در اسلو ثبت شده است ، متوسط قیمت هر ملک مسکونی در پایتخت نروژ از فوریه 2021 تقریباً 5.9 میلیون کرون نروژ بود.

سرمایه آغازین برای ثبت شرکت در نروژ کمتر است یا سایر کشور های اروپایی؟

در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی ، مانند انگلستان که هزینه ایجاد همان ساختار قانونی فقط 15 پوند هزینه دارد ، نروژ نیاز به بالاترین سرمایه اولیه ( 30،000 NOK ) برای شرکت ها دارد.

بهترین شهرهای نروژ برای سرمایه گذاری کدامند؟

شهرهای بزرگ نروژ – اسلو ، برگن ، استاوانگر ، تروندهایم و ترومسو – محل استقرار بسیاری از مشاغل و شرکت های رشد نروژی است و از این رو بیشترین سرمایه گذاری ها در آنها انجام می شود.

نرخ مالیات شرکت ها در نروژ چقدر است؟

نرخ مالیات اصلی برای شرکت ها به طور کلی 22٪ است که از 1 ژانویه هر سال اعمال می شود ، اما نرخ اصلی مالیات بر درآمد مشمول قانون مالیات بر شرکت های نفت نروژ 78٪ است!

هزینه خرید یک شرکت آماده در نروژ حدوداً چقدر است؟

هزینه خرید شرکت آماده در نروژ می تواند از 159،000 یورو شروع شود.

آیا بدون داشتن اجازه اقامت می توان در نروژ سرمایه گذاری کرد؟

اگر تابعیت یک کشور اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا را ندارید و قصد دارید در نروژ شغلی را اداره کنید ، باید اجازه اقامت داشته باشید که به شما امکان کار در اینجا را بدهد.

خدمات مشاوره ای ما در موسسه مهاجرتی رجبی تا حد زیادی به شما کمک می کند تا در دنیای تجارت خارجی گام های نگران کننده ای بر ندارید ، ما می دانیم که چگونه می توان به شما در موفقیت کمک کرد ، بنابراین امروز با کارشناسان ما در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید و در خصوص سرمایه گذاری و ثبت شرکت در نروژ مشاوره رایگان دریافت کنید ، همچنین توصیه میکنیم مقالات دیگر سایت را برای تکمیل اطلاعات و وسعت دادن به سطح آگاهی های خود مطالعه کنید ، پیشنهاد ما مطالعه مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لهستان است ، لهستان به لحاظ هرینه های کم زندگی و روان بودن معاملات اقتصادی گزینه ای عالی برای جذب سرمایه گذاران است.

Rate this post

2 دیدگاه در “سرمایه گذاری و ثبت شرکت در نروژ

  1. مریم گفت:

    با سلام.
    ایا در حال حاضر ویزای ثبت شرکت صادر میشود؟ مدت انتظار برای این نوع ویزا چقدر است؟

    1. مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در حال حاضر ( نوابر 2021) سفارت نروژ در ایران درخواست های ویزا و اقامت را بررسی نمی‌کند و این وظیفه به سفارت نروژ در ابوظبی محول شده است.

      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه