بهداشت و درمان عمومی در نروژ

بهداشت و درمان عمومی در نروژ به دنبال ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری هاست ؛ با اینکه مراقبتهای بهداشتی در نروژ رایگان نیست ، اما بشدت به آن یارانه تعلق میگیرد.

سیستم بهداشت و درمان عمومی در نروژ بر اصولی چون دسترسی همگانی ، تمرکز زدایی و انتخاب آزاد ارائه دهنده بنا شده است ؛ در این خصوص می‌توانید با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) مشورت نمایید ؛ همچنین ، می توانید با مطالعه مقاله کار در نروژ با مشاغل مورد نیاز و قوانین کار در این کشور هم آشنا شوید.

انجمن بهداشت و درمان عمومی در نروژ  (NOPHA) در جهت افزایش درک و علاقه به تحقیق ، آموزش ، مدیریت و عمل در بهداشت عمومی فعالیت می‌کند ؛ NOPHA در سال 1998 به EUPHA (انجمن بهداشت عمومی اروپا) پیوست و کنفرانس سالانه EUPHA 2004 در اسلو را سازماندهی کرد.

سیستم مراقبتهای بهداشتی نروژ جهانی است و کل جمعیت را پوشش داده ، خدمات گسترده‌ای را به ساکنین ارائه می‌دهد ؛ همچنین ، چهار سازمان بهداشت منطقه ای (RHAs) مسئول مراقبتهای تخصصی و شهرداریها مسئول مراقبتهای اولیه ، مراقبتهای طولانی مدت و خدمات اجتماعی هستند.

مدرک بهداشت و درمان عمومی در نروژ ، مطالعات بین رشته ای مرتبط با علوم زندگی است که به دانشجویان آموزش داده می‌شود تا سلامت عمومی را عمدتا از طریق اطلاع رسانی به مردم و ترویج درمانهای پیشگیرانه و نیز توصیه هایی جهت داشتن یک سبک زندگی سالم تضمین نمایند ؛ در ادامه بیشتر در مورد بهداشت و درمان عمومی در نروژ خواهیم خواند.

فهرست مطالب
بهداشت و درمان عمومی در نروژ

وضعیت سلامت در نروژ

سیاست های بهداشت و درمان عمومی در نروژ و دانمارک ، دولت های محلی را به انجام مداخلاتی در جهت پیشگیری از بیماری ها و پذیرش در بیمارستان ها تشویق می کند ؛ در حالی که در سیاست های بهداشت عمومی فنلاند و سوئد ، ارتقای سلامت در خط مقدم است.

وضعیت سلامت در نروژ در سال 2018 بطور کلی خوب است ؛ در سال 2017 ، امید به زندگی برای زنان 84.3 و برای مردان 80.9 سال بوده است و بیماری های قلبی – عروقی و سرطان ها دو عامل اصلی مرگ و میر در نروژ بوده اند ؛ اما با این وجود ، میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی – عرقی در 50 سال اخیر به طور قابل توجهی کاهش یافته است و مرگ و میر تا حد زیادی به گروه های سنی بالای 80 سال منتقل شده است .

در گروه های سنی جوان تر ، میزان مرگ و میر پایین است و سالانه بین 550 تا 600 نفر در این کشور دست به خودکشی می زنند ؛ همچنین ، میزان مرگ و میر ناشی از مواد مخدر در نروژ در مقایسه با سایر کشورها نسبتا بالاست (در حدود 260 نفر سالانه) و مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای در کشور نروژ به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

سوالاتتان در خصوص کشور نروژ را می توانید از مشاوران هلدینگ مهاجرتی رجبی بپرسید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با مشاوران رجبی مشورت کنید تا اطلاعات مفیدی در خصوص کشور مقصد بدست آورید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

نمای کلی بهداشت و درمان عمومی در نروژ 

نمای کلی سیستم بهداشت و درمان عمومی در نروژ به چه مواردی اشاره دارد؟ به طور کلی ، شبکه ای از ساختارهای حاکمیتی که شامل مراکز درمانی و شهرداری ها هستند ، جهت بهبود هماهنگی مراقبت های تخصصی و اولیه استفاده می شوند ؛ همچنین ، شهرستان ها در این رابطه نقش داشته و خدمات بهداشت و درمان عمومی در نروژ را ارائه می دهند ؛ بهداشت و درمان و خدمات مراقبتی با کمک دستگاه های زیرمجموعه ، مسئولیت برنامه ریزی ، تنظیم و نظارت بر نظام سلامت را عهده دار است.

همچنین ، سه منبع اصلی درآمد برای سیستم سلامت کشور نروژ وجود دارد که شامل درآمدهای مالیاتی عمومی (74 درصد) ، سهم بیمه برای طرح بیمه ملی (11 درصد) و هزینه های خصوصی (15 درصد) می باشند که دو منبع عمومی اول که با هم 85 درصد از هزینه های جاری سلامت را تشکیل می دهد ، شامل بالاترین سهم بودجه عمومی برای مراقبت های بهداشتی در اروپا می باشد.

علاوه بر این ، اکثر پزشکان عمومی خویش فرما هستند و تحت قرارداد با شهرداری ها فعالیت می کنند ؛ مراقبت های سرپایی تخصصی معمولا در بخش های سرپایی بیمارستان ها به نام پلی کلینیک ارائه می شوند و مراقبت های تخصصی بستری توسط تراست های بیمارستانی متعلق به چهار سازمان بهداشت منطقه ای ارائه خواهند شد.

مشاغل مرتبط با بهداشت و درمان عمومی در نروژ شامل مشاغلی در زمینه پرستاری ، سازمان های غیر دولتی ، تحقیقات پزشکی ، دارو سازی و غیره می باشد.

سازماندهی مراقبت های بهداشتی در نروژ

سازماندهی مراقبت های بهداشتی در نروژ چگونه است؟ با این که سیاست مراقبت های بهداشتی نروژ به صورت متمرکز کنترل می شود ، اما مسئولیت ارائه مراقبت های بهداشتی غیرمتمرکز می باشد.

لذا ، مقامات محلی در سطح شهرداری ، خدمات مراقبت های بهداشتی اولیه را بر طبق تقاضاهای محلی سازماندهی و تامین مالی خواهند کرد ؛ همچنین ، دولت مرکزی مسئولیت کلی مدیریتی و مالی در بخش بیمارستان را عهده دار می باشد.

به طور کلی ، تمامی بیمارستان های دولتی در کشور نروژ توسط چهار سازمان منطقه ای (RHA) تحت نظارت وزارت بهداشت و خدمات مراقبتی اداره می شوند (مرکزی ، شمالی ، جنوبی ، شرقی و غربی) که این ساختار از زمان اصلاحات در سال 2002 که در سال 2007 بازنگری شد ، برقرار بوده است.

علاوه بر بیمارستان های دولتی ، بیمارستان های خصوصی که در مالکیت خصوصی هستند نیز در نروژ وجود دارند ؛ با این حال ، بیش تر بیمارستان های خصوصی توسط دولت تامین می شوند و بیمه درمانی خصوصی در نروژ اصلا رایج نیست.

نظام بهداشت و درمان عمومی در نروژ ​

مراقبت های پزشکی فوری در نروژ

برای دریافت مراقبت های پزشکی فوری در نروژ می بایست با شماره 113 تماس گرفت ؛ در این صورت اپراتورها وضعیت شخص را ارزیابی کرده و در صورت نیاز آمبولانس فرستاده خواهد شد ؛ همچنین ، اپراتورهای 113 با توجه به شرایط آمبولانس های هوایی نیز ارائه می دهند.

خدمات آمبولانس هوایی نروژ در 20 پایگاه در سراسر این کشور که شامل هلیکوپترها و هواپیماها هستند ، فعالیت می کنند.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نروژ هستید مقالات زیر را بخوانید و با ما در ارتباط باشید.

هزینه های درمان در نروژ

هزینه های درمان در نروژ از مواردی است که باید به آن توجه نمود ؛ مراقبت های بهداشتی در نروژ شامل هزینه هایی است و ساکنین می بایست هزینه های درمان و حتی مشاوره استاندارد با پزشک عمومی را پرداخت نمایند، اما با این وجود ، زمانی که شخص به سقف هزینه های سالانه (کمی بیش از 2000 کرون) می رسد ، کارت معافیت دریافت خواهد کرد که در این صورت وی حق درمان رایگان را برای بقیه سال خواهد داشت.

سیستم مراقبت های بهداشتی در نروژ تضمین می کند که افراد هزینه های کمی را در عوض دریافت خدمات بهداشتی پرداخت خواهند کرد و بیماران تحت فشار هزینه های هنگفت پزشکی قرار نخواهند گرفت، همچنین ، کودکان زیر 16 سال و زنان باردار شامل معافیت های این سیستم درمانی می شوند و از خدمات درمانی رایگان برخوردار خواهند بود.

اداره بهداشت و درمان نروژ

سازمان Helfo ، بخشی از اداره بهداشت و درمان نروژ ، نقطه ای برای دسترسی اولیه جهت مدیریت مراقبت های بهداشتی در نروژ خواهد بود ؛ از طریق Helfo می توان پزشک عمومی را انتخاب کرد و یا تغییر داد ، همچنین به واسطه یک کارت بیمه سلامت اروپا می توان در صورت لزوم هزینه های پزشکی را پوشش داد.

خدمات پزشک عمومی (GP) در نروژ

خدمات پزشک عمومی (GP) در نروژ

خدمات پزشک عمومی (GP) در نروژ شامل چه شرایطی است؟ در صورتی که شخص مقیم کشور نروژ ، پناهجو و یا از پرسنل ناتو باشند ، حق دریافت سرویس مراقبت های بهدلشتی را خواهد داشت.

در این صورت یک فست لج یا پزشک خانواده یا پزشک عمومی (GP) به شخص اختصاص داده می شود که می بایست جهت مشکلات پزشکی با وی مشورت نماید ؛ 99 درصد نروژی ها فست لج دارند.

هر فست لج سیستم قرارهای خود را مدیریت می کند و در شهرها ، گروهی از پزشکان عمومی معمولا به واسطه یک مرکز پزشکی واحد کار می کنند.

همچنین ، در صورتی که از پزشک عمومی خود راضی نباشید ، می توانید به صورت رایگان برای یک پزشک عمومی دیگر ثبت نام کنید ؛ به طور کلی ، در هر سال دو بار می توان ثبت نام برای پزشک عمومی را تغییر داد و هر گونه تغییرات از روز اول ماه ، قابل اجرا خواهد بود.

مراقبت های بهداشتی برای بازدیدکنندگان

مراقبت های بهداشتی برای بازدیدکنندگان دارای روندی مشابه با دیگر افراد است ؛ اما در صورتی که شخص اهل کشوری عضو اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا و یا سوئیس باشد ، در زمان بازدید از نروژ از برخی حقوق مراقبت های بهداشتی برخوردار خواهد بود و فرد باید EHIC خود را همراه داشته باشد ؛ چرا که با این کارت می توان حق دریافت برای خدمات بهداشت و درمان عمومی در نروژ را اثبات نمود.

این افراد می بایست به مانند نروژی ها هزینه های مربوط به درمان را پرداخت نمایند.

اما در صورتی که بازدید کننده اهل کشوری غیر از اتحادیه اروپا باشد ، داشتن بیمه درمانی خصوصی ضروری می باشد ؛ همچنین ، لازم است تا بیمه نامه مسافرتی خود را بررسی نمود تا از موارد تحت پوشش بیمه مطلع بود.

مراقبت های دندانپزشکی در نروژ

مراقبت های دندانپزشکی در نروژ شامل خدمات رایگان نمی شود ؛ به طور کلی ، در نروژ تنها کودکان از خدمات دندانپزشکی عمومی رایگان برخوردار خواهند بود و به استثنای برخی موارد از جمله شرایط پزشکی نادر ، بزرگسالان می بایست هزینه های مربوط به دندانپزشکی را پرداخت نمایند.

با این حال ، NAV مطابق با قانون خدمات اجتماعی نروژ ، موارد حمایتی را از افراد نیازمند در نظر گرفته است ؛ سالمندان نیز در شرایطی می توانند درمان رایگان دریافت نمایند.

سوالات پر تکرار بهداشت و درمان عمومی در نروژ

وضعیت سلامت جمعیت نروژ در سال 2018 بطور کلی خوب است ؛ در سال 2017 ، امید به زندگی برای زنان 84.3 و برای مردان 80.9 سال بوده است و بیماری های قلبی – عروقی و سرطان ها دو عامل اصلی مرگ و میر در نروژ بوده اند ؛ اما با این وجود ، میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی – عرقی در 50 سال اخیر به طور قابل توجهی کاهش یافته است و مرگ و میر تا حد زیادی به گروه های سنی بالای 80 سال منتقل شده است .

سیستم مراقبتهای بهداشتی نروژ جهانی است و کل جمعیت را پوشش داده ، خدمات گسترده‌ای را به ساکنین ارائه می‌دهد ؛ همچنین ، چهار سازمان بهداشت منطقه ای (RHAs) مسئول مراقبتهای تخصصی و شهرداریها مسئول مراقبتهای اولیه ، مراقبتهای طولانی مدت و خدمات اجتماعی هستند.

هزینه های مراقبت های بهداشتی در نروژ به ازای هر نفر ، بالاترین در جهان است و هر عضوِ طرح بیمه ملی نروژی ، حق دسترسی به خدمات مراقبت های بهداشتی را خواهد داشت و درمان در نروژ رایگان نیست و ساکنان نروژ می بایست هزینه های مربوط به خدمات مراقبت های بهداشتی را در محل پرداخت نمایند.

سه منبع اصلی درآمد برای سیستم سلامت کشور نروژ وجود دارد که شامل درآمدهای مالیاتی عمومی (74 درصد) ، سهم بیمه برای طرح بیمه ملی (11 درصد) و هزینه های خصوصی (15 درصد) می باشند که دو منبع عمومی اول که با هم 85 درصد از هزینه های جاری سلامت را تشکیل می دهد ، شامل بالاترین سهم بودجه عمومی برای مراقبت های بهداشتی در اروپا می باشد.

در صورتی که شخص مقیم کشور نروژ ، پناهجو و یا از پرسنل ناتو باشند ، حق دریافت سرویس مراقبت های بهدلشتی را خواهد داشت ؛ در این صورت یک فست لج یا پزشک خانواده یا پزشک عمومی (GP) به شخص اختصاص داده می شود که می بایست جهت مشکلات پزشکی با وی مشورت نماید ؛ 99 درصد نروژی ها فست لج دارند.

سیستم بهداشت و درمان عمومی در نروژ که سیستمی موفق است ، همواره به دنبال افزایش سطح سلامت و استفاده تمامی شهروندان از این سیستم می باشد ؛ این کشور شامل سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی و خصوصی است که شامل هزینه هایی نیز خواهند بود ؛ اگر قصد مهاجرت به کشور زیبای نروژ را دارید ، مطالعه مقاله مهاجرت به نروژ می تواند بسیار مفید باشد ؛ همچنین ، سوالاتتان را در خصوص قوانین مهاجرتی و یا سیستم بهداشت و درمان عمومی در نروژ می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز در میان بگذارید.

بهداشت و درمان عمومی در نروژ را با برخی دیگر از کشورهای اروپایی مقایسه کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه