فرهنگ ، آداب و رسوم مردم نروژ

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم نروژ یکی از مواردی است که بایستی قبل از انتخاب این کشور به عنوان مقصد زندگی خود مورد توجه قرار دهید ، چرا که  نروژی ‌ها سنت‌ ها ، آدابی را ایجاد کرده‌ اند که برای خارجی ‌ها گیج‌ کننده به نظر می‌رسد.

فرهنگ نروژ ارتباط تنگاتنگی با تاریخ و جغرافیای این کشور دارد ، فرهنگ منحصر به فرد مزرعه نروژی نه تنها به دلیل منابع کمیاب و آب و هوای سخت ، بلکه از قوانین باستانی مالکیت نیز ناشی شده است ؛ برای آشنایی با جزئیات مهاجرت به نروژ با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید.

نروژ به عنوان یک کشور فرهنگی به طور پیوسته در حال رشد است ، مردم به فرهنگ علاقه دارند و حاضرند برای آن زمان و هزینه صرف کننند ، در نروژ نیز فرهنگ گسترده ای برای مشارکت و کمک به فرهنگ و رشد فرهنگی وجود دارد.

نروژ دارای بخش هنری و فرهنگی پر جنب و جوشی است که ریشه های تاریخی عمیقی دارد ، هنگامی که برای اولین بار به نروژ سفر می کنید ، قطعاً با عبارات  و رفتار های خاصی روبرو می شوید که برای شما کمی عجیب و غریب خواهند بود ، اما از بسیاری جهات ، این رفتار ها معرف نروژی ها هستند.

برای درک بهتر  این که نروژی ها چه افرادی هستند و  در شرایط و موقعیت های مختلف چکونه  رفتار می کنند ، این مقاله را مطالعه کنید.

فهرست مطالب
فرهنگ ، آداب و رسوم مردم نروژ

زبان صحبت شده در نروژ

تقریباً 100٪ از جمعیت نروژ به زبان نروژی صحبت می کنند و نروژی دارای دو نوع نوشتاری است ، Bokmal (زبان کتاب) و Nynorsk (نروژی جدید) ؛ سامی ها هنوز چندین گونه از زبان خود از جمله سامی شمالی ، سامی لوله و سامی جنوبی را تمرین می کنند و زبانی به نام Kven نوعی زبان فنلاندی است که به عنوان زبان جداگانه ای شناخته می شود ، البته زبان انگلیسی در بین مردم این کشور رایج است و بسیاری از نروژی ها به خوبی به این زبان صحبت می کنند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با مشاوران رجبی در تماس باشید تا اطلاعات کاملی درباره کشور مقصد خود دریافت کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مردم نروژ

خارج از جمعیت عمومی نروژ ، جوامع Kven و Skogfinn ( با اصل فنلاندی ) دارای وضعیت رسمی اقلیت هستند ، به عنوان مردم بومی لاپلند ، سامی ها به عنوان یک اقلیت رفتار نمی شوند ؛ آنها پارلمان خود و مقداری خود مختاری اداری دارند ، از 80000 سامی که در شمال اسکاندیناوی زندگی می کنند ، حدود 50000 نفر در نروژ زندگی می کنند.

خانواده ها در نروژ

خانواده ها در نروژ معمولا کوچک هستند ، اما اقوام اغلب در یک شهر زندگی می کنند ، برای اکثر والدین نروژی ، مهم است که فرزندانشان مستقل رشد کنند و مسئولیت فعالیت ها و اقدامات خود را بپذیرند ؛ یکی از اصول کلیدی در فرهنگ نروژی برابری طلبی است (که همه ما برابر هستیم).

 این در روابط جنسیتی ، روابط سنی و نحوه برخورد مردم با دیگران منعکس می شود ؛ نروژی ها همیشه مردم را با نام کوچکشان خطاب می کنند ، حتی معلمان و بزرگان ؛ نروژی‌ها غیررسمی لباس می‌پوشند و رفتار می‌کنند و بدون توجه به تفاوت ‌های طبقه اقتصادی ، جنسیت یا موقعیت ، با احساس برابری با یکدیگر رفتار می‌کنند ؛ زن و مرد برابر در نظر گرفته می شوند.

 این بدان معناست که انتظار می رود آنها کار های مشابهی انجام دهند،  به همان اندازه کار کنند ، به همان میزان درآمد کسب کنند ، مسئولیت مشترکی در خانه داشته باشند و مسئولیت مشترکی برای تربیت فرزندان خود داشته باشند.

خانواده ها در نروژ

دین نروژ

85 درصد نروژی ها به کلیسای انجیلی لوتری نروژ تعلق دارند ، اما این عضویت در درجه اول فرهنگی است ، زیرا اعمال مذهبی کم است ، هیچ جدایی بین کلیسا و دولت وجود ندارد : کلیسای نروژ توسط قانون اساسی به رسمیت شناخته شده است و پادشاه رئیس است ؛  با این حال ، نروژی ها همچنان می توانند از آزادی کامل مذهبی برخوردار شوند.

تاریخ مناسبت
1 ژانویه سال جدید
در ماه مارس یا آوریل عید پاک (پنجشنبه مقدس تا دوشنبه عید پاک)
1 می روز کارگر
17 می سالگرد قانون اساسی
23 ژوئن جشن سنت جان
25 و 26 دسامبر کریسمس

تعطیلات رسمی

 در روز سالگرد قانون اساسی ، نروژی ها تمایل دارند با پوشیدن لباس های سنتی منطقه بومی خود جشن بگیرند.

زندگی روزمره و آداب و رسوم اجتماعی

زندگی روزمره و آداب و رسوم اجتماعی در نروژ چگونه است؟ اگرچه نروژ از بسیاری جهات بسیار مدرن است ، اما بسیاری از سنت های خود را حفظ کرده است ، داستان سرایی و فولکلور که ترول ها در آن نقش برجسته ای دارند ، هنوز رایج هستند ؛ در مناسبت ‌های جشن ، لباس ‌های محلی می‌پوشند و آواز های محلی اجرا می‌شود ، سایر فستیوال ‌های محبوب عبارتند از Sankhansaften ( شب نیمه تابستان ) ، اولسوک ( روز سنت اولاف ) ، و جول (کریسمس) که آخرین آنها با جشن ‌های خانوادگی مشخص می‌شود که کرایه آن از منطقه به منطقه دیگر متفاوت است ، اما به طور سنتی با حضور هفت جشن مشخص می‌شود.

لباس ملی ، بوناد ، با دامن ‌های پشمی بافته شده دو شاتل یا لباس‌ های زنانه همراه با ژاکت ‌هایی با روسری مشخص می‌ شود ، اکسسوری های رنگارنگ ( مانند کیف پول و کفش ) این لباس را کامل می کنند ؛ بوناد مردانه عموماً از یک کت و شلوار سه تکه تشکیل شده است که بسیار رنگارنگ و به شدت گلدوزی شده است ؛ به طور سنتی ، نروژی ها دو بوندر داشتند یکی برای مناسبت های خاص و دیگری برای پوشیدن روزمره.

چشم انداز طبیعی این کشور – محیط قطب شمال و سواحل وسیع آن – آداب و رسوم و تاریخ نروژ را شکل داده است ، زیرا فعالیت های خارج از منزل در زندگی اکثر نروژی ها نقش اساسی دارد.

اگر می خواهید با هزینه های زندگی در نروژ  آشنا شوید مقاله لینک شده را بخوانید و اطلاعات خود را تکمیل کنید.

غذا های خاص در نروژ

غذا های خاص در نروژ

غذا های نروژ نشان دهنده محیط آن است افرادی که جویای تحصیل هستند بایستی خود را آماده غذاهای دریایی کنند  ؛ غذا های ماهی مانند لاک ( ماهی قزل آلا ) و تورسک ( کاد ) محبوب هستند ، لوتفیسک ، ماهی کاد آغشته به لیمو ، در تعطیلات کریسمس رایج است.

  Rømmegrøt ( فرنی خامه ترش ) ، pinnekjøtt ( دنده گوشت گوسفند خشک ) ، reker ( میگو آب پز ) ، کیک گوشت ، lefse ( کیک کبابی ) ، geitost (یک پنیر نیمه سخت شیرین ساخته شده از شیر گاو یا بز ) ، و گوزن شمالی ، گوزن ، گوزن و سایر حیات وحش نیز غذا های سنتی محبوب هستند ؛ مشروب قوی به نام aquavit که از دانه تخمیر شده یا سیب زمینی ساخته شده است نیز به طور گسترده استفاده می شود. 

شام غذای اصلی روز است و غذای مورد علاقه آن کوفته و سیب زمینی با سس است فاگرچه نروژی ‌ها هنوز از غذا های سنتی نروژی استقبال می‌کنند ، اما غذا های بین‌المللی تأثیر زیادی در دهه ‌های اخیر داشته است ؛ به عنوان مثال، "تاکو" یک غذای بسیار معمولی است که برخی خانواده ها در آخر هفته می خورند ، کاملا متفاوت از تاکوهای مکزیکی ! برای پیتزا و پاستا هم همینطوره ؛ نروژی ها حداقل دو بار در روز و گاهی حتی سه بار نان می خورند ، صبحانه و ناهار معمولا از نان تشکیل شده است ، اکثر نروژی ها قبل از شام هیچ وعده غذایی گرمی نمی خورند.

الفبای زبان نروژی

الفبای زبان نروژی دارای سه مصوت اضافی است که انگلیسی زبانان باید به آنها تسلط داشته باشند ، ممکن است برای برخی تعجب آور باشد، اما الفبای نروژی کمی با الفبای انگلیسی متفاوت است ، در حالی که الفبای انگلیسی مدرن مبتنی بر لاتین دارای 26 حرف است ، نسخه نروژی دارای 29 حرف است.

حروف c، q، w، x و z تقریباً هرگز در کلمات نروژی استفاده نمی شوند

مردم و کشور نروژ را بشناسید ، هرچه اطلاعات شما بیشتر باشد کمتر اشتباه می کنید و ریسک پایین تری را برای مهاجرت خواهید داشت.

 رسوم در ملاقات و احوالپرسی

  •  احوالپرسی غیررسمی ، همراه با دست دادن محکم ، تماس مستقیم چشمی و لبخند است.
  •  نروژی ها برابری طلب و معمولی هستند ، آنها اغلب خود را فقط با نام کوچک خود معرفی می کنند.
  •  در برخی شرایط ، افراد ممکن است از عنوان افتخاری «هِر» (آقا) یا «فرو» (خانم) و نام خانوادگی خود استفاده کنند.
  • می‌توانید قبل از اینکه از نام کوچک استفده کنید منتظر بمانید تا از شما خواسته شود با آن ها صمیمانه برخورد کنید ، اگرچه اکثر مردم با این کار شروع می‌کنند.
  •  هنگام ورود یا خروج ، دست بدهید و به طور جداگانه خداحافظی کنید.
  • بر اساس اولویت با مردم دست بدهید.

سوالات پر تکرار فرهنگ ، آداب و رسوم مردم نروژ

تقریباً 100٪ از جمعیت نروژ به زبان نروژی صحبت می کنند و نروژی دارای دو نوع نوشتاری است ، Bokmal (زبان کتاب) و Nynorsk (نروژی جدید)

خانواده های نروژی معمولا کوچک هستند ، اما اقوام اغلب در یک شهر زندگی می کنند ، برای اکثر والدین نروژی ، مهم است که فرزندانشان مستقل رشد کنند و مسئولیت فعالیت ها و اقدامات خود را بپذیرند ؛ یکی از اصول کلیدی در فرهنگ نروژی برابری طلبی است (که همه ما برابر هستیم).

85 درصد نروژی ها به کلیسای انجیلی لوتری نروژ تعلق دارند ، اما این عضویت در درجه اول فرهنگی است ، زیرا اعمال مذهبی کم است.

لباس ملی ، بوناد ، با دامن ‌های پشمی بافته شده دو شاتل یا لباس‌ های زنانه همراه با ژاکت ‌هایی با روسری مشخص می‌ شود ، اکسسوری های رنگارنگ ( مانند کیف پول و کفش ) این لباس را کامل می کنند ؛ بوناد مردانه عموماً از یک کت و شلوار سه تکه تشکیل شده است که بسیار رنگارنگ و به شدت گلدوزی شده است.

غذا های ماهی مانند لاک ( ماهی قزل آلا ) و تورسک ( کاد ) محبوب هستند ، لوتفیسک ، ماهی کاد آغشته به لیمو ، در تعطیلات کریسمس رایج است ؛  Rømmegrøt ( فرنی خامه ترش ) ، pinnekjøtt ( دنده گوشت گوسفند خشک )، reker ( میگو آب پز ) ، کیک گوشت ، lefse ( کیک کبابی ) ، geitost (یک پنیر نیمه سخت شیرین ساخته شده از شیر گاو یا بز ) ، و گوزن شمالی ، گوزن ، گوزن و سایر حیات وحش نیز غذا های سنتی محبوب هستند.

در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی ، فرهنگ ، آداب و رسوم مردم نروژ را بیان کردند ، در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه  در شیراز و تهران تماس بگیرید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله کار در نروژ را بخوانید و با بهترین مشاغل و پردرآمد ترین آن ها بخوبی آشنا شوید.

با فرهنگ و آداب و رسوم مردم برخی از کشورهای اروپایی بیشتر آشنا شوید و اطلاعات خود را به روز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه