هزینه های زندگی در نروژ

هزینه های زندگی در نروژ نسبت به سایر کشور ها کمی بالا است ، اگر قصد زندگی و مهاجرت به نروژ را دارید ، در ادامه این مطلب با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه باشید.

به طور دقیق ، نروژ به دلیل نرخ ارز و اقتصاد کشور نروژ ، کشوری بسیار گران است ، اگر برای زندگی و کار به این کشور می آیید ، به کرون نروژ درآمد خواهید داشت و به کرون نروژ خرج خواهید کرد ، این بدان معنی است که شما باید در اسرع وقت مقایسه قیمت ها با کشور خود را متوقف کنید ، در عوض ، قیمت ها در نروژ را با حقوق خود در نروژ مقایسه کنید

بنابراین کار اول این است که حقوق مورد انتظار نروژی خود را با هزینه های زندگی در نروژ مقایسه کنید ، پس از اینکه به طور کامل با اقتصاد سازگار شدید ، ممکن است از میزان درآمد قابل تصرفی که حتی با حقوقی که در ابتدا به نظر می رسد یک دستمزد متوسط ​​است ، باقی مانده شگفت زده شوید.

ممکن است هنوز هم منصفانه باشد که بگوییم نروژ کشور گرانی برای زندگی است ، اما شما فقط می توانید با نگاه کردن به درآمدتان در نروژ در این مورد قضاوت کنید ، همچنین توجه داشته باشید که چند ماه اول می‌تواند یک چالش واقعی باشد ، زیرا شما با قیمت‌های بالا سازگار می‌شوید.

همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به نروژ را بخوانید و با راه های قانونی و صحیح مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

فهرست مطالب
هزینه های زندگی در نروژ

مسکن در نروژ

اجاره مسکن در نروژ در شهرهای بزرگ و به ویژه در اسلو و استاوانگر گران است ، با این حال ، هر چه بیشتر به حومه شهر سفر کنید ، مسکن ارزان‌تر می ‌شود ، اگر یک شهر کوچکتر با نیازهای شما مطابقت دارد ، قیمت های بسیار پایین تری خواهید یافت.

معافیت های مالیاتی برای پس انداز خرید ملک برای افراد زیر 35 سال ارائه می شود ، بنابراین حتی اگر قصد خرید به این زودی ندارید ، ارزش آن را دارد که اگر زیر 35 سال هستید از لحظه ورود به این گزینه های پس انداز نگاه کنید ، با توجه به هزینه های زندگی در نروژ مزایای مالیاتی دیگری نیز برای صاحبان خانه وجود دارد ، به این معنی که بسیاری از نروژی ها تا زمانی که به 30 تا 35 سالگی برسند دارای ملک خود هستند اما همانطور که قبلا ذکر شد ، اجاره خانه تنها گزینه برای اکثر تازه واردان است ، بنابراین ، در اینجا ایده ای از هزینه های زندگی در نروژ وجود دارد.

هزینه مسکن در نروژ

مهم ترین بخش هزینه های زندگی در نروژ هزینه مسکن است ، یک اتاق خواب یک نفره در یک خانه مشترک حداقل 3000 کرون در ماه در بیشتر شهر ها اجاره می شود ، با یک تخت کوچک در منطقه (hybel) 5000-6500 این خانه معمولاً زیرزمین یک خانه بزرگتر است که به یک آپارتمان مستقل تبدیل شده است ، این مورد را در شهرهای دانشجویی مانند تروندهایم زیاد می بینید.

بسته به اینکه چقدر به مرکز شهر نزدیک هستید ، یک آپارتمان یک خوابه می تواند از 7500 تا 12500 کرون یا حتی بیشتر هزینه داشته باشد ، برای یک آپارتمان یا خانه با اندازه خانوادگی ، انتظار داشته باشید که بیشتر از 12500 تا 20000 کرون بپردازید ؛ همانطور که قبلا ذکر شد، بودجه ای معادل اجاره 1 تا 3 ماهه را به عنوان ودیعه به همراه اجاره ماه اول خود اختصاص دهید.

اجاره ماهانه هزینه
آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 10,629.52 کرون
آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز 8,351.42 کرون
آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر 18,414.97 کرون
آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز 14,067.38 کرون
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اطلاع از جزئیات کامل هزینه های زندگی در کشور های مختلف دنیا با راهنمایی مشاوران خبره رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

حمل و نقل در نروژ

اگر قرار است در شهری زندگی کنید و اگر واقعاً به ماشین نیاز دارید ، با دقت فکر کنید ؛ سیستم های حمل و نقل عمومی در نروژ به طور کلی قابل اعتماد هستند ، در بیشتر شهرها می‌توان یک گذرنامه ماهانه با حدود 800 کرون دریافت کرد ، اگر در یک شهر زندگی می کنید ، کار می کنید و وقت گذرانی می کنید ، این کار به مرور زمان باعث صرفه جویی در پول شما می شود.

با توجه به هزینه های زندگی در نروژ همه چیز در مورد رانندگی گران است و هزینه ها به سرعت جمع می شود ، هزینه خرید ماشین ، عوارض جاده ، مالیات بر سوخت و شاید بدترین گزینه ، هزینه پارکینگ در شهرها ، همگی دلایلی هستند پیشنهاد می کنیم از خرید ماشین صرفه نظر کنید ؛ حتی اگر شغل شما یک ماشین شرکتی برای شما فراهم کند ، هزینه های زیادی را صرف هزینه های مرتبط خواهید کرد.

پرواز رایج ترین روش حمل و نقل در نروژ برای حرکت در سراسر کشور است زیرا زمین باعث کندی رانندگی ، اتوبوس ها و قطارها می شود ،  SAS، نروژی و Widerøe همگی شبکه های مسیری توسعه یافته را به تمام نقاط کشور ارائه می دهند.

حمل و نقل هزینه
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی) 39.00 کرون
مجوز ماهانه (قیمت معمولی) 750.00 کرون
تاکسی (تعرفه عادی) 100.00 کرون
بنزین (1 لیتر) 20.52 کرون

هزینه حمل و نقل در نروژ

با رزرو قبلی ، کرایه‌های کمتر از 1000 کرون در بین شهرهای بزرگ عادی است ، اگرچه ممکن است حدود یک هفته قبل از حرکت به میزان قابل توجهی افزایش یابد ، قطارهای بین شهرهای اصلی کمی بیش از 1000 کرون کار می کنند ، اما تا زمانی که چند روز قبل رزرو کنید ، کرایه های بسیار کمتری خواهید یافت.

به طور معمول ، کرایه های قبلی را می توان برای 300-600 کرون رزرو کرد.

بسیاری از افرادی که در نروژ زندگی می کنند امتیاز پروازهای مکرر را جمع آوری می کنند تا از پروازهای رایگان و سایر معاملات مسافرتی بهره مند شوند ، اگر شغلی دارید که مجبور هستید مکرراً در نروژ سفر کنید ، ارزش امتحان را دارد.

هزینه های زندگی در نروژ را با برخی کشورهای اروپایی مقایسه کنید ؛ کدام کشور اروپایی ارزان ترین است؟

هزینه غذا و مواد غذایی در نروژ

فقدان تنوع در سوپرمارکت های نروژی منبع ناامیدی دائمی برای مهاجران در نروژ است .

همانطور که هزینه غذا و مواد غذایی در نروژ در مورد برخی از کالاهای اساسی بالا است ، با این حال همه چیز گران نیست ، ماهی تازه و به ویژه سالمون ارزان تر از بسیاری از کشورها است.

با توجه به بالا بودن هزینه های زندگی در نروژ مواد غذایی زیادی به نروژ وارد می شود و به همین دلیل گران است ، لبنیات و کشاورزی به شدت کنترل می شود که باعث افزایش قیمت اقلام روزمره مانند شیر و کره می شود.

بسیاری از مهاجران مبتکر سوپرمارکت های خارجی را در شهرهای بزرگ راه اندازی کرده اند که این فرصت را برای خرید اقلامی فراهم می کند که در غیر این صورت در نروژ در دسترس نیستند.

قیمت‌ها اغلب در اینجا بسیار ارزان‌تر است ، مخصوصاً میوه‌ها و سبزیجات!

مواد غذایی هزینه
شیر (معمولی) ، (1 لیتر) 19.29 کرون
قرص نان سفید تازه (500 گرم) 28.34 کرون
برنج (سفید )، (1 کیلوگرم) 27.90 کرون
تخم مرغ (معمولی) (12) 37.44 کرون
پنیر محلی (1 کیلوگرم) 108.07 کرون
فیله مرغ (1 کیلوگرم) 132.91 کرون
گوشت گاو (1 کیلوگرم) 269.68 کرون
سیب (1 کیلوگرم) 29.00 کرون
موز (1 کیلوگرم) 22.55 کرون
پرتقال (1 کیلوگرم) 28.35 کرون
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم) 34.52 کرون
سیب زمینی (1 کیلوگرم) 20.84 کرون
پیاز (1 کیلوگرم) 22.31 کرون
رستوران قیمت
غذا برای 2 نفر ، رستوران میان رده 896.20 کرون
غذ ا، رستوران ارزان 192.50 کرون
کاپوچینو (معمولی) 43.15 کرون
کوکاکولا/پپسی (بطری 0.33 لیتری) 30.52 کرون
آب (بطری 0.33 لیتری) 27.26 کرون

هزینه رستوران در نروژ

اگر عادت دارید به طور منظم بیرون غذا بخورید ، ممکن است لازم باشد خود را برای تنظیم سبک زندگی آماده کنید ؛ هزینه رستوران در نروژ به دلیل دستمزد بالای کارکنان گران است ؛ این امر حتی در مورد پایین ترین سطح مقیاس مانند رستوران های فست فود نیز صدق می کند.

به این ترتیب به دلیل بالا بودن هزینه های زندگی در نروژ ، نروژی‌ها بسیار کمتر از بسیاری از اروپایی‌های دیگر بیرون غذا می‌خورند ، انتظار داشته باشید که از 1000 کرون برای یک وعده غذایی دو نفره همراه با نوشیدنی در یک رستوران استاندارد معقول ، هزینه کنید.

یک وعده غذای هندی ، چینی یا تایلندی می‌تواند در بسیاری از مکان‌ها 160 تا 225 کرون باشد و تقریباً همیشه بهترین گزینه برای صرف غذا در بیرون از خانه است ؛ اگر از طرفداران غذا خوردن در خارج از خانه هستید ، بسیاری از رستوران های خارجی پیشنهادات ویژه ناهار را ارائه می دهند که ارزش بسیار خوبی دارند.

هزینه پوشاک در نروژ

هزینه پوشاک در نروژ نیز بستگی به نوع برند پوشاک دارد ، اما به صورت کلی این هزینه در کشور نروژ کمی بالا است ، به صورت دقیق تر هزینه پوشاک به صورت زیر است.

اگر قصد کسب اقامت نروژ را با استفاده از خود اشتغالی دارید به مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در نروژ مراجعه کنید.

همچنین می توانید مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید. 

لباس و کفش هزینه
1 شلوار جین (Levis 501 یا مشابه) 856.55 کرون
1 لباس تابستانی در فروشگاه زنجیره ای (زار ا، اچ اند ام ، ...) 399.57 کرون
1 جفت کفش دویدن نایک (میان رده) 963.60 کرون
1 جفت کفش تجاری مردانه 1277.28 کرون
هزینه های مراقبت های بهداشتی در نروژ

هزینه های مراقبت های بهداشتی در نروژ

علیرغم شایعات ، استفاده از هزینه های مراقبت های بهداشتی در نروژ رایگان نیست ، همه برای قرار ملاقات ها و نسخه های پزشک هزینه می پردازند ، اما فقط تا سقف سالانه حدود 2200 کرون.

طبق آنچه از هزینه های زندگی در نروژ می دانیم پس از رسیدن به این حد ، خدمات رایگان هستند ، این سیستم با رعایت انصاف طراحی شده است ، به طوری که همه سهم خود را می پردازند ، اما اگر به شدت بیمار شوید ، استرسی برای تعیین نحوه پرداخت هزینه درمان نخواهید داشت.

پس از اتمام قرار ملاقات با پزشک ، هزینه خدمات را پرداخت می کنید ، اکثر جراحی ها دارای دستگاه های خودکار هستند که انتظار می رود قبل از ترک از آنها استفاده کنید ، اگر فراموش کردید ، یک فاکتور از طریق پست با هزینه اضافی دریافت خواهید کرد.

به خاطر داشته باشید که مراقبت از دندان برای ساکنین بزرگسال نیز هزینه دارد ، قیمت ها در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بالاست.

ورزش و سرگرمی در نروژ

اگر قرار است با بودجه محدود زندگی کنید ، مانند نروژی ها عمل کنید و بیرون بروید ، هنگامی که برای خرید وسایل باکیفیت هزینه کردید ، پیاده روی مقرون به صرفه است و می توانید در عین حال که تناسب اندام خود را حفظ می کنید ، از مناظر تماشایی نروژ لذت ببرید.

اگر در مورد ورزش و سرگرمی در نروژ تماشای مسابقات بیشتر مورد توجه شماست ، بلیط اکثر مسابقات فوتبال سطح بالای کشور را معمولاً می ‌توان با قیمت 250 کرون پیدا کرد ، این بسیار ارزان تر از لیگ برتر انگلیس است ، اما استاندارد البته یکسان نیست ؛ بلیط‌ های سینما حدود 140 کرون است ، در حالی که بازدید از اتاق فرار برای هر نفر 350-450 کرون می باشد.

ورزش و اوقات فراغت هزینه
باشگاه تناسب اندام، هزینه ماهانه برای 1 بزرگسال 411.93 کرون
اجاره زمین تنیس (1 ساعت در آخر هفته) 303.10 کرون
سینما، اکران بین المللی ، 1 صندلی 135.00 کرون

نکته پایانی در مورد هزینه زندگی نروژ

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که متوجه شوید هزینه های زندگی در نروژ واقعا چقدر است ، هر چند این موضوع واقعاً به ترجیحات و انتظارات شخصی بستگی دارد.

نروژی‌ها عموماً از فعالیت‌های «رایگان» مانند پیاده‌روی ، کمتر از بسیاری از ملیت‌های دیگر بیرون غذا می‌خورند ، در خانواده‌هایی زندگی می‌کنند که دو نفر به طور تمام وقت کار می‌کنند.

اگر به نروژ مهاجرت می کنید و قصد دارید یک سبک زندگی معمولی آمریکایی یا بریتانیایی داشته باشید ، ممکن است متوجه شوید که شهرت نروژ به عنوان یک کشور گران قیمت تنها آغاز راه است.

نکته پایانی در مورد هزینه زندگی نروژ این است که شاید هزینه های زندگی در نروژ نسبت به دیگر کشور ها کمی بالا باشد اما با کار در نروژ می توانید این هزینه ها را متناسب با درآمد خود بپردازید ، پس به هیچ عنوان نگران هزینه های زندگی در نروژ نباشید.

سوالات پر تکرار هزینه های زندگی در نروژ

  • آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 10,629.52 کرون
  • آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز 8,351.42 کرون
  • آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر 18,414.97 کرون
  • آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز 14,067.38 کرون

شما باید حداقل 1000 کرون برای یک وعده غذایی دو نفره همراه با نوشیدنی در یک رستوران استاندارد معقول ، هزینه کنید.

استفاده از هزینه های مراقبت های بهداشتی در نروژ رایگان نیست ، همه برای قرار ملاقات ها و نسخه های پزشک هزینه می پردازند ، اما فقط تا سقف سالانه حدود 2200 کرون اما اگر به شدت بیمار شوند و هزینه ها بسیار بالا برود این هزینه ها رایگان خواهد بود تا استرسی در این زمینه نداشته باشند!

  • باشگاه تناسب اندام، هزینه ماهانه برای 1 بزرگسال 411.93 کرون
  • اجاره زمین تنیس (1 ساعت در آخر هفته) 303.10 کرون
  • سینما، اکران بین المللی ، 1 صندلی 135.00 کرون

شاید هزینه های زندگی در نروژ نسبت به دیگر کشور ها کمی بالا باشد اما با کار در نروژ می توانید این هزینه ها را متناسب با درآمد خود بپردازید ، پس به هیچ عنوان نگران هزینه های زندگی در نروژ نباشید.

در هنگام تحصیل در کشور نروژ می توانید با پیدا کردن کار دانشجویی به راحتی از پس هزینه های زندگی در نروژ برآیید ، کارشناسان ما نیز می توانند در زمینه کسب اقامت تحصیلی و مهاجرت به این کشور به شما کمک کنند و در کنار شما باشند ، همین حالا جهت کسب اطلاعات بیشتر به دو شعبه تهران و شیراز موسسه مهاجرتی رجبی تماس بگیرید ؛ همچنین توصیه می کنیم مقاله کار در نروژ را بخوانید تا با مشاغل مورد نیاز این کشور و پردرآمد ترین آن ها آشنا شوید.

حتما میخواهید ارزان ترین شهر های برخی کشورهای اروپایی برای زندگی را بشناسید ؛ مقالات زیر را بخوانید و اطلاعات خود را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه