اجاره و خرید ملک در نروژ

اجاره و خرید ملک در نروژ امکان استفاده از یکی از بهترین استانداردهای زندگی در سطح جهان را به شما ارائه می دهد که در کمتر کشوری نظیر آن را خواهید یافت ، نروژ با فراهم کردن بهترین سطح زندگی به یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی ، کار و تحصیل مبدل شده که هر فرد مهاجری را به سمت خود جذب می کند.

همانند هر کشور دیگری برای مهاجرت به نروژ روش های مختلفی وجود دارد که می توانید با کلیک بر روی آن از تمامی جزئیات لازم در این باره مطلع شوید و در میان تمامی آنها اجاره و خرید ملک در نروژ را می توان یکی از بهترین این روش ها دانست که البته نیازمند شرایط و هزینه های مخصوص به خود نیز می باشد.

آزادی فرهنگی ، بالا بودن سطح رفاه و رشد اقتصادی ، درآمد مناسب و قدرت خرید بالا هر فردی را تشویق می کند تا نروژ را به عنوان کشور رویایی خود انتخاب کند.

سرمایه گذاری در این کشور بسیار پرطرفدار است و چنانچه تمایل به دریافت اقامت در هر یک از شهرهای نروژ را  دارید ، می توانید علاوه بر بررسی شرایط اجاره و خرید ملک در نروژ با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) نیز در این باره گفت و گویی داشته باشید.

از آنجا که در کشور نروژ هر فرد داخلی و خارجی می تواند ملک دلخواه خود را داشته باشد ، تقاضا برای ساخت و ساز و یا فروش همواره بالا است . املاک در کشور نروز در طول بحران کرونا راکد مانده بود اما با پشت سر گذاشتن این بحران بازار املاک و قیمت املاک در نروژ دوباره رونق گرفته است.

فهرست مطالب
اجاره و خرید ملک در نروژ

در این بخش از مقاله به ویدئو و پادکستی که روناک همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در خصوص شرایط و ویژگی های اجاره و خرید ملک در نروژ ارائه داده است توجه نمایید فایل پادکست را می توانید براحتی دانلود کرده و در زمان بهتری دوباره آن را گوش کنید.

پادکست اجاره و خرید ملک در نروژ​

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

آسان ترین مسیر آشنایی با بازار املاک کشور نروژ با مشاورین رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بازار املاک و قیمت املاک در نروژ

قیمت مسکن در سال 2022 هر ماه در حال افزایش بوده که یکی از دلایل اصلی آن رشد اقتصادی قوی و نرخ بهره پایین می باشد ، در پایان سه ماهه قیمت ها 7.2 درصد بیشتر از ابتدای سال بوده و در اسلو این افزایش با 6.9 درصد در مدت مشابه کمی کمتر گزارش شده است.

البته همراه با افزایش قیمت ها در زمینه اجاره و خرید ملک در نروژ سایر قیمت ها به همراه تورم نیز در حال افزایش است و بانک مرکزی نروژ اعلام نموده که سود وام مسکن تا پایان سال 2023 در حدود 7 برابر افزایش خواهد یافت ، از آنجایی که سال هاست نرخ های بهره بسیار پایین در نروژ وجود دارد ، بسیاری از خریداران مسکن افزایش نرخ بهره را تجربه نکرده اند و برای برخی از آنها یک چالش جدی تلقی می شود.

اما بانک ‌ها موظف شده‌اند توانایی متقاضیان وام مسکن را با افزایش سود در حدود 5 درصد آزمایش کنند تا از ایجاد هرگونه تنش در بازار املاک و قیمت املاک در نروژ جلوگیری شود ، گرچه اغلب کارشناسان بر این باورند که اکثر افراد این امر را به خوبی مدیریت خواهند کرد ، به هر حال رشد متناسب در قیمت مسکن اتفاق خوبی خواهد بود.

عوامل موثر بر قیمت خانه در نروژ

هم اکنون با توجه به رشد قیمت مسکن در این کشور یکی از اصلی ترین عوامل موثر بر قیمت خانه در نروژ میزان تورم است که به دلایل مختلف افزایش یافته است ، کشور نروژ نیز مانند اغلب کشورهای اروپایی با بحران های مختلفی همچون کرونا درگیر بوده و دوره راکدی را در تمامی ابعاد اقتصادی خود سپری نموده و پس از آن نیز جنگ روسیه و اوکراین موجب حفظ و یا بالا رفتن برخی از قیمت ها شده است.

البته پس از پایان محدودیت کرونا تقاضای جهت خرید مسکن مجددا در این کشور بالا رفته و تمامی مسیرها برای خریداران خارجی هموار شده است ، همچنین دولت این کشور برای جلوگیری از افزایش قیمت ناگهانی اجاره و خرید ملک در نروژ الزامات سختگیرانه وام های مسکن را معرفی کرد که تا 31 دسامبر 2024 قابل اجرا هستند.

طبق این قانون وام دهندگان با درنظر گرفتن توانایی وام گیرنده در بازپرداخت بدهی نهایتا تا 5 درصد نرخ بهره را دریافت می کنند ، دو عامل اصلی تورم و نرخ بهره نه تنها در زمینه مسکن بلکه بخش های گسترده ای از اقتصاد کشور نروژ را تحت تاثیر قرار می دهند که می توانید با کلیک بر روی عنوان از جزئیات آن به خوبی مطلع شوید.

عوامل موثر بر قیمت خانه در نروژ
تفاوت قیمت خانه در نروژ بر اساس منطقه شهری

 House Prices in Norway Urban Area

تفاوت قیمت خانه در نروژ بر اساس منطقه شهری

تفاوت قیمت خانه در نروژ بر اساس منطقه شهری بدین گونه است که در برخی از شهرهای کشور نروژ به دلیل تمایل مهاجرت جوانان به شهرهای اصلی از نرخ های بالاتری در زمینه خرید و یا اجاره برخوردار هستند و شما حتی با سکونت در حومه شهر نیز نسبت به برخی از شهرها مبلغ بیشتری را برای سکونت خود هزینه خواهید کرد.

ثبت نام در دانشگاه ها ، مهاجران به دنبال کار ، سرمایه گذاران و کلیه افراد با هدف های بزرگ همواره تلاش می کنند تا شهرهای اصلی را برای رسیدن به خواسته خود انتخاب کنند اما در شهرهای اصلی نیز مناطق مختلفی وجود دارد که در هر یک نرخ مختلفی برای اجاره و خرید ملک در نروژ وجود دارد.

همیشه مناطق مرکزی شهر که به کلیه امکانات دسترسی بهتری دارند ، دارای اجاره بهای بالاتر بوده و هرچه به سمت حومه بروید از قیمت ها کاسته می شود ، ایستگاه مترو ، مراکز خرید ، رستوران ها ، دانشگاه ها ، مکان های تفریحی و غیره از عواملی هستند که در هر شهر تعیین کننده میزان اجاره بها خواهند بود و در شهرهای توریستی قیمت ملک ها برای خرید به مراتب بالاتر است ، زیرا در یکی از منحصر بفردترین مناطق کشور ساکن خواهید شد.

همچنین خانه های نوساز گران تر از خانه های قدیمی هستند و تفاوت‌ های قیمتی قابل توجهی بین کاندو/ آپارتمان‌ها و خانه‌های خانوادگی وجود دارد.

تفاوت قیمت خانه در اسلو با سایر شهر های نروژ

قیمت اجاره و خرید ملک در نروژ در هر شهر این کشور متفاوت بوده و مانند هر کشور دیگری هزینه سکونت در پایتخت با سایر شهرها متفاوت می باشد  ، در رابطه با نروژ این حقیقت وجود داشته و هم اکنون شهر اسلو در نروژ میزبان گران ترین خانه های این کشور می باشد.

میانگین تفاوت قیمت خانه در اسلو با سایر شهر های نروژ برای خانه‌ های خانوادگی مطابق با این جدول می باشد ، اما خوب است مدنظر داشته باشید که قیمت ها به صورت تقریبی بوده و مشاورین ما در موسسه رجبی راهنمای شما در رابطه با قیمت دقیق هر شهر و منطقه خواهند بود.

اسلو بزرگترین شهر و منطقه شهری در بین کلیه شهرهای نروژ بوده و از نظر قیمت مسکن در صدر آمار قرار دارد ، از این رو گران ترین های بازار را در خود جای داده و استقبال از سرمایه گذاری در این کشور  موجب شده تا از سایر شهرها متمایز شود.

نام شهر قیمت
اسلو 61900 کرون
اسکورا 43350 کرون
بوسکرود 33050 کرون
وست فولد 32550 کرون
هوردالند 31950 کرون
ترومس 30650 کرون
روگالند 30100

اما در حالی که شکاف قابل توجهی بین قیمت خانه های مستقل و آپارتمان های نوساز در نروژ وجود دارد ، این تفاوت در اسلو حداقل است.

مناطق روستایی به ویژه مناطقی که دور از شهرها و زیر ساخت ها هستند ، کمترین هزینه را دارند ،  ارزان ترین شهرها نیز بدین قرارند:

ویژگی های خانه نیز که به عنوان فاکتورهای ثابت در تعیین قیمت خانه همواره باید مدنظر قرار گیرند و خوب است که از طریق دریافت مشاوره با کارشناسان موسسه رجبی با توجه به بودجه موردنظرتان به بهترین شهر و منطقه برسید.

.

ارزان ترین شهرها قیمت
اوپلند 24200 کرون
تلمارک 25500 کرون
فین مارک 25550 کرون
Vest Agder 26050 کرون

اجاره ماهانه در نروژ چقدر است؟

بسیاری از مردم در نروژ صاحب خانه های خود هستند ، با این حال تمایل زیادی برای اجاره به خصوص در مناطق شهری وجود دارد ، قیمت اجاره در سراسر نروژ به طور گسترده ای متفاوت است و در مناطق روستایی می‌توانید آپارتمان ‌ها و خانه‌ های مناسب را با قیمت حدود 100 کرون در هر متر مربع اجاره کنید ، در مناطق مرکزی اسلو قیمت ها می تواند بین 250-400 کرون در هر متر مربع باشد.

قیمت ها به مکان و شرایط منزل موردنظر بسیار بستگی دارد ، برخی از خانه های اجاره ای کاملا مبله و دارای سیستم گرمایش هستند ، در حالی که برخی دیگر اینگونه نیستند ، حتما در هنگام عقد قرارداد امکانات خانه را به دقت بررسی کنید ، میانگین اجاره ماهانه در نروژ را در برآورد هزینه های خود در حدود زیر درنظر بگیرید:

نوع منزل قیمت ( کرون نروژ )
آپارتمان ( 1 اتاق خواب ) در مرکز شهر 10,543 کرون
آپارتمان ( 1 خوابه ) خارج از مرکز شهر 8,288 کرون
آپارتمان ( 3 خوابه ) در مرکز شهر 18,098 کرون
آپارتمان ( 3 خوابه ) خارج از مرکز شهر 13,958 کرون

نحوه یافتن ملک در نروژ

هدف شما از یافتن ملک در نروژ بسیار مهم است و با توجه به آن کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی بهترین روش را پیش رویتان قرار می دهند ، معمولا کسانی که به دنبال اجاره خانه در نروژ هستند ، پشتوانه مالی کمتری نسبت به متقاضیان خرید خانه دارند و با توجه به شرایط خود تمایل دارند در معقول ترین و مناسب ترین مسکن اقامت کنند.

درحالی که برای خرید خانه افراد سرمایه قابل توجهی به همراه دارند و می خواهند در میان گزینه های مختلف به بهترین مسکن برسند ، از این رو نحوه یافتن ملک در نروژ به هدف شما بستگی دارد ، اما در میان کلیه روش ها مراجعه به سایت های اینترنتی و یا مشاورین املاک می تواند هم برای خریداران و هم مستاجرین گزینه ای قابل دسترس و آسان باشد.

سایت های اینترنتی که خانه های مناسبی در آن خواهید یافت:

  • www.finn.no
  • https://hybel.no/
  • www.justlanded.com
  • www.easyexpat.com
  • www.visitnorway.com

همچنین می توانید آگهی های طبقه بندی شده در روزنامه ها را برای املاک اجاره ای بررسی کنید ، چنانچه در هر یک از سایت ها خانه مناسبی یافتید ، می توانید مستقیما به صاحبخانه وصل شده و ضمن اطلاع از تمامی جزئیات تاریخی را برای بازدید حضوری مشخص کنید.

مشاورین املاک و یا یک فرد حقوقی مورد اعتماد نیز می تواند شما را در کلیه روند اجاره و خرید ملک در نروژ یاری کرده و با دریافت درصدی از منزل موردنظر بسیاری از مراحل را به جای شما انجام دهد.

مشاورین املاک در نروژ

در نروژ انواع مختلفی از مشاورین املاک در نروژ وجود دارد که رایج ترین آنها:

  • Eiendomsmegler : نماینده ای که سه سال تحصیل در زمینه املاک و مستغلات پس از دبیرستان داشته و حداقل دو سال تجربه در این حوزه داشته باشد.
  • Eiendomsmeglerfullmektig : نماینده ای که سه سال تحصیل در زمینه املاک و مستغلات پس از دبیرستان دارد اما تجربه کاری او کمتر از دو سال است.
  • Megler : این گونه افراد دارای سابقه فعالیت قابل توجه در حوزه املاک هستند اما تحصیلات دانشگاهی در این زمینه ندارند که به تازگی مجبور به سپری کردن دوره ای مشخص شده اند.

بیشتر اجاره و خرید ملک در نروژ از طریق مشاورین املاک انجام می شود و این نمایندگان آموزش های سختی را گذرانده اند و باید قوانین نروژ را رعایت کنند ، همچنین نمایندگان این حق را دارند که بدون کمک وکیل ، خرید و فروش املاک را انجام دهند ، تسویه مالی و همچنین ثبت نقل و انتقال سند در سازمان ثبت احوال نیز بر عهده آنهاست.

روند خرید املاک و مستغلات در نروژ

روند خرید املاک و مستغلات در نروژ

زمانی که تصمیم به خرید خانه در نروژ گرفتید ، به خوبی تحقیق کنید زیرا سیستم اجاره و خرید ملک در نروژ با آنچه شما به آن عادت کرده اید ، متفاوت خواهد بود ، اول از همه باید بین مالکیت آزاد یا نوعی مالکیت مشترک مانند borettslag یکی را انتخاب و سپس به بررسی املاک موجود در بازار به صورت آنلاین و یا بازدید حضوری بپردازید.

اگر ملکی مناسبی یافتید ، با دقت آن را بررسی و در مورد ساختار خانه و اطراف آن اطلاعات بیشتری کسب کنید ، سپس پیشنهاد خرید خانه را طبق قوانین نروژ تا ساعت 12:00 ظهر اولین روز کاری پس از آخرین روز بازدید به صورت کتبی ارائه دهید ، در صورتی که پیشنهاد شما مورد توجه فروشنده قرار گیرد قرارداد اولیه تنظیم میشود.

سپس روند خرید املاک و مستغلات در نروژ با امضای قرارداد و تمامی جزئیات و شرایط نقض ادامه می یابد ، پس از امضای قرارداد توسط طرفین سند توسط نماینده برای خریدار صادر می شود و خریدار باید 10 درصد از قیمت نهایی را واریز کند ، سپس سند تا مراحل نهایی نزد نماینده باقی خواهد و ملک در سازمان ثبت اسناد و املاک ثبت می شود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با درج شماره خود در باکس زیر ، با اطمینان خاطر سرمایه تان را به اروپا منتقل کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

قرارداد های اجاره در نروژ

اجاره ملک یک قرارداد قانونی و الزام آور بین مالک و مستاجر می باشد که باید طرفین امضاکننده در سن قانونی و صلاحیت انعقاد قرارداد باشند ، اگر مستأجر شما یک دانش آموز و زیر سن رضایت است باید امضای والدین یا قیم قانونی را نیز دریافت کنید.

قراردادهای اجاره در نروژ می تواند با توجه به شهر و یا نوع ملک متفاوت باشد و محتوای آن میان مالک و مستاجر به صورت توافقی تغییر و اجرا شود ، اما تمامی آنها باید موارد مشخصی را شامل شود:

 

  • توصیف کافی از ملک
  • مدت و چارچوب زمانی اجاره
  • شرایط تمدید
  • میزان سپرده و پرداخت اجاره
  • قراردادهای استفاده و اجاره فرعی
  • شرایط افزایش اجاره
  • مشخصات کامل طرفین
  • تاریخ ورود و تخلیه

معمولا اولین پرداخت اجاره قبل از دریافت کلیدهای مورد اجاره توسط مستاجر انجام می شود و شرایط اجاره برای دانشجویان نسبت به سایر مهاجرین مانند افرادی که برای کار به این کشور آمده اند ، متفاوت است ، مستاجر باید هر گونه خسارت وارده به ملک را جبران کند ، خواه توسط مستاجر یا اعضای خانواده ، خواه توسط هر شخص دیگری ایجاد شده باشد.

مسئولیت پرداخت به مشاور املاک و حق تمبر بابت ثبت ملک جدید و پرداخت مابقی وجه ملک به فروشنده بر عهده خریدار می باشد.

روند خرید املاک و مستغلات در نروژ

صورتحساب خدمات در نروژ

در زمینه اجاره و خرید ملک در نروژ باید مجموعه ای از مخارج را به عنوان هزینه ثابت ماهیانه مدنظر داشته باشید . صورتحساب خدمات در نروژ در هر خانه با توجه به امکانات دریافتی مشخص می شود اما هزینه قبوض برق ، گرمایش ، سرمایش ، آب و زباله در تمامی مسکن ها چه به صورت اجاره و یا خرید باید درنظر گرفته شود.

هزینه های قبوص برای یک آپارتمان 85 متر مربعی در حدود 1,959 کرون در ماه است و برای موبایل خود باید در حدود 1.17 کرون را برای هر دقیقه مکالمه بپردازید .

اینترنت ماهیانه نیز در حدود 523 کرون برای حجم نامحدود است البته هر ملک در نروژ دارای هزینه های جانبی مخصوص به خود می باشد و در اپارتمان ها ممکن است تمامی این هزینه ها در شارژ ماهیانه ساختمان و یا اجاره لحاظ شوند.

مالیات بر خانه در نروژ

مالیات بر خانه در نروژ توسط اداره مالیات املاک شهرداری اخذ می شود و در بیشتر موارد شما در این کشور مالیات بر دارایی را طی چهار قسط در سال به همراه سایر عوارض شهرداری پرداخت می کنید ، قانون مالیات بر دارایی بیان می کند که نرخ مالیات باید بین 0.1 تا 0.7 درصد بر مبنای مالیات بر دارایی باشد.

برای املاک و خانه های تعطیلات این نرخ نمی تواند از 0.4 درصد تجاوز کند ، توجه داشته باشید که نرخ مالیات ممکن است بسته به نوع ملک مورد نظر متفاوت باشد ، به عنوان مثال نرخ ها می تواند برای املاک مسکونی و زمین های داخل یک شهرداری متفاوت باشد ، نوع املاک شامل مالیات را هر شهرداری مشخص می کند و شورای شهر نیز نرخ مالیاتی را که باید اعمال شود ، تعیین می کند.

شهرداری ارزش بازار را با استفاده از یک ارزیاب که ملک را از بیرون بازرسی می کند یا با استفاده از مقادیر استاندارد معمولاً بر اساس مساحت برآورد می کند.

 اخذ اقامت با خرید ملک در نروژ

کشور نروژ از جمله کشورهای اروپایی است که تلاش می کند به شیوه های مختلف سرمایه گذاران را به سمت خود جذب کند و یکی از اصلی ترین این سیاست ها امکان اجاره و خرید ملک در نروژ توسط اتباع خارجی است.

اخذ اقامت با خرید ملک در نروژ امکان پذیر می باشد اما شرایط خاص خود را داشته و در میان کلیه روش های مهاجرتی چندان مرسوم نیست.

زیرا با خرید ملک در این کشور شما باید به مدت بیش از پنج سال در ملک موردنظر اقامت داشته باشید و هر یک و یا دو سال اقامت خود را تمدید کنید . سپس با گذشت بیش از پنج سال قادر به درخواست اقامت دائم خواهید بود.

بنابراین مانند سایر روش ها شما باید مدت زمان زیادی را در این کشور سپری کنید و خرید خانه امتیاز مثبتی محسوب نمی شود.

 اخذ اقامت با خرید ملک در نروژ

چنانچه به دنبال مهاجرت به کشورهای مختلف اروپایی همانند نروژ هستید ، حتما با راهنمایی و کمک مشاورین متخصص در این زمینه بهترین روش را انتخاب کنید تا در سریع ترین زمان ممکن و حداقل هزینه بتوانید به اقامت برسید.

سوالات پر تکرار اجاره و خرید ملک در نروژ

بله ، با توجه به روند رو به رشدقیمت املاک در این کشور ، در صورت خرید خانه با افزایش سرمایه تان در سال های آتی رو به رو می شوید.

تورم و نرخ بهره را می توان دو هامل مهم و تاثیرگذار در  نرخ املاک نروژ دانست.

نرخ مالیات بر املاک در کشور نروژ نباید از میزان 0.4 تجاوز کند.

به صورت میانگین برای یک آپارتمان 85 متری باید ماهیانه 2000 کرون را بابت تمامی خدمات منزل درنظر بگیرید.

ارزان ترین شهر این کشور اوپلند و گرانترین آن اسلو پایتخت می باشد.

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز پاسخگوی تمامی سوالات شما عزیزان در رابطه با اجاره و خرید ملک در نروژ بوده و با توجه به شرایط فردی مناسب ترین ها را به شما معرفی خواهند نمود ، بخاطر داشته باشید که می توانید با هزینه ای بسیار کمتر مانند کار در نروژ نیز به ویزای این کشور برسید که مطالب جمع آوری شده در این زمینه بسیار راهنمایتان خواهد بود.

اجاره و خرید ملک در کشورهای زیر نیز می توانند گزینه ایده آلی برای شما باشند ، مطالعه آنها را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (2 امتیاز)
منو
خانه