معرفی شهر های کشور نروژ

معرفی شهر های کشور نروژ در بین افراد علاقمند به مهاجرت به این کشور اهمیت ویژه ای دارد ، نروژ دارای 0 شهر با بیش از یک میلیون نفر، 4 شهر با جمعیت بین 100000 تا 1 میلیون نفر و 44 شهر با جمعیت بین 10000 تا 100000 نفر است.

خوب است بدانید بزرگترین شهر نروژ اسلو با 580000 نفر جمعیت است که یکی از بهترین شهر ها برای تحصیل و زندگی می باشد ؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به نروژ با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) تماس بگیرید و یا مقاله لینک شده را بخوانید تا تمامی روش های مهاجرت قانونی و امن به نروژ را بشناسید.

بر اساس رتبه بندی توسعه انسانی سازمان ملل ، برای بیش از 30 سال ، نروژ یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی بوده است ، با این حال ، کشور در سال های اخیر به دلیل گنجاندن عوامل اقلیمی و محیطی در معادله سقوط قابل توجهی داشته است.

نروژ یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپا با اقتصاد توسعه یافته ، منابع طبیعی غنی ، استاندارد زندگی بالا و شهروندانی شاد است.

 علاوه بر این ، یکی از زیباترین کشور های روی کره زمین با دریاچه ها ، کوه ها و آبدره های باشکوه است ، به طور خلاصه ، ده ها هزار خارجی از گوشه و کنار جهان رویای تجارت ، تحصیل ، کار در نروژ و به طور کلی مهاجرت به این کشور را برای همیشه در سر می پرورانند ، اگر عاشق طبیعت هستید ، هیچ گزینه ای بهتر از نروژ با فعالیت های فراوان در فضای باز وجود ندارد.

فهرست مطالب
معرفی شهر های کشور نروژ

اسلو پایتخت نروژ

اسلو مرکز اقتصادی و دولتی نروژ است ،  این شهر همچنین مرکز تجارت ، بانکداری ، صنعت و کشتیرانی نروژ است ؛  این شهر مرکز مهم برای صنایع دریایی و تجارت دریایی در اروپا است ، این شهر محل استقرار شرکت ‌های بسیاری در بخش دریایی است که برخی از آن ها از بزرگترین شرکت ‌های کشتیرانی ، کارگزاران کشتی و کارگزاران بیمه دریایی هستند ؛ اسلو شهر آزمایشی شورای اروپا و برنامه شهر های بین فرهنگی کمیسیون اروپا است.

شهرداری اسلو 672061 نفر جمعیت دارد ، جمعیت کلان شهر 1.71 میلیون نفر تخمین زده می شود ؛ جمعیت در اوایل دهه 2000 با نرخ های بی سابقه ای در حال افزایش بود و آن را به سریع ترین شهر بزرگ اروپا در آن زمان تبدیل کرد ، جمعیت مهاجر در شهر تا حدودی سریعتر از جمعیت نروژی در حال رشد است و در شهر خود این تعداد در حال حاضر بیش از 25٪ از کل است.

مزایا معایب
تعادل عالی کار و زندگی اقامتگاه گران قیمت
تمیز و ایمن رستوران ها گران هستند
فرصت های شغلی فراوان آب و هوای غیر قابل پیش بینی

آرندال شهر تاریخی نروژ

آرندال یک شهر نسبتا کوچک است که در جنوب واقع شده است ، این پر از تاریخ است، با خانه های چوبی زیبا در قسمت مرکزی که قدمت آن به قرن هفدهم بازمی گردد ، اگر با خانواده خود در حال نقل مکان هستید ، این شهر بسیار امن و عالی است ؛ با این حال گران قیمت است.

توصیه می کنیم مقاله هزینه های زندگی در نروژ را بخوانید تا با جزئیات هزینه ها هم آشنا شده و هزینه های زندگی را با سایر کشورهای اروپایی بتوانید مقایسه کنید.

مزایا معایب
مردم محلی تسلط خوبی به زبان انگلیسی دارند آب و هوای سرد
بسیار امن زندگی شبانه خیلی هیجان انگیز نیست
جشنواره های موسیقی، مانند جشنواره هوو، در تابستان هزینه بالای زندگی

آرندال به دلیل صحنه موسیقی خود در تابستان محبوب است و جشنواره هوو زمانی بزرگترین جشنواره در کشور بود ، خیابان کانال یکی دیگر از رویداد های سالانه در شهر است که سال به سال دوستداران موسیقی جاز و بلوز را به خود جذب می کند ؛ نکته جالب در مورد آرندال نیز این است که از زمانی که زمانی یک شهر خواب آلود و شلوغ تابستانی بود ، اکنون به مکانی جذاب و پر جنب و جوش تمام سال تبدیل شده است.

علاوه بر این، این شهر از تنوع استقبال می کند و انگلیسی زبانان نیز مورد استقبال قرار می گیرند ، زیرا اکثر مردم تسلط خوبی به این زبان دارند ؛ آب و هوا، با این حال، در سمت سرد با تابستان های نسبتا خنک و زمستان های سرد است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

از دریافت مشاوره اولیه تا رسیدن به مقصد نهایی در کنار شما هستیم.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

برگن دومین شهر بزرگ نروژ

برگن با نام تاریخی بیورگوین یک شهر و شهرداری در هوردالند در ساحل غربی نروژ است ، جمعیت شهرداری 280216 نفر بود و منطقه شهری برگن حدود 420000 نفر جمعیت دارد ، برگن دومین شهر بزرگ نروژ است ؛ شهرداری 465 کیلومتر مربع را پوشش می دهد و در شبه جزیره برگنشالوین قرار دارد ، مرکز شهر و محله‌ های شمالی در بیفوردن ، «آبدره شهر» قرار دارند ، برگن مرکز اداری هوردالند است و از هشت بخش – آرنا ، برگنهوس ، فانا ، فیلینگزدالن ، لاکسواگ ، یتربیگدا ، ارستاد و اسانه تشکیل شده است.

این شهر یک مرکز بین المللی برای آبزی پروری ، کشتیرانی ، صنعت نفت فراساحلی و فناوری زیر دریا و یک مرکز ملی برای آموزش عالی ، رسانه ، گردشگری و مالی است ،  بندر برگن از نظر بار و مسافر شلوغ ترین بندر نروژ است که سالانه بیش از 300 کشتی کروز در آن تردد می کنند و نزدیک به نیم میلیون مسافر را به برگن می آورد که این تعداد در 10 سال دو برابر شده است ؛ این شهر دارای فرودگاه برگن ، فلزلند ، قطار سبک برگن است و پایانه خط برگن است ، چهار پل بزرگ برگن را به شهرداری های حومه آن متصل می کند ، برگن دارای آب و هوای زمستانی معتدل است.

مزایا معایب
شهر فرهنگ باران بی پایان
غذای ارزان دود در اثر آلودگی غلیظ می شود
تنوع و شمول اجتماعی را در بر می گیرد نوشیدنی گران است

تروندهایم سومین شهر پر جمعیت نروژ

تروندهایم یک شهر و شهرداری در شهرستان تروندلاگ ، نروژ است ،  جمعیت آن 193501 نفر و سومین شهر پرجمعیت در نروژ است ، اگرچه چهارمین منطقه شهری بزرگ است ،  این سومین شهر بزرگ کشور با جمعیت  169972 نفر در داخل مرزهای شهر است ، تروندهایم در ساحل جنوبی آبدره تروندهایم در دهانه رودخانه نیدلوا قرار دارد ؛ این شهر تحت تسلط دانشگاه علم و صنعت نروژ (NTNU)، بنیاد تحقیقات علمی و صنعتی (SINTEF) ، بیمارستان دانشگاه سنت اولاوس و سایر موسسات فناوری محور است.

مزایا معایب
زمستان های معتدل و تابستان های گرم هزینه زندگی بسیار بالاست
سرشار از فرهنگ سفرهای بین المللی همیشه در این شهر امکان پذیر نیست
حمل و نقل عمومی کارآمد روزها در زمستان بسیار کوتاه هستند

این شهرک در سال 997 به عنوان یک پست تجاری تأسیس شد و تا سال 1217 به عنوان پایتخت نروژ در دوران وایکینگ ها خدمت می کرد ، از سال 1152 تا 1537، این شهر مقر اسقف نشینی کاتولیک نیداروس بود ، از آن زمان، این مکان مقر اسقف لوتری نیداروس و کلیسای جامع نیداروس باقی مانده است ؛ این شهر در سال 1838 تأسیس شد ؛ تاریخ شهرداری فعلی از سال 1964، زمانی که تروندهایم با باینست ، لاینستراند ، استریندا و تیلر ادغام شد بازمی‌گردد.

برای مهاجرت باید اطلاعات زیادی در همه زمینه هاجمع آوری کنید ؛ ما قبلا این کار را برای شما انجام داده ایم ؛ مقاله ها را بخوانید.

استاوانگر پایتخت نفت در نروژ

استاوانگر یک شهر و شهرداری در نروژ است ، این چهارمین شهر بزرگ و منطقه شهری در نروژ ( از طریق همشهری با ساندنس همسای ه) و مرکز اداری شهرستان روگالند است، این شهرداری چهارمین شهر پرجمعیت در نروژ است ، استاوانگر واقع در شبه جزیره استاوانگر در جنوب غربی نروژ ، سال تاسیس رسمی خود را 1125 می‌شمارد ، سالی که کلیسای جامع استاوانگر تکمیل شد.

 هسته استاوانگر تا حد زیادی خانه های چوبی قرن 18 و 19 است که محافظت شده و بخشی از میراث فرهنگی شهر محسوب می شود ؛ این امر باعث شده است که مرکز شهر و درون شهر یک ویژگی شهری کوچک با نسبت غیر معمول بالای خانه ‌های مجزا را حفظ کنند و کمک قابل توجهی به گسترش رشد جمعیت شهر به بخش‌های دورافتاده استاوانگر بزرگ کرده است.

رشد سریع جمعیت این شهر در اواخر قرن بیستم در درجه اول نتیجه رونق صنعت نفت فراساحلی نروژ بود ؛ امروزه صنعت نفت یک صنعت کلیدی در منطقه استاوانگر است و این شهر به طور گسترده به عنوان پایتخت نفت نروژ شناخته می شود ، بزرگترین شرکت در منطقه نوردیک ، شرکت انرژی نروژی Statoil است که مقر آن در استاوانگر است ،  چندین مؤسسه آموزشی برای آموزش عالی در استاوانگر قرار دارند که می توانند مکانی برای تحصیل باشند ، بزرگترین آنها دانشگاه استاوانگر است ، برای آشنایی بیشتر با نحوه اخذ پدیرش ، هزینه ها و بورسیه های تحصیلی در نروژ مقاله تحصیل در نروژ  را بخوانید.

مزایا معایب
غذای عالی باران مداوم
معماری شگفت انگیز پیدا کردن شغل می تواند سخت باشد
زندگی شبانه پر جنب و جوش
فردریکستاد شهری با معماری هلندی در نروژ

فردریکستاد شهری با معماری هلندی در نروژ

فردریکستاد یک شهر نسبتا کوچک و دنج است که در جنوب کشور ، نه چندان دور از اسلو واقع شده است ، طولانی ترین رودخانه نروژ ، گلوما ، از میان شهر می گذرد که با الگوی معماری هلندی ساخته شده است ، فردریکستاد پر از تاریخ است و بهترین شهر مستحکم در کشور است.

هزینه زندگی به طور قابل توجهی کمتر از سایر شهر های نروژ است ، بنابراین خرید یا اجاره یک مکان در آنجا بسیار مقرون به صرفه تر است  اما هنگامی که از انگلستان به آنجا نقل مکان می کنید ، بیشتر هزینه های زندگی در نروژ برای شما ارزان تر به نظر می رسد ، برایدرک بهتر قیکت ملک در نروژ مقاله اجاره و خرید ملک در نروژ را بخوانید.

سیستم مراقبت‌های بهداشتی و تحصیلی عالی هستند ، اگرچه پیشنهاد های شغلی ممکن است زیاد نباشد و نمی تواند مکانی مناسب برای کار  باشد ، با این حال ، اگر برای همیشه به آنجا می‌روید ، همیشه می‌توانید به صورت آنلاین در خانه برای خودتان یا برای یک شرکت خارجی کار کنید ، اگر بازنشستگان حقوق بازنشستگی قابل صادرات خوبی دریافت کنند ، ممکن است فردریکستاد را جذاب و مقرون به صرفه برای زندگی بیابند.

السوند مهم ترین بندر ماهیگیری در نروژ

این شهر یک بندر دریایی است و بدنام ترین و مهم ترین بندر ماهیگیری در نروژ را دارد ،  ناوگان ماهیگیری آنها احتمالاً مدرن ترین ناوگان ماهیگیری در تمام اروپا است ، این شهر همچنین به دلیل تمرکز معماری Art Nouveau که بسیاری از مهاجران و حتی نروژی ها را به خود جذب می کند ، مشهور است آلسوند و روستا های اطراف آن صنعت مبلمان بزرگی دارند.

در آلسوند یک بخش فرعی از دانشگاه علم و صنعت نروژ (NTNU) وجود دارد ، تقریباً 1800 دانشجو از سراسر جهان در السوند تحصیل می کنند.

این شهر با معماری و بندر چشمگیر خود در کنار سایر جاذبه های گردشگری خود گردشگران را به خود جذب می کند ، یک نمونه آکواریوم Atlanterhavsparken است که تعداد زیادی از تجربیات را برای کودکان و بزرگسالان ارائه می دهد.

مزایا معایب
آکواریوم Atlanterhavsparken سازگاری فرهنگی می تواند سخت باشد
غذاهای دریایی فوق العاده خوشمزه شهر کوچک
معماری آرت نوو زمستان ها طولانی و سرد است

ترومسو شهری با معماری چوبی در نروژ

این شهر در بخش شمالی نروژ واقع شده است و شهرداری بیست و یک شهر از 356 شهر بزرگ این کشور است که مساحتی بیش از 2521 کیلومتر مربع دارد ، در شهر ، معماری چوبی غالب است ، مرکز شهر دارای برخی از قدیمی ترین ساختمان های چوبی در شمال نروژ است ، از جمله تنها کلیسای جامع چوبی این کشور متعلق به سال 1861 است.

مزایا معایب
بسیاری از رویدادهای فرهنگی نوامبر تا ژانویه خورشید طلوع نمی کند
زندگی شبانه عالی مه تا جولای خورشید غروب نمی کند
فعالیت های متعدد در فضای باز یافتن مسکن برای اجاره ممکن است دشوار باشد

جمعیت شهر طی ده سال گذشته تقریباً 15 درصد افزایش یافته است که نشان دهنده علاقه روزافزون به مهاجرت به آنجا است.

ترومسو رویداد های فرهنگی، مشهورترین جشنواره فیلم آن زنده است ، این خانه دارای معماری شگفت انگیز و تنها کلیسای جامع چوبی در نروژ است ، تعدادی فعالیت در فضای باز برای انجام دادن در این شهر وجود دارد.

کریستیانسند شهری گردشگری در نروژ

این شهر که در بخش جنوبی نروژ واقع شده است، انتخاب خوبی برای مهاجرت مهاجران است ، زیرا یک چیز آن را از بقیه شهرهای نروژ متمایز می کند – بهترین ساحل در این کشور است ، این شهر همچنین اغلب توسط نروژی ها برای جابجایی دائمی انتخاب می شود ؛  گردشگری توسعه یافته و فرصت های شغلی فراوان است ، شهر بسیار امن تلقی می شود و بسیاری از مردمی که در آن زندگی می کنند حداقل به زبان انگلیسی صحبت می کنند.

مزایا معایب
بهترین ساحل کشور کریستیانسند در فصل توریستی شلوغ می شود
بسیار امن ممکن است کاری برای تفریح عالی پیدا نکنید
فرصت های شغلی زیاد زندگی شبانه متوسط
مزایا معایب
اهمیت تاریخی پیدا کردن کار سخت است
جشنواره های موسیقی هر تابستان یادگیری زبان می تواند سخت باشد
کیفیت زندگی بالا گرفتن گواهینامه رانندگی گران است

تانزبرگ قدیمی ترین شهر نروژ

تانزبرگ قدیمی ترین شهر نروژ است که هر تابستان جشنواره های موسیقی برگزار می شود ،  برج صخره قلعه یک مکان دیدنی مشهور در شهر و منظره ‌ای است که نمی‌خواهید از دست بدهید ، شهری پر از تاریخ است ، اما این بدان معنا نیست که کسل کننده است – خواهید دید که زندگی شبانه پر جنب و جوشی نیز دارد

سوالات پر تکرار معرفی شهر های کشور نروژ

بر اساس رتبه بندی توسعه انسانی سازمان ملل ، برای بیش از 30 سال ، نروژ یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی بوده است ، با این حال ، کشور در سال های اخیر به دلیل گنجاندن عوامل اقلیمی و محیطی در معادله سقوط قابل توجهی داشته است.

اسلو مرکز اقتصادی و دولتی نروژ است ،  این شهر همچنین مرکز تجارت ، بانکداری ، صنعت و کشتیرانی نروژ است ؛  این شهر مرکز مهم برای صنایع دریایی و تجارت دریایی در اروپا است ، این شهر محل استقرار شرکت ‌های بسیاری در بخش دریایی است که برخی از آن ها از بزرگترین شرکت ‌های کشتیرانی ، کارگزاران کشتی و کارگزاران بیمه دریایی هستند ؛ اسلو شهر آزمایشی شورای اروپا و برنامه شهر های بین فرهنگی کمیسیون اروپا است.

  • مردم محلی تسلط خوبی به زبان انگلیسی دارند
  • بسیار امن
  • جشنواره های موسیقی، مانند جشنواره هوو، در تابستان

این شهر یک مرکز بین المللی برای آبزی پروری ، کشتیرانی ، صنعت نفت فراساحلی و فناوری زیر دریا و یک مرکز ملی برای آموزش عالی ، رسانه ، گردشگری و مالی است ،  بندر برگن از نظر بار و مسافر شلوغ ترین بندر نروژ است که سالانه بیش از 300 کشتی کروز در آن تردد می کنند و نزدیک به نیم میلیون مسافر را به برگن می آورد.

  • زمستان های معتدل و تابستان های گرم
  • سرشار از فرهنگ
  • حمل و نقل عمومی کارآمد

در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی به معرفی شهر های کشور نروژ پرداختند ، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه رجبی در شیراز و تهران تماس بگیرید ، همچنین می توانید مقاله کار در نروژ  را بخوانید و با قوانین کاری و مشاغل مورد نیاز این کشور آشنا شوید.

شهر های سایر کشورهای اروپایی را از طریق مطالعه مقالات زیر با هم مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه