قیمت خانه برای زندگی در لهستان

قیمت خانه برای زندگی در لهستان از جمله مواردی است که باید قبل از ورود به این کشور مورد بررسی قرار گیرد ، خرید خانه یا آپارتمان یک قدم مهم در زندگی هر صاحب آینده است.

قبل از اینکه تصمیم به خرید ملک داشته باشید ، ارزش دارد یک سوال اساسی از خود بپرسید دوست دارید چند سال آینده را در چه ملکی زندگی کنید و توانایی خرید چه ملکی را دارید ؛ برای کسب اطلاعات در زمینه های قانونی مهاجرت به لهستان با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )  تماس بگیرید ، همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله مهاجرت به لهستان را نیز بخوانید و با شیوه های امن و سریع مهاجرت به این کشور هم آشنا شوید.

قیمت خانه برای زندگی در لهستان به عوامل موثری بستگی دارد که یکی از آن ها خانه یا آپارتمان بودن ملک مسکونی است ، تفاوت خانه و آپارتمان تنها در متراژ نیست ، بلکه در موقعیت مکانی نیز هست ، آپارتمان ها اغلب در مرکز شهر یا در حومه آن قرار دارند ، اما در عین حال به خوبی به هم متصل هستند.

هنگام انتخاب خانه یا آپارتمان ، باید سبک زندگی خود را نیز در نظر بگیرید ، اگر اغلب از پیشنهاد کافه ‌ها یا رستوران ‌های اطراف استفاده می‌کنید ، دوست دارید به سینما بروید و نمی ‌توانید آخر هفته را بدون بازدید از یک کلوپ  تصور کنید ،  با انتخاب خانه زمان و هزینه زیادی را برای رفت و آمد به مرکز تلف می ‌کنید.

فهرست مطالب
قيمت خانه براي زندگي در لهستان

قیمت خانه در لهستان

قیمت خانه در لهستان چقدر است؟ هم تقاضا و هم عرضه در  دو سال گذشته به دلیل بیماری همه گیر کاهش یافته است ، در سال 2020 ، تعداد کل آپارتمان های نوساز فروخته شده در شش شهر بزرگ کشور نسبت به سال گذشته 19 درصد کاهش یافت و به 53000 واحد رسید ، برخلاف رشد خفیف 0.8 درصدی در سال 2019  عرضه جدید نیز در سال گذشته 24 درصد کاهش یافت.

میانگین قیمت پیشنهادی در هفت شهر بزرگ لهستان شامل ورشو ، گدانسک ، گدنیا ، کراکوف ، لودژ ، پوزنان و وروتسواو که توسط بانک مرکزی لهستان پیگیری می‌شود در پایان اولین دوره به 9.849 زلوتی (2180 یورو) در هر متر مربع در سال 2021، در مقایسه با 9473 (2100 یورو) زلوتی در سال گذشته افزایش یافت  ، نرخ رشد از 11 درصد در سال گذشته به 4 درصد در حال حاضر کاهش یافته است.

قیمت یک خانه در این کشور بسته به متراژ ، محل مسکونی ، نزدیکی به مرکز شهر و امکانات رفاهی ، امکانات ملک و غیره تعیین می شود ، مثلا هزینه یک خانه 3 اتاقه با متراژ 89 متر مربع در ورشو 175.610 یورو می باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

خرید بدون ریسک ملک در اروپا با راهنمایی گام به گام مشاوران خبره رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

نحوه دریافت قیمت مناسب برای خرید خانه در لهستان

نحوه دریافت قیمت مناسب برای خرید خانه در لهستان چگونه است؟ مذاکره در مورد قیمت املاک و مستغلات به طور مستقیم با مالکان یک روش معمول است ، بنابراین داشتن یک نماینده باتجربه در کنار شما اطمینان حاصل می کند که قیمت مناسب را دریافت می کنید ، برای معتبر بودن فروش به قرارداد خاصی نیاز دارید ، به این معنی که سند رسمی باید توسط یک دفتر اسناد رسمی لهستانی اجرا شود ؛  این سردفتر همچنین هرگونه بررسی یا جستجوی لازم را انجام داده و از کامل بودن شرایط لازم برای فروش اطمینان حاصل می کند ؛ مطمئن شوید که زمان کافی را برای تشریفات مانند وام مسکن بگذارید ، زیرا گاهی اوقات ممکن است برای خارجی ها بیشتر طول بکشد.

قیمت خانه در شهرهای مختلف لهستان

متوسط قیمت خانه های موجود در 7 شهر بزرگ لهستان ( ورشو ، گدانسک ، گدنیا ، کراکوف ، لودژ ، پوزنان و وروتسوال ) با 5.6 درصد افزایش در سال 2020 به 8.325  زلوتی  (1.819 یورو) در هر متر مربع رسید.

بر اساس گزارش بانک مرکزی لهستان Narodowy Bank Polski (NBP) تنها حدود نیمی از رشد سالانه 10.84 درصدی در سال 2019 و 10.3 درصدی در سال 2018 است.

ورشو گران ترین مسکن لهستان را دارد و میانگین قیمت تراکنش برای خانه های موجود 10072 زلوتی  (2198  یورو ) در هر متر مربع است ،  در سال  2020، طبق NBP  مسکن نیز در گدانسک گران است و میانگین قیمت آن 8874 PLN (1936 یورو) در هر متر مربع است.

پس از پایتخت لهستان  قیمت خانه به طور متوسط در شهر های گدانسک 9851  زلوتی  ، کراکوف 9168  زلوتی و وروتسواف   8312 زلوتی می باشد.

قیمت خانه در شهرهای مختلف لهستان
مالیات بر ارزش افزوده (VAT) بر خرید خانه در لهستان​

مالیات بر ارزش افزوده (VAT) بر خرید خانه در لهستان

خرید ملک مسکونی دست دوم ( یعنی بالای 2 سال ) مشمول مالیات بر ارزش افزوده نمی باشد ، در صورت خرید املاک مسکونی نوساز و همچنین زمین و ساختمان تجاری ، مالیات بر ارزش افزوده قابل پرداخت است ، فروش زمین های غیر مترقی به منظور ساخت و ساز مشمول مالیات بر ارزش افزوده با نرخ ثابت 23 درصد می باشد ، فروش زمین های توسعه نیافته ، به غیر از منطقه ساخت و ساز ( به عنوان مثال زمین کشاورزی ) ، مشمول معافیت اجباری مالیات بر ارزش افزوده است ، فروش ساختمان مسکونی نوساز ( تا 300 متر مربع ) یا واحد کانکس ( تا 150 متر مربع ) مشمول مالیات بر ارزش افزوده 8 درصد می باشد ،  فروش سایر ساختمان ها یا سازه ها ( به عنوان مثال ساختمان های تجاری ) مشمول نرخ مالیات بر ارزش افزوده 23٪ است.

روند خرید ملک در لهستان چقدر دشوار است؟

روند خرید ملک در لهستان چقدر دشوار است؟ خانه‌ های لهستان خارجی ‌هایی که شهروندان یا کارآفرینان کشور های منطقه اقتصادی اروپا ( اتحادیه اروپا + نروژ ، لیختن اشتاین ، ایسلند ) و از سوئیس هستند ، می‌توانند هر نوع ملکی را خریداری کنند.

خارجی ها از کشور های دیگر می توانند آزادانه واحد های کاندومینیوم را در سراسر لهستان خریداری کنند ، به استثنای مناطق واقع در منطقه مرزی ، این امر به عنوان مثال در مورد مقاصد گردشگری محبوب واقع در دریای بالتیک یا در مناطق کوهستانی در امتداد مرز جنوبی لهستان صدق می کند.

شهروندان غیر منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس برای خرید هر نوع زمین ، مسکونی یا تجاری به مجوز MIA نیاز دارند ؛ آنها همچنین برای خرید واحد کاندومینیوم در منطقه مرزی به مجوز MIA نیاز دارند ، اتباع خارجی، اعم از اشخاص حقوقی و حقیقی ، می توانند آزادانه زمین یا املاک و مستغلات را بدون محدودیت اجاره کنند ، هر گونه اجاره برای مدت بیش از یک سال باید به صورت کتبی اجرا شود.

بدون شک انتخاب یک کشور ، باید از جنبه های مختلف ارزیابی شود ، مقالات زیر لهستان را از جوانب مختلف به شما معرفی می کند.

هزینه کمیسیون املاک و مستغلات در لهستان

برای خرید یک آپارتمان مسکونی ، اکثر نمایندگان 2-3٪ کمیسیون اعمال می کنند ،  با این حال ، هزینه های نمایندگی برای خرید های بزرگتر ( مانند ساختمان ) قابل مذاکره است ، این هزینه علاوه بر هزینه پرداخت شده برای قیمت خانه برای زندگی لهستان است.

Real estate transaction tax / Poland

مالیات معاملات ملکی در لهستان

مالیات معاملات ملکی در لهستان (CTT) 2 درصد  برای واگذاری ساختمان و زمین دست دوم پرداخت می شود ، املاک تحت CTT معاف از مالیات بر ارزش افزوده هستند.

مالیات معاملات ملکی در لهستان​

هزینه ثبت زمین در لهستان

هزینه اولیه برای ورود خریدار به عنوان مالک جدید در ثبت نام زمین و رهن 200 زلوتی ( 45 یورو ) است ، هزینه ثبت زمین در لهستان ممکن است اگر همراه با افشای مالکیت ، خریدار موارد دیگری را در مورد ملک انجام دهد ، مانند وام مسکن به بانک تامین کننده خرید ، حق ارتفاق پیشین ، اصلاح مساحت زمین افزایش یابد.

سوالات پر تکرار قیمت خانه برای زندگی در لهستان

میانگین قیمت پیشنهادی در هفت شهر بزرگ لهستان شامل ورشو ، گدانسک ، گدنیا ، کراکوف ، لودژ ، پوزنان و وروتسواو که توسط بانک مرکزی لهستان پیگیری می‌شود در پایان اولین دوره به 9.849 زلوتی (2180 یورو) در هر متر مربع در سال 2021، در مقایسه با 9473 (2100 یورو) زلوتی در سال گذشته افزایش یافت  ، نرخ رشد از 11 درصد در سال گذشته به 4 درصد در حال حاضر کاهش یافته است.

قیمت یک خانه در این کشور بسته به متراژ ، محل مسکونی ، نزدیکی به مرکز شهر و امکانات رفاهی ، امکانات ملک و غیره تعیین می شود ، مثلا هزینه یک خانه 3 اتاقه با متراژ 89 متر مربع در ورشو 175.610 یورو می باشد.

فروش ساختمان مسکونی نوساز ( تا 300 متر مربع ) یا واحد کانکس ( تا 150 متر مربع ) مشمول مالیات بر ارزش افزوده 8 درصد می باشد ،  فروش سایر ساختمان ها یا سازه ها ( به عنوان مثال ساختمان های تجاری ) مشمول نرخ مالیات بر ارزش افزوده 23٪ است.

برای خرید یک آپارتمان مسکونی ، اکثر نمایندگان 2-3٪ کمیسیون اعمال می کنند.

شهروندان غیر منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس برای خرید هر نوع زمین ، مسکونی یا تجاری به مجوز MIA نیاز دارند ؛ آنها همچنین برای خرید واحد کاندومینیوم در منطقه مرزی به مجوز MIA نیاز دارند.

در این مقاله مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی ، قیمت خانه برای زندگی در لهستان را بررسی و بیان کردند ، برای کسب اطلاعات بیشتر با دفاتر موسسه در شیراز و تهران تماس بگیرید همچنین توصیه می کنیم مقاله کار در لهستان را نیز بخوانید و با مشاغل پردرآمد و قوانین بازارهای کاری این کشور بخوبی آشنا شوید.

برای مقایسه قیمت خانه در برخی از کشور ها و تکمیل اطلاعات خود مقالات زیر را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه