بهداشت و درمان عمومی در پرتغال

بهداشت و درمان عمومی در پرتغال شامل موارد بسیار زیادی می شود که اطلاع از این موارد هنگام مهاجرت به پرتغال و زندگی در این کشور می تواند برای شما بسیار مفید واقع شود.

شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) با چندین سال سابقه ، تمامی اطلاعات لازم جهت بهداشت و درمان عمومی در پرتغال را در این مقاله در اختیار شما قرار می دهد پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به پرتغال را نیز بخوانید تا با تمام روش های امن ورود و اقامت در این کشور آشنا شوید.

سیستم مراقبت های بهداشتی در پرتغال از سه سیستم تشکیل شده است:

  1. خدمات بهداشت ملی (SNS)
  2. طرح‌ های ویژه بیمه سلامت اجتماعی (زیر سیستم‌ های سلامت) که طرح‌ های مبتنی بر شغل هستند که در بخش دولتی و در مشاغل خاصی مانند پلیس ، ارتش و بانکداری استفاده می‌ شوند.
  3. بیمه درمانی خصوصی داوطلبانه در پرتغال

پرتغال دارای استاندارد بالایی از خدمات بهداشتی و درمانی است ، در واقع ، سیستم بهداشت و درمان عمومی در پرتغال در رتبه سیزدهم در شاخص مصرف کننده سلامت یورو در سال 2018 قرار گرفت ، واجد شرایط بودن برای سیستم مراقبت های بهداشتی پرتغال بر اساس اقامت قانونی است.

فهرست مطالب

بهداشت و درمان عمومی برای همه ساکنان ، از جمله مهاجران در پرتغال ، رایگان است ، با این حال ، در سال های اخیر برای بسیاری از خدمات هزینه هایی در نظر گرفته شده است ، این سیستم خدمات بهداشتی اولیه و ثانویه را پوشش می دهد، از جمله:

  • پزشکان خصوصی
  • زایمان
  • برخی از مراقبت های دندانی
  • برخی بیمارستان ها و مراقبت های تخصصی
بهداشت و درمان عمومی در پرتغال

هزینه های مراقبت های بهداشتی در پرتغال

هزینه های مراقبت های بهداشتی در پرتغال از طریق مالیات عمومی و همچنین از کمک های تامین اجتماعی پرتغال که توسط ساکنان شاغل تامین می شود ، با این حال ، کسانی که شاغل نیستند ، اعضای خانواده تحت تکفل یا بازنشستگان نیازی به مشارکت ندارند.

پرتغال در حال حاضر حدود 9.1 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف مراقبت های بهداشتی می کند ، که در واقع دوازدهمین کشوری در بین کشورهای اتحادیه اروپا/EFTA است که این مقدار هزینه را برای بهداشت و درمان می کند ، حدود 70 درصد مربوط به هزینه های عمومی و 30 درصد مربوط به هزینه های خصوصی است.

ساکنان باید سهم کمی برای هزینه های معینی برای پزشکان ، متخصصان ، درمان بیمارستانی و نسخه ها بپردازند ، مگر اینکه از یک گروه آسیب پذیر یا کم درآمد باشند ، آنها باید بیشتر هزینه های مراقبت از دندان را از جیب خود بپردازند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کسب اطلاعات همه جانبه در خصوص مقاصد مهاجرتی شما از طریق دریافت مشاوره های رایگان هلدینگ رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بیمه های درمانی در پرتغال

بیمه های درمانی در پرتغال تحت پوشش کمک های مبتنی بر اشتغال شما به مؤسسه تأمین اجتماعی که به شما حق استفاده از مراقبت های بهداشتی دولتی در پرتغال را می دهد هستند ، برخی از ساکنان (حدود 20٪ از جمعیت) نیز بیمه درمانی خصوصی را برای تکمیل بیمه سلامت عمومی خود انتخاب می کنند ، این عمل ممکن است برای پوشش خدمات اضافی که سیستم مراقبت های بهداشتی دولتی پرتغال شامل نمی شود یا برای پوشش 100٪ هزینه ها باشد.

بیمه درمان خصوصی همچنین به آنها حق می دهد از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خصوصی در پرتغال استفاده کنند ، که در واقع می تواند سریعتر از خدمات مراقبت های بهداشتی عمومی باشد ، ساکنان بیکار و بازنشسته نیازی به پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی ندارند ، شرکت‌ های بزرگ بیمه سلامت سازگار با مهاجران که بسته‌ های پوشش خصوصی ارائه می‌ کنند ، متعدد هستند ، مانند:

  • آلیانز کر
  • AXAمراقبت های بهداشتی جهانی
  • سیگنا گلوبال
بیمه های درمانی در پرتغال

ثبت نام مراقبت های بهداشتی در پرتغال

برای ثبت نام مراقبت های بهداشتی در پرتغال ، ابتدا باید در تامین اجتماعی پرتغال (Seguranca Social) ثبت نام کنید تا شماره NIF خود را دریافت کنید ، کارفرمای شما معمولاً اگر قبلاً شغلی دارید این کار را انجام می دهد ، با این حال ، افراد خوداشتغال مانند کسانی که به ثبت شرکت در پرتغال می پردازند ، باید این کار را خودشان ترتیب دهند.

هنگامی که ترتیبات تامین اجتماعی شما انجام شد ، می توانید در مرکز بهداشت محلی پرتغال ثبت نام کنید ، شما باید چند مورد را همراه داشته باشید ، مانند:

  • کارت تامین اجتماعی شما
  • گذرنامه یا کارت ملی شما
  • اجازه اقامت پرتغال

هنگامی که برای مراقبت های بهداشتی عمومی در پرتغال ثبت نام کردید ؛ کارت مراقبت های بهداشتی خود را دریافت خواهید کرد ، که باید برای نشان دادن واجد شرایط بودن شما در هر بار دسترسی به خدمات مراقبت های بهداشتی پرتغال استفاده شود ، همچنین می توانید برای دسترسی به پورتال آنلاین SNS ثبت نام کنید ، این پورتال به شما امکان می دهد به اطلاعات دسترسی داشته باشید و به صورت آنلاین برای دکتر مورد نظرتان وقت ملاقات بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه خود اشتغالی در پرتغال و نحوه گرفتن اقامت از این طریق می توانید مقاله سرمایه گذاری در پرتغال را مطالعه کنید ، همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر ما را در شبکه های مجازی مربوط به هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی مانند اینستاگرام همراهی کنید.

مراقبت های بهداشتی خصوصی در پرتغال

مراقبت های بهداشتی خصوصی در پرتغال

مراقبت های بهداشتی خصوصی در پرتغال در کنار ارائه بهداشت و درمان عمومی در پرتغال وجود دارد ، اگرچه برخی از پزشکان در واقع در هر دو بخش کار می کنند ، هزینه های خدمات عمومی ، متخصصان و بیمارستان های خصوصی را می توان با گرفتن بیمه پزشکی خصوصی در پرتغال پوشش داد.

مانند جاهای دیگر ، مراقبت ‌های بهداشتی خصوصی در پرتغال گران‌ تر است ، اگرچه به گرانی برخی کشورها نیست ؛ یک قرار ملاقات با یک پزشک خصوصی حدود 40 تا 50 یورو هزینه دارد ، لیست انتظار برای خدمات خصوصی معمولا کوتاهتر است ؛ دسترسی گسترده تری از خدمات وجود دارد و همچنین شانس بیشتری برای دیده شدن توسط کارکنان انگلیسی زبان وجود دارد.

بیمه درمانی خصوصی برای مهاجران در پرتغال رایج است ؛ در واقع ، محبوبیت آن در میان جمعیت محلی پرتغال نیز رو به افزایش است ، بین 10 تا 20 درصد از مردم محلی از خدمات بهداشتی خصوصی در پرتغال استفاده می کنند ، برخی از خدمات ، مانند خدمات مراقبت از دندان و چشم ، پوشش محدودی از طریق بهداشت و درمان عمومی در پرتغال دارند ، در نتیجه ، برخی از ساکنان گزینه کمی جز جستجوی ارائه دهندگان خصوصی دارند.

پرتغال را تا چه حد می شناسید؟ مقالات زیر اطلاعات متفاوت و به روزی در این زمینه به شما خواهد داد.

پزشکان و متخصصان در پرتغال

پزشکان و متخصصان در پرتغال بخشی از خدمات پزشکی اولیه هستند که تحت پوشش سیستم بهداشت و درمان عمومی در پرتغال می باشند ، بیشتر هزینه های پزشکان در پرتغال توسط بیمه سلامت عمومی پوشش داده می شود.

 با این حال ، معمولاً باید سهم کمی در هزینه های مشاوره داشته باشید ، مگر اینکه مسن یا از یک گروه آسیب پذیر باشید ، برای اطمینان از پوشش هزینه ‌ها ، باید بررسی کنید که پزشک شما قراردادی برای ارائه خدمات از طریق سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی در پرتغال دارد ، برخی از پزشکان در پرتغال فقط خدمات خصوصی ارائه می دهند.

برای دیدن یک متخصص (به عنوان مثال ، متخصصان قلب و عروق، روانشناسان) از طریق سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی ، معمولاً باید توسط یک پزشک معرفی شوید ، بیماران معمولاً باید برای هزینه های مراجعه به متخصص در پرتغال مبلغی بپردازند ، بسته به نوع درمان مورد نیاز و نوع متخصصی که در نهایت به آن مراجعه می کنید ، ممکن است لازم باشد مدتی را در انتظار بمانید و صبر کنید ، اگرچه کیفیت مراقبت بالا است ، اما گاهی اوقات ممکن است منتظر طولانی مدت برای دیدن متخصصان در پرتغال در بهداشت و درمان عمومی در پرتغال باشید.

پزشکان و متخصصان در پرتغال

مراقبت های بهداشتی کودکان در پرتغال

مراقبت های بهداشتی کودکان در پرتغال در سال 1992 آغاز شد ، پزشکان عمومی و پزشکان اطفال مراقبت های بهداشتی را به کودکان ارائه می دهند.

کودکان در پرتغال به خدمات بهداشتی رایگان دسترسی دارند ، پرداخت های تامین اجتماعی والدین یا قیم آنها این را پوشش می دهد ؛ کودکان از بدو تولد به طور منظم چک های بهداشتی را انجام می دهند و همچنین می توانند به خدماتی از جمله غربالگری و معاینه ، واکسیناسیون و مراقبت های بهداشتی تغذیه دسترسی داشته باشند ؛ علاوه بر این، آنها رکوردی خواهند داشت که پیشرفت آنها را نشان می دهد.

پرتغال دارای یک برنامه ملی واکسیناسیون است که در بهداشت و درمان عمومی در پرتغال گنجانده شده است ؛ این موارد شامل واکسیناسیون برای بیماری هایی مانند:

  1. هپاتیت B
  2. دیفتری ، کزاز و سیاه سرفه
  3. فلج اطفال
  4. سرخک ، اوریون و سرخجه

مراقبت های بهداشتی کودکان در پرتغال توسط انجمن پزشکان اطفال پرتغالی نظارت می شود ، همچنین می توانید در راهنمای ما در مورد واکسیناسیون در پرتغال اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مراقبت از دندان در پرتغال​

مراقبت از دندان در پرتغال

مراقبت از دندان در پرتغال در بهداشت و درمان عمومی در پرتغال به صورت رایگان در دسترس نیست مگر اینکه در گروه آسیب پذیری قرار بگیرید که قادر به پرداخت نیستید ؛ این گروه شامل کودکان ، سالمندان ، یا ساکنان معلول می شود ، اکثر درمان های دندانپزشکی می توانند تحت پوشش نوعی بیمه درمانی خصوصی در پرتغال قرار گیرند ، اگر واجد شرایط درمان رایگان یا یارانه ای هستید ، باید هنگام مراجعه به دندانپزشک خود کارت بهداشتی (کارت مراقبت های بهداشتی) خود را همراه داشته باشید تا مطمئن شوید که کل مبلغ مشاوره را پرداخت نمی کنید.

بیمارستان ها در پرتغال

افرادی که در یک مرکز بهداشتی محلی ثبت نام می کنند می توانند به خدمات بیمارستانی با تخفیف و حتی گاهی رایگان دسترسی داشته باشند ، شما باید کارت بهداشت و درمان خود را به همراه داشته باشید ، مگر اینکه مجبور باشید برای درمان اورژانسی به بیمارستان بروید ، برای درمان به یک ارجاع از یک پزشک پرتغالی نیاز دارید.

بیمارستان های دولتی پرتغال خدماتی از جمله:

  • درمان اورژانسی
  • درمان سرپایی
  • پرستاری
  • مراقبت های بعد از عمل
  • مراقبت های زایمان
  • مراقبت های روانی
  • مراقبت از مبتلایان به بیماری های لاعلاج

مانند خدمات پزشکان ، بیمه سلامت عمومی استاندارد ممکن است برخی از هزینه های بیمارستان ها در پرتغال را پوشش ندهد ، بنابراین باید قبل از دریافت درمان بررسی کنید ، در پرتغال بیمارستان های دولتی و خصوصی وجود دارد.

پرتغال تعدادی بیمارستان خصوصی دارد که عمدتاً در ارائه مراقبت های پزشکی به زیرسیستم های بهداشتی و ذینفعان طرح های بیمه درمانی خصوصی متمرکز هستند.

بسیاری از اینها بخشی از شبکه‌های بیمارستانی و کلینیکی هستند که متعلق به شرکت‌های خصوصی مراقبت‌های بهداشتی هستند

نام بیمارستان خصوصی مکان بیمارستان
بیمارستان دا لوز تورس د لیسبوا (بیمارستان سابق بریتانیا) لیسبون
بیمارستان دا کروز ورمله پرتغالی لیسبون
Casa de Saúde - Clínica Infante Santo، Lda لیسبون
Casa de Saúde de Amares، Lda آمارس
Casa de Saúde de São Mateus، Lda ویزو
Casa de Saúde do Barreiro باریرو
Casa de Saúde do Senhor da Serra، Lda بلاس

مراکز درمانی و کلینیک های بهداشتی در پرتغال

مراکز درمانی و کلینیک های بهداشتی در پرتغال وجود دارد که معمولاً در آن ‌ها هر فرآیندی را برای جستجوی درمان شروع می ‌کنید ، مراکز بهداشتی جایی هستند که اکثر پزشکان در پرتغال مستقر هستند. در واقع ، این مکان جایی است که ابتدا باید برای بهداشت و درمان عمومی در پرتغال ثبت نام کنید.

اکثر مراکز درمانی در پرتغال از ساعت 8 صبح تا 8 بعد از ظهر باز هستند و متخصصان مختلف سلامت این مراکز را اداره می کنند ، علاوه بر خدمات پزشک ، می ‌توانید خدمات زایمان و مراقبت از کودک ، مراقبت ‌های اورژانسی غیرتهدیدکننده زندگی و گاهی اوقات خدمات دندانپزشکی را بیابید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شماره تماستان را درج کرده و پرسش های مهاجرتی خود درباره پرتغال را آماده کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

داروخانه ها در پرتغال

شما می توانید داروخانه ها را در پرتغال در مراکز شهرها و مراکز خرید پیدا کنید ، ساعات کاری عمومی داروخانه ها در پرتغال از ساعت 0900 تا 1900 در روزهای هفته (با استراحت ناهار بین 1300 تا 1500) و 0900 تا 1300 در روزهای شنبه است.

داروخانه‌ های وظیفه ‌ای (farmacio de servico ) یا همان شبانه روزی در پرتغال وجود دارند که برای مواقع اضطراری در خارج از ساعات کاری باز می‌ مانند ، در هر داروخانه ای ، می توانید لیستی از داروخانه هایی که خدمات ارائه می دهند را بیابید.

بیمه سلامت عمومی در پرتغال به طور کلی برخی از هزینه های مربوط به داروهای تجویزی را پوشش می دهد ، با این حال ، شما معمولاً نیاز به پرداخت هزینه دارید ، در پرتغال ، هزینه های پزشکی دارای درجه و یارانه هستند ، به شرح زیر:

  • 90٪ – درجه A
  • 69٪ – درجه B
  • 37٪ – درجه C
  • 15٪ – درجه D

بهداشت روان در پرتغال

بهداشت روان در پرتغال از طریق تیم های سلامت روان که در مراکز بهداشتی و بیمارستان ها کار می کنند ارائه می شود ، مطالعات اخیر نشان داده است که حدود 30 درصد از ساکنان پرتغال نوعی مشکل سلامت روان را تجربه کرده اند ، در واقع ، سطح افسردگی و سوء مصرف مواد در این کشور بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا است.

با این وجود ، ارائه مراقبت های روانی پرتغال به اندازه چندین کشور دیگر توسعه یافته نیست ، به ازای هر 100000 نفر 12.4 روانپزشک وجود دارد که کمتر از میانگین اتحادیه اروپا است.

شما می توانید از طریق بهداشت و درمان عمومی در پرتغال به خدمات سلامت روان دسترسی داشته باشید. با این حال ، پزشک عمومی شما باید اولین نقطه تماس شما باشد.

فقط برخی از خدمات سلامت روان از طریق بهداشت و درمان عمومی در پرتغال در دسترس هستند. بنابراین ، برای دسترسی به طیف وسیع تری از درمان ها ، باید بیمه درمانی خصوصی خریداری کنید ، شما می توانید روان پزشکان و روانشناسان را در بخش دولتی و خصوصی در پرتغال بیابید.

بهداشت روان در پرتغال

بسته به موقعیت شما و در دسترس بودن خدمات در منطقه شما ، پزشک عمومی شما می تواند:

  1. دارو تجویز کند.
  2. شما را برای مشاوره ارجاع دهد.
  1. بسته به شرایط خود ، شما را به یک متخصص ارجاع دهید
  2. برای شرایط جدی تر ، شما را به یک واحد روانپزشکی یا واحد اورژانس ارجاع دهید
  3. شما را به یک برنامه مبتنی بر جامعه ارجاع دهد

درمان اضطراری در پرتغال

درمان اضطراری در پرتغال برای همه بدون توجه به وضعیت اقامت یا بیمه در دسترس است ، با این حال ، هنگامی که وضعیت شما تثبیت شد ، باید مدرکی دال بر وضعیت اقامت پرتغال یا بیمه درمانی خود ارائه دهید تا هزینه ها پوشش داده شود.

شماره اضطراری اصلی در پرتغال 112 است که شما را به آمبولانس ، پلیس و خدمات آتش نشانی متصل می کند.

سوالات پر تکرار بهداشت و درمان عمومی در پرتغال

درمان اضطراری در پرتغال برای همه بدون توجه به وضعیت اقامت یا بیمه در دسترس است ، با این حال ، هنگامی که وضعیت شما تثبیت شد ، باید مدرکی دال بر وضعیت اقامت پرتغال یا بیمه درمانی خود ارائه دهید تا هزینه ها پوشش داده شود.

بیمه سلامت عمومی در پرتغال به طور کلی برخی از هزینه های مربوط به داروهای تجویزی را پوشش می دهد ، با این حال ، شما معمولاً نیاز به پرداخت هزینه دارید.

پرتغال دارای یک برنامه ملی واکسیناسیون است که در بهداشت و درمان عمومی در پرتغال گنجانده شده است ؛ این موارد شامل واکسیناسیون برای بیماری هایی مانند:

  1. هپاتیت B
  2. دیفتری ، کزاز و سیاه سرفه
  3. فلج اطفال
  4. سرخک ، اوریون و سرخجه

بهداشت و درمان عمومی برای همه ساکنان ، از جمله مهاجران در پرتغال ، رایگان است ، با این حال ، در سال های اخیر برای بسیاری از خدمات هزینه هایی در نظر گرفته شده است ، این سیستم خدمات بهداشتی اولیه و ثانویه را پوشش می دهد، از جمله:

  • پزشکان خصوصی
  • زایمان
  • برخی از مراقبت های دندانی
  • برخی بیمارستان ها و مراقبت های تخصصی

پرتغال در حال حاضر حدود 9.1 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف مراقبت های بهداشتی می کند ، که در واقع دوازدهمین کشوری در بین کشورهای اتحادیه اروپا/EFTA است که این مقدار هزینه را برای بهداشت و درمان می کند ، حدود 70 درصد مربوط به هزینه های عمومی و 30 درصد مربوط به هزینه های خصوصی است.

در این مقاله شرایط کلی بهداشت و درمان عمومی در پرتغال را بررسی کردیم ، اگر قصد تحصیل در دانشگاه های پرتغال را دارید و یا می خواهید با کار در این کشور آینده شغلی خود و زندگی خانواده خود را تضمین کنید ، می توانید برای کسب اطلاعات در مورد نحوه کسب اقامت با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید این افراد که در دو شعبه معتبر تهران و شیراز فعالیت می کنند در تمامی مراحل اقامت کشور پرتغال همراه شما خواهند بود ، همچنین اگر به فکر تحصیل در دانشگاه های مقرون به صرفه و معتبر پرتغال هستید ، حتما مقاله تحصیل در پرتغال را بخوانید.

با مطالعه مقالات زیر می توانید شرایط بهداشت و درمان پرتغال را با برخی دیگر از کشورهای اروپایی مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه