خط و زبان مردم پرتغال

خط و زبان مردم پرتغال چیست؟ پرتغالی یک زبان رومی است که توسط 255 میلیون نفر صحبت می‌شود ، در ادامه با ما همراه باشید تا این زبان را بهتر و بیشتر بشناسید.

پرتغالی زبان رسمی برزیل ، کیپ ورد ، گینه بیسائو ، موزامبیک ، آنگولا و سائوتومه و پرنسیپ می باشد ؛ همچنین ، این زبان ، زبانی رسمی در تیمور شرقی ، گینه استوایی و ماکائو است که این مناطق و مناطق پرتغالی زبان بعنوان Lusophone (Lusófono) شناخته می شوند و بخشی از Lusofonia می‌باشند ؛ اطلاعات کامل درمورد مهاجرت را می‌توانید در مقاله مهاجرت به پرتغال بیابید ؛ کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در مسیر مهاجرت همراه شما خواهند بود.

صحبت کنندگان پرتغالی در برزیل در حدود 212 میلیون ، 18 میلیون در آنگولا ، 10 میلیون در موزامبیک ، 9.9 میلیون در پرتغال ، 396450 در گینه بیسائو ، 367800 در جزایر کیپ ورد ، 197000 در سائو تومه پرنسیپ ، 18680 در ماکائو و 5600 در تیمور شرقی هستند ؛ سایر کشورها که دارای تعداد قابل توجهی پرتغالی زبان هستند شامل فرانسه (1 میلیون نفر) ایالات متحده آمریکا (714018) ، سوئیس (309270) ، ژاپن (270000) ، ونزوئلا (254000) ، هند (250000) ، کانادا (222000) و پاراگوئه (212000) می باشند.

فهرست مطالب

همچنین ، پرتغالی به عنوان یک زبان خارجی در کشورهایی نظیر آفریقای جنوبی ، آرژانتین ، منزوئلا ، زامبیا ، سنگال ، پاراگوئه ، کنگو و اوروگوئه تدریس می شود و در این کشورها این زبان ، یک درس اجباری است ؛ در ادامه در مورد خط و زبان مردم پرتغال اطلاعات بیش تری خواهیم داشت.

خط و زبان مردم پرتغال

تاریخچه خط و زبان پرتغالی

تاریخچه خط و زبان پرتغالی شامل چه دوره هایی است و چه تغییراتی در خط و زبان مردم پرتغال به وجود آمده است؟ زبان پرتغالی از نسل زبان لاتین است که سربازان ، مهاجرین و بازرگانان رومی از 216 سال پیش از میلاد به شبه جزیره ایبری آوردند ؛ زبان لاتین در آن منطقه تحت تاثیر زبان های هیسپانو (Hispano) – سلتی که در آن دوره در آن جا صحبت می شده ، بوده است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت مشاوره های به روز مهاجرتی با درج شماره تماس!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تحمیل فرهنگ  و زبان

تحمیل فرهنگ و زبان سایر مناطق چه تاثیری بر خط و زبان مردم پرتغال داشته است؟ بعد از این که امپراتوری روم غربی در قرن 5 پس از میلاد دچار فروپاشی شد ، مردمان ژرمنی مانند سوبی (Suebi) ، ویزیگات ها (Visigoth) و بوری (Buri) به ایبریا (Iberia) حمله بردند و در آن جا سکونت گزیدند ؛ بدین ترتیب ، فرهنگ لاتین و رومی ها در منطقه به سرعت پذیرفته و با جمعیت محلی ادغام شدند.

در سال 711 بعد از میلاد ، مورها (Moor) از شمال آفریقا ، تهاجم و اشغال مناطق جنوبی ایبریا را آغاز کردند ؛ لذا ، زبان عربی ، به عنوان زبان اصلی در قلمروهای اشغال شده شناخته شد و در این زمان ، برخی کلمات از عربی به انواع زبان های محلی وام گرفته شد.

تصور بر این است که در حدود 600 سال بعد از میلاد ، شکل نخستین گالیسی – پرتغالی در زمان پادشاهی سوئیبی در منطقه شمال غربی ایبریا صحبت می شده است ؛ همچنین ، این زبان در سال 800 بعد از میلاد ، در شمال غربی ایبریا تکلم می شده است ؛ قدیمی ترین رکوردهای مربوط به یک زبان پرتغالی مجزا ، در اسناد اداری مربوط به قرن نهم بعد از میلاد ، از پادشاهی گالیسیا که مربوط به گالیسیا مدرن در اسپانیا و بخشی از شمال پرتغال می باشد ، دیده می شود ؛ این زبان به گالیسی – پرتغالی یا پروتو – پرتغالی شناخته می شد.

ابداع نوشتار در زبان پرتغالی

ابداع نوشتار در زبان پرتغالی چه تاثیری بر خط و زبان مردم پرتغال داشته است؟ دوره های بین قرون 12 و 14 به دوره گالیسی – پرتغالی معروف شدند و زبان پرتغالی ، زبان مورد علاقه شعر غنایی در اسپانیای مسیحی شد ؛ اما تا به آن روز ، هیچ روش استانداردی برای نوشتن این زبان وجود نداشت ؛ اما با این وجود ، بر طبق اکسیتان (Occitan) ، یک املای رایج احتمالا توسط جرالد براگا که راهبی از مویسا بود و در سال 1047 اسقف براگا شد ، ابداع شد.

در سال 1139 ، پرتغال مستقل شد و به دستور پادشاه دینیس اول در سال 1290 ، پرتغالی که زبان مشترک نامیده می شد ، باید به عنوان زبان پرتغالی شناخته می شد و به طور رسمی در پرتغال مورد استفاده قرار می گرفت ؛ در آن زمان ، شعر و ترانه شکل اصلی ادبیات پرتغالی بود ، تا جایی که خود پادشاه دنیس نیز اشعار زیادی را نوشته است.

از قرن 13 ، ادبیات پرتغالی شامل آثار منثور نظیر تاریخ ها ، زندگی قدیسان و رساله هایی در مورد نسب شناسی بوده است.

ابداع نوشتار در زبان پرتغالی

انتشار خط و زبان مردم پرتغال

انتشار خط و زبان مردم پرتغال چگونه بوده است؟ پرتغالی ها از قرن 15 ، استعمار بخش هایی از آفریقا ، آسیا و قاره آمریکا را شروع کردند و بدین ترتیب زبانشان را هم به خود به این مناطق بردند ؛ در اواسط قرن 16 ، پرتغالی در آسیا و آفریقا و به عنوان زبان میانجی بین پرتغالی ها ، سایر اروپایی ها و مردم محلی مورد استفاده قرار می گرفت ؛ کریول های پرتغالی هم در همین زمان شروع به ظهور کردند.

پرتغالی مدرن

پرتغالی مدرن در قرن 16 شروع به رشد کرد ؛ در آن زمان پرتغالی زبانان نسبت به نوشتن و خواندن زبان خود سواد داشتند ؛ همچنین ، به زبان لاتین نیز سواد داشتند و بسیاری از کلمات را از لاتین کلاسیک و رنسانس و نیز از یونانی کلاسیک وام گرفته بودند.

در ادامه و در سال 1916 ، یک نوع املای اصلاح شده پرتغالی nova ortografia)) که در آن بیش تر کلمات بر طبق تلفظشان نوشته می شدند ؛ پذیرفته شد ؛ همچنین ، در سال 1943 ، فرمی نیز که تغییرات کمی در آن ایجاد شده بود ، در برزیل به تصویب رسید و در سال 1970 اصلاح شد ، علاوه بر این ، املایی جدید که هدف آن یکسان سازی پرتغالی نوشتاری در تمامی کشورهای لوسوفون بود ، در سال 2009 در برزیل به تصویب رسید ؛ اما هنوز تاریخچه ای جهت پذیرش آن در دیگر کشورهای پرتغالی زبان مشخص نشده است.

اگر در خصوص خط و زبان مردم پرتغال سوالی دارید ، می توانید با موسسه مهاجرتی رجبی در تماس باشید ، همچنین اگر قصد شما تحصیل در این کشور است توصیه می کنیم مقاله اقامت دائم پرتغال از طریق تحصیل را هم بخوانید ؛ اطلاعات این مقاله طبق آخرین تغییرات ارائه شده است.

در پرتغال به چه زبان هایی صحبت می شود؟

در پرتغال به چه زبان هایی صحبت می شود؟

در پرتغال به چه زبان هایی صحبت می شود؟ آیا خط و زبان مردم پرتغال به یک صورت است؟ در حدود 96 درصد از جمعیت کشور پرتغال ، اصالتا پرتغالی هستند و بقیه شامل جمعیت جوامع اقلیت و اسپانیایی ها ، ایبری ها و ایتالیایی ها می باشند.

لذا ، پرتغالی زبان اصلی و رایج در کشور پرتغال است و مردم پرتغال استفاده از زبان های دیگر که عمدتا انگلیسی ، فرانسوی و اسپانیایی می باشند را پذیرفته اند و در حالی که پرتغالی زبان رسمی این کشور است ، انگلیسی دومین زبان رایج در این کشور می باشد.

اکثر پرتغالی زبانان از این زبان به عنوان زبان مادری خود استفاده می کنند و در این کشور ، زبان پرتغالی دارای ده گویش منحصر به فرد است ؛ زبان پرتغالی در تمام جنبه های زندگی پرتغالی ها از نوشتن گرفته تا ارتباطات در تجارت و تعاملات روزانه کاربرد دارد.

همچنین ، پرتغالی در مستعمرات و سرزمین های سابق پرتغال مورد استفاده قرار می گیرد.

سایر زبان های رایج در پرتغال

سایر زبان های رایج در پرتغال شامل انگلیسی ، اسپانیایی ، فرانسوی ، میراندی و غیره می باشد.

انگلیسی

علاوه بر خط و زبان مردم پرتغال ، انگلیسی دومین زبان رایج در کشور پرتغال می باشد ؛ با این که تقریبا زبان انگلیسی در داخل پرتغال ، هیچ گویشور بومی ندارد ، اما این زبان به یک زبان اصلی در مناطق توریستی نظیر لیسبون تبدیل شده است ، همچنین ، اکثر انگلیسی زبانان حرفه ای هستند و تعداد انگلیسی زبانان در پرتغال به نسبت اسپانیا بیش تر است ؛ از دلایل رواج زبان انگلیسی در پرتغال می توان به موارد چون تاثیرات خارجی ، تعامل با فیلم های انگلیسی و آمریکایی ، ارتباطات نزدیک با انگلیس و آزاد بودن یادگیری زبان خارجی در پرتغال دانست ، زبان انگلیسی در مدارس به عنوان زبان دوم تدریس می شود و دارای محبوبیت در بین جوانان است.

اسپانیایی و فرانسوی

اسپانیایی و فرانسوی از دیگر زبان هایی است که در پرتغال استفاده می شود ؛ به طور کلی ، در حدود 10 درصد از مردم پرتغال به زبان اسپانیایی صحبت می کنند ؛ کاربرد زبان فرانسوی در پرتغال در طی سال ها کاهش یافته و اکثر مردم ، انگلیسی را به فرانسه ترجیح می دهند.

فرانسوی در قرن 19 در پرتغال معرفی شد و تا دهه 1970 دارای محبوبیت زیادی بود ؛ اما در حال حاضر ، زبان فرانسوی بیش تر توسط اقشار مسن صحبت می شود.

 

درباره پرتغال چقدر می دانید؟ مقالات زیادی در سایت رجبی به معرفی پرتغال اختصاص یافته که نمونه هایی از آن را تقدیم می کنیم.

میراندی

میراندی یک زبان هند و اروپایی و آستورلئونی است که توسط جمعیت کمی ، در حدود 15 هزار نفر ، به عنوان زبان اول و دوم صحبت می شود ؛ گویشوران این زبان در سه شهرداری واقع در شمال شرق کشور پرتغال که عبارتند از Vimioso ،  Miranda do Douroو Mogaduro قرار دارند.

میراندی در کنار پرتغالی به عنوان یک زبان رسمی منطقه ای شناخته می شود و این زبان دارای سه گویش مجزا شامل گویش مرزی ، مرکزی و میراندای سندینس می باشد.

زبان اشاره پرتغالی

قانون اساسی پرتغال زبان اشاره پرتغالی را به رسمیت شناخته است ؛ جامعه ناشنوایان در پرتغال که شامل حدود 60 هزار نفر می باشند ، با استفاده از این شکل از زبان اشاره ارتباط برقرار می کنند.

زبان اشاره پرتغالی یکی از اعضای خانواده زبان اشاره سوئدی و بومی پرتغال است.

کشورهای پرتغالی زبان

پرتغالی ، از جمله زبان های پرکاربرد و یکی از بزرگ ترین زبان های جهان است که پس از چینی ، اسپانیایی ، انگلیسی ، هندی و عربی ، رتبه ششم را از آن خود کرده است ؛ حال ، کشورهای پرتغالی زبان کدامند؟ در ادامه ی بررسی خط و زبان مردم پرتغال ، کشورهای پرتغالی زبان را در جدولی فهرست خواهیم نمود.

نام کشور موقعیت شرح
برزیل آمریکای جنوبی زبان پرتغالی ، زبان بیش تر مردم است.
آنگولا جنوب آفریقا پرتغالی زبان دوم اکثر مردم است و زبان مادری اقلیت زیادی از جمعیت می باشد.
پرتغال شبه جزیره ایبری ، جنوب غرب اروپا پرتغالی ، زبان بیش تر مردم در این کشور است.
موزامبیک جنوب آفریقا پرتغالی ، زبان مادری اقلیت زیادی از جمعیت می باشد.
گینه بیسائو غرب آفریقا پرتغالی ، زبان مادری اقلیت زیادی از جمعیت می باشد.
تیمو شرقی آسیا / اقیانوسیه پرتغالی ، زبان مادری اقلیت کوچکی از جمعیت می باشد.
ماکائو جنوب شرق چین پرتغالی ، زبان مادری اقلیت کمی از جمعیت می باشد.
گینه استوایی مرکز آفریقا پرتغالی ، زبان مادری اقلیت زیادی از جمعیت می باشد.
سائوتومه و پرنسیپ مرکز آفریقا ، خلیج گینه زبان مادری بیش تر جمعیت ، پرتغالی است.
دماغه سبز غرب آفریقا پرتغالی ، زبان دوم بیش تر مردم است.

سوالات پر تکرار خط و زبان مردم پرتغال

پرتغالی یک زبان رومی است که توسط 255 میلیون نفر صحبت می‌شود.

پرتغالی زبان رسمی برزیل ، کیپ ورد ، گینه بیسائو ، موزامبیک ، آنگولا و سائوتومه و پرنسیپ می باشد ؛ همچنین ، این زبان ، زبانی رسمی در تیمور شرقی ، گینه استوایی و ماکائو است که این مناطق و مناطق پرتغالی زبان بعنوان Lusophone (Lusófono) شناخته می شوند و بخشی از Lusofonia می‌باشند.

زبان پرتغالی از نسل زبان لاتین است که سربازان ، مهاجرین و بازرگانان رومی از 216 سال پیش از میلاد به شبه جزیره ایبری آوردند ؛ زبان لاتین در آن منطقه تحت تاثیر زبان های هیسپانو (Hispano) – سلتی که در آن دوره در آن جا صحبت می شده ، بوده است.

پرتغالی زبان اصلی و رایج در کشور پرتغال است و مردم پرتغال استفاده از زبان های دیگر که عمدتا انگلیسی ، فرانسوی و اسپانیایی می باشند را پذیرفته اند و در حالی که پرتغالی زبان رسمی این کشور است ، انگلیسی دومین زبان رایج در این کشور می باشد.

پرتغالی ، از جمله زبان های پرکاربرد و یکی از بزرگ ترین زبان های جهان است که پس از چینی ، اسپانیایی ، انگلیسی ، هندی و عربی ، رتبه ششم را از آن خود کرده است.

خط و زبان مردم پرتغال در طی تاریخ دچار دگرگونیهایی شده و در قرن 16 ، پرتغالی به زبانی در آسیا و آفریقا تبدیل شده بود ؛ برخی جوامع پرتغالی زبان در هند ، سریلانکا ، مالزی و اندونزی ، این زبان را حتی پس از جدا شدن از پرتغال حفظ کردند ؛ اطلاع از خط و زبان مردم پرتغال برای کسانیکه به فکر سفر یا تحصیل در این کشور هستند ، لازم است ؛ در مقاله تحصیل در پرتغال چگونگی تحصیل در این کشور آمده است ؛ سوالاتتان درخصوص مهاجرت را می‌توانید با موسسه مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز در میان بگذارید.

ریشه خط و زبان برخی کشورهای اروپایی را در مقالت زیر بخوانید ؛ محتوای مقالات بسیار جذاب است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه