بهداشت و درمان عمومی در روسیه

بهداشت و درمان عمومی در روسیه دارای سیستم خاصی است که هنگام مهاجرت به کشور روسیه باید حتما با آن آشنایی داشته باشید.

امروز در این مقاله که توسط شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) نوشته شده است ، تمامی موارد مربوط به بهداشت و درمان عمومی در روسیه را بررسی می کنیم لذا تا پایان این مطلب با ما همراه باشید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به روسیه را حتما در کنار این محتوا بخوانید تا با تمامی روش های قانونی ورود و اقامت قانونی در این کشور بخوبی آشنا شوید.

بهداشت و درمان عمومی در روسیه برای همه ساکنان از طریق یک برنامه بیمه درمانی اجباری دولتی رایگان است ؛ با این حال ، سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی به دلیل ساختار سازمانی ضعیف ، کمبود بودجه دولتی ، تجهیزات پزشکی قدیمی و کارکنان کم دستمزد با انتقادات زیادی مواجه شده است.

به همین دلیل ، بسیاری از مهاجران در روسیه درمان خصوصی پزشکی را انتخاب می کنند که به طور گسترده در بسیاری از مناطق در دسترس است ، بیماران از طریق سیستم دولتی یا خصوصی به پزشکان ، دندانپزشکان و متخصصان پزشکی دسترسی دارند.

در سال‌های اخیر ، برخی از تسهیلات دولتی شروع به ارائه خدمات درمانی خصوصی به افراد دارای بیمه کرده‌اند ؛ برخی از ارائه دهندگان خصوصی نیز برخی از خدمات بهداشتی عمومی را ارائه می دهند.

فهرست مطالب
بهداشت و درمان عمومی در روسیه

در فیلم اطلاعات کلی و بسیار مفیدی در خصوص بهداشت و درمان عمومی در روسیه ارائه شده با هر هدفی که به این کشور می روید بالا بردن سطح آگاهی برای شما ضروری است ؛ ویدئو و پادکست ارائه شده در این بخش خلاصه مفیدی از همین محتوا است که توسط همکاران ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی ارائه شده است.

پادکست بهداشت و درمان عمومی در روسیه​

چه کسی می تواند به مراقبت های بهداشتی در روسیه دسترسی داشته باشد؟

وزارت بهداشت روسیه بر سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی روسیه نظارت دارد و این بخش بیش از دو میلیون نفر را استخدام می کند ؛ مناطق فدرال همچنین دارای بخش های بهداشتی خاص خود هستند (به عنوان مثال ، وزارت بهداشت مسکو) که بر مدیریت محلی نظارت می کنند.

هر شهروند و مقیم روسیه تحت سیستم بهداشت و درمان عمومی در روسیه از طریق بیمه پزشکی اجباری (OMI) مراقبت های بهداشتی عمومی رایگان دریافت می کند.

ساکنان خارجی در روسیه ، چه دائم و چه موقت ، می توانند از طریق OMI به مراقبت های بهداشتی عمومی دسترسی داشته باشند ؛ بسیاری از ساکنان خارج از کشور نیز تحت پوشش بیمه خدمات درمانی داوطلبانه (VHI) هستند که بیمه تکمیلی است که معمولاً از طریق کارفرمایان ارائه می شود.

شهروندان خارجی بیکار دارای مجوز اقامت ممکن است تحت شرایط خاصی واجد شرایط سیاست OMI باشند ؛ شما باید از طریق یک شرکت بیمه پزشکی که مشترک سیستم مراقبت های بهداشتی روسیه است شرایط خود را بررسی کنید.

از ژانویه 2016 ، توافق نامه قبلی مراقبت های بهداشتی متقابل بین بریتانیا و روسیه دیگر قابل اجرا نیست ، به این معنی که بازدیدکنندگان روسیه از بریتانیا باید بیمه پزشکی خصوصی بگیرند.

برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا مانند ایران ، باید بررسی کنید که آیا کشور شما یک توافقنامه مراقبت های بهداشتی متقابل با روسیه دارد یا خیر ، در غیر این صورت، معمولاً هنگام درخواست ویزای روسیه ، باید مدرکی مبنی بر پوشش مراقبت های بهداشتی نشان دهید.

هزینه های مراقبت های بهداشتی در روسیه

روسیه در سال 2016 5.27 درصد از تولید ناخالص داخلی سالانه خود را صرف هزینه های مراقبت های بهداشتی در روسیه کرد ، با این حال ، این کمتر از میانگین جهانی فعلی است که حدود 10 درصد است ، همچنین از همه کشورهای اتحادیه اروپا به جز رومانی کمتر است.

کارفرمایان OMI را از طریق مشارکت مالی تأمین می کنند ، پس از شروع کار در روسیه ، کارفرمای شما حدود 2 تا 3 درصد از حقوق شما را به عنوان مالیات اجتماعی پرداخت می کند ؛ درصدی از آن به صندوق ملی مراقبت های بهداشتی روسیه پرداخت می شود ، هنگامی که یک کارفرما هزینه این بیمه پزشکی اجباری را پرداخت می کند ، شما حق دریافت کمک پزشکی رایگان از کلینیک های بهداشت و درمان عمومی در روسیه را دارید.

کسانی که به دلیل کار نکردن نمی توانند به OMI کمک کنند (به عنوان مثال ، بیکاران ، مستمری بگیران ، کودکان ، کسانی که برای کار بسیار بیمار هستند) همچنان می توانند به مراقبت های بهداشتی اولیه رایگان دسترسی داشته باشند.

هزینه های مراقبت های بهداشتی در روسیه

بیمه درمانی در روسیه

هنگامی که در روسیه شروع به کار می کنید ، کارفرمای شما شما را برای OMI ثبت نام می کند و شروع به پرداخت کمک های ماهیانه می کند ، بسیاری از کارفرمایان نیز پوشش VHI را به عنوان بخشی از بسته مزایای خود ارائه می دهند ؛ این شامل برخی از درمان‌هایی است که در OMI گنجانده نشده‌اند ، مانند مراقبت‌های دندانی و برخی از درمان‌های سرپایی.

افراد در روسیه همچنین می توانند از طرح های بیمه درمانی خصوصی جداگانه استفاده کنند ؛ بیمه خصوصی به شما این حق را می دهد که از طیف وسیعی از خدمات بهداشت و درمان عمومی در روسیه بهره مند شوید ، با بیمه خصوصی ، عموماً باید پیش پرداخت پرداخت کنید و از شرکت بیمه خود مطالبه بازپرداخت کنید.

برخی از ارائه دهندگان بیمه درمانی در روسیه نیاز به پیش مجوز دارند ، به این معنی که قبل از استفاده از خدمات پزشکی در روسیه باید با شرکت بیمه خود تماس بگیرید.

برخی از بزرگترین شرکت های بیمه درمانی خصوصی در روسیه عبارتند از:

  1. آلیانز کر
  2. سیگنا گلوبال
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

آشنایی با انواع بیمه و هزینه و پوشش آن در کشور مقصد با راهنمایی مشاوران خبره رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

نحوه ثبت نام برای بیمه درمانی در روسیه به عنوان یک مهاجر

اگر مشغول کار در کشور روسیه هستید ، کارفرمای شما معمولاً اطمینان حاصل می کند که شما به درستی برای بهداشت و درمان عمومی در روسیه ثبت نام کرده اید.

شما همچنین می توانید با مراجعه به مرکز بهداشتی محلی یا جراحی پزشک خود برای بهداشت و درمان عمومی در روسیه ثبت نام کنید ، اگرچه توصیه می شود یک روسی زبان همراه خود داشته باشید ، شما باید خود را ارائه دهید:

  • گذرنامه یا شناسنامه معتبر
  • مجوز اقامت روسیه
  • اثبات آدرس

شما می توانید با ارائه پاسپورت ، اجازه اقامت و گواهی تولد فرزندتان به وزارت بهداشت (ministerство здравоохранения) فرزند خود را در طرح OMI خود ثبت کنید.

مراقبت های بهداشتی خصوصی در روسیه

مراقبت های بهداشتی خصوصی در روسیه

بخش مراقبت های بهداشتی خصوصی در روسیه در چند دهه گذشته به ویژه در شهرهای بزرگتر مانند مسکو و سنت پترزبورگ رشد کرده است ، برای دسترسی به درمان خصوصی ، باید یک طرح بیمه درمانی خصوصی بگیرید ؛ بیمه های خصوصی زیادی در روسیه فعالیت می کنند که درمان هایی مانند مراقبت های دندانپزشکی ، مراقبت های تخصصی و درمان های سلامت روان را پوشش می دهند ، معمولاً باید هزینه ها را از قبل پرداخت کنید و بازپرداخت آن را مطالبه کنید.

تنها حدود 5 درصد از مردم روسیه از مراقبت های بهداشتی خصوصی استفاده می کنند ، اما تعداد بیشتری از ساکنان مهاجر از پوشش بهداشتی خصوصی استفاده می کنند ، درمان خصوصی بدون بیمه در دسترس است اما شما باید تمام هزینه ها را خودتان بپردازید ، یک راهنمای تقریبی از هزینه های عمومی عبارت است از:

  • 25-50 دلار برای مشاوره با پزشک عمومی یا متخصص خصوصی.
  • بین 150-700 دلار برای درمان خصوصی
  • تا 50 دلار برای معاینه دندان؛
  • بین 50 تا 100 دلار برای یک شب اقامت در یک بیمارستان خصوصی

انتخاب یک کشور برای مهاجرت ، باید از جنبه های مختلف ارزیابی شود، مقالات زیر برای کمک به شما نگارش شده اند.

تفاوت بین بیمه های خصوصی و عمومی در روسیه

روسیه به عنوان بزرگترین کشور جهان ، دارای بزرگترین شکاف های مراقبت های بهداشتی در جهان است ، بیمارستان های دولتی در شهرهای بزرگ مانند مسکو و سن پترزبورگ مراقبت های بهداشتی با کیفیتی ارائه می دهند ، در نقطه مقابل این طیف ، حدود 17500 شهر و روستا در روسیه هیچ زیرساخت پزشکی ندارند ، این شرایط دشوار باعث می شود که بیماران ناامید به پزشکان جایگزین ، از جمله شفا دهندگان غیبی و مذهبی ، که اکنون تعداد آنها از پزشکان بیشتر است ، روی بیاورند.

علیرغم این شکاف‌ها در مراقبت ، داشتن بیمه خصوصی برای روس‌ها معمول نیست (یا بیمه «داوطلبانه» همانطور که اغلب شناخته می‌شود.) تنها حدود 5 درصد از روس‌ها بیمه تکمیلی خصوصی دارند، اگرچه این تعداد در شهرهایی مانند مسکو بیشتر است ، عدد نزدیک به 20 درصد است ، بسیاری از روس ها درآمد بسیار کمی دارند که نمی توانند بیمه تکمیلی داشته باشند.

با این حال ، دنیای مراقبت های بهداشتی خصوصی و عمومی به تدریج شروع به مخلوط شدن می کند ؛ در مسکو ، زنجیره ای از کلینیک های پزشکی به نام دکتر ریادوم به سرعت در حال رشد است ، بیمارستان ها و کلینیک های خصوصی امکانات مدرن تری را ارائه می دهند که راحت و خصوصی هستند. در این بیماسرتان ها دکتر انگلیسی زبان وجود دارد ، همچنین ، زمان انتظار کوتاه‌تر است و به متخصصان بیشتری دسترسی خواهید داشت.

تفاوت بین بیمه های خصوصی و عمومی در روسیه

پزشکان و متخصصان در روسیه

پزشکان و متخصصان در روسیه عالی هستند ، اگرچه امکانات در بیمارستان های دولتی اغلب غیر استاندارد است و زمان انتظار می تواند بسیار طولانی باشد ، معمولاً می توانید از طریق تماس با کلینیک خود وقت بگیرید و در برخی موارد هم در روز و هم عصر در دسترس است.

شما می توانید انتخاب کنید که در کدام پزشک خانواده ثبت نام کنید ، اگرچه اگر از یک طرح بهداشت و درمان عمومی در روسیه استفاده می کنید ، باید مطمئن شوید که پزشک شما تحت قرارداد برای ارائه بهداشت و درمان عمومی در روسیه است ، هنگام ثبت نام نزد پزشک (و بعداً هنگام مراجعه) ، باید مدرک بیمه درمانی روسیه خود را ارائه دهید.

برخی از مراکز بهداشت و درمان عمومی در روسیه با بیمارستان ها مرتبط هستند و هم پزشکان عمومی و هم متخصصان را استخدام می کنند ، مانند بسیاری از کشورهای دیگر ، پزشک خانواده می تواند شما را برای درمان بیشتر معرفی کن د، یا نسخه ای به شما ارائه دهد که به شما امکان می دهد دارو را از داروخانه روسی تهیه کنید.

به عنوان یک شهروند خارجی ، هنگام مراجعه به پزشک خانواده ، منطقی است که همیشه شماره تلفن بیمه گر ، کلینیک و سفارت خود را در صورت بروز مشکل در اختیار داشته باشید.

مراقبت های بهداشتی کودکان در روسیه

مشابه مراقبت های بهداشتی برای جمعیت به طور کلی ، مراقبت های بهداشتی کودکان در روسیه در مناطق مختلف بسیار متفاوت است ، خدمات در مناطق شهری و شهرهای بزرگ بسیار رایج تر است ، در حالی که زیرساخت ها در بسیاری از مناطق روستایی وجود ندارد.

کودکان تحت سیستم OMI در روسیه خدمات بهداشتی رایگان دریافت می کنند ، این شامل مراقبت از دندان در روسیه می شود ، در شهرهایی مانند مسکو و سن پترزبورگ ، بسیاری از پزشکان اطفال ، خدمات تخصصی ، روانشناسان کودک و بخش های کودکان در بیمارستان ها وجود دارد ، کودکان در سال‌های اولیه خود به طور منظم غربالگری می‌شوند ، خدمات بهداشتی نیز از طریق مدارس و مهدکودک ها ارائه می شود.

مهاجران می توانند فرزندان خود را از طریق بیمه درمانی خصوصی در روسیه پوشش دهند ، این به آنها امکان دسترسی به طیف وسیع تری از پزشکان ، متخصصان اطفال و خدمات را می دهد ، از جمله برخی از خدماتی که از طریق مراقبت های بهداشتی دولتی در دسترس نیستند.

روسیه درصد بالایی از کودکان واکسینه شده را دارد – بین 92 تا 95٪ – و واکسیناسیون از طریق OMI یا بیمه درمانی خصوصی پوشش داده می شود ، برنامه واکسیناسیون روسیه شامل تلقیح در برابر بیماری هایی مانند:

  • دیفتری و کزاز
  • سرخک، اوریون و سرخجه
  • هپاتیت B
  • فلج اطفال
  • آنفولانزا
خدمات مراقبت دندان در روسیه

خدمات مراقبت دندان در روسیه

خدمات مراقبت دندان در روسیه معمولاً به صورت جداگانه یا به عنوان هزینه اضافی در بسته بیمه خدمات درمانی خصوصی پرداخت می شود ، اگر تصمیم دارید به یک کلینیک دندانپزشکی غیرخصوصی بروید ، ممکن است لازم باشد یک سخنران روسی همراه خود داشته باشید ، کلینیک های دندانپزشکی در روسیه همه چیز از درمان های پیشگیرانه و ترمیمی گرفته تا درمان های زیبایی را ارائه می دهند و حتی برخی از آنها 24/7 باز هستند.

کلینیک های دندانپزشکی زیادی در مسکو برای مهاجران وجود دارد، از جمله:

  • مرکز دندانپزشکی آمریکا
  • هنر دندانپزشکی
  • مرکز پزشکی اروپا

اگر قصد دارید که شرکت خود را راه اندازی کنید می توانید با این کار اقامت روسیه را نیز به دست آورید ، همچنین همین حالا شبکه های اجتماعی هلدینگ حقوقی مهاجرتی  رجبی را نیز دننیال کنید تا از آخرین وضعیت مهاجرت به کشور های مختلف آگاه شوید.

انواع بیمارستان در روسیه

به طور کلی انواع بیمارستان در روسیه وجود دارد – امکانات دولتی ، امکانات ملی خصوصی و امکانات خصوصی غربی ، بیمارستان‌های خصوصی عموماً بالاترین سطح خدمات مشتری ، زمان انتظار کوتاه‌تر و کارکنان انگلیسی زبان را ارائه می‌دهن د، اما برخی از کلینیک‌ها فقط قادر به رسیدگی به موارد غیر عارضه هستند و نمی‌توانند مراقبت‌های بستری را ارائه دهند ، بنابراین باید شما را به بیمارستان منتقل کنند ، اگر مشکل پزشکی شدیدتری دارید ، بیمارستان دیگری.

بر اساس رتبه‌بندی  CSIC، مسکو دارای اکثریت قریب به اتفاق بهترین بیمارستان‌های روسیه است ، برخی از مراکز دارای رتبه برتر شامل مرکز نورولوژی مسکو ، مرکز پزشکی اروپا مسکو ، مرکز پزشکی آمریکا مسکو و بیمارستان کودکان روسیه مسکو هستند.

هر منطقه از روسیه دارای مراکز بهداشتی با بودجه دولتی است ؛ اینها می توانند امکانات مستقل یا مرتبط با بیمارستان های دولتی باشند ؛ در بخش خصوصی ، بسیاری از مراکز بهداشتی و درمانی وجود دارد که مراقبت های بستری و سرپایی را ارائه می دهند ؛ اینکه به چه امکاناتی دسترسی دارید به موقعیت مکانی شما و امکانات موجود در منطقه شما بستگی دارد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان مهاجرتی رجبی تنها با ثبت نام و شماره تماس فرم مشاوره!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تعداد داروخانه ها در روسیه

در مجموع ، روسیه بیش از 17000 داروخانه دارد که 60٪ آن متعلق به مقامات شهری، 23٪ به دولت های منطقه ای و 17٪ متعلق به خصوصی است ، یک داروخانه روسی به نام اپتکا شناخته می شود و نسخه آن را رت سپت می نامند ، داروخانه ها با علامت صلیب سبز شناخته شده بین المللی شناسایی می شوند ، علاوه بر داروخانه‌های مستقل ، می‌توانید کیوسک‌های داروخانه روسی را در سوپرمارکت‌های بزرگ و برخی از ایستگاه‌های مترو نیز پیدا کنید ، اگرچه کیوسک‌های پزشکی فقط می‌توانند داروهایی را بفروشند که نیاز به نسخه ندارند.

داروخانه در روسیه معمولاً در همان ساعات کاری مغازه ها باز هستند ، اما مسکو دارای بسیاری از داروخانه های 24 ساعته است ، برخی از داروهایی که ممکن است برای آنها نیاز به نسخه داشته باشید را می توان در روسیه بدون نسخه خریداری کرد ، اگرچه برای انواع خاصی از داروهای روسی مانند مسکن ها و ضد افسردگی ها به نسخه پزشک خود نیاز دارید ، در حالی که داروسازان می توانند توصیه های اولیه پزشکی را ارائه دهند ، نمی توانند برای شما نسخه بنویسند.

هزینه های دارو در روسیه به شدت افزایش یافته است ، طبق تحقیقات دانشکده عالی اقتصاد مسکو ، غرور داروهای ضروری ساخت روسیه در سال 2015 به میزان خیره کننده 28.9 درصد افزایش یافت ، در حالی که هزینه داروهای وارداتی 4.9 درصد افزایش یافت.

تعداد داروخانه ها در روسیه

مراقبت های روانی در روسیه

قانون روسیه حقوق شهروندان را برای مراقبت های روانپزشکی به عنوان یک حق مدنی تضمین می کند ، با این حال ، از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ، مراقبت ‌های بهداشت روانی که توسط دولت ارائه می‌ شود در روسیه با بودجه ضعیفی مواجه شده است ، تعداد متخصصان بهداشت روان در سال های اخیر کاهش یافته است ؛ طبق آمار سازمان جهانی بهداشت ، در حال حاضر به ازای هر 100000 نفر جمعیت ، 8.5 روانپزشک و 4.6 روانشناس وجود دارد.

اگر به مراقبت های روانی در روسیه نیاز دارید ، می توانید به پزشک عمومی خود مراجعه کنید تا شما را برای درمان ضروری معرفی کند ، این می تواند برای درمان سرپایی تخصصی در بیمارستان ، روان درمانی ، درمان مبتنی بر جامعه یا اقامت در یک بخش روانپزشکی برای مشکلات جدی تر باشد ، پزشکان عمومی و متخصصان می توانند در صورت لزوم دارو تجویز کنند.

درمان به ماهیت بیماری و همچنین آنچه در منطقه شما موجود است بستگی دارد ،مهاجران می توانند بیمه خصوصی را انتخاب کنند که به آنها امکان دسترسی به امکانات خصوصی مانند روان درمانگران و درمان های جایگزین درمانی را می دهد ، در شهرهایی مانند مسکو می توانید درمانگران انگلیسی زبان پیدا کنید ، ابتدا با شرکت بیمه خود مشورت کنید تا ببینید چه درمانی پوشش داده می شود.

چالش ها در سیستم بهداشت روسیه

چالش ها در سیستم بهداشت روسیه وجود دارد که این کشور سعی دارد آنها را برطرف کند.

بهداشت و درمان عمومی در روسیه در تلاش است تا با جمعیت سالخورده ، زیرساخت های پیر و تاریخ سیاسی چالش برانگیز همگام شود ، در پایان اتحاد جماهیر شوروی ، مراقبت ‌های بهداشتی روسیه ترکیبی از سیستم‌ های خصوصی بود که تقریباً چهار برابر سرانه پزشکان و تخت ‌های بیمارستانی بود.

دوره ای از کاهش بودجه ، سیستم دولتی را ویران کرد و به بخش خصوصی فضایی برای رشد داد ، به تدریج، همه چیز برعکس شد و تا سال 2013 ، تخصیص مراقبت های بهداشتی عمومی به ازای هر نفر ده برابر شد.

متأسفانه ، این دوره رشد کوتاه مدت بود و بحران مالی روسیه در سال 2014 و شرایط جنگی در سالهای اخیر بار دیگر کاهش شدیدی را به همراه داشت ، به این ترتیب ، دوره ای از رشد و سرمایه گذاری پایدار وجود نداشته است که به سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی اجازه رشد دهد.

چالش ها در سیستم بهداشت روسیه

سوالات پر تکرار بهداشت و درمان عمومی در روسیه

هر شهروند و مقیم روسیه تحت سیستم بهداشت و درمان عمومی در روسیه از طریق بیمه پزشکی اجباری (OMI) مراقبت های بهداشتی عمومی رایگان دریافت می کند.

روسیه در سال 2016 5.27 درصد از تولید ناخالص داخلی سالانه خود را صرف هزینه های مراقبت های بهداشتی در روسیه کرد ، با این حال ، این کمتر از میانگین جهانی فعلی است که حدود 10 درصد است ، همچنین از همه کشورهای اتحادیه اروپا به جز رومانی کمتر است.

برخی از بزرگترین شرکت های بیمه درمانی خصوصی در روسیه عبارتند از:

  1. آلیانز کر
  2. سیگنا گلوبال
  • گذرنامه یا شناسنامه معتبر
  • مجوز اقامت روسیه
  • اثبات آدرس

روسیه درصد بالایی از کودکان واکسینه شده را دارد – بین 92 تا 95٪ – و واکسیناسیون از طریق OMI یا بیمه درمانی خصوصی پوشش داده می شود ، برنامه واکسیناسیون روسیه شامل تلقیح در برابر بیماری هایی مانند:

  • دیفتری و کزاز
  • سرخک، اوریون و سرخجه
  • هپاتیت B
  • فلج اطفال
  • آنفولانزا

 با بهداشت و درمان عمومی در روسیه آشنا شدید ، اگر قصد تحصیل ، مهاجرت و یا کار در این کشور را دارید همین حالا با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی تماس بگیرید و یا از طریق دو شعبه تهران و شیراز به صورت حضوری مراجعه کنید ، همچنین اگر از علاقه مندان تحصیل در روسیه هستید و به دانشگاه های معتبر این کشور فکر میکنید ، سری به مقاله لینک شده بزنید و با نحوه اخذ پذیرش از این دانشگاه ها آشنا شوید.

سطح پزشکی و بهداشت و خدمات عمومی و خصوصی بیمه را در برخی کشورهای جهان مقایسه کنید.

2 دیدگاه در “بهداشت و درمان عمومی در روسیه

  1. بهداشت و درمان عمومی در روسیه رحمان رحمانی گفت:

    سلام رحمان رحمانی هستم برای درمان میخوام روسیه بروم میشه راهنمایی کنید

    1. بهداشت و درمان عمومی در روسیه مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      عرض پوزش در زمینه ویزای درمان خدمات نداریم .

      با ارزوی سلامتی برای شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (2 امتیاز)
منو
خانه