فرهنگ ، آداب و رسوم مردم روسیه

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم روسیه از چیزهای زیادی تشکیل شده است که از تاریخ غنی ، جذاب و باستانی ، پیوندهای قوی با سنت و مجموعه بسیار تأثیرگذاری از هنر و ادبیات روسیه تشکیل شده است.

اگر به فرهنگ ، آداب و رسوم مردم روسیه علاقه دارید یا قصد مهاجرت به روسیه را دارید تا انتهای این مطلب با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )  همراه باشید و مقاله لینک شده را که تمام راه های مهاجرت امن و قانونی به روسیه را در آن شرح داده ایم بخوانید.

روس ها به طور قابل درک به فرهنگ خود افتخار می کنند ، در دوران شوروی ، بسیاری از فرهنگ ، آداب و رسوم مردم روسیه مربوط به گذشته امپراتوری سرکوب شد و زندگی به شدت توسط دولت کنترل و تنظیم می شد ، با آغاز دهه 1980 ، اصلاحات میخائیل گورباچف محدودیت‌ های سیاسی و اجتماعی را کاهش داد و سنت‌ ها و روش‌های عامیانه رایج ، همراه با عمل آشکار دین ، دوباره ظاهر شدند.

بسیاری از تعطیلات عامیانه فرهنگ ، آداب و رسوم مردم روسیه که اغلب با غذاهای سنتی همراه است ، محبوبیت پیدا کرده اند و به عناصر حیاتی فرهنگ عامه تبدیل شده اند ، جشن‌ها عموماً شامل کارناوال‌ های خیابانی می‌شوند که سرگرمی ‌ها و کودکان با لباس‌ های سنتی روسی را نشان می‌دهند.

فهرست مطالب

پسرها معمولاً یک پیراهن آستین بلند قرمز یا آبی با یقه گرد و گلدوزی شده می پوشند ، در حالی که دختران یک مجموعه سه تکه متشکل از یک سارافان قرمز یا سبز ، یک بلوز دهقانی آستین بلند و یک کوکوشنیک (سرپوش) تزئین شده می پوشند.

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم روسیه

مردم و جامعه روسیه

مردم و جامعه روسیه عموما مهمان نواز و گشاده روی هستند ، آنها واقعاً دوست دارند با هم وقت بگذرانند ، بنابراین معمول نیست که عصرها را تنها در اتاق خود بگذرانند.

خانواده ها در شهرها تمایل دارند در آپارتمان زندگی کنند ، مادر بزرگ و پدربزرگ نقش ویژه ای در خانواده دارند ، آخر هفته ها و تعطیلات ممکن است در کلبه روستایی خانوادگی یا ویلا سپری شود.

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم روسیه بر اساس یک تفکر اقتدارگرا شکل گرفته است ، بنابراین رابطه بین نسل ها نیز با احترام و قدردانی شکل می گیرد ، والدین روسی عمدتاً از فرزندان خود محافظت می کنند ، آنها معمولاً تصمیمات مهمی در مورد فرزندان خود بدون بحث و گفتگو می گیرند.

آنها می خواهند همه چیز را در مورد زندگی فرزندان خود بدانند و بسیار اهمیت می دهند که فرزندشان چه می پوشد ، چه می خورد ، چگونه و کجا اوقات فراغت خود را می گذراند ، آنها باید همیشه بدانند که بچه هایشان کجا و با چه کسی بیرون می روند و در چه ساعتی قرار است به خانه بیایند.

روس ها با کفش وارد خانه نمی شوند ، مردم در خانه دمپایی می پوشند یا فقط پابرهنه می روند ، بلافاصله پس از آمدن به خانه ، دمپایی های خود را می پوشند و لباس راحتی می پوشند ، دلیل آن این است که احساس راحتی در خانه برای آنها اهمیت زیادی دارد و دوست ندارند با همان لباس های بیرون ، وارد خانه شوند.

اگر میخواهید بدانید سیستم آموزشی در روسیه به چه صورت است و از مدرسه تا دانشگاه چه روندی طی می شود مقاله لینک شده را مرور کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

نام و شماره تماستان را درج کرده و منتظر تماس برترین مشاوران رجبی باشید! سوالاتتان را آماده کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تعطیلات مهم در روسیه

اکثر مردم روسیه تعطیلات مذهبی اصلی مانند کریسمس و عید پاک را جشن می گیرند ، اما تعداد زیادی از روس‌ها از تمام قوانین کلیسا پیروی نمی‌کنند دیگر تعطیلات در روسیه عبارتند از:

  • سال نو: 31 دسامبر – 1 ژانویه
  • کریسمس ارتدکس روسیه: 7 ژانویه
  • روز مدافع میهن: 23 فوریه
  • روز جهانی زن: 8 مارس
  • عید پاک: بستگی به تقویم کلیسا دارد
  • روز کارگر: 1 می
  • روز پیروزی: 9 می
  • روز روسیه: 12 ژوئن
  • روز وحدت: 4 نوامر

بر اساس فرهنگ ، آداب و رسوم مردم روسیه در تعطیلات ملی روسیه و تولد اعضای خانواده ، خانواده دور هم جمع می شوند تا شام بخورند ، روس ها تمایل دارند برای تعطیلات لباس بپوشند ، در روسیه یک سنت است که در تعطیلات و مناسبت های خاص مانند تولد هدیه می دهند.

یکی از تعطیلات مهم که همه مردم جشن می گیرند ، روز معلم در اولین یکشنبه ماه اکتبر است ، کودکان و والدینشان با گل ، هدایای کوچک و آرزوهای خوب از معلمان استقبال می کنند ، مدارس رویدادهای ویژه ای را با کنسرت و نمایش استعدادها ترتیب می دهند.

توصیه می کنیم در کنار این محتوا مقاله 10 جاذبه گردشگری و دیدنی روسیه را هم بخوانید و با بخش های توریستی این کشور هم بخوبی آشنا شوید.

تعطیلات مهم در روسیه

تعطیلات ماسلیانیتسا

ماسلیانیتسا ، قدیمی ترین تعطیلات عامیانه روسیه ، پایان زمستان را نشان می دهد ، یک تعطیلات صرفاً روسی است ، که در زمان های بت پرستی سرچشمه گرفت. در طولMaslyanitsa  کره و پنکیک – نماد خورشید – با خاویار ، ماهی های مختلف ، آجیل ، پای عسل و سایر تزئینات و مخلفات سرو می شود ، این غذا با چای در سماور همراه است.

تعطیلات ترویتسا

یکی دیگر از تعطیلات سنتی محبوب ترویتسا (پنطیکاست) است که در طی آن خانه ها با شاخه های سبز تازه تزئین می شوند ، دختران اغلب گلدسته هایی از شاخه های توس و گل درست می کنند تا برای فال گیری در آب قرار دهند ، در آخرین ماه تابستان ، مجموعه‌ای از سه تعطیلات عامیانه وجود دارد – که در مجموع به عنوان اسپا شناخته می‌شوند – که به ترتیب عسل و کاشت محصولات سیب و آجیل را جشن می‌گیرند.

تعطیلات تپه سرخ

تعطیلات تپه سرخ در اولین یکشنبه پس از عید پاک برگزار می شود و بهترین روز برای مراسم عروسی در نظر گرفته می شود ، در تابستان ، جشن روسی ایوان کوپالو (سنت جان باپتیست) روی آب متمرکز است و جشن‌ها معمولاً به پیک‌نیک یا تماشای آتش‌بازی از سواحل رودخانه می‌پردازند.

عید پاک

محصولات پخته شده در عید پاک در همه جا وجود دارند ، از جمله نان شیرین گرد شکل و کیک عید پاک ، به طور سنتی پاشکا ، مخلوطی از کشک شیرین ، کره و کشمش ، همراه با کیک سرو می شود ؛ تخم مرغ های پخته شده با رنگ های روشن نیز جزء اصلی تعطیلات عید پاک هستند.

رژیم غذایی روسیه

رژیم غذایی روسیه

در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم روسیه زمان مشخصی برای وعده های غذایی وجود ندارد ، افراد ممکن است در هنگام احساس گرسنگی یک میان وعده بخورند یا چای یا قهوه بنوشند ؛ به طور کلی ، رژیم غذایی روسیه و غذاهای روسی بسیار دلچسب هستند!

بیشتر وعده های غذایی شامل گوشت خوک ، رشته فرنگی ، مرغ ، کوفته ، سیب زمینی ، کلم ، سوپ چغندر و سوپ کلم است ؛ شیرینی ها و شیرینی ها اغلب برای دسر مصرف می شوند ، برای صبحانه ، اکثر مردم روسیه تخم مرغ ، سوسیس ، پنیر ، نان و غلات داغ می خورند.

چای و قهوه هر دو نوشیدنی فرهنگ ، آداب و رسوم مردم روسیه رایج هستند ، اما چای جایگاه ویژه ای در فرهنگ روسیه دارد ؛ اگر کسی به «نوشیدن چای» دعوت شد ، به معنای صرف چای خوردن نیست ، این بدان معنی است که آنها قرار است یک صحبت طولانی و صمیمانه داشته باشند ؛ این یک روش بسیار روسی برای صحبت کردن یا بحث درباره سؤالات جدی در یک فضای آرام ، برای حل مشکلات ، به اشتراک گذاشتن احساسات یا نشان دادن عشق و محبت است ، روس ها می توانند چند بار در روز چای بنوشند.

آداب و رسوم مردم روسیه

آداب و رسوم مردم روسیه برخی باید و نباید ها دارد که هنگام زندگی در این کشور باید رعایت کنید ، در ادامه به برخی از مهم ترین فرهنگ ، آداب و رسوم مردم روسیه اشاره می کنیم پس برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین شرکت مهاجرتی رچبی همراه باشید.

سلام و احوال پرسی در روسیه

سلام معمولی روسی یک دست دادن محکم و در عین حال حفظ تماس چشمی مستقیم است ، مرد ها دست خانم ها را کمی کمتر محکم می فشارند ، نگامی که دوستان زن ملاقات می کنند ، گونه ها را می بوسند ، ملاقات بین دوستان مرد صمیمی اغلب با دست زدن به پشت و در آغوش گرفتن شروع می شود.

آداب غذاخوری در روسیه

اگر در روسیه به خانه یک روسی دعوت شده اید:

  • به موقع یا حداکثر 15 دقیقه دیرتر از زمان دعوت شده در محل حاضر شوید.
  • کفش خود را درآورید ، ممکن است به شما دمپایی داده شود تا بپوشید.
  • خوب لباس بپوشید – گاه به گاه هوشمندانه یا تجاری معمولاً مشکلی ندارد ، خوب لباس پوشیدن نشان دهنده احترام به میزبان شماست.
  • انتظار داشته باشید که با شما با احترام و سخاوت رفتار شود.
  • پیشنهاد کمک به مهماندار در آماده سازی و پاکسازی بعد از غذا ممکن است به دلیل ادب رد شود ، اما کمی اصرار خفیف برای اینکه او پیشنهادش را بپذیرد خوب است.
  • آداب میز به صورت قاره ای است ، چنگال در دست چپ و چاقو در دست راست.
  • در ابتدا از قدیمی ترین یا محترم ترین مهمان پذیرایی می شود.
  • تا زمانی که میزبان شما را برای شروع دعوت نکرد شروع به غذا خوردن نکنید و آرنج خود را روی میز قرار ندهید.
  • از نان برای جذب سس یا سس اضافی استفاده کنید.
  • مردان برای زنان نشسته در کنار آنها نوشیدنی می ریزند.
  • گذاشتن مقدار کمی غذا در بشقاب شما نشان می دهد که میزبان شما به اندازه کافی غذا ارائه کرده است ؛ یک بشقاب خالی نشان می دهد که شما هنوز گرسنه هستید.
  • تا زمانی که از میز دعوت نشدید بلند نشوید ، در شام های رسمی ، مهمان افتخاری اول از همه بلند می شود.

بدون شک انتخاب یک کشور برای مهاجرت باید از جنبه های مختلف ارزیابی شود ؛ مقالات زیر برای کمک به شما نگارش شده اند.

نام ها در روسیه

نام ها در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم روسیه شامل موارد زیر است:

  • نام کوچک ، که همان نام داده شده است
  • نام میانی ، که نام پدر یا نسخه ای از نام کوچک پدر است ، با افزودن «-vich» یا «-ovich» برای مرد و avnaیا  ovnaبرای زن تشکیل می‌ شود ، برای مثال اگر نام پسری میخائیل میخائیلوویچ باشد حتما نام میانی دختر میخایلوونا خواهد بود.
  • نام خانوادگی که نام خانوادگی یا نام خانوادگی است ، در موقعیت های رسمی ، افراد با هر سه نام مورد خطاب قرار می گیرند ، دوستان و آشنایان نزدیک کمتر ممکن است به نام خانوادگی یکدیگر اشاره کنند.

آداب هدیه دادن در روسیه

آداب هدیه دادن در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم روسیه شامل موارد زیر است:
  • اگر برای صرف غذا به یک خانه روسی دعوت شده اید ، یک هدیه کوچک به همراه داشته باشید.
  • معمولاً از مهمانان مرد انتظار می رود که گل بیاورند ، گل های زرد را نیاورید ، زیرا برخی از روس ها آنها را نشانه جدایی یا خیانت می دانند.
  • تا قبل از تولد نوزاد به کودک هدیه ندهید ؛ بدشانسی است که زودتر این کار را انجام دهیم.
  • روس ها اغلب وقتی هدیه ای به آنها پیشنهاد می شود اعتراض می کنند ، پاسخ دادن به این که “این فقط یک چیز کوچک است” و دوباره هدیه را ارائه دهید و معمولاً با مهربانی پذیرفته می شود.

بایدها و نبایدها در روسیه

بایدها و نبایدها در روسیه بسیار زیاد است اما ما سعی داریم مهم ترین این مطالب را در اختیار شما قرار دهیم ، باید ها به شرح زیر است.

بایدها و نبایدها در روسیه
  • کلمات و عبارات کلیدی را به زبان روسی بیاموزید ، در مورد احوالپرسی ها ، اعداد ، کلمات خرید و چانه زنی و نحوه درخواست راهنما اطلاعاتی کسب کنید ، چند عبارت ساده مکالمه ای که به شما امکان می دهد در مورد خودتان صحبت کنید.
  • لباس های زیباتر از حد معمول بپوشید ، روس ها به ظاهر خود اهمیت می دهند و به افراد خوش لباس بیشتر احترام می گذارند ، ظاهر بیش از حد معمولی می تواند شما را به عنوان یک توریست معرفی کند.
  • اگر در زمستان به روسیه سفر می کنید ، یک کت مشکی بلند همراه داشته باشید یا بخرید ، این یک آیتم ضروری برای گرم نگه داشتن است و به شما کمک می کند با مردم محلی ترکیب شوید!
  • اگر به یک خانواده روسی دعوت شده اید یک هدیه کوچک مانند شکلات ، گل ، یک اسباب بازی کوچک برای کودک یا یک سوغاتی از خانه بیاورید.
  • هنگام بازدید از کلیساها و سایر مکان های مذهبی ، لباسی متواضعانه بپوشید ، زنان قبل از ورود به کلیسای ارتدکس روسیه باید سر خود را بپوشانند و مردان نیز اگر کلاه به سر دارند باید سر خود را از سر خود بردارند.

نباید ها در فرهنگ روسیه

  • در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم روسیه در حمل و نقل عمومی به افراد مسن نگاه نکنید ، احترام به بزرگترها یک سنت قوی در روسیه باقی مانده است و ندادن صندلی خود برای یک فرد مسن که ایستاده است به عنوان یک جرم بزرگ تلقی می شود انتظار داشته باشید که کل اتوبوس به شما نگاه کند که انگار یک جنایتکار هستید! همین قانون در مورد زنان باردار نیز صدق می کند و مردان روسی اغلب بدون توجه به این موضوع صندلی خود را برای یک زن واگذار می کنند.
  • اگر توسط پلیس متوقف شدید تعجب کنید ، فتوکپی پاسپورت ، ویزا خود را به همراه داشته باشید و در صورت درخواست افسر آماده ارائه آنها باشید.
  • نباید از پذیرفتن مهمان نوازی روسی ها بترسید و حتما برخی از تجربیات منحصر به فرد روسیه را امتحان کنید ، غذاها و نوشیدنی‌های محلی را بچشید ، باله و تئاتر کلاسیک را کشف کنید ، در یک رویداد ورزشی محلی در میان آن‌ها شرکت کنید ، در یک جشنواره فرهنگی شرکت کنید و زندگی شبانه پر جنب و جوش شهرهای روسیه را ببینید.
عروسی ها در روسیه

عروسی های روسی

عروسی کلاسیک روسی از دیرباز به این شهرت داشته که شاید برخی بگویند کمی فراتر از آن است ، اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که به یک عروسی واقعی روسی دعوت شوید ، یکی از چیزهایی که می توانید روی آن حساب کنید این است که لذت زیادی ببرید.

به طور معمول ، عروسی های روسی به دلیل برگزاری رویدادهای بزرگ ، پر سر و صدا ، بدنام هستند. عروسی روسی نه تنها شامل نوشیدنی فراوان ، غذای کافی برای تغذیه چندین ایالت سابق اتحاد جماهیر شوروی و تقریباً بدون وقفه آواز خواندن و رقصیدن است ، بلکه میانگین جشن عروسی روسی نیز حداقل دو روز طول می کشد ، گاهی اوقات مهمانی برای یک هفته تمام ادامه می یابد.

توضیح منطقی برای این شور و نشاط بیش از حد این است که روس ها افراد حزبی هستند ، آنها چیزی بیش از دور هم جمع شدن با دوستان و خانواده در یک جشن بزرگ،  همراه با نوشیدنی فراوان ، آهنگ و سرگرمی دوست ندارند ، یک عروسی اتفاقاً بهانه ای عالی برای چنین رابطه عجیب و غریبی است.

علاوه بر این ، صدها صدها شرکت کننده کاملاً طبیعی است ، زیرا در روسیه خانواده به بستگان نزدیک شما محدود نمی شود ، خانواده های بزرگ ، اقوام نزدیک و حتی دور همه دعوت می شوند ، جالب است بدانید عروسی روس ها شامل انواع بازی ها ، بیهودگی و شیطنت های دست جمعی و سنتی است در ادامه برخی از این بازی ها را بررسی می کنیم.

عروس ربایی

اگر ناگهان متوجه شدید که عروس در جشن خودش جایی دیده نمی‌شود ، احتمال زیادی وجود دارد که «ربایندگان عروس» تعیین‌شده توسط جشن عروسی کار خود را کرده اند ، هرگاه پشت داماد برگردد ، ماموریت آنها این است که او را به طور ناشناخته ربوده ، او را به هر مکان مخفی در دسترس (مثلاً یک کمد ، ماشین یک دوست یا اتاق کارمند) ببرند و منتظر بمانند تا داماد متوجه شود که نیمه‌ی جدایی‌ناپذیر دیگرش واقعاً چنین بوده است.  

شاید کمی عجیب به نظر برسد ، اما مأموریت داماد برای نجات معشوقش (که در هر فرصتی توسط دوستان و خانواده عروس خنثی می‌شود) قرار است نمادی از خوش‌اقبالی داماد در مقابله با چالش‌های پیش روی ازدواج باشد.

گورکو! “گورکو!”

بر اساس فرهنگ ، آداب و رسوم مردم روسیه در این بازی هر مهمان ممکن است فریاد بزند  “gorko!”) که به معنای تلخ ، اشاره به طعم شامپاین است) در هر زمان و به نوبه خود همه مهمانان دیگر باید همان را فریاد بزنند.

برای بازگشت شیرینی به عروسی ، عروس و داماد باید تا زمانی که ممکن است هم را ببوسند ، در حالی که مهمانان همگی شمارش معکوس می خوانند ، اگر بوسه قبل از علاقه مهمانان به پایان برسد ، آنها ممکن است اصرار داشته باشند که تمام روال “گورکو” باید دوباره شروع شود.

جشن عروسی در روسیه

جشن عروسی در روسیه یک جشن با ابعاد حماسی است ، پس از ورود به سالن پذیرایی ، روی هر میز یک بشقاب زاکورکی (پیش غذا) ، یک بطری نوشیدنی به همراه لیوان گذاشته می شود ، در زمان اشراف ، جشن با یک قو کامل کبابی به عنوان نماد عشق زناشویی شروع می شد.

این روزها ، معمولاً نوعی مرغ که از نظر اجتماعی پذیرفته شده است ، جای قو را می گیرد که با نان های عروسی ، کیک و پای تزئین شده احاطه شده است.

یکی دیگر از غذاهای قدیمی عروسی کورنیک است ، این شیرینی پیچیده ، چند لایه و گنبدی شکل که به «پادشاه پای ها» و نماد زایش معروف است ، به طور سنتی در خانه عروس و داماد پخته می شود و برای این مناسبت آورده می شود.

کورنیک کلاسیک دارای چاشنی گندم سیاه یا ارزن است که همراه با مرغ ، تخم مرغ و قارچ و هنر تزئین شیرینی است ، سایر مواد افزودنی معمولی به پخش شامل ماهی دودی ، گوشت بریان شده و سالادها و شیرینی های مختلف است ، یکی دیگر از ویژگی های تغییر ناپذیر جشن عروسی روسی ، فراوانی نوشیدنی های مختلف است.

سوالات پر تکرار فرهنگ ، آداب و رسوم مردم روسیه

پسرها معمولاً یک پیراهن آستین بلند قرمز یا آبی با یقه گرد و گلدوزی شده می پوشند ، در حالی که دختران یک مجموعه سه تکه متشکل از یک سارافان قرمز یا سبز ، یک بلوز دهقانی آستین بلند و یک کوکوشنیک (سرپوش) تزئین شده می پوشند.

مردم و جامعه روسیه عموما مهمان نواز و گشاده روی هستند ، آنها واقعاً دوست دارند با هم وقت بگذرانند ، بنابراین معمول نیست که عصرها را تنها در اتاق خود بگذرانند.

خانواده ها در شهرها تمایل دارند در آپارتمان زندگی کنند ، مادر بزرگ و پدربزرگ نقش ویژه ای در خانواده دارند ، آخر هفته ها و تعطیلات ممکن است در کلبه روستایی خانوادگی یا ویلا سپری شود.

بیشتر وعده های غذایی شامل گوشت خوک ، رشته فرنگی ، مرغ ، کوفته ، سیب زمینی ، کلم ، سوپ چغندر و سوپ کلم است ؛ شیرینی ها و شیرینی ها اغلب برای دسر مصرف می شوند ، برای صبحانه ، اکثر مردم روسیه تخم مرغ ، سوسیس ، پنیر ، نان و غلات داغ می خورند ، چای و قهوه هر دو نوشیدنی فرهنگ ، آداب و رسوم مردم روسیه رایج هستند ، اما چای جایگاه ویژه ای در فرهنگ روسیه دارد.

سلام معمولی روسی یک دست دادن محکم و در عین حال حفظ تماس چشمی مستقیم است ، مرد ها دست خانم ها را کمی کمتر محکم می فشارند.
هنگامی که دوستان زن ملاقات می کنند ، گونه ها را می بوسند ، ملاقات بین دوستان مرد صمیمی اغلب با دست زدن به پشت و در آغوش گرفتن شروع می شود.

به طور معمول ، عروسی های روسی به دلیل برگزاری رویدادهای بزرگ ، پر سر و صدا ، بدنام هستند. عروسی روسی نه تنها شامل نوشیدنی فراوان ، غذای کافی برای تغذیه چندین ایالت سابق اتحاد جماهیر شوروی و تقریباً بدون وقفه آواز خواندن و رقصیدن است ، بلکه میانگین جشن عروسی روسی نیز حداقل دو روز طول می کشد ، گاهی اوقات مهمانی برای یک هفته تمام ادامه می یابد.

در این مقاله فرهنگ ، آداب و رسوم مردم روسیه را بررسی کردیم ، اگر علاقه به کسب اقامت این کشور را با استفاده از کار در روسیه دارید ، حتما از طریق تلفن های تماس و یا مراجعه به دو شعبه تهران و شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی همراه باشید و یا مقاله لینک شده را با دقت بخوانید.

با فرهنگ مردم برخی کشورهای نزدیک به روسیه هم از طریق مطالعه مقالات زیر آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه