درآمد پزشکان در روسیه

درآمد پزشکان در روسیه نسبت به دیگر مشاغل بالاتر است و افراد می توانند با اشتغال در این زمینه از درآمدهای بسیار بالایی بهرمند شوند. با این حال لازم به ذکر است که درآمد پزشکان در این کشور با توجه به فاکتورهای مختلفی مانند جنسیت، تجربه کاری، تحصیلات و نوع تخصص پزشکان تعیین می شود.

سال هاست که پزشکی و دیگر مشاغل مربوط به بخش بهداشت و درمان، جزو مشاغل تاپ و برتر دنیا هستند و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشند. با توجه به ماهیت حساس و پر چالش این مشاغل، میزان درآمد و امنیت شغلی در آن ها بالاست و در اکثر کشورهای دنیا پزشکان جزو برترین و پرتقاضاترین شغل ها می باشند.

اگر به این زمینه شغلی علاقمند هستید و قصد دارید تا کشور روسیه را برای زندگی و اشتغال انتخاب کنید در ادامه این مطلب با مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) همراه باشید.

در حال حاضر پزشکی که در شهر مسکو مشغول به کار است می تواند حدود 3,622,400 روبل در سال درآمد به دست آورد. این میزان درآمد به طور معمول از کم ترین میزان حقوق 1,777,700  روبل تا بیش ترین میزان 5,651,400 روبل متغییر می باشد.

میانگین حقوق ماهانه پزشکان در این کشور نیز حدودا 301,866 روبل است که این میزان تا حد زیادی با توجه به میزان مهارت های پزشکان متغیر می باشد. توصیه می کنیم برای آشنایی بیشتر با شرایط کار پزشکان در این کشور مطالعه مقاله کار در روسیه را از دست ندهید.

فهرست مطالب
درآمد پزشکان در روسیه

درآمد پزشکان بر اساس تجربه در مسکو

تجربه کاری در واقع مهم ترین عامل در تعیین میزان درآمد پزشکان در روسیه و دیگر کشورهای دنیا می باشد. با توجه به این که در اکثر موقع میزان تجربه بیشتر در یک شغل به معنای داشتن مهارت و تسلط بیشتر است، میزان درآمدها نیز با توجه به سال هایی که در حرفه پزشکی مشغول به کار بودید بالاتر می رود.

درآمد پزشکان بر اساس تجربه در مسکو بسیار متغییر است و این عامل در کشور روسیه بسیار مهم می باشد. در حال حاضر پزشکی که تازه کار خود را در این کشور آغاز کرده و یا پزشکانی که کم تر از 2 سال تجربه کاری دارند، می توانند انتظار داشته باشند که در این کشور حدودا 2,100,900 روبل درآمد دریافت کنند.

با این حال درآمد پزشکان در روسیه با دو تا پنج سال تجربه کاری، به 2711900 روبل افزایش پیدا می کند. از طرفی دیگر اگر میزان تجربه کاری یک پزشک بین 5 تا 10 سال باشد میزان درآمدها بسیار بیشتر شده و متوسط حقوق پزشکان به 3،733،300 روبل خواهد رسید.

پزشکی که حدودا 10 تا 15 سال در کشور روسیه به فعالیت پرداخته و مشغول به کار است می تواند انتظار داشته باشد که میانگین درآمدی حدود 4,633,100 روبل به دست آورد و این مقدار برای پزشکان با 15 تا 20 سال تجربه کاری 4956800 روبل می باشد. هنگامی که سابقه کاری پزشکان به بالای 20 سال می رسد، میانگین حقوق مورد انتظار به 5,292,500 روبل افزایش می یابد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

پذیرش تحصیل پزشکی در روسیه در کمترین زمان ممکن در اختیار شما قرار خواهد گرفت، کافی است تماس بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

درآمد پزشکان بر اساس تحصیلات در روسیه

فاکتور دیگری که در کسب درآمد بسیار مهم است و ارزش بسیار زیادی دارد، میزان تحصیلات می باشد. پزشکی جزو مشاغلی است که به تحصیلات بسیار بالایی نیاز دارد اما افرادی که توانسته اند مدارک تحصیلی خود را افزایش دهند و دانش بیشتری در زمینه شغلی خود دارند می توانند از درآمد های بسیار بالاتری بهرمند شوند.

افراد بدون داشتن تحصیلات لازم نمی توانند به حرفه پزشکی وارد شوند با این حال خوب است بدانید، کارمندانی که دیپلم خود را از یک برنامه پس از متوسطه دریافت کرده اند تقریبا 17% بیشتر از کارمندانی که تنها دبیرستان را به پایان رسانده اند می توانند درآمد به دست آورند.

افرادی که دارای مدرک لیسانس هستند، درآمد آن ها حدودا 25 درصد بیشتر از افرادی است که صرفا دیپلم دریافت کرده اند.

درآمد پزشکان بر اساس تحصیلات در روسیه بسیار موضوع مهمی است و افرادی که تا سطح کارشناسی ارشد تحصیلات خود را ادامه می دهند، 30 درصد بیشتر از دیگر افراد درآمد به دست می آورند. در نهایت باید گفت درآمد پزشکان در روسیه با مدرک دکترا به بالاترین حد خود رسیده و این افراد می توانند تا بیش از 22% بیشتر از افرادی که تنها مدرک کارشناسی ارشد به دست آورده اند درآمد داشته باشند.

اگر شما دوره تحصیلی خود را در دانشگاه های کشور روسیه گذرانده باشید می توانید از درآمد های بسیار بیشتری بهرمند شوید. برای آشنایی با شرایط و الزامات ورود به دانشگاه های این کشور مطالعه مقاله تحصیل در روسیه را از دست ندهید.

درآمد پزشکان بر اساس تحصیلات در روسیه

درآمد پزشکان بر اساس جنسیت در روسیه

فاکتور بعدی که در تعیین درآمد پزشکان در روسیه بسیار حائز اهمیت است و نقش بسیار مهمی را ایفا می کند، نوع جنسیت می باشد. سالیان سال است که جنسیت افراد تاثیر بسیار زیادی بر درآمد آن ها داشته و در اکثریت کشورهای دنیا درآمد مردان از زنان بیشتر می باشد.

با این حال در سال های اخیر و در جهت برابری و یا حداقل کاهش این تفاوت ها گام های بسیار زیادی برداشته شده است و امروزه تفاوت درآمد بین مردان و زنان تا حد زیادی کاهش پیدا کرده است. تفاوت درآمد پزشکان بر اساس جنسیت در روسیه بسیار کم است و خوشبختانه روسیه جزو کشورهایی است که تفاوت درآمدی فاحشی بر اساس جنسیت وجود ندارد.

در حال حاضر در شهر مسکو روسیه پزشکان مرد می توانند به صورت متوسط 2،998،500 روبل درآمد به دست آورند. درحالی که یک پزشک زن با شرایط یکسان تنها می توانند 2،807،200 روبل درآمد داشته باشند.

لذا با توجه به این موضوع تقریبا هر زن پزشک در کشور روسیه حدودا 7% از همتای مرد خود درآمد کم تری به دست می آورد. در نهایت لازم به ذکر است که جنسیت تنها موضوعی بدیهی است و افراد می توانند با توجه به فاکتورهای دیگر مانند مهارت ها یا نوع محل زندگی بدون توجه به جنسیت به درآمد های بسیار خوبی دست پیدا کنند.

درآمد پزشکان در تخصص های مختلف

نوع تخصص نیز یکی دیگر از فاکتورهاییست که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. به صورت کلی هر پزشک در شاخه ی خاصی دارای تخصص می باشد و هر کدام از این مشاغل دارای درآمدهای متفاوتی می باشند.

فردی که به عنوان پزشک اطفال در کشور روسیه مشغول به کار است می تواند تا بیش از 43051 روبل  در ماه درآمد داشته باشند. این میزان درآمد برای دندانپزشکان به بیش از 81249 روبل در ماه می رسد. از همین رو دندانپزشکان می توانند میزان درآمدهای بیشتری به دست آورند. یکی دیگر از مشاغل پزشکی که دارای درآمد بسیار زیادی است متخصصین قلب و عروق هستند که می توانند بیش از 411.000 روبل روسیه در سال درآمد به دست آورند. شما می توانید درآمد پزشکان در تخصص های مختلف را در جدول زیر مشاهده فرمایید.

شغل درآمد (روبل روسیه) شغل درآمد (روبل روسیه)
متخصص قلب و عروق 411/000 مشاور ژنتیک 170000
متخصص پوست 304000 متخصص داخلی 316000
متخصص تغذیه 190000 متخصص مغز و اعصاب 309000
پزشک بخش اورژانس 219000 متخصص زنان و زایمان 279/000
پزشک عمومی 185000 چشم پزشک 223000
اپتومتریست 210000 متخصص اطفال 236000
فیزیوتراپیست 168000 پزشک بیهوشی 347/000
پزشک غدد درون ریز 283/000 پزشک بیماری های عفونی 261/000

درآمد پزشکان در روسیه تا حد زیادی به این فاکتور بستگی دارد و توصیه ما این است که در انتخاب تخصص و زمینه شغلی خود نهایت دقت و وسواس را به خرج دهید تا بتوانید با توجه به علاقه و استعداد خود از درآمدهای بالا در این کشور بهرمند شوید.

درآمد پزشکان در بخش دولتی و خصوصی روسیه

درآمد پزشکان در بخش دولتی و خصوصی روسیه

امروزه یکی دیگر از فاکتورهایی که در درآمد پزشکان در روسیه بسیار اهمیت دارد، نوع اشتغال پزشکان می باشد. در حال حاضر هر پزشک می تواند در کشور روسیه در بخش دولتی یا خصوصی مشغول به کار شوند. استخدام در بخش دولتی کشور روسیه کمی دشوار تر است اما میزان درآمدها در این بخش بیشتر است.

امروزه کارمندان بخش دولتی در روسیه می توانند تا بیش از 1,283,600 روبل درآمد به دست آورند. در حالی که این میزان درآمد در بخش خصوصی 1,212,800 روبل می باشد. از همین رو امروزه افرادی که در بخش خصوصی روسیه مشغول به کار هستند حدودا 6% کم تری از افرادی که در بخش دولتی مشغول به کار هستند، درآمد دارند.

علاوه بر این لازم به ذکر است که درآمد پزشکان در بخش دولتی و خصوصی روسیه به فاکتورهای دیگری مانند نوع بیمارستان، داشتن مطب خصوصی یا… نیز بستگی دارد و از همین رو حین اشتغال باید به این نکات نیز دقت فرمایید.

شناخت کشور روسیه با خواندن مطالب مهم در عناوین زیر به شما برای اقامت و زندگی در این کشور کمک میکند

درآمد پزشکان در روسیه بر اساس شهر

یکی دیگر از مواردی که در تعیین درآمد پزشکان در روسیه اهمیت بسیار زیادی دارد، نوع شهر و منطقه ای است که یک پزشک در آن به اشتغال می پردازد.

امروزه روسیه دارای مناطق و شهرهای مختلفی است و هر کدام از این شهر ها دارای درآمد، هزینه ها و شرایط زندگی متفاوتی هستند.

آشنایی با تفاوت درآمد پزشکان در روسیه بر اساس شهر به شما کمک کرده تا راحت تر شرایط هر شهر این کشور برای زندگی را بدانید و حین مهاجرت بتوانید بهترین شهر را با توجه به علاقه و ترجیحات خود انتخاب کنید.

درآمد پزشکان در روسیه، در مناطق شرق دور و  منطقه فدرال اورال کمی بالاتر است و در میان شهرهای فدراسیون روسیه، پزشکان مسکو و سن پیترزبورگ بالاترین حقوق را دارند. لذا شما می توانید با اشتغال در این مناطق از درآمدهای بسیار خوبی بهرمند شوید.

پزشکانی که در شهر چلیابینسک روسیه مشغول به کار هستند می توانند تا بیش از 3,085,500 روبل درآمد به دست آورند. این میزان درآمد در شهر کازان به حدود 3,253,900 روبل رسیده و این شهر نیز یکی از بهترین شهرهای روسیه برای اشتغال به عنوان پزشک می باشد.

نیژنی نووگورود نیز یکی از شهرهای بسیار پردرآمد برای پزشکان است و پزشکان شاغل در این شهر 3,432,600 روبل درآمد به دست می آورند. سایر شهرها را در زیر مشاهده فرمایید.

شهر درآمد
ایژفسک 2/698/900 روبل
کراسنودار 3/013/500 روبل
کراسنویارسک 2/953/200 روبل
روستوف روی دان 3/178/700 روبل
سنت پترزبورگ 3/444/200 روبل
سامارا 2/914/600 روبل
ساراتوف 2/953/200 روبل
ولگوگراد 2/794/600 روبل
یکاترینبورگ 3/385/800 روبل

افزایش دستمزد سالانه هر صنعت در روسیه

در نهایت باید گفت که هر ساله صنایع مختلف در این کشور از افزایش درآمد بهرمند می شوند. با این حال برخی از صنایع افزایش درآمد بیشتری را تجربه کرده و برخی نیز افزایش درآمد کم تری را تجربه می کنند. افزایش دستمزد سالانه هر صنعت در روسیه به شما کمک می کند که چشم انداز بهتری از آینده شغلی در این کشور داشته باشید و بتوانید با دیدی گسترده تر شغل خود را در روسیه مشاهده فرمایید.

در حال حاضر بانکداری جزو صنایعی است که بالاترین افزایش حقوق را در سال گذشته تجربه کرده و افراد شاغل در این بخش حدودا 8% افزایش درآمد داشتند. پس از آن نیز بخش فناوری اطلاعات و انرژی با 6% و 7% قرار دارند که این دو صنایع نیز گزینه ای عالی برای اشتغال در روسیه می باشند.

درآمد پزشکان در روسیه در بخش مراقبت های بهداشتی قرار گرفته که در یک سال گذشته 5% افزایش درآمد نسبت به سال پیش را تجربه کرده است و این میزان افزایش حقوق باعث شده که درآمد پزشکان به حدود 3,622,400 روبل برسد.

صنعت درصد افزایش درآمد
بانکداری 8%
انرژی 7%
فناوری اطلاعات 6%
مراقبت های بهداشتی 5%
گردشگری 4%
ساخت و ساز 3%
آموزش 2%

پاداش پزشکان و نرخ های تشویقی در روسیه

پاداش پزشکان و نرخ های تشویقی در روسیه یکی از مزایای بسیار مهم اشتغال پزشکان در این کشور می باشد. به صورت کلی اکثر مشاغل در کشور روسیه از پاداش ها و مزایای مختلفی بهرمند می شوند، با این حال برخی از مشاغل پاداش های بیشتری دارند. شما می توانید انواع پاداش یا مزایای شغلی در ادامه مشاهده فرمایید.

  • پاداش عملکرد فردی: رایج ترین نوع پاداش و به منظور تشویق در عملکرد شغلی می باشد.
  • پاداش عملکرد مجموعه: پاداشی که به صورت یکسان به پزشکان و به منظور پیشرفت شغلی تعلق می گیرد.
  • پاداش مبتنی بر هدف: پاداشی که به پزشکان برای دستیابی به اهداف اعطا می شود.
  • پاداش تعطیلات: پاداشی که در پایان سال و به منظور قدردانی از زحمات پزشکان اهدا می شود.

پزشکی جزو مشاغل مبتنی بر پاداش است و امروزه 83٪ از کارمندان حداقل یک پاداش یا مزایا را در 12 ماه گذشته دریافت کرده اند و تنها 17% از پاداشی بهرمند نشده اند. پاداش های گزارش شده در این کشور از 6٪ تا 8٪ درآمد متغیر می باشد.

سوالات پر تکرار درآمد پزشکان در روسیه

میزان درآمد پزشکان در روسیه به طور معمول از کم ترین میزان حقوق 1,777,700 روبل تا بیش ترین میزان 5,651,400 روبل متغییر می باشد.

درآمد پزشکان در روسیه با مدرک دکترا به بالاترین حد خود رسیده و این افراد می توانند تا بیش از 22% بیشتر از افرادی که تنها مدرک کارشناسی ارشد به دست آورده اند درآمد داشته باشند.

بله، در حال حاضر در شهر مسکو روسیه پزشکان مرد می توانند به صورت متوسط 2،998،500 روبل درآمد به دست آورند. درحالی که یک پزشک زن با شرایط یکسان تنها می توانند 2،807،200 روبل درآمد داشته باشند.

درآمد پزشکان در روسیه، در مناطق شرق دور و منطقه فدرال اورال کمی بالاتر است و در میان شهرهای روسیه، پزشکان مسکو و سن پترزبورگ بالاترین حقوق را دارند.

در حال حاضر پزشکی که تازه کار خود را در این کشور آغاز کرده و یا پزشکانی که کم تر از 2 سال تجربه کاری دارند، می توانند انتظار داشته باشند که در این کشور حدودا 2,100,900 روبل درآمد دریافت کنند.

درآمد پزشکان در روسیه نسبتا بالاست و شما می توانید با اشتغال در این کشور از درآمدها و مزایای بسیار خوبی بهرمند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر و اخذ مشاوره تخصصی در مورد نحوه افزایش درآمد در این کشور از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید. همچنین توصیه می کنیم برای آشنایی با الزامات و روش های مهاجرتی به مقاله مهاجرت به روسیه مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه