اجاره و خرید ملک در صربستان

اجاره و خرید ملک در صربستان مستلزم آشنایی با بازار املاک و مستغلات و همچنین شرایط و خرید و اجاره ملک در این کشور است. با توجه به اینکه انتخاب مسکن برای زندگی یکی از مهم ترین مراحل مهاجرت است، در ادامه روش های یافتن ملک، هزینه های خرید و اجاره ملک و هر آنچه جهت خرید یا اجاره ملک در این کشور نیاز دارید را بررسی می کنیم، لذا مطالعه مقاله را از دست ندهید.

تمامی خارجی ها می توانند در صربستان به اجاره و خرید ملک مورد نظرشان به بپردازند. امروزه اجاره خانه در صربستان مزایا و فرصت های بسیار زیادی را برای شما به همراه دارد. 

چنانچه قصد دارید تا برای مدت زمان کوتاه در این کشور اقامت داشته باشید می توانید با هزینه کم از بین گزینه های املاک مختلف گزینه مد نظر خود را پیدا کنید. 

برای آشنایی با روش های یافتن ملک و نحوه اجاره ملک در این کشور از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) در تماس باشید.

در دنیای امروزه تمامی افراد به دنبال افزایش سرمایه خود هستند و در این بین سرمایه گذاری در املاک یکی از بهترین و مطمئن ترین روش های افزایش سرمایه در بلند مدت است. 

چنانچه قصد زندگی و کار در این کشور را دارید حتما مقاله کار در صربستان را نیز بخوانید تا با شرایط کاری و قوانین و مقررات کار در این کشور بخوبی آشنا شوید.

فهرست مطالب
اجاره و خرید ملک در صربستان

اجاره املاک و مستغلات در صربستان

امروزه طبق اطلاعات به دست آمده از اجاره و خرید ملک در صربستان، این کشور یکی از محبوب ترین مقاصد خارجیان برای  زندگی، کار یا تحصیل درمی باشد. بسیاری از افراد در ابتدا هزینه لازم برای خرید ملک را نداشته و بدین ترتیب از گزینه های اجاره ملک در صربستان استفاده می کنند.

امروزه اجاره املاک و مستغلات در صربستان فرآیندی نسبتا ساده است اما چنانچه فردی با قوانین شرایط اجاره ملک در این کشور آشنا نباشد، این روند می تواند بسیار خطرناک و چالش برانگیز باشد. اولین گام برای اجاره ملک در صربستان تعیین ویژگی های ملک مورد نظر مانند بودجه، مکان، اندازه و کیفیت ملک است و پس از آن باید با استفاده از روش های مختلف خانه مد نظر خود در این کشور را پیدا کنید.

در گام بعدی باید با مالک ملک تماس گرفته و در مورد شرایط اجاره ملک توافق کنید. در این مرحله باید مبلغی را به عنوان سپرده پرداخت کرده و قرارداد اجاره ملک را منعقد کنید. از مهم ترین الزامات و شرایط اجاره و خرید ملک در صربستان می توان به گذرنامه یا کارت شناسایی، اثبات درآمد و پرداخت ودیعه اشاره کرد. همچنین در برخی از گزینه ها مستاجر باید برای تضمین ثبات مالی یک ضامن محلی نیز معرفی کند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در اروپا با دریافت مشاوره های تخصصی از کارشناسان آگاه رجبی

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

روش های یافتن ملک اجاره ای در صربستان

در حال حاضر روش های یافتن ملک اجاره ای در صربستان بسیار متنوع است و افراد می توانند از بین گزینه های مختلف روش مناسب خود را انتخاب کنند. یکی از آسان ترین روش های یافتن خانه اجاره در این کشور استفاده از پلتفرم های آنلاین مانند Airbnb، Booking.com یا HomeToGo است که به شما این امکان را داده تا بدون محدودیت زمانی و حتی از کشوری دیگر، بهترین خانه های اجاره در این کشور را با استفاده از عواملی مانند متراژ، تعداد اتاق، محل و… از یکدیگر متمایز کرده و با مالک در تماس باشید.

طبق اطلاعات به دست آمده از اجاره و خرید ملک در صربستان یکی دیگر از روش های یافتن ملک مناسب در این کشور پیوستن به گروه ‌ها یا انجمن‌ های فیس ‌بوک برای مهاجران می باشد. شما می توانید در این گروه ها توصیه نامه ها، راهنمای ها و بازخوردهای سایر افرادی که در این کشور ملک اجاره کرده‌ اند را مطالعه کنید.

یکی دیگر از روش های یافتن ملک در این کشور استفاده از روزنامه ها یا مجلات محلی مانند Halo Oglasi، Novosti، یا Blic می باشد. شما می توانید از دوستان اقوام یا همکاران خود که در صربستان زندگی می‌ کنند در مورد گزینه های اجاره و خرید ملک در صربستان سوال بپرسید. در نهایت یکی از بهترین روش ها استفاده از یک مشاوره املاک حرفه ای در این کشور است که به شما کمک کرده تا بتوانید بدون دردسر و چالش در این کشور خانه مد نظر خود را پیدا کنید.

روش های یافتن ملک اجاره ای در صربستان

قرارداد اجاره ملک در صربستان

قرارداد اجاره ملک در صربستان قراردادهای حقوقی بین مالکان و مستاجران هستند که مهم ترین حقوق و تعهدات طرفین را در مورد استفاده از ملک برای یک مدت مشخص و در ازای مقدار شخصی پول تنظیم می کنند. در حال حاضر قراردادهای اجاره در کشور صربستان به دو نوع محضری و غیر محضری تقسیم می شود که در این کشور تنها قراردادهای محضری ارزش قانونی داشته و قابلیت پیگیری دارند.

این قراردادها اصولا باید به صورت کتبی منعقد شده و توسط یک دفتر اسناد رسمی تایید شده و از طرفی این قراردادها باید با ارائه فرم درخواست و رونوشت مصدق قرارداد در کاداستر املاک و مستغلات صربستان ثبت شود. قرارداد اجاره ملک در کشور صربستان باید حاوی اطلاعاتی ضروری مانند هویت طرفین، شرح ملک، مدت اجاره، میزان و نحوه پرداخت اجاره، شرایط فسخ باشد.

در حال حاضر طبق اطلاعات به دست آمده از قوانین اجاره و خرید ملک در صربستان هزینه لازم برای ثبت قراردادهای اجاره حدودا 0.4% از مبلغ اجاره سالانه می باشد و از طرفی این قراردادهای اجاره مشمول مالیات هستند و مالک موظف است که مالیات بر درآمد شخصی را بر درآمد اجاره به میزان 20% بپردازد.

از طرفی مستاجر نیز باید سالانه مالیات استفاده از املاک را به میزان 0.4 درصد ارزش بازار ملک بپردازد. چنانچه قصد تحصیل در این کشور را دارید اما هنوز در مورد اقامتگاه های دانشجویی، شرایط و الزامات تحصیلی اطلاعات کافی ندارید حتما در کنار این مقاله عنوان تحصیل در صربستان را مطالعه فرمایید.

نوع خانه اجاره اجاره به دینار صربستان
آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر 58,342.30
آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز 39,882.86
آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر 102,737.15
آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز 67,911.05

هزینه اجاره ملک در صربستان

هزینه اجاره ملک در صربستان اصولا با توجه به عوامل مختلفی نظیر نوع ملک، متراژ، تعداد اتاق خواب و قدیمی یا نوساز بودن، تعیین می شود. یکی دیگر از عوامل بسیار تاثیر گذار شهر و محله ملک مورد نظر می باشد. در حال حاضر بلگراد پایتخت و بزرگ ترین این کشور، گران ترین مکان برای اجاره خانه می باشد.

طبق اطلاعات به دست آمده متوسط ​​اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز این شهر 395.91 دلار برآورد شده است در حالی که هزینه لازم برای اجاره یک خانه مشابه در خارج از مرکز شهر 280.08 دلار می باشد.

دومین شهر مهم این کشور نووی ساد است که به عنوان یکی دیگر از شهرهای عالی برای زندگی در نظر گرفته می شود. امروزه هزینه های اجاره و خرید ملک در صربستان و در این شهر نسبت به بلگراد مقرون به صرفه تر می باشد و یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 263.16 دلار و یک آپارتمان مشابه در خارج از شهر 186.84 دلار هزینه دارد.

نیس سومین شهر بزرگ صربستان است و با متوسط ​​اجاره ماهانه 182.35 دلار برای یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر و 131.37 دلار در خارج از مرکز، میزان هزینه های اجاره خانه بسیار مقرون به صرفه ای دارد که نسبت به دو شهر قبلی ارزان تر می باشد.

شرایط خرید ملک در کشورهای همسایه صربستان را نیز بررسی کنید.

خرید املاک و مستغلات در صربستان

خرید املاک و مستغلات در صربستان به عنوان یک فرد خارجی نیازمند برنامه ریزی دقیق و تحقیقات بسیار گسترده است. امروزه هر فردی که قصد خرید ملک در این کشور را دارد باید حتما در مورد بازار املاک و مستغلات صربستان تحقیق کرده و با ارزش فعلی و روند پیش بینی شده املاک در این کشور به خوبی آشنا شود تا بتواند بهترین تصمیم را در مورد خرید ملک اتخاذ فرماید.

طبق اطلاعات به دست آمده از قوانین اجاره و خرید ملک در صربستان تمامی اتباع خارجی که مجوز اقامت، اخذ تائیدیه از وزارت دادگستری و پرداخت مالیات و هزینه لازم دارند، می توانند ملک مورد نظرشان را در این کشور خریداری فرمایند. به طور کلی فرآیند خرید ملک در این کشور می تواند پیچیده و زمان بر باشد به همین دلیل توصیه می کنیم این روند را حتما در کنار وکیلی ماهر و مشاوره املاک انجام دهید تا به بهترین نحو از مراحل اداری و قانونی خرید خانه مطلع شده و بهترین تصمیم را در هر مرحله اتخاذ کنید.

از طرفی لازم به ذکر است که تنوع مسکن در این کشور بسیار زیاد می باشد و افراد می توانند از بین گزینه های مختلف به اجاره و خرید ملک در صربستان بپردازند. انواع ملک موجود در این کشور شامل آپارتمان، خانه، زمین، ساختمان های تجاری و زمین های کشاورزی می شود و امروزه برخی محدودیت ها برای اموال مانند جنگل ‌ها، پارک‌ های ملی و بناهای فرهنگی اعمال می شود.

خرید املاک و مستغلات در صربستان

عوامل تاثیر گذار بر قیمت خانه در صربستان

سوالی که ممکن است ذهن برخی از افراد را به خود مشغول کند این است که مهم ترین فاکتورهای تاثیر گذار بر قیمت اجاره و خرید ملک در صربستان چه هستند یا به بیانی دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت خانه در صربستان چه مواردی را شامل می شوند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت عوامل مختلفی مانند مکان، اندازه، اقتصاد و… در این امر تاثیر گذارند و شما می تواند در ادامه برخی از مهم ترین این عوامل را مشاهده فرمایید.

  • مکان: نزدیکی به مراکز شهری، حمل‌ و نقل عمومی، مدارس، بیمارستان ‌ها و سایر امکانات رفاهی
  • اندازه: تعداد اتاق ‌ها، حمام ‌ها و مترمربع فضای نشیمن و همچنین در دسترس بودن پارکینگ، انباری و فضای بیرونی
  • کیفیت: قدمت، شرایط و طراحی یک خانه
  • اقتصاد: سطح درآمد، اشتغال، تورم، نرخ بهره و اعتماد مصرف ‌کننده
  • قانون گذاری: سیاست ‌های مالیاتی، مقررات، یارانه ‌ها و مشوق‌ های دولت
مراحل خرید ملک در صربستان

مراحل خرید ملک در صربستان

مراحل خرید ملک در صربستان موضوع بسیار مهمی است که تمامی علاقه مندان به خرید ملک در این کشور باید با آن آشنا باشند. اولین مرحله انتخاب یک ملک مناسب در این کشور و رزرو ملک در بازه زمانی مشخص است و پس از آن که با صاحب خانه در مورد شرایط خرید و هزینه های خرید خانه به توافق رسیدید، باید در یک دفتر اسناد رسمی قرارداد خرید اولیه را منعقد کنید.

این قرارداد در واقع یک شرح از قیمت، مبلغ پیش پرداخت یا سپرده (اغلب 10 درصد از ارزش کل ملک) می باشد و تاریخ امضای قرارداد اصلی را مشخص می کند. سپس باید قرارداد اصلی را منعقد کنید که این قرارداد توسط یک وکیل حرفه ای تنظیم شده و با حضور خریدار، فروشنده، مشاورین املاک، مترجم دارای مجوز دادگاه و دو شاهد به صورت کاملا قانونی تنظیم می شود. در مرحله چهارم شما باید مبلغ معامله را پرداخت کنید که این مبلغ می تواند به صورت نقد یا از طریق بانک پرداخت شود.

اتباع خارجی بدون اجازه اقامت می توانند حساب ویژه ای برای افراد غیر مقیم باز کنند. بلافاصله پس از پرداخت هزینه های خرید ملک، خریدار، فروشنده، نمایندگان، مترجم و شاهدان به دفتر اسناد رسمی مراجعه کرده و فرمی مبنی ثبت خریدار به عنوان مالک جدید ملک در کاداستر را امضا می کنند. ملک بررسی شده و تمامی نواقص آن در مدت زمان معین رفع می شود و در آخرین مرحله 30 روز پس از تکمیل تمام این مراحل گواهی مالکیت ارائه می شود.

اسکان یکی از مهمترین چالش های مهاجرت است پاسخ به این سوال که وقتی رسیدم باید کجا زندگی کنم؟

ما در وبینار مهاجرت و چالش های پیش رو درباره این معضل هم صحبت کرده این و راه حل های کاربردی ارائه داده ایم.

هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با ارئه وبینار های کاربردی در زمینه مهاجرت می تواند پاسخ گوی تمام سوالات شما باشد.

نمایش ویدیو درباره وبینار روش های مهاجرتی و چالش های پیش رو
منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای تمام موضوعاتی که به نوعی به مهاجرت وابسته است مانند خرید ملک در خارج هم می توانید روی ما حساب کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

قرارداد خرید ملک در صربستان

امضای قرارداد خرید ملک در صربستان یکی از مهم ترین مراحل خرید ملک در این کشور می باشد و در صورتی که این مرحله را با دقت و وسواس بسیار زیاد انجام دهید ممکن است در دام افراد کلاه بردار و سوءاستفاده گر افتاده و سرمایه خود را از دست بدهید. قرار داد خرید ملک یک توافق نامه کتبی است که بین خریدار و فروشنده ملک منعقد شده و در آن باید موضوع (ملک)، قیمت خرید و سایر شرایط و ضوابط فروش مشخص شود.

قرارداد های خرید ملک باید توسط یک دفتر اسناد رسمی و در اداره ثبت املاک منطقه ثبت شود تا مالکیت قانونی ملک را مشخص کرده و به رسمیت شناخته شود. این قرارداد ها در صربستان مشمول مالیات نقل و انتقال 5% است که توسط فروشنده و بر اساس ارزش تخمینی ملک تعیین شده توسط اداره درآمد داخلی، پرداخت می شود.

طبق اطلاعات به دست آمده از قوانین اجاره و خرید ملک در صربستان یک فرد خارجی می تواند به عنوان یک شخص حقیقی و حقوقی بدون وجود محدودیت خاصی در صربستان به خرید ملک مورد نظرش بپردازد. تنها موارد محدودیت مربوط به زمین های نزدیک به مناطق نظامی این کشور است و امروزه خرید ملک در این مناطق برای خارجیان ممنوع می باشد. از مهم ترین مدارک لازم برای قرارداد خرید ملک که خریدار باید ارائه دهد موارد زیر می باشند.

  • گذرنامه
  • گواهی وضعیت تأهل
  • شماره حساب در بانکی در صربستان که وجوه از آن منتقل شده
  • اثبات اسنادی مبدأ وجوه

هزینه خرید ملک در صربستان

طبق شرایط اجاره و خرید ملک در صربستان نسبت قیمت به درآمد، که مقرون به صرفه بودن مسکن در یک منطقه معین را اندازه گیری می کند، در این کشور 17.21 می باشد و بدین ترتیب هر فرد برای خرید خانه در کشور صربستان تقریبا به 17 سال کار کردن نیاز دارد و این میزان نسبت به بسیاری از کشورهای جهان کم تر می باشد.

هزینه خرید ملک در صربستان  و در مرکز شهرهای این کشور 27243.36 دینار برآورده شده است در حالی که یک خانه مشابه در خارج از مرکز شهر 17730.47 دینار قیمت دارد. امروزه هزینه ها در شهرهای مختلف متفاوت است برای مثال شهر بلگراد صربستان برای خرید ملک گران تر شهر است و هزینه خرید ملک در آن 33000.00 دینار در مرکز شهر و 20000.00 دینار برای خارج از مرکز شهر می باشد.

نوع خانه برای خرید قیمت به دینار صربستان
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر 293,089.19
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز 190,887.08

پس از آن شهر نووی ساد قرار داشته که میانگین هزینه لازم برای خرید ملک در آن در مرکز شهر 25000.00 دینار و در خارج از مرکز شهر 18,000.00 دینار می باشد. 

ارزان ترین شهر صربستان برای خرید ملک شهر نیس است که هزینه هایی خرید ملک در مرکز شهر 15000.00 و در خارج از آن 12,000.00 دینار می باشد.

احتمالا می خواهید خرید ملک در برخی کشورهای محبوب اروپایی را نیز با صربستان مقایسه کنید.

وام مسکن در صربستان

با توجه به افزایش تقاضا از سوی خریداران داخلی و خارجی، قیمت خرید ملک در صربستان بالا رفته و از همین رو دولت برخی وام های مکن را به افراد داخلی و خارجی ارائه داده تا روند اجاره و خرید ملک در صربستان را برای افراد آسان کند.

وام مسکن در این کشور برای خارجی ها در برخی از بانک ها قابل دسترسی هستند اما شرایط و الزامات دریافت این وام ها اصولا با توجه به مقیم یا غیر مقیم بودن وام گیرنده، متفاوت می باشد. در حال حاضر یک مقیم خارجی تنها می تواند از وام مسکن صربستان بهرمند شود که دارای شرایط زیاد باشد.

  • چنانچه شخصی در صربستان ساکن باشد.
  • چنانچه شخصی به صورت دائم در صربستان مشغول به کار باشد.
  • چنانچه فردی درآمد خود را از طریق حساب بانکی کسب و کار دریافت کند.
  • چنانچه اعتبار بانکی یک فرد به گونه ای باشد که بازپرداخت وام پیش بینی شود.

افراد غیر مقیم نیز می توانند برای وام مسکن درخواست دهند اما ممکن است که وام را با شرایطی مانند نرخ بهره بالاتر، دوره بازپرداخت کوتاه ‌تر، نسبت وام به ارزش پایین ‌تر و الزامات اسناد اضافی رو به رو شوند. نرخ بهره وام مسکن در این کشور معمولا بسته به بانک، ارز، مبلغ وام، مدت وام و رتبه اعتباری وام گیرنده متفاوت است اما به طور کلی نرخ سود وام مسکن به یورو، نرخ سود متغیر 2.5 درصد و متوسط ​​نرخ سود وام مسکن به دینار نرخ سود ثابت 6.5 درصد برآورد شده است.

مالیات های خرید ملک در صربستان

مالیات های خرید ملک در صربستان

پرداخت مالیات های خرید ملک در صربستان نیز یکی از مراحلی است که بسیار مهم می باشد. امروزه حین خرید ملک در این کشور از افراد مالیات انتقال حق مطلق دریافت می شود. طبق قانون مالیات بر دارایی مالیات دهنده فروشنده است اما در عمل رایج است که طرفین قرارداد بر پرداخت مالیات توسط خریدار، توافق می کنند.

در صربستان مبنای مالیاتی برای تعیین مالیات نقل و انتقال، قیمت مقرر خرید ملک است و خریداران املاک و مستغلات در صربستان10٪ مالیات بر ارزش افزوده برای ساختمان های جدید و 2.5٪ مالیات نقل و انتقال برای املاک ثانویه می پردازند. صاحبان املاک در صربستان باید مالیات دارایی بپردازند که این مقدار حدودا 0.2 تا 1٪ ارزش کاداستر می باشد.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که مالیات بر دارایی بر اساس مصوبه سالانه تعیین و به صورت فصلی پرداخت می شود. مبنای مالیاتی برای تعیین مالیات دارایی، ارزش املاک است که توسط مرجع مالیاتی ذیصلاح برآورد می شود. نرخ مالیات برای املاک و مستغلات تا 10 میلیون دینار 0.4٪ است، در حالی که برای املاک با گران تر افزایش می یابد.

سوالات پر تکرار اجاره و خرید ملک در صربستان

طبق اطلاعات به دست آمده از اجاره و خرید ملک در صربستان متوسط ​​اجاره ماهانه یک آپارتمان یک خوابه در مرکز این شهر 395.91 دلار برآورد شده است در حالی که هزینه لازم برای اجاره یک خانه مشابه در خارج از مرکز شهر 280.08 دلار می باشد.

ارزان ترین شهر صربستان برای خرید ملک شهر نیس است که هزینه هایی خرید ملک در مرکز شهر 15000.00 و در خارج از آن 12,000.00 دینار می باشد.

امروزه عوامل مختلفی مانند مکان، اندازه، اقتصاد و… در قیمت اجاره و خرید ملک در صربستان تاثیر گذار هستند.

یکی از آسان ترین روش های یافتن خانه اجاره در این کشور استفاده از پلتفرم های آنلاین مانند Airbnb، Booking.com یا HomeToGo است.

به طور کلی نرخ سود وام مسکن به یورو با نرخ سود متغیر 2.5 درصد و متوسط ​​نرخ سود وام مسکن به دینار با نرخ سود ثابت 6.5 درصد برآورد شده است.

اکنون که با شرایط و قوانین اجاره و خرید ملک در صربستان آشنا شدید از طریق دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید و اولین گام به سوی رویای زندگی در این کشور را بردارید. شما همچنین می توانید با مطالعه مقاله مهاجرت به صربستان روش های مهارت برتر و قانونی به این کشور را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه