ورزش در صربستان

ورزش در صربستان بخشی مهم از فرهنگ و هویت مردم است زیرا تاریخ، سنت ها و ارزش های این کشور را منعکس می کند. فرهنگ صربستان با ورزش عجین شده و این کشور دارای میراث ورزشی غنی و متنوعی در زمینه های فوتبال، بسکتبال، والیبال، تنیس، واترپلو، هندبال، دو و میدانی و شطرنج می باشد.

صربستان بیشتر به خاطر هواداران پرشور و وفادار ورزشی خود شناخته می شود. بدین ترتیب ورزش برای برقراری ارتباط با مردم کشور صربستان بسیار مهم است و راهی عالی برای آشنایی با افراد در این کشور می باشد. جالب است بدانید صربستان زادگاه برخی از ورزشکاران مشهور و تأثیرگذار مانند نیا ویدیچ، کاپیتان سابق باشگاه فوتبال منچستریونایتد؛ دژان استانکوویچ، بازیکن تیم ملی فوتبال صربستان و… می باشد. شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد این کشور را از طریق تماس با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 (موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451) به دست آورید.

در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که ورزش نقش بسیار مهمی در توسعه اجتماعی و اقتصادی صربستان ایفا کرده و هر ساله این کشور فرصت های شغلی بسیار خوبی برای ورزشکاران و افراد با استعداد از سراسر جهان ایجاد می کنند. اگر شما هم در زمینه ورزشی خاصی مشغول به کار هستید و دارای دستاوردهای زیادی می باشید می توانید با مهاجرت کاری به صربستان برای همیشه آینده خود را تغییر دهید. 

توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط اشتغال و قوانین کاری به مقاله کار در صربستان مراجعه فرمایید.

فهرست مطالب
ورزش در صربستان

تاریخچه ورزش در صربستان

تاریخچه ورزش در صربستان و سابقه ورزشی این کشور به قرن نوزدهم و هنگامی که اولین باشگاه ها و انجمن های ورزشی تاسیس شدند، باز می گردد. صربستان تا سال 2006 بخشی از یوگسلاوی بود و پس از آن توانست به کشوری مستقل تبدیل شود. این کشور پیش از استقلال به بسیاری از دستاوردهای ورزش یوگسلاوی، به ویژه در ورزش های تیمی مانند بسکتبال، والیبال، واترپلو و هندبال کمک کرد.

طبق اطلاعات به دست آمده اولین باشگاه ورزشی صربستان در اواسط قرن 19 در کراگویواچ تاسیس شد. پس از آن یک مدرسه خصوصی ورزشی دیگر در سال 1839، در بلگراد و یک مدرسه شنا در سال 1843 تاسیس شدند. پس از آن در سال 1882 انجمن ژیمناستیک و کشتی بلگراد با همکاری وزارتخانه های کشور و آموزش و پرورش تأسیس و بدین ترتیب تاریخ ورزش در صربستان آغاز شد.

صربستان از سال 1912 عضو کمیته بین المللی المپیک شد و از سال 1912 به جز(1992 و 1996) در هر بازی المپیک تابستانی و از سال 1924 (به جز 1994) در هر بازی المپیک زمستانی شرکت کرده است. از سال 1912 صربستان تا سال 2020 در مجموع 99 مدال المپیک (28 طلا، 33 نقره و 38 برنز) کسب کرده است.

صربستان عضو بسیاری از سازمان های ورزشی بین المللی مانند فیفا، یوفا، فیبا، فینا، IHF، IAAF، ITF و… است و هر ساله میزبان بسیاری از رویدادهای ورزشی بین المللی مانند ماراتن بلگراد، مسابقات قهرمانی دو و میدانی داخل سالن اروپا، دیویس کاپ، یورو بسکت و… می باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب برترین شیوه های مهاجرت قانونی با همکاری مشاوران و متخصصان رجبی ، دقیقا منطبق با شرایط شما!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

فوتبال رایج ترین ورزش در صربستان

فوتبال رایج ترین ورزش در صربستان یکی از محبوب ترین ورزش های موجود در این کشور است که تاریخچه ای غنی آن به اواخر قرن 19 باز می گردد. در حال حاضر بیش از 147000 بازیکن فوتبال در اتحادیه فوتبال صربستان ثبت شده که در واقع بزرگ ترین انجمن ورزشی کشور است. تیم ملی صربستان تا به حال توانسته به چهار دوره جام جهانی فوتبال و دو دوره قهرمانی اروپا راه پیدا کند. همچنین تیم ملی جوانان این کشور به ترتیب در سال های 2013 و 2015 قهرمان جام ملت های اروپا زیر 19 سال و جام جهانی زیر 20 سال شد.

لیگ داخلی فوتبال این ورزش در صربستان سوپر لیگ نام دارد و از 20 باشگاه تشکیل شده است که برای قهرمانی و کسب مقام های اروپایی با هم رقابت می کنند. در واقع امروزه موفق ترین و محبوب ترین باشگاه ها ستاره سرخ بلگراد و پارتیزان بلگراد می باشد که رقابت شدیدی باهم داشته و اغلب رقابت آن ها به عنوان “دربی ابدی” شناخته می شود. تیم ملی بزرگسالان این کشور تا به حال موفق شده به چندین دوره قهرمانی راه یابد اما تا به حال نتایج قابل توجهی کسب نکرده است.

امروزه بسیاری از بازیکنان صرب در لیگ های برتر اروپایی و NBA بازی می کنند. از محبوب ترین بازیکنان فوتبال صربی می توان به دراگان جاجیچ، دژان استانکوویچ، نمانیا ماتیچ، الکساندر کولاروف و الکساندر میتروویچ اشاره کرد که برخی از آن ها برای بهترین باشگاه های اروپایی بازی می کنند.

فوتبال رایج ترین ورزش در صربستان

تنیس ورزشی رو به رشد در صربستان

تنیس یکی از محبوب ترین و پر طرفدار ترین ورزش های موجود در صربستان است که سنتی طولانی و موفق در زمینه تولید بازیکنان در سطح جهانی دارد. طبق اطلاعات به دست آمده از فدراسیون تنیس صربستان، امروزه بیش از 200000 تنیسور در این کشور ثبت شده و همچنین بیش از 600 باشگاه و زمین وجود دارد.

تنیس ورزشی رو به رشد در صربستان می باشد و در دهه گذشته به عنوان بهترین ورزش شناخته شده است. تماشاگران صربی نیز به دنبال کردن اخبار و مسابقات تنیس علاقه داشته و از بازیکنان مورد علاقه خود حمایت می کنند. از مهم ترین رویدادهای مربوط به تنیس در صربستان می توان به جام دیویس و جام فدرال رزرو اشاره کرد که هر دو رویدادهای مهمی برای غرور و هویت ملی هستند.

جالب است بدانید ورزش تنیس در دهه گذشته به لطف موفقیت نواک جوکوویچ که در رتبه اول جهان قرار دارد، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. او یک تنیسور محبوب و همچنین یک فرد نیکوکار است که از طریق بنیاد خود به کودکان خانواده های کم درآمد کمک می کند.

با این حال علاوه بر جوکوویچ تنیسورهای محبوب دیگری نیز در این کشور وجود دارند که از مهم ترین آن ها می توان به نناد زیمونجیچ، یانکو تیپسارویچ، یلنا یانکوویچ، آنا ایوانوویچ و مونیکا سلش اشاره کرد. در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم این ورزش در صربستان در توسعه اجتماعی و اقتصادی نقش بسیار مهمی داشته زیرا گردشگری، سرمایه گذاری و توجه رسانه ها را به خود جلب می کند.

بسکتبال ورزشی برتر در صربستان

بسکتبال ورزشی برتر در صربستان

بسکتبال ورزشی برتر در صربستان است و در این زمینه دارای دستاورد ها و سنتی طولانی می باشد. ورزش محبوب بسکتبال توسط افراد مختلف با هر سن و پیشینه ای در صربستان انجام شده و انواع باشگاه ها، لیگ ها و تورنمنت های بسکتبال در این کشور وجود دارد. این ورزش در صربستان همچنین توسط دولت و رسانه ها و حامیان مالی حمایت می شود.

تیم ملی این ورزش در صربستان دو جام جهانی فیبا، سه عنوان یورو بسکت و دو مدال نقره المپیک و همچنین مسابقات منطقه ای و قاره ای متعددی را کسب کرده است و در این زمینه دارای موفقیت و دستاوردهای بسیار زیادی می باشد. در سال های 1998 و 2002 تیم ملی مردان قهرمان جهان شده است و در سال های 1995، 1997 و 2001 در مسابقات قهرمانی اروپا نیز عملکرد فوق ‌العاده ‌ای را از خود نشان داده و موفق به کسب مقام قهرمانی شده است.

در سال 2004 تیم ملی توپ الماس فیبا و یک جایزه را به دست آورد. در مسابقات المپیک سال های 1996 و 2016 نیز تیم ملی مردان موفق به کسب مدال نقره شد. تیم ملی زنان این کشور نیز در سال های 2015 و 2021 قهرمان اروپا شدند و در سال 2016 نیز مدل برنز را به دست آوردند. در طول سال های متوالی صربستان برخی از بهترین و ماهر ترین بازیکنان تاریخ بسکتبال را تربیت کرده است که از مهم ترین آن ها می توان به دراژن پتروویچ، ولاده دیواچ، پژا استوجاکوویچ و نیکولا جوکیچ اشاره کرد.

ورزش محبوب والیبال در صربستان

ورزش محبوب والیبال در صربستان گزینه ی بعدی در لیست معرفی بهترین و پرطرفدارترین ورزش های این کشور می باشد. والیبال ورزشی است که هم بین مردان و هم بین زنان صرب محبوب است و امروزه باشگاه های زیادی در این کشور در لیگ های داخلی و اروپایی با هم رقابت می کنند.

جالب است بدانید تیم ملی والیبال بانوان صربستان در مسابقات بین المللی مانند بازی های المپیک، قهرمانی جهان، قهرمانی اروپا و جام جهانی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده و موفق شده که مدال ها و عناوین زیادی کسب کند. طبق اطلاعات به دست آمده از این ورزش در صربستان تیم ملی بانوان تا به حال قهرمان جهان، سه قهرمانی اروپا و یک مدال نقره المپیک شده است.

در سال های اخیر نیز تیم ملی والیبال مردان صربستان موفقیت هایی را کسب کرده که از مهم ترین آن ها می توان به مدال طلا المپیک 2000، مدال نقره بازی های المپیک 2016 و مدال طلای قهرمانی اروپا 2019 اشاره کرد. همچنین والیبال امروزه به صورت گسترده در سطح آماتور، با باشگاه ها و لیگ های بسیاری در سراسر کشور بازی می شود.

این ورزش در صربستان در دانشگاه ها و مدارس نیز به عنوان ورزشی بسیار محبوب شناخته شده و اغلب بخشی از برنامه درسی تربیت بدنی است. ورزش والیبال در این کشور باعث ارتقای کار تیمی، ارتباطی و مهارت های اجتماعی شده و در فرهنگ و جامعه صربستان اهمیت بسیار زیادی دارد.

با کشور صربستان از طرق مطالعه مقالات زیر آشنا شوید.

واترپلو ورزشی آینده دار در صربستان

واترپلو ورزشی آینده دار در صربستان است و هر ساله پله های ترقی و رشد و پیشرفت را طی می کند. این ورزش در سال های اخیر دستاورد ها و جوایز بسیار زیادی را در سطح بین المللی برای صربستان به همراه داشته است. طبق اخبار ورزش در صربستان تیم ملی واترپلو این کشور موفق ترین تیم ملی است و آنها بیش از مجموع سایر تیم های ملی صربستان عناوین و جایزه کسب کرده اند. این تیم در هر پنج قهرمانی مهم، مانند قهرمانی اروپا، قهرمانی جهان، جام جهانی، لیگ جهانی و بازی های المپیک عنوان دارند.

صربستان تا به‌ حال توانسته مدال طلای المپیک، چهار بار قهرمان جهان، هفت بار قهرمان اروپا و یازده بار قهرمان لیگ جهانی را به دست آوردند. مردم به آن ها لقب دلفین ها را داده اند و هر ساله برخی از بهترین بازیکنان واترپلو، به تیم ملی راه پیدا می کنند.

از مهم ترین بازیکنان واترپلو می توان به الکساندر شوشتار و ایگور میلانوویچ اشاره کرد که‌ وی در جمع 5 بهترین واترپلویست تمام دوران قرار گرفته است. واترپلو به طور گسترده در سطوح آماتور و جوانان بازی شده و امروزه بسیاری از باشگاه ها و مدارس آموزش و امکاناتی را برای این ورزش ارائه می دهند.

واترپلو ورزشی آینده دار در صربستان

چنانچه به فکر تحصیل در بهترین دانشگاه های این کشور هستید، توصیه می کنیم برای آشنایی با روش های مهاجرت تحصیلی و همچنین نحوه اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه ها به مقاله تحصیل در صربستان مراجعه فرمایید.

هندبال ورزش نسل جوان صربستان

هندبال ورزش نسل جوان صربستان و یکی دیگر از ورزش های رایج بین زنان و مردان این کشور می باشد. جالب است بدانید این ورزش در صربستان در بین عموم مردم، به ویژه در میان جوانانی که آرزوی تبدیل شدن به بازیکنان حرفه ای را دارند، محبوب بسیار زیادی دارد و بدین ترتیب عنوان ورزش نسل جوان را از آن خود کرده است.

برخی از مهم ترین عواملی که باعث محدودیت زیاد این ورزش در صربستان شده شامل دسترس بودن امکانات و تجهیزات، کیفیت مربیگری و آموزش، و پوشش رسانه ای و تبلیغ این ورزش می باشد. همین محبوبیت باعث شده تا تیم ملی صربستان در موقعیت های مختلف از خود عملکرد بسیار خوبی نشان دهد و مدال های متعددی در بازی های المپیک، مسابقات جهانی و قهرمانی اروپا و همچنین مسابقات منطقه ای و باشگاهی متعددی کسب کند. شما می توانید برخی از مهم ترین مسابقات این ورزش و دستاوردهای آن را در جدول مشاهده فرمایید.

مهم ترین موفقیت های ورزش هندبال صربستان
نام مسابقه سال دستاورد
مسابقات قهرمانی هندبال مردان اروپا 2012 مدال نقره
مسابقات قهرمانی هندبال مردان جهان 1999 و 2001 مدال برنز
بازی های مدیترانه ای 2009 و 2022 مدال طلا
یونیورسیاد تابستانی 2015 مدال طلا

ورزشکاران به نام و مشهور در صربستان

آشنایی با ورزشکاران به نام و مشهور در صربستان به شما کمک می کند که برخی از بهترین و موفق ترین ورزشکاران موجود در صربستان را بشناسید و اطلاعات بیشتر در مورد تاریخ ورزش به دست آورید. امروزه صربستان دارای ستارگان ورزشی زیادی مانند نواک جوکوویچ، تنیسور شماره یک جهان و برنده 24 جایزه، میلوراد کاویچ، شناگر مدال طلای المپیک؛ نناد استکیچ، رکورددار سابق اروپا در پرش طول; ورا نیکولیک، قهرمان دو دوره اروپا و رکورددار سابق جهان در دوی 800 متر و… را ترتیب کرده است. شما می توانید مهم ترین این ورزشکاران را در ادامه مشاهده فرمایید.

  • نواک جوکوویچ: یکی از بهترین تنیسورهای تمام دوران می باشد که در واقع تنها بازیکنی است که مستر طلایی را به پایان رسانده و دو بار به این موفقیت دست یافته است.
  • مونیکا سلز: تنیسور شماره یک جهان است که 9 عنوان قهرمانی گرند اسلم انفرادی را در کارنامه خود دارد. وی در سن 16 سالگی جوانترین قهرمان آزاد فرانسه بود.
  • آنا ایوانوویچ: یکی دیگر از بهترین تنیسورهای صربی که در 20 سالگی مسابقات آزاد فرانسه را برد و در سال 2011 توسط تایم یکی از 30 اسطوره تنیس زنان نام گرفت
  • نیکولا جوکیچ: بسکتبالیست صربستانی که تا به حال 4 بار به عنوان ستاره NBA انتخاب شده است.
  • بوبان مریانوویچ بسکتبالیست صربستانی است که برای تیم ملی بسکتبال صربستان بازی می کند و علاوه بر آن بازیگر نیز می باشد.

ورزشگاه های محبوب در صربستان

با توجه به اهمیت ورزش در صربستان این کشور دارای استادیوم ها و ورزشگاه های زیادی نیز می باشد. امروزه بهترین و مهم ترین استادیوم صربستان ورزشگاه راجکو میتیچ است که حدودا 53000 نفر ظرفیت دارد. این ورزشگاه در سال 1963 افتتاح شد و میزبان بسیاری از مسابقات مهم مانند فینال جام اروپا 1973 و فینال قهرمانی اروپا 1976 بوده است.

یکی دیگر از ورزشگاه های مهم صربستان چایر استادیوم است که در واقع یک استادیوم چند منظوره در شهر نیس می باشد و حدودا 18151 صندلی ظرفیت دارد. این باشگاه در سال 1963 تاسیس شده و طی سال های مختلف چندین بار بازسازی شده است. شما می توانید برخی دیگر از ورزشگاه های محبوب در صربستان را در جدول زیر مشاهده فرمایید.

نام ورزشگاه شهر ظرفیت سال تاسیس
استادیوم رایکو میتیچ بلگراد 53000 1963
استادیوم پارتیزان بلگراد 29775 1951
استادیوم چایر نیس 18,151 1963
ورزشگاه شهر اسمدروو اسمدروو 17200 1930

هزینه های ورزش در صربستان

طبق اطلاعات به دست آمده از ورزش در صربستان این کشور فرصت های ورزشی بسیار زیادی مانند فوتبال، بسکتبال، والیبال، تنیس، اسکی، پیاده روی و دوچرخه سواری را در اختیار ساکنین قرار می دهد و بدین ترتیب افراد برای انتخاب رشته ورزشی دارای گزینه های مختلفی می باشند.

هزینه های ورزش در صربستان تا حد زیادی با توجه به نوع ورزش، محل و مدت دوره وابسته است. برای مثال یک دوره یک ماهه اسکی در یکی از محبوب ترین پیست های اسکی در صربستان حدودا 200 یورو هزینه دارد که این هزینه شامل اجاره تجهیزات و کارت اسکی می شود.

از طرفی میزان هزینه لازم برای شرکت در یک ساعت کلاس تنیس در بلگراد، حدود 10 یورو می باشد و میزان هزینه لازم برای عضویت ماهانه در یک باشگاه بدنسازی حدود 20 یورو است. برای افرادی که به ورزش های آبی علاقه دارند رفتینگ در رودخانه تارا، 40 یورو هزینه دارد.

ورزش در سایر کشورها چه وضعیتی دارد؟

سوالات پر تکرار ورزش در صربستان

فوتبال بهترین ورزش در این کشور است و در حال حاضر بیش از 147000 بازیکن فوتبال در اتحادیه فوتبال صربستان ثبت شده که در واقع بزرگ ترین انجمن ورزشی کشور می باشد.

میزان هزینه لازم برای عضویت ماهانه در یک باشگاه بدنسازی حدود 20 یورو است.

طبق اخبار ورزش در صربستان تیم ملی واترپلو این کشور موفق ترین تیم ملی است و آنها بیش از مجموع سایر تیم های ملی صربستان عناوین و جایزه کسب کرده اند.

امروزه صربستان دارای ستارگان ورزشی زیادی مانند نواک جوکوویچ، تنیسور شماره یک جهان و برنده 24 جایزه، میلوراد کاویچ، شناگر مدال طلای المپیک؛ نناد استکیچ، رکورددار سابق اروپا در پرش طول; ورا نیکولیک، قهرمان دو دوره اروپا و رکورددار سابق جهان در دوی 800 متر و… را ترتیب کرده است.

تیم ملی این ورزش در صربستان دو جام جهانی فیبا، سه عنوان یورو بسکت و دو مدال نقره المپیک و همچنین مسابقات منطقه ای و قاره ای متعددی را کسب کرده است و در این زمینه دارای موفقیت و دستاوردهای بسیار زیادی می باشد.

اکنون که با بخش عمده ای از شرایط ورزش در صربستان آشنا شده اید، توصیه می کنیم برای آشنایی با روش های مهاجرتی به این کشور و همچنین آشنایی با هزینه های لازم برای مهاجرت، به مطالعه مقاله مهاجرت به صربستان بپردازید. شما همچنین می توانید اطلاعات بیشتر در مورد بهترین روش های مهاجرتی و شرایط هر روش را از طریق تماس با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در دفتر غرب و دفتر مرکزی تهران یا دفتر شیراز به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه