اجاره و خرید ملک در اسلواکی

اجاره و خرید ملک در اسلواکی یک فرصت استثنایی و ارزشمند برای سرمایه گذاری و زندگی در یکی از کشورهای آرام و با اقتصاد رو به رشد در اروپا را در اختیار شما قرار خواهد داد ، اسلواکی از ثبات و رفاه بالایی برخوردار بوده و سرمایه گذاری در این کشور می تواند در کوتاه مدت و بلند مدت سود مناسب و قابل قبولی را برای شما داشته باشد.

اجاره و خرید ملک در اسلواکی

مشاور مهاجرتی

  • براتیسلاوا 363 یورو
  • کوشیتسه 520 یورو
  • پرشف 355 یورو
  • نیترا 587 یورو
  • ژیلینا 515 یورو
  • براتیسلاوا 4700 یورو
  • کوشیتسه 3096 یورو
  • پرشف 1594 یورو
  • نیترا 1883 یورو
  • ژیلینا 2013 یورو

طبق آخرین آمار هزینه این موارد می تواند برای یک خانواده و شرایط استفاده یکسان در اسلواکی ماهانه از 130 یورو تا 260 یورو متفاوت باشد که بستگی به مناطق مختلف خواهد داشت.

شما در صورت خرید ملک سالانه باید مبلغ کمی را به عنوان مالیات بر دارای و یا مالیات محلی پرداخت کنید که کمتر از 100 یورو می باشد.

اسلواکی کشوری آرام و بی سر و صدا در اروپا می باشد که از تاریخ بسیار غنی برخوردار بوده و توانسته طی دهه های گذشته رشد اقتصادی قابل توجهی را تجربه نماید که همچنان این شکوفایی اقتصادی ادامه دارد و این موضوع باعث جذب سرمایه گذران و شرکت های خارجی بسیاری در این کشور می شود و بازار املاک این کشور را همچنان پر رونق و سودآور می سازد.

 توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به اسلواکی را بخوانید تا با روش های امن و قانونی مهاجرت به این کشور اروپایی آشنا شوید.

در این بخش از مقاله دعوت می کنیم ویدئو و پادکست ارائه شده توسط روناک همکار ما در هلدینگ حقوقی  مهاجرتی رجبی را ببینید و بشنوید ، خلاصه مطالب این محتوا را در حدود سه دقیقه دریافت خواهید کرد.

پادکست اجاره و خرید ملک در اسلواکی​

نمایش ویدیو درباره اجاره و خرید ملک در اسلواکی کاور

عوامل موثر بر بازار ملک در اسلواکی

عوامل موثر بر بازار ملک در اسلواکی چیست؟ از آن جایی که اجاره و خرید ملک در اسلواکی نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود ، باید توجه داشت که این سرمایه گذاری آیا موفقیت آمیز خواهد بود یا خیر . همچنین باید توجه کرد که این سرمایه گذاری منجر به ضرر و زیان برای شخص سرمایه گذار نشود و تمامی این موارد بستگی به عوامل اقتصادی این کشور خواهد داشت.

از جمله عوامل موثر بر بازار ملک در اسلواکی که می توانند به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر روی بازار ملک این کشور تاثیر بگذارند می توان به تورم و نرخ بیکاری اشاره کرد ؛ یقینا با کاهش تورم قدرت خرید مردم افزایش می باشد و هرچه که نرخ بیکاری پایین تر باشد و شغل های مناسب با درآمد مناسب برای افراد وجود داشته باشد ، مردم بهتر می توانند از پس تامین هزینه های خرید ملک بر بیایند.

این موارد نیاز به بررسی دقیق دارد که توصیه می کنیم هنگام تماس با کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی سوالات خود را مطرح کنید تا از نحوه تاثیر این عوامل بر بازار اجاره و خرید ملک در اسلواکی مطلع شوید و به روشنی قادر به تصمیم گیری بهتر باشید.

عوامل موثر بر بازار ملک در اسلواکی

نرخ رشد اقتصادی

نرخ رشد اقتصادی نیز از دیگر عوامل موثر بر بازار ملک است که هرچه این رقم بالاتر رود بازار املاک نیز رونق بیش تری را شاهد خواهد بود و سرمایه گذاران بیش تری به آن روی خواهند آورد ، اقتصاد اسلواکی به دنبال رشد 4 درصدی در سال 2019 ، در سال 2020 نیز نسبت به سال قبل 2.3 درصد رشد کرد ، اما با شروع بیماری کرونا رکودی بر بازار املاک و به طور کل اقتصاد این کشور سایه انداخت.

به طوری که اقتصاد اسلواکی در سال 2021 نزدیک به 6.7 درصد کاهش را تجربه نمود اما طبق گزارش کمیسیون اروپا ، انتظار می رود در سال 2022 با رشد 6.6 درصدی به سرعت بهبود یابد و روند رو به رشد آن ادامه پیدا کند ، این موضوع در کنار عوامل دیگری همچون افزایش تقاضا و ورود سرمایه های خارجی همگی بازار املاک پر رونقی را در آینده برای این کشور خواهد ساخت.

برای شناخت هر چه بیشتر اقتصاد کشور اسلواکی، مقاله لینک شده را بخوانید.

نرخ رشد قیمت ملک در اسلواکی

نرخ رشد قیمت یکی از دیگر عوامل مهمی است که در جذب سرمایه گذاران خارجی به بازار ملک تاثیر پررنگی دارد و می تواند به شما آماری تقریبی از میزان سود و یا ضرر  پیش رو را نشان دهد ، یقینا هر شخص پس از خرید ملک علاقه دارد تا قیمت ملکش افزایش داشته باشد ، اما باید دقت داشت که رشد بیش از حد، برابر با کاهش قدرت خرید و کاهش مشتری می باشد.

پس بهترین حالت مقداری است که هم خریدار قادر به پرداخت آن باشد و هم فروشنده سود قابل قبولی دریافت کرده باشد ، قیمت املاک در اسلواکی در سه ماهه سوم سال 2022 نسبت به زمان مشابه سال پیش 23.3% رشد داشته است و به طور کلی از سال 2006 تا کنون 5.2% رشد کرده است ، همانطور که می بینید این میزان بسیار خوب و قابل قبول است و سرمایه گذاری در این حوزه می تواند سود قابل توجهی را به شما برساند.

همانطور که انتظار می رفت با همه گیری کرونا بازار اجاره و خرید ملک در اسلواکی با رکود مواجه شد اما با گذر از این دوره و از شروع سال 2022 با افزایش تقاضا رشد قیمت ها بسیار بالا رفته و پیش بینی می شود تا اواسط سال2025  نیز این رشد ادامه داشته باشد ، پس اگر قصد خرید اجاره و خرید ملک در اسلواکی را دارید ، این کار می تواند سود خوبی را در آینده نصیب شما کند.

نرخ رشد قیمت ملک در اسلواکی

اخذ اقامت با خرید ملک در اسلواکی

افراد متقاضی اجاره و خرید ملک در اسلواکی یا به قصد سرمایه گذاری و سود دهی اقدام به این اقدام را انجام می دهند یا اینکه قصد مهاجرت به این کشور را داشته و برای مکان سکونت خود ملکی تهیه می کنند ، باید در همین ابتدا توجه داشته باشید که خریداران خارجی ملک در اسلواکی با خرید هرگونه ملکی در این کشور نمی توانند اقامت اسلواکی را به دست آورند و اخذ اقامت با خرید ملک در اسلواکی امکان پذیر نیست.

بله ، اسلواکی نیز مانند برخی دیگر از کشورهای اروپایی در مقابل خرید ملک در این کشور هیچ گونه اقامتی را به خریدار اعطا نمی کند و اگر به دنبال دستیابی به اقامت این کشور هستید باید از روش های دیگری همچون سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی اقدام نمایید که در مقاله مربوطه در سایت تمامی قوانین و شرایط به روز برای انجام این اهداف جمع آوری شده اند.

اما لازم به ذکر است که اجاره و خرید ملک در اسلواکی برای تمامی خریداران خارجی در دسترس است و آنان می توانند در تمامی شهرهای این کشور نسبت به خرید خانه ، آپارتمان و زمین اقدام کنند ، البته باید بگوییم که یک محدودیت وجود دارد و آن هم عدم اجازه دولت به خرید زمین های کشاورزی و جنگل توسط افراد خارجی است ، به نوعی خریداران خارجی فقط در اسلواکی قادر به خرید زمین کشاورزی و ملکیت آن نمی باشند.

اگر می خواهید با هدف دریافت اقامت، ملکی در کشورهای خارجی بخرید، سری بزنید به مقاله کدام کشورها با خرید ملک اقامت می دهند؟

تفاوت قیمت خانه در اسلواکی بر اساس منطقه شهری

تفاوت قیمت خانه در اسلواکی بر اساس منطقه شهری

اسلواکی کشوری نه چندان بزرگ است و کم جمعیت به شمار می رود که بزرگترین شهر آن براتیسلاوا که پایتخت آن نیز می باشد بیش از 500 هزار نفر جمعیت دارد ، شهرها و روستاهای آن نزدیک به یکدیگر و از سطح رفاهی و خدماتی تقریبا برابری برخوردار می باشند.

اما تفاوت قیمت خانه در اسلواکی بر اساس منطقه شهری همچنان وجود دارد و این کشور مانند تمام کشورهای جهان با توجه به شهرهای و محله های مختلف از قیمت های متفاوتی در بخش املاک نیز برخوردار می باشد.

قیمت ملک در پایتخت و شهرهای مهم و پرجمعیت این کشور از سایر شهرها و روستاها گران تر است و همچنین تقاضا برای ملک نیز در این شهرها بسیار بیش تر از روستاها و شهرهای کوچک دیده می شود.

شهرهای براتیسلاوا ، کوشیتسه ، ژیلینا ، پرشف و نیترا از شهرهای مهم و اصلی اسلواکی هستند که بیش ترین رونق را در بخش املاک در سال های گذشته داشته اند ، البته برخی از شهرها و مناطق توریستی این کشور نیز نسبت به مناطق همسطح از قیمت های بالاتر و رونق مناسب تری در بخش ملک برخوردار هستند که به خاطر حضورگردشگران می باشد ، زندگی در شهرهای اصلی اسلواکی گرانتر از سایر شهرهای این کشور تمام می شود.

معرفی شهرهای کشور اسلواکی عنوان مقاله ای است که در آن می توانید اطلاعات مفیدی در خصوص شهرهای اسلواکی و مزایای زندگی در هر کدام را مرور کنید.

تفاوت قیمت خانه در براتیسلاوا با سایر شهرهای اسلواکی

تفاوت قیمت خانه در براتیسلاوا با سایر شهرهای اسلواکی به یقین کاملا مشهود و قابل ملاحظه است ، زیرا این شهر به عنوان پایتخت کارآمدترین منطقه در اقتصاد جمهوری اسلواکی تلقی می شود که همواره با سیل مهاجران و سرمایه گذاران مواجه است ، قیمت املاک و مستغلات در براتیسلاوا به دلیل رشد سریع تقاضا در حال افزایش است که توسعه دهندگان به دلیل طولانی بودن فرآیند دریافت مجوزهای ساختمانی قادر به برآورده کردن این پیشنهاد نیستند.

همین عرضه کمتر نسبت به تقاضا باعث کمک به افزایش قیمت ها شده است که رشد قیمت املاک در این شهر را نسبت به سایر نقاط و شهرهای اسلواکی بیش تر کرده است.

اگر قصد سرمایه گذاری و  اجاره و خرید ملک در اسلواکی را دارید ، براتیسلاوا یکی از بهترین مقاصد برای شما می باشد ، زیرا حتی در کوتاه مدت هم می تواند سود بیش تری را نسبت به سایر شهرهای این کشور برای شما به ارمغان آورد.

اما از طرفی هم اگر برای اقامت خود قصد خرید ملک در این شهر را دارید باید توجه کنید که از دست دادن فرصت و گذشتن زمان برابر است با نیاز به سرمایه و پول بیش تر برای خرید ملک در این شهر.

قیمت هر متر مربع ملک در اسلواکی چقدر است ؟

همانطور که در بالا گفتیم قیمت اجاره و خرید ملک در اسلواکی نسبت به شهر های مختلف و همچنین محله ها و نقاط مختلف در هر شهر با یکدیگر تفاوت خواهند داشت که این موضوع به هزینه های زندگی در اسلواکی هم نیز ربط پیدا می کند ، به طوری که شما در هر شهر این کشور برای اقامت و زندگی با قیمت های مختلفی در تمامی زمینه ها مواجه هستید و ماهانه هزینه های متفاوتی را تجربه خواهید کرد ، برای اطلاع دقیق از این موضوع و همچنین شناختن شهرهای گران و ارزان اسلواکی به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

به طور کلی باید بگوییم که قیمت اجاره و خرید ملک در اسلواکی در دسته کشورهای مقرون به صرفه اروپا قرار می گیرد ، زیرا کشورهای برتر اروپا از قیمت های بالاتری برخوردار هستند و تعداد محدودی نیز کشور وجود دارند که با این سطح رفاهی از چنین قیمتی در بخش املاک برخوردار باشند ، در جدول زیر ،  قیمت هر متر مربع ملک در اسلواکی را می بینید:

نام شهر اجاره ماهانه آپارتمان در مرکز شهر اجاره ماهانه آپارتمان در حومه شهر 
براتیسلاوا 4700 یورو 3420 یورو 
کوشیتسه 3096 یورو 2485 یورو 
پرشف 1594 یورو 1346 یورو 
نیترا 1883 یورو 1396 یورو 
ژیلینا 2013 یورو 1612 یورو 

اجاره ماهانه در اسلواکی چقدر است؟

اجاره ماهانه در اسلواکی چقدر است؟ بخش املاک و مستغلات دربرگیرنده قسمت قابل توجهی از اقتصاد و درآمد اسلواکی می باشد که میزان زیادی پول را به چرخه اقتصادی وارد می کند و از تاثیر زیادی بر رونق و بازار کار این کشور دارد ، به طور مثال حضور گردشگران در این کشور و نیاز آنان به ملک برای سکونت سالانه مبلغ زیادی را از طریق اجاره های دریافتی به زندگی مردم این کشور سرریز می کند ، چنان چه می خواهید از این موضوع بیشتر آگاه شوید به مقاله اقتصاد کشور اسلواکی مراجعه کرده و راه های کسب درآمد در اسلواکی را بشناسید.

نرخ اجاره ملک در شهرهای مهم و پایتخت این کشور بالاترین حد خود است و همواره متقاضیان فراوانی برای اجاره ملک وجود دارند ، پس در صورت یافتن ملک مناسب خود فورا به عقد قرارداد بپردازید و فرصت را از دست ندهید ، خوشبختانه اجاره و خرج زندگی در اسلواکی مقرون به صرفه و مناسب با درآمد است و مردم این کشور از اجاره بهای املاک رضایت نسبی دارند ، در جدول زیر نرخ اجاره در شهرهای مهم اسلواکی را مشاهده می نمایید:

نام شهر اجاره ماهانه آپارتمان 1 خواب در مرکز شهر اجاره ماهانه آپارتمان 1 خواب در حومه شهر اجاره ماهانه آپارتمان 3 خواب در مرکز شهر اجاره ماهانه آپارتمان 3 خواب در حومه شهر 
براتیسلاوا 363 یورو 490 یورو 1097 یورو 830 یورو 
کوشیتسه 520 یورو 438 یورو 804 یورو 668 یورو 
پرشف 355 یورو 260 یورو 518 یورو 371 یورو 
نیترا 587 یورو 437 یورو 1050 یورو 816 یورو 
ژیلینا 515 یورو 413 یورو 700 یورو 600 یورو 

نحوه یافتن ملک در اسلواکی

شما به عنوان یک فرد خارجی می توانید از راه دور و یا با حضور در این کشور به جستجوی ملک مناسب خود برای خرید و یا اجاره بپردازید ، شما می توانید به شخصه با سفر به این کشور و حضور در شهرهای مختلف و بررسی آژانس ها و بنگاه های مشاور املاک پرداخته و تمام گزینه های موجود را مشاهده و بررسی نمایید و یا با تهیه روزنامه های این کشور از آگهی های بخش املاک آن به بررسی گزینه های موجود بپردازید.

اما این نحوه یافتن ملک در اسلواکی هم وقت گیر بوده و هم هزینه بر است ، شما می توانید با استفاده از متخصصین این حوزه و اعلام شرایط ملک مورد نیاز خود به آنان این اجازه را داده تا با استفاده از نمایندگان خود در این کشور به جستجوی ملک برای شما بوده و گزینه های مناسب را با شما درمیان بگذارند ، همچنین در صورتی که اقوام و یا دوستانی در این کشور دارید ، می توانید با کمک از آن ها ملک مناسب نیازهای خود را پیدا کنید.

نحوه یافتن ملک در اسلواکی نیز این سال ها مانند اکثر کشورها مدرن تر و راحت تر شده است و متقاضیان با بهره گیری از اینترنت می توانند به راحتی از منازل و املاک موجود دیدن کرده و در صورت پسند برای اجاره و خرید ملک در اسلواکی اقدام نهایی را به عمل آورند که در ادامه این موضوع را کامل و مفصل تر به شما توضیح خواهیم داد.

نحوه یافتن ملک در اسلواکی

سایت های آنلاین اجاره و خرید ملک در اسلواکی

شما می توانید با استفاده از سایت های فعال در زمینه اجاره و خرید ملک در اسلواکی به راحتی ملک خود را در شهرها و نقاط مختلف این کشور خریده و یا اجاره نمایید ، این سایت ها یا مربوط به مشاورین املاک فعال در این کشور هستند و یا خود، به طور مستقل نسبت به آگهی کردن منازل جهت اجاره و فروش از طرف صاحبان ملک اقدام می نمایند.

این روش می تواند در وقت و هزینه شما صرفه جویی کند ، اما باید بدانید که برای عقد قرارداد و انتقال مالکیت باید خودتان یا وکیلتان در این کشور حضور به عمل آورده و مراحل را نهایی کنید ، اما همان مراحل جستجو را می تواند برای شما بسیار راحت تر کند ، شما با مرور عکس ها و ویدیوهای مختلف از ملک ، آن را بررسی کرده و در صورت پسندیدن با مالک تماس برقرار کرده و مراحل نهایی کردن قرارداد را انجام می دهید.

از سایت های آنلاین اجاره و خرید ملک در اسلواکی می توانید به موارد زیر اشاره کنیم :

  • https://www.real-estate-slovakia.com/
  • https://www.arvinbenet.sk/en
  • https://www.housingtarget.com/slovakia
  • https://www.flatio.com/i/apartments-for-rent-slovakia
  • https://www.4expat.sk

اگر به فکر سرمایه گذاری از طریق خرید ملک هستید، مقالات زیر را هم بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه