معرفی شهرهای کشور اسلواکی

معرفی شهرهای کشور اسلواکی می تواند شما را با این کشور بهتر و بیشتر آشنا کرده و هریک از نقاط قوت و ضعف موجود در هر شهر را برای شما نمایان سازد تا شما به عنوان یک مهاجر به این کشور بهتر و دقیق تر بتوانید با توجه به اهداف و شرایط خود شهر مناسب اقامت و زندگی خود را انتخاب نمایید و در آن ساکن شوید.

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در ادامه این مطلب با معرفی شهرهای کشور اسلواکی اطلاعات کاملی را در این زمینه به شما انتقال خواهند داد.

مهاجرت به کشور اسلواکی با اهداف مختلفی می تواند صورت پذیرد که معمولا کار و تحصیل ار اصلی ترین اهداف میان مهاجران می باشند که علاوه بر شناخت کامل شهرهای این کشور و فرصت های موجود در آن ها نیاز به کسب اطلاعات جامعی در بسیاری زمینه های دیگر مهاجرتی و قانونی این کشور دارد که در مقاله مهاجرت به اسلواکی در سایت ما این اطلاعات به صورت کامل و بسیار کاربردی برای شما عزیزان قرار داده شده است.

در مجموع اسلواکی یکی از کشورهای اروپا است که طی یک دهه گذشته جاذب مهاجران و گردشگران بسیاری بوده است و بسیار شناخته شده تر از قبل در جهان می باشد . در ادامه این مطلب با معرفی شهرهای کشور اسلواکی با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

این مقاله که توسط شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) گردآوری شده است ، همه چیزهایی را که باید در مورد دسترسی به بهداشت و درمان عمومی در فرانسه لازم است بدانید را در اختیارتان قرار می دهد ، همچنین پیشتر مقاله مهاجرت به فرانسه را تقدیم شما کردیم تا با تمامی راه های امن و قانونی مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

معرفی شهرهای کشور اسلواکی

براتیسلاوا پایتختی جوان

پایتخت جمهوری اسلواکی شهر براتیسلاوا که از آن با نام زیبایی روی دانوب نیز یاد می شود نه تنها تاریخ جالبی را به همراه خود دارد بلکه مرکز پویاترین منطقه اروپای مرکزی در حال توسعه نیز می باشد ، براتیسلاوا پایتختی جوان با وجود تاریخ هیجان انگیزش یکی از جوان ترین پایتخت های جهان است و جمعیت آن نیز بسیار جوان می باشد و نیروی کار مناسبی در آن مستقر هستند.

در ادامه معرفی شهرهای کشور اسلواکی باید گفت براتیسلاوا یکی از پایتخت های ارزان اروپا هم تلقی می شود که این موضوع باعث جذب سرمایه گذاران و گردشگران خارجی بسیاری به این منطقه شده است به طوری که سالانه به تعداد گردشگران این شهر افزوده می شود که برای دیدن جاذبه هایی همچون کاخ پریمات ، قلعه براتیسلاوا ، کاخ ریاست جمهوری اسلواکی ، قلعه دوین ، تئاتر ملی اسلواکی و غیره به این شهر سفر می کنند.

این شهر بیش از 475 هزار نفر را در خود جای داده است که طبق آمار غیر رسمی رقم بیش تری نیز برای جمعیت آن تخمین زده می شود و به نوعی مدرن ترین و بزرگترین شهر اسلواکی معرفی می شود  که هر سال پذیرای بیش از 1 میلیون گردشگر داخلی و خارجی است که رونق بالایی به این شهر می بخشند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

انتخاب برترین مقاصد مهاجرت با راهنمایی های دقیق مشاوران مهاجرتی رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

کوشیتسه قلب صنعتی اسلواکی

کوشیتسه شهر اصلی شرق اسلواکی و دومین شهر بزرگ این کشور با جمعیتی بالغ بر 355 هزار نفر می باشد که خدمات و امکانات کامل تر و گسترده تری را نسبت به سایر نقاط خارج از براتیسلاوا به ساکنین خود ارائه می دهد . این شهر مرکز اداری منطقه شرقی اسلواکی و قطب صنعتی اصلی کشور است که شرکت های بزرگی مانند کارخانه غول پیکر فولاد ایالات متحده را در خود جای داده است.

کوشیتسه قلب صنعتی اسلواکی شهری از نظر فرهنگی متنوع با چندین گروه قومی متمایز متشکل از مجارستانی ، رومی ، اوکراینی ، آلمانی و چکی می باشد و در سال 2013 همراه با مارسی فرانسه به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا معرفی شد ، همچنین این شهر برای قرن ها مهم ترین شهر منطقه و مرکز طبیعی تجارت ، فرهنگ و آموزش بوده است و نقش بسیار پر رنگی را نه تنها در اسلواکی بلکه در سایر مناطق در کشورهای دیگر برعهده داشته است.

در حال حاضر صنایع نیمه سنگین و سنگین در این شهر فعالیت بسیاری دارند و مهاجران بسیاری برای اشتغال در این صنایع و کارخانجات به این شهر مهاجرت می کنند که باعث بالا رفتن جمعیت آن می شوند ، به طوری که پس از جنگ جهانی دوم در فاصله ای نه چندان زیاد جمعیت شهر دو برابر شد و در حال حاضر هم بیش ترین میزان رشد جمعیت را پس از پایتخت به خود اختصاص داده است.

کوشیتسه قلب صنعتی اسلواکی

شهر قدیمی پرشوف

شهر قدیمی پرشوف یک شهر اداری در منطقه شرق اسلواکی در نظر گرفته می شود که علاوه بر آن دارای مراکز جاذبه گردشگری بسیاری مانند شهر قدیمی ، قلعه ها و استخرها می باشد . شهر قدیمی از ویژگی های سبک های مختلف معماری مانند معماری باروک و گوتیک در ساختمان های خود بهره می برد که یادگاری هایی از اوایل دوره رنسانس این شهر هستند . پرشوف شهری با گذشته جالب و حال پویا و ترکیبی از جمعیت اسلواکی ، لهستانی ، اوکراینی و روتنی است.

در سال‌های جنگ جهانی دوم موقعیت پرشوف تا حد زیادی بهبود یافت و از آن دوره این شهر شروع به تبدیل شدن به یکی از شهرهای مهم اسلواکی کرد ، زیرا برخی از موسسات و ادارات از کوشیتسه به اینجا نقل مکان کردند ، زیرا کوشیتسه در آن زمان توسط مجارستان اشغال شده بود و این توسعه صنعتی و اداری شهر پس از جنگ نیز ادامه یافت و تعداد جمعیت آن به طور پیوسته افزایش یافت.

اما در حال حاضر این کلان شهر منطقه شاریش با جمعیتی نزدیک به 100 هزار نفر در رتبه سوم در ليست مطلب معرفی شهرهای کشور اسلواکی قرار گرفته است که یکی از بهترین مناطق برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی  نیز تلقی می شود . با مراجعه به مقاله مربوطه در رابطه با کارآفرینی و تاسیس شرکت در اسلواکی بیشتر بدانید.

ژیلینا شهر تولید اتومبیل

ژیلینا شهر تولید اتومبیل

این شهر شمال غربی به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از مهمترین مراکز تولید بین المللی در اسلواکی و اروپا است که با جمعیتی 95 هزار نفره چهارمین مرکز شهری پرجمعیت و شهر مهم در اسلواکی می باشد . ژیلینا دارای معماری منحصر به فردی است که شامل مربع های طاقدار یکی از طرح های بومی اسلواکی است و علاوه بر این ژیلینا یک مرکز فرهنگی مهم با موزه های متعدد ، تئاترهای دیجیتال سه بعدی و مراکز خرید انحصاری است.

ژیلینا یکی از شهرهای توریستی و گردشگری مهم اسلواکی هم تلقی می شود که گردشگران بسیاری برای دیدن از کلیساها ، ساختمان های کلاسیک و طبیعت زیبای آن به این شهر سفر می کنند . همچنین با حضور کمپانی کیا موتورز در این شهر ، ژلینا شهر تولید اتومبیل اسلواکی نیز مشهور است و با گسترش این کارخانه سالانه افراد بیش تری در آن شاغل می شوند.

در ادامه معرفی شهرهای کشور اسلواکی مد نظر داشته باشید که این شهر یک شهر بسیار مناسب برای مهاجرت خارجیان مهاجر نیز شناخته شده است و سالانه افراد خارجی بسیاری به این شهر به عنوان مبدا آغازین خود در اسواکی سفر می نمایند.

شهر دلپذیر ترنچین

ترنچین یکی دیگر از شهرهای مهم اسلواکی است که به شهرت شهرهایی که از آن ها یاد کردیم نمی باشد ، اما بسیار برای گردشگران محبوب بوده و تعداد بسیاری از گردشگران اسلواکی را این منطقه به خود جذب می کند که برای تماشای مناظر طبیعی آن و قلعه ترنچین به این شهر سفر کرده اند ، ترنچین جاذبه های گردشگری بسیاری را در خود جای داده که شامل ساختمان ها ، کلیساها ، صومعه سراها و خیابان های دیدنی می شود.

تپه ها و دره های اطراف ترنچین گردش های دلپذیری را با پای پیاده یا دوچرخه برای شما فراهم می کند و در چند دقیقه دورتر از شهر در جنگل های آن شهر آبگرم ترنچین معروف‌ترین آبگرم امپراتوری در قرن چهاردهم قرار دارد که به لطف چشمه‌های معدنی آب گرم و گل و لای آن بسیار پر رونق است و علاوه بر تفریح دارای خاصیت های پزشکی بسیاری برای درمان برخی از بیماری دارا می باشد.

در ادامه معرفی شهر های کشور اسلواکی باید گفت شهر دلپذیر ترنچین بیش از 55 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است که می توانند همیشه در یکی از معروف ترین فستیوال های موسیقی این کشور که هر ساله در ترنچین برگزار می شود ، شرکت نموده و از آن لذت ببرند.

بدون شک انتخاب یک کشور، باید از جنبه های مختلف ارزیابی شود، مقالات زیر برای کمک به شما نگارش شده اند.

نیترا شهری گردشگری

نیترا شهری در غرب اسلواکی است که قدیمی ترین بقایای تاریخی به ویژه آثاری که مربوط به تاسیس اولیه مسیحیت هستند را در خود جای داده است و نه تنها قدیمی ترین شهر اسلواکی بوده بلکه اکنون مرکز مهم اقتصادی غرب این کشور و مقر یک دانشگاه مهم و یک مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی بسیار معتبر در کشور نیز می باشد ، نیترا پنجمین شهر بزرگ اسلواکی محسوب می شود که جمعیتی نزدیک به 80 هزار نفر را در خود جای داده است.

نیترا شهری گردشگری مانند سایر شهرهای این کشور سالانه تعداد مناسبی گردشگر را به خود جذب می نماید که برای دیدن کردن از آثاری همچون قلعه نیترا ، کلیسای جامع سنت امرام ، کلیسای سنت پیتر ، پل و صومعه و کلیسای پیاریست و سایر ساختمان های تاریخی و دیدنی شهر به آن جا سفر می کنند.

در ادامه معرفی شهرهای کشور اسلواکی بگوییم که سفر به بالای کوه زبور منظره ای فوق العاده از نیترا و اطراف آن را به شما نمایش خواهد داد که با گذشتن از جاده زبور از میان بخش کشت انگور شهر با میخانه های کوچک آن رهگذران را به چشیدن شراب نفیس محلی دعوت می کند.

نیترا شهری گردشگری

شهر معدنی بانسکا بیستریتسا

شهر معدنی بانسکا بیستریتسا یکی دیگر از شهرهای مهم و بزرگ اسلواکی می باشد که به صورت کنونی توسط مهاجران آلمانی تاسیس شد و در حال حاضر مرکز فرهنگی و اقتصادی اسلواکی مرکزی و مقر برخی از موسسات و ادارات با صلاحیت های سراسری است . اطراف این شهر غنی از سنگ معدن است که مس یکی از برترین آن ها می باشد و منبع اصلی درآمد شهر قرون وسطایی معدن بوده است  و در حال حاضر بانسکا بیستریتسا عضو سه گانه انحصاری ثروتمندترین شهرهای معدنی مرکز اسلواکی می باشد.

ساختار اقتصادی بانسکا بیستریتسا در قرن 18 تغییر کرد به طوری که استخراج سنگ معدن مس با استخراج و فرآوری آهن جایگزین شد و از غنای جنگل های اطراف شهر با شدت بیشتری بهره برداری گردید و این موضوع در حال حاضر نیز در جریان می باشد و قسمتی از اقتصاد این شهر را در بر می گیرد . وجود آثاری از جنگ جهانی دوم در کنار کلیساهای این شهر و معماری بسیار زیبا و جذاب آن توانسته که سال های گذشته نظر گردشگران را به خود جلب کند.

سوالات پر تکرار معرفی شهرهای کشور اسلواکی

پایتخت جمهوری اسلواکی شهر براتیسلاوا که از آن با نام زیبایی روی دانوب نیز یاد می شود نه تنها تاریخ جالبی را به همراه خود دارد بلکه مرکز پویاترین منطقه اروپای مرکزی در حال توسعه نیز می باشد ، براتیسلاوا پایتختی جوان با وجود تاریخ هیجان انگیزش یکی از جوان ترین پایتخت های جهان است و جمعیت آن نیز بسیار جوان می باشد و نیروی کار مناسبی در آن مستقر هستند.

کوشیتسه شهر اصلی شرق اسلواکی و دومین شهر بزرگ این کشور با جمعیتی بالغ بر 355 هزار نفر می باشد که خدمات و امکانات کامل تر و گسترده تری را نسبت به سایر نقاط خارج از براتیسلاوا به ساکنین خود ارائه می دهد . این شهر مرکز اداری منطقه شرقی اسلواکی و قطب صنعتی اصلی کشور است که شرکت های بزرگی مانند کارخانه غول پیکر فولاد ایالات متحده را در خود جای داده است.

این شهر شمال غربی به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از مهمترین مراکز تولید بین المللی در اسلواکی و اروپا است که با جمعیتی 95 هزار نفره چهارمین مرکز شهری پرجمعیت و شهر مهم در اسلواکی می باشد

بسیار برای گردشگران محبوب بوده و تعداد بسیاری از گردشگران اسلواکی را این منطقه به خود جذب می کند که برای تماشای مناظر طبیعی آن و قلعه ترنچین به این شهر سفر کرده اند ، ترنچین جاذبه های گردشگری بسیاری را در خود جای داده که شامل ساختمان ها ، کلیساها ، صومعه سراها و خیابان های دیدنی می شود.

نیترا شهری در غرب اسلواکی است که قدیمی ترین بقایای تاریخی به ویژه آثاری که مربوط به تاسیس اولیه مسیحیت هستند را در خود جای داده است و نه تنها قدیمی ترین شهر اسلواکی بوده بلکه اکنون مرکز مهم اقتصادی غرب این کشور و مقر یک دانشگاه مهم و یک مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی بسیار معتبر در کشور نیز می باشد.

در این مطلب کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به معرفی شهرهای کشور اسلواکی به شما عزیزان نمودن ، چنانچه خواستار کسب اطلاعات بیش تری در رابطه با این شهرها و یا شهرهای دیگر اسلواکی هستید می توانید با مشاورین ما در دفاتر تهران و شیراز ارتباط برقرار کرده و از اطلاعات آنان بهره مند شوید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله کار در اسلواکی با قوانین بیمه کار و بازنشستگی ، انواع مرخصی و مشاغل پردرآمد در این کشور آشنا شوید.

برای مقایسه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در مجارستان با سایر کشورها، حتماً مقالات زیر را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه