مهاجرت پرستاران به اسلواکی

مهاجرت پرستاران به اسلواکی امروزه در بین پرستاران ایرانی بسیار محبوب شده است ، از آنجایی که هزینه های زندگی در اسلواکی پایین است و دستمزدهای در این کشور بسیار خوب می باشد بسیاری از افراد مهاجرت به کشور اسلواکی را انتخاب می کنند.

گروه مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) بهترین گزینه برای مشاوره مهاجرت می باشند ، اگر پرستار هستید و به دنیا آینده ای بهتر برای خود و خانوادتان می گردید حتما با ما همراه باشید ، شرکت ما با شماره ثبت 562051 شرکتی معتبر در زمینه مهاجرت است.

در سال های اخیر جمعیت پرستاری کشور اسلواکی رو به سالمندی رفته است به طوری که در سال 2009 ، 3.6 درصد از پرستاران در کشور اسلواکی بالای شصت سال سن داشتند ، با این حال ، ده سال بعد در سال 2019 ، 11.4 درصد پرستاران سالمند بودند ؛ در سال های اخیر و با همه گیری ویروس کرونا بسیاری از این پرستاران خود را بازنشسته کرده اند.

به همین دلیل امروزه کشور اسلواکی با کمبود پرستار رو به رو است و به پرستاران خارجی ویزای اقامت در این کشور را می دهد ؛ در اسلواکی بیش از هزار مرکز پزشکی مانند بیمارستان ها ، کلینیک ها ، خانه های سالمندان و غیره وجود دارد ، برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به کشور اسلواکی و نحوه کسب اقامت این کشور در مقاله مهاجرت به اسلواکی با ما همراه باشید.

فهرست مطالب
مهاجرت پرستاران به اسلواکی

مزایای مهاجرت پرستاران به اسلواکی

مهاجرت پرستاران به اسلواکی دارای مزایای بسیار زیادی است که ما در ادامه به برخی از مهم ترین مزایای مهاجرت پرستاران به اسلواکی اشاره می کنیم.

  • دریافت کارت ویزای شینگن یک ساله
  • تمدید آسان ویزا کارت برای سال آینده
  • اقامت دائم بعد از 5 سال
  • پاسپورت اسلواکی بعد از 8 سال
  • کارت ویزای شینگن برای اعضای خانواده
  • گواهینامه پرستاری اسلواکی
  • حقوق استاندارد
  • هزینه بیشتر برای اضافه کاری ، آخر هفته ها و تعطیلات
  • یک وعده غذای گرم در یک شیفت کاری
  • اقامت در هاستل با پرداخت جزئی یا کامل ( بسته به کارفرما )
  • بیمه بازنشستگی ، اجتماعی و درمانی ( به طور کامل توسط کارفرما پرداخت می شود )

هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت به کشورهای خارجی با کم ترین هزینه و در کم ترین زمان می باشد ، شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و یا از طریق تلفن های تماس با ما همراه باشید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مهاجرت کاری به اروپا با دریافت مشاوره صحیح از کارشناسان و متخصصان مجرب رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

معادل سازی مدارک تحصیلی پرستاری در اسلواکی

افرادی که قصد دارند به عنوان پرستار در کشور اسلواکی کار کنند باید مراحل معادل سازی مدارک تحصیلی پرستاری در اسلواکی را پشت سر بگذارند ، این افراد باید ثابت کنند که به زبان اسلواکی مسلط هستند.

تمامی افراد علاقمند به مهاجرت پرستاران به اسلواکی و متعلق به خارج از اتحادیه اروپا باید آزمون زبان دولتی را با موفقیت پشت سر بگذارند که یک بخش کتبی ( آزمایشی است که شامل دیکته نیز می شود ) و یک بخش شفاهی ( خواندن متن حرفه ای با صدای بلند ، تکثیر آزاد متن خوانده شده ، بحث و گفتگو ) دارد.

پرستارانی که در کشور ثالث مانند ایران تحصیلات دانشگاهی و دبیرستانی خود را انجام داده اند باید قبل از آمدن به اسلواکی برای به رسمیت شناختن مدارک خود اقدام کنند و سپس در آزمون تکمیلی زبان اسلواکی شرکت کنند ؛ شما همچنین می توانید برای به رسمیت شناختن تحصیلات خود از ایران این مراحل را انجام دهید و نیازی به رفتن به کشور اسلواکی برای معادل سازی نیست ، از آنجایی که مشاغل بهداشتی در اتحادیه اروپا تنظیم می شوند ، یک خارجی درخواستی را به زبان اسلواکی برای به رسمیت شناختن مدرک تحصیلی و صلاحیت حرفه ای برای انجام یک حرفه تنظیم شده در جمهوری اسلواکی ارسال می کند.

مهاجرت پرستاران به اسلواکی

درخواست معادل سازی مدارک پرستاران

درخواست معادل سازی مدارک پرستاران باید حاوی نام و نام خانوادگی متقاضی، آدرس اقامت دائم یا اقامتگاه مشابه متقاضی ، سند و امضای دست نویس متقاضی و همچنین آدرس تماس ، نام حرفه تنظیم شده باشد که متقاضی به منظور شناسایی مدرک تحصیلی درخواست می کند؛ درخواست باید به همراه یک کپی معمولی ( تأیید رسمی لازم نیست ) از مدرک هویتی و اطلاعات یا یک کپی از مدرک تحصیلات قبلی ( فارغ التحصیل دبیرستان ، تحصیلات متوسطه ) موضوع درخواست باشد.

کپی های تایید شده برای مدارک حرفه ای ، در این مورد ، آموزش پزشکی ( کپی تایید شده توسط دفتر اسناد رسمی یا دفتر ثبت احوال ) ، بیانیه کلی موضوعات تکمیل شده و امتحانات تکمیل شده مورد نیاز است ، درخواست همچنین باید شامل مدرک پرداخت هزینه اداری 100 یورو باشد ؛ با این حال ، برای مدارک تحصیلی که در یک کشور غیرعضو به دست آمده اند به همین جا ختم نمی شود ، درخواست باید شامل تأیید صحت امضاها و نقش مهر مدرسه بر روی اصل مدارک تحصیلی ( تأیید شده توسط مرجع ) باشد.

تأییدیه مجوز مؤسسه آموزشی برای ارائه آموزش مربوطه ، که متقاضی به رسمیت شناختن آن را درخواست می کند و همچنین محتوای دقیق موضوعات تکمیل شده نیز باید پیوست شود ؛ درخواست را می توان از طریق پست ، حضوری در ساعات اداری و یا به صورت الکترونیکی از طریق پورتال مرکزی مدیریت دولتی تحویل داد ، دوره پردازش برای کارکنان مراقبت های بهداشتی 3 ماه پس از دریافت درخواست کامل است.

امتحان تکمیلی پرستاری در اسلواکی

امتحان تکمیلی پرستاری در اسلواکی

مرحله بعدی مهاجرت پرستاران به اسلواکی ، که پس از شناسایی آموزش توسط وزارت آموزش و پرورش دنبال می شود ، یک آزمون تکمیلی است ، امتحان تکمیلی پرستاری در اسلواکی به زبان اسلواکی و منحصراً در اسلواکی انجام می شود ، جزئیات محتوای امتحانات تکمیلی برای حرفه های بهداشتی تنظیم شده فردی را می توان در وب سایت وزارت آموزش و پرورش یافت.

امتحانات تکمیلی توسط مدارس متوسطه یا دانشگاه هایی برگزار می شود که همان برنامه تحصیلی را ارائه می دهند که در آن پرستار خارجی برای به رسمیت شناختن مدرک درخواست می کند ، این مدارس همچنین اطلاعاتی در مورد میزان شهریه و نحوه پرداخت ارائه می دهند ، شما باید در آزمون تکمیلی ثبت نام کنید و مدارک مورد نیاز را به درخواست پیوست کنید.

چه چیزی باید در درخواست برای آزمون تکمیلی مهاجرت پرستاران به اسلواکی گنجانده شود ؟

  • نام و نام خانوادگی متقاضی
  • آدرس محل اقامت دائم یا اقامتگاه مشابه
  • نام حرفه تنظیم شده در جمهوری اسلواکی که از آنجا امتحان تکمیلی انجام خواهد شد.

مدارک لازم برای آزمون تکمیلی پرستاری اسلواکی

مدارک لازم برای آزمون تکمیلی پرستاری اسلواکی شامل موارد زیر می شود :

  • یک کپی تایید شده از گواهی آموزشی همراه با ترجمه به زبان اسلواکی
  • یک کپی مصدق از تصمیم وزارت در مورد به رسمیت شناختن مدرک تحصیلی
  • تایید پرداخت هزینه برای اقدامات مرتبط با تامین امنیت آزمون تکمیلی
  • یک کپی مصدق از گزارش عدم موفقیت آزمون تکمیلی ، در صورتی که تکرار امتحان تکمیلی باشد ( حداکثر 12 ماه از تاریخ اتمام ناموفق آزمون تکمیلی ).

این آزمون فقط به زبان اسلواکی برگزار می شود و دارای بخش کتبی و شفاهی می باشد ، هر دو باید دانش حرفه ای و دانش مقررات قانونی الزام آور عمومی برای ارائه مراقبت های بهداشتی در جمهوری اسلواکی را بررسی کنند.

تنها پس از تسلط بر بخش کتبی می توانید به بخش شفاهی ادامه دهید ، این افراد معمولاً نمونه ای از کار متقاضی را نیز درخواست می کنند ؛ اگر پزشک یا پرستار هر دو بخش امتحان را با موفقیت پشت سر بگذارد ، دانشکده یا دبیرستان پروتکل تکمیل امتحان تکمیلی را صادر می کند ؛ متقاضی مدرکی مبنی بر موفقیت آمیز بودن آزمون تکمیلی را به درخواست تشخیص صلاحیت حرفه ای که قبلاً به وزارت آموزش و پرورش ارسال کرده است ارسال می کند.

مهاجرت پرستاران به اقصی نقاط جهان را با مطالعه مقالات زیر مقایسه کنید تا بدانید کدام کشور شرایط بهتری دارد!

کارت آبی برای پرستاران در اسلواکی

یک پرستار از ایران که برای کسب مدرک در حرفه خود به تحصیلات عالی نیاز دارد ، باید قبل از شروع به کار در حرفه خود در اسلواکی برای کارت آبی اقدام کند.

کارت آبی برای پرستاران در اسلواکی به آنها حق ورود ، اقامت ، کار در قلمرو جمهوری اسلواکی و سفر به خارج و بازگشت را می دهد.

درخواست را می توان در دفتر نمایندگی جمهوری اسلواکی که برای کشوری که فرد خارجی شهروند آن است یا در آن اقامت دارد ، ارائه شود ، اگر فرد قبلاً به طور قانونی در اسلواکی اقامت داشته باشد ، به عنوان مثال اگر دارای کارت آبی در یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا یا ویزای ملی جمهوری اسلواکی باشد ، درخواست را می توان با توجه به محل اقامت در اداره پلیس خارجی ارسال کرد.

متقاضی مهاجرت پرستاران به اسلواکی باید قبلاً یک کار در اسلواکی پیدا کرده باشد ، زیرا کارفرمای او باید حداقل پانزده روز قبل از درخواست برای کارت آبی ، تعهد خود را برای گزارش یک فرصت شغلی به مرکز کار ، امور اجتماعی و خانواده جمهوری اسلواکی انجام دهد.

کارت آبی برای پرستاران در اسلواکی

مراحل کارت آبی پرستاران اسلواکی

درخواست مهاجرت پرستاران به اسلواکی فقط به صورت کاغذی ارسال می شود ، پرستار باید در مراحل کارت آبی پرستاران اسلواکی یک پاسپورت معتبر و دو قطعه عکس رنگی (3  در 3.5 سانتی متر ) را به فرمی که به زبان اسلواکی پر شده و با دست خود امضا شده است ارائه می دهد.

او همچنین یک قرارداد کار برای یک رابطه کاری برای حداقل 12 ماه به دفتر خواهد آورد ، حقوق باید حداقل 1.5 برابر حقوق در اقتصاد ملی جمهوری اسلواکی در بخش مربوطه باشد ، قول کتبی کارفرما مبنی بر استخدام پرستار نیز کافی است اما قرارداد کار باید ظرف 30 روز پس از دریافت کارت آبی مستند باشد.

به درخواست کارت آبی ، متقاضی باید تصمیمی مبنی بر به رسمیت شناختن مدرک تحصیلی ، گزیده ای از سوابق کیفری کشوری که تبعه آن است و از کشورهایی که مدت بیشتری در آن اقامت داشته است ، ضمیمه کند ، بیش از 90 روز در طول 6 ماه متوالی در 3 سال گذشته ، اظهارنامه نباید بیشتر از 90 روز باشد.

اگر درخواستی را به پلیس خارجی ارائه کند ، باید مدرک اقامت در اسلواکی و هزینه اداری 165.50 یورو را نیز داشته باشد ، پلیس خارجی ظرف 30 روز پس از دریافت درخواست کامل،  تصمیم خود را صادر خواهد کرد ، کارت آبی حداکثر برای 3 سال یا برای مدت زمان رابطه استخدامی 90 روز تمدید صادر می شود ، این مجوز قابل تمدید است.

عنوان شغلی متوسط حقوق
پرستار مراقبت حاد 1770 یورو
ماما پرستار 1840 یورو
پرستار نوزاد 2,450 یورو
پرستار سلامت روان 1650 یورو
پرستار متخصص انفورماتیک 1830 یورو
سرپرستار 1850 یورو
پرستار مراقبت های ویژه 1790 یورو
دستیار مدیر پرستاری 2850 یورو

میانگین درآمد پرستار در اسلواکی

میانگین درآمد پرستاری در اسلواکی معمولاً حدود 2110 یورو در ماه است ، دستمزدها از 1350 یورو ( کمترین میانگین ) تا 4060 یورو متغیر است .

این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن ، حمل و نقل و سایر مزایا است ، هر چند حقوق بین مشاغل مختلف پرستاری به شدت متفاوت است.

ما در ادامه به برخی از مشاغلی که پرستاران می توانند در آن هنگام مهاجرت پرستاران به اسلواکی مشغول به کار شوند و حقوق احتمالی آنها اشاره می کنیم.

هزینه مهاجرت پرستاران به اسلواکی

هزینه مهاجرت پرستاران به اسلواکی به دو قسمت تقسیم می شود ، بخشی از این هزنیه ها باید توسط کارفرما و برخی دیگر باید توسط خود فرد پرداخت شود ؛ در ادامه به برخی از این هزینه ها هنگام مهاجرت پرستاران به اسلواکی اشاره می کنیم.

هزینه های که توسط کارفرما پرداخت می شود :

  • دوره های زبان اسلواکی قبل از امتحان
  • اقامت قبل از تایید صلاحیت ( حداکثر 6 ماه)
  • هزینه های تایید صلاحیت ها ( امتحان 250 یورو )
  • هزینه های تایید دیپلم یک تخصص ( لیسانس ) (625 یورو)
  • وعده های غذایی در ساعات کاری
  • لباس های عمومی را ارائه می دهد
  • هزینه های اخذ مجوز کار و اخذ مجوز اقامت ( 170 یورو )
  • پس از دریافت اجازه اقامت ، باید معاینه فیزیکی (220 یورو ) انجام شود.

هزینه هایی که نامزد باید پرداخت کند :

  • مشاوره و کمک در تهیه اسناد استخدام – 200 یورو
  • ثبت گذرنامه بیومتریک ( اگر قبلاً وجود نداشته باشد )
  • بیمه به مدت 1 سال
  • هزینه بلیط هواپیما به اسلواکی
  • وعده های غذایی در ساعات تعطیل

سوالات پر تکرار مهاجرت پرستاران به اسلواکی

این افراد باید ثابت کنند که به زبان اسلواکی مسلط هستند.

تمامی افراد علاقمند به مهاجرت پرستاران به اسلواکی و متعلق به خارج از اتحادیه اروپا باید آزمون زبان دولتی را با موفقیت پشت سر بگذارند که یک بخش کتبی ( آزمایشی است که شامل دیکته نیز می شود ) و یک بخش شفاهی ( خواندن متن حرفه ای با صدای بلند ، تکثیر آزاد متن خوانده شده ، بحث و گفتگو ) دارد.

خیر ، نیازی به رفتن به کشور اسلواکی برای معادل سازی نیست ، از آنجایی که مشاغل بهداشتی در اتحادیه اروپا تنظیم می شوند ، فرد درخواستی را به زبان اسلواکی برای به رسمیت شناختن مدرک تحصیلی و صلاحیت حرفه ای برای انجام یک حرفه تنظیم شده در جمهوری اسلواکی ارسال می کند.

  • نام و نام خانوادگی متقاضی
  • آدرس محل اقامت دائم یا اقامتگاه مشابه
  • نام حرفه تنظیم شده در جمهوری اسلواکی که از آنجا امتحان تکمیلی انجام خواهد شد.

یک پرستار از ایران که برای کسب مدرک در حرفه خود به تحصیلات عالی نیاز دارد ، باید قبل از شروع به کار در حرفه خود در اسلواکی برای کارت آبی اقدام کند ، کارت آبی برای پرستاران در اسلواکی به آنها حق ورود ، اقامت ، کار در قلمرو جمهوری اسلواکی و سفر به خارج و بازگشت را می دهد.

یک قرارداد کار برای یک رابطه کاری برای حداقل 12 ماه به دفتر خواهد آورد ، حقوق باید حداقل 1.5 برابر حقوق در اقتصاد ملی جمهوری اسلواکی در بخش مربوطه باشد ، قول کتبی کارفرما مبنی بر استخدام پرستار نیز کافی است اما قرارداد کار باید ظرف 30 روز پس از دریافت کارت آبی مستند باشد.

 سپاس که تا انتهای این  مطلب  مهاجرت پرستاران به اسلواکی با ما همراه بودید شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کشور اسلواکی با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی از طریق دو شعبه تهران و شیراز همراه باشید ، اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری در مورد کار و روش های پیدا کردن کار در کشور اسلواکی به دست آورید می توانید با ما در مقاله کار در اسلواکی همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه