ورزش در اسلواکی

ورزش در اسلواکی بسیار محبوب است و بخش مهمی از سبک زندگی اسلواکی ها با ورزش پیوند خورده است.

اگر به ورزش های مختلف علاقه دارید حتما تا پایان این مقاله با شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه باشید.

اگر دوست دارید اطلاعات مختلف در مورد راه های مهاجرت به اسلواکی را به دست آورید و به دنبال مطلبی کامل ، به روز و رایگان هستید ، ما به شما مقاله مهاجرت به اسلواکی را پیشنهاد می کنیم ، همین حالا این مقاله را در سایت گروه هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی مطالعه کنید.

 همانطور که پیش از این نیز گفتیم ورزش در اسلواکی نقش مهمی در فرهنگ دارد ، اسلواکی اگرچه کشور کوچکی است اما در بسیاری از ورزش ها در دنیا موفق ظاهر شده است.

جالب است بدانید ورزش در اسلواکی تحت تأثیر آب و هوا و موقعیت جغرافیایی آن است ، برای مثال ورزش ‌های محبوب تابستانی در اسلواکی شامل فوتبال ، تنیس ، والیبال ، شنا ، دوچرخه ‌سواری و پیاده ‌روی می شود همچنین ورزش‌ های محبوب زمستانی شامل اسکی و اسنوبورد است.

فهرست مطالب

محبوب ترین ورزش ها در اسلواکی فوتبال ، هاکی روی یخ و تنیس هستند ، در سطح بین المللی ، موفق ترین ورزش در اسلواکی هاکی روی یخ است که در حال حاضر از سال 2022 این کشور به عنوان هشتمین تیم برتر جهان در رتبه بندی جهانی IIHF قرار دارد اما محبوب ترین ورزش در اسلواکی کدام است؟ برای پاسخ به سوال هایتان در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ورزش در اسلواکی

هاکی روی یخ در اسلواکی

هاکی روی یخ اسلواکی (Ľadový hokej) نامیده می شود یکی از محبوب ترین و موفق ترین ورزش ها در اسلواکی است ، جالب است بدانید در زمستان ، همیشه افرادی وجود دارند که در دریاچه های یخ زده هاکی روی یخ بازی می کنند ، در گذشته زمانی که اسلواکی و جمهوری چک باز هم جدا نشده بودند و کشور چکسلواکی وجود داشت ، تیم ملی هاکی روی یخ آنها موفق ترین تیم در تاریخ هاکی روی یخ در دنیا بود.

در ورزش در اسلواکی ، اولین باشگاه هاکی روی یخ به سال 1929 بازمی گردد ، با این حال این باشگاه مربوط به قبل از جدایی بود ، پس از جدایی اسلواکی از چک در سال 1993 ، اسلواکی ها تصمیم گرفتند لیگ هاکی اسلواکی خود و تیم ملی اسلواکی را تشکیل دهند ، از آن زمان تیم هاکی اسلواکی موفق به کسب یک مدال طلا ، دو مدال نقره و یک برنز از سال 2000 تا 2012 شد که یک شاهکار بزرگ برای تیم جدید اسلواکی بود ، در حال حاضر ، سه لیگ ملی هاکی در اسلواکی وجود دارد ، از جمله Tipsport Extralig ، برخی از بازیکنان معروف هاکی روی یخ عبارتند از: پیتر بوندرا ، استن میکیتا ، ماریان هوسا ، مارتین چیباک و پاول دمیترا.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت اطلاعات مهاجرتی صحیح و به روز با درج شماره تماس و صحبت با مشاوران حرفه ای رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

ورزش فوتبال در اسلواکی

فوتبال در اسلواکی دومین مورد در لیست ورزش در اسلواکی است ، باید گفت به صورت کلی اسکی روی یخ و فوتبال تعداد طرفدارانی نزدیک به هم دارد ، به صورت کلی تا به امروز حدود 400000 بازیکن در فدراسیون فوتبال ورزش در اسلواکی ثبت نام کرده اند ، از سال  1993 ، تیم ملی فوتبال اسلواکی تنها یک بار به جام جهانی فوتبال یا قهرمانی اروپا یوفا در سال 2010 راه یافته است ، که در آن به مرحله پلی آف رفت و در آنجا توسط هلند شکست خورد ، قابل توجه ترین نتیجه پیروزی در این مسابقات 3-2 مقابل ایتالیا بود.

در رقابت های باشگاهی ، تنها سه تیم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا راه یافته اند ، یعنی MFK Košice در 1997–98 ، FC Artmedia Bratislava در فصل 2005–06 و MŠK Žilina n 2010–11 ، اف سی آرت مدیا براتیسلاوا پس از کسب رتبه سوم در مرحله گروهی و در نتیجه راهیابی به مرحله سی و دوم جام یوفا موفق ترین تیم بوده است ، آنها همچنین به عنوان تنها باشگاه اسلواکی که در یک بازی در مرحله گروهی پیروز شده است یاد می شوند.

در دوران چکسلواکی ، بارزترین نتیجه یک باشگاه اسلواکی پیروزی اسلووان براتیسلاوا در جام برندگان جام اروپا 1968–1969 برابر بارسلونا بود ، معروف ترین بازیکنان اسلواکی عبارتند از: مارک هامشیک ، مارتین شکرتل ، یوراج کوچکا ، پیتر دوبوفسکی و یوزف آدامک.

ورزش فوتبال در اسلواکی

کانو اسلالوم در اسلواکی

شاید حتی تا به حال نام کانو اسلالوم در اسلواکی را نشنیده باشید ، این ورزش در اسلواکی اینگونه است که فرد باید یک قایق یا کایاک عرشه دار را از طریق دروازه های آویزان پایین دست یا بالادست در تپه های رودخانه در سریع ترین زمان ممکن عبور دهد.

اسلالوم آبهای سفید با 10 مدال طلا ، 2 نقره و 4 برنز از سال 1993 موفق ترین ورزش المپیک در اسلواکی امروزی است ، علاوه بر این، اسلواکی از سال 1993 تاکنون 43 مدال در مسابقات قهرمانی جهان ، 69 مدال در مسابقات قهرمانی اروپا و 28 مدال در جام جهانی کسب کرده است.

از قهرمانی در بسیاری از مسابقات قهرمانی جهان و اروپا ، قایقرانان اسلواکی از اولین حضور خود در آتلانتا 1996 در هر بازی های المپیک تابستانی مدال جمع آوری کردند ، معروف ترین ورزشکاران عبارتند از: میکال مارتیکان ، پاول هوچورنر/پیتر هوچورنر ، لادیسلاو شاکانتر/پیتر اسکانتار ، یاناکالیسکا و النا کالیسکا.

دوچرخه سواری در اسلواکی

دوچرخه سواری در اسلواکی

جالب است بدانید دوچرخه سواری در اسلواکی به لطف قهرمان فعلی پیتر ساگان ، رایج شد ، او در حال حاضر در اسلواکی بسیار محبوب و معروف است البته بسیاری از اسلواکی ها قبل از پیتر ساگان مدت ها دوچرخه سواری را به عنوان سرگرمی خود انجام می دادند.

 اما دوچرخه سواری به عنوان یک ورزش حرفه ای تنها پس از آمدن پتر ساگان رایج شد.

آیا می دانستید که او قبلاً هفت بار برنده رده بندی امتیازی تور دو فرانس شده بود؟ و علاوه بر این ، او اولین و تنها دوچرخه سوار حرفه ای جاده است که سه بار متوالی قهرمان مسابقات جهانی مسابقات جاده ای شده است!

دوچرخه سواری در اسلواکی فقط مربوط به دوچرخه سواری جاده نیست ، از آنجایی که کشور اسلواکی پوشیده از کوه ها و جنگل های زیادی است ، دوچرخه سواری در کوهستان و دوچرخه سواری در سراشیبی نیز در این کشور بسیار محبوب هستند.

تنیس در اسلواکی

تنیس در اسلواکی به عنوان یک ورزش تفریحی محبوب می شود ، در اسلواکی می توانید تعداد زیادی زمین تنیس را پیدا کنید که به خصوص در تابستان مملو از بازیکنان آماتور است اما مطمئناً این کشور تنیسورهای مشهوری هم در تاریخ خود دارد ، به عنوان مثال ، میروسلاو Mečíř قهرمان المپیک در تنیس از سئول ، 1988 یا Dominika Cibulková ، که در فینال اوپن استرالیا در سال 2014 بازی کرد ، هنگامی که می خواهید در اسلواکی تنیس بازی کنید ، باید بدانید که رایج ترین سطح بازی در ورزش در اسلواکی خاکی است ، اما زمین های چمن یا زمین هایی با سطح مصنوعی نیز وجود دارد.

آیا می دانستید مشهورترین مربی تنیس امروزی اهل اسلواکی است؟ بله ، ماریان وایدا ، مربی نواک جوکوویچ ، اهل اسلواکی است ، او موفق ترین مربی تاریخ تنیس از نظر عناوین گرند اسلم است که با نواک جوکوویچ 17 جام گرند اسلم را به دست آورده است.

اگر در حال جمع آوری اطلاعات درباره کشور اسلواکی هستید مقالات زیر کمک بزرگی به شماست ؛ با مردم و زندگی در اسلواکی آشنا شوید.

مشهورترین افراد ورزشی در اسلواکی

اگر دوست دارید مهم ترین و مشهور ترین افراد ورزشی در این کشور را بشناسید با ما در ادامه این مطلب در مورد مشهورترین افراد ورزشی در اسلواکی همراه باشید.

ولادیمیر دزوریلا (1942 – 1995)

ولادیمیر دزوریلا با اولین ورزشکار مشهور است ، بیوگرافی او به 18 زبان مختلف ترجمه شده است.

این بازیکن زاده ۲ اوت ۱۹۴۲ در براتیسلاوا ، اسلواکی و درگذشته ۲۷ ژوئیه ۱۹۹۵ در دوسلدورف ، آلمان است ، او دروازه ‌بان اسلواکی هاکی روی یخ بود که برای چکسلواکی بازی می‌کرد ، دزوریلا که حرفه ای تعمیرکار یخچال است ، بیش از 16 سال دروازه بان تیم ملی چکسلواکی بود و سه مدال طلا ، سه نقره و چهار برنز در مسابقات جهانی و همچنین یک نقره و دو مدال برنز المپیک کسب کرد.

با این حال ، در بیشتر این تورنمنت ‌ها ، ژوریلا و یری هولچک برای تبدیل شدن به دروازه‌ بان برتر چکسلواکی می ‌جنگیدند و هر کدام سهم خود را از بازی‌ ها در اختیار داشتند ، برای هواداران آمریکای شمالی ، او بیشتر به دلیل مهار 29 شوت در پیروزی 1-0 مقابل کانادا در جام 1976 کانادا (جایی که چکسلواکی ها دوم شدند) شناخته شده است ، او در 27 ژوئیه در خانه خود در دوسلدورف آلمان دچار حمله قلبی مرگبار شد.

النا کالیسکا (1972)

النا کالیسکا با سومین ورزشکار مشهور است ، بیوگرافی او به 19 زبان مختلف ترجمه شده است ، النا کالیسکا (زاده 19 ژانویه 1972) یک قایقران بازنشسته اسلواکی اسلالوم است که از سال 1988 تا 2019 در سطح بین المللی شرکت کرد ، او در چهار بازی المپیک تابستانی شرکت کرد و در مسابقات K1 دو مدال طلا کسب کرد که در سال های 2004 و 2008 نیز به دست آورد.

پنج مدال در مسابقات جهانی کانو اسلالوم ICF با دو طلا ( K1: 2005، تیم K1: 2011)، دو نقره (K1:  2007، تیم K1: 2009) و یک برنز (تیم K1: 2014) کسب کرد ، در مجموع قهرمانی جام جهانی 6 بار (2000-2001، 2003-2006) که یک رکورد در بین زنان است ، در مسابقات قهرمانی اروپا مجموعاً 16 مدال (8 طلا ، 4 نقره و 4 برنز) به دست آورد.

در سال 2021 ، قهرمان شد ، یک مدال طلا در K1 در افتتاحیه مسابقات قهرمانی جهانی کانو اسلالوم مستر ICF در کراکوف ؛ او در مسابقات قهرمانی جهانی 2021 در براتیسلاوا اعلام بازنشستگی خود را از این ورزش کرد. کالیسکا از سال 1979 شروع به رقابت در کانو اسلالوم کرد.

مشهورترین افراد ورزشی در اسلواکی

یان ولکو (1996)

یان ولکو با دومین ورزشکار مشهور است ، زندگی نامه او به 15 زبان مختلف ترجمه شده است ، یان ولکو (زاده ۲ نوامبر ۱۹۹۶) دونده اسلواکی است ، او در مسابقات دوی 60 متر در مسابقات داخل سالن قهرمانی جهان IAAF در سال 2016 شرکت کرد.

بزرگترین موفقیت های او تا به امروز عبارتند از: مدال نقره مسابقات داخل سالن اروپا 2017 با رکورد ملی جدید 6.58 ، مدال طلا در مسابقات قهرمانی داخل سالن اروپا 2019 و مدال برنز قهرمانی داخل سالن اروپا 2021.

در سال 2020 ، او تبدیل به “چهره” بازی Athletics Mania توسط توسعه دهنده اسلواکی PowerPlay Studio شد ، Volko یک کاتولیک رومی است ، او با جوانان کار می کند و در مرکز جوانان Salesian در محله Trnávka در  Ružinov، براتیسلاوا تحصیل کرده است.

بزرگترین استادیوم های فوتبال در اسلواکی

اگر دوست دارید که با بزرگ ترین استادیم های ورزش در اسلواکی آشنا شوید ما در ادامه لیستی از 4 استادیوم بزرگ و معروف در اسلواکی را در اختیار شما قرار داده ایم.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما در پیج اینستاگرام گروه مشاورین رجبی همراه باشید.

اسم استادیوم مکان ظرفیت
قطب Tehelné براتیسلاوا 22500
استادیوم پاسینکی براتیسلاوا 11591
ورزشگاه آنتون مالاتینسکی ترناوا 19200
مول آرنا دونایسکا ستردا 12700

هزینه های ورزش در اسلواکی

اسلواکی برای انواع فضای باز مناسب است ، رشته‌ های تاتراس بالا و پایین ، پینینی و دونوالی برای اسکی و اسنوبورد عالی هستند ، باید بدانید که اسلواکی ها در واقع عاشق رفتن به کوه در تعطیلات آخر هفته هستند ، با این حال ، اگر بیشتر به ورزش در فضای سرپوشیده علاقه دارید ، ما در ادامه هزینه های ورزش در اسلواکی را بررسی می کنیم.  

  1. باشگاه تناسب اندام، هزینه ماهانه برای 1 بزرگسال 30.54 €00-45.00
  2. اجاره زمین تنیس (1 ساعت در آخر هفته) 11.41 €00-15.00

اگر می خواهید هزینه ها را بهتر بشناسید بد نیست با سایر هزینه های زندگی از جمله خرید یا اجاره ملک هم آشنا شوید تا به جمع بندی مناسبی برسید ؛ مقاله اجاره و خرید ملک در اسلواکی را بخوانید.

سوالات پر تکرار ورزش در اسلواکی

  1. باشگاه تناسب اندام، هزینه ماهانه برای 1 بزرگسال 30.54 €00-45.00
  2. اجاره زمین تنیس (1 ساعت در آخر هفته) 11.41 €00-15.00
  • قطب Tehelné
  • استادیوم پاسینکی
  • ورزشگاه آنتون مالاتینسکی

محبوب ترین ورزش ها در اسلواکی فوتبال ، هاکی روی یخ و تنیس هستند ، در سطح بین المللی ، موفق ترین ورزش در اسلواکی هاکی روی یخ است که در حال حاضر از سال 2022 این کشور به عنوان هشتمین تیم برتر جهان در رتبه بندی جهانی IIHF قرار دارد.

در حال حاضر ، سه لیگ ملی هاکی در اسلواکی وجود دارد ، از جمله Tipsport Extralig ، برخی از بازیکنان معروف هاکی روی یخ عبارتند از: پیتر بوندرا ، استن میکیتا ، ماریان هوسا ، مارتین چیباک و پاول دمیترا.

معروف ترین بازیکنان اسلواکی عبارتند از: مارک هامشیک ، مارتین شکرتل ، یوراج کوچکا ، پیتر دوبوفسکی و یوزف آدامک.

در این مقاله با مشاورین موسسه مهاجرتی رجبی با ورزش در اسلواکی همراه بودید ، اگر دوست دارید که از طریق راه قانونی و در کمترین زمان به کشور اسلواکی مهاجرت کنید با ما در دو شعبه تهران و شیراز همراه باشید ، همچنین اگر دوست دارید راه های قانونی کار در این کشور را بیاموزید همین حالا به مقاله کار در اسلواکی در سایت مهاجرتی رجبی مراجعه کنید.

برای مقایسه شرایط ورزش در اسلواکی و سایر کشورهای اروپایی مقالات زیر ارائه شده ؛ مطالب مقالات به روز و کامل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه