تاسیس شعبه یا نمایندگی در اسلواکی

تاسیس شعبه یا نمایندگی در اسلواکی یکی از راه های خوب برای گسترش شرکتتان در خارج از کشور است ، اگر تصمیم به افتتاح شعبه در اسلواکی دارید ، شعبه شما باید در ثبت تجاری اسلواکی ثبت شود و در این صورت یک فرد به عنوان نماینده شعبه در اسلواکی ( مدیر شعبه ) عمل خواهد کرد.

شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) یکی از بهترین موسساتی است که برای پروسه مهاجرت در ایران وجود دارد ، این شرکت با چندین سال تجربه و بهره مندی از مشاورین متخصص به شما در کسب اقامت کشورهای مختلف دنیا کمک می کند.

از مزایای افتتاح شعبه در اسلواکی می توان به ثبت سریع ، هزینه های عملیاتی کم و عدم نیاز سرمایه زیاد اشاره کرد ، این شعبه به شبکه معاهدات مالیات مضاعف کشور دسترسی دارد ، سرمایه گذاران خارجی در اسلواکی می توانند بین نمایندگی یا یک شعبه یکی را انتخاب کنند.

تصمیم آنها معمولاً به اندازه شرکت ، بودجه آن برای ورود به بازار اسلواکی و زمینه فعالیت هایی که در این کشور انجام خواهد شد بستگی دارد.

اگر قصد دارید در کشور اسلواکی کسب و کار خود را شروع کنید یا در یک شرکت مشغول به کار شوید همین حالا به مقاله کار در اسلواکی مراجعه کنید.

نکته : عناوین موجود در فهرست به مطالب آن لینک شده بر روی هر یک از عناوین که کلیک کنید مستقیماً همان مطلب را خواهید خواند.

فهرست مطالب
تاسیس شعبه یا نمایندگی در اسلواکی

مراحل ثبت شعبه در اسلواکی

یکی از مهم ترین مزیت های تاسیس شعبه یا نمایندگی در اسلواکی در سال 2022 این است که هیچ الزامی برای سرمایه سهام مشترک در هنگام ثبت وجود ندارد ، مراحل ثبت شعبه در اسلواکی شامل موارد زیر می شود.

مدیریت شعبه باید اطلاعات شرکت خارج از اسلواکی مانند نام ، نشانی ، مدرک وجود در کشور خارجی ، گواهی ثبت ، گواهی تاسیس ، نام مدیران و منشی ، اساسنامه و اطلاعات مربوط به شعبه تصمیم افتتاح شعبه در اسلواکی،  نام و نشانی ، نماینده ای که با وکالتنامه شرکت خارجی اعطا شده است ، را گردآوری کند.

موارد فوق برای تاسیس شعبه یا نمایندگی در اسلواکی باید در کشور مبدا محضری باشد و پس از جمع آوری باید تمامی مدارک را به  اسلواکی به صورت رسمی ترجمه کنید ، مرحله بعدی در راه اندازی یک شرکت تابعه در اسلواکی افتتاح یک حساب بانکی برای اقدامات مالی آینده و ثبت نام در دادگاه منطقه است ، آخرین مرحله ثبت نام ، شامل ثبت نام برای بیمه سلامت و بیمه از کارافتادگی در شرکت بیمه محلی است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اطلاع از به روز ترین اطلاعات کار و سرمایه گذاری در خارج از کشور با دریافت مشاره از هلدینگ بزرگ رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مراحل پس از ثبت شعبه در اسلواکی

پس از ثبت شعبه نیز باید مراحلی را برای تاسیس شعبه یا نمایندگی در اسلواکی انجام دهید ، مراحل پس از ثبت شعبه در اسلواکی شامل مواردی می شود که در ادامه به آنها اشاره می کنیم ، اولین مرحله این است که باید مدارکی را نزد مقامات اسلواکی ثبت کنید این مدارک شامل موارد زیر می شوند :

  • گواهی ثبت شرکت مادر صادر شده توسط خانه شرکت ها در کشور خود
  • اساسنامه یا اسناد قانونی شرکت مادر که در قانون کشور مبدا آن مقرر شده است.
  • اطلاعات در مورد مدیران و نماینده شرکت مادر در شعبه در اسلواکی
  • فرم درخواست صادر شده توسط ثبت تجارت اسلواکی برای ثبت شعبه؛
  • آدرس قانونی شعبه در اسلواکی و گواهی نام تجاری صادر شده توسط اداره ثبت.

با توجه به نام شرکت ، شعبه فقط می تواند فعالیت های خود را در اسلواکی تحت نام تجاری شرکت مادر انجام دهد ، حتی در این صورت باید گواهی به این معنا اخذ شود ، این مستلزم همان رویه ای است که هنگام افتتاح یک شرکت داخلی در اسلواکی وجود دارد ؛ هنگامی که شرکت مادر برای تاسیس شعبه یا نمایندگی در اسلواکی یک نهاد خارجی است ، تمام اسناد صادر شده توسط مقامات کشور مبدأ آن باید ترجمه شده و کپی های تایید شده پس از ادغام شعبه اسلواکی بایگانی شود.

مراحل پس از ثبت شعبه در اسلواکی

ویژگی های اصلی تاسیس شعبه در اسلواکی

هنگام انتخاب برای افتتاح شعبه در اسلواکی ، چند راه وجود دارد که باید توسط شرکت های خارجی در نظر گرفته شود ، از این میان ، اینکه شعبه ، خود شخص حقوقی نیست ، شرکت اصلی را مسئول تعهدات مالی و غیرمالی خود خواهد کرد.

همچنین ، شرکت خارجی مسئولیت تکمیل مراحل ثبت نام و صدور مجوز را بر عهده خواهد داشت و پس از آن باید نماینده ای را تعیین کند که با مقامات اسلواکی در تماس باشد ؛ یکی از ویژگی های اصلی تاسیس شعبه در اسلواکی این است که باید همان نام شرکت مادر را داشته باشد ، برای این کار باید نام تجاری را رزرو کنید.

اگر شرکت مادر نام خود را به عنوان علامت تجاری ثبت کرده باشد ، مشکلی نیست ، اما در صورت عدم امکان می توان نام دیگری را ثبت کرد ، همچنین شعبه نمی تواند فعالیت های دیگری را غیر از فعالیت های مربوط به کسب و کار اصلی انجام دهد ؛ با این حال ، شرکت مادر باید برای مجوزهای لازم با مقامات اسلواکی درخواست دهد.

اگر قصد تاسیس شعبه یا نمایندگی در اسلواکی را دارید ، مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی یکی از بهترین گزینه ها می باشند ، برای کسب اطلاعات بیشتر ما را در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام همراهی کنید.

مشخصات دفاتر شعبه در اسلواکی

مشخصات دفاتر شعبه در اسلواکی

در ادامه به مهم ترین مشخصات دفاتر شعبه در اسلواکی شعبه ای که در اسلواکی تاسیس شده است یک شخص حقوقی محسوب نمی شود و شرکت خارجی کاملاً مسئول اقدامات آن است ، شعبه اسلواکی باید هر سال ترازنامه و صورت های زیان و سود شرکت مادر خارجی را ارائه کند ، همچنین باید صورتحساب خود را نگه دارد و هر سال مانند یک شرکت محلی معمولی آن را واریز کند.

معمولاً مجوز تجارت باید قبل از شروع انواع خاصی از تجارت توسط شرکت های محلی و همچنین شعب دریافت شود ، مجوز ممکن است یک مجوز تجارت آزاد ، مجوز تجارت مشروط یا گواهی تجارت ( برای تجارتی که به درجه بالاتری از عملکرد نیاز دارد ) باشد.

پروانه تجارت گواهینامه ها برای تاسیس شعبه یا نمایندگی در اسلواکی پس از پرداخت هزینه از فروشگاه واحد دریافت می شود و حداکثر تا یک ماه دیگر منتشر می شود ، برای شعب افتتاح شده در اسلواکی الزامی است که قبل از شروع هر گونه فعالیتی ، با مدارک مربوطه در یک توقفگاه اقدام کنند ، هزینه ثبت نام نیز باید پرداخت شود.

بدون شک انتخاب یک کشور برای کار و سرمایه گذاری از جنبه های مختلف قابل بررسی است ، در مقالات زیر با اسلواکی بیشتر آشنا شوید.

شرایط لازم برای راه اندازی شعبه در اسلواکی

حتی اگر یک تاسیس شعبه یا نمایندگی در اسلواکی برای تجارت نسبتاً ساده باشد ، هنوز الزامات خاصی وجود دارد که باید در هنگام ایجاد شعبه در اسلواکی در سال 2022 رعایت شود ، هنگام راه اندازی شعبه در این کشور باید شرایط لازم برای راه اندازی شعبه در اسلواکی در نظر گرفته شود :

  • دفتر شعبه می تواند توسط یک نهاد خارجی واحد ثبت شود ، بنابراین ، دو شرکت مجاز نیستند که در یک شعبه به تلاش خود بپیوندند.
  • داشتن آدرس ثبت شده در اسلواکی برای شعبه الزامی است.
  • شعبه باید حداقل یک مدیر داشته باشد که شخص حقیقی و مقیم یکی از کشورهای اتحادیه اروپا باشد.
  • در صورتی که مدیر از یک کشور غیر اتحادیه اروپا باشد ، باید اجازه اقامت اسلواکی را دریافت کند.
  • هیچ نیازی به سرمایه سهام برای شرکت خارجی برای ایجاد شعبه وجود ندارد.
  • شرکت مادر کلیه مسئولیت بدهی ها و تعهدات شعبه اسلواکی را بر عهده خواهد داشت.
  • همه شرکت ‌ها در اسلواکی ، از جمله دفاتر شعبه ، ملزم به داشتن آدرس ایمیل از سال 2017 هستند.

با توجه به آخرین نکته ، لازم است بدانید که آدرس ایمیل توسط اداره مالیات اسلواکی برای اهداف ارتباط رسمی استفاده خواهد شد ؛ همچنین ، فقط مدیران مقیم اتحادیه اروپا یا اسلواکی حق دارند از آدرس ایمیل شرکت برای ارتباط با مقامات محلی استفاده کنند.

شرایط لازم برای راه اندازی شعبه در اسلواکی
استخدام کارمند در شعبه اسلواکی

استخدام کارمند در شعبه اسلواکی

استخدام کارمند در شعبه اسلواکی باید با توجه به اندازه و عملیاتی که شرکت برای آن در نظر گرفته می شود ، انجام شود ؛ یک شعبه اسلواکی می تواند تعداد مورد نظر کارمند را استخدام کند ، اینها را می توان از میان نیروی کار محلی ، که به خوبی آموزش دیده ، تحصیل کرده و همچنین از افراد زیادی که انگلیسی صحبت می کنند ، انتخاب کرد.

با این حال ، شرکت مادر برای تاسیس شعبه یا نمایندگی در اسلواکی همچنین می تواند کارمندان خود را از دفتر مرکزی خود منتقل کند ، آنچه باید در نظر گرفته شود این است که نقل و انتقالات کارکنان در زمانی که شرکت خارجی در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا باشد آسان تر است ؛ برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا ، مجوز کار مورد نیاز است.

با این حال ، اکثر شرکت ‌های خارجی تصمیم می ‌گیرند که فقط کارمندان بسیار ماهر مانند مدیران و مدیرانی که در مدیریت کسب ‌و کار مشغول به کار هستند را منتقل کنند ، در حالی که برای اهداف عملیاتی ، معمولاً کارمندان اسلواکی استخدام می ‌شوند.

مزایای تاسیس شعبه در اسلواکی

همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم تاسیس شعبه یا نمایندگی در اسلواکی دارای مزایای بسیار زیادی است ما در ادامه به صورت خلاصه مزایای تاسیس شعبه در اسلواکی اشاره می کنیم پس برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

  • یک شعبه کنترل کامل شرکت مادر بر شعبه ثبت شده در اسلواکی را دارد.
  • یک شعبه هزینه ثبت نام کمتری نسبت به یک شرکت تابعه دارد.
  • شعبه می تواند از توافقنامه مالیات مضاعف اسلواکی استفاده کند.
  • هنگام ایجاد شعبه اسلواکی الزامات صدور مجوز کمتر سختگیرانه است.
  • یک شعبه هزینه نگهداری سالانه کمتری نسبت به یک شرکت تابعه دارد،
  • هیچ الزامی برای سرمایه سهام پذیرفته شده در هنگام ثبت وجود ندارد.

تفاوت بین نمایندگی و شعبه در اسلواکی

در معاملات تجاری بین المللی ، شرکت خارجی که قصد دارد فعالیت خود را در اسلواکی آغاز کند ، باید مجوز افتتاح نمایندگی یا شعبه در اسلواکی را دریافت کند ، یک دفتر نمایندگی فقط برای انواع خاصی از تاسیس شعبه یا نمایندگی در اسلواکی معتبر است ، مانند :

  • نمایندگی شرکت مادر یا گروهی از مشاغل
  • ترویج واردات و صادرات به یا از کشور
  • ترویج یک ارتباط مالی یا فنی بین دفتر نمایندگی در اسلواکی و نهاد اصلی
  • تسهیل ارتباط بین شرکت های اسلواکی و شرکت مادر
تفاوت بین نمایندگی و شعبه در اسلواکی

تفاوت بین نمایندگی و شعبه در اسلواکی در این است که یک شعبه می تواند فعالیت های بسیار بیشتری را انجام دهد ، به نمایندگی از تجارت اصلی ، توسط آن تأسیس شده است و بنابراین نهاد خارجی مسئول تمام بدهی ها و بدهی های شعبه خود در اسلواکی است.

علاوه بر این ، یک شعبه می تواند فعالیت هایی مانند عملیات واقعی ، خرید و فروش کالا و به طور کلی انجام بیشتر فعالیت های یک نهاد ثبت شده را انجام دهد ، مشاورین موسسه رجبی می توانید جزئیات بیشتری در این مورد ارائه دهد پس برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

مالیات دفتر نمایندگی در اسلواکی

از نظر مالیات دفتر نمایندگی در اسلواکی به عنوان تشکیلات دائمی شرکت مادر در نظر گرفته نمی شود ، در نتیجه مشمول مالیات نمی شود ؛ بنابراین ، دفتر نمایندگی مجبور نیست دفاتر را نگهداری کند ، صورت های مالی خود را عمومی کند و اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده را تشکیل دهد.

با این حال ، برای ثبت هزینه هایی که توسط شرکت مادر پرداخت می شود ، باید حساب های معمولی را حفظ کند ، اسلواکی دارای نرخ مالیات شرکتی 15٪ برای گردش مالی تا سقف 100000 یورو در غیر این صورت 21٪ است.

شرکت های مقیم مشمول مالیات بر درآمد و عواید سرمایه جهانی خود هستند ، مالیات بر درآمد شرکتی بر سود حاصل از تمام شرکت ها ، از جمله شعب شرکت های خارجی اعمال می شود ، جالب است بدانید اسلواکی مالیات شرکتی محلی ، ایالتی یا استانی ندارد.

مالیات مقطوع 19% از درآمد حاصل از اوراق مشارکت ، اوراق قرضه خاص ، کوپن ها و کوپن های سرمایه گذاری و سود سپرده های بانکی اخذ می شود ، سود سهام حاصل از سود حاصل مشمول مالیات در اسلواکی نیست.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای گسترش کسب و کار خود و تجارت در خارج از کشور با کارشناسان خبره رجبی مشورت کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

الزامات صدور مجوز برای تاسیس شعبه در اسلواکی

از منظر صدور مجوز تاسیس شعبه یا نمایندگی در اسلواکی ، به جرات می توان گفت که اخذ مجوزهای لازم برای یک شرکت تابعه آسانتر است زیرا به عنوان یک شرکت داخلی با آن برخورد می شود ؛ با این حال ، دفتر شعبه بسته به فعالیتی که باید انجام شود ، به یک مجوز نیاز دارد.

از نظر الزامات صدور مجوز برای تاسیس شعبه در اسلواکی ، مراحل از نظر مدارک مورد نیاز و بازه زمانی یکسان است :

دانستن این نکته حائز اهمیت است که هنگام در نظر گرفتن صنایع مشابه ، رویه صدور مجوز برای شعب و شرکت های تابعه در اسلواکی یکسان است ، به عبارت دیگر ، یک شرکت خارجی که تصمیم به تکمیل فعالیت های مالی تحت شعبه ای در اسلواکی و یک تجارت خارج از کشور که شرکت فرعی را برای همان فعالیت ها انتخاب می کند ، تحت همان روند صدور مجوز قرار می گیرد.

سوالات پر تکرار تاسیس شعبه یا نمایندگی در اسلواکی

از مزایای افتتاح شعبه در اسلواکی می توان به ثبت سریع ، هزینه های عملیاتی کم و عدم نیاز سرمایه زیاد اشاره کرد.

خیر ، دفتر شعبه می تواند توسط یک نهاد خارجی واحد ثبت شود ، بنابراین ، دو شرکت مجاز نیستند که در یک شعبه به تلاش خود بپیوندند.

شعبه باید حداقل یک مدیر داشته باشد که شخص حقیقی و مقیم یکی از کشورهای اتحادیه اروپا باشد.

تفاوت بین نمایندگی و شعبه در اسلواکی در این است که یک شعبه می تواند فعالیت های بسیار بیشتری را انجام دهد ، به نمایندگی از تجارت اصلی ، توسط آن تأسیس شده است و بنابراین نهاد خارجی مسئول تمام بدهی ها و بدهی های شعبه خود در اسلواکی است.

علاوه بر این ، یک شعبه می تواند فعالیت هایی مانند عملیات واقعی ، خرید و فروش کالا و به طور کلی انجام بیشتر فعالیت های یک نهاد ثبت شده را انجام دهد.

اسلواکی دارای نرخ مالیات شرکتی 15٪ برای گردش مالی تا سقف 100000 یورو در غیر این صورت 21٪ است.

در این مطلب در مورد تاسیس شعبه یا نمایندگی در اسلواکی اطلاعاتی کسب کردید ، اگر دوست دارید در مورد تاسیس شعبه و یا کار در کشور اسلواکی اطلاعات بیشتری بدست اورید می توانید در دو شعبه تهران و شیراز شرکت مهاجرتی رجبی با مشاورین ما در تماس باشید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله مهاجرت به اسلواکی را بخوانید و با تمامی روش های قانونی مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

برای قیاس شرایط سرمایه گذاری در اسلواکی و برخی کشورهای نزدیک به آن ، مقالات زیر را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (1 امتیاز)
منو
خانه