فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلوونی

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلوونی بسیار غنی است ، هنگام زندگی در این کشور آشنایی با فرهنگ مردم می تواند به شما کمک کند به راحتی با مردم ارتباط برقرار کنید به همین دلیل امروز در این مقاله قصد داریم به بررسی فرهنگ مردم اسلوونی بپردازیم.

شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) با سال ها تجربه موفق آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در انواع پرونده مهاجرت کاری و شغلی است ؛ شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد  شرکت و در مورد راه های مهاجرت از طریق تلفن های تماس با ما همراه باشید.

کشور اسلوونی دارای میراث فرهنگی و رسوم بسیار ثروتمندی است ، این رسوم معمولا دارای نزدیکی با ویژگی های تاریخی و جغرافیایی منحصر به فرد کشور ارتباط بسیار هستند ؛ فرهنگ و زبان مردم اسلوونی در طی سالیان دراز تحت تاثیر سنت ‌های ژرمنی ، اسلاوی شرقی و جنوبی و مدیترانه ‌ای قرار گرفته است.

اگرچه اسلوونی یکی از کوچک ‌ترین کشورهای اروپاست اما دارای سنت‌ های برجسته در زمینه غذا ، مناطق بسیار متنوع و مردمانی است که طبیعتاً دوستانه و مهمان‌ پذیر هستند ، علیرغم اندازه کوچک آن ، مردم از فرهنگ کشورشان حفاظت می کنند.

فهرست مطالب

اگر دوست دارید چندین سال در کشور اسلوونی زندگی کنید و در بهترین دانشگاه های این کشور به تحصیل رشته مورد علاقیتان بپردازید می توانید همین حالا به مقاله تحصیل در اسلوونی مراجعه کنید ، ما در این مقاله راه های مختلف و شرایط تحصیل در این کشور را بررسی کرده ایم.

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلوونی

جایگاه خانواده در اسلوونی

جایگاه خانواده در اسلوونی بسیار ارزشمند است ، در واقع خانواده به عنوان مرکز ساختار اجتماعی در نظر گرفته می شود هر چند امروزه این واقعیت در حال تغییر است ؛ در گذشته بیشتر خانواده های گسترده اسلوونی به صورت فامیلی با یکدیگر زندگی می کردند.

اما متاسفانه امروزه با توجه به افزایش شهرنشینی خانواده ها از یکدیگر دور شده اند و معمولا جوانان تنها زندگی می کنند ، با این وجود ، خود کانون خانواده همچنان قوی است ، معمولا پیوندهای خانوادگی برای اسلوونیایی ها نیز بسیار مهم است.

برای مثال مردم این کشور در تایم های خالی خود به فعالیت هایی مانند باغبانی یا یازسازی می پردازید و دوست دارند زمان بیشتری را با خانواده خود بگذرانند و به گسرتش خانه و محل زندگی خود بپردازند ؛ مردم در این کشور به پاکیزگی اهمیت بسیار زیادی می دهند.

در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلوونی معمولا مردم مراقب هستند که مسیرهای خود را جارو کنند و اطمینان حاصل کنند که خیابان ها عاری از زباله باقی می مانند و از پارک ها و محیط زیست به خوبی نگهداری می شود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

آشنایی با آداب معاشرت کشورها با مطالعه مقالات ارائه شده در سایت رجبی و یا دریافت مشاوره های رایگان!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

آداب احوالپرسی در اسلوونی

آداب احوالپرسی در اسلوونی معمولا کاملا رسمی و محافظه کارانه است ، هنگامی در این کشور با شخصی ملاقات می کنید رایج ترین نوع احوالپرسی دست دادن و لبخند زدن است ضمنا مرسوم است که در طول احوالپرسی تماس چشمی برقرار شود.

هر چند مردم این کشور طبق فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلوونی برای احوال پرسی با اعضای خانواده و دوستان بسیار صمیمی ؛ برای احوالپرسی از بوسیدن دوبار گونه و به آغوش کشیدن استفاده می کنند ، برای صدا زدن یک فرد اسلوونیایی باید به نوع رابطه خود با فرد دقت کنید.

اگر هنوز خیلی صمیمی نیستید بهتر از از اسم کوچک استفاده نکنید زیرا نام کوچک بیشتر برای دوستان صمیمی و خانواده ها استفاده می شود و دیگران معمولا از عناوینی مانند خانم و یا آقا استفاده می کنند ، اگر بدون اجازه از اسم کوجک فرد متقابل استفاده کنید ممکن است گستاخ در نظر گرفته شوید ؛ همچنین اگر می خواهید توسط دوست اسلوونیاییتان را تبریک بگویید طبق سنت باید سه بار او را ببوسید.

آداب احوالپرسی در اسلوونی

آداب هدیه دادن در اسلوونی

آب هدیه دادن در اسلوونی معمولا زمان های خاصی را شامل می شود ؛ مردم این کشور بیشتر در تولدها و کریسمی به خانواده و دوستان صمیمی خود هدیه می دهند ؛ هر چند افرادی که عضو کلیسای ارتدکس هستند روزی به نام روز نام گذاری را نیز جشن می گیرند.

جالب است بدانید در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلوونی هزینه هدیه خیلی اهمیت ندارد و بیشتر جنبه معنوی این عمل در نظر گرفته می شود بنابر برای خرید هدیه در این کشور نیازی نیست خیلی نگران باشید  و وسواس به خرج دهید ، شما می توانید هر چه که در توان دارید و علاقه دارید برای دوستان خود خریداری کنید.

هنگامی که به صرف شام و یا به صورت کلی غذا به خانه یک فرد اسلوونی دعوت شدید بهتر است از مواردی مانند شکلات یا گل استفاده کنید ، این عمل نشان دهده رفتار خوب و با ملاحظه بودن شما است ؛ در این کشور برای خرید کاغذ کادو یا رنگ گل ممنوعیت خاصی وجود ندارد ؛ همچنین در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلوونی هدایا به محض که دریافت باز خواهند شد.

آداب میهمانی رفتن در اسلوونی

آداب میهمانی رفتن در اسلوونی

یکی از مهم ترین آداب میهمانی رفتن در اسلوونی وقت شناس بودن است ، خوب است در همان زمان که تعیین شده در مهمانی حضور یابید ، سعی کنید در میهمانی ها لباس های مناسب و رسمی بپوشید ؛ معمولا در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلوونی باید کفش های خود را قبل از ورود به خانه و درب منزل در آورید.

بیشتر مردم اسلوونی در خانه خود دمپایی دارند و به محض ورود مهمان برای راحتی بیشتر به او دمپایی می دهند ، یکی دیگر از موارد مهم این است مردم اسلوونی تمایل دارند زندگی شخصی و کاری خود را از هم جدا کنند ، بنابر این مهم است که هنگام بودن در یک میهمانی اسلوونی از پیش کشیدن بحث های کاری خودداری کنید ، در این کشور تعارف کردن نوشیدنی یکی از مهم ترین موارد است پس حتی اگر در دستتان نوشیدنی دارید ممکن است کسی دوباره به شما تعارف کند ، هنگامی که قصد دارید از یک مهمانی بیرون بیایید معمولا میزبان شما را تا ماشین همراهی می کند.

طبق فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلوونی هنگام غذا خوردن در رستوران دادن 10 تا 15 درصد انعام طبیعی است این عمل به این خاطر است که کارکنان بخش خدمات در این کشور حقوق خیلی بالایی ندارد پس انعام به نوعی برای قدردانی از کارمندان انجام می شود.

آداب تجارت در اسلوونی

فرهنگ مربوط به آداب تجارت در اسلوونی بسیار رسمی است ، مردم اسلوونی تا حدودی محتاط هستند و در ابتدا ممکن است کمی غیر دوستانه به نظر برسند ؛ هر چند این رفتار رسمی پس از ایجاد صمیمت به صورت کامل از بین می رود.

در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلوونی مرسوم است در ابتدا و انتهای جلسه کاری افراد با یکدیگر دست می دهند ، معمولا ابتدا با زنان دست می دهند پس مردان  و با نام هایی مانند خانم و آقا هم دیگر را خطاب می کنند ، همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم سعی کنید تا به شما اجاره داده نشده از نام کوچک افراد استفاده نکنید.

معمولا پس از یک جلسه کاری کارت های ویزیت بدون تشریفات رسمی و پس از معرفی رد و بدل می شوند خوب است یک طرف کارت شما به اسلوونیایی ترجمه شود ؛ اگر می خواهید در مورد نحوه یافتن شغل در کشور اسلوونی اطلاعاتی کسب کنید می توانید همین حالا به مقاله کار در اسلوونی مراجعه کنید.

رفتار تجاری مردم اسلوونی

رفتار تجاری مردم اسلوونی معمولا غیرمستقیم است ، در عین حال ، چند محوری بودن آنها به این معنی است که آنها مایلند سبک ارتباطی خود را با شخصی که با او گفتگو می کنند تطبیق دهند ، مردم اسلوونی دوست دارند با افراد ارتباط برقرار کنند ، مردم این کشور معمولا نمی توانند به صورت مستقیم جواب منفی دهند به همین دلیل ممکن است با توضیحات مبهم شما را گیج کنند.

ایده خوبی است که وقت خود را برای ایجاد یک رابطه قوی صرف کنید ، این افراد معمولا در تجارت بسیار فروتن هستند و از خودخواهی و خودپسندی بیزاند ؛ اسلوونیایی ها معمولا بسیار آرام هستند و از تن صدای خیلی بالا استفاده نمی کنند ؛ این افراد مودب هستند و به دیگران احتارم بسیار زیادی می گذارند.

آنها در حین گفتگو سخن طرف مقابل را قطع نمی کنند ؛ همچنین نسبت به تفاوت ها مدارا می کنند و اهل شکوه و شکایت نیستند ؛ هر چند طبق فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلوونی مردم این کشور بسیار شوخ طبع هستند اما معمولا طنز تحقیر آمیز را متوجه نمی شوند و تحقیر دیگران و مسخره کردن را به شدت نکوهش می کنند.

رفتار تجاری مردم اسلوونی

آداب جلسات کاری در اسلوونی

جلسات کاری در این کشور معمولا پس از احوال پرسی کوتاهی آغاز می شود ، هیچ وقت پس از احوالپرسی سریع سراغ مسائل کاری نروید و سعی کنید در ابتدا با جمع همراه باشید ؛ معمولا این سخن های اولیه به منظور ایجاد رابطه کاری بهتر شکل می گیرد.

اسلوانیایی ها معمولا با افرادی که می شناسند و به آنها اعتماد دارند تجارت می کنند ؛ به همین دلیل ممکن است در ابتدا موفق نشوید سریع با این افراد تجارت کنید و کمی وقت لازم است تا مردم اسلوونی با شما آشنا شوند و اطلاعاتی در مورد شما و نحوه شخصیتتان به دست آورند.

آداب جلسات کاری در اسلوونی ترکیبی از کارایی آلمانی ها و ذوق ایتالیایی ها است ، فرآیندهای تصمیم گیری تجاری در ایوونی اغلب بر اساس سلسله مراتب است و بسیاری از تصمیم ‌ها همچنان ادامه دارد ، به بالاترین رده های شرکت رسیده است.

تصمیمات نهایی معمولاً به برنامه ‌های اقدام جامع تبدیل می‌ شوند که به صراحت دنبال می‌شوند ؛ هنگام ملاقات با تیم ‌ها، برابر ی‌خواهی اسلوونیایی‌ ها آشکار است ؛ در فرهنگ کاری معمولا همه باهم برابر هستند هر چند رهبر تیم به عنوان یک متخصص در نظر گرفته می شود.

در تمامی تصمیمات کاری نظر تمامی اعضا در نظر گرفته می شود و همه باهم مشارکت دارند ، فرهنگ شغلی در این کشور مبتنی بر مدارا بر اختلاف نظرها و احترام به تفکرات مختلف است ، هر چند تصمیمات در نهایت ممکن است بیشتر بر اساس دیدگاه های شخصی باشد.

شناخت فرهنگ کشورها تا چه حد برای شما جذاب است؟ مقالات زیر حاوی محتوایی مفید و جالب است که از خواندن آن لذت می برید.

چند رسم جالب در اسلوونی

همانطور که می دانید هر کشور در دنیا دارای سنت و رسوم مختص به خود است ، مردم کشور اسلوونی نیز برخی رسوم را دارند که از گذشته ها انجام می دهند ، در ادامه معرفی چند رسم جالب در اسلوونی می پردازیم ، پس برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلوونی با ما همراه باشید.

هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی یکی از بهترین گزینه ها برای مهارجرت می باشد ، برای کسب اطلااعات بیشتر در شبکه های اجتماعی با ما همراه باشید ، شما می توانید مشاورین گروه رجبی را در اینستاگرام یا دیگر شبکه های اجتماعی پیدا کنید.

سنت روشن کردن آتش در اسلوونی

سنت روشن کردن آتش در اسلوونی

طبق فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلوونی یکی دیگر از سنت های جالب این کشور سنت روشن کردن آتش است ، این سنت به صدها سال پیش باز می گردد ، در گذشته آتش یکی از مهم ترین ابزارهای عرفانی شناخته می شد و مردم گمان می کردند آتش در فصل بهار به خوردشید قدرت می دهد.

در سال 1890 برای اولین بار روز کارگر در کشور اسلوونی جشن گرفته شد ، در این زمان به عنوان نمادی از حقوق کارگران در این مراسم آتش روشن شد.

سنت توپ گاو اسلوونی

سنت توپ گاو اسلوونی یکی از مراسم های کوچک در این کشور است که سال ها در آن چوپانان پس از بازکشت از کوهستان و بازگردادن گاوها مورد تجلیل و قدردانی قرار می گرفتند ، پس از گذشت سال ها این جشن به رویدادی تبدیل شد که در آن هر سال در اواسط سپتامبر ، مردم محلی دره بوهینج گرد هم می آمدند.

با توجه به فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلوونی در 60 سال گذشته ، توپ گاو در بوهینج به رویدادی شناخته شده تبدیل شده است و بازدیدکنندگان را از سراسر اسلوونی و جهان به خود جذب کرده است ، بازگشت چوپان با موسیقی محلی ، اجراهای گروهی ، ارکسترهای آکاردئون ، گروه ‌های برنجی و غذاهای محلی خوشمزه جشن گرفته می‌شود.

سنت روز مردگان اسلوونی

1 نوامبر در اسلوونی به عنوان روز مردگان در نظر گرفته می شود ، سنت روز مردگان اسلوونی اینگونه است که مردم محلی در این روز از قبرستان ها دیدن می کنند و برای مردگان شمع روشن می کنند یا گل می برند ؛ این عمل برای ادای احترام به مردگان است.

بسیاری از مردم همچنین در این روز به دیدار اعضای خانواده می روند که معمولاً در طول سال نمی توانند آنها را ببینند ؛ حوالی ظهر ، مردم محلی در سکوت از قبرستان بازدید می کنند و پس از اتمام برکت دادن قبور توسط کشیش ، خانواده ها برای صرف یک وعده غذایی کوچک دور هم جمع می شوند.

جالب است بدانید این سنت ها روز مردگان را به یکی از مهم ترین تعطیلات خانوادگی در اسلوونی تبدیل می کند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

سوال مهاجرتی دارید؟ شماره خود را ثبت کرده و سوالات خود را آماده کنید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

جشنواره بین ‌المللی سیب ‌زمینی سوخاری

در شانزده سال گذشته ، جشنواره بین ‌المللی سیب ‌زمینی سوخاری به ‌عنوان دوره اصلی ، جشنواره بین‌المللی سیب ‌زمینی سوخاری را سازماندهی می‌کند ، مراسمی که به عنوان یک گردهمایی کوچک آغاز شد ، اکنون هزاران دوستدار سیب زمینی سوخاری را از اسلوونی و خارج از کشور گرد هم آورده است.

هر سال این جشنواره در شهر متفاوتی برگزار می‌شود ، جایی که رستوران‌ ها و گروه‌ های سازمان ‌یافته سیب‌ زمینی ‌ها را در بیش از سی نوع مختلف آماده می ‌کنند ، همانطور که معلوم است ، سیب زمینی برشته به عنوان غذای اصلی سرو می شود و گوشت به عنوان غذای جانبی اضافه می شود.

سنت توپ گاو اسلوونی

سنت توپ گاو اسلوونی یکی از مراسم های کوچک در این کشور است که سال ها در آن چوپانان پس از بازکشت از کوهستان و بازگردادن گاوها مورد تجلیل و قدردانی قرار می گرفتند ، پس از گذشت سال ها این جشن به رویدادی تبدیل شد که در آن هر سال در اواسط سپتامبر ، مردم محلی دره بوهینج گرد هم می آمدند.

با توجه به فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلوونی در 60 سال گذشته ، توپ گاو در بوهینج به رویدادی شناخته شده تبدیل شده است و بازدیدکنندگان را از سراسر اسلوونی و جهان به خود جذب کرده است ، بازگشت چوپان با موسیقی محلی ، اجراهای گروهی ، ارکسترهای آکاردئون ، گروه ‌های برنجی و غذاهای محلی خوشمزه جشن گرفته می‌شود.

سوالات پر تکرار فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلوونی

فرهنگ و زبان مردم اسلوونی در طی سالیان دراز تحت تاثیر سنت ‌های ژرمنی ، اسلاوی شرقی و جنوبی و مدیترانه ‌ای قرار گرفته است.

محتوای آکارئونجایگاه خانواده در اسلوونی بسیار ارزشمند است ، در واقع خانواده به عنوان مرکز ساختار اجتماعی در نظر گرفته می شود هر چند امروزه این واقعیت در حال تغییر است ؛ در گذشته بیشتر خانواده های گسترده اسلوونی به صورت فامیلی با یکدیگر زندگی می کردند.
اما متاسفانه امروزه با توجه به افزایش شهرنشینی خانواده ها از یکدیگر دور شده اند و معمولا جوانان تنها زندگی می کنند 

اگر هنوز خیلی صمیمی نیستید بهتر از از اسم کوچک استفاده نکنید زیرا نام کوچک بیشتر برای دوستان صمیمی و خانواده ها استفاده می شود و دیگران معمولا از عناوینی مانند خانم و یا آقا استفاده می کنند.

در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلوونی هزینه هدیه خیلی اهمیت ندارد و بیشتر جنبه معنوی این عمل در نظر گرفته می شود بنابر برای خرید هدیه در این کشور نیازی نیست خیلی نگران باشید و وسواس به خرج دهید ، شما می توانید هر چه که در توان دارید و علاقه دارید برای دوستان خود خریداری کنید.

در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلوونی مرسوم است در ابتدا و انتهای جلسه کاری افراد با یکدیگر دست می دهند ، معمولا ابتدا با زنان دست می دهند پس مردان و با نام هایی مانند خانم و آقا هم دیگر را خطاب می کنند.

سپاس که تا پایان این مطلب در مورد فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسلوونی با ما همراه بودید ، اگر دوست دارید در کم ترین زمان ممکن در مورد کشور اسلوونی اطلاعاتی به دست آورید می توانید با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در دو شعبه تهران و شیراز همراه باشید ؛ همچنین ما برای راحتی شما عزیزان تمامی راه های مختلف مهاجرت به این کشور را در مقاله ای تخصصی با عنوان مهاجرت به اسلوونی قرار داده ایم ، برای کسب اطلاعات بیشتر همین حالا این مقاله را مطالعه کنید.

مقالات زیر جزو پر خواننده ترین مقالات سایت رجبی است ، شما هم مطالعه آن ها را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه