ورزش در اسلوونی

ورزش در اسلوونی طیف گسترده ای از ورزش های تیمی و انفرادی را شامل می شود که هرکدام طرفداران و ورزشکاران خاص خود را دارند و از سوی گروهی از مردم این کشور پیگیری و دنبال می شوند.

شاید ورزش در اسلوونی به بزرگی و گستردگی ورزش در دیگر کشورهای مطرح و بزرگ اروپا نباشد؛ اما برای مردم این کشور دارای جایگاه خاص و مهمی است و احترام خاصی برای آن قائل هستند.

کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 ( موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451 )  در این مطلب تلاش کرده تا بتوانند جزئیات ورزش در اسلوونی را به بهترین حالت ممکن به شما ارائه دهند تا بتوانید با شرایط و ورزش های مورد علاقه مردم این کشور و سایر جنبه های آشنا شوید و در صورت نقل مکان به این کشور در رشته و ورزش مورد علاقه خود مشغول به فعالیت شوید و در این زمینه ارتباط بهتری با شهروندان اسلوونیایی برقرار کنید.

چنانچه شما هم از دسته کسانی هستید که قصد سفر یا نقل مکان به این کشور را دارید؛ باید اطلاعات خود را در رابطه با مسائل کلی و جزئی بسیاری افزایش دهید تا بتوانید این جابه جایی را به آسان ترین حالت ممکن پشت سر بگذارید، یکی از مطلب های بسیار کارآمد و مهم که بهترین مقاله در این زمینه می باشد؛ مقاله مهاجرت به اسلوونی است که اطلاعات بسیار جامعی را برای استفاده شما در خود دارد.

فهرست مطالب
ورزش در اسلوونی

ورزش های محبوب در اسلوونی

همانطور که گفتیم مردم کشور اسلوونی مانند سایر کشورها به ورزش علاقه بسیاری دارند و به طور گروهی و فردی در رشته های مختلف شرکت و به ورزش می پردازند و یا طرفدار تیم ها و ورزشکاران خاص در رشته های متفاتی هستند. ورزش در اسلوونی به صورت یک تفریح نیز برای برخی از مردم دارای اهمیت است که در اوقات فراغت خود از آن لذت می برند.

محبوب ترین ورزش های گروهی در این کشور فوتبال، بسکتبال، والیبال، هاکی روی یخ و هندبال هستند، در حالی که محبوب ترین ورزش های فردی عبارتند از اسکی، پرش با اسکی، دو و میدانی، دوچرخه سواری و تنیس. در ادامه برخی از مهم ترین ورزش های محبوب در اسلوونی را بیش تر خواهیم شناخت.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت اطلاعات تخصصی کشورها با دریافت مشاوره های دقیق و حرفه ای رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

Football / Slovenia

ورزش فوتبال در اسلوونی

فوتبال در اسلوونی توسط اتحادیه فوتبال اسلوونی (Nogometna zveza Slovenije) اداره می شود و این کشور از سال 1991، زمانی که این کشور از SFR یوگسلاوی استقلال یافت، به عنوان یک کشور مستقل در فوتبال بین المللی شرکت کرده است. تیم ملی فوتبال اسلوونی به سه تورنمنت بزرگ (یوفا یورو 2000، جام جهانی فوتبال 2002 و جام جهانی فوتبال 2010) راه یافته است. سه باشگاه بزرگ در اسلوونی ماریبور، مورا و المپیک هستند ، ضمن اینکه بالاترین سطح فوتبال در این کشور PrvaLiga اسلوونی است که از ده تیم تشکیل شده است و سالانه مسابقات آن برگزار شده و قهرمان آن مشخص می شود.

ورزش فوتبال در اسلوونی

بسکتبال در اسلوونی

بسکتبال در اسلوونی توسط فدراسیون بسکتبال اسلوونی (Košarkarska zveza Slovenije) اداره می شود و این کشور از سال 1991، زمانی که این کشور از SFR یوگسلاوی استقلال یافت، به عنوان یک کشور مستقل در بسکتبال بین المللی شرکت کرده است.

بالاترین سطح بسکتبال اسلوونی، لیگ برتر بسکتبال اسلوونی می باشد. همچنین تیم ملی بسکتبال اسلوونی به 13 یورو بسکت شامل مدال طلا در سال 2017 و مقام چهارم در سال 2009 و سه جام جهانی فیبا در سال های 2006، 2010 و 2014 راه یافته است.

هاکی روی یخ در اسلوونی

هاکی روی یخ در اسلوونی

هاکی روی یخ در اسلوونی یک ورزش محبوب است که توسط فدراسیون هاکی روی یخ اسلوونی (Hokejska zveza Slovenije) اداره می شود. 

بالاترین سطح هاکی روی یخ مسابقات قهرمانی هاکی روی یخ اسلوونی است. همچنین تیم ملی هاکی روی یخ مردان اسلوونی در 28 دوره مسابقات قهرمانی جهانی هاکی روی یخ بین سال‌های 1993 تا 2022 شرکت کرده است و 9 بار در دسته برتر حضور داشته است.

یکی از برجسته ترین ورزشکاران اسلوونی آنژه کوپیتار است که برای لس آنجلس کینگز لیگ ملی هاکی بازی می کند و او در سال 2012 ، اولین اسلوونیایی شد که جام استنلی را برد و به عنوان بهترین گلزن پلی آف مربوطه به تساوی رسید.

از دیگر بازیکنان برجسته هاکی اسلوونیایی می توان به رابرت کرستان ، یان مورشاک ، دیوید رودمن ، مارسل رودمن ، راک تیچار ، ژیگا پانس ، ژیگا یگلیچ ، توماز ونوک ، دژان کنترچ و بویان زایچ اشاره کرد.

اسکی آلپاین

اسکی آلپاین یک ورزش محبوب در اسلوونی است و به قرن هفدهم باز می گردد ، در حالی که اسکی رقابتی مدرن در دهه 1920 آغاز شد ، در زمان وجود یوگسلاوی ، تیم ملی اسکی آن نیز تقریباً منحصراً اسلوونیایی ها بودند ، علاوه بر این ، مسابقات جام Vitranc ، که توسط فدراسیون بین‌المللی اسکی تایید شده و بعداً به جام جهانی ملحق شد ، در سال 1961 در Podkoren آغاز شدو اکنون هر فصل در پیست اسکی Kranjska Gora میزبانی می‌شود.

ماتجا سوت و یور فرانکو اسلوونیایی‌ها هر دو مدال‌های المپیک را برای یوگسلاوی به دست آوردند ، در حالی که یور کوشیر ، کاتیا کورن ، آلنکا دووژان و تینا ماز برای اسلوونی مستقل مدال‌آور شدند ، ایلکا اشتوهج در سال های 2017 و 2019 طلاهای قهرمانی جهان را پشت سر هم به دست آورد ، از دیگر اسکی بازان قابل توجه می توان به بوریس استرل ، راک پتروویچ ، بویان کریژای ، میتا کونچ ، اورشکا هروات ، اشپلا پرتنار و ناتاشا بوکال اشاره کرد.

برای درک بهتر زندگی در اسلوونی مقالات زیر را بخوانید.

ورزشگاه های اسلوونی

همانطور که گفتیم محبوب ترین ورزش در اسلوونی ، ورزش فوتبال است که مردم این کشور به صورت باشگاهی و ملی آن را دنبال می کنند و در استادیوم های فوتبال به تماشای بازی های تیم مورد علاقه می پردازند  ، این کشور چندین ورزشگاه بزرگ دارد که مربوط به تیم های برتر و دسته اولی است که البته در مقابل استادیوم های بزرگ اروپا بسیار کوچک و ساده هستند.

اما همین ورزشگاه های نسبتا کوچک پایان هر هفته یک محل بسیار پر شور و هیجان برای طرفداران فوتبال است که به طرفداری و حمایت تیم مورد علاقه خود بپردازند و از دیدن یک مسابقه جذاب لذت ببرند ، در جدول مشخصات برترین ورزشگاه های اسلوونی را مشاهده می نمایید:

نام ورزشگاه ظرفیت به نفر شهر محل استقرار
Stožice Stadium 16,038 نفر لیوبلیانا
Stadion Z'dežele 13,059 نفر تسلیه
Ljudski vrt 11,671 نفر ماریبور
Izola City Stadium 5,085 نفر ایزولا
Fazanerija City Stadium 4,506 نفر مورا
Bonifika Stadium 4,047 نفر کوپر
Nova Gorica Sports Park 3,100 نفر نوا گوریتسا

ورزشکاران مطرح اسلوونی

اگر شما هم از علاقمندان به ورزش باشید به طور قطع در مسابقات جهانی و باشگاهی تا به حال اسم چندانی از کشور اسلوونی حداقل در ورزش های مطرح و بزرگ نشنیده اید و این کشور به سرشناسی و مطرحی کشورهای بزرگ و درجه اول اروپا نیست ، اما بازهم ورزشکاران مطرح و سرشناسی در این کشور وجود دارند که افتخارات قابل توجه و بزرگی را برای خود و کشورشان به ارمغان آورده اند و نزد مردم اسلوونی دارای احترام و ارزش بسیاری هستند.

در ادامه این بخش چند تین از ورزشکاران مطرح اسلوونی را با یکدیگر خواهیم شناخت.

لوکا دانچیچ

لوکا دانچیچ بسکتبالیست اسلوونیایی است که بیشتر به خاطر همکاری با دالاس ماوریکس که با آن سه بار قهرمان NBA All Star شده است ، شناخته شده می باشد.

او همچنین به خاطر هدایت رئال مادرید به عنوان قهرمانی یورولیگ در سال 2018 شناخته شده است ، لوکا دونچیچ همچنین بازیکن مهمی برای تیم ملی اسلوونی است.

پریموز کوزموس

پریموز کوزموس مشهورترین ورزشکار اسلوونی است و زندگی نامه او در ویکی پدیا به 35 زبان مختلف ترجمه شده است ، او یک پرتاب کننده چکش اسلوونیایی است که مدال های طلای او در بازی های المپیک تابستانی 2008 پکن و مسابقات جهانی 2009 در برلین ، او را به اولین ورزشکار اسلوونیایی تبدیل کرد که هر دو عنوان را به دست آورد ، بهترین پرتاب شخصی و رکورد اسلوونی 82.58 متر است که در سپتامبر 2009 در سلیه ، اسلوونی به دست آمد.

تادژ پوگاچار

تادژ پوگاچار دوچرخه سوار اسلوونیایی است که بیشتر به دلیل کسب مدال برنز در بازی های المپیک 2020 توکیو شناخته می شود ، او همچنین در سال های 2020 و 2021 برنده تور دو فرانس شد و به شهرت زیادی در بین علاقه مندان به دوچرخه سواری در سراسر جهان دست یافت ، تادژ پوگاچار اولین اسلوونیایی و دومین برنده جوان تور دو فرانس است.

ورزشکاران مطرح اسلوونی

یان اوبلاک

یان اوبلاک بازیکن فوتبال اسلوونیایی است که به خاطر نقش دروازه بان و کاپیتان تیم ملی اسلوونی شناخته می شود ، او همچنین برای باشگاه محبوب اسپانیایی اتلتیکو مادرید بازی کرده است ، او یک دروازه بان بلندقد ، ورزشکار و قوی است و به چابکی ، رفلکس های سریع و سرعت شهرت دارد ، او اغلب در زمره بهترین دروازه بانان جهان به حساب می آید.

گوران دراگیچ

گوران دراگیچ یک بسکتبالیست اسلوونیایی است که بیشتر به خاطر موفقیت هایش در NBA شناخته می شود ، دراگیچ یک ستاره NBA می باشد و برای تیم های محبوبی مانند هیوستون راکتس ، میامی هیت و بروکلین نتس بازی کرده است ، او همچنین با هدایت تیم ملی خود به اولین عنوان قهرمانی بسکت یورو فیبا در سال 2017 شناخته می شود ، در همان سال ، او به عنوان ورزشکار سال اسلوونی انتخاب شد.

سمیر هاندانوویچ

سمیر هاندانوویچ بازیکن فوتبال اسلوونیایی است که در پست دروازه بان بازی می کند ، هاندانوویچ ، کاپیتان فعلی باشگاه محبوب ایتالیایی ، اینترمیلان ، از سال 2012 برای این تیم بازی می‌کند و در تورنمنت هایی مانند کوپا ایتالیا ، سوپرکاپ ایتالیا و سری آ قهرمان شده است ، سمیر هاندانوویچ که یکی از بهترین دروازه بانان نسل خود محسوب می شود ، سه بار به عنوان بهترین بازیکن سال اسلوونی انتخاب شد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت مشاوره رایگان با درج شماره تماس در همین بخش! 

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

لحظات شیرین ورزش اسلوونی

ورزش در اسلوونی یقینا برای مردم این کشور لحظات افتخار آمیز بسیاری را به همراه داشته است ؛ از قهرمانی های فردی پریموز کوزموس در المپیک گرفته تا افتخارات ملی مانند صعود تیم ملی فوتبال این کشور به جام های جهانی و مراحل پایانی جام اروپا که شاید تعداد آن به اندازه کشورهای بزرگ نباشد ؛ اما همان تعداد محدود و کم همواره در ذهن مردم این کشور ماندگار است.

البته این لحظات شیرین ورزش اسلوونی در سطح داخلی و کشوری بسیار پر رنگ تر و مشهود تر می باشد و بسیاری از افراد و تیم ها در تورنومنت ها و مسابقات گوناگون در رشته ورزش های مختلف با یکدیگر رقابت کرده و لحظاتی همراه با برد و شادی و یا بخت و ناراحتی را رقم می زنند که جای آن ها همواره در حال چرخش بوده و مردم را روز به روز به ورزش در این کشور علاقمندتر می نماید.

سوالات پر تکرار ورزش در اسلوونی

محبوب ترین ورزش های گروهی در این کشور فوتبال، بسکتبال، والیبال، هاکی روی یخ و هندبال هستند.

فوتبال در اسلوونی توسط اتحادیه فوتبال اسلوونی (Nogometna zveza Slovenije) اداره می شود و این کشور از سال 1991، زمانی که این کشور از SFR یوگسلاوی استقلال یافت، به عنوان یک کشور مستقل در فوتبال بین المللی شرکت کرده است. تیم ملی فوتبال اسلوونی به سه تورنمنت بزرگ (یوفا یورو 2000، جام جهانی فوتبال 2002 و جام جهانی فوتبال 2010) راه یافته است. سه باشگاه بزرگ در اسلوونی ماریبور، مورا و المپیک هستند.

هاکی روی یخ در اسلوونی یک ورزش محبوب است که توسط فدراسیون هاکی روی یخ اسلوونی (Hokejska zveza Slovenije) اداره می شود. بالاترین سطح هاکی روی یخ مسابقات قهرمانی هاکی روی یخ اسلوونی است. همچنین تیم ملی هاکی روی یخ مردان اسلوونی در 28 دوره مسابقات قهرمانی جهانی هاکی روی یخ بین سال‌های 1993 تا 2022 شرکت کرده است و 9 بار در دسته برتر حضور داشته است.

Stožice Stadium
Stadion Z’dežele
Ljudski vrt
Izola City Stadium
Fazanerija City Stadium
Bonifika Stadium
Nova Gorica Sports Park

پریموز کوزموس مشهورترین ورزشکار اسلوونی است و زندگی نامه او در ویکی پدیا به 35 زبان مختلف ترجمه شده است. او یک پرتاب کننده چکش اسلوونیایی است که مدال های طلای او در بازی های المپیک تابستانی 2008 پکن و مسابقات جهانی 2009 در برلین، او را به اولین ورزشکار اسلوونیایی تبدیل کرد که هر دو عنوان را به دست آورد. بهترین پرتاب شخصی و رکورد اسلوونی 82.58 متر است که در سپتامبر 2009 در سلیه، اسلوونی به دست آمد.

ورزش در اسلوونی را در این مقاله به طور خلاصه شناختیم ؛ برای کسب اطلاعات کامل تر در این زمینه و یا سایر موارد و زمینه های مهاجرتی با کارشناسان هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل فرمایید ، همچنین شما می توانید تحصیل در اسلوونی را نیز به عنوان یک گزینه بسیار مناسب برای آینده خود در نظر داشته باشید که در مقاله مربوطه در سایت ما تمامی شرایط و مزایای آن برای شما ارائه شده است.

ورزش در برخی کشورهای اروپایی را درمقالات زیر شرح داده ایم ، بخوانید و مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه