درآمد پزشکان در سوئد

درآمد پزشکان در سوئد

 به طور متوسط یک پزشکی عمومی در سوئد سالانه می تواند 892.409 کرون حقوق داشته باشد که با افزایش تجربه و دانش درآمد وی نیز افزایش خواهد یافت.

به طور متوسط پزشکان می توانند سالانه 1.321.871 کرون یا معادل ساعتی 636 کرون درآمد را در کشور سوئد به دست آورند.

با توجه به آنچه که مشاهده شده و پیش بینی می شود، پزشکان هر 15 ماه یکبار 13% رشد را در حقوق و درآمد خود احساس می کنند.

حداقل دستمزد یک دندانپزشک : 51700 یورو برای هر سال حداقل دستمزد پزشکان : 33200 یورو برای هر سال

 باید بگوییم که تمامی متخصصان در سوئد درآمدهای بالا و قابل قبولی دارند؛ اما متخصصان قلب و عروق می توانند در سال 2240000 کرون درآمد را نیز کسب نمایند که بالاترین درآمد را در جامعه پزشکی این کشور شامل می شود.

اما همچنان درآمد پزشکان در دسته مشاغل پر درآمد قرار می گیرد که برای پزشکان متخصص و باتجربه به مراتب بالاتر نیز خواهد رفت. البته علاوه بر این دو ، عوامل دیگری نیز بر درآمد پزشکان تاثیر گذار است که در ادامه آن ها را خواهیم شناخت . اگر به این کشور علاقمند هستید و قصد مهاجرت به سوئد را دارید ، می توانید از روش های متنوعی با دریافت مشاوره از کارشناسان ما به آن دست یابید.

شرایط کار پزشکان در سوئد

در ابتدا باید بگوییم که کشور سوئد از یکی از بهترین بازارهای کار در جهان بهره می برد که با توجه به شهروندان خود فرصت های متفاوت و متعددی را پیش روی هر شخص قرار می دهد. طبق شرایط کار پزشکان در سوئد تعادل کار و زندگی برای آنان عالی است؛ زیرا خانواده در لیست اولویت های آن ها بسیار بالا قرار می گیرد. همچنین برنامه کاری پزشکان منظم و ثابت است و در صورت اضافه کار حقوق آن را دریافت خواهید کرد.

معمولا یک هفته کاری در بیمارستان های سوئد شامل پنج روز با میانگین 40 ساعت در هفته است که در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کمتر است. حضور در روزهای تعطیل و همچنین در شیفت های شب به صورت چرخشی میان پزشکان بیمارستان یا درمانگاه تقسیم می شود و بابت آن اضافه کار دریافت می کنند.

در رابطه با استخدام در بیمارستان ها و درمانگاه ها توجه داشته باشید که قبل از اینکه شرایط استخدام را بپذیرید، باید با کارفرمای جدید خود در مورد حقوق، حقوق بازنشستگی، تعطیلات، مکمل تعطیلات، ساعات کار، حقوق اضافه کاری و غیره به توافق برسید؛ سپس قرارداد کاری خود را امضا کنید. ضمن اینکه شما می توانید از اتحادیه های کارگری پزشکان و پرستاران در سوئد در مورد حقوق و شرایط کاری نیز اطلاعات کسب کنید.

 

 

حقوق و درآمد پزشکان در سوئد

حقوق و درآمد پزشکان در سوئد دقیقا چقدر است؟ همانطور که گفتیم درآمد پزشکان در سوئد بسیار مناسب است و کاملا پاسخگوی یک زندگی با رفاه و آسایش بالا می باشد. طبق آماری که از کارفرمایان و پزشکان در سطح این کشور جمع آوری شده است، به طور متوسط پزشکان می توانند سالانه 1.321.871 کرون یا معادل ساعتی 636 کرون درآمد به دست آورند که تجربه و میزان دانش آنان تاثیر مستقیمی بر درآمد آنان خواهد داشت.

یک پزشک عمومی دارای 1 تا 3 سال تجربه به طور متوسط 892.409 کرون حقوق دریافت می کند. از طرف دیگر، یک پزشک متخصص با 8 سال سابقه و تجربه به طور متوسط 1.709.555 کرون حقوق دریافت می کند. پس همانگونه که می بینیم تجربه و تحصیلات تاثیر بالایی بر میزان در آمد آنان دارد؛ البته زمینه تخصص نیز بی تاثیر نمی باشد.

همچنین پزشکان فعال در بیمارستان ها و درمانگاه ها با توجه به عوامل مختلف به ازای هر ساعت اضافه کار 129 کرون تا 159 کرون اصافه کار دریافت می کنند که در مواقعی خاص از سال مثلا کریسمس این مقدار بیش تر نیز خواهد شد. ضمن اینکه همواره میزان حقوق و مزایا در بیمارستان ها و درمانگاه های خصوصی بالاتر و بهتر از مراکز دولتی است؛ اما این مراکز در پذیرش پزشکان سخت گیر هستند و سعی در جذب پزشکان باتجربه و مطرح دارند.

در مقایسه ای میان این سطح درآمد و  هزینه های زندگی در سوئد می توانید به این نتیجه برسید که با ورود به حوزه پزشکی از سطح رفاه بالایی در این کشور برخوردار خواهید گشت.

تخصص موردنظر

میزان درآمد

متخصص قلب و عروق

2240000

اورولوژیست

1960000

رادیولوژیست

1810000

متخصص مغر و اعصاب

1740000

متخصص زنان و زایمان

1600000

متخصص اطفال

1330000

چشم پزشک

1200000

فیزیوتراپیست

1010000

متخصص گوش ، حلق ، بینی

959000

پزشک عمومی

892409

دستیار پزشک

896000

 

تاثیر تجربه و سابقه بر درآمد پزشکان در سوئد

طبق آنچه که از بازار کار در کشور سوئد مشاهده می شود؛ تجربه کاری تاثیر زیادی بر میزان درآمد افراد خواهد گذاشت؛ به خصوص در مشاغلی که نیاز به تجربه وجود دارد و سابقه و تجربه کار می تواند در نتیجه کار انجام شده تاثیر بسزایی داشته باشد. پزشکی نیز از جمله مشاغلی است که تجربه پزشک تاثیر بسیاری در تشخیص و درمان بیماران دارد و همواره در این حرفه باید تجربه بیش تری کسب کرد.

پس بیخود نیست که تاثیر تجربه و سابقه بر درآمد پزشکان در سوئد قابل لمس بوده و در این میان پزشکی که بتواند موفق تر عمل کند ، قطعا می تواند بیمارهای بیش تری را به خود جذب کرده و درآمد بالاتری نیز داشته باشد. 

تعداد سال کار یا تجربه

درصد افزایش حقوق

حقوق ماهانه

2 – 0

71900 کرون

5 – 2

34%

96600 کرون

10 – 5

30%

125000 کرون

15 – 10

21%

151000 کرون

20 – 15

9%

165000 کرون

20 به بالا

5%

175000 کرون

تاثیر جنسیت پزشکان بر درآمد آنان در سوئد

اگرچه طبق قانون اساسی کشور سوئد و در کل جهان گفته شده که نباید جنسیت بر میزان درآمد و مزد اعطایی به افراد در هر شغلی تاثیر گذار باشد و باید توانایی و لیاقت شخص ملاک اصلی پرداخت مزد قرار بگیرد ، اما متاسفانه بر خلاف تصور درآمد پزشکان در سوئد با توجه به جنسیت افراد متفاوت بوده و باز در کشوری مانند سوئد نیز که ادعای زیادی در برابری جنسیتی دارد؛ بازهم این تفاوت ها مشاهده می شود.

طبق آماری که از حقوق پزشکان در مشاغل و شرایط برابر به دست آمده است؛ زنان به طور متوسط 5% کمتر از مردان حقوق دریافت می کنند که البته این به طور متوسط بوده و ممکن است جایی این تفاوت کمتر و در جایی این تفاوت بیش تر دیده شود . در رابطه با کار در کشور سوئد و تاثیر جنسیت نباید از تخصص کاری غافل شد ، چرا که در برخی از حرفه ها زنان دارای درامد بالاتری نسبت به آقایان هستند.

تاثیر شهر محل کار بر میزان درآمد پزشکان در سوئد

به طور قطع تاثیر شهر محل کار بر میزان درآمد پزشکان در سوئد را نباید دست کم گرفت؛ به طوری که میزان درآمد یک پزشک در یک شهر کوچک بسیار کمتر از یک پزشک فعال در یک بیمارستان در شهر استکهلم است. البته در این مورد میزان و تعداد بیماران تاثیر بسیاری بر درآمد پزشک دارد تا میزان تخصص و تجربه وی.

اما در مقایسه شهرهای دارای شرایط نزدیک به هم نیز میزان درآمد ها متفاوت خواهد بود و این شخص است که باید با تحقیق و آمار برداری از متوسط درآمد ها در هر شهر باخبر شده و ببیند کدام شهر این کشور برای تخصص و زمینه طبابت وی مناسب تر می باشد. 

شهر

درآمد ماهانه

گوتنبرگ

116 هزار کرون

مالمو

111 هزار کرون

استکهلم

130 هزار کرون

نرخ رشد درآمد پزشکان در سوئد

دولت کشور سوئد با توجه به برنامه ای که برای افزایش رفاه شهروندان خود در نظر گرفته؛ طوری برنامه ریزی نموده که سالانه میزانی مشخص مشاغل مختلف رشد حقوق و دستمزد داشته باشند که نه تنها در مقابل تورم عقب نمانند ، بلکه روز به روز رشد بیش تری در آسایش و رفاه خود را تجربه کنند. پزشکان در این زمینه نیز از بیش ترین میزان رشد سالانه در مقایسه با اکثر مشاغل برخوردار هستند.

طبق آمار پزشکان هر 15 ماه یکبار 13% رشد را در حقوق و درآمد خود احساس می کنند؛ در صورتی که میانگین افزایش سالانه کشوری حقوق برای تمامی مشاغل مجموعا 8% به کارمندان و هر 16 ماه اعطا می شود. 

این موضوع نیز نشان می دهد که نه تنها درآمد پزشکان بالاتر بوده بلکه سالانه رشد بیش تری را هم تجربه می کنند که به معنای افزایش روز افزون رفاه این قشر از جامعه دارد.

نرخ رشد درآمد پزشکان در سوئد

تیم مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در این مقاله درآمد پزشکان در سوئد را با توجه به آخرین آمار روز تهیه و در اختیار شما عزیزان قرار داده اند؛ برای کسب جزئیات بیش تر و یا اطلاع از درآمد دیگر مشاغل در این کشور با ما در دفاتر مرکزی یا غرب تهران و یا دفتر شیراز در تماس باشید ، همچنین تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سوئد می تواند مسیر آسانتری برای ورود به علم پزشکی باشد که از ان نباید غافل شد.

4/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *