ارزان ترین شهر سوئد برای کار و زندگی

ارزان ترین شهر سوئد برای کار و زندگی کجاست؟ اگر به دنبال ارزان ترین مکان برای زندگی در سوئد هستید ، این کار سختی است زیرا این کشور در قله دریای بالتیک واقعاً ارزان ترین کشور در قاره محسوب نمی شود.

سوئد کشور ارزانی برای کار و زندگی نیست اما برای انتخاب کار و زندگی در کشورهای غیر از سوئد هم اوضاع می تواند بدتر باشد ، انگلستان ، استرالیا و بسیاری از مکان‌های ایالات متحده در واقع گران‌تر از سوئد هستند.

این راهنما را بخوانید و در کنار آن مقاله مهاجرتی ما درباره مهاجرت به سوئد را هم مطالعه کنید و سپس با مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) مشورت کنید.

نکته : عناوین موجود در فهرست عنوان به مطالب مربوط به خود لینک هستند ، شما با انتخاب و کلیک بر روی هر عنوان مستقیماً مطلب مورد نظرتان را خواهید خواند.

ضمناً در پایان مقاله هم میتوانید سوالات پر تکرار را بخوانید و هم نظرات و سوالت خود را در بخش دیدگاه ها مطرح نمایید ؛ سوالات سایر افراد و پاس کارشناسان ما هم در دسترس شماست تا اطلاعات خود را به روز کنید.

فهرست مطالب
ارزان ترین شهر سوئد برای کار و زندگی

جستجوی ارزان‌ترین مکان‌ها برای زندگی در سوئد

ممکن است بدیهی به نظر برسد ، اما برای جستجوی ارزان‌ترین مکان‌ها برای زندگی در سوئد ، اساساً باید رویای اقامت در شهر وسیع استکهلم را از سر بیرون کنید!

خبر خوب این است که در کنار پایتخت ، مکان‌های فریبنده زیادی وجود دارد که با هزینه های ارزان تر می توانید آنها را برای کار و زندگی انتخاب کنید ، این شهرها نرخ‌های مقرون به صرفه برای آپارتمان‌ها و غذا در سرتاسر اسکاندیناوی ارائه می‌دهند.

ارزان ترین شهر برای کار و زندگی در سوئد میانگین هزینه های ماهیانه
نورکوپینگ 950 تا 1000 یورو
گوتنبرگ 1000 تا 1550 یورو
اوپسالا 1100 تا 1650 یورو
گالیواره 1200 تا 1500 یورو
هلسینگبورگ حدود 1000 تا 1500 یورو
اوسترسوند حدود 950 تا 1450 یورو

نورکوپینگ ارزان ترین شهر برای کار و زندگی در سوئد

به طور کلی ، Nomad Guide شهر نورکوپینگ را به عنوان یکی از ارزان ترین مکان ها برای زندگی در سوئد رتبه بندی می کند ، آنها خروجی ماهانه را بین 950 تا 1000 یورو تخمین می زنند و با این مقدار هزینه ها ، می توان گفت زندگی در این شهر شاید به سختی کامبوج است ، اما این تنها شهر بزرگی است که همه چیز را به طور کامل به ارمغان می آورد.

خبر خوب این است که بودن در اینجا به این معنی است که شما فقط کمی از هیاهوی پایتخت در استکهلم فاصله دارید ، این به این دلیل است که نورکوپینگ یکی از قطب های منطقه اوسترگوتلند است که در فاصله 100 مایلی از کلان شهر بزرگ قرار دارد ، در صورت تمایل می توانید رانندگی را در 2.5 ساعت انجام دهید ، اما اتوبوس ها و قطارهای معمولی نیز وجود دارند که فقط 1.5 ساعت طول می کشد.

نورکوپینگ ارزان ترین شهر برای کار و زندگی در سوئد ، در واقع نوع مدرن شهر قدیمی Gamla Staden است ، این شهر میزبان بهترین مراکز خرید و غذاخوری ها است ، در نقطه‌ای از پیچش زیبای رودخانه موتاله استروم مناظر بسیار زیبا می‌شود ، ساختمان‌های صنعتی قدیمی و دودکش‌های آجری را که به‌طور عمودی از آب بیرون می‌آیند ، ببینید.

گوتنبرگ دومین شهر ارزان سوئد

گوتنبرگ دومین شهر ارزان سوئد

اگر کاملا مصمم هستید در یک کلان شهر سوئدی زندگی کنید ، بهتر است از پایتخت گران قیمت صرف نظر کنید و به جای آن ، دومین شهر بزرگ لیست یعنی گوتنبرگ را انتخاب کنید: این تنها جایی است که فقط ۶۰۰ هزار نفر جمعیت دارد می‌تواند از نظر انرژی ، عمل و اندازه بزرگ با استکهلم رقابت کند.

به لطف ترکیب دو دانشگاه بزرگ (دانشگاه گوتنبرگ و دانشگاه صنعتی چالمرز) و حضور شرکت های بزرگ بین المللی مانند AstraZeneca و Volvo، این شهر یک مزیت واقعی برای معرفی به عنوان ارزان ترین شهر سوئد برای کار و زندگی دارد ، می‌توانید بارهای خیابان Avenyn و قهوه‌خانه‌های مدرن Haga را پیدا کنید که به‌طور مداوم مملو از مشتری هستند ، بلوک های واساستان خلاق همیشه با صدای به هم خوردن لیوان های آبجو غوغا می کنند.

فقط به خاطر داشته باشید که اقلام در گوتنبرگ دومین شهر ارزان سوئد به اندازه شهر نورکوپینگ و برخی دیگر از شهرهای این لیست که مشاوران رجبی تهیه کرده اند ، ارزان نخواهند بود ، دلیل؟ این هنوز یک کلان شهر بزرگ است و به طور یکسان مورد توجه متخصصان جوان و دانشجویان کالج است ، به این معنی که خروجی های ماهانه می تواند به راحتی از مرز 2000 دلار عبور کند.

هزینه های زندگی در گوتنبرگ

این شهر خود را به عنوان یک خوابگاه خواب مرفه برای خانواده‌های جوانی که در طول هفته در استکهلم کار می‌کنند، تثبیت کرده است ، مردمی که به دنبال هزینه کمتری برای زندگی و آرامش بیشتر از پایتخت هستند آخر هفته‌ها به اینجا بازمی‌گردند تا از سرعت پایین‌تر زندگی و حومه شهر لذت ببرند.

Nomad Guide تخمین می زند که میانگین هزینه های زندگی در گوتنبرگ ماهانه بین 1000 تا 1550 یورو (1080-1670 دلار) خواهد بود ، که به طور بالقوه 50٪ کمتر از هزینه ای است که با فاصله تنها 1.5 ساعت با قطار در شرق در استکهلم باید بپردازید ، در این شهر رودخانه ای قرار دارد و به گفته بسیاری خوش تیپ ترین در کشور است ، همچنین جنگل‌های وحشی منطقه Närke و تالاب‌های آرام دریاچه بزرگ Hjälmaren را دقیقاً در نزدیکی خانه تان خواهید دید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کسب اطلاعات دقیق در خصوص هزینه های زندگی و معرفی ارزان ترین شهرها و کشورها با راهنمایی مشاوران رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

اوپسالا سومین شهر ارزان سوئد

برای کسانی که به دلیل قیمت بالای اقامت در استکهلم معذب هستند ، اما مایلند در نزدیکی پایتخت سوئد زندگی کنند ، اوپسالا یک گزینه عالی است و می توان این شهر را در لیست ارزان ترین شهر سوئد برای کار و زندگی فهرست کرد.

شرایط تحصیل پزشکی در مجارستان

اوپسالا سومین شهر ارزان سوئد که به ‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای اسکاندیناوی شناخته می‌شود ، شاید بیشتر به عنوان خانه دانشگاه اوپسالا شناخته می شود.

این اساساً پاسخ کشور به آکسفورد در انگلستان یا هاروارد در ایالات متحده است ، متأسفانه ، تقاضا برای خوابگاه دانشجویی هم می تواند قیمت ها را بیشتر افزایش دهد ، بنابراین شما برای لذت زندگی در اینجا باید به دنبال پرداخت حدود 1100 تا 1650 دلار در ماه باشید.

فقط 40 دقیقه طول می کشد تا از ایستگاه مرکزی اوپسالا به قلب استکهلم برسید ، فرودگاه آرلاندا ، بزرگ‌ترین فرودگاه سوئد ، در میانه راه بین دو شهر قرار دارد و اوپسالا را به مکانی مناسب برای هر کسی که مرتباً سفر می‌کند و می‌خواهد به فرودگاهی با لینک‌های بین‌المللی خوب دسترسی داشته باشد ، مکان خوبی است.

شما باید بتوانید به راحتی ماهیانه 200 تا 300 یورو اضافی پس انداز کنید و برخلاف استکهلم با قیمت های اجاره حدودا 40 تا 50 درصد کمتر در اوپسالا زندگی کنید ، در حالی که به اندازه استکهلم متنوع نیست ، اما گزینه‌های خوبی از نظر زندگی شبانه و حتی در طول هفته دارد.

اگر برای کار ، زندگی و یا تحصیل به سوئد می روید باید بتوانید هزینه های زندگی در این کشور را بشناسید و با سایر کشور ها مقایسه کنید.

گالیواره چهارمین شهر ارزان سوئد

گالیواره کوچک در اعماق زمین های یخی استان لاپلند ، تمدنی بین تپه های پوشیده از برف و ریزش های سنگی است ، گالیواره چهارمین شهر ارزان سوئد ، یک شهرک است که روی هم میزبان حدود 15000 نفر است که برای جایی در شمال دور و درست در اوج دایره قطب شمال بسیار زیاد است.

تا زمانی که انتظار نور زیاد خورشید در ماه‌های زمستان و تاریکی بیش از حد در اوج تابستان را نداشته باشید ، شانس خوبی وجود دارد که بتوانید برای ارهایی مرتبط با انواع معامله در اینجا زندگی کنید ، به طور کلی پذیرفته شده است که این مناطق دور از کشور نسبت به مناطق اطراف استکهلم و گوتنبرگ در جنوب ، تقاضای حساب بانکی کمتری دارند.

البته از نظر کارشناسان مهاجرتی رجبی مهم است که شما به عنوان متقاضی کار در سوئد ، با انتخاب این شهر از آنچه به دست می آورید هم آگاه باشید ؛ حدود پنج ماه از سال ، کل این منطقه در برف غرق می شود ، اگر مایل به رفتن به دامنه های پیست اسکی Dundret در نزدیکی هستید ، عالی است ، اما اگر دمای زیر صفر را دوست ندارید ، باب میل شما نخواهد بود.

هلسینبورگ پنجمین شهر ارزان سوئد

خروجی های ماهانه تخمینی در شهر ساحلی کوچک هلسینبورگ به حدود 1000 تا 1500 یورو می رسد و این برای قرار دادن این شهر در میان ارزان‌ترین مکان‌ها برای زندگی در سوئد کافی است ، هلسینبورگ پنجمین شهر ارزان سوئد ، با هزینه‌هایی که به عنوان یک کلان شهر ارائه می دهد می‌تواند از کلان شهرهای آمریکای شمالی مانند نیویورک ، لس‌آنجلس و بوستون ، پیشی بگیرد.

شاید ممکن است شبیه شخصیت های کارتونی به نظر برسد اما ، این شهر در واقع یکی از محترم ترین شهرها در کشور است ، داستانی دارد که از اواسط تا اواخر قرن یازدهم شروع می‌شود و تاریخچه‌ای طولانی از یک بندر تجاری مهم و نقطه تماس با دانمارک است.

هلسینبورگ در بیشتر عمر خود نقطه عطف جنگ‌های نوردیک بوده است ، بنابراین انتظار می‌رود قلعه‌های سبک هری پاتر در آن زیاد باشد ، شهر قدیمی اکنون به یک مرکز هنری تبدیل شده است که میزبان همه چیز از سرگرمی‌های خیابانی گرفته تا جشنواره‌های جاز در ماه‌های تابستان است ، همچنین چند ساحل زیبای شنی قهوه ای در مجاورت وجود دارد.

هلسینبورگ پنجمین شهر ارزان سوئد

اوسترشوند ششمن شهر ارزان سوئد

برای گزینه ای مقرون به صرفه تر و کاملاً ساکت تر برای ارزان ترین شهر سوئد برای کار و زندگی ، ممکن است بخواهید اوسترشوند ششمن شهر ارزان سوئد – یک شهر کوچک در استان تاریخی جامتلند در مرکز سوئد – را در نظر بگیرید.

علیرغم داشتن جمعیتی در حدود 50000 نفر ، زندگی در این شهر کمی بیشتر از آنچه تصور می کنید با جمعیت بزرگ دانشجویی حدود 7000 نفر در دانشگاه مید سوئد وجود دارد ، با این حال ، این حقیقت را هم باید گفت که دلیل اصلی آمدن به اوسترسوند دسترسی آسان به دریاچه های اطراف و ذخایر طبیعی است.

معایب زندگی و کار در شهر اوسترشوند

از معایب زندگی و کار در شهر اوسترشوند می توان گفت که با سریع‌ترین قطارها حدود 5 ساعت طول می‌کشد تا از استکهلم به اوسترشوند برسید ( سوئد کشوری بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی است که بسیاری تصور می‌کنند ! ) ، بنابراین از نظر دسترسی آسان به هر شهر بزرگ ، کمی منزوی خواهید بود ، با این حال ، می‌توانید از نظر هزینه‌های زندگی صرفه‌جویی زیادی کنید ، اوسترشوند در میان ارزان‌ترین مکان‌های اجاره در سوئد با میانگین قیمت‌های اجاره حدود 50 درصد کمتر از پایتخت است.

چیزی که شهر در آن برتری دارد ، غذا خوردن است ، این مکان به عنوان پایتخت آشپزی کشور مورد ستایش قرار می گیرد و هزینه های تخمینی برای زندگی در آن 950 تا 1450 یورو در ماه است ، اگر از سرما ناراحت نیستید ( در اکثر روزها بین نوامبر و آوریل دما به زیر صفر می رسد ) ، مکان خوبی برای “دور شدن از همه چیز” است.

سوالات پر تکرار ارزان ترین شهر سوئد برای کار و زندگی

نورکوپینگ 950 تا 1000 یورو
گوتنبرگ 1000 تا 1550 یورو
اوپسالا 1100 تا 1650 یورو

نورکوپینگ ارزان ترین شهر برای کار و زندگی در سوئد است.

بله ، میانگین هزینه های زندگی در گوتنبرگ ماهانه بین 1000 تا 1550 یورو (1080-1670 دلار) است ، که 50٪ کمتر از  استکهلم خواهد بود.

 اوپسالا سومین شهر ارزان سوئد است و هزینه زندگی در آن حدود 1100 تا 1650 دلار در ماه است.

گالیواره شهری کوچک در اعماق زمین های یخی استان لاپلند است ، گالیواره چهارمین شهر ارزان سوئد ، یک شهرک است که روی هم میزبان حدود 15000 نفر است که در اوج قطب شمال قرار گرفته و همیشه پوشیده از برف است.

موسسه مهاجرتی رجبی ، در این مقاله تمامی سعی و تلاش خود را بر ارائه جدیدترین مطالب پیرامون ارزان ترین شهر سوئد برای کار و زندگی گمارده و نکات مهم و کلیدی در این مورد را ارائه کرده اند ، اگر مایل به ارائه اطلاعات کاملتر از سوی مشاوران رجبی هستید ، با شماره های دفاتر تهران و شیراز ، درج شده در این صفحه تماس بگیرید ، شما همچنین می تواند فعالیت های موسسه رجبی را در صفحه اینستاگرام هم دنبال کنید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله ارزان ترین کشور برای مهاجرت را بخوانید تا شناخت بیشتری نسبت به هزینه های زندگی در ارزان ترین کشور های دنیا داشته باشید.

برای مقایسه هزینه های زندگی در شهر های برخی کشورهای اروپایی مقالات زیر را بخوانید.

23 دیدگاه در “ارزان ترین شهر سوئد برای کار و زندگی

  1. ارزان ترین شهر سوئد برای کار و زندگی سمانه گفت:

    سلام وقت بخیر من کارشناس پرستاری هستم و قصد مهاجرت به سوئد رو دارم ولی بودجه زیادی ندارم پیشنهاد شما شهر سولنا یا نورکوپینگ؟

    1. ارزان ترین شهر سوئد برای کار و زندگی مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود
      از لحاظ هزینه زندگی شهر سولنا تا حدودی گران تر است اما برای انتخاب شهر مقصد باید موارد دیگر از جمله دریافت پذیرش هم مورد بررسی قرار گیرد .
      با تشکر از سوال شما

  2. ارزان ترین شهر سوئد برای کار و زندگی دانش اموز عقل گفت:

    سلام من هیچی ندارم فقط میخوام از ایران فرار کنم و سوئد برم آیا من که هیچی ندارم میتونم پناهنده بشم ا نجا

    1. ارزان ترین شهر سوئد برای کار و زندگی مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای پناهندگی مشاوره و خدمات نداریم. ضمن اینکه پناهندگی اصلا روش مناسبی برای مهاجرت نمی باشد .

      با تشکر از سوال شما

    2. ارزان ترین شهر سوئد برای کار و زندگی مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      برای پناهندگی مشاوره و خدمات نداریم. ضمن اینکه پناهندگی اصلا روش مناسبی برای مهاجرت نمی باشد

      با تشکر از سوال شما

  3. ارزان ترین شهر سوئد برای کار و زندگی جواد گفت:

    درود ، وقت بخیر
    مدرک قصابی بین المللی دارم
    درامد این شغل برای خانواده ۴ نفره در سوئد جوابگو هست ؟
    ممنون

    1. ارزان ترین شهر سوئد برای کار و زندگی مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      به صرف ارائه مدرک قصابی امکان پیدا کردن کار نیست ولی به فرض جستجوی شغل بستگی به میزان ساعت کاری، محل کار و نظر کارفرما دارد.

      با تشکر از سوال شما

  4. ارزان ترین شهر سوئد برای کار و زندگی ابراهیم بهادر گفت:

    سلام من راننده تریلی هستم و 30 سالم هست و سابقه کارهم دارم ایا در کشور سوید کارهست میتونم اونجا کار کنم

    1. ارزان ترین شهر سوئد برای کار و زندگی مشاور روش های مهاجرتی گفت:

      با سلام

      در حال حاضر کشور سوئد نیازی به راننده خارجی ندارد و از ایران امکان دریافت جاب آفر در این حیطه شغلی وجود ندارد.

      با تشکر از سوال شما

  5. ارزان ترین شهر سوئد برای کار و زندگی ebi گفت:

    درودبکران
    لطفا متوسط قیمت ملک در شهرهای مختلف لطفا ارسال فرمایید

    1. ارزان ترین شهر سوئد برای کار و زندگی Hamid گفت:

      با سلام

      قیمت خانه برای زندگی در سوئد در مناطق حومه شهر می تواند از از ۲۵ هزار دلار شروع شده و تا منازل مسکونی بزرگ با تجهیزات کامل تا ۵۰۰ هزار دلار نیز برسد ،
      شهر سولنا ارزانترين و شهر هاى مالمو اوپسالا لوند وستروس اومئو مناسب هستند اما ارزان ترين نيستند ،
      به این نکته نیز دقت داشته باشید که اصولا شهر های کوچک دارای هزینه کمتر هستند اما به همان نسبت نیز امکانات کمتری برای زندگی دارند . به عنوان مثال ممکن است شهر هایی مانند گوتنبرگ و یا استکهلم از مخارج بالایی برخوردار باشند اما شما زندگی در فضایی مدرن تر با امکانات بیشتر را تجربه خواهید کرد.

      با تشکر از سوال شما

      1. ارزان ترین شهر سوئد برای کار و زندگی پارمیدا ناطق گفت:

        سلام من انیمشین می خونم و دیپلم هستم ۱۸ سال دارم
        وضع مالی متوسط دارم
        می خوام در سوئد تحصیل کنم وبشتر از ۴۰۰ ملیون نمی توانم هزینه کنم

        چه طور باین می توان با این هزینه اپلای کنم
        واگر در آنجا کار کنم می توانم باین هزینه به سوئد مهاجرت برای تحصیل کنم

        1. ارزان ترین شهر سوئد برای کار و زندگی مشاور روش های مهاجرتی گفت:

          با سلام

          تحصیل به زبان سوئدی کم هزینه می باشد.
          شما می‌توانید از طریق کالج های آموزش زبان سوئدی مهاجرت کرده، زبان را یاد بگیرید و بعد از آن وارد دانشگاه شوید.
          میزان بودجه ای که در نظر گرفتید برای سال اول تان کافی است ولی برای سال های بعد هم نیاز هست حداقلی از بودجه را داشته باشید.
          اجازه کار پارت تایم به شما داده می شود و با کار دانشجویی معمولا بخشی از هزینه‌های زندگی تان پوشش داده می شود.
          کشورهایی مثل ایتالیا، آلمان و فرانسه هم با توجه به پایین‌تر بودن هزینه های زندگی به شما پیشنهاد میکنیم.

          با تشکر از سوال شما

  6. ارزان ترین شهر سوئد برای کار و زندگی Omid گفت:

    سلام. یک خانواده ۴ نفره هستیم. من همسرم و دو دخترم. دختر بزرگم معلولیت حرکتی داره. من کارمند پتروشیمی هستم و کل داراییم تقریبا ۶۰۰ میلیونه. با این شرایط میتونم به این کشور مهاجرت کنم؟

    1. ارزان ترین شهر سوئد برای کار و زندگی Hamid گفت:

      با سلام

      در حال حاضر بهترین راه مهاجرت به کشور سوئد از طریق پذیرش دوره های زبان در این کشور میباشد.با بررسی بیشتر شرایط سنی ،داشتن حداقل سطح زبان مورد نظر و…شما میتوانید برای پذیرش این دوره ها اقدام نمایید و اجازه بردن همراه نیز دارید .همچنین از بدو ورود شما اجازه کار دارید و با انعقاد قرارداد کاری میتوانید برای اقامت در این کشوراقدام نمایید.

      با تشکر از سوال شما

    2. ارزان ترین شهر سوئد برای کار و زندگی Manuchehr گفت:

      قیمت خانه کوچک و اپارتمان کوچک در شهر بوروس سوءد به دلار یا به کرون چقدراست ؟

      1. ارزان ترین شهر سوئد برای کار و زندگی مشاور روش های مهاجرتی گفت:

        با سلام

        قیمت آپارتمان بستگی به متراژ آن دارد. قیمت هر متر مربع خانه در این شهر بین 21000 تا 32000 کرون سوئد می باشد.

        با تشکر از سوال شما

  7. ارزان ترین شهر سوئد برای کار و زندگی فاطمه گفت:

    بسیار عالی
    لطفآ درباره اجاره آپارتمان ها هم توضیح بفرمایید

  8. ارزان ترین شهر سوئد برای کار و زندگی نوروز hdcn\khi گفت:

    سلام دوست دارم در سوئد کاری را راه اندازی کنم استاد دانشگاه هستم با 26 سال سابقه کار در رشته مدیریت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.6/5 - (27 امتیاز)
منو
خانه