اقتصاد کشور سوئیس

اقتصاد کشور سوئیس اقتصادی قوی است که تحت تأثیر عوامل جغرافیایی فیزیکی و فرهنگی خاص قرار گرفته است که این عوامل نقش مثبتی را بر رشد و پیشرفت آن داشته اند به طوری همه روز سرعت آن در حال افزایش است و این کشور در حال تبدیل شدن به یک قدرت اقتصادی در جهان می باشد.

کشور سوئیس مواد خام کمی دارد ، گسترش شهری و صنعتی به مقدار محدود زمین قابل کشت تجاوز می کند ، بنابراین سوئیس با واردات مواد خام و تبدیل آنها به محصولات نهایی باکیفیت و با ارزش افزوده بالا برای صادرات ، توسعه سیستم حمل و نقل و صنعت توریستی بسیار سازمان یافته و کارآمد و ایجاد یک جهت گیری بازار آزاد عموما توانسته است نرخ بیکاری را پایین نگه داشته و تورم را تحت کنترل داشته باشد و به بالاترین استانداردهای زندگی و درآمد سرانه در جهان دست یافته است.

اقتصاد کشور سوئیس با تنوع صنعتی و کمبود شرکت های بزرگ مشخص می شود ، با این حال تعدادی از شرکت‌های سوئیسی دارای شرکت‌هایی در سراسر جهان هستند که افراد بسیار بیشتری را در خارج از کشور نسبت به سوئیس استخدام می‌کنند.

، امروز در این مقاله که توسط گروه مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی نوشته شده است قصد داریم ، اقتصاد کشور سوئیس را بررسی کنیم ، همچنین برای علاقمندان به کار در این کشور مشاورین ما مقاله کار در سوئیس را نیز برای شما عزیزان تهیه و درون سایت قرار داده اند ؛ تنها با یک کلیک می توانید به مطالعه آن بپردازید.

فهرست مطالب
اقتصاد کشور سوئیس

برای شناخت بهتر اقتصاد کشور سوئیس می توانید فایل ویدئو و پادکستی که همکار ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی برای شما تهیه و ارائه کرده است را ببینید و بشنوید ، مدت زمان این فایل ها کمتر از دو دقیقه است اما اطلاعات جالب و به روزی را دریافت می کنید.

پادکست اقتصاد کشور سوئیس​

کشاورزی سوئیس

حدود یک سوم زمین های سوئیس به تولیدات کشاورزی (غلات ، علوفه ، سبزیجات ، میوه ها و تاکستان ها) و مرتع اختصاص دارد ، برخی از مراتع به طور انحصاری برای مراتع کوهستانی از جمله منطقه مونته روزا استفاده می شود ، تنوع در کیفیت خاک در مناطق کوچک در سوئیس ، تولید شده توسط شرایط زمین شناسی و توسط تسکین ، کشاورزی در مقیاس بزرگ تک محصول را دشوار می کند.

در عوض مجموعه متنوعی از محصولات زراعی در یک فضای محدود رشد می کنند ؛ در تیچینو کشاورزی مختلط مدیترانه ای به دست آمده است ، اگرچه به دلیل شهرنشینی در معرض خطر قرار گرفته است.

در نتیجه انزوای اقتصاد کشور سوئیس در جنگ جهانی دوم دولت یارانه های قابل توجهی را برای کشاورزی ، از جمله مداخلات مستقیم در بازار و تضمین قیمت برای حفظ سطح بالایی از تولید داخلی ارائه کرد ، با این حال ، به دلیل سیاست ‌های آزادسازی تجارت که در دهه 1990 وضع شد ، سوئیس سیستم حمایتی کشاورزی سوئیس را اصلاح کرد و این سیاست‌ها را با پرداخت‌های مستقیم به کشاورزان به عنوان جبران خدمات در جهت منافع عمومی جایگزین کرد.

دامپروری که در سراسر کشور انجام می‌شود ، اما به‌ویژه در میتلند و پیش از آلپ‌ها برجسته است ، شغل اصلی کشاورزی سوئیس است که محصولاتی را به سراسر اروپا صادر می‌کند درآمد حاصل از گاوداری و لبنیات بیش از دو سوم کل ارزش کشاورزی است ؛ محصولات شامل شیر ، کره ، پنیر ، ماست ، شکلات است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

مشاورین موسسه رجبی پاسخگوی تمامی سوالات شما در رابطه با اقتصاد سوئیس خواهند بود!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

جنگلداری در سوئیس

از آنجایی که اهمیت جنگل ‌ها برای اکولوژی مناطق بزرگ زود تشخیص داده شده بود ، یک قانون جنگل‌داری نمونه کاهش جنگل‌ها را که حدود یک سوم مساحت کل کشور را تشکیل می‌دهد ، ممنوع می‌کند ، طبق اقتصاد کشور سوئیس جنگل ها برای عملکردهای حوزه آبخیز حیاتی هستند ، حیات وحش را حمایت می کنند ، منبع قارچ هستند ، مردم را در برابر بهمن محافظت می کنند و به عنوان مناطق تفریحی در نزدیکی شهرهایی مانند زوریخ و همچنین در کوه ها عمل می کنند. 

یک صنعت کوچک جنگلداری سوئیس که برش های انتخابی را انجام می دهد ، درآمد صاحبان زمین را تکمیل می کند ؛ به دلیل آلودگی هوا، حدود یک پنجم جنگل های کشور در اواخر قرن بیستم به شدت آسیب دیده طبقه بندی شدند ؛ تلاش‌های احیای جنگل‌ها به بازسازی برخی از این مناطق کمک کرد ، اما تغییرات آب‌وهوایی حیات کل گونه‌ها را در ارتفاعات پایین‌تر تهدید کرد.

افزایش دما خاک جنگل را خشک کرد و توانایی تولید رزین درختان صنوبر را مهار کرد و آنها را در برابر سوسک مخرب صنوبر آسیب پذیر کرد ؛ برنامه ریزان محیط زیست تلاش کردند تا جنگل هایی را طراحی کنند که در آب و هوای کاملاً متفاوت از آنچه در آن کاشته شده بودند به بلوغ برسند.

جنگلداری در سوئیس

منابع سوئیس

اگرچه منابع سوئیس کم است (نمک تنها منبع استخراج شده است) و فاقد هیدروکربن های بومی برای تامین انرژی صنایع خود است ، بارندگی زیاد در کوه های آلپ ، دره های U شکل یخبندان ، ذخیره آب های ذوب یخبندان در پشت سدهای غول پیکر و دامنه وسیع ارتفاعات ، محیطی ایده آل برای تولید برق آبی فراهم می کند.

صنعت برق با نزدیک به 45 مخزن و چند صد نیروگاه بزرگ برق آبی در حال بهره برداری به یکی از شاخه های اساسی اقتصاد کشور سوئیس تبدیل شده است ، تعداد زیادی نیروگاه کم فشار در مسیرهای پایینی رودخانه ها در میتلند واقع شده اند ؛ پیشرفت های عمده الکتروتکنیکی در کوه های آلپ رخ داده است ، جایی که سیستم های بزرگ تونل ها و نیروگاه های زیرزمینی در دره های مناسب ساخته شده اند.

طبق اقتصاد کشور سوئیس در اواخر قرن بیستم ، تقریباً تمام انرژی برق آبی که ارزش استفاده از نیروگاه‌ها را داشت ، استفاده می‌شد ، به طور کلی ، حدود سه پنجم از تولید انرژی داخلی سوئیس توسط برق آبی تامین می شود ، در حالی که بیش از یک سوم توسط نیروگاه های هسته ای تامین می شود ، نیازهای انرژی این کشور نیز از طریق نفت وارداتی تامین می شود که حدود نیمی از کل انرژی مصرفی سوئیس را تشکیل می دهد ؛ انرژی هسته ای و برق آبی به ترتیب حدود یک چهارم و یک ششم مصرف انرژی را تشکیل می دهند.

نقش صنعت در اقتصاد سوئیس

نقش صنعت در اقتصاد سوئیس

تبدیل سوئیس به یک کشور صنعتی در نیمه دوم قرن نوزدهم آغاز شد ، بقای صنعت سوئیس بر اساس فرمولی است که بسیار خوب عمل کرده است: ساخت محصولات تخصصی مانند موتور ، توربین و ساعت.

صنایع شیمیایی-دارویی ، از جمله شرکت‌های Novartis، Ciba Specialty Chemicals، Clariant، و Roche Holdings (همه با دفتر مرکزی در بازل) ، نمونه خوبی از رقابت سوئیس هستند ؛ مانند بسیاری از صنایع سوئیس ، صنایع شیمیایی-دارویی مبالغ زیادی را صرف تحقیق و توسعه می کند ، تعدادی از شرکت ها با دانشگاه های کشور و با مؤسسه های فدرال فناوری در زوریخ و لوزان همکاری می کنند.

طبق اقتصاد کشور سوئیس به دلیل بازار واحد اروپایی و رقابت جهانی ، بخش تولید سوئیس در دهه 1990 تحت بازسازی عمده ای قرار گرفت که شامل ادغام ، گسترش بین المللی شرکت های سوئیسی ، فروش شرکت های سوئیسی به شرکت های خارجی ، بسته شدن انواع فعالیت های کم ارزش افزوده بود.

تجارت سوئیس

بر اساس اقتصاد کشور سوئیس صادرات عمده سوئیس ماشین آلات و تجهیزات ، محصولات شیمیایی-دارویی ، ساعت و منسوجات و پوشاک است ، مواد خام ، مواد غذایی ، روغن های گیاهی و سوخت حدود یک چهارم کل واردات را تشکیل می دهند و از طریق ریل ، کامیون و بارج حمل می شوند.

از دیگر واردات پیشرو می توان به کالاهای تولیدی، وسایل نقلیه موتوری و محصولات شیمیایی اشاره کرد ، کشورهایی که در تجارت سوئیس بیش ترین مقدار کالا را از آنان وارد می نماید به شرح زیر هستد:

سوئیس به طور سنتی یکی از پیشروها در آزادسازی و تسهیل تجارت بین المللی بوده است که اقتصاد آن به شدت به آن وابسته است ، بیشتر تجارت سوئیس با اتحادیه اروپا است و حدود سه چهارم واردات آن از کشورهای اتحادیه اروپا و سه پنجم صادرات آن به کشورهای اتحادیه اروپا انجام می شود.

در میان شرکای تجارت سوئیس ، آلمان بازار پیشرو آن است که حدود یک پنجم صادرات سوئیس را دریافت می کند و حدود یک چهارم واردات خود را تامین می کند ، سایر بازارهای صادراتی پیشرو شامل فرانسه ، ایتالیا، ایالات متحده و بریتانیا است ، تامین کنندگان اصلی شامل فرانسه ، ایتالیا و چین هستند.

بانکداری در سوئیس

واحد پولی رسمی سوئیس فرانک سوئیس است که در لیختن اشتاین نیز استفاده می شود ؛ موقعیت مرکزی ، ثبات سیاسی و قوانین حفظ حریم خصوصی – قانون بانکداری سوئیس (1934) افشای اطلاعات مشتریان و حساب‌های آنها بدون رضایت را به عنوان یک جرم مجرمانه معرفی کرد – عوامل کلیدی در تبدیل سوئیس به یکی از مهم‌ترین مراکز مالی جهان بوده است.

نظام بانکی در اقتصاد کشور سوئیس از رویکرد دو سطحی پیروی می کند ؛ یک گروه (عمدتاً بانک های بزرگتر) عمدتاً بر بانکداری خصوصی تمرکز می کنند و دارای حضور بین المللی قوی هستند ، گروه دوم بر بانکداری ملی و منطقه ای تاکید دارد و شامل بانک هایی می شود که اکثریت آنها در اختیار کانتون ها هستند.

طبق اقتصاد کشور سوئیس در کنار بانکداری در سوئیس و سایر خدمات مالی ، بخش بزرگی وجود دارد که در بیمه و بیمه اتکایی (که بیمه شرکت های بیمه را ارائه می کند) تخصص دارد ؛ سوئیس همچنین خانه قدیمی ترین سازمان مالی بین المللی جهان است. بانک تسویه حساب های بین المللی در سال 1930 در بازل برای رسیدگی به غرامت های جنگی از آلمان تأسیس شد.

از آن زمان این مرکز به مرکزی برای تحقیقات در مورد سیاست های پولی تبدیل شده است و همچنین به عنوان یک بانک مرکزی برای سایر بانک های مرکزی عمل می کند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

در جلسات با مشاوران ما اقتصاد کشور سوئیس را بهتر و کامل تر خواهید شناخت!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

درآمد گردشگری در سوئیس

Tourism income in Switzerland

درآمد گردشگری در سوئیس

گردشگری در سوئیس منبع درآمد قابل توجهی را به همراه دارد ، به طوری که درآمدها کمی بیشتر از هزینه های گردشگران سوئیسی در خارج از کشور است ، مقاصد اصلی گردشگران سوئیسی شامل فرانسه ، اسپانیا ، ایتالیا و آلمان است ، در میان بازدیدکنندگان خارجی اصلی سوئیس آلمانی ها هستند که بیش از یک چهارم را تشکیل می دهند و پس از آن آمریکایی ها ، بریتانیایی ها و ژاپنی ها قرار دارند ، بخش قابل توجهی از درآمدهای گردشگری نیز از ساکنان سوئیس است.

در طول قرون وسطی چشمه‌های آب‌گرم درمانی مانند بادن، باد فافرس ، لوکرباد و راینفلدن رونق گرفت ، در حالی که آسایشگاه‌های کوهستانی مانند آنهایی که در سنت برنارد بزرگ یا فورکا قرار داشتند ، پیشینیان هتل‌های آلپ بودند.

از زمان جنگ جهانی دوم ، سفر با سرعت انفجاری افزایش یافته است: هتل‌ها، مهمان‌خانه‌ها و آپارتمان‌های تعطیلات سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده دارند ، مانند خوابگاه‌های جوانان و اردوگاه‌ها ؛ تلاش‌هایی با موفقیت محدود برای گسترش فصل گردشگری از دوره‌های اوج تابستان و زمستان به منظور کاهش ازدحام هم در استراحتگاه‌ها و هم در بزرگراه‌ها انجام شده است.

نزدیک به دو سوم اقامت های شبانه در کوه های آلپ و کوهپایه های آلپ است ، صنعت توریست به طور کلی افراد بیشتری نسبت به کشاورزی مشغول به کار می کند و به شدت به نیروی کار خارجی وابسته است. جدا از بخش سنتی مهم تجارت خرده فروشی در بخش خدمات ، خدمات مرتبط با کسب و کار یک زیربخش به سرعت در حال رشد است.

چند حقیقت در مورد اقتصاد سوئیس

اقتصاد کشور سوئیس یکی از بالاترین سطوح تولید ناخالص داخلی سرانه را در جهان دارد ، عملکرد اقتصادی قوی آن عمدتاً توسط بخش خدمات هدایت می شود ، اتحادیه اروپا شریک تجاری اصلی سوئیس است ، در ادامه چند حقیقت در مورد اقتصاد سوئیس را بررسی میکنیم.

  • سوئیس دومین بالاترین تولید ناخالص داخلی سرانه در جهان را دارد (86850 دلار در سال 2020 بر اساس آمار صندوق بین المللی پول).
  • تقریباً 74 درصد از تولید ناخالص داخلی سوئیس توسط بخش خدمات و 25 درصد توسط صنعت تولید می شود ، بخش کشاورزی کمتر از 1 درصد سهم دارد.
  • اتحادیه اروپا شریک تجاری اصلی سوئیس است ، حدود 66 درصد از واردات سوئیس از اتحادیه اروپا و 43 درصد از صادرات سوئیس به کشورهای اتحادیه اروپا است.
  • اکثریت قریب به اتفاق مشاغل سوئیسی (بیش از 99٪) SMEهایی هستند که کمتر از 250 کارمند را استخدام می کنند.
  • اقتصاد کشور سوئیس کمترین نرخ مالیات بر ارزش افزوده را در اروپا دارد ، مالیات بر ارزش افزوده برای اکثر کالاها و خدمات قابل پرداخت است ، نرخ کاهش یافته 3.7٪ از خدمات اقامتی اخذ می شود ، در حالی که نرخ مالیات بر ارزش افزوده 2.5٪ برای نیازهای اولیه و سایر اقلام روزمره اعمال می شود.

سوالات پر تکرار اقتصاد کشور سوئیس

بخش اصلی کشاورزی سوئیس را دامپروری تشکیل می دهد که منجر به تولید محصولاتی همچون سیر ، پنیر ، ماست و غیره می شود که به سایر نقاط اروپا نیز صادر می گردند.

خیر ، این کشور بر خلاف کشورهای بسیاری در دنیا همانند کشورمان ، دارای منابع طبیعی بسیار کمی بوده و اکثر مواد خام مورد نیاز را وارد می نماید.

در حال حاضر بیش از 60 درصد از برق کل کشور سوئیس از طریق برق آبی تامین می شود ، 20 درصد از آن از طریق انرژی هسته ای و باقی مانده را از کشورهای همسایه وارد می نماید.

سوئیس هیچ گاه کشوری صنعتی نبوده و آثار سروع صنایع در این کشور به اواسط قرن نوزدهم میلادی باز میگردد ، اما طی دو سه دهه اخیر رویه صنعتی شدن این کشور سرعت بالایی گرفته و موفقیت هایی نیز حاصل شده است.

بزرگ ترین شریک اقتصادی حال حاضر کشود سوئیس را باید کشور آلمان معرفی کرد که بالاترین میزان روادید را با یکدیگر برقرار کرده اند.

در این مقاله اقتصاد کشور سوئیس را بررسی کردیم ، اگر می خواهید در بهترین دانشگاه های این کشور به تحصیل در سوئیس مشغول شوید حتما مقاله مربوط به تحصیل این کشور را بخوانید تا با مزایا و معایب ، شرایط و الزامات آن پیش از اقدام آشنا شوید و یا همین حالا از طریق دو شعبه تهران و شیراز با مشاورین شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید و از راهنمایی های آنان را بهره ببرید.

معرفی شرکت ها و بانک های سایر کشورهای اروپایی میتواند شما را به شناخت کاملی از اقتصاد آن کشور برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.6/5 - (5 امتیاز)
منو
خانه