بهداشت و درمان عمومی در سوئیس

بهداشت و درمان عمومی در سوئیس بخاطر برجسته بودن دارای شهرت جهانی است.

بطور کلی ، سیستم مراقبتهای بهداشتی در سوئیس شامل سیستم مراقبتهای بهداشتی دولتی ، نیمه خصوصی و کاملا خصوصی است و این سیستم ، شبکه ای گسترده از پزشکان مجرب و بیمارستانهای بسیار مجهز می باشد ؛ همچنین ، یکی از رشته های پرطرفدار تحصیلی ، بهداشت عمومی است ؛ اگر شما هم قصد تحصیل در کشوری دیگر را دارید ، پیشنهاد می کنیم مقاله تحصیل در سوئیس را مطالعه نمایید ؛ کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در این مسیر راهنمای شما خواهند بود.

بهداشت و درمان عمومی در سوئیس با تقسیم مسئولیت برای قانون گذاری ، اجرا و نظارت مشخص می شود و نهاد ملی اصلی مسئول بهداشت عمومی FOPH می باشد ؛ با این حال ، بر طبق قانون اساسی تقسیم اختیارات ، دولت مرکزی (فدرال) مسئول چارچوب قوانینی در زمینه بهداشت و حفاظت از سلامت ، از جمله ایمنی مواد غذایی ، پیشگیری از بیماریهای عفونی و بدخیم ، کنترل دارو و حفاظت در برابر تشعشعات است.

همچنین ، کانتون ها مسئول اجرای استراتژی های بهداشت و درمان عمومی در سوئیس هستند و معمولا خدمات بهداشت عمومی مربوط به خود را اداره می کنند و شامل دفاتر بهداشت عمومی هستند که توسط مدیر ارشد پزشکی کانتون ، به اصطلاح پزشکان کانتون (Kantonsärzte) اداره می شوند ؛ لذا ، اجرای برنامه های بهداشت عمومی و خدمات بهداشت عمومی خاص موجود در کانتون ها ، در بین کانتون های مختلف می تواند متفاوت باشد.

فهرست مطالب
بهداشت و درمان عمومی در سوئیس

سیستم مراقبت های بهداشتی سوئیس

سیستم مراقبت های بهداشتی و بهداشت و درمان عمومی در سوئیس از استانداردهای بسیار بالایی برخوردار است و تمامی افرادی که در کشور سوئیس ساکن هستند ، برای دریافت خدمات درمانی می بایست بیمه بهداشت و حوادث اولیه را داشته باشند.

جالب است بدانید که برخلاف دیگر کشورهای اروپایی ، سیستم مراقبت های بهداشتی سوئیس مبتنی بر مالیات و یا توسط کارفرمایان تامین مالی نمی شود و هزینه های مربوطه توسط شخص به واسطه مشارکت در طرح های بیمه درمانی سوئیس پرداخت می شوند.

بسیاری از افراد بیمه های درمانی خصوصی تکمیلی را برای پوشش اولیه در نظر می گیرند ؛ کشور سوئیس شامل یکی از بزرگترین بخش های مراقبت های بهداشتی خصوصی در جهان است که انتخاب خوبی برای پوشش خدمات بهداشتی خواهد بود.

همچنی ، سوئیس دارای رتبه نخست در شاخص هزینه کننده سلامت یورو 2018 است و تنها کشوری بوده که امتیاز کاملا سبز را در مورد دسترسی داشته و به خاطر نتایجش مورد تحسین قرار گرفته است ؛ اما ماهیت غیرمتمرکز سیستم بهداشتی این کشور ، جمع آوری داده ها را مشکل می کند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با درج شماره تماس با خبره ترین مشاوران ما تلفنی صحبت کنید و سوالات مهاجرتی خود را بپرسید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مسئولین بهداشت کانتونی

همان گونه که بیان شد ، مراقبت های بهداشتی در سوئیس عمدتا از طریق کانتون ها سازماندهی می شوند و وزرای بهداشت از همه کانتون ها ، کنفرانس وزرای بهداشت عمومی کانتونی (GDK) را تشکیل می دهند ؛ هدف از این امر ، ارتقای همکاری و اجرای سیاست های مشترک بین کانتون ها می باشد که اداره فدرال بهداشت عمومی (FOPH) بر این امر نظارت خواهد داشت.

پزشکان کانتونی ، داروسازان و شیمیدانان نقشی پیشرو در سیستم بهداشت عمومی در کانتون ها بر عهده دارند و دارای انجمن های خاص خود هستند ؛ پزشکان کانتونی (مسئولین بهداشت کانتونی) در کنترل بیماری های عفونی ، صدور مجوزهای حرفه ای ، تنظیم خدمات اورژانس و نجات و … نقش دارند.

هدف از انجمن مسئولین بهداشت کانتونی (VKS/AMCS) هماهنگ کردن فعالیت های پزشکان کانتونی در سراسر سوئیس می باشد.

افراد تحت پوشش بهداشت و درمان عمومی در سوئیس

افراد تحت پوشش بهداشت و درمان عمومی در سوئیس

افراد تحت پوشش بهداشت و درمان عمومی در سوئیس شامل چه کسانی هستند؟ به طور کلی ، تمام افرادی که در سوئیس زندگی می کنند نا وقتی که تحت پوشش بیمه درمانی باشند ، می توانند به سیستم مراقبت های بهداشتی کشور سوئیس دسترسی داشته باشند.

علاوه بر این که ساکنان سوئیس به حداقل پوشش بیمه درمانی اولیه نیاز دارند ، افراد غیر مقیم نیز به این پوشش بیمه ای حداقلی نیاز خواهند داشت که این پوشش بیمه ای در حدود 80 تا 90 درصد هزینه های مربوط به مراقبت های بهداشتی را پوشش خواهد داد.

همچنین ، بازدیدکنندگانی که قصد دارند مدت کوتاهی را در سوئیس بمانند ، می توانند بسته های بیمه بین المللی را انتخاب نمایند ؛ البته ، ساکنان منطقه اقتصادی اروپا (EEA) می توانند از کارت بیمه سلامت اروپا (EHIC) جهت پوشش هزینه های مراقبت های بهداشتی برای بازدیدهای کوتاه مدت استفاده کنند.

هزینه های بهداشت و درمان عمومی در سوئیس

هزینه های بهداشت و درمان عمومی در سوئیس تا چه میزان تحت پوشش بیمه‌ها قرار می گیرند؟ سوئیس از جمله بزرگترین هزینه کننده ها در زمینه مراقبتهای بهداشتی است ؛ برطبق ارقام سال 2016 ، سوئیس تنها کشور در اتحادیه اروپا یا EFTA بوده که بیش از 8 هزار یورو برای هر ساکن هزینه کرده است.

همچنین ، هزینه های مراقبتهای بهداشتی این کشور به عنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی (در حال حاضر 12.3 درصد) ، بالاترین در سطح اروپا می باشد ؛ اما با این وجود ، هزینه های واقعی انجام شده برای مراقبت های بهداشتی نیز بالا است و در سال 2017 ، حدود 28.95 درصد از کل هزینه های مراقبت های بهداشتی را به خود اختصاص داده است.

بزرگسالان نخست می‌بایست هر ساله 300 فرانک مازاد را برای درمان های پزشکی به استثنای مراقبتهای زایمان ، بپردازند ؛ علاوه بر این ، هزینه بیمارستان برای هر روز 15 فرانک خواهد بود ، با وجود اینکه بیمه تا 90 درصد مبلغ مازاد را پرداخت می‌کند ؛ اما سقف 700 فرانک سالانه برای بزرگسالان و 350 فرانک در سال برای کودکان در نظر گرفته شده است ؛  همچنین ، ساکنانی که دارای درآمد پایینی هستند ، می‌توانند حق بیمه خود را کاهش دهند ؛ این کاهش حق بیمه در سطح کانتون تعیین خواهد شد.

اگر قصد شما از مهاجرت ، کار در این کشور است ، پس بهتر است با شرایط کار در کشور سوئیس آشنا باشید ؛ لذا پیشنهاد می کنیم مقاله کار در سوئیس را مطالعه نمایید.

بیمه درمانی پایه در سوئیس

بیمه درمانی پایه در سوئیس چیست؟ در حدود 60 شرکت بیمه سلامت در سوئیس وجود دارد که هر یک شامل مزایای یکسانی در بیمه نامه های اصلی شان می باشند ؛ شرکت ها وظیفه دارند تا هر درخواست کننده ای را بدون در نظر گرفتن شرایط بهداشتی قبلی اش پذیرا باشند.

همچنین ، شخص برای انتخاب بیمه گر خود مختار است و می تواند سالی یک بار شرکت را تغییر داد.

آلیانز کر (Allianz Care) و سیگنا گلوبال (Cigna Global) از جمله بزرگترین شرکت های بیمه درمانی در سوئیس هستند و بیمه نامه های درمانی پایه موارد جدول را شامل می شوند:

موارد تحت پوشش بیمه نامه های درمانی
درمان های سرپایی توسط پزشکان رسمی شناخته شده
درمان های اورژانسی
داروهای تجویزی توسط پزشک و موجود در لیست رسمی
معاینات زایمان ، آزمایشات ، کلاس های قبل از زایمان و زایمان
سقط جین و معاینات زنان
واکسیناسیون ها
توانبخشی بعد از عمل یا بیماری
درمان پزشکی در سفرهای کوتاه به خارج از سوئیس
برخی از درمان های جایگزین مانند هومیوپاتی ، طب چینی و روان درمانی

دقت داشته باشید که هر یک از اعضای خانواده می بایست به طور جداگانه بیمه شوند و نوزادان از بدو تولد بیمه می شوند ؛ اما جهت ادامه پوشش بیمه ای ، می بایست در مدت سه ماه پس از تولد ، به دنبال بیمه درمانی برای نوزاد بود ؛ همچنین ، کودکان نیازی به بیمه شدن در شرکتی مشابه با والدین خود ندارند و زمانی که کودک به سن 18 سالگی می رسد ، رسما مسئول پرداخت بیمه درمانی خود خواهد بود.

در صورتی که مدت اقامت شخص در سوئیس کمتر از سه ماه باشد ، در صورت داشتن کارت بیمه سلامت اروپا ، بیمه نامه درمانی خصوصی ، بیمه مسافرتی یا طرح مراقبت های بهداشتی شرکتی ، ممکن است از الزام داشتن بیمه پایه معاف باشند.

مراقبت های بهداشتی خصوصی در کشور سوئیس

مراقبت های بهداشتی خصوصی در کشور سوئیس

برای مراقبت های بهداشتی خصوصی در کشور سوئیس چه باید کرد؟ شخص می تواند با پرداخت هزینه ای بیش تر ، بیمه درمانی تکمیلی اختیاری داشته باشد ؛ دقت کنید که بیمه های خصوصی هر کدام می توانند شرایط خاص خود را داشته باشند و مواردی را تحت پوشش قرار دهند ؛ مواردی که بیمه های خصوصی ارائه می دهند ، ممکن است شامل موارد زیر باشند:

  • ارتودونسی
  • عینک یا لنزهای طبی
  • انتخاب پزشک در موارد نیاز به درمان در بیمارستان
  • ماندن در بخش خصوصی یا نیمه خصوصی بیمارستان

لذا شخص می تواند با توجه به نیازهای خود ، بیمه خصوصی خود را انتخاب کند و هر چه سطح پوشش دهی بیش تر شود ، حق بیمه نیز بالاتر خواهد شد.

مراجعه به پزشک در سوئیس

مراجعه به پزشک در سوئیس چگونه است؟ به طور کلی ، شخص در انتخاب پزشک خانواده مختار است ، مگر این که بیمه نامه محدودیتی در انتخاب پزشک ایجاد کرده باشد ؛ به طور مثال ، اگر نوعی از بیمه خصوصی ارزان تر را انتخاب کنید ، برای درمان می توانید به پزشک مراجعه کنید ، اما برای درمان های تخصصی به ارجاع نیاز است ، اما اگر در بیمه نامه چیزی غیر از این مشخص شده باشد ، شخص می تواند بدون ارجاع پزشک ، به متخصص مراجعه کند.

دقت کنید که پیش از مراجعه به پزشک می بایست از قبل قرار خود را رزرو نمایید و در صورت نیاز به کنسلی ، لازم است تا 24 ساعت قبل اطلاع دهید ؛ همچنین ، در زمان مراجعه به پزشک باید کارت بیمه درمانی سوئیس را به همراه داشت.

دقت داشته باشید که ، بیمه درمانی پایه درمان های اضطراری را تحت پوشش قرار می دهد ؛ لذا ، در مواقع اضطراری می توان به طور مستقیم به هر پزشک یا بیمارستانی ، حتی اگر دارای انتخاب های محدودی داشت ، مراجعه نمود ؛ اما در موارد اضطراری نیز ممکن است از جزئیات بیمه درمانی سوال شود ، لذا ، بیمه درمانی خود را همیشه همراه داشته باشید ،  برای درمان اورژانسی پزشکی می توان به A&E یا ER نزدیکترین بیمارستان مراجعه کرد و اکثر بیمارستان ها دولتی دارای بخش A&E 24 ساعته می باشند ؛ همچنین ، بیمه 50 درصد هزینه های آمبولانس را پوشش می دهد.

بهداشت عمومی در سوئیس شرایط بهتری دارد یا سایر کشورهای اروپایی؟ مقایسه یکی از بهترین راه های شناخت است.

بیمارستان ها در سوئیس

بیمارستان ها در سوئیس Krankenhaus یا Spital یا Hospital و یا Ospedale نامیده می شوند ؛ شخص به جز در موارد اورژانسی می بایست به بیمارستان های سوئیس مراجعه نماید ؛ در زمان مراجعه به بیمارستان لازم است مدرکی مبنی پوشش بیمه درمانی همراه داشت ، معمولا بیمارستان ها در کنتون های محلی قرار دارند و شامل بخش های عمومی (2 تا 4 تخته) ، نیمه خصوصی (2 تخته) و یا خصوصی (تنها یک بیمار) می باشند.

در صورت داشتن بیمه خصوصی ، می توان پزشک خود را نیز انتخاب نمود ؛ بیمه درمانی پایه شامل مراقبت های پزشکی و پرستاری و درمان های سرپایی است ؛ اما با این وجود می بایست روزانه 15 فرانک برای این موارد هزینه کرد ، اطلاع از سیستم بهداشت و درمان عمومی در سوئیس در زمان مهاجرت به این کشور می تواند بسیار مفید باشد ، اطلاعات کافی در خصوص بهداشت و درمان عمومی در سوئیس را می توانید از متخصصین گروه مهاجرتی رجبی بخواهید.

مراجعه به دندانپزشکی در سوئیس

مراجعه به دندانپزشک در سوئیس

آیا مراجعه به دندانپزشکی در سوئیس شامل بیمه می شود؟ دنداپزشک در سوئیسZahnärzte  یا Dentiste  یا  Dentistaنامیده می شود و دندانپزشک در سوئیس می تواند در یک مطب دندانپزشکی خصوصی و یا در یک کلینیک عمومی دندانپزشکی به فعالیت مشغول شود.

اما بیش تر مراقبت های دندانپزشکی را بیمه درمانی پایه تحت پوشش قرار نمی دهد و هزینه های دندانپزشکی در سوئیس می تواند بسیار گران باشد ، اما با انتخاب یک بیمه خصوصی می توانید ، هزینه های دندانپزشکی را کاهش دهید.

بزرگسالان می بایست هزینه های مربوط به معاینه و درمان دندانپزشکی را پرداخت نمایند ؛ اما با این وجود ، درمان مشکلات ناشی از بیماری های جدی و اجتناب ناپذیر تحت پوشش بیمه درمانی پایه قرار خواهد گرفت.

همچنین ، هر ساله در مدارس سوئیس دندان های کودکان توسط دندانپزشکان مدارس به صورت رایگان بررسی می شود ؛ البته ، برای درمان پوسیدگی دندان می بایست والدین هزینه کنند ؛ برخی از مقامات محلی ممکن است در خصوص هزینه ها یارانه دهند ، اما بیش تر مردم سوئیس برای تحت پوشش قرار دادن هزینه های دندانپزشکی ، بیمه تکمیلی دارند.

مراکز درمانی ارائه دهنده خدمات بهداشت و درمان عمومی در سوئیس

مراکز درمانی ارائه دهنده خدمات بهداشت و درمان عمومی در سوئیس کدامند؟ کشور سوئیس شامل شبکه ای بسیار بزرگ از مراکز پزشکی ، پلی کلینیک ها و اسپاهای بهداشتی می باشد که این مراکز درمانی طیف گسترده ای از مراقبت های ثانویه و درمان های تخصصی سرپایی را ارائه می دهند.

موارد مربوط به بهداشت و درمان عمومی در سوئیس در هر کانتون متفاوت خواهد بود و تنها بخش محدودی از درمان ها تحت پوشش بیمه درمانی پایه قرار می گیرند.

داروخانه ها در سوئیس

داروخانه ها در سوئیس با یک صلیب سرخ مشخص می شوند ؛ داروخانه ها در سوئیس ، مکان های مناسبی برای دریافت توصیه های بهداشتی و همچنین ، تهیه دارو است ؛ دریافت داروهای نسخه ای برای نخستین بار ، مستلزم پرداخت هزینه ای اندک (یک بار) است ؛ این هزینه مربوط به باز کردن پرونده برای بیمار و ثبت داروها می باشد ، لذا ، هر بار که بخواهید داروهایتان را از داروخانه ای متفاوت دریافت نمایید ، می بایست این هزینه را بپردازید ؛ لذا ، معقول تر این است که همیشه داروها را از یک داروخانه تهیه نمود ؛ همچنین ، هزینه های پرداختی داروها در سوئیس به صورت زیر است:

نوع دارو درصد پرداختی
داروهای ژنریک 10 درصد
داروهای مارک دار 20 درصد
داروهای بدون نسخه این داروها تحت پوشش بیمه ای قرار نمی گیرد.

سوالات پر تکرار بهداشت و درمان عمومی در سوئیس

  • داروهای ژنریک 10 درصد
  • داروهای مارک دار 20 درصد
  • داروهای بدون نسخه این داروها تحت پوشش بیمه ای قرار نمی گیرد.

کشور سوئیس شامل شبکه ای بسیار بزرگ از مراکز پزشکی ، پلی کلینیک ها و اسپاهای بهداشتی می باشد که این مراکز درمانی طیف گسترده ای از مراقبت های ثانویه و درمان های تخصصی سرپایی را ارائه می دهند.

معمولا بیمارستان ها در کنتون های محلی قرار دارند و شامل بخش های عمومی (2 تا 4 تخته) ، نیمه خصوصی (2 تخته) و یا خصوصی (تنها یک بیمار) می باشند.
در صورت داشتن بیمه خصوصی ، می توان پزشک خود را نیز انتخاب نمود.

بیش تر مراقبت های دندانپزشکی را بیمه درمانی پایه تحت پوشش قرار نمی دهد و هزینه های دندانپزشکی در سوئیس می تواند بسیار گران باشد ، اما با انتخاب یک بیمه خصوصی می توانید ، هزینه های دندانپزشکی را کاهش دهید.

، شخص در انتخاب پزشک خانواده مختار است ، مگر این که بیمه نامه محدودیتی در انتخاب پزشک ایجاد کرده باشد ؛ به طور مثال ، اگر نوعی از بیمه خصوصی ارزان تر را انتخاب کنید ، برای درمان می توانید به پزشک مراجعه کنید ، اما برای درمان های تخصصی به ارجاع نیاز است.

بهداشت و درمان عمومی در سوئیس از سطح بالایی برخوردار است و به طور کلی ،  در سوئیس بیمه های دولتی و خصوصی را خواهیم داشت که هر شخصی می تواند نوعی از بیمه را که مناسب وی است ، انتخاب کند و هزینه های درمانی را تحت پوشش بیمه قرار دهد ؛ اگر در مورد بهداشت و درمان عمومی در سوئیس سوالی در ذهن دارید ، مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز آماده پاسخگویی به سوالات شماست ؛ همچنین ، در مقاله مهاجرت به سوئیس انواع روش های مهاجرتی مورد بررسی قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه