فرهنگ  ، آداب و رسوم مردم سوئیس

فرهنگ  ، آداب و رسوم مردم سوئیس برای کسانی که این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کرده اند حائز اهمیت است.

سوئیسی ها همیشه سعی در حفظ آداب و رسوم محلی خود داشته اند ؛ به همین خاطر سوئیس کشوری با ثروت عظیمی از فعالیت های فرهنگی و سنت های زنده است.

اگر قصد مهاجرت یا سفر به کشور سوئیس را دارید ، مقاله مهاجرت به سوئیس اطلاعات جامعی در خصوص انواع روشهای مهاجرتی به شما خواهد داد ؛ در این راستا می‌ توانید از راهنمایی های کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) نیز بهره ببرید.

کیفیت زندگی عالی ، سیستم مراقبت های بهداشتی مناسب و مناظر طبیعی زیبا ، همواره سوئیس را به مقصدی برای گردشگران و بازدیدکنندگان تبدیل کرده است ؛ اما با این حال ، مانند هر کشور دیگری ممکن است ادغام در فرهنگ های محلی این کشور کمی چالش زا باشد ؛ چرا که سوئیسی ها دارای هنجارهای اجتماعی ، ویژگی های فرهنگی جالب و کلیشه های مخصوص به خود هستند.

به هر حال ، همان طور که یافتن شغل ، جستجو برای خانه و تنظیم بیمه درمانی در سوئیس مهم است ، آشنایی با فرهنگ  ، آداب و رسوم مردم سوئیس نیز باید در فهرست اولویت ها در زمان سفر به کشور سوئیس قرار بگیرد ؛ در ادامه بیشتر با فرهنگ  ، آداب و رسوم مردم سوئیس آشنا خواهیم شد.

فهرست مطالب
فرهنگ ، آداب و رسوم مردم سوئیس

آشنایی با فرهنگ  ، آداب و رسوم مردم سوئیس

کشور سوئیس شامل سه منطقه جغرافیایی اصلی یعنی آلپ که 58 درصد از کشور را در برمی گیرد  ، فلات مرکزی (31 درصد) و ژورا (11 درصد) می باشد که مردم ساکن در هر منطقه ممکن است فرهنگ و آداب و رسوم مخصوص به خود را داشته باشند  ؛ اما با وجود این که رشته کوه های آلپ بیشتر کشور را در بر گرفته است  ، اما تنها 11 درصد از جمعیت سوئیس در آن زندگی می کنند  ،

برای آشنایی با فرهنگ  ، آداب و رسوم مردم سوئیس موارد مختلفی چون آداب و رسوم در میهمانی ها  ، جشن ها و قرارهای کاری و نیز موسیقی  ، معماری  ، آداب غذایی  ، زبان و ..  ، را می بایست مورد بررسی قرار داد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

برای غلبه بر چالش های مهاجرتی و رفع ابهامات خود با مشاوران خبره رجبی مشورت کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

زبان و دین مردم سوئیس

زبان و دین یکی از موارد تاثیر گذار بر فرهنگ  ، آداب و رسوم مردم سوئیس است  ؛ سوئیس دارای زبان های رسمی آلمانی  ، فرانسوی  ، ایتالیایی و رومانش می باشد  ؛ علاوه بر این زبان ها  ، چندین زبان دیگر نیز از جمله انگلیسی و پرتغالی نیز در این کشور صحبت می شود.

سوئیس کشوری عمدتا مسیحی است و ادیان اصلی در این کشور شامل موارد ارائه شده در جدول می باشد :

بعد از زبان و دین مردم سوئیس  ، به آموزش در این کشور می رسیم که برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی به این کشور می تواند حائز اهمیت باشد.

ادیان جمعیت
کاتولیک رومی 36.5 درصد
جامعه انجیلی اصلاح شده 24.4 درصد
دیگر فرقه های مسیحی 6 درصد
مسلمان 5.2 درصد
یهودی 0.3 درصد
بدون وابستگی مذهبی 25 درصد
جایگاه آموزش در سوئیس

جایگاه آموزش در سوئیس

با بررسی فرهنگ  ، آداب و رسوم مردم سوئیس می توان دریافت که جایگاه آموزش در سوئیس بالاست و سوئیسی ها همیشه به دنبال پیشرفت و ترقی بوده اند و یکی از بهترین سیستم های آموزشی جهان از آن سوئیس است که در بین 65 کشور جهان رتبه نهم را کسب نموده است.

لذا  ، مدارس کشور سوئیس آموزشی با کیفیت را ارائه می دهند و هر کدام از 26 کانتون سوئیس مسئولیت اصلی آموزش خود را عهده دار است  ؛ بنابراین ، هر کانتونی دارای بخش آموزشی  ، تقویم مدرسه  ، ساختار آموزشی  ، روش های تدریس و برنامه های مخصوص به خود می باشد.

تحصیل در کشوری چون سوئیس شاید آرزوی بسیاری باشد  ، اما بهتر است پیش از اقدام برای تحصیل در این کشور  ، از شرایط آن مطلع بود  ؛ مقاله تحصیل در سوئیس می تواند بسیار مفید باشد ، دانشگاه های بسیار معتبر در رشته های مهندسی و علوم پزشکی که در جهان نامی هستند می توانند پذیرای شما برای ادامه تحصیل با هزینه های مقرون به صرفه باشند ؛ مقاله لینک شده را حتما مرور کنید.

ویژگی های شخصیتی و کلیشه های مردم سوئیس

ویژگی های شخصیتی و کلیشه های مردم سوئیس نیز ریشه در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم سوئیس دارد ؛ لذا آشنایی با ویژگی های شخصیتی مردم باعث می شود تا ارتباطات بهتری با ساکنین این کشور برقرار کرد ؛ در حالی که تعمیم این تصور رایج در مورد مردم سوئیس که افرادی کسل کننده و یکنواخت و به شدت کارآمد هستند ، ناعادلانه است ؛ اما ماهیت آن درست است.

به طور کلی ، دقیق بودن یکی از خصوصیات مهم مردم سوئیس هم در امور کاری و هم در زندگی خصوصی آن ها می باشد ؛ در واقع ، در این کشور حتی چند دقیقه دیر رسیدن برای جلسه نیز بی ادبی محسوب می شود ؛ همچنین ، اگر به مهمانی یا شام دعوت باشید ، 15 دقیقه تاخیر قابل قبول خواهد بود.

لذا ، اگر می خواهید رئیس و یا دوستان جدید محلی از شما تصور خوبی داشته باشند ، هرگز آن ها را در انتظار نگذارید.

همچنین ، کاراکتر معمولی سوئیسی نگرش ذهنی تا حدی منفی را به کمال رسانده تا بتواند مسائل را مثبت تر پردازش نماید ؛ به طور خلاصه ، قانون مولر ، نسخه سوئیسی قانون مورفی بیان می کند که هر چیزی که ممکن است اشتباه شود ، اشتباه می شود ، اما ما برای آن آمادگی بیشتری خواهیم داشت.

فرهنگ و آداب اجتماعی در سوئیس

فرهنگ و آداب اجتماعی در سوئیس حاکی از آن است که مردم سوئیس به صداقت و بردباری احترام می ‌گذارند و در واقع ، آنها به بی طرفی خود و ترویج صلح جهانی افتخار می ‌کنند ؛ اما این بدین معنا نیست که مردم سوئیس به چگونگی درک سایر کشورها نسبت به خودشان اهمیت نمی ‌دهند ، بلکه آنها قاطعانه معتقدند که همواره در معرض نظارت و انتقادهای سایرینند.

این شاید دلیلی بر این موضوع باشد که چرا مردم سوئیس تقریبا در تمامی جنبه‌ های زندگی خود چنین استانداردهای بالایی را برای خود تعیین می‌ کنند ؛ برای مثال ، سوئیسی‌ ها به اخلاق خوب و رفتار مودبانه بسیار اهمیت می دهند ؛ لذا ، اکثر تعاملات در سوئیس بطور رسمی باقی می ‌ماندن که این خود را در دست دادن نشان می ‌دهد ؛ حتی بچه‌ های مدرسه نیز در زمان ملاقات یکدیگر در خیابان بهم دست می ‌دهند ؛ در ضمن اینکه ، حفظ تماس چشمی نیز در زمان دست دادن مهم است.

حس حفظ استانداردهای بالا را در دیگر جنبه‌ های زندگی سوئیسی ‌ها از جمله در کیفیت محصولات تولیدی کشور سوئیس نیز می ‌توان مشاهده نمود ؛ حتما از کیفیت ساعتهای رولکس و شکلات لوکس Lindt شنیده اید.

فرهنگ و آداب اجتماعی در سوئیس

بطور کلی ، مردم سوئیس معتقدند که هر آنچه که از کشورشان نشات می گیرد ، از جمله مردم آن ، بهترین هستند ، لذا ، اگر سوپر مارکت ها توت فرنگی ایتالیایی را با نصف قیمت عرضه کنند ، سوئیسی ها معمولا توت فرنگی خودشان را انتخاب می کنند ؛ چرا که معتقدند که توت فرنگی آن ها بهترین است.

فرهنگ  ، آداب و رسوم مردم سوئیس در مورد مهمانی رفتن

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم سوئیس در مورد مهمانی رفتن اینگونه است که در بین سوئیسی ها ، دادن گل یا هدیه کوچکی مثل کتاب ، شکلات ، شراب یا آب نبات در زمانی که به منزل شخصی دعوت می شوند ، مرسوم است و از آن جا که پوشش ظاهری برای سوئیسی ها اهمیت دارد ، باید مطمئن شد که تمیز و مرتب لباس پوشیده باشید.

برای مهاجرت به این کشور اروپایی راهنمایی های کارشناسان ما در موسسه رجبی را از دست ندهید.

فرهنگ  ، آداب و رسوم مردم سوئیس در کار و تجارت

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم سوئیس در کار و تجارت از دیگر ویژگی هایی است که باید در نظر گرفته شود ؛ اخلاق کاری مقتدر را در کنار وقت شناسی و رسمی بودن سوئیسی ها می توان مشاهده نمود ؛ همانطور که بیان شد نباید برای جلسات ، حتی چند دقیقه هم تاخیر داشت که نشانه بی ملاحظگی و بی ادبی خواهد بود.

برای جلسات کاری معمولا مردان کت و شلوار و زنان کت و شلوار یا پیراهن را انتخاب می کنند ؛ سوئیسی ها به حفظ حریم خصوصی خود اهمیت می دهند ؛ لذا سوالاتی در خصوص درآمد و یا دارایی های شخصی می تواند بسیار بی ادبانه تلقی شود ؛ اهمیت حفظ حریم خصوصی در مورد زبان بدن نیز در نظر گرفته می شود ؛ برای مثال ، نزدیک شدن به شخص در طول مکالمه بی ادبی تلقی می شود و باید حداقل یک بازو با طرف مقابل فاصله داشت.

اما در مورد دوستان و خانواده این قضیه فرق می کند و لمس کردن در حین صحبت طبیعی است ؛ همچنین ، صحبت کردن با صدای بلند با تلفن همراه در رستوران ها ، وسایل حمل و نقل عمومی و یا سایر مکان های عمومی بی ادبانه است.

لباس ملی و سبک و مد در سوئیس

لباس ملی و سبک و مد در سوئیس

لباس ملی و سبک و مد در سوئیس چگونه است؟ در حال حاضر زنان و مردان سوئیسی از لباس های زنانه محلی dirndl)) و یا لباس های مردانه سنتی lederhosen)) در همه جا و به طور گسترده استفاده نمی کنند ؛ این لباس های سنتی هیجان انگیز و در عین حال کاربردی ، زمانی توسط بسیاری از مردان و زنان در مناطق آلپ پوشیده می شده است ؛ اما امروزه کاربرد این لباس ها به صنعت گردشگری محدود شده و سوئیسی ها عموما از لباس های مدرن به سبک غربی استفاده می کنند ،

البته از لباس های سنتی سوئیس در جشن ها و جشنواره ها نیز استفاده می شود ؛ سنت های مربوط به لباس پوشیدن در هر کانتون می تواند متفاوت باشد ؛ به عنوان مثال ، هر کانتونی می تواند مضامین و نقوش خاص خود را (حیوانات ، گل ها ، کوه ها و مردم) که در لباس های محلی شان مشخص می شود ، داشته باشند ؛ رنگ لباس ها و نیز نوع جواهراتی که با لباس استفاده می شود نیز در مناطق مختلف متفاوت است.

اما وقتی حرف از لباس های روزمره در سوئیس می شود ، بی طرفی سوئیس را در این موضوع نیز می توان یافت ؛ به طوری که مردم سوئیس برای لباس های روزمره هر چیزی را که در آن احساس راحتی کنند ، می پوشند ؛ اما در عین حال از عجیب و غریب لباس پوشیدن نیز خودداری می کنند.

غذاهای سوئیسی

غذاهای سوئیسی بخش دیگری از فرهنگ ، آداب و رسوم مردم سوئیس است که با تنوع فرهنگی و منطقه ای گره خورده ، به طوری که غذاهای پنیری مخصوص مناطق آلپ هستند و غذای ملی fondue neuchâteloise (مخلوطی از پنیر Gruyère و Emmentaler ذوب شده) و راکلت (پنیر ذوب شده روی آتش) نه تنها در سراسر سوئیس بلکه در کشورهای زیادی از محبوبیت برخوردار است.

همچنین ، صنعت شکلات سوئیس نیز شهرت جهانی دارد و کیک های عسلی لعاب دار معروف به لکرلی محبوب هستند.

در حالی که ، غذای ترجیحی سوئیس آلمانی ، Rösti (سیب زمینی سرخ شده رنده شده) است ، اما سوسیس و کلم ترش نیز مورد علاقه بسیاری است ؛ از دیگر غذاهای محبوب مردم سوئیس می توان به Zürcher Eintopf یا خورشت گوشت گاو و ماهی Zander اشاره کرد.

غذاهای فصلی و ویژه نیز می توانند منطقه ای را از سایر مناطق متمایز کنند که نمونه ای از غذاهای محلی ، نظیر براتوورست پاییزی از سانکت گالن است ؛ به طور کلی ، غرب کشور سوئیس متاثر از آشپزی و فرهنگ فرانسوی است و در تیچینو پاستا ، پولنتا و ریزوتو نشانه های از فرهنگ مشترک با ایتالیا مشاهده می شود.

علاوه بر غذاهای سنتی ، غذاهای مدرن سوئیس را در کنار غذاهای سایر کشورها در رستوران های این کشور نیز می توان یافت ؛ همچنین ، فست فودهای زنجیره ای آمریکایی در استراحتگاه های آلپاین نظیر زرمات و سنت موریتز وجود دارند.

هنرهای عامه در سوئیس

هنرهای عامه در سوئیس شامل موسیقی ، شعر ، رقص ، کنده کاری روی چوب و گلدوزی است ؛ در بخش های شمالی ، اشکالی از موسیقی ها و آوازهای سنتی ، به عنوان مثال یودل (yodel) وجود دارد.

سازهای شیپور مانندی که از چوب و پوست درخت ساخته می شوند و مظهر آن آلفرن است ، نیز در این کشور ، وجود دارند ؛ موسیقی فولک عمدتا در مناطق روستایی دارای ملودی های متغیر و گسترده ای است و در نواحی آلپ جنوبی و داخلی ، ملودی ها بیش تر آواز مانند با دامنه ای محدود هستند.

مضامین هم بیشتر در خصوص عشق و اشتیاق به وطن و همچنین موضوعات تاریخی ، میهنی ، شبانی و شکار می باشد ؛ سرزندگی فرهنگ عامه مردم را می توان در رقص هایی چون لاندلر که تقریبا به والتز شبیه است ، Schuuhplattler و در گروه های کوچک موسیقی مثل نمایش های فلوت و طبل زنی در Valais مشاهده نمود.

هنرهای عامه در سوئیس

سوالات پر تکرار فرهنگ ، آداب و رسوم مردم سوئیس

هنرهای عامه در سوئیس شامل موسیقی ، شعر ، رقص ، کنده کاری روی چوب و گلدوزی است ؛ در بخش های شمالی ، اشکالی از موسیقی ها و آوازهای سنتی ، به عنوان مثال یودل (yodel) وجود دارد.

غذاهای پنیری مخصوص مناطق آلپ هستند و غذای ملی fondue neuchâteloise (مخلوطی از پنیر Gruyère و Emmentaler ذوب شده) و راکلت (پنیر ذوب شده روی آتش) نه تنها در سراسر سوئیس بلکه در کشورهای زیادی از محبوبیت برخوردار است.
همچنین ، صنعت شکلات سوئیس نیز شهرت جهانی دارد و کیک های عسلی لعاب دار معروف به لکرلی محبوب هستند.

در بین سوئیسی ها ، دادن گل یا هدیه کوچکی مثل کتاب ، شکلات ، شراب یا آب نبات در زمانی که به منزل شخصی دعوت می شوند ، مرسوم است و از آن جا که پوشش ظاهری برای سوئیسی ها اهمیت دارد ، باید مطمئن شد که تمیز و مرتب لباس پوشیده باشید.

دقیق بودن یکی از خصوصیات مهم مردم سوئیس هم در امور کاری و هم در زندگی خصوصی آن ها می باشد ؛ در واقع ، در این کشور حتی چند دقیقه دیر رسیدن برای جلسه نیز بی ادبی محسوب می شود ؛ همچنین ، اگر به مهمانی یا شام دعوت باشید ، 15 دقیقه تاخیر قابل قبول خواهد بود.

  • کاتولیک رومی
  • جامعه انجیلی اصلاح شده
  • دیگر فرقه های مسیحی
  • مسلمان
  • یهودی
  • بدون وابستگی مذهبی

به طور کلی ، فرهنگ ، آداب و رسوم مردم سوئیس نشان دهنده تاریخ غنی این کشور است ؛ لذا با مطالعه آن می‌ توان از رفتارهای مردم این کشور در شرایط مختلف آگاه بود و تعاملات بهتری با سوئیسی ها برقرار نمود ؛ لذا ، در صورت مهاجرت به این کشور بهتر است با فرهنگ ، آداب و رسوم مردم سوئیس در امور مختلف مثل امور کاری بیشتر آشنا شوید ؛ در مقاله کار در سوئیس مسائل مربوط به کار در این کشور بررسی شده است ؛ در این رابطه می ‌توانید با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی رجبی در دو شعبه تهران و شیراز نیز در تماس باشید.

فرهنگ مردم سوئیس را با مردم برخی کشور های دیگر اروپا مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه