ورزش در سوئیس

ورزش در سوئیس از جمله لذت های سوئیسی هاست و گفته می شود که از هر 4 نفر در سوئیس ، ا نفر عضو فعال یک باشگاه ورزشی می باشد.

در سوئیس امکانات ورزشی برای هر نوع سلیقه و علاقه ای ، از ورزش های مدرن گرفته تا ورزش های سنتی وجود دارد ؛ این اطلاعات به شما کمک می کند تا در زمان زندگی در کنار مردم بومی احساس راحتی کنید و زندگی آرامی را رقم بزنید.

اگر دوست دارید به سوئیس مهاجرت کنید و ورزش را در آنجا دنبال نمایید ، مطالعه مقاله مهاجرت به سوئیس خالی از لطف نخواهد بود ؛ همچنین می توانید هر گونه سوالی در این خصوص را از کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) بپرسید.

سوئیس به دلیل داشتن کوههای زیبا ، برای ورزش هایی چون اسکی ، اسنوبورد و نیز کوهنوردی مناسب خواهد بود؛ کشور سوئیس به عنوان بهشتی برای ورزش های زمستانی و نیز به عنوان مقصد شماره یک برای رویدادهای مختلف ورزش های بین المللی زمستانی از جمله مسابقات جهانی اسکی و بازی های المپیک زمستانی شناخته می شود.

فهرست مطالب

در سوئیس علاوه بر اسکی ، فوتبال نیز بسیار پرطرفدار است ؛ ناتی (Nati) ، تیم ملی فوتبال سوئیس ، عضو فیفا است و مقر فیفا در زوریخ قرار دارد و سوئیس میزبان جام جهانی فوتبال در سال 1954 بوده است ؛ علاوه بر این ، سوئیس به همراه اتریش میزبان یورو 2008 بوده است.

برای بررسی بیشتر ورزش در سوئیس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

ورزش در سوئیس

معرفی ورزش های پرطرفدار در سوئیس

در کشور سوئیس علاوه بر ورزش هایی چون فوتبال و اسکی ورزش های دیگری چون هاکی روی یخ ، بسکتبال ، موتور سواری ، راگبی ، تنیس ، قایقرانی و دو و میدانی پرطرفدار هستند ؛ آشنایی با علایق و سلایق مردم سوئیس به شما کمک می کند تا بتوانید ارتباط موثرتری در جامعه داشته باشید و زندگی هیجان انگیزتری برای خود بسازید.

اگر به ورزش در سوئیس علاقه مند هستید با ما همراه باشید چرا که در ادامه معرفی ورزش های پرطرفدار در سوئیس را خواهیم داشت.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شناخت تمام چهره های یک کشور و آگاهی کامل از مزایا و معایب مهاجرت به آن با دریافت مشاوره صحیح.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

ورزش محبوب فوتبال در سوئیس

فوتبال یکی از پرطرفدارترین ورزش ها در سوئیس است ؛ ورزش محبوب فوتبال در سوئیس دارای دو لیگ اصلی سوپر لیگ سوئیس و چلنج وان سوئیس است و اتحادیه فوتبال سوئیس در سال 1895 تشکیل شده و یکی از اعضای موسس فیفا در سال 1904 بوده است.

سوپر لیگ سوئیس متشکل از 10 تیم از سراسر کشور (و لیختن اشتاین) می باشد و تیم ملی سوئیس پیش از این در 11 جام جهانی فیفا (آخرین بار در سال 2018) و چهار دوره مسابقات قهرمانی اروپا شرکت کرده است ؛ ورزش فوتبال در تمام سطوح مردان و زنان در انواع ورزشگاه ها ، از ورزشگاه های محلی گرفته تا استادیوم های معروفی که هر هفته هزاران تماشاگر را به سوی خود جذب می کند ، در سراسر کشور سوئیس انجام می شود.

اگر چه در سال های اخیر یکی از موفق ترین باشگاه ها یانگ بویز برن (Bern’s Young Boys) بوده ، اما از لحاظ تاریخی ، موفق ترین باشگاه ها گراس هاپرز زوریخ (Grasshoppers) و اف سی بازل (FC BaselBasel) بوده اند ؛ بالاترین سطح در بازی های زنان ، سوپر لیگ زنان سوئیس می باشد.

پر مخاطب ترین بازی ها معمولا در پارک سنت ژاکوب بازل که بزرگ ترین ورزشگاه کشور است ، برگزار می شود و جالب است بدانید که این کشور خانه دو فدراسیون بین المللی فوتبال ، فیفا در زوریخ و فیفا در نیون می باشد ؛  همچنین ، موزه جهانی فوتبال فیفا نیز در زوریخ مستقر است.

ورزش محبوب فوتبال در سوئیس

ورزش پرطرفدار هاکی روی یخ

در بررسی ورزش در سوئیس ، هاکی روی یخ از جمله ورزش های پرطرفدار است ؛ کشور سوئیس بیش از 1160 تیم هاکی روی یخ دارد که در مجموع هر ساله 16000 مسابقه برگزار می کند ؛ در زمان مسابقات هاکی روی یخ ، استادیوم ها از علاقمندان این ورزش پر شده است و تماشاگران جلوی تلویزیون ها میخکوب می شوند ؛ به طوری که تماشاگران هاکی روی یخ در سوئیس ، یکی از بالاترین نرخ های حضور (6760) در اروپا را از آن خود کرده اند.

ورزش پرطرفدار هاکی روی یخ به طور سنتی در زمستان انجام می شود ؛ اما مسابقات در بهار و اواخر تابستان نیز انجام می شوند ؛ قابل توجه ترین استادیوم های هاکی روی یخ در قلب کوه های داووس قرار گرفته و به بازدیدکنندگان امکان می دهد تا حال و هوای مدرسه قدیمی هاکی روی یخ را احساس کنند ؛ چرا که مسابقات در منطقه ای باز برگزار می شوند ؛ اما باشگاه های محلی زیادی در این زمینه در سوئیس وجود دارند.

همچنین ، در راس بازی های هاکی روی یخ مردان ، لیگ ملی (یکی از پربازدیدترین لیگ های هاکی روی یخ در اروپا) است که از 12 تیم از سراسر سوئیس تشکیل شده و از جمله موفق ترین آن ها اچ سی داووس (HC Davos) از شهر آلپاین می باشد ؛ با این حال ، در سال های اخیر شاهد تسلط فزاینده SC Bern بوده ایم و در بازی های بانوان بالاترین رده ، لیگ بانوان می باشد.

اسکی در بهشت اسکی بازان سوئیس

اسکی در بهشت اسکی بازان سوئیس

چشم انداز و آب و هوای سوئیس فرصتی عالی را برای ورزش های زمستانی ارائه می دهد ؛ شاید بتوان گفت که اسکی به عنوان یک ورزش در سوئیس ، مترادف با کوه های آلپ است ؛ لذا ، پیست های اسکی در سوئیس در میان پربازدیدترین مقاصد اسکی در جهان رتبه بندی می شود و سوئیس بهشت اسکی بازان است ؛ همچنین ، در حدود 37 درصد از جمعیت سوئیس به طور منظم اسکی می کنند که بالاترین میزان در بین سایر کشورهای اروپایی می باشد.

پیست های اسکی در سوئیس به راحتی در دسترس است و از جمله جذاب ترین مناطق اسکی در سوئیس شامل زرمات ، وربیه ، سنت مورتیز ، اندرمات ، ساس فی ، آروسا ، داووس و ... می باشند و به طور کلی ، ورزشکاران اسکی این کشور ، موفق به کسب 59 مدال المپیک شده اند.

برخی از بهترین اسکی بازان جهان از جمله دیدیر کوچه (Didier Cuche) و پیرمین زوربریگن (Pirmin Zurbriggen) از سوئیس می باشند.

اگر علاقه مند به اسکی در بهشت اسکی بازان در کنار تحصیل هستید ، با کارشناسان ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی در ارتباط باشید.

تنیس در سوئیس سرزمین راجرز فدرر

در زمان صحبت از ورزش در سوئیس ، نمی توان ورزش تنیس را نادیده گرفت ؛ سوئیس خانه راجرز فدرر (فهرمان گرند اسلم) ، مارتینا هینگیس و استانیسلاس واورینکا است ؛ فدرر یکی از اسطوره های تنیس مردان است که صاحب 17 عنوان قهرمانی در گرند اسلم بوده و طولانی ترین دوره را به عنوان بازیکن شماره یک تنیس در تاریخ از آن خود کرده است.

با این که سوئیس همیشه با ورزش های زمستانی اش شناخته می شود ، اما به لطف راجرز فدرر ، قهرمان سوئیسی مشهور ، این ورزش نیز بسیار شناخته شده است و دارای طرفداران زیادی در سوئیس می باشد.

سوئیس میزبان فدراسیون بین المللی تنیس که در بازل واقع شده ، می باشد ؛ امروزه ، مردم تنیس را به عنوان یک سرگرمی و ورزش در سوئیس بازی می کنند و هر ساله بیش از 4000 تیم در مسابقات شرکت می کنند ؛ همچنین بخش زنان شامل مسابقات آزاد زنان که در لوزان برگزار می شود ؛ می باشد.

به طور کلی ، باشگاه ها و زمین های محلی زیادی برای بازی تنیس در سوئیس ، سرزمین راجرز فدرر وجود دارد ؛ با این که بسیاری از زمین های تنیس خاکی هستند ، اما زمین های سرپوشیده نیز در سوئیس زیاد است ؛ همچنین ، بسیاری از زمین های تنیس نرخ های تخفیفی برای خانواده ها ، کودکان ، اردوهای تابستانی و جلسات آموزشی برای تمام سنین ارائه می دهند.

سوئیس را چقدر می شناسید؟ در مقالات زیر اطلاعات بسیار جالبی را درباره سوئیس بخوانید.

ورزش قدیمی هورنوسن در سوئیس

قدمت هورنوسن به عنوان یک ورزش بومی سوئیسی به قرن 16 بازمی گردد ؛ ورزش قدیمی هورنوسن در سوئیس ترکیبی از گلف و بیسبال است که در مناطق خاصی از جمله کانتون های میتلند بازی می شود.

این ورزش در سوئیس زمانی که کشاورزان جوان در زمین های برداشت شده جمع می شدند و با روستاهای دیگر به رقابت می پرداختند ؛ نشات می گیرد.

ورزش هورنوسن ، یک راه عالی برای تجربه فرهنگ سوئیس است و از جمله سه ورزش سنتی محبوب این کشور به حساب می آید ؛ این ورزش در سوئیس معمولا در کانتون های میتلند برن ، سولوتورن و آرگائو برگزار می شود ؛ از دیگر ورزش های سنتی سوئیس شوینگن (کشتی سوئیسی) و اشتاینستوسن (شکل سوئیسی پرتاب سنگ) می باشند.

هر چند که این ورزش ها ، محبوبیت ورزش های فوتبال ، اسکی ، تنیس و هاکی روی یخ را ندارند ، اما باز هم ورزش های هورنوسن و شوینگن همچنان برای سوئیسی ها و نیز بازدیدکنندگان جذاب هستند.

ورزش قدیمی هورنوسن در سوئیس

ورزش ملی سوئیس

اسکی به عنوان یک سرگرمی ملی در سراسر کشور سوئیس شناخته می شود و این ورزش ، جزء لاینفک هویت ملی کشور سوئیس می باشد که با شمایل نگاری آلپاین در آمیخته است.

حال این سوال به وجود می آید که در کشور سوئیس ، اسکی محبوب تر است یا فوتبال؟ اسکی به عنوان ورزش ملی سوئیس به عنوان محبوب ترین و موثرترین ورزش در سوئیس شناخته می شود.

بهترین ورزش های ماجراجویی در سوئیس

دوستداران ورزش و گردشگران می توانند ساعت ها بدون خستگی به ورزش های ماجراجویی در سوئیس بپردازند؛ حال بهترین ورزش های ماجراجویی در سوئیس کدام ورزش ها هستند؟

در جدول ، هزینه ورزش های مختلف در سوئیس را می بینید اما اگر قصد زندگی در سوئیس را دارید ، مطالعه مقاله هزینه های زندگی در سوئیس را از دست ندهید.

نام ورزش هزینه (فرانک سوئیس)
قایق سواری در رودخانه 5 و 8
ترن هوایی کوهستان 32
بانجی جامپینگ 195 تا 255
پاراگلایدر 185
Cliff Walking رایگان
دوچرخه سواری به کرایه دوچرخه بستگی دارد.
پیاده روی و کوهپیمایی بستگی به تجهیزات دارد.
کابل سواری فولادی 29 فرانک برای بزرگسالان و 20 فرانک برای بچه ها اسکی 100
ران توبوگان (Toboggan Run) 4 تا 13

سوالات پر تکرار ورزش در سوئیس

سوئیس به دلیل داشتن کوههای زیبا ، برای ورزش هایی چون اسکی ، اسنوبورد و نیز کوهنوردی مناسب خواهد بود؛ کشور سوئیس به عنوان بهشتی برای ورزش های زمستانی و نیز به عنوان مقصد شماره یک برای رویدادهای مختلف ورزش های بین المللی زمستانی از جمله مسابقات جهانی اسکی و بازی های المپیک زمستانی شناخته می شود.

سوپر لیگ سوئیس متشکل از 10 تیم از سراسر کشور (و لیختن اشتاین) می باشد و تیم ملی سوئیس پیش از این در 11 جام جهانی فیفا (آخرین بار در سال 2018) و چهار دوره مسابقات قهرمانی اروپا شرکت کرده است.

هاکی روی یخ ، کشور سوئیس بیش از 1160 تیم هاکی روی یخ دارد که در مجموع هر ساله 16000 مسابقه برگزار می کند ؛ در زمان مسابقات هاکی روی یخ ، استادیوم ها از علاقمندان این ورزش پر شده است و تماشاگران جلوی تلویزیون ها میخکوب می شوند ؛ به طوری که تماشاگران هاکی روی یخ در سوئیس ، یکی از بالاترین نرخ های حضور (6760) در اروپا را از آن خود کرده اند.
ورزش پرطرفدار هاکی روی یخ به طور سنتی در زمستان انجام می شود.

سوئیس خانه راجرز فدرر (فهرمان گرند اسلم) ، مارتینا هینگیس و استانیسلاس واورینکا است ؛ فدرر یکی از اسطوره های تنیس مردان است که صاحب 17 عنوان قهرمانی در گرند اسلم بوده و طولانی ترین دوره را به عنوان بازیکن شماره یک تنیس در تاریخ از آن خود کرده است.
با این که سوئیس همیشه با ورزش های زمستانی اش شناخته می شود ، اما به لطف راجرز فدرر ، قهرمان سوئیسی مشهور ، این ورزش نیز بسیار شناخته شده است و دارای طرفداران زیادی در سوئیس می باشد.

قدمت هورنوسن به عنوان یک ورزش بومی سوئیسی به قرن 16 بازمی گردد ؛ ورزش قدیمی هورنوسن در سوئیس ترکیبی از گلف و بیسبال است که در مناطق خاصی از جمله کانتون های میتلند بازی می شود.

ورزش در سوئیس طرفداران زیادی دارد و سوئیسی ها در ورزشهای مختلفی فعال هستند ؛ از جمله ورزشهای پرطرفدار در سوئیس ، هاکی روی یخ ، فوتبال ، تنیس و اسکی می باشند ؛ علاوه بر این ، سوئیسی ها به فعالیت های ورزشی سنتی خودشان نیز بسیار علاقمندند ؛ حتی دانشجویان در کنار برنامه های درسی خود ، به راحتی می توانند به فعالیت های ورزشی مختلف مشغول شوند ؛ شرایط تحصیل در این کشور را می توانید در مقاله تحصیل در سوئیس مطالعه نمایید ؛ مشاوران ما نیز در شرکت مهاجرتی رجبی در دو شعبه تهران و شیراز نیز راهنمایی های مفیدی در این خصوص به شما ارائه می دهند.

ورزش در چه کشوری رویای شماست؟ مقالات زیر را با هدف مقایسه ورزش در کشور های مختلف ارائه داده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه