معرفی شهرهای کشور استونی

معرفی شهرهای کشور استونی شامل بزرگترین شهرهای این کشور از جمله تالین ، تارتو ، ناروا و غیره می‌شود ؛ همچنین منطقه استونی شامل 1500 جزیره است که دو نمونه از بزرگترین جزایر شامل سارما و هیوما در سواحل غربی استونی می‌باشند.

بطور کلی ، استونی دارای 2 شهر با جمعیت بین 100000 تا 1 میلیون نفر و 12 شهر با جمعیت بین 10000 تا 100000 نفر می‌باشد که هر کدام از این شهرها از ویژگیهای منحصر بفردی برخوردارند.

بزرگترین شهر استونی تالین است و این کشور دارای شهرهایی است که بسیاری از آنها پیش از سال 1918 با نامهای آلمانی یا روسی شناخته می‌شدند ؛ حتی گاهی این نامها با نامهایی که استونیایی‌ها استفاده می‌کردند ، کاملا متفاوت بوده است ؛ پس از الحاق استونی به اتحاد جماهیر شوروی در سال 1940 ، نامهای استونیایی در روسی استفاده می‌شد که منجر به استفاده از برخی نویسه‌گردانی‌های نادرست در روسی شد ؛ برای اطلاعات بیشتر درخصوص استونی با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید.

استونی در طی تاریخ تحت سلطه قدرتهای خارجی بوده ؛ لذا در شهرهای مختلف استونی می‌توان قلعه‌ها ، خانه‌های اعیانی ، مراکز تاریخی ، معماری های و آثار دوران شوروی و بسیاری دیگر از جاذبه‌ها را به همراه طبیعت زیبا و جشنواره‌های فصلی مشاهده کرد ؛ همچنین ، از گذشته تا به امروز به سوادآموزی و تحصیل  اهمیت داده شده و در حال حاضر دانشگاه تالین تجربه ای با ارزش از تحصیل در یک کشور اروپایی را در خاطر ثبت خواهد کرد.

برای آشنایی هرچه بیشتر با استونی می توانید با مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در تماس باشید و همچنین با مطالعه مقاله ارزان ترین کشور دنیا برای زندگی با گزینه های خب و مناسب مهاجرت بیشتر آشنا شوید.

فهرست مطالب
معرفی شهرهای کشور استونی

بررسی شهرهای کشور استونی

در صورتی که قصد مهاجرت به کشور استونی را دارید ، پیش از سفر باید بدانید که هدف شما از سفر به این کشور چیست و به چه شهری از استونی می خواهید مهاجرت داشته باشید ؛ چرا که در کنار جذابیت های توریستی هر یک از شهرهای این کشور ، هر کدام از شهرها دارای خصوصیاتی ویژه هستند و موقعیت های کاری ، تحصیلی ، هزینه های زندگی و غیره در شهرهای مختلف متفاوت می باشد که در این راستا ، معرفی شهرهای کشور استونی به شما کمک خواهد کرد.

به طور مثال شهرهایی چون تالین ، تارتو و پارنو شهرهایی مناسب برای تحصیل هستند ؛ چرا که بهترین دانشگاه های استونی در این شهرها واقع شده اند ؛ همچنین ، با توجه به بزرگترین و پایتخت بودن شهر تالین ، این شهر توانسته فرصت های کاری زیادی را در اختیار مهاجرینی که برای کار وارد این کشور می شوند ، قرار دهد.

اما کشور استونی شامل چه شهرهایی است و بزرگترین شهرهای آن کدامند؟ به طور کلی ، تالین ، تارتو ، ناروا ، پارنو ، کوتلا – یاروه ، ویلجندی ، راکوره ، ماردو ، سیلامای ، کورساره ، والگا ، وورو ، یوهوی ، هاپسالو ، کیلا ، پایده ، سائو ، الوا ، پالوا و تاپا از بزرگترین شهرهای کشور استونی هستند ؛ در ادامه به بررسی شهرهای کشور استونی به همراه جمعیت هر شهر بر طبق داده های سال 2022 می پردازیم.

نام شهر جمعیت نام شهر جمعیت
تالین 394,024 تارتو 101,092
ناروا 66,980 کوتلا - یاروه 46,060
پارنو 44,192 ویلجندی 20,309
راکوره 16,736 سیلامائه 16,672
ماردو 16,630 کورساره 14,921
وورو 14,631 والگا 13,945
هاپسالو 11,805 یوهوی 11,469
پایده (Paide) 9,735 کیلا 9,411
کیویولی 6,953 تاپا 6,551
پالوا 6,504 یوگوا 6,396
توئری 6,138 الوا 5,819
راپلا 5,684 لاگری 5,165
سائو (Saue) 5,022 پولتساما (Poltsamaa) 4,764
ساکو 4,548 پالدیسکی 4,202
تالین پایتخت استونی

تالین پایتخت استونی

در ابتدای معرفی شهرهای کشور استونی به شهر تالین می پردازیم ؛ تالین پایتخت استونی و بزرگترین شهر این کشور با مساحت 159 کیلومتر مربع است ؛ تالین از جمله قدیمی ترین شهرهای شمال اروپا به شمار می آید که در قرن 13 تأسیس شده است ؛ همچنین به خاطر موقعیت استراتژیک تالین در ساحل شمالی ، در سواحل خلیج فنلاند ، این شهر کوچک به یک مرکز تجاری بزرگ تبدیل شد و به عنوان بخشی از اتحادیه هانسی در قرون 14 و 16 از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است ، شهر تالین مرکز اصلی امور مالی ، سیاسی ، فرهنگی و آموزشی در استونی است که معمولا به دره سیلیکون اروپا معروف است ؛ شهر قدیمی تالین یکی از بهترین شهرهای گوتیکی است که تا حال حاضر حفظ شد و یونسکو آن را در فهرست میراث جهانی ثبت کرده است.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با دریافت مشاوره صحیح و به روز ، گزینه های بیشتری برای مهاجرت داشته باشید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

تارتو شهر دانشگاهی استونی

تارتو شهر دانشگاهی استونی و دومین شهر پس از تالین است و در معرفی شهرهای کشور استونی بررسی می شود ؛ مساحت این شهر 40 کیلومتر مربع بوده و مردم محلی استونی از این شهر به عنوان بندر روشنفکری کشور یاد می کنند ، چرا که میزبان دانشگاه مشهور تارتو است و تقریبا یک هفتم جمعیت آن را دانشجویانی تشکیل می دهند که موجب رونق زندگی شبانه شهر در تمام طی سال شده اند.

تالین دارای بیشترین تعداد استارت آپ‌ ها برای هر نفر در بین کشورهای اروپایی است و این شهر زادگاه بسیاری از شرکت های بین‌المللی با فناوری پیشرفته نظیر اسکایپ ، بولت و وایز است ؛ همچنین ، تالین محل آژانس فناوری اطلاعات اتحادیه اروپا و مرکز عالی دفاع سایبری ناتو می باشد ؛ در سال 2007 ، این شهر در بین ده شهر برتر هوشمند دنیا و در سال 2022 ، تالین در بین ده شهر برتر اروپایی با اندازه متوسط قرار گرفت.

همچنین این شهر محل دادگاه عالی استونی ، موزه ملی استونی و وزارت آموزش و تحقیقات می باشد ؛ لذا گردشگاه تارتو در کنار رودخانه ، معماری چوبی و موزه ملی استونی برای بازدید عالی هستند.

جذابیت های تارتو از میدان مرکزی گرفته تا خرابه های کلیسای جامع و درختان قدیمی پارک ، همه چیز در مورد تارتو باعث می شود تا احساس خوبی در شما ایجاد شود.

با استونی چقدر آشنا هستید ؟ در مقالات زیر جنبه های مختلف این کشور را شرح داده ایم.

ناروا از جالب ترین شهرهای استونی

شهر ناروا با مساحت 60 کیلومتر مربع ، در جایگاه سوم در بین بزرگترین شهرهای استونی قرار دارد و در فهرست معرفی شهرهای کشور استونی قرار گرفته است ؛ ناروا از جالب ترین شهرهای استونی است و موقعیت مرزی این شهر که در قسمت شمال شرقی استونی ، نزدیک به مرز روسیه واقع شده است ، باعث تلاقی دو فرهنگ شده که با یکدیگر تعامل دارند و متقابلا بر یکدیگر تأثیر می گذارند ؛ همچنین ، جمعیت روسی زبان زیادی در این شهر حضور دارند.

ناروا محل قرارگیری قلعه ناروا ، قلعه ای استونیایی که در مقابل قلعه ایوانگورود روسیه در آن سوی رودخانه ناروا قرار می گیرد ، می باشد.

ناروا از جالب ترین شهرهای استونی

پارنو پایتخت رسمی تابستانی استونی

پارنو چهارمین شهر بزرگ استونی است و موقعیت استراتژیک شهر پارنو در جنوب غربی استونی ، ساحل خلیج پارنو ، باعث شده تا این شهر به یک مرکز تفریحی تابستانی معروف تبدیل گردد ؛ لذا پارنو پایتخت رسمی تابستانی استونی است و از این رو مرکز توریستی مهم کشور استونی به شمار می آید و از جمله برترین شهرهای استونی برای مسافرین و گردشگران می باشد ؛ لذا در فهرست معرفی شهرهای کشور استونی قرار می گیرد.

امروزه پارنو یک منطقه متعادل اقتصادی با طیف گسترده ای از صنایع است و سرمایه گذاری های خارجی و کسب و کارهای جدید با تکنولوژی های مدرن ، موجب افزایش اشتغال زایی و رقابت پذیری بیش تر کسب وکارها در عرصه های جهانی شده است ؛ همچنین ، چندین شرکت در منطقه پارنو فعال هستند که به عنوان بهترین شرکت ها در استونی شناخته می شوند.

از جذابیت های گردشگری پارنو می توان به مجسمه یوهان ولدمار یانسن اشاره کرد که برای جنبش استقلال استونی مهم بوده است ؛ این شهر علاوه بر تفرجگاه ساحلی ، به‌ دلیل چشمه های معدنی اش نیز شهرت دارد و دارای یک مرکز تاریخی دوست داشتنی جهت کاوش است.

کوتلا یاروه یک مرکز صنعتی بزرگ

کوتلا یاروه یک مرکز صنعتی بزرگ

کوتلا یاروه یک مرکز صنعتی بزرگ​ شهری در شمال شرق استونی است که در سال 1924 تأسیس شده است ؛ همچنین ، این شهر در سال 1946 توانسته حقوق مربوط به یک شهر را به دست آورد ؛ کوتلا یاروه یک مرکز صنعتی بزرگ در خصوص نفت و تولیدات نفتی است ؛ این شهر را نیز در فهرست معرفی شهرهای کشور استونی قرار می دهیم.

علاوه بر این ، اقوام متنوعی در شهرستان کوتلا – یاروه زندگی می کنند و به طور کلی ، این شهر از بیش از 40 گروه قومی تشکیل شده است ؛ کوتلا – یاروه از دو بخش اصلی ، یاروه و آهتیمه با جمعیت تقریبی 20000 نفر در هر بخش تشکیل شده که در فاصله 10 کیلومتری از هم واقع شده اند.

ویلجندی بهترین شهر استونی برای برگزاری جشنواره ها

در ادامه معرفی شهرهای کشور استونی به ویلجندی می رسیم ؛ شهر ویلجندی در قسمت جنوبی استونی قرار دارد و ویلجندی بهترین شهر استونی برای برگزاری جشنواره ها است ؛ به طوری که فستیوال موسیقی محلی ویلجندی یکی از بزرگترین جاذبه های این شهر است.

فروشگاه Bonifatius Guild انواع اقلام دست سازه های صنعتگران را ارائه می دهد که از جمله آن ها می توان به نمونه هایی از هنر عامیانه بالتیک اشاره نمود ؛ همچنین معماری چوبی و مناظر طبیعی این شهر که نقطه کانونی آن دریاچه ای احاطه شده در جنگل است ، برای بازدید عالی خواهد بود.

قابل ذکر است که ، در سال 2005 در ویلجندی 871 کسب و کار وجود داشته که 50 درصد شامل بخش خدمات ، 45 درصد در تجارت و 5 درصد شامل بخش تولیدی بوده است ؛ همچنین صنایع مصالح و مواد ساختمانی ، صنایع نساجی و صنایع غذایی و نانوایی ، از صنایع عمده این شهر می باشند.

در ویلجندی 7 مدرسه ، 7 مهدکودک ، یک دبیرستان حرفه ای و یک دانشکده وجود دارد و نیز مؤسسات مختلف با ارائه مطالعات و فعالیت های فوق برنامه در زمینه هایی چون ورزش ، موسیقی و غیره نیز در این شهر فعالند و کانون جوانان شهرستان ویلجندی در ارائه خدمات مختلف اطلاعاتی و مشاوره ای موفق عمل کرده است.

 شاید بخواهید با جاذبه های توریستی استونی هم آشنا شوید ؛ مقاله 10 جاذبه گردشگری و دیدنی استونی می تواند برای شما بسیار جذاب باشد.

راکوره دوستدار طبیعت

ویرانه های قلعه چشمگیر این شهر که میزبان جشنواره های مختلف می باشد ، همواره میزبان افراد زیادی است که از راکوره بازدید می کنند ؛ همچنین راکوره از جمله شهرهای استونی که بر مصرف معقول و زندگی سبز متمرکز شده ، می باشد ؛ لذا هم گردشگران و هم ساکنین راکوره از بهره وری انرژی و کاهش ضایعات بهره می برند ؛ لذا در لیست معرفی شهرهای کشور استونی جای می گیرد ، در نزدیکی قلعه ، مجسمه tarvas یا auroch دیده می شود که یادبودی از هفتصدمین سالگرد تأسیس این شهر کشور استونی می باشد ؛ علاوه بر این ، کلیسای قرون وسطایی راکوره با گلدسته بلندش که در قرن هفدهم ساخته شده اند ، تماشایی است ؛ در صورتی هم که دوستدار طبیعت باشید ، بهتر است بدانید که راکوره دوستدار طبیعت ، در نزدیکی پارک ملی Lahemaa که مملو از فرصت هایی برای کوهنوردان ، تماشای پرندگان یا علاقمندان به حیات وحش است ، می باشد.

راکوره دوستدار طبیعت

سیلامائه منحصر به فرد

سیلامائه منحصر به فرد در دهه 1960 در اطراف منابع طبیعی محلی و صنایع اطراف ایجاد شد ، در این شهر می‎توان معماری استالینیستی را مشاهده نمود ؛ بلوار وسیع منتهی به دریا یکی از بیاد ماندنی‌ترین مناظر سیلامائه است ؛ این شهر با مساحت 10.54 کیلومترمربع ، در دهانه رودخانه Sõtke قرار دارد.

فعالیت صنعتی در سیلامائه در طی دهه 1990 کاهش قابل‌توجهی داشت که موجب نرخ بالای بیکاری در میان جمعیت محلی شد ؛ همچنین کارخانه سیلامائه در سال 1997 خصوصی شد تا AS Silmet شکل بگیرد و همچنان به تولید محصولات فلزی و فلزات خاکی کمیاب ادامه دهد ؛ این شرکت همچنان بزرگترین تولیدکننده محصولات نیوبیم و تانتالیوم نظیر هیدروکسیدها ، اکسیدها ، درجات مختلف فلز ، هیدریدهای فلزی ، پودرهای فلزی و آلیاژ NbNi می‌باشد.

از محصولات عناصر خاکی کمیاب نیز می‌توان به لانتانیم ، سریم ، پرازئودیمیم ، اکسیدها ، فلزات ، کلرید و محلول های نیترات و غیره اشاره نمود.

علاوه بر اینها ، در سال 2005 ، بندری با امکاناتی که قادر به رسیدگی به بار فله از نوع خشک ، کودهای مایع و نفت بود در سیلامائه افتتاح شد و در سال 2006 یک سرویس حمل‌و نقل دریایی بین سیلامائه و کوتکا فنلاند افتتاح گردید که در سال 2007 بخاطر ضریب بار پایین تعطیل شد.

در سال 2011 ، بندر سیلامائه به 4.9 میلیون تن در ترافیک بار رسید و جایگاه پنجم را در میان بزرگترین بنادر کشورهای بالتیک پس از تالین ، ریگا ، کلایپدا و ونتسپیلز به دست آورد.

هاپسالو با فرهنگ آبگرم و توریسم پزشکی

هاپسالو یکی دیگر از شهرهای استونی است و در فهرست معرفی شهرهای کشور استونی بررسی می شود ؛ هاپسالو با فرهنگ آبگرم و توریسم پزشکی شناخته شده است و این شهر یک مقصد عالی برای تعطیلات است و شهری دلپذیر و جذاب در کنار دریا می باشد ؛ هاپسالو برای قرن ها به خاطر آبگرم ، گل درمانی و فضای آرام آن شناخته شده بوده است.

در هاپسالو موزه های مختلف ، از جمله موزه ارتباطات و موزه شال (Shawl Museum) وجود دارد که در موزه شال می توان شال های توری ظریفی که برای نسل ها به ساکنین این منطقه اختصاص دارد ، مشاهده نمود ؛ این موزه ها به بازدیدکنندگان امکان می دهد تا اطلاعات بیش تری در مورد گذشته و حال حاضر شهر و ساکنین آن دریافت نمایند.

هاپسالو با فرهنگ آبگرم و توریسم پزشکی

کورساره یک مرکز عالی برای کاوش

کورساره به عنوان یکی دیگر از شهرها در فهرست معرفی شهرهای کشور استونی ، در ساحل جنوبی جزیره ساره‌ما (Saaremaa) رو به خلیج ریگا در دریای بالتیک قرار دارد و توسط فرودگاه و بنادر خدمت رسانی می شود ؛ معروف ترین دیدنی این شهر احتمالا قلعه قرون وسطایی آن باشد که در حال حاضر به موزه تبدیل شده است.

این شهر دارای یک میدان اصلی دوست داشتنی با معماری تاریخی است ؛ به طور کلی ، کورساره یک مرکز عالی برای کاوش است و شامل کلیساها ، عمارت ها و آسیاب های بادی می شود.

این شهر برای اولین بار در حدود سال 1154 بر روی نقشه ها ظاهر شد و در سال 1917 ،  یک راه آهن شهری در کورساره ساخته شد ؛ راه‌ آهن تا دهه 1930 فعالیت داشت ؛ اما به تدریج از کار افتاد و عمدتا برچیده شد و تلاش برای احیای راه آهن در اوایل دهه 1950 ، در دوره شوروی ، ناموفق بود و با حذف کامل ریل ها از خیابان ها به پایان رسید.

سوالات پر تکرار معرفی شهرهای کشور استونی

منطقه استونی شامل 1500 جزیره است که دو نمونه از بزرگترین جزایر شامل سارما و هیوما در سواحل غربی استونی می‌باشند.

استونی دارای 2 شهر با جمعیت بین 100000 تا 1 میلیون نفر و 12 شهر با جمعیت بین 10000 تا 100000 نفر می‌باشد که هر کدام از این شهرها از ویژگیهای منحصر بفردی برخوردارند.

تالین
تارتو
ناروا
کوتلا – یاروه
پارنو

تالین پایتخت استونی و بزرگترین شهر این کشور با مساحت 159 کیلومتر مربع است ؛ تالین از جمله قدیمی ترین شهرهای شمال اروپا به شمار می آید که در قرن 13 تأسیس شده است ؛ همچنین ، به خاطر موقعیت استراتژیک تالین در ساحل شمالی ، در سواحل خلیج فنلاند ، این شهر کوچک به یک مرکز تجاری بزرگ تبدیل شد و به عنوان بخشی از اتحادیه هانسی در قرون 14 و 16 از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است.

ناروا از جالب ترین شهرهای استونی است و موقعیت مرزی این شهر که در قسمت شمال شرقی استونی ، نزدیک به مرز روسیه واقع شده است ، باعث تلاقی دو فرهنگ شده که با یکدیگر تعامل دارند و متقابلا بر یکدیگر تأثیر می گذارند ؛ همچنین ، جمعیت روسی زبان زیادی در این شهر حضور دارند.

کشور استونی شامل شهرهای کوچک و بزرگ زیادی با ویژگیهایی متنوع و منحصر بفرد است که هر یک به نحوی می‌توانند شرایط تحصیل ، سرمایه گذاری و کار را برای متقاضیان مهاجرت فراهم آورند ؛ در این راستا ، معرفی شهرهای کشور استونی می تواند دید روشن تری از شهرهای استونی به شما بدهد ؛ لذا اگر قصد رفتن به استونی و اخذ اقامت این کشور را دارید ، پیشنهاد می کنیم اطلاعاتتان را در خصوص کشور استونی و نحوه مهاجرت به آن کامل نمایید ؛ در این رابطه مشاورین مجرب موسسه مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز همراه شما خواهند بود ، همچنین توصیه می کنیم مقاله کار در استونی را نیز بخوانید و با فرصت های شغلی و بازارهای کاری این کشور هم بخوبی آشنا شوید.

شهرهای مهم و جذاب برخی از کشورهای اروپایی را در مقالات زیر معرفی کرده ایم ، مقالات را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه