فرهنگ  ، آداب و رسوم مردم استونی

فرهنگ  ، آداب و رسوم مردم استونی با فرهنگ فنلاندی ‌ها ، لیتوانیایی ‌ها ، روس ‌های شمال غرب روسیه ، بلاروسها ، سوئدی‌ ها و آلمانی ‌ها در ارتباط بوده ؛ لذا می‌ توان گفت که استونی در تقاطع فرهنگهای مختلف واقع شده است.

استونی از میراث فرهنگی غنیِ مملو از آواز و رقص محلی ، صنایع دستی ‌های متنوع و رنگارنگ ، سوناهای چوبی و غذاهای روستایی سرشار است و جنبه ‌‌های سنتی و مدرن فرهنگ استونیایی را در بازارها ، کارگاهها ، موزه ‌ها و جشنواره ‌هایی که در این کشور برگزار می‌ شوند ، می ‌توان به وضوح مشاهده نمود.

از آنجا که اطلاع از فرهنگ  ، آداب و رسوم مردم استونی برای کسانیکه قصد مهاجرت به این کشور را دارند ، مهم تلقی می ‌شود ؛ البته برای دریافت سوالات خود می ‌توانید با کارشناسان ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در ارتباط باشید.

همچنین توصیه می کنیم مقاله کار در استونی را هم بخوانید چراکه با هر روشی به این کشور مهاجرت کنید نیاز دارید برای گذران زندگی کار کنید پس باید قوانین کاری و مشاغل مورد نیاز این کشور را هم بشناسید.

در سال 1523 جنبش اصلاحات به استونی رسید و لوترانیسم که اهمیت زیادی به سواد می ‌داد ، اساس ادبیات استونیایی و مکتب دهقانی را بنا نهاد ؛ همچنین دانشگاه دورپات یا تارتو کنونی که در سال 1802 بازسازی شد ، نه تنها هادی فرهنگ غرب بود ، بلکه به مهد بیداری ملی تبدیل شد.

فهرست مطالب
فرهنگ ، آداب و رسوم مردم استونی

بررسی فرهنگ  ، آداب و رسوم مردم استونی

در بررسی فرهنگ  ، آداب و رسوم مردم استونی می توان اینطور گفت که پس از لغو نظام سرفداری  ، به انضمام زندگی اقتصادی و زبان نوشتاری  ، فرهنگ ملی (ادبیات  ، خلاقیت موسیقی  ، هنر) به وجود آمد  ؛ در سال 1869  ، نخستین جشنواره آهنگ در دورپات برگزار شد و سنت جشنواره های آهنگ هنوز بخش مهمی از فرهنگ و هویت ملی استونی هستند.

از سال 1897  ، میانگین افراد با​​سواد در استان استلند در میان پروتستانها 83 درصد و در بین تمام ساکنان استونی 79.9 درصد بوده است  ؛ در آغاز قرن 19 و 20  ، صنعتی و مدرن شدن و توسعه سریع شهرها بشدت بر فرهنگ استونیایی تأثیر گذاشت و همراه با پایبندی به روندهای جهانی  ، نشانه ‌هایی از سبک ملی در معماری  ، ادبیات و موسیقی ظاهر شد و آثاری که از نظر هنری به حد کمال بودند  ، ظهور پیدا کردند.

خیابان های تالین (پایتخت جمهوری استونی) قرون وسطی مملو از بازرگانانی بوده که تجارت را به گوشه های دوردست اروپا هدایت می ‌کردند  ؛ به طوری که پاساژهای باستیون و موزه شهر تالین نمونه هایی بارز از نحوه زندگی در تالین قدیمی هستند  ؛ بطور کلی  ، استونیایی‌ ها به مانند سایر افراد به فرهنگ خود افتخار می‌ کنند و دولت این کشور در تلاش است تا نه تنها آثار باستانی  ، تاریخی و معماری  ، بلکه از آثار ناملموس نیز محافظت کند  ؛ لذا در حال حاضر در استونی 7 برنامه دولتی جهت حفظ فرهنگ سنتی ناملموس وجود دارد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

کسب اطلاعات دقیق درباره ناشناخته ترین کشورها با درج شماره تماس و دریافت مشاوره از کارشناسان رجبی!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

اقوام و ادیان موجود در استونی

اقوام و ادیان موجود در استونی کدامند؟ با وجود جمعیت کم این کشور  ، در حدود صد ملیت و گروه قومی مختلف در استونی وجود دارند که در جدول زیر به برخی از آن ها اشاره کرده ایم.

هر کدام از این اقوام تاثیری بر فرهنگ  ، آداب و رسوم مردم استونی گذاشته اند  ؛ همچنین در این کشور از ادیانی چون لوتری  ، ارتدوکس روسی  ، ارتدوکس استونیایی  ، باپ تیست  ، متدیست  ، ادونتیست  ، کاتولیک رومی  ، پنطیکاستی  ، یهودی و غیره زندگی می کنند  ؛ بخش قابل توجهی از استونیایی ها به دیدگاه های الحادی پایبندند  ؛ علاوه بر این  ، برخی از آداب و رسوم بت پرستی نیز در فرهنگ استونی باقی مانده است.

پژواک بت پرستی را می توان به وضوح در جهان بینی استونیایی مدرن لمس کرد  ؛ لذا رفتار استونیایی ها به ویژه با طبیعت با هراس زیاد است و به آن قدرت های معجزه آسا می بخشند  ؛ در زمان های قدیم  ، جنگل محل اصلی زندگی ساکنین محلی بوده  ، آن ها آن را مقدس می دانستند و ارواح جنگلی را می پرستیدند.

اقوام مختلف درصد جمعیت
استونیایی 65.3
روسی 28.1
اوکراینی 2.5
بلاروسی 1.5
فنلاندی 1
سایر اقوام 1.6

خانواده در استونی

خانواده در فرهنگ  ، آداب و رسوم مردم استونی نقش مهمی دارد  ؛ خانواده در استونی به عنوان کانون اصلی زندگی اجتماعی شناخته می شود و ترکیب خانواده معمولا در شهرها هسته ای (شامل پدر و مادر و فرزندان) و در مناطق روستایی گسترده (شامل تمام خویشان) می باشد  ؛ همچنین  ، کسانی که تازه ازدواج می کنند تا وقتی که نتوانند روی پای خود بایستند با والدین زندگی خواهند کرد و از افراد مسن به جای نگهداری آن ها در خانه سالمندان  ، توسط افراد خانواده مراقبت می شود.

استونیایی ها فرهنگ ملی و سنت های خانوادگی خود را گرامی می دارند  ؛ افسانه ها و قصه های باستانی  ، اسرار صنایع دستی  ، دستور پخت غذاهای گرم  ، ترشی ها و مرباها از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود و سنت های دهقانی اساس غذاهای استونیایی را شکل می دهند.

زبان استونیایی

زبان استونیایی

یکی از عوامل مهم در فرهنگ  ، آداب و رسوم مردم استونی  ، زبان این کشور است  ؛ لذا  ، زبان استونیایی که یک زبان فنلاندی – اوگریک است  ، به عنوان زبان رسمی مردم استونی شناخته می شود  ؛ این زبان توسط تقریبا 1.1 میلیون نفر در کشور استونی و نیز توسط هزاران نفر در خارج از این کشور صحبت می شود.

همچنین  ، زبان استونیایی تحت تأثیر زبان های آلمانی  ، روسی  ، سوئدی و لتونی قرار گرفته است.

فرهنگ  ، آداب و رسوم مردم استونی در مورد هدیه دادن

فرهنگ  ، آداب و رسوم مردم استونی در مورد هدیه دادن به این صورت است که هدایا معمولا در جشن های تولد یا سایر جشن ها از جمله کریسمس در نظر گرفته می شوند  ؛ اما دقت کنید که نباید هدایا گران قیمت باشند  ؛ اگر هم به خانه یک استونیایی دعوت شده باشید  ، یک جعبه شکلات و یا گل می تواند هدیه ای مناسب برای آن ها باشد  ؛ اما گل ها می بایست به تعداد فرد باشند و هدایا معمولا در زمان دریافت باز می شوند.

رفتارها و آداب معاشرت در استونی

رفتارها و آداب معاشرت در استونی به طور کلی به این صورت است که استونیایی ها مردمانی ساکت و محتاط هستند  ؛ آن ها تمایل دارند به آرامی صحبت کنند و دوست ندارند توجه ها را به خود جلب نمایند ، در ابتدای امر استونیایی‌ ها می توانند دور از انتظار عمل کنند  ، اما زمانی که رابطه ای صمیمی تر به وجود می آید  ، این امر کمتر خواهد شد  ؛ در استونی ممکن است احوالپرسی ها نسبتا رسمی و محتاطانه باشند و می بایست آقایان به خانم ها سلام کنند و نیز کوچکترها همیشه به بزرگترها سلام می کنند.

در زمان ملاقات با شخصی در استونی باید ایستاد  ، تماس چشمی مستقیم برقرار کرد و محکم دست داد  ؛ متداول ترین احوالپرسی ها و خوشامدگویی ها tere یا سلام است  ؛ همان گونه که بیان شد  ، در فرهنگ  ، آداب و رسوم مردم استونی عناوین بسیار مهم تلقی می شوند که از Härra برای آقایان و از کلمه Prova برای خانم های متاهل و از Preili برای دوشیزگان استفاده می شود که همه این ها می بایست به همراه نام خانوادگی بیان شوند.

رفتارها و آداب معاشرت در استونی

فرهنگ  ، آداب و رسوم مردم استونی در امور تجاری

فرهنگ  ، آداب و رسوم مردم استونی در امور تجاری کاملا رسمی است و ممکن است با افرادی از فرهنگ های غیررسمی تر  ، خیلی سرد و یا حتی دوستانه برخورد نشود که این رفتار را نباید این طور تفسیر کرد  ؛ چرا که در زمان گرم و صمیمی شدن روابط  ، سبک ارتباطی کمتر سخت و رسمی می باشد.

آداب قرار ملاقات ها در استونی

در ادامه بررسی فرهنگ  ، آداب و رسوم مردم استونی به آداب قرار ملاقات ها در استونی می رسیم که از موارد مهمی است که می بایست کسانی که برای کار در این کشور اقدام نموده اند  ، به آن ها توجه نمایند.

  • در جلسات باید به همه دست داد.
  • دقت کنید که سلام و احوالپرسی در حالی که نشسته اید ، بی ادبی تلقی می شود.
  • دست دادن باید محکم و مطمئن باشد.
  • در زمان دست دادن ، تماس چشمی ثابتی باید برقرار کرد.
  • برای دست دادن با زنان ، منتظر بمانید تا وی دست خود را دراز کند.
  • افراد تجاری را با عنوان حرفه ای و نام خانوادگی شان خطاب کنید و اگر شخصی عنوان حرفه ای نداشته باشد ، می توان از Härra برای مورد خطاب قرار دادن آقایان وProva  برای مورد خطاب قرار دادن خانم ها استفاده کرد.
  • تا وقتی که اجازه داده نشده ، از نام کوچک فرد استفاده نکنید.

آداب جلسات کاری در استونی

آداب جلسات کاری در استونی نیز از یک سخنرانی به عنوان خوشامدگویی از طرف بالاترین مقام استونیایی در جلسه آغاز می شود.

  • با این که مکالمات بیشتر ، مراودات اجتماعی به حساب می آید ، نه کسب و کاری ، اما معمولا می توان جلسات را در زمان ناهار یا شام ادامه داد.
  • مناسبت های به ظاهر اجتماعی فرصتی مناسب برای همکاران استونیایی است تا با شما بیشتر آشنا شوند و رابطه ای شخصی ایجاد کنند.
  • از آنجا که در فرهنگ استونیایی ، تجارت با دوستان بیشتر دیده می شود ، لذا لازم است تا به زمان صرف شده در وقت صرف غذا به اندازه زمان صرف شده پشت میز مذاکره اهمیت داد.
  • با این که استونیایی ها موقعیت های تجاری و اجتماعی را در کنار هم می بینند ، اما حفظ رفتار رسمی در جلسات از اهمیت برخوردار است.
  • معمولا تجار مسن تر تنها به زبان های استونیایی یا روسی مسلط هستند ؛ لذا ، ممکن است نیاز به یک مترجم در جلسات باشد.

مطالب ارائه شده در مقالات زیر قطعاً برای شما مفید است ، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

سبک ارتباطی در استونی

سبک ارتباطی در استوانی شامل چه مواردی است؟

  • استونیایی ها به آن چه که می گویند ، عمل می کنند و انتظار دارند که تاجران خارجی نیز به گفته های خود عمل کنند که در صورت عدم انجام این کار  ، می تواند صدمات جبران ناپذیری را به یک رابطه تجاری وارد کند.
  • استونیایی ها معموما سخنرانانی مودب هستند.
  • استونیایی ها تا حدودی عمل گرا و محتاط ، به ویژه در مراحل اولیه توسعه روابط تجاری می باشند.
  • اگر از فرهنگی باشید که در آن از حرکات دست زیاد استفاده می شود ، ممکن است برای تطابق با شیوه های محلی  ، لازم باشد تا حرکات دست را تعدیل کنید.
  • صداهای ملایم عرف هستند ؛ لذا اگر صدای بلندی دارید  ، ممکن است لازم باشد تا در زمان تجارت با استونیایی ها صدای خود را تعدیل نمایید.
  • استونیایی ها همیشه پاسخگوی آن چه که گفته می شود نیستند ؛ این حالت به خصوص وقتی که از موضوعی ناراحت باشند و یا اگر به زمان بیشتری جهت سازماندهی افکار خود نیاز داشته باشند  ، رخ خواهد داد.
  • از آن جا که استونیایی ها زیاد اهل تعریف و تمجید نیستند ، لذا ممکن است نسبت به تعریف هایی که خیلی راحت و بدون دلیل کافی باشند  ، مشکوک شوند.
  • سکوت منفعل تا حد زیادی بخشی از سبک ارتباطی در استونی است.
  • اعتبار و شهرت برای استونیایی ها مهم است ، بنابراین باید مواظب بود تا کسی را به صورت عمومی مورد انتقاد و خجالت زده در جمع نکرد.

تعطیلات و جشنواره ها در استونی

تعطیلات و جشنواره ها در استونی نیز شامل فعالیت های جذابی است و ریشه در فرهنگ  ، آداب و رسوم مردم استونی دارند  ؛ یکی از تعطیلات عمومی اصلی در استونی علاوه بر کریسمس  ، Jaanipäev نام دارد که به معنیJaan  یا روز نیمه تابستان یا روز انقلاب تابستانی است.

محبوب ترین تعطیلات برای استونیایی ها سال نو  ، روز استقلال  ، عید پاک  ، روز نیمه تابستان و کریسمس می باشد  ؛ همچنین  ، در سال 1869  ، نخستین جشنواره موسیقی محلی و رقص استونیایی در تارتو برگزار شد  که ادامه دارد و جشنواره موسیقی و رقص استونیایی در تارتو اکنون به عنوان میراث فرهنگی ناملموس توسط یونسکو ثبت شده است ، علاوه بر این  ، بخش مهمی از فرهنگ استونیایی را ترانه های محلی تشکیل می دهند و شامل لالایی ها و ترانه های شبانی و بسیاری دیگر از آوازها می باشند.

اگر برای گردش به استونی می روید خوب است با 10 جاذبه گردشگری و دیدنی استونی هم آشنا شوید.

تعطیلات و جشنواره ها در استونی
فرهنگ  ، آداب و رسوم مردم استونی در مورد غذاخوردن

فرهنگ  ، آداب و رسوم مردم استونی در مورد غذاخوردن

فرهنگ  ، آداب و رسوم مردم استونی در مورد غذاخوردن چگونه است؟ غذاهای سنتی در استونی شامل نان چاودار ور آمده ، تاس‌کباب ، مربای توت ، خیارشور ، جو نیمکوب ، فرنی سیب‌زمینی  ، براون (کوفته کله پاچه خوک) ، شاه‌ ماهی نمکی و سایر غذاهاست ؛ وعده ‌های غذایی تعطیلات هم ممکن است شامل غاز یا گوشت خوک کبابی  ، پودینگ سیاه  ، آجیل و نان زنجبیلی باشد.

البته وقت‌شناسی در استونی مهم است  ؛ لذا در صورت دیررسیدن  ، می ‌بایست تماس بگیرید و از آنجا که خانه ‌ها محیطهایی خصوصی هستند  ، پس در زمان دعوت به خانه یک استونیایی نباید انتظار بازدید از خانه را داشت ، محافظه ‌کارانه لباس بپوشید و به میزبان در آماده‌ سازی و یا پس از صرف غذا کمک کنید  ؛ با اینکه این مورد توسط میزبان رد خواهد شد ، اما با این وجود کاری مؤدبانه است  ؛ در موقع غذا خوردن نباید در مورد کسب ‌و کار و تجارت بحث کرد و لازم است تا مهمان نوازی میزبان را متقابلا پاسخ دهید.

آداب غذا خوردن در استونی نسبتا رسمی است  ؛ لذا تا زمانیکه برای نشستن از شما دعوت نشده  ، بایستید  ؛ همچنین در زمان غذاخوردن چنگال در دست چپ و چاقو در دست راست نگه داشته می ‌شود البته تا زمانیکه میزبان غذا خوردن را شروع نکرده یا شخصی head isu (نوش جان) نگفته نباید شروع به خوردن کرد و از قرار دادن آرنج برروی میز خودداری کنید ؛  از مهماندار بابت غذا تعریف کنید و سعی کنید تمام غذای موجود در بشقاب را تمام کنید.

انعام دادن در استونی

هر چند که انعام دادن در استونی امری اجباری نیست  ، اما بخشی از عرف استونیایی است که می تواند به خدمات رسانی بهتر رستوران کمک کند  ؛ انعام معمولا توسط سایر ارائه دهندگان خدمات پذیرفته می شود.

سوالات پر تکرار فرهنگ ، آداب و رسوم مردم استونی

  • استونیایی
  • روسی
  • اوکراینی
  • بلاروسی
  • فنلاندی

زبان استونیایی که یک زبان فنلاندی – اوگریک است ، به عنوان زبان رسمی مردم استونی شناخته می شد.

خانواده در استونی به عنوان کانون اصلی زندگی اجتماعی شناخته می شود و ترکیب خانواده معمولا در شهرها هسته ای (شامل پدر و مادر و فرزندان) و در مناطق روستایی گسترده (شامل تمام خویشان) می باشد.

استونیایی ها مردمانی ساکت و محتاط هستند ؛ آن ها تمایل دارند به آرامی صحبت کنند و دوست ندارند توجه ها را به خود جلب نمایند ؛ همچنین ، منطقی بودن ، آرام بودن و افراطی نبودن در عواطف ، همه ویژگی هایی قابل احترام در استونی هستند.

غذاهای سنتی در استونی شامل نان چاودار ور آمده ، تاس‌کباب ، مربای توت ، خیارشور ، جو نیمکوب ، فرنی سیب‌زمینی ، براون (کوفته کله پاچه خوک) ، شاه‌ ماهی نمکی و سایر غذاهاست ؛ وعده ‌های غذایی تعطیلات هم ممکن است شامل غاز یا گوشت خوک کبابی ، پودینگ سیاه ، آجیل و نان زنجبیلی باشد.

با اینکه فرهنگ  ، آداب و رسوم مردم استونی ترکیبی از فرهنگهاست ، اما بازهم این کشور فرهنگ خود را حفظ کرده است ؛ استونیایی‌ ها ، مردمی خونگرم و مهمان ‌نواز هستند و باز بودن ادبیات استونیایی برروی تأثیرات فرهنگی و ادبی اروپای غربی ، منجر به ایجاد تنوعی از سبکها شده است ؛ توصیه می کنیم مقاله ارزان ترین کشور دنیا برای زندگی را هم در کنار این محتوا بخوانید و با گزینه های بیشتری برای مهاجرت آشنا شوید ،  برای تکمیل اطلاعات خود با کارشناسان ما در شرکت مهاجرتی رجبی در دو شعبه تهران و شیراز در تماس باشید.

با فرهنگ و آداب و رسوم برخی از کشور های اروپایی کمتر شناخته شده آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه