خط و زبان مردم ایسلند

خط و زبان مردم ایسلند از میان تمام زبان های اسکاندیناویایی ، بیش از همه ویژگی های منحصر به فرد و کهن خود را حفظ کرده است و بر خلاف این قدمت و ارزش بالایی که دارد ، تعداد گویشوران کمی را نسبت به دیگر زبان ها به خود اختصاص می دهد.

در ادامه همراه با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت 562051 ( موسسه حقوقی رجبی ثبت 40451 )  باشید تا بیش از پیش در رابطه با خط و زبان مردم ایسلند اطلاعات کسب نمایید.

خط و زبان مردم ایسلند یک زبان آلمانی شمالی است که اکثر گویشوران آن در ایسلند زندگی می کنند و زبان رسمی و ملی این کشور است و به دلیل این که زبان ایسلندی یک زبان اسکاندیناوی غربی است ، بیشترین ارتباط را با فاروئی ، لهجه های نروژی غربی و زبان منقرض شده نورن دارد. در حال حاضر تخمین زده می شود که زبان ایسلندی در حدود 314 هزار نفر گویشور دارد که اکثر آن ها در کشور ایسلند ساکن هستند.

شناخت کافی و قابل قبول از خط و زبان مردم ایسلند می تواند بسیار کارآمد و مفید برای افرادی باشد که قصد تحصیل و یا کار در این کشور را دارند ، اما شما برای مهاجرت و نقل مکان به ایسلند نیاز به اطلاعات بسیار بیشتر و کاربردی تری دارید که در مقاله مهاجرت به ایسلند تمامی موارد لازم و مهم را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

فهرست مطالب

این مقاله که توسط شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) گردآوری شده است ، همه چیزهایی را که باید در مورد دسترسی به بهداشت و درمان عمومی در فرانسه لازم است بدانید را در اختیارتان قرار می دهد ، همچنین پیشتر مقاله مهاجرت به فرانسه را تقدیم شما کردیم تا با تمامی راه های امن و قانونی مهاجرت به این کشور آشنا شوید.

خط و زبان مردم ایسلند

تاریخچه زبان ایسلندی

قدیمی ترین متون حفظ شده به زبان ایسلندی در حدود سال 1100 پس از میلاد نوشته شده است که بسیاری از این متون بر اساس شعر و قوانینی است که به طور سنتی به صورت شفاهی حفظ شده بوده اند. مشهورترین متون که از قرن دوازدهم به بعد در ایسلند نوشته شد ، حماسه های ایسلندی ها است که شامل آثار تاریخی و ادای شاعرانه است.

زبان حماسه های ایسلندی قدیم ، گویش غربی نورس باستان می باشد ، حکومت دانو – نروژی و سپس قوانین دانمارک بر ایسلند از سال 1536 تا 1918 تأثیر کمی بر تکامل خط و زبان مردم ایسلند برخلاف زبان نروژی داشت که در بین عموم مردم استفاده روزمره باقی ماند. اگرچه تاریخچه زبان ایسلندی نسبت به سایر زبان های زنده ژرمنی قدیمی تر بود ، اما از قرن 12 تا 16 میلادی به ویژه در حروف صدادار (به ویژه á ، æ ، au ، و y) تغییر قابل توجهی در نوع تلفظ کرد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت اطلاعات از ناشناخته ترین کشورهای دنیا با اعتماد به شرکت رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

گرامر در زبان ایسلندی

ایسلندی بسیاری از ویژگی های دستوری دیگر زبان های ژرمنی باستان را حفظ می کند و به نروژی باستانی شباهت دارد قبل از اینکه بسیاری از عطف ترکیبی آن از بین برود. ایسلندی مدرن نیز هنوز هم زبانی است که دارای چهار حالت: اسمی ، مضارفی ، داتیو و مثنی می باشد. همچنین این را بدانید که اسم های ایسلندی می توانند یکی از سه جنس دستوری را داشته باشند: مذکر ، مؤنث یا خنثی.

در گرامر ، واژگان و اصطلاحات ، زبان ایسلندی مدرن محافظه کار ترین زبان اسکاندیناوی شناخته می شود  به همین دلیل امروزه گویشوران زبان ایسلندی در کشور ایسلند هنوز می توانند درس های قدیمی ایسلندی را بدون دردسر خاصی بخوانند. با این حال ، تغییرات بزرگی در تلفظ از زمان نروژ قدیم رخ داده است ، گرچه ایسلندی ها از واژه های سلتیک ، دانمارکی ، لاتین و رومانتیکی قرض گرفته اند ، بسیاری از این واژه ها از ابتدای قرن نوزدهم ، زمانی که یک جنبش پوریست توسعه یافت ، با فرمهای ایسلندی جایگزین شده است ؛ در حال حاضر ، تمام اصطلاحات فنی و انتزاعی از عناصر به شدت ایسلندی تشکیل شده است.

در مورد طبقه بندی بیشتر افعال ، ایسلندی مانند سایر زبان های ژرمنی رفتار میکند ، با تقسیم بندی اصلی بین افعال ضعیف و قوی و افعال قوی که حدود 150 تا 200 مورد از آن ها وجود دارد ، به شش کلاس به اضافه افعال تکراری تقسیم می‌شوند. 

گرامر در زبان ایسلندی

واژگان در زبان ایسلندی

واژگان اولیه در زبان ایسلندی عمدتاً نورس قدیم بود و با ورود مسیحیت به ایسلند در قرن یازدهم نیاز به توصیف مفاهیم جدید دینی را به همراه داشت ؛ که باعث شد اکثر کلمات جدید از سایر زبان های اسکاندیناوی گرفته شوند ؛ به عنوان مثال kirkja (کلیسا). زبان های متعدد دیگری نیز بر ایسلندی تأثیر گذاشته‌اند: فرانسوی واژه های بسیاری مربوط به دربار و شوالیه را آورده است.

همچنین واژگان در زبان ایسلندی در حوزه معنایی ، تجارت و بازرگانی نیز به دلیل ارتباطات تجاری از آلمانی پایین وام گرفته شده است. امروزه استفاده از کلمات مرکب جدید از مشتقات ایسلندی نیز بسیار رایج است. توجه داشته باشید که اسامی شخصی ایسلندی منعکس کننده پدر یا مادر واقعی کودک هستند و نه تبار تاریخی خانوادگی ، که به صورت نام و گاهی اوقات نام خانوادگی استفاده می شوند.

این سیستم که قبلا در سراسر منطقه نوردیک و فراتر از آن مورد استفاده قرار می گرفت ، با اکثر سیستم های نام خانوادگی غربی متفاوت است. در اکثر خانواده های ایسلندی ، سنت باستانی نام های پدری هنوز در حال استفاده است ؛ یعنی شخصی از نام پدر (معمولاً) یا نام مادر (به طور فزاینده ای در سال های اخیر) به شکل تنس و به دنبال تکواژ -son (پسر) یا -dóttir (دختر) به جای نام خانوادگی استفاده می‌کند.

در سال 2019 تغییراتی در قوانین حاکم بر نام ها اعلام شد و ایسلندی هایی که به طور رسمی با جنسیت غیر باینری ثبت شده اند ، مجاز هستند از پسوند -bur (فرزند) به جای -son یا -dóttir استفاده کنند.

مطالعه مقالات زیر اطلاعات شما را تکمیل و به روز می کند ، محتوای مقالات دقیق و کامل هستند.

کلمات وارده از انگلیسی

از آن جا که تبار و ریشه خط و زبان مردم ایسلند با زبان انگلیسی مشترک است و هر دو زبان ژرمنی هستند ، در هر دو زبان کلمات همزاد بسیاری وجود دارد ؛ یعنی کلماتی وجود دارد که هر کدام یک معنی یا مشابه دارند و از یک ریشه مشترک گرفته شده اند. برخی از کلمات وارده از انگلیسی:

یقینا اطلاع از خط و زبان مردم ایسلند یکی از موارد مهم و اصلی در رابطه با موضوع تحصیل در دانشگاه های این کشور است که باید کامل و دقیق بررسی و یاد گرفته شود ؛ اما این تمامی نیازها جهت این امر نیست ؛ توصیه داریم با مراجعه به مقاله تحصیل در ایسلند از تمامی شرایط و احتیاجات جهت دستیابی به این هدف مهم مطلع شوید.

کلمه ایسلندی کلمه انگلیسی کلمه ایسلندی کلمه انگلیسی
apple epli book bók
high/hair hár house hús
mother móðir night nótt/nátt
stone steinn that það

الفبای ایسلندی

الفبای ایسلندی به دلیل حفظ دو حرف قدیمی که دیگر در الفبای انگلیسی وجود ندارند ، قابل توجه است: Þ ، þ (انگلیسی امروزی «thorn») و Ð ، ð (به انگلیسی «eth» یا «edh»)  ، به ترتیب نشان دهنده صداهای بی صدا و صدادار “th” (مانند انگلیسی thin و this) می باشد. الفبای کامل ایسلندی از 32 حرف تشکیل می شود.

 

زبان های خارجی مختلف که در ایسلند صحبت می شود

زبان های خارجی مختلف که در ایسلند صحبت می شود

زبان ایسلندی سال های زیادی زنده مانده است و به عنوان یک زبان گالیک ، برای مدت طولانی همگنی زبانی خود را حفظ کرده ؛ اما با این حال ، به دلیل رواج مسیرهای تجاری شمال ، محیط زبانی کمی در حال تغییر است. البته  زبان سوئدی و دانمارکی زبان خارجی محسوب نمی شوند زیرا از نظر جغرافیایی در نزدیکی شرق اسکاندیناوی صحبت می شوند.

ایسلند حدود 332529 نفر سکنه دارد که تقریباً 93.2٪ از این جمعیت به زبان ایسلندی صحبت می کنند و جدای از خلوص زبانی در این کشور ، ایسلندی ها اهمیت زبان های جهانی و خارجی را درک می کنند. از دانستن اینکه زبان های مختلف اسکاندیناوی و انگلیسی در سیستم آموزشی ایسلند اجباری هستند ، شگفت زده خواهید شد. زبان دانمارکی در ایسلند به دلیل پیوندهای تاریخی آن با ایسلند صحبت می شود.

بنابراین زبان های خارجی مختلف که در ایسلند صحبت می شود در حال حاضر شامل 0.31 درصد از کل جمعیت می باشد که به زبان دانمارکی صحبت می کنند. البته به زبان انگلیسی به دلیل اهمیت جهانی آن اهمیت داده می شود و تقریباً 0.39٪ از ساکنان ایسلند انگلیسی صحبت می کنند. آلمانی نیز سومین زبان رایج در ایسلند است ؛ اما بزرگترین جامعه اقلیت در ایسلند جامعه لهستانی است که باعث شده حدود 2.71 درصد از مردم این کشور به زبان لهستانی صحبت کنند.

سیاست کلی زبان ایسلندی چیست؟

سیاست کلی در زبان ایسلند این است که از استفاده و ورود کلمات جدید جلوگیری کند. زبان به جای پذیرش چنین کلماتی ، جایگزین هایی را با استفاده از ریشه های نورس قدیم و ایسلندی کهن پیدا می کند. مقاومت در برابر تغییرات و وام واژه‌ها منجر به قدیمی بودن زبان ایسلندی شده است. به بیان دقیق تر ، ایسلندی تنها تغییرات جزئی را از زمان پیدایش آن در قرن نهم پس از سکونت در ایسلند نشان می دهد و این زبان یک زبان کهن در جهان شناخته می شود.

به همین خاطر باید گفت که خط و زبان مردم ایسلند یک زبان خالص است. یعنی ، خلوص زبانی در ایسلندی نشان‌دهنده جنبشی است که در اوایل قرن نوزدهم آغاز شد و بر ممانعت از ورود کلمات جدید به زبان تمرکز داشت. در عوض ، این زبان با استفاده از ریشه های قدیمی ایسلندی و نورس قدیمی جایگزین های مشتق شده را ارائه می دهد.

سوالات پر تکرار خط و زبان مردم ایسلند

خط و زبان مردم ایسلند یک زبان آلمانی شمالی است که اکثر گویشوران آن در ایسلند زندگی می کنند و زبان رسمی و ملی این کشور است و به دلیل این که زبان ایسلندی یک زبان اسکاندیناوی غربی است ، بیشترین ارتباط را با فاروئی ، لهجه های نروژی غربی و زبان منقرض شده نورن دارد.

ایسلندی بسیاری از ویژگی های دستوری دیگر زبان های ژرمنی باستان را حفظ می کند و به نروژی باستانی شباهت دارد قبل از اینکه بسیاری از عطف ترکیبی آن از بین برود. ایسلندی مدرن نیز هنوز هم زبانی است که دارای چهار حالت: اسمی ، مضارفی ، داتیو و مثنی می باشد. همچنین این را بدانید که اسم های ایسلندی می توانند یکی از سه جنس دستوری را داشته باشند: مذکر ، مؤنث یا خنثی.

واژگان اولیه در زبان ایسلندی عمدتاً نورس قدیم بود و با ورود مسیحیت به ایسلند در قرن یازدهم نیاز به توصیف مفاهیم جدید دینی را به همراه داشت ؛ که باعث شد اکثر کلمات جدید از سایر زبان های اسکاندیناوی گرفته شوند ؛ به عنوان مثال kirkja (کلیسا). زبان های متعدد دیگری نیز بر ایسلندی تأثیر گذاشته‌اند: فرانسوی واژه های بسیاری مربوط به دربار و شوالیه را آورده است.

از آن جا که تبار و ریشه خط و زبان مردم ایسلند با زبان انگلیسی مشترک است و هر دو زبان ژرمنی هستند ، در هر دو زبان کلمات همزاد بسیاری وجود دارد ؛ یعنی کلماتی وجود دارد که هر کدام یک معنی یا مشابه دارند و از یک ریشه مشترک گرفته شده اند.

الفبای ایسلندی به دلیل حفظ دو حرف قدیمی که دیگر در الفبای انگلیسی وجود ندارند ، قابل توجه است: Þ ، þ (انگلیسی امروزی «thorn») و Ð ، ð (به انگلیسی «eth» یا «edh») ، به ترتیب نشان دهنده صداهای بی صدا و صدادار “th” (مانند انگلیسی thin و this) می باشد. الفبای کامل ایسلندی از 32 حرف تشکیل می شود.

امیدواریم که اطلاعات مفیدی در رابطه با خط و زبان مردم ایسلند به دست آورده باشید ؛ برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز تماس حاصل کرده و از مشاوره های رایگان استفاده نمایید ، ضمن اینکه مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ایسلند توسط کارشناسان ما برای ارائه اطلاعات کامل تر در رابطه با کار و سرمایه گذاری در این کشور پیشتر به شما تقدیم شده است.

خط و زبان برخی از کشور های اروپایی را از طریق مطالعه مقالات زیر بشناسید و اطلاعات خود را کامل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه