فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لیتوانی

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لیتوانی به عنوان کشوری که در شرق دریای بالتیک قرار دارد می تواند برای مهاجران و گردشگران از جذابیت زیادی برخوردار باشد،

جالب است بدانید که در فرهنگ، آداب و رسوم مردم لیتوانی لک لک نماد خوش شانسی است و 25 مارس را روز جهانی لک لک نامگذاری کرده اند.

 مردم لیتوانی فرهنگ سنتی دارند ، این کشور که در شمال شرق اروپا واقع شده است، از آداب و رسوم خاصی برخوردار است که در ادامه به آن اشاره می کنیم، برای سفر به هر کشوری لازم است نگاه مختصری به فرهنگ و آداب و رسوم آن کشور داشته باشیم تا بتوانیم با وارد شدن به آن کشور بتوانیم به راحتی با مردمانش ارتباط برقرار کنیم و مانع از ایجاد مشکلات رابطه ای و سوء تفاهمات شویم.

اگر قصد دارید به کشور لیتوانی ، این کشور اروپایی زیبا، سفر کنید حتما مطالعه فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لیتوانی را در برنامه خود قرار دهید، در این مقاله از شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ، کارشناسان ما به گردآوری جامع ترین نکات فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لیتوانی پرداخته اند که به شما برای سفر به این کشور و اطلاع از فرهنگ مردم آن کمک زیادی می کند.

فهرست مطالب

 علاوه بر این ، شما را به خواندن مقاله مهاجرت به لیتوانی که توسط همین مجموعه تدوین شده است دعوت می کنیم ، در این مقاله نکات کاربردی و مفیدی در زمینه شرایط و چگونگی مهاجرت به لیتوانی در اختیارتان قرار می گیرد و راهنمای بسیار خوبی برای مسیر مهاجرتی شما خواهد بود.

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لیتوانی

زبان و فرهنگ مردم لیتوانی

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لیتوانی به گونه ای است که افراد مهاجر میتوانند به راحتی با ان ها تعامل داشته باشند و در کنار آن ها زندگی کنند ، زبان و فرهنگ مردم لیتوانی نشان دهنده شخصیت و منش آن ها هست ، از ویژگی های اخلاقی مردم لیتوانی به سخت کوشی ، تواضع ، بدون غرور و صبوری می توان اشاره داشت ، مردم این کشور اکثرا دارای تحصیلات عالی هستند که ناشی از وضعیت و سطح مطلوب دانشگاه های لیتوانی است و علاقه مند به افراد با تحصیلات عالی دانشگاهی هستند ، مردم کشور لیتوانی آرام هستند ، اوقات فراغت خود را با مطالعه ، تلویزیون ، رفتن به تئاتر ، گوش دادن به موسیقی و تماشای مسابقات ورزش می گذرانند.

زبان و فرهنگ مردم لیتوانی به میزان زیادی تحت تاثیر دهقانان این کشور است ، آن ها آوازهای سنتی و بومی زیادی دارند که نتیجه تجربه ها و زندگی دهقانان بوده است و نسل به نسل انتقال یافته است ، در بررسی فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لیتوانی باید بگوییم که موسیقی در فرهنگ آن ها ریشه دار است و اولین آثار موسیقی آنان مربوط به قرن 17 و 18 میلادی هست ، سازهایی مانند چنگ ، کمانچه ، قانون ، فلوت ، ترومپیت ، قره نی و ساز دهنی در این کشور رایج است.

اگر برای زندگی راحت و آسوده مهاجرت می کنید شاید بخواهید بدانید گزینه های احتمالی شما در چه رتبه ای قرار دارند ، در مقاله ارزان ترین کشور دنیا برای زندگی این موضوع را بررسی کرده ایم.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

شاید برخی کشورها جزو گزینه های مهاجرتی شما نباشند اما با شناخت آن ها نظرتان تغییر کند! مشاوره بگیرید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

مراسم های مردم لیتوانی

مراسم های مردم لیتوانی ترکیبی از مسیحیت و بت پرستی است ، جشن کریسمس یکی از مراسم های مردم این کشور است که آن را کوچیوس می نامند ، جالب است که در عین حال که بت برستی در آن ها دیده می شود ولی برای حضرت مسیح نیز ارزش و احترام خاصی قائل هستند ، از فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لیتوانی این است که در این شب 12 نمونه غذای متفاوت و بدون گوشت می پزند ، به این باور که 12 ماه سال آینده برای آن ها با موفقیت همراه باشد.

در این شب ، علاوه بر پخت 12 نمونه غذا ، مردم لیتوانی برای افرادی که فوت شده اند نیز غذا می گذارند و همچنین از غذای خود به حیوانات می بخشند ، چراکه اعتقاد دارند ، به احترام تولد مسیح ، حیوانات به حرف می آیند.

در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لیتوانی رفتن به استقبال فصل تابستان نیز وجود دارد ، این مراسم به فستیوال ژونینز معروف است و در محله های باستانی برگزار می شود ، در این مراسم مردم به چشن و پایکوبی و آتش بازی می پردازند و باور دارند از این طریق می توانند جادوگران را از اطراف خود دور کنند.

مراسم های مردم لیتوانی

روز جهانی لک لک

خوب است در ادامه فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لیتوانی به یکی از مراسم های مردم لیتوانی در روز 25 مارس که روز جهانی لک لک است ، اشاره ای داشته باشیم ، آن ها در این روز به یکدیگر شکلات ، مداد رنگی ، تخم مرغ رنگ زده هدیه می دهند ، آن ها این هدایا را از طرف لک لک می دانند! علاوه بر این ، رسم دارند که مداد رنگی ها را از درختان و نرده ها آویزان کنند.

بچه های لیتوانی بر این باور هستند که لک لک ها ، بچه ها را برای مادرانشان می آورند و این تبدیل به یک افسانه در آن ها شده است ، جالب این است که در فرهنگ ما ایرانی ها ، استفاده از تخم مرغ رنگ زده وجود دارد که بر سر سفره هفت سین نوروز آن را قرار می دهیم.

جشن روز دولت و روز استقلال لیتوانی

جشن روز دولت و روز استقلال لیتوانی ، دو جشن مهم و ملی در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لیتوانی است ، شانزدهم فوریه یکی دیگر از روزهایی است که در فرهنگ مردم لیتوانی ، این روز را به نام روز دولت نامگذاری کرده اند و جشن می گیرند.

همچنین روز یازدهم مارس ، این روز در سال 1990 ، روزی بوده است که کشور لیتوانی به استقلال رسیده است ، هر ساله در چنین روزی جشن می گیرند و پرچم استقلال این کشور که به سه رنگ زرد ، سبز و قرمز است همه جا را پوشش می دهد.

هنر در لیتوانی

هنر در لیتوانی

در بررسی فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لیتوانی ، هنر در لیتوانی برای هنرمندان و هنر دوستان از جذابیت زیادی برخوردار است ، افراد هنرمند همواره ترجیح می دهند کشوری را به عنوان کشور مقصد خود انتخاب کنند که از نظر فرهنگ و هنر در جایگاه خوبی قرار داشته باشد و همچنین آن کشور از نظر پیشینه هنری غنی باشد ، چراکه دسترسی شان به منابع و مستندات ارزشمند قدیمی بیش تر خواهد بود و باعث می شود به منبع غنی از هنر و فرهنگ وصل شوند.

در این کشور دو موزه مطرح وجود دارد ، یکی موزه هنر لیتوانی که در سال 1933 میلادی تاسیس گشت ، این موزه بزرگترین موزه در کشور لیتوانی است و دیگری موزه کهربای پالانگاه ، وجود این موزه ها نمایانگر نقش و جایگاه فرهنگ و هنر در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لیتوانی است.

هنر در لیتوانی ، دستخوش تغییرات و تحولات مذهبی و سیاسی هر دوره بوده است و مطابق با هر دوره ، هنر خاصی رونق گرفته است ، این هنرها شامل صنایع دستی چوبی ، کوزه گری ، هنر کلیسایی ، نقاشی دیواری ، مینیاتورهای بیزانسی ، پرتره های گرافیکی ، پرتره مریم مقدس ، مجسمه های گتیک ، نقاشی روی چوب و مجسمه های چوبی است.

ورزش بسکتبال ، دین دوم مردم لیتوانی!

بخشی از فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لیتوانی مربوط به ورزش بسکتبال ، دین دوم مردم لیتوانی است ، مردم این کشور به ورزش بسکتبال اهمیت ویژه ای می دهند و این ورزش به جزئی از آداب و فرهنگ آن ها تبدیل شده است ، نماد ورزش در این کشور ، تیم بسکتبال ژالگیریس است که مربوط به دوره کمونیستی می باشد.

علاقه مردم لیتوانی به ورزش بسکتبال باعث شده جایگاه بالایی به ورزش اختصاص بدهند و آن را دین دوم خود بنامند! اکثر آن ها زمانی را صرف تماشای بازی های بسکتبال می کنند ، این کشور در رشته ورزشی بسکتبال جزء پنج کشور اول قرار دارد که ناشی از پیشرفتی است که در این زمینه دارد.

برخی افراد سرمایه گذار هم ترجیح میدهند روی موضوع ورزش سرمایه گذاری کنند ، شاید بخوانید روش های سرمایه گذاری و ثبت شرکت در لیتوانی را هم بشناسید ؛ مقاله لینک شده حاوی اطلاعاتی به روز و دقیق است.

مطالعه مقالات زیر را به شما پیشنهاد می دهیم چراکه اطلاعاتی به روز و صحیح در اختیار شما قرار خواهد داد.

غذا در لیتوانی

مردم لیتوانی علاقه زیادی به غذا خوردن دارند به همین دلیل از تنوع غذایی زیادی برخوردار هستند و همچنین از ظرف های بزرگ برای سرو غذا استفاده می کنند که میزان بیش تری غذا را در خود جای دهد! غذا در لیتوانی  را می توان به عنوان فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لیتوانی دانست ، غذاهای سنتی در این کشور برای مردم بسیار ارزشمند است و نسبت به آن تعصب خاصی دارند! اکثر غذاهای محلی ان ها از گوشت و سیب زمینی تشکیل شده است.

یکی از غذاهای محبوب مردم این کشور ، سپلینای است ، این غذا یکی از غذاهای اصلی در منوی غذای لیتوانی ها است ، سپلینای شامل قارچ ، پنیر ، کوفته سیب زمینی کبابی و گوشت های گوله می باشد ، این غذا برای ذائقه مردم لیتوانی بسیار دلچسب و خوشمزه است و بهتر است اگر شما طعم این غذا را نمی پسندید ، نظرتان را برای خودتان نگه دارید! چرا که فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لیتوانی این گونه ایجاب می کند.

سوپ چغندر ، یکی دیگر از غذاهای مورد علاقه لیتوانی ها هست که به صورت گرم و به همراه نان گندم سیاه سرو می شود ، این نان در روغن سرخ می شود ، از دیگر غذاهای ملی آن ها می توان به زیپلین و کیبینای اشاره داشت که مورد پسند ذائقه مردم این کشور است.

غذا در لیتوانی

پوشش لیتوانی ها

پوشش لیتوانی ها به عنوان بخشی از فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لیتوانی به شمار می آید ، با توجه به اینکه مردم لیتوانی ، سنت گرا هستند ، پوشش سنتی برای آن ها همچنان دارای ارزش و احترام است ، پوشش لیتوانی ها نشان دهنده فرهنگ غنی نیاکانشان است ، پوشش مردم این کشور ، سنتی است و رسم دارند در مراسم ها و جشن هایشان ، لباس محلی بر تن کنند ، لباس آن ها از رنگ های شاد و زنده تشکیل شده است.

عطر ملی لیتوانی!

یکی از جذاب ترین قسمت های مقاله فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لیتوانی ، می تواند مربوط به عطر ملی لیتوانی باشد! حتما برای شما هم عجیب به نظر می رسد ولی جالب است بدانید که لیتوان تنها کشوری است که عطر ملی خود را دارد با بوی مخصوص به خود ، این عطر که به عطر و بوی لیتوانی معروف است ، شامل رایحه ای از ترنج ، گل های وحشی ، مشک ، چوب صندل ، زنجبیل و تمشک است.

ارزش کلاغ در لیتوانی!

شاید بد نباشد در بررسی فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لیتوانی ، از ارزش کلاغ در لیتوانی بدانید! مردم لیتوانی ، به گوشت کلاغ علاقه وافری دارند و در دسته گوشت های لذیذ برای آن ها قرار دارد ، مردم کلاغ ها جوان را صید می کنند و مانند گوشت بلدرچین مصرف می کنند ، آن ها بافت گوشت کلاغ را نرم و لطیف می دانند.

افراد دانشجو که برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند ، یکی از دغدغه هایشان غذا در لیتوانی است ، ولی جای نگرانی ندارد ، تنوع غذایی در این کشور بسیار زیاد است و حتما در بین این همه غذا ، شما می توانید غذایی متناسب با ذائقه تان پیدا کنید و از آن لذت ببرید.

خصوصا اینکه در این کشور محصولاتی مانند قارچ ، سیب زمینی ، چغندر و جو به وفور یافت می شود و این ها نمونه ای از مواد غذایی هستند که در کشور خودمان ایران نیز مصرف می شوند.

در تلاشیم تا اطلاعاتی صحیح و به روز در اختیار شما قرار دهیم تا از هر گونه شایعه و اطلاعات ناقص و غلط دور باشید ، در وبینار ارائه شده توسط هانیه عابدی از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی چالش های مهاجرت بررسی و راه حل های کاربردی ارائه شده است.

مدت زمان وبینار یک ساعت و 43 دقیقه است.

همچنین می توانید با درج نام و شماره تماس در باکس زیر در نوبت دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان مهاجرتی ما قرار گرفته و شرایط مهاجرت خود را رایگان بررسی کنید.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت مشاوره رایگان با درج نام و شماره تماس.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

سوالات پر تکرار فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لیتوانی

با توجه به اینکه مردم لیتوانی ، سنت گرا هستند ، پوشش سنتی برای آن ها همچنان دارای ارزش و احترام است ، پوشش لیتوانی ها نشان دهنده فرهنگ غنی نیاکانشان است ، پوشش مردم این کشور ، سنتی است و رسم دارند در مراسم ها و جشن هایشان ، لباس محلی بر تن کنند ، لباس آن ها از رنگ های شاد و زنده تشکیل شده است.

اکثر غذاهای محلی ان ها از گوشت و سیب زمینی تشکیل شده است.
یکی از غذاهای محبوب مردم این کشور ، سپلینای است ، این غذا یکی از غذاهای اصلی در منوی غذای لیتوانی ها است ، سپلینای شامل قارچ ، پنیر ، کوفته سیب زمینی کبابی و گوشت های گوله می باشد ، این غذا برای ذائقه مردم لیتوانی بسیار دلچسب و خوشمزه است

مردم این کشور به ورزش بسکتبال اهمیت ویژه ای می دهند و این ورزش به جزئی از آداب و فرهنگ آن ها تبدیل شده است ، نماد ورزش در این کشور ، تیم بسکتبال ژالگیریس است که مربوط به دوره کمونیستی می باشد.

جشن روز دولت و روز استقلال لیتوانی ، دو جشن مهم و ملی در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لیتوانی است ، شانزدهم فوریه یکی دیگر از روزهایی است که در فرهنگ مردم لیتوانی ، این روز را به نام روز دولت نامگذاری کرده اند و جشن می گیرند ، همچنین روز یازدهم مارس ، ، این روز در سال 1990 ، روزی بوده است که کشور لیتوانی به استقلال رسیده است ، هر ساله در چنین روزی جشن می گیرند و پرچم استقلال این کشور که به سه رنگ زرد ، سبز و قرمز است همه جا را پوشش می دهد.

، آن ها در این روز به یکدیگر شکلات ، مداد رنگی ، تخم مرغ رنگ زده هدیه می دهند ، آن ها این هدایا را از طرف لک لک می دانند! علاوه بر این ، رسم دارند که مداد رنگی ها را از درختان و نرده ها آویزان کنند.
بچه های لیتوانی بر این باور هستند که لک لک ها ، بچه ها را برای مادرانشان می آورند و این تبدیل به یک افسانه در آن ها شده است

با توجه به فرهنگ ، آداب و رسوم مردم لیتوانی ، این کشور می تواند مقصد مناسبی برای مهاجرت شما عزیزان باشد ، کارشناسان مجموعه رجبی راهنما و مشاور شما در کلیه روش های رفتن به جمهوری لیتوانی ، از جمله روش تحصیلی هستند ، بدین منظور شما را به خواندن مقاله تحصیل در لیتوانی ، دعوت می کنیم ؛ اطلاعات کاربردی این مقاله می تواند برای شما راهگشا باشد ؛ هزینه های تحصیل ، بهترین دانشگاه ها و راه های دریافت بورسیه تحصیلی در مقاله لینک شده ارائه شده ، ضمن اینکه می توانید جهت کسب اطلاعات بیش تر و دریافت راهنمایی با دفاتر تهران و یا شیراز تماس حاصل نمایید.

در کشورهای اروپایی مردم چه فرهنگی دارند ؟ برای مقایسه فرهنگ مردم در کشورهای مختلف مقالات زیر ارائه شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه