بهداشت و درمان عمومی در مالزی

بهداشت و درمان عمومی در مالزی عمدتاً زیر نظر وزارت بهداشت است و بیماران در این کشور از یک سیستم مراقبت بهداشتی عالی برخوردار هستند که توسط سازمان بهداشت جهانی رتبه 49 را در جهان کسب کرده است و این کشور مراقبت های بهداشتی همگانی را برای همه شهروندان و ساکنان قانونی ارائه می دهد.

با این حال ، این سیستم مبتنی بر برنامه بیمه ملی نیست و در عوض ، دولت هزینه های مراقبت بهداشت و درمان را از طریق تسهیلات عمومی پرداخت می کند ، در مالزی سیستم مراقبت های بهداشتی به دو صورت دولتی یارانه ای و یک سیستم خصوصی تثبیت شده که به خوبی با یکدیگر در تعامل هستند.

در حالی که یک سیستم مراقبت بهداشتی عمومی وجود دارد ، خدمات تخصصی عمومی علیرغم رایگان بودن نیاز به صبر و حوصله فراوان دارند ، از این رو مراقبت های بهداشتی خصوصی نقش عمده ای در ارائه خدمات تخصصی دارند که مکمل مراقبت های بهداشتی همگانی (عمومی) است ، بیشتر بیمه ها هزینه های پزشکی را در مالزی پوشش می دهند.

برخی از حقایق کلیدی در مورد سیستم مراقبت های بهداشتی در مالزی وجود دارد که برای آن عزیزانی که قصد مهاجرت به مالزی را دارید.

قبل از نقل مکان ، مهم است که در مورد خدمات مراقبت های بهداشتی آن کشور اطلاعات کسب کنید که می توانید برای آگاهی از سیستم بهداشت و درمان عمومی در مالزی با مشاوران مجرب شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) همراه شوید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

توصیه می کنیم در کنار این محتوا مقاله هزینه های زندگی در مالزی را بخوانید و جایگاه هزینه های درمان و بیمه در بین این هزینه ها را هم بشناسید.

فهرست مطالب
بهداشت و درمان عمومی در مالزی

راهکار دولت مالزی برای بهبود سیستم بهداشت و درمان

دولت مالزی به گسترش و توسعه مراقبت های بهداشتی اهمیت می دهد و 5 درصد از بودجه توسعه بخش اجتماعی دولت را به مراقبت های بهداشتی عمومی اختصاص می دهد که نزدیک به 50 درصد نسبت به رقم قبلی افزایش یافته است.

این به معنای افزایش کلی بیش از 2 میلیارد رینگیت است ، با افزایش جمعیت و پیری ، دولت مایل است در بسیاری از زمینه ‌ها از جمله نوسازی بیمارستان ‌های موجود ، ساخت و تجهیز بیمارستان ‌های جدید ، گسترش تعداد پلی کلینیک‌ ها و بهبود آموزش و توسعه بهداشت از راه دور ، سرمایه گذاری کند.

علاوه بر موارد ذکر شده برای راهکار دولت مالزی برای بهبود سیستم بهداشت و درمان ، دولت مالزی به طور مستمر در حال سرمایه گذاری برای بهبود استاندارد های مراقبت با برنامه هایی است که بیماران روستایی و کم درآمد (بهبود آموزش و توسعه بهداشت از راه دور) را هدف قرار می دهد.

در نتیجه تلاش های آن ها ، سیستم مراقبت های بهداشتی مالزی به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از ارائه دهندگان پیشرو مراقبت های بهداشتی در آسیا است ، به عنوان مثال ، میزان مرگ و میر نوزادان در 25 سال گذشته بسیار بهبود یافته است و اکنون با آمریکای شمالی و اروپای غربی برابری می کند.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت اطلاعات به روز مهاجرتی با درج شماره تماس و صحبت با کارشناسان آگاه رجبی.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

هزینه مراقبت های بهداشتی در مالزی

هزینه مراقبت های بهداشتی در مالزی از طریق مالیات عمومی تامین می شود و بیماران برای ویزیت های پزشکی خود هزینه های کمی می پردازند و این هزینه ها بصورت جدول است.

بسیاری از بیمارستان ها و مراکز پزشکی بسته های مراقبت های بهداشتی را به عنوان یک گزینه اقتصادی برای بیماران ارائه می دهند که بسیاری بر غربالگری و سلامت پیشگیرانه متمرکز هستند ، به عنوان مثال ، یک بسته معاینه فیزیکی که شامل رادیوگرافی قفسه سینه ، نوار قلب ، مجموعه کاملی از آزمایش ‌های خون و سایر روش‌ های تشخیصی است ممکن است حدود 70 دلار هزینه داشته باشد و بیماران می‌توانند در صورت نیاز آزمایش‌ هایی را اضافه و حذف کنند تا بسته خود را سفارشی کنند.

هزینه مراقبت های بهداشتی قیمت
هزینه ویزیت برای یک بیماری جزئی مانند سرماخوردگی یا عفونت سینوسی کمتر از 10 دلار
هزینه مشاوره با یک متخصص حدود 40 دلار
هزینه چک آپ و پیگیری حدود 15 دلار
یک شب اقامت در بیمارستان برای یک اتاق خصوصی حدود 50 دلار

خدمات مراقبت های بهداشتی برای مهاجران و خارجی ها در مالزی

مهاجران و خارجی هایی که در مالزی زندگی می کنند به عنوان مثال مشغول تحصیل در مالزی هستند ، می توانند با رعایت قوانینی از خدمات درمانی این کشور بهره ببرند که در ادامه متخصصان شرکت رجبی راجب آن ها توضیح داده است ، برای اطلاعات کامل از شرایط کامل تحصیلی مالزی هم پیشنهاد می شود که مقاله لینک شده ما را مطالعه کنید.

یکی از مهم ترین خدمات مراقبت های بهداشتی برای مهاجران و خارجی ها در مالزی توانایی صحبت کردن کادر درمان به زبان انگلیسی است ، تقریباً تمام پزشکان و اکثر پرستاران در مالزی انگلیسی صحبت می کنند که این ارتباط برقرار کردن را برای مهاجران راحت تر می کند.

بسیاری از کارکنان بخش بهداشت و درمان عمومی در مالزی در خارج از کشور تحصیل کرده اند (ایالات متحده ، بریتانیا و استرالیا مقاصد رایج هستند) و علاوه بر این ، مالزی به دلیل داشتن یک مقصد دوستانه مشهور است و این امر برای حرفه پزشکی نیز صادق است و مهاجران می توانند انتظار رفتاری گرم و دلسوزانه را از پزشکان خود داشته باشند.

نوع خدمات درمانی هزینه بخش خصوصی هزینه بخش عمومی
جراحی بای پس عروق کرونر 967 دلار 6،500 تا 19،345 دلار
شیمی درمانی (در هر سیکل) 48 دلار 12 تا 967 دلار
جراحی تعویض زانو 2،420 تا 8،467 دلار 6،500 تا 19345 دلار
آنژیوپلاستی یک استنت 12 تا 48 دلار 3،628 تا 10،886 دلار
تب دنگی رایگان 242 تا 725 دلار

مقایسه هزینه های سیستم درمانی خصوصی و دولتی مالزی

برخی از هزینه های بهداشت و درمان عمومی در مالزی در مقایسه با بخش خصوصی در جدول زیر آورده شده که در صورت وجود هرگونه پرسش در رابطه با سایر هزینه ها می توانید با موسسه رجبی تماس حاصل فرمائید تا کارشناسان ما شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

بیمه درمانی برای خارجی ها در مالزی

مهاجران و خارجی ها اغلب بیمه درمانی خصوصی را در مالزی انتخاب می کنند زیرا آن ها را دیگر از انتظار کشیدن که در بیمه های عمومی رایج است ، مصون می کند ، همچنین این بیمه باعث می شود آن ها از لحظه ورود به کشور دارای پوشش و دسترسی به بیشترین تعداد ممکن از بیمارستان ها و کلینیک های مالزی هستند.

در حالی که هیچ برنامه بیمه درمانی برای خارجی ها در مالزی در قالب بیمه سلامت عمومی وجود ندارد ، گزینه‌ های اندکی برای شهروندان بین‌المللی که در بلند مدت در این کشور زندگی کرده اند وجود دارد ، طرح بیمه بیمارستانی و جراحی کارگران خارجی ، داشتن بیمه درمانی را برای افراد خارجی ای که مشغول به کار کردن در مالزی هستند ، را اجباری می کند ، اگر مقاله کار در مالزی را مطالعه کنید حتما دیدگاه شما نسبت به قوانین و ضوابط کاری این کشور و چگونگی مهاجرت کاری به مالزی بازتر خواهد شد.

بیمه پزشکی بین المللی خصوصی برای مهاجران در مالزی شامل برنامه بیمه سلامت بین المللی آلیانز است که افراد تحت پوشش این بیمه از پوشش درمانی جامعی برخوردار می شوند ، بیمه بین المللی دیگر ، طرح گزینه های سلامت جهانی سیگناست که برای مهاجران در مالزی بسیار عالی است.

بیمه درمانی برای خارجی ها در مالزی

ویژگی های مراقبت های عمومی در مالزی

به طور کلی ، استاندارد های بهداشت و درمان عمومی در مالزی بسیار خوب است ، 156 بیمارستان دولتی در این کشور وجود دارد که تجهیزات ، امکانات و قابلیت های تشخیصی عالی را ارائه می دهند ، با این حال ، این سیستم بدون چالش نیست ، متاسفانه بهترین امکانات دولتی و خصوصی در شهرهای بزرگ قرار دارد ، ویژگی های مراقبت های بهداشتی عمومی در مالزی در مناطق روستایی بسیار محدود است ، اغلب بیمارانی که نیاز به مراقبت‌ های تخصصی حاد دارند ، باید برای ملاقات با متخصصان مربوطه به مقاصد شهری سفر کنند.

در بسیاری از بیمارستان های دولتی (شهری و روستایی) کمبود جدی پرسنل وجود دارد ، تقاضای بالا نیز باعث می شود که بیماران با زمان انتظار طولانی برای ویزیت خود مواجه می شوند ، در همین حال ، شرایط کاری برای پزشکان بخش دولتی سنگین است و گاهی از نجات بیماران خود ناامید می شوند.

خدمات مراقبت های بهداشتی عمومی در مالزی که از طریق مالیات تامین می شود ، برای همه ساکنان قانونی این کشور قابل دسترسی است ، گردشگران پزشکی در مالزی در صورت نیاز می توانند از امکانات بهداشتی عمومی استفاده کنند اما باید هزینه خدماتی را که دریافت می کنند پرداخت کنند.

ویژگی های مراقبت های خصوصی در مالزی

ویژگی های مراقبت های خصوصی در مالزی

از ویژگی های مراقبت های خصوصی در مالزی بر خلاف بهداشت و درمان عمومی در این کشور این است که پزشکان بخش خصوصی درآمد بیشتر و مهمتر از آن شرایط کاری بهتر با استرس کمتری دارند و می توانند زمان بیشتری را به بیماران خود اختصاص دهند ، یکی دیگر از ویژگی های سیستم مراقبت های بهداشتی خصوصی این است که نسبت به سیستم عمومی ، بیماران زمان بسیار کمی را برای ویزیت پزشک خود منتظر می مانند.

بیمارستان های خصوصی مالزی عمدتاً در مناطق شهری قرار دارند ، آن ها قابلیت های تشخیصی عالی را ارائه می دهند و امکانات راحت و خصوصی را برای بیماران فراهم می کنند ، سیستم خصوصی با سرمایه گذاری های بخش گردشگری پزشکی تقویت می شود و برای متقاضیان مایل به سرمایه گذاری در مالزی می تواند گزینه مناسبی باشد که موسسه رجبی می تواند در این راه شما را به بهترین نحو راهنمایی کند.

 بر اساس گزارش شورای سفر مراقبت های بهداشتی مالزی (MHTC) ، گزارش شده است که در سال 2011 641000 بیمار خارجی برای دریافت مراقبت های بهداشتی به این کشور سفر کرده اند ، اکثر بیماران توریسم پزشکی از اندونزی و پس از آن کشور های همسایه هستند و درصدی از ایالات متحده ، کانادا و اروپای غربی ، به مالزی می آیند.

بیمه های درمانی در مالزی

شرکت های بیمه زیادی در مالزی وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز و بودجه خود از بین آن ها یکی را انتخاب کنید ، بیمه های درمانی در مالزی ، بیماری های رایج ، مشاوره پزشک ، هزینه های بیمارستان و داروهای تجویزی را پوشش دهد ، PRUValue Med ،  ManuHealth Elite، آلیانز کر (Allianz Care) و سیگنا گلوبال (Cigna Global) برخی از ارائه دهندگان پیشرو بیمه سلامت در مالزی هستند.

طرح بیمه بیمارستانی و جراحی کارگران خارجی (SKHPPA) یک طرح اجباری و مهم ترین بیمه درمانی در سیستم بهداشت و درمان عمومی در مالزی است که هزینه های بیمارستانی کارگران خارجی را پوشش می دهد ، کارفرمایان ملزم به پرداخت حق بیمه سالانه برای هر یک از کارگران خارجی خود هستند و در صورت اضطرار ، اجازه پذیرش در بیمارستان‌ های دولتی غیرشرکتی مالزی را خواهند داشت و مزایایی تا سقف 20،000 رینگیت در سال دریافت خواهند کرد.

دریافت بیمه درمانی که پذیرش آسان در تعداد زیادی از بیمارستان ها را تضمین می کند بسیار مهم است ، همچنین به خاطر داشته باشید که کلینیک ها و بیمارستان های خصوصی در مالزی از شما انتظار دارند که هزینه را از قبل پرداخت کنید و تنها بخشی از هزینه تعیین شده در بیمه قابل بازپرداخت است.

سطح بهداشت و درمان عمومی در مالزی در قیاس با سایر کشورهای آسیایی چگونه است؟ مقالات زیر را بخوانید.

تعداد پزشکان و پرستاران به ازای هر بیمار در مالزی

تعداد پزشکان و پرستاران به ازای هر بیمار در مالزی نسبتا مناسب است ، در مالزی به ازای هر 10،000 شهروند ، 15 پزشک وجود دارد که از این میزان نزدیک به 22 درصد از مردم خدمات بهداشت و درمانی خصوصی را دریافت می کنند ، از این میان تعداد کل پرستاران در مالزی 110،000 نفر است که به ازای هر 300 شهروند ، یک پرستار در این کشور مشغول به کار است.

تعداد پزشکان و پرستاران به ازای هر بیمار در مالزی

هزینه های بیمه های درمانی در مالزی

هزینه های بیمه های درمانی در مالزی برای یک فرد تقریبا سالانه حدود 1،190 دلار برای پوشش خصوصی است که به 99 دلار در ماه می رسد ، با این حال ، قیمت ها می توانند بسیار متفاوت باشند ، برای پوشش یک خانواده چهار نفره در مالزی از طریق بیمه خصوصی ، حدود 4،240 دلار در سال هزینه لازم است ، این بدان معناست که فرد بیمه شونده روزانه 2.90 دلار به ازای هر نفر برای اطمینان از آرامش خاطر و سطح بهتر مراقبت ، در صورت نیاز ، پرداخت خواهد کرد.

در صورت برزو هرگونه سوال ، مشاوران موسسه مهاجرتی رجبی می توانند در رابطه با هزینه های بیمه بهداشت و درمان عمومی در مالزی شما را راهنمایی کنند.

خدمات دندانپزشکی در مالزی هزینه خدمات دندانپزشکی در مالزی هزینه
خدمات تشخیص بیماری های دندان بین 50 _ 200 RM پریودنتیکس بین 120 _ 2800 RM
انواع ترمیم بین 120 _ 800 RM جراحی های دهان و دندان بین 80 _ 600 RM
ارتودنسی بین 5،500 _ 8،500 RM تاج و پل بین 450 _ 1،800 RM
ریشه دندان (درمان کانال ریشه) بین 300 _ 1،800 RM ایمپلنت ها بین 2،500 _ 5،000 RM

هزینه های دندانپزشکی در مالزی

با وجود 652 کلینیک عمومی دندانپزشکی و 1875 کلینیک دندانپزشکی خصوصی در 127 منطقه کشور ، هزینه های دندانپزشکی در مالزی می تواند اندکی زیاد باشد که برخی از هزینه های مربوطه بصورت زیر است :

کلینیک های خصوصی در مالزی

کلینیک های خصوصی در مالزی در شهر های بزرگ این کشور احداث شده اند که که برای افرادی که در این کشور مایل به دریافت مراقبت های خصوصی هستند ، بسیار کارآمد است ، اما باید توجه داشت که هزینه های این کلینیک ها بسیار بیشتر از بیمارستان ها و کلینیک های عمومی است ، ویزیت پزشک در یک کلینیک خصوصی حدود 5 دلار آمریکا هزینه دارد ، در حالی که مشاوره با متخصص مراقبت های بهداشتی حدود 30 دلار آمریکا هزینه دارد.

طبق آمار موجود در دو سال گذشته تعداد 219 بیمارستان و کلینیک خصوصی در مالزی وجود دارد که از ویژگی های این کلینیک ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1.  زمان انتظار کوتاه تر است.
  2.  هزینه های احتمالی بیشتری پوشش داده می شود.
  3.  بیماران آرامش خاطر دارند.
  4.  بیماران بالاترین سطح مراقبت ممکن را دریافت خواهند کرد.
  5.  تجهیزات پزشکی به روزتر هستند.
  6.  کارکنان به احتمال زیاد انگلیسی صحبت خواهند کرد و همچنین احتمال دارد که مدارک کلینیک به زبان انگلیسی باشد.

وضعیت داروخانه ها در مالزی

صنعت داروسازی مالزی در سال های پیش بیش از 1 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است که از بیش از 100 شرکت تشکیل شده است که تقریباً می توان آن ها را به سه دسته طبقه بندی کرد :

وضعیت داروخانه ها در مالزی
  • تولید کنندگان داروهای ژنریک
  • شرکت های دارویی مبتنی بر تحقیقات
  • تولید کنندگان دارو های بدون نسخه (OTC)

افزایش تقاضا برای داروها با افزایش سواد سلامت ، پیری جمعیت و افزایش بیماری‌ های غیرواگیر مانند دیابت ، کلسترول بالا ، فشار خون و سایر شرایط پزشکی مرتبط در مالزی تقویت می‌شود ، تولیدکنندگان ژنریک داخلی تنها می توانند 30 درصد نیاز داخلی را تامین کنند و مابقی آن تحت پوشش واردات قرار می گیرد ، از طرفی ، مالزی هم چنین برای پیشگام بودن در تولید ، صدور گواهینامه و توزیع دارو های حلال تلاش می کند.

وضعیت داروخانه ها در مالزی خوب است زیرا این کشور داروخانه های فراوانی دارد ، شما در این کشور می توانید برخی از داروهایی که برای دسترسی به آن ها در کشور خود نیاز به نسخه دارید را می توانید بدون نسخه در داروخانه های مالزی خریداری کنید ، هم چنین بیشتر دارو های تجویزی در مالزی ارزان هستند.

اقدامات دولت مالزی برای بهسازی سیستم بهداشت و درمان

دولت به دنبال راه هایی برای نوسازی بیمارستان های موجود ، ساخت بیمارستان های جدید و گسترش تعداد کلینیک ها در مناطق روستایی است ، با در نظر گرفتن بیماران روستایی و آسیب پذیر ، در سال 2011 دولت برنامه ای به نام دارو از طریق پست را برای تمدید نسخه ها از طریق پست راه اندازی کرد.

اقدامات دولت مالزی برای بهسازی سیستم بهداشت و درمان قابل تحسین بوده است ، اکنون دولت در حال کار بر روی طرحی به نام کلینیک اجتماعی (که قبلاً به عنوان کلینیک 1 در مالزی شناخته می‌شد) است ، این سیستم کلینیک مبتنی بر دولت دارای نزدیک به 400 شعبه است که مراقبت رایگان و نیمه رایگان را برای همه شهروندان ارائه می‌دهد.

علاوه بر این ، داروهای تجویزی با تخفیف بسیار زیادی را ارائه می دهد ، اگر چنین سیستم کلینیکی بتواند در سراسر مالزی ، از جمله مناطق روستایی گسترش یابد ، همه موانع مالی برای مراقبت های بهداشتی عمومی را از بین می برد.

سوالات پر تکرار بهداشت و درمان عمومی در مالزی

  • هزینه ویزیت برای یک بیماری جزئی مانند سرماخوردگی یا عفونت سینوسی کمتر از 10 دلار
  • هزینه مشاوره با یک متخصص حدود 40 دلار
  • هزینه چک آپ و پیگیری حدود 15 دلار
  • یک شب اقامت در بیمارستان برای یک اتاق خصوصی حدود 50 دلار

تقریباً تمام پزشکان و اکثر پرستاران در مالزی انگلیسی صحبت می کنند که این ارتباط برقرار کردن را برای مهاجران راحت تر می کند.

مهاجران و خارجی ها اغلب بیمه درمانی خصوصی را در مالزی انتخاب می کنند زیرا آن ها را دیگر از انتظار کشیدن که در بیمه های عمومی رایج است ، مصون می کند ، همچنین این بیمه باعث می شود آن ها از لحظه ورود به کشور دارای پوشش و دسترسی به بیشترین تعداد ممکن از بیمارستان ها و کلینیک های مالزی هستند.

به طور کلی ، استاندارد های بهداشت و درمان عمومی در مالزی بسیار خوب است ، 156 بیمارستان دولتی در این کشور وجود دارد که تجهیزات ، امکانات و قابلیت های تشخیصی عالی را ارائه می دهند.

تعداد پزشکان و پرستاران به ازای هر بیمار در مالزی نسبتا مناسب است ، در مالزی به ازای هر 10،000 شهروند ، 15 پزشک وجود دارد که از این میزان نزدیک به 22 درصد از مردم خدمات بهداشت و درمانی خصوصی را دریافت می کنند ، از این میان تعداد کل پرستاران در مالزی 110،000 نفر است که به ازای هر 300 شهروند ، یک پرستار در این کشور مشغول به کار است.

در نهایت هر گونه سوالی درباره بهداشت و درمان عمومی در مالزی برایتان پیش بیاید ، می توانید با ما از طریق شماره های زیر ، اینستاگرام و واتس آپ در ارتباط باشید تا همکاران متخصص ما در موسسه مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز در زمینه های مرتبط ، به بهترین نحو شما را راهنمایی کنند و یک گام شما را به اهدافتان نزدیک تر کنند ، همچنین توصیه می کنیم مقاله ارزان ترین کشور برای مهاجرت را بخوانید و با مقاصد مقرون به صرفه برای مهاجرت آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه