ورزش در مالزی

ورزش در مالزی بسیار محبوب و پرطرفدار است ، اگر شما نیز یکی از طرفداران پر و پا قرص ورزش هستید و قصد زندگی در مالزی را دارید می توانید در ادامه این مطلب با ما همراه ما باشید.

اگر دوست دارید با روش های مهاجرت به کشور مالزی از طریق پیشنهاد و آفر شغلی آشنا شوید می توانید با مشاورین  به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ )در مقاله کار در مالزی همراه باشید.

جالب است بدانید ورزش در مالزی یکی از مهم اشتیاق های مشترک مردم است ، مردم این کشور عاشق ورزش هستند ، آنها انواع مختلفی از ورزش ها مانند بدمینتون ، بولینگ ، هاکی روی چمن ، تنیس ، اسکواش ، گلف ، اسب سواری ، قایقرانی ، هنرهای رزمی و اسکیت سواری را بازی انجام می دهند.

اما مهم ترین ورزش در مالزی در کشور مالزی چه می باشد؟ ما در این مقاله تمامی ورزش های مهم کشور مالزی را بررسی می کنیم پس تا پایان مطلب با وکلای موسسه مهاجرتی رجبی همراه باشید.

فهرست مطالب
ورزش در مالزی

فوتبال در مالزی

فوتبال در مالزی با اختلاف زیاد محبوب ترین ورزش است ، در حالی که مالزی در فوتبال چندان معروف یا موفق نیست ، اما این کشور تیم ملی فوتبال دارد ، بهترین رکورد تیم ملی فوتبال مالزی قهرمانی در جام سوزوکی AFF 2010 است ، تیم فوتبال زیر 23 سال نیز در بازی های آسیای جنوب شرقی 2009 و 2011 به مدال طلا دست یافت ، هیئت حاکمه فوتبال در مالزی اتحادیه فوتبال مالزی است.

فوتبال برای یک قرن در ورزش در مالزی (به طور دقیق تر از سال 1921) وجود داشته است.

تیم ملی فوتبال مالزی در طی 23 سال در بازی های آسیای جنوب شرقی 2009 و 2011 به مدال طلا دست یافت ، این تیم ملی در سال های 1976 ، 1980 و 2007 برای 3 بار به جام ملت های آسیاه راه پیدا کرده است اما هرگز نتوانسته این جام را برنده شود.

جالب است بدانید تیم ملی مالزی در رتبه بندی جهانی فیفا در 1993 ربته 75 را داشت و امروزه این رتبه به 153 در دنیا و 31 در آسیا تغییر پیدا کرده است ، همچنین این کشور دارای تیم ملی زنان است که در رده بندی فیفنا در رده 92 جهان و 18 آسیا قرار گرفته است.

بازیکنان مشهور فوتبال در مالزی شامل مختار دهاری ، آروموگام ، سانتوخ سینگ ، سو چین آن ، زینال ابیدین حسن ، ام. چاندران ، شکور سالح ، جیمز ونگ ، حسن سانی ، عبدالغنی منهات می شود.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اگر به ورزش در کشورهای خارجی علاقه مندید با ما تماس بگیرید!

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

بدمینتون در مالزی

بدمینتون در مالزی دومین ورزش در مالزی محسوب می شود ، هر چند چندین ورزش محبوب با راکت در مالزی وجود دارد ، اما بدمینتون محبوب ترین ورزش در این نوع ورزش ها است و همچنین مالزی کشوری است در بدمینتون مهارت بسیار زیادی دارد برای مثال تیم ملی بدمینتون مالزی در بازی های المپیک 6 مدال نقره و 3 مدال برنز کسب کرده است.

جالب است بدانید اولین افرادی که در المپیک مدال کسب کرده اند برادران سیدک اولین بودند که این مدال را در بازی های المپیک تابستانی 1992 به دست آوردند ، از آن زمان به بعد مالزی تلاش بسیار زیادی کرده است تا بازیکنان مختلف را برای شرکت در المپیک بدمینتون بفرستد ، همین موضوع باعث شده است که در حال حاضر ، مالزی در مجموع 9 مدال مربوط به بدمینتون کسب کند.

آسیا یکی از طرفداران به نام بدمینتون و یک مدعی بسیار سرسخت در سراسر جهان است و مالزی نیز از این قاعده مستثنی نیست ، موفق ترین بازیکنان بدمینتون مالزی لی چونگ وی ، چان پنگ سون و تان وی کیونگ هستند ؛ بازیکنان معروف بدمینتون مالزی شامل لی چونگ وی ، چان پنگ سون ، تان وی کیونگ ، گو وی شم ، لی زی جیا ، تان بون هئونگ ، میسبون سیدک ، گوه لیو یینگ ، کو کیین کیت ، چونگ وی فنگ می شوند.

بدمینتون در مالزی

سپک تاکرو در مالزی

سپک تاکرو در مالزی یکی از مهم ترین ورزش های ملی و سومین ورزش در مالزی که پرطرفدار می باشد ، سپک تاکرا نه تنها در مالزی بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر نیز محبوب است ، این ورزش گروهی است که بین دو تیم 2 تا 4 بازیکن و در زمین بدمینتون انجام می شود ، سپک تاکرو اساساً والیبال است اما بازیکنان می توانند از هر چیزی غیر از دست خود استفاده کنند.

در واقع این ورزش در کشور مالزی بسیار خوب عمل می کند و هنوز هم بین مردم بسیار محبوب است ، سپک تاکرو در سال 1960 در پایتخت کوالالامپور ایجاد شد ، اما اکنون در بسیاری از کشورها از جمله کانادا ، ژاپن و ایالات متحده پخش می شود.

سپک تاکرو یک ورزش در مالزی است بسیار دیدنی می باشد : ورزشکارانی را خواهید دید که بسیار بالا می پرند و در حال انجام بک بال زدن هستند ، اصولاً این ورزش ترکیبی از والیبال و هنرهای رزمی است.

بازیکنان معروف تاکرو سپک مالزی شامل آزلان آلیاس ، سیاهیر رُسدی ، هاریش کومار ، ملادنلی ملادنووا ، یاسمین شیراک ، آنیش تامسون ، پی.وی. آناند ، سرجیث راوی می شوند.

ورزش راگبی در مالزی

ورزش راگبی در مالزی

راگبی در مالزی چهارمین ورزش در مالزی که پرطرفدار است ، باور کنید یا نه ، راگبی سابقه طولانی در مالزی دارد و همچنین مشارکت قابل توجهی دارد (بیش از 40000 بازیکن دارای مجوز از این ورزش لذت می برند) ، بیش از 300 باشگاه در مالزی و حتی 600 مدرسه به آموزش این بازی می پردازند.

قابل توجه ترین سهم بین المللی مالزی در اتحادیه راگبی اختراع راگبی ده ها است که در آن 10 بازیکن راگبی در هر تیم وجود دارد ، تیم ملی راگبی مالزی در حال حاضر در رده پنجاهم رنکینگ جهانی قرار دارد.

تعداد بازیکنان دارای مجوز اتحادیه راگبی در مالزی: 41050

بازیکنان مشهور اتحادیه راگبی مالزی شامل ازمان عثمان ، نیک محد شهیدان محدزین ، سرو پپلی ناقاسیما ، آتوناسیا لاکادامو تاکوبو ، فات هور روزی ، اتو واکا ساکورو ، هارلی فیلیپس می شوند.

هاکی در مالزی

هاکی در مالزی در رده پنجمین ورزش محبوب قرار گرفته است ، تا به امروز  هاکی روی چمن همچنان از طرفداران زیادی در مالزی برخوردار است ، در واقع این کشور یکی از اعضای موسس فدراسیون هاکی آسیا بود ، همچنین یک نهاد حاکم برای خود کشور به نام کنفدراسیون هاکی مالزی وجود دارد.

همچنین ، تیم ملی مردان در هاکی واقعا خوب است ، زیرا در رده سیزدهم جهان و سوم در آسیا قرار دارد ، این تیم در بازی های آسیایی 2010 مدال نقره گرفت ، تیم بانوان مالزی نیز بسیار موفق است و در رده بیست و دوم جهان قرار دارد.

بازیکنان مشهور هاکی مالزی شامل محمد رضی عبدالرحیم ، محمد مرهان محد. جلیل ، محمد فرهان اشعری ، تنگکو احمد تاج الدین تنگکو عبدالجلیل ، فیضل ساری می شوند.

چقدر مالزی را می شناسید؟ اگر قصد مهاجرت و یا حتی گردشگری در این کشور را دارید ، مطالعه مقالات زیر برای شما بسیار مناسب است.

موتورسواری در مالزی

ششمین ورزش محبوب موتورسواری در مالزی می باشد که دارای طرفداران زیادی است ، مهم ترین موضوع این است که مالزی سالانه میزبان یک جایزه بزرگ فرمول یک در پیست بین المللی سپانگ ، جایزه بزرگ مالزی است ، مشهورترین رانندگان فرمول یک مالزی عبارتند از: الکس یونگ ، فیروز فوزی و نبیل جفری.

همچنین مسابقات موتور سیکلت در این کشور برگزار می شود و خیرالایدهام پاوی اولین مالزیایی شد که در مسابقه موتور سیکلت جایزه بزرگ در سال 2016 برنده شد ، مالزی همچنین میزبان جایزه بزرگ موتور سیکلت ، جایزه بزرگ موتور سیکلت مالزی است.

بازیکنان مشهور موتوراسپرت مالزی شامل الکس یونگ ، فیروز فوزی ، نانداکومار پوسپاناتان ، کرمجیت سینگ ، خیرالایدهام پاوی ، میچل گیلبرت ، داگلاس خو، آکاش نندی ، آرون لیم، تنگکو جان لی ، نبیل جفری می شوند.

دوچرخه سواري در مالزی

دوچرخه سواري در مالزی

دوچرخه سواری در مالزی هفتمین ورزش پرطرفدار است ، دوچرخه سواری یک ورزش رو به رشد در کل در مالزی است ، بسیاری از مالزیایی ‌ها از دوچرخه ‌سواری عادی لذت می‌ برند ، اما آماتورها و برخی حرفه‌ای نیز وجود دارند.

چندین ولودروم در این کشور وجود دارد و برخی از مردم دوچرخه سواری شدید مانند دوچرخه سواری در کوهستان را نیز دوست دارند.

وقتی صحبت از رقابت های بین المللی به میان می آید ، عزیزالحسنی آوانگ در سال 2016 با کسب اولین مدال برنز المپیک در رشته دوچرخه سواری برای مالزی ، تاریخ ساز شد ، پس از آن ، او در سال 2021 پس از کسب مدال نقره در فینال کایرین مردان المپیک ، بار دیگر تاریخ ساز شد.

دوچرخه سواران مشهور مالزیایی شامل عزیزالحسنی آوانگ ، الکس ادمونسون ، روسمن الوی ، موروگایان کومارسان ، چوی موو تیم ، داود ابراهیم ، ​​محمد شاه فردوس سهرم می شوند.

پاراگلایدر در مالزی

پاراگلایدر در مالزی یکی از محبوب ترین ورزش در مالزی است این مورد یکی از منحصر به فرد ترین ورزش ها در این لیست است ، زیرا پاراگلایدر در بین مردم محلی و گردشگران نیز بسیار مورد استقبال قرار گرفته است ، مالزی مناظر طبیعی شگفت انگیزی دارد و پاراگلایدر یکی از بهترین راه ها برای کشف این کشور از زاویه ای خارق العاده است.

اگرچه پاراگلایدر واقعاً یک ورزش در مالزی نیست و هیچ پاراگلایدر معروف مالزیایی وجود ندارد ، اما همچنان محبوبیت آن در حال افزایش است ، این ورزش در حدود سال 2005 به عنوان یک ورزش شدید در کشور معرفی شد ، اما در طول سال ها این ورزش معمولی تر شده است.

اسکواش در مالزی

اسکواش در مالزی آخرین مورد از لیست امروز ما است ، این ورزش نهمین ورزش پرطرفدار در مالزی است.

در نهایت ، یکی دیگر از ورزش های راکتی در میان محبوب ترین ورزش های مالزی وجود دارد ، در مقابل بسیاری از ورزش های دیگر ، اسکواش بیشتر در مسابقات محبوب است ، این ورزش توسط انجمن راکت اسکواش مالزی اداره می شود و مسابقات اسکواش سالانه در این کشور برگزار می شود: اوپن کوالالامپور و اوپن مالزی.

بزرگترین موفقیت مالزی در اسکواش تیم ملی زنان است که هشت بار قهرمان جهان و رتبه اول جهان در اسکواش نیکول دیوید را در خود جای داده است.

بازیکنان معروف اسکواش مالزیایی شامل نیکول دیوید ، سیواسانگاری سوبرامانیام ، لو وی ورن ، آیفا آزمون ، ریچل آرنولد ، لو وی نی ، ون لی لای ، اوی کاه یان ، آندریا لی ، ایین یو نگ می شوند.

اسکواش در مالزی

استادیوم های فوتبال در مالزی

در ادامه این مقاله در مورد استادیوم های فوتبال در مالزی می خوانیم ، در زیر لیست کوتاهی از استادیوم های فوتبال به ترتیب نزولی رتبه بندی شده است ، جالب است بدانید بیش از 500 استادیوم فوتبال (مجموعه اصلی/مینی/ورزشی) و زمین در مالزی وجود دارد.

در حال حاضر اکثر استادیوم‌های مهم و مهم در مالزی با ظرفیت 1000 نفر یا بیشتر گنجانده شده‌اند ، زیرا برخی از استادیوم ‌ها به دلیل عدم استفاده به عنوان زمین خانگی استفاده نشده و به خوبی نگهداری نمی‌شوند.

نام استادیوم شهر ظرفیت
استادیوم UM Arena کوالالامپور 1000
ورزشگاه UPM سردانگ 3000
استادیوم تون فاطمه شهر مالاکا 3000
ورزشگاه تون عبدالرزاق بندر پوسات جنکا 25000
استادیوم TUDM سابانگ 3000

ورزشکاران معروف مالزی

همانطور که می دانید ورزشکاران اغلب ویژگی های مشابهی مانند اشتیاق ، عزم راسخ و میل همه جانبه برای قرار گرفتن در اوج بازی خود دارند ، در حالی که مالزی به دلیل تولید دوندگان سرعت در سطح جهانی مانند جامائیکا یا اسکیت بازان رکورد شکن مانند روسیه شناخته شده نیست ، این کشور کوچک جواهراتی نیز دارد ، اینها ورزشکارانی هستند که مالزیایی ها مفتخرند که آنها را ورزشکاران خود می نامند ما در ادامه به معرفی ورزشکاران معروف در مالزی می پردازیم.

لی چونگ وی

اگر مالزی ها برای برای نام‌ گذاری یک ورزش در مالزی تحت فشار قرار دهید ، جواب آنها «بدمینتون» است ، در این ورزش لی چونگ وی بر تخت سلطنت می نشیند ، وی نه تنها برنده 3 مدال نقره المپیک است ، بلکه اولین بازیکن بدمینتون است که رتبه 1 جهانی را برای سه سال حفظ کرده است ، بی شک معروف ترین ورزشکار کشور اخیرا فیلمی از زندگی او برای اکران داخلی تولید شده است.

به عنوان یک پسر جوان ، او بسکتبال را ترجیح می داد ، اما توسط مادرش که می خواست او را از گرمای شدید مالزی دور نگه دارد ، متقاعد شد که بدمینتون را امتحان کند.

جایی که لی چونگ وی پادشاه زمین بدمینتون است ، نیکول دیوید در زمین اسکواش ملکه است ، فهرست دستاوردهای او به طرز سرگیجه ‌آوری طولانی است ، او هشت بار قهرمان جهان ، نه بار قهرمان اسکواش آسیا ، شش بار بازیکن سال  WISPA، جوان ‌ترین بازیکنی است که قهرمانی نوجوانان جهان را به دست آورده و اولین زن آسیایی است که عنوان شماره یک جهان را کسب کرده است شده است.

جولیان یی ژی جی

از آنجایی که مالزی کشوری استوایی است ، ورزشکاران زمستانی روی زمین لاغر هستند ، اما در میان آنها ، جولیان یی ، اسکیت باز ، با پنج دوره قهرمانی ملی و یک مدال طلای بازی های SEA خود شباهتی به دیگر بازیکنان ندارد.

او همچنین دارای «اول ‌های» بسیاری است ، او اولین مالزیایی است که به مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان راه یافته و اولین مالزیایی است که در مسابقات قهرمانی چهار قاره اسکیت آزاد شرکت کرده است ، او همچنین اولین مالزیایی است که به مسابقات المپیک زمستانی راه یافت و مشعل مالزی را با افتخار در پیونگ چانگ به دست گرفت.

داستان او چنان دستاوردی بود که غول فناوری سامسونگ فیلم کوتاهی درباره آن ساخت و به بازی های زمستانی منتهی شد ، یک مالزیایی مغرور ، یی برنامه کوتاه خود را در پیونگ چانگ طراحی کرده بود تا به دنیا بگوید که چرا کشورش را دوست دارد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

فرصت دریافت مشاوره رایگان از به روزترین کارشناسان رجبی را از دست ندهید ؛ شماره تان را درج کنید! 

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

عزیزالحسنی آونگ

وقتی عزیزالحسنی آوانگ متولد ترنگانو پسر جوانی بود ، امتحاناتش را خوب انجام داد و با یک دوچرخه دست دوم جایزه گرفت ، نه پدر و مادرش و نه هشت خواهر و برادرش انتظار نداشتند که روزی به مدال برنز بازی‌های المپیک تابستانی ریودوژانیرو ، هشت مدال طلای قهرمانی آسیا و پنج مدال قهرمانی جهان دست پیدا کند.

آوانگ ، مشهورترین دوچرخه‌ سوار پیست در مالزی،  زمانی که افتخار پوشیدن پیراهن رنگین‌ کمان به او داده شد ، بیشتر خبرساز شد و این نشان‌دهنده وضعیت او به عنوان قهرمان جهان دوچرخه‌ سواری بود ، به دلیل جثه جمع و جور او ، ورزشکاران در پیست آوانگ را «راکت ‌مرد جیبی» نامیدند ، آوانگ اکنون یک مرد خانواده و یک پدر مغرور دو فرزند است.

ولسون سیم

ولسون سیم در مورد معایب خود کاملاً صریح است ، شناگران کلاس جهانی اغلب در استخرهای کلاس جهانی زیر نظر مربیان کلاس جهانی آموزش می بینند ، مالزی استخرهای درجه یک جهانی زیادی ندارد و برای تمرین زیر نظر مربیان درجه یک نیاز به هزینه زیادی دارد.

با این حال ، این امر ولسون سیم را مصمم تر می کند تا آن را با شرایط خودش بسازد ، سیم در مسابقات خود سه بار در بازی های SEA طلا و پنج بار نقره کسب کرده است ، او همه این کارها را با منابع آموزشی موجود در مالزی انجام داده است.

هرگز ورزشکاری را دست کم نگیرید که نکته ای برای اثبات دارد ، برای سیم ، این نکته این است که ورزشکاران می توانند بدون منابع مالی هنگفت در سطح جهانی در صحنه جهانی رقابت کنند ، شنای رقابتی یک امتیاز اضافی دارد که به او اجازه سفر می دهد ، او برای رقابت به بیش از 20 کشور رفته است و قصد دارد به کشورهای بیشتری سفر کند.

هزینه ورزش در مالزی

مانند هر چیز دیگری ، قیمت در مالزی برای ورزش و فعالیت های تفریحی نیز پایین است ، اگر می خواهید یک باشگاه بدنسازی یا عضویت در باشگاه بدنسازی داشته باشید ، قیمتی که می پردازید تنها حدود 30 دلار است.

هر چند هزینه ورزش در مالزی با توجه به رشته مورد علاقه شما و شهر مورد نظرتان می تواند بسیار متفاوت باشد اما هزینه های تقریبی در جدول آمده است ضمن اینکه شما می توانید با مطالعه مقاله هزینه های زندگی در مالزی و مقایسه آن با ایران درک بهتری از شرایط زندگی در این کشور را داشته باشید.

ورزش و اوقات فراغت هزینه ( بر اساس رینگیت مالزی)
باشگاه تناسب اندام ، هزینه ماهانه برای 1 بزرگسال 30.00 تا 200.00
اجاره زمین تنیس (1 ساعت در آخر هفته) 10.00 تا 35.00

سوالات پر تکرار ورزش در مالزی

  • باشگاه تناسب اندام ، هزینه ماهانه برای 1 بزرگسال 30.00 تا 200.00
  • اجاره زمین تنیس (1 ساعت در آخر هفته) 10.00 تا 35.00
  • استادیوم UM Arena
  • ورزشگاه UPM
  • استادیوم تون فاطمه
  • ورزشگاه تون عبدالرزاق
  • استادیوم TUDM

فوتبال در مالزی با اختلاف زیاد محبوب ترین ورزش است ، در حالی که مالزی در فوتبال چندان معروف یا موفق نیست ، اما این کشور تیم ملی فوتبال دارد ، بهترین رکورد تیم ملی فوتبال مالزی قهرمانی در جام سوزوکی AFF 2010 است.

بدمینتون در مالزی دومین ورزش در مالزی محسوب می شود ، هر چند چندین ورزش محبوب با راکت در مالزی وجود دارد ، اما بدمینتون محبوب ترین ورزش در این نوع ورزش ها است و همچنین مالزی کشوری است در بدمینتون مهارت بسیار زیادی دارد برای مثال تیم ملی بدمینتون مالزی در بازی های المپیک 6 مدال نقره و 3 مدال برنز کسب کرده است.

این ورزش گروهی است که بین دو تیم 2 تا 4 بازیکن و در زمین بدمینتون انجام می شود ، سپک تاکرو اساساً والیبال است اما بازیکنان می توانند از هر چیزی غیر از دست خود استفاده کنند ، در واقع این ورزش در کشور مالزی بسیار خوب عمل می کند و هنوز هم بین مردم بسیار محبوب است.

سپاس که ما را در مقاله ورزش در مالزی همراهی کردید ، اگر می خواهید از طریق راه ها مختلف و مناسب با شرایط زندگیتان به کشور مالزی سفر یا مهاجرت کنید می توانید با مشاوران مهاجرتی حقوقی موسسه رجبی در تماس باشید ، مشاورین ما در دو شعبه تهران و شیراز آماده خدمت رسانی به شما هستند ، همچنین می توانید در مقاله دیگری که توسط آخرین اطلاعات به روز نوشته شده است راه های تحصیل در بهترین دانشگاه های مالزی را مطالعه کنید ، این مقاله را با عنوان تحصیل در مالزی در سایت موسسه رجبی بخوانید.

ورزش در هر گوشه ای از جهان شکلی متفاوت به خود می گیرد ، با مقایسه به شناخت بیشتری می رسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه