بهداشت و درمان عمومی در اسپانیا

بهداشت و درمان عمومی در اسپانیا چگونه است؟ سیستم مراقبت های بهداشتی در اسپانیا از کیفیت بالایی برخوردار است و از جمله بهترین سیستم های مراقبتی در جهان می باشد و پوشش جهانی برای کلیه اتباع این کشور را تضمین می کند.

برای اطلاعات بیش تر در خصوص سیستم بهداشت و درمان عمومی در اسپانیا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) در تماس باشید ؛ اگر هم قصد مهاجرت به این کشور را دارید ، مطالعه مقاله مهاجرت به اسپانیا می تواند بسیار ضروری باشد چراکه دید گسترده ای در زمینه تمامی راه های مهاجرت قانونی به این کشور به شما خواهد داد.

مراقبت های بهداشتی در اسپانیا شامل مراقبت های بهداشتی عمومی و خصوصی است که خدمات مربوط به مراقبت های بهداشتی خصوصی و عمومی از طریق بیمارستان ها و مراکز بهداشتی ارائه می شوند ؛ لذا ، اگر در اسپانیا مشغول به کار و زندگی هستید ، پس احتمالا خدمات بهداشتی رایگان دولتی در دسترس شما خواهد بود ؛ هزینه ها در این رابطه از طریق پرداخت های تامین اجتماعی که از دستمزد شخص کسر می شود ، تامین خواهند شد.

به طور کلی ، در حدود 90 درصد از شهروندان اسپانیایی از خدمات بهداشت و درمان عمومی در اسپانیا که سیستم ملی نامیده می شود ، استفاده می کنند ؛ این سیستم تحت نظارت وزارت بهداشت اسپانیا که سیاست گذاری و نظارت بر بودجه بهداشت ملی را عهده دار است ، می باشد.
در ادامه بیش تر در خصوص بهداشت و درمان عمومی در اسپانیا صحبت خواهیم نمود.

فهرست مطالب
بهداشت و درمان عمومی در اسپانیا

اگر وقت کافی برای خواندن متون طولانی را ندارید و به دنبال اطلاعاتی مختصر و مفید در خصوص شرایط بهداشت و درمان عمومی در اسپانیا هستید ، پیشنهاد می کنیم فایل های ارائه شده توسط روناک از همکاران ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی را ببینید و بشنوید ، در کمتر از 3 دقیقه می توانید اطلاعات بسیار جالبی در این زمینه کسب کرده و فایل ها را دانلود و برای استفاده یا به اشتراک گذاری ذخیره کنید.

پادکست بهداشت و درمان عمومی در اسپانیا​

پخش ویدیو

مراقبت های خصوصی و دولتی اسپانیا

هزینه های مراقبت های بهداشتی در اسپانیا در حدود 9 درصد از تولید ناخالص داخلی سالانه را تشکیل می دهد ؛ بدین ترتیب ، اسپانیا به سیزدهمین کشور هزینه کننده بزرگ در زمینه مراقبت های بهداشتی در بین کشورهای اتحادیه اروپا و EFTA معرفی شده است.

همچنین ، برای دریافت خدمات بهداشتی ، هزینه ای بیش از 2000 یورو به ازای هر اسپانیایی در نظر گرفته شده ؛ اما با این وجود ، در چندین سال اخیر هزینه های مراقبت های بهداشتی در اسپانیا افزایش داشته و اتکای بیش تری بر تامین بخش خصوصی داشته است ؛ همچنین ، دولت بر اساس معیارهای جمعیتی ، از هر منطقه حمایت مالی خواهد کرد.

حال چطور می توان برای دریافت خدمات مربوط به مراقبت های خصوصی و دولتی اسپانیا اقدام نمود؟ به طور کلی در اسپانیا دو نوع مراقبت های بهداشتی وجود دارد که شامل خدمات مراقبت های بهداشتی خصوصی و دولتی می باشد.

خدمات مربوط به مراقبت های بهداشت عمومی به شرط داشتن شماره تامین اجتماعی و کارت بهداشت عمومی برای همه در دسترس است ؛ علاوه بر این ، با دریافت بیمه درمانی خصوصی می توان با هزینه ای بیش تر ، اما راحت تر و سریعتر و صرف زمان کم تر خدمات بهداشتی را دریافت کرد.

سیستم بهداشت و درمان عمومی در اسپانیا

سیستم بهداشت و درمان عمومی در اسپانیا چگونه است؟ خدمات بهداشت و درمان عمومی در اسپانیا برای تمامی کسانی که در این کشور کار و زندگی می کنند ، رایگان است ؛ اما با این وجود ، ممکن است ارائه دهنده خدمات بهداشتی دولتی در برخی از مناطق اسپانیا وجود نداشته باشد.

سیستم مراقبت های بهداشتی کشور اسپانیا غیر متمرکز است و می بایست منطقه محل زندگی را برای دریافت خدمات مربوط به بهداشت و درمان عمومی در اسپانیا بررسی نمود.

تمامی کارمندان و خود اشتغال ها در اسپانیا ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد هستند که این پول در جهت تامین مالی سیستم مراقبت های بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد ؛ این هزینه ها به افراد حق استفاده از خدمات بهداشت و درمان عمومی در اسپانیا را خواهد داد.

با دریافت خدمات بهداشت و درمان عمومی در اسپانیا ، شخص تحت پوشش درمان پزشکان و بیمارستان ها و نیز 40 درصد از صورتحساب نسخه ها قرار خواهد گرفت.

سیستم بهداشت و درمان عمومی در اسپانیا
ردیف شرایط در یافت خدمات بهداشت و درمان عمومی در اسپانیا
1 افراد مقیم اسپانیا که به صورت استخدامی یا خوداشتغال در این کشور مشغول به کار باشند و حق بیمه تامین اجتماعی را پرداخت می کنند.
2 زندگی در اسپانیا و دریافت مزایای دولتی خاص
3 افراد مقیم اسپانیا و به تازگی طلاق گرفته و یا از شریک زندگی که در تامین اجتماعی ثبت نام کرده ، جدا شده باشد.
4 کودک ساکن اسپانیا
5 زن بارداری که مقیم اسپانیا است.
6 افراد زیر 26 سال و تحصیل در این کشور
7 مستمری بگیرها
8 اقامت موقت در اسپانیا و داشتن کارت EHIC

واجدین شرایط دریافت مراقبت های بهداشت عمومی در اسپانیا

واجدین شرایط دریافت مراقبت های بهداشت عمومی در اسپانیا چه کسانی هستند؟ در صورتی که به عنوان یک مهاجر در این کشور حضور دارید ، می توانید خدمات بهداشت و درمان عمومی در اسپانیا را دریافت نمایید:

کشور اسپانیا با برخی از کشورها نظیر آندورا ، برزیل ، اکوادور ، شیلی و پرو دارای قراردادهای دوجانبه است که برای شهروندان این کشورها امکان دریافت خدمات اورژانس پزشکی رایگان را در زمان بازدید از اسپانیا می دهد.

اما با توجه به شرایط و تابعیت متقاضی ، می تواند دریافت خدمات بهداشت و درمان عمومی در اسپانیا فرق داشته باشد.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

با درج شماره تماس خود ، منتظر برقراری ارتباط با کارشناسان حرفه ای رجبی باشید و سوالاتتان را بپرسید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شهروندان اتحادیه ی اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس

کسانی که در کشور خود به سن بازنشستگی رسیده اند و از شهروندان اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس می باشند ، واجد شرایط دریافت خدمات بهداشت و درمان عمومی در اسپانیا هستند.

همچنین ، شهروندان اتحادیه اروپا ، در صورت اقامت موقت در اسپانیا ، می توانند از کارت بیمه سلامت اروپا با نام EHIC استفاده کنند ؛ این کارت برای شخص این امکان را فراهم می آورد تا وی به مانند شهروندان اسپانیا از خدمات درمان پزشکی این کشور بهره ببرد.

دقت داشته باشید که کارت بیمه سلامت اروپا تنها مراقبت های لازم نظیر مراقبت های اضطراری را پوشش می دهد و درمان های برنامه ریزی شده معمولا از طریق بیمه ای که انتخاب کرده اید ، ارائه خواهند شد و از آن جا که شرایط و نوع خدماتی که بیمه ها ارائه می دهند ، متفاوت خواهند بود ، لذا پیش از انتخاب نوع بیمه بهتر است شرایط بیمه ها را مورد بررسی قرار دهید.

سطح بهداشت و درمان در اسپانیا در مقایسه با سایر کشور ها در چه وضعیتی است؟مطالعه و مقایسه کنید.

شهروندان غیر اتحادیه اروپا

برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا ممکن است اثبات داشتن بیمه درمانی خصوصی نیاز باشد ؛ اما اگر بین کشور متقاضی و اسپانیا توافقی وجود داشته باشد ، این کار ضروری نخواهد بود ؛ برای اطلاع از این موضوع می توانید با سفارت تماس بگیرید.

دانشجویان

دانشجویان اتحادیه اروپا که قصد تحصیل در این کشور را دارند ، تحت پوشش EHIC قرار می گیرند و دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا ، ممکن است نیاز باشد که برای دریافت یک بیمه درمانی خصوصی اقدام نمایند.

برای تحصیل در این کشور پیشنهاد می کنیم مقاله تحصیل در اسپانیا را مطالعه فرمایید ؛ مشاورین هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی نیز اطلاعات مفیدی در این خصوص در اختیار شما قرار خواهند داد.

ثبت نام خدمات بهداشت و درمان عمومی در اسپانیا

ثبت نام خدمات بهداشت و درمان عمومی در اسپانیا

آیا از چگونگی ثبت نام خدمات بهداشت و درمان عمومی در اسپانیا اطلاع دارید؟ جهت ثبت نام برای دریافت خدمات بهداشت و درمان عمومی در اسپانیا ، می بایست کد یا شماره تامین اجتماعی داشته باشید برای این کار باید به دفاتر تامین اجتماعی اسپانیا (TGSS) مراجعه کرده و ثبت نام نمایید ؛ در این صورت یک شماره تامین اجتماعی اسپانیایی به همراه یک گواهی که حاکی از حق دریافت خدمات بهداشت عمومی است به شخص داده خواهد شد.

پس از آن می توان برای درمان پزشکی ثبت نام نمود و برای کارت سلامت (TSI) اقدام کرد ؛ این کارت را می توان از طربق پست دریافت نمود و یا این که شخصا تحویل گرفت.

بدین ترتیب ، به طور خودکار هزینه مربوطه از دستمزد شخص کسر خواهد شد ؛ البته در این اثنا ، کارفرمایان نیز هزینه هایی را پرداخت می کنند که هزینه های پرداختی توسط کارمندان و کارفرمایان جهت تامین مالی سیستم مراقبت های بهداشتی عمومی مورد استفاده قرار می گیرد و نرخ مشارکت هر ساله توسط دولت مشخص می شود.

مواردی که تحت پوشش سیستم بهداشت و درمان عمومی نیست

مواردی که تحت پوشش سیستم بهداشت و درمان عمومی نیست ، کدامند؟ مراجعه به دندانپزشک تحت پوشش مراقبت های بهداشت عمومی قرار نمی گیرد و برای این مورد می بایست به دنبال بیمه دندانپزشکی خصوصی بود و یا این که تمامی هزینه ها توسط خود شخص پرداخت شود ؛ با توجه به این که هزینه های مربوط به خدمات دندانپزشکی در عین این کیفیت بالایی دارد ، شامل هزینه های مناسبی است ، لذا گزینه دوم مناسب تر خواهد بود.

از طرفی هم برای داشتن بیمه دندانپزشکی هزینه ای در حدود 10 تا 20 یورویی را در ماه می بایست در نظر داشت.

علاوه بر این ، ویزیت متخصص ، جراحی به همراه یک شب ماندن در بیمارستان تحت پوشش مراقبت های بهداشتی عمومی نخواهد بود و یا این که بسیار محدود تحت پوشش قرار می گیرد که این بدان معنی است که بقیه هزینه ها باید توسط خود شخص پرداخت شود ؛ در این صورت و جهت پوشش دهی هزینه ها ، داشتن یک بیمه خصوصی شاید ایده خوبی باشد.

Public health card / Spain

کارت سلامت عمومی در اسپانیا

کارت سلامت عمومی در اسپانیا چیست؟ با وجودی که برای دریافت خدمات بهداشت و درمان عمومی در اسپانیا به شماره تامین اجتماعی نیاز است ، اما به تنهایی کافی نیست و نیاز به کارت سلامت عمومی (Tarjeta Sanitaria Individual – TSI) خواهد بود ؛ لذا برای دریافت آن لازم است تا با مدارک مورد نیاز به نزدیک ترین مرکز درمانی در اسپانیا مراجعه نمایید.
مراکز بهداشت در اسپانیا Centro Salud نامیده می شود و شخص می تواند پاسپورت ، DNI یا گواهینامه رانندگی اش را به عنوان مدرک شناسایی به همراه داشته باشد ؛ دقت داشته باشید که لازم است تا کارت بهداشت عمومی را در زمان مراجعه برای خدمات بهداشت و درمان عمومی در اسپانیا و نیز خریداری داروها به همراه داشته باشید.

کارت سلامت عمومی در اسپانیا​
فواید بیمه خصوصی معایب بیمه خصوصی
پوشش دهی بیش تر انتخاب محدود ارائه دهندگان خدمات مراقبتی
زمان انتظار کم تر قرار داد با تعداد محدودی از بیمارستان ها ، پزشکان ، دنندانپزشکان و ...
مراقبت های با کیفیت تر عدم پوشش دهی کلیه درمان ها
امکان مراجعه به پزشکان و متخصصین انگلیسی زبان و یا حتی همزبان گرانتر بودن نسبت به مراقبت های بهداشت عمومی

بیمه درمانی خصوصی در اسپانیا

با کمک بیمه درمانی خصوصی در اسپانیا می توان هزینه ها و مواردی که تحت پوشش مراقبت های بهداشتی عمومی نیستند را تحت پوشش قرار داد ؛ بیمه درمانی خصوصی به ویژه برای کسانی که دارای سن بالایی هستند و نیاز به هزینه های اضافی درمانی دارند ، گزینه مناسبی خواهد بود ؛ البته ، در این مورد می بایست با توجه به نوع مراقبت هایی که نیاز است ، اقدام نمود.

به طور کلی ، کسانی که واجد شرایط دریافت مراقبت های بهداشتی دولتی نیستند ، باید برای بیممه درمانی خصوصی اقدام نمایند ؛ به طور کلی ، در حدود 19 درصد از جمعیت اسپانیا دارای نوعی پوشش مراقبت های بهداشتی خصوصی هستند ؛ بیمه خصوصی در بین مهاجرین نیز محبوب است.

بیمه درمانی خصوصی در اسپانیا معمولا بین 50 – 200 یورو در ماه ، البته بسته به نوع طرح پوششی ، هزینه خواهد داشت ؛ برخی از بزرگترین شرکت های بیمه درمانی خصوصی در اسپانیا شامل آلیانز کر (Allianz Care) ، آپریل اینترنشنال (APRIL International) ، سیگنا گلوبال (Cigna Global) و سلامت جهانی (Globality Health) می باشند.

فواید و معایب بیمه درمانی خصوصی در اسپانیا

فواید و معایب بیمه درمانی خصوصی در اسپانیا شامل موارد گوناگونی است که در جدول زیر با آن پرداخته شده است.

بیمارستان ها در اسپانیا

در مواقع اضطرار می توانید برای بیمارستان ها در اسپانیا اقدام نمایید و مستقیما به بیمارستانA&E یا ER بروید ؛ برای سایر درمان های بیمارستانی ، ارجاع توسط یک پزشک نیاز است ؛ در اسپانیا دو نوع بیمارستان دولتی و خصوصی وجود دارد.

تنها بیمارستان های دولتی اسپانیا خدمات رایگان ارائه می دهند و برخی از بیمارستان ها ، خدمات بهداشتی خصوصی و دولتی ارائه خواهند داد ؛ لذا لازم است تا کارکنان بیمارستان بدانند که چه نوع خدمات بهداشتی را می خواهید دریافت نمایید.

اگر به عنوان سرمایه گذار می خواهید وارد کشور اسپانیا شوید ، مقالات سرمایه گذاری در اسپانیا و ثبت شرکت در اسپانیا دید خوبی در این زمینه به شما خواهند داد.

هزینه داروها در اسپانیا

پرداخت هزینه داروها در اسپانیا به چه صورت است؟ برای دریافت دارو می بایست درصدی از هزینه ها را پرداخت که میزان پرداختی به موقعیت شخص و سایر عوامل بستگی خواهد داشت:

  • در صورتی که در سنین کار باشید ، بسته به درآمد سالانه می بایست بین 40 تا 60 درصد هزینه ها را پرداخت نمایید.
  •  بازنشستگان با درآمد کمتر از 100 هزار یورو سالانه ، می بایست 10 درصد از هزینه ها را پرداخت نمایند.
  •  مبتلایان به بیماری های مزمن یا جدی نیز 10 درصد از هزینه ها را پرداخت خواهند نمود که برای هر یک از داروها سقفی مشخص خواهد شد.

همچنین ، داروسازان می توانند مشاوره هایی را در خصوص مسائل بهداشتی ارائه دهند.

سوالات پر تکرار بهداشت و درمان عمومی در اسپانیا

 90 درصد از شهروندان اسپانیایی از خدمات بهداشت و درمان عمومی در اسپانیا که سیستم ملی نامیده می شود ، بهره میبرند ؛ این سیستم تحت نظارت وزارت بهداشت اسپانیا کار می کند.

خدمات بهداشت و درمان عمومی در اسپانیا برای تمامی کسانی که در این کشور کار و زندگی می کنند ، رایگان است.

برای ثبت نام دریافت خدمات بهداشت و درمان عمومی در اسپانیا ، می بایست کد یا شماره تامین اجتماعی بگیرید ؛  برای این کار باید به دفاتر تامین اجتماعی اسپانیا (TGSS) مراجعه کرده و ثبت نام کنید.

خدمات دندانپزشکی ، ویزیت متخصص ، جراحی به همراه یک شب ماندن در بیمارستان تحت پوشش مراقبت های بهداشتی عمومی نیست.

بیمه درمانی خصوصی در اسپانیا معمولا بین 50 – 200 یورو در ماه است.

به طور کلی می توان گفت ، با این که خدمات بهداشت و درمان عمومی در اسپانیا در سطح خوبی قرار دارد و در چندین سال اخیر دچار پیشرفت های زیادی شده است ، اما اتکای بیش از حد به بخش خصوصی مشکل ساز شده است ؛ در این رابطه می توانید با مشاورین متخصص موسسه مهاجرتی رجبی مشورت نمایید ؛ اگر هم قصد کار در این کشور را دارید ، مطالعه مقاله کار در اسپانیا بسیار مفید خواهد بود ، در مقاله لینک شده در خصوص قوانین حاکم بر کار و همچنین بهترین روش های کاریابی در اسپانیا و همچنین مشاغل مورد نیاز این کشور با شما صحبت کرده ایم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه