فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسپانیا

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسپانیا شامل بررسی دین و اعتقادات ، فرهنگ و جامعه ، آداب و رسوم اجتماعی و آداب تجارت و ... می‌باشد.

اسپانیا با تاریخی جذاب و فرهنگی مسحور کننده ، نشان داده که نیازی نیست که زندگی شلوغ و یا حوصله سربر باشد ؛ اگر قصد مهاجرت به این کشور زیبا را دارید ، در مقاله مهاجرت به اسپانیا می توانید از تمامی شرایط مهاجرت به کشور مذکور مطلع شوید ؛ همچنین ، مشاوران شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) آماده پاسخگویی به سوالات شما در خصوص مسائل مهاجرتی می باشند.

بررسی فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسپانیا بیان می کند که مردم این کشور اهل مسافرت هستند و از سفر کردن لذت می برند ؛ همچنین ، آن ها به کار اهمیت می دهند و غذاهای خوشمزه برایشان لذتبخش است.

در کنار سرمایه گذاری بر روی موسسات آموزشی عالی و جذب دانشجویان بین المللی ، فرهنگ منحصر به فرد و معماری ها و چشم اندازهای زیبا و شهرهای قدیمی این کشور ، یکی از سرمایه های اسپانیا مردم مهمان نواز این کشور هستند.

 آشنایی با فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسپانیا می تواند راهی جهت زندگی بهتر و احساس در خانه بودن در این کشور را در شخص بوجود آورد ؛ به طور کلی ، فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسپانیا در مناطق مختلف آن می تواند متفاوت باشد.

فهرست مطالب
فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسپانیا

بررسی فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسپانیا

با این که ممکن است برخی از سنت ها تنها در برخی از نقاط کشور اسپانیا رواج داشته باشند ، اما آداب و رسومی نیز وجود دارند که اغلب مردم اسپانیا به آن احترام می گذارند ؛ در ادامه بررسی فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسپانیا را خواهیم داشت.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

اگر قصد مهاجرت به اسپانیا را دارید شناخت فرهنگ و مردم این کشور را با کمک مشاوران رجبی تجربه کنید.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

خانواده در اسپانیا

Family in Spain

خانواده در اسپانیا

به طور سنتی ، خانواده در اسپانیا اساس ساختار اجتماعی و بخش بزرگی از زندگی اسپانیایی است و افراد در خانواده هم از لحاظ اجتماعی و هم از لحاظ مالی حمایت می شوند ، تمامی اعضای یک خانواده سعی می کنند تا حداقل یک بار در روز در کنار هم بنشینند و غذا بخورند ؛ کسانی هم که به دور از خانواده زندگی می کنند ، معمولا آخر هفته ها را برای گردهمایی ها به خانه بازمی گردند ؛ ساختار و تعداد افراد یک خانواده سنتی در طی زمان تغییر کرده است و خانواده های امروزی در اسپانیا دارای فرزندان کم تری می باشند.

نامگذاری در اسپانیا

نامگذاری در اسپانیا بر چه اساس است؟ معمولا در اسپانیا به کودکان یک نام داده می شود و پس از آن ، نام خانوادگی پدری و سپس نام خانوادگی مادر قرار می گیرد ؛ با این که در این کشور نام میانی وجود ندارد ، اما گاهی اوقات ترکیبی از دو نام به عنوان مثال خوزه لوئیس استفاده می شود.

همچنین ، نام زنان در کشور اسپانیا در زمان ازدواج تغییر نمی کند.

مردم اسپانیا

مردم اسپانیا بسیار خوش برخورد هستند و نه تنها در مورد خودشان بلکه نسبت به افراد خارجی نیز بسیار دوستانه و محترمانه رفتار می کنند و همان گونه که بیان شد ، خانواده های اسپانیایی بسیار گرم و سرزنده هستند و معمولا در تعطیلات آخر هفته به دیدار یکدیگر می روند ؛ همچنین ، در این کشور افراد مسن را معمولا در پیاده روها در حال بازی چکرز خواهید یافت.

روستایی های این کشور معمولا در خانه های شخصی زندگی می کنند ، در حالی که زندگی شهری بیش تر در آپارتمان ها است.

نوجوانان نیز در رویدادهای ورزشی شرکت می کنند ، به سینما می روند و یا ممکن است در میدان شهر و یا با دوستان خود در کافه ها وقت بگذرانند ؛ لذا می توان گفت که رفتارهای بسیار دوستانه مردم اسپانیا باعث شده تا افراد خارجی در این کشور احساس غریبی نکنند و حسی چون در خانه بودن در آن ها شکل گیرد.

مردم اسپانیا

برای مهاجرت به اسپانیا نیاز است فرهنگ و آداب و رسوم این کشور را بشناسید ، شناخت بیشتر با مقایسه فرهنگ برخی کشور ها ی اروپایی!

آشپزی و غذاهای اسپانیایی

غذاها می تواند بر فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسپانیا تاثیر گذار باشد ؛ لذا ، در کنار فوتبال حرفه ای و سواحل و فستیوال ها ، یکی از مواردی که اسپانیا بدان شناخته شده است ، آشپزی و غذاهای اسپانیایی می باشد ؛ از جمله غذاهای معروف اسپانیایی شامل مواردی چون پائلا ، تورتیلا ، گازپاچو و تاپاس می باشد.

از جمله مواد رایجی که در این کشور برای آشپزی مورد استفاده قرار می گیرد ، روغن زیتون ، سیر ، گوجه فرنگی ، فلفل ، ماهی و یا سایر محصولات دریایی است ؛ به طور کلی ، کشور اسپانیا طیف گسترده ای از غذاهای خاص را ارائه می دهد و غذاهای اسپانیایی نماینده رژیم غذایی مدیترانه ای که در آن ها از گوشت قرمز ، فرآورده های گوشتی و قندهای تصفیه شده کمی استفاده می شود ، می باشد.

از دیگر غذاهای اسپانیایی می توان به Pimientos de Padrón ، Fideuá (غذای دریایی) ، Albondigas (کوفته) و Churros اشاره نمود.

جشنواره ها و جشن ها در اسپانیا

جشنواره ها و جشن ها در اسپانیا

جشنواره ها و جشن ها در اسپانیا نیز می توانند معرف فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسپانیا باشند ؛ اسپانیا در طی سال ها میزبان جشنواره های خارق العاده ای که مردم را به گرد هم جمع می کرده ، بوده است ؛ لذا ، مردم اسپانیا به این جشن ها علاقمندند و مشتاقانه منتظر جشن ها می مانند تا زمان آن فرا برسد.

از جمله جشنواره ها و جشن هایی که نشان دهنده فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسپانیا هستند ، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  •  La Tomatina: در این جشن مردم گوجه فرنگی ها را به سوی یکدیگر پرتاب می کنند و توده بزرگی از پوره گوجه فرنگی ایجاد می شود.
  •  Semana Santa: یک جشن اسپانیایی است که برای هفته مقدس ، پیش از عید پاک برگزار می شود.
  •  Las Fallas De Valencia: جشنی سنتی است که هر ساله به مناسبت بزرگداشت سنت جوزف در والنسیا برگزار می شود.
  •  Festa Major De Gracia: نمایشگاه فرهنگی خیابانی در روستای Gracia می باشد.

Art teachings / Spain

آموزه های هنری در اسپانیا

از مواردی که در فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسپانیا موثر بوده ، آموزه های هنری در اسپانیا است ؛ چرا که اسپانیا از جمله کشورهایی است که به خاطر هنرمندانش که در زمینه های مختلف هنری از جمله نقاشی ، موسیقی ، نویسندگی و … فعالیت داشته اند ، شناخته شده است ؛ دیه‌گو ولاسکوئز ، فرانسیسکو گویا ، پابلو پیکاسو و سالوادور دالی تنها تعدادی از هنرمندانی هستند که نامشان جهانی شده اند.

نویسنده اسپانیایی ، میگل سروانتس ، در حدود 400 سال پیش کتاب معروف دن کیشوت را نوشت ؛ در این میان ، موسیقی و رقص فلامنکو یک هنر زنده است که مورد توجه جهانیان قرار گرفته است.

ارتباط با کارشناسان مجرب هلدینگ مهاجرتی رجبی باعث می شود تا اطلاعاتتان در رابطه با انواع روش های قانونی مهاجرتی بیش تر شود.

آموزه های هنری در اسپانیا

سیستا یا خواب نیمروز

سیستا یا خواب نیمروز یکی از مواردی است که می تواند اسپانیایی ها را تعریف کند ؛ سیستا به خوابی کوتاه در ابتدای بعد از ظهر ، پس از غذای ظهر گفته می شود ؛ سیستا به عنوان فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسپانیا و نیز کشورهایی که دارای هوایی گرم هستند ، شناخته می شود ؛ از گذشته ها ، چرت روزانه در گرم ترین ساعات روز انجام می شده که بدین ترتیب ، کسانی که به کارهای کشاورزی مشغول بوده اند ، می توانستند از آفتاب ظهر در امان بمانند.

سیستا علاو بر روستاها در زندگی شهری اما با درجه ای کم تر ، نیز رواج دارد ؛ با این وجود خواب نیمروز ، بخشی جدا ناپذیر از فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسپانیا بوده و ممکن است در بعد از ظهرها تعدادی مغازه را که برای استراحت بسته شده اند ، مشاهده نمایید.

آداب معاشرت در اسپانیا

فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسپانیا در خصوص آداب معاشرت در اسپانیا می تواند به مانند سایر کشورها باشد ؛ برای مثال ، در زمان ورود به فروشگاه یا شرکت لازم است تا در ابتدا سلام کنید ؛ در هنگام ملاقات با افراد مثل آشنایان ، دست دادن رواج دارد ؛ همچنین ، بوسیدن گونه ها در بین دوستان رایج می باشد.

به طور کلی ، جدای از نحوه برخورد ، خوب بودن در این کشور مهم است و با این که حضور به موقع جهت رویدادهای اجتماعی از اهمیت برخوردار است ، اما کمی دیر رسیدن مشکلی به وجود نخواهد آورد ، البته اگر با عذر خواهی همراه شود که معمولا اسپانیایی ها آن را با no pasa nada به معنی اشکال ندارد ، پاسخ خواهند داد.

وقتی کسی شما را برای شام به خانه اش دعوت می کند ، انتظار می رود ، هدیه ای مثل نوشیدنی یا گل با خود ببرید ؛ البته معمولا اسپانیایی ها هدایای کوچکی را برای کودکان خانواده میزبان نیز در نظر می گیرند.

اطلاعات بیش تر در خصوص فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسپانیا را از هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی بخواهید.

آداب معاشرت در اسپانیا

مذهب مردم در اسپانیا

مذهب مردم در اسپانیا چیست؟ اسپانیایی ها اکثرا کاتولیک هستند ؛ هر چند که جمعیت کاتولیک ها قبلا در حدود 90 درصد بوده ، اما امروزه این رقم به چیزی بیش از 60 درصد جمعیت اسپانیا رسیده است ؛ در این کشور هر روزه افراد بیش تری بی اعتقاد و بی دین می شوند ؛ اما با این وجود ، مذهب برای اسپانیایی ها بسیار مهم است ؛ لذا ، زمانی که در اسپانیا هستید ، ممکن است در همه جای این کشور ، کلیساها ، لباس های مذهبی و نیز راهپیمایی های مذهبی را مشاهده نمایید.

با این که درصد اسپانیایی های مذهبی امروزه کاهش یافته است ، اما تعطیلات و سنت های کاتولیک برای مردم اسپانیا ارزشمند و محبوب می باشد ؛ همچنین ، درصد کمی از جمعیت اسپانیا دینی غیر از کاتولیک دارند.

زبان ها و گویش ها در اسپانیا

زبان ها و گویش ها در اسپانیا چگونه است؟ زبان رسمی اسپانیا ، اسپانیایی است و این زبان در تمام جوامع خودمختار اسپانیا زبانی غالب است ؛ همچنین ، شش بخش از 16 جامعه خودمختار ، به زبان های دیگری نیز علاوه بر اسپانیایی صحبت می کنند که اصلی ترین آن ها مناطق خودمختار کشور باسک ، کاتالونیا و گالیسیا می باشند که دارای زبان های باسکی ، کاتالانی و گالیسیایی هستند.

علاوه بر این ، جامعه والنسیا دارای زبانی به نام والنسیایی می باشد ؛ اما عده ای این زبان را نوعی گویش کاتالانی می دانند.

البته بسیاری از اسپانیایی ها از زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم استفاده می کنند ؛ این زبان در مناطق گردشگری اسپانیا نظیر بارسلون یا مادرید به طور گسترده کاربرد دارد.

سوالات پر تکرار فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسپانیا

 معمولا در اسپانیا به کودکان یک نام داده می شود و پس از آن ، نام خانوادگی پدری و سپس نام خانوادگی مادر قرار می گیرد ؛
همچنین ، نام زنان در کشور اسپانیا در زمان ازدواج تغییر نمی کند.

مردم اسپانیا بسیار خوش برخوردند و نه تنها در مورد خودشان بلکه نسبت به افراد خارجی نیز بسیار دوستانه و محترمانه رفتار می کنند و خانواده های اسپانیایی بسیار گرم و سرزنده هستند

از جمله غذاهای معروف اسپانیایی شامل مواردی چون پائلا ، تورتیلا ، گازپاچو و تاپاس است.

زمینه های مختلف هنری از جمله نقاشی ، موسیقی ، نویسندگی در اسپانیا رایج است ؛  دیه‌گو ولاسکوئز ، فرانسیسکو گویا ، پابلو پیکاسو و سالوادور دالی از هنرمندان مشهور این کشور هستند.

اسپانیایی ها اکثرا کاتولیک هستند ؛ هر چند که جمعیت کاتولیک ها قبلا در حدود 90 درصد بوده ، اما امروزه این رقم به چیزی بیش از 60 درصد جمعیت اسپانیا رسیده است ؛ در این کشور هر روزه افراد بیش تری بی اعتقاد و بی دین می شوند.

آشنایی با فرهنگ ، آداب و رسوم مردم اسپانیا برای کسانی که قصد سفر یا مهاجرت به این کشور را دارند ، لازم است ؛ موسسه مهاجرتی رجبی با در اختیار داشتن متخصصانی مجرب توانسته بهترین راهکارها را به متقاضیان مهاجرت نشان دهد ، با مشاوران ما در دفاتر تهران و شیراز در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید ، همچنین توصیه می کنیم مقاله کار در اسپانیا را نیز بخوانید تا با مشاغل مورد نیاز این کشور و قوانین کاری آن آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post

یک تخفیف ویژه داریم! 
به مناسبت سال جدید میلادی!

تا آخر دی، می‌تونی با 30درصد تخفیف ، مشاوره تخصصی بگیری و 
با 10 الی 30 درصد تخفیف، قرارداد ببندی!

برای هماهنگی با شماره‌های زیر تماس بگیر:
021-91002525
071-91002525

منو
خانه