تاریخ کشور اسپانیا از گذشته تا معاصر

تاریخ کشور اسپانیا از گذشته تا معاصر یکی از شگفت انگیزترین ها در دنیا می باشد که با فراز و نشیب های فراوان توانسته به جایگاه امروزی برسد.

کشور اسپانیا گرچه با وسعت کمی در جنوب غربی اروپا قرار گرفته ، اما تاریخ بزرگی را پشت سر گذاشته و از کشورهای منجصربفرد اروپا به شمار می رود.

شکوفایی کشور اسپانیا را می توان از 3500 سال قبل با تاسیس بندر قادس توسط تجار فینقی دانست ، هم اکنون این کشور با پرتغال دارای طولانی ترین مرز مشترک می باشد و قلمروهای زیادی در خارج از خاک خود دارد ، تاریخ کشور اسپانیا از گذشته تا معاصر با چالش های زیاد توانسته این کشور را به جایگاهی برساند که تمامی دنیا آن را به عنوان کشوری دموکراتیک و متعهد به سیستم پارلمانی خود بشناسند.

اسپانیا یکی از برترین اقتصادهای جهان ، یک ابر قدرت در اروپا و از جمله اولین فاتحان آمریکا کشوری بی نظیر است که توصیه می کنیم تمامی شما عزیزان به خوبی آن را بشناسید ، کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی به شماره ثبت ۵۶۲۰۵۱ ( موسسه حقوقی رجبی ثبت ۴۰۴۵۱ ) ضمن معرفی کامل این کشور به شما آماده راهنمایی در تمامی زمینه های رسیدن به ویزای این کشور نیز هستند ، توصیه میکنیم مقاله اقتصاد کشور اسپانیا را نیز بخوانید و با مسایل و معیارهای اقتصادی این کشور هم آشنا شوید.

فهرست مطالب
تاریخ کشور اسپانیا از گذشته تا معاصر

چنانچه علاقه مندید تاریخ کشور اسپانیا از گذشته تا معاصر را به طور مختصر و مفید مرور کنید ، می توانید به فایل های ارائه شده توسط روناک از همکاران ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی توجه کنید ، در حدود دو دقیقه مهمترین وقایع تاریخی کشور اسپانیا را خواهید دانست که میتواند برایتان بسیار جالب باشد ، همچنین فایل صوتی همین ویدئو هم در دسترس شماست.

پادکست تاریخ کشور اسپانیا از گذشته تا معاصر​

پخش ویدیو

اسپانیا کشوری کهن

اسپانیا کشوری در شبه جزیره ایبری جاذبه های گردشگری زیادی را در خود جای داده که هر گوشه از آن نشانگر یک ذوق هنری در طول دوران این کشور است ، اسم اسپانیا از کلمه قدیم Span به معنی سرزمین مخفی گرفته شده که به دلیل جدایی از سایر سرزمین های اروپایی نام گذاری شده است.

اسپانیا کشوری کهن و قدیمی است که هر فردی با قدم گذاشتن به آن عاشق فرهنگ و آداب و رسوم مردم آن شده و تلاش می کند اوقات بیشتری را در آن سپری کند ، تاریخ کشور اسپانیا از گذشته تا معاصر که زندگی مدرن و راحتی را به شما عرضه می کند ، از جنگ های مختلفی گذر کرده و بارها از وسعت آن کاسته و یا بدان افزوده شده تا به جایگاه امروزی رسیده است.

شبه جزیره ایبری در طول تاریخ بارها توسط فرمانروایان محتلف اشتغال شده بود تا اینکه نهایتا 200 سال قبل از میلاد مسیح توسط رومیان تصرف گردید و هیسپانیا نام گرفت ، از آن پس این کشور با داشتن جنگ های مختلف با پادشاهان و همسایگان خود سرانجام با ازدواج های بین حکومتی فرمانروایان کاتولیک و همچنین سقوط کامل آندلس و باز پس‌ گیری آن از دست موروهای مسلمان توانست در سال 1492 شکل یک پارچه به خود بگیرد.

در این دوران جدید اسپانیا به عنوان یکی از قدرت های جهانی به قاره آمریکا قدم گذاشت و در بخش هایی از آن ساکن شد ، امروزه نیز وجود ساکنین اسپانیایی زبان به طور قابل توجه در آمریکا میراث ورود نیاکان آنها به خاک این کشور در زمان های دور است که همچنان پابرجاست.

منتظر شما هستیم!

مشاوره رایگان

دریافت اطلاعات به روز و رایگان با ثبت شماره تماس ؛ مشاوران حرفه ای هلدینگ رجبی با شما در ارتباط خواهند بود.

کارشناسان مهاجرتی رجبی

سوالی دارید؟

مشاوره دقیق و رایگان ما را از دست ندهید.

شکل گیری اسپانیای امروزی

دوران قدرتمندی اسپانیا مدت زمان زیادی به طول نیانجامید و در سال 1588 ارتش این کشور در نبرد با انگلیسی ها شکست سختی خورد و فروپاشی کامل امپراطوری اسپانیا اتفاق افتاد ، پس از آن سال های زیادی اسپانیا درگیر جنگ بود و بسیاری از مستعمرات و بخش های اصلی خود را از دست داد.

در سال 1898 در حالی که قسمت های زیادی از خاک اسپانیا از دست رفته و جنگ داخلی در آن شدت گرفته بود ، نیروهای ملی گرا قدرت گرفته و ژنرال فرانسیسکو فرانکو رهبر شد و در سال 1936 اسپانیای امروزی شکل گرفت.

نام گذاری اسپانیا نیز به سال 1492 باز می گردد که با خارج شدن مسلمانان از خاک این کشور و قوی شدن مسیحیان نام امروزی اسپانیا بر آن گذاشته شد ، با نگاهی بر تاریخ کشور اسپانیا از گذشته تا معاصر در می یابیم این کشور مورد توجه تمدن های زیادی بوده به طوری که رومی ها برای ان جنگیده اند ، عرب ها بر آن حکومت کرده و توسط پادشاهان کاتولیک از ابتدا ساخته شده است.
شکل گیری اسپانیای امروزی را می توان از قرن نوزدهم به بعد دانست که توانست استقلال خود را در بسیاری از زمینه ها به دست آورد.

شکل گیری اسپانیای امروزی

تاثیر جنگ جهانی بر اسپانیا

همسایگی اسپانیا با کشور آلمان تاثیرات زیادی را وضعیت این کشور گذاشته و با وجود بی طرفی این کشور در جنگ جهانی دوم ، تاثیر جنگ جهانی بر اسپانیا در حوزه اقتصاد بسیار احساس شد ، اما پس از آن توانست روند رو به رشدی در اقتصاد گرفته و با عضویت در اتحادیه اروپا در سال 1986 کشوری مطرح در اروپا شود.

هم اکنون نظام سیاسی از طریق سیستم پادشاهی اداره می شود و از سال 2014 پادشاه فلیپه اداره امور را در دست دارد ، در حال حاضر خاک اسپانیا را می توان شامل 19 منطقه خودمختار دانست : 15 منطقه در خاک اصلی ، دو جزیره و دو شهر در آفریقای شمالی. 

اقتصاد کشور اسپانیا امروزه یکی از نبض های اصلی اروپا به شمار می رود و با داشتن صنعت های مختلف توانسته به عنوان تامین کننده برخی از مواد مصرفی کشورها تلقی شود ، لقب گرفتن به عنوان نوزدهمین اقتصاد برتر جهان علاوه بر ایجاد رونق توانسته هزینه های زندگی در اسپانیا را برای مردم مطابق با میزان درآمد ساخته و موجب ورود مهاجرین زیادی به صورت سالانه به این کشور شود.

در مقاله ای در همین سایت به معرفی 10 شغل برتر و پردرآمد در اسپانیا پرداخته ایم ، اگر قصد دارید در این کشور زندگی کنید ، مطالعه مقاله لینک شده را از دست ندهید ، مشاوران ما در هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی با ارائه مقالات جذاب و به روز ، در کنار شما عزیزان در مسیر مهاجرت هستند.

تاریخ ، نژاد و فرهنگ اسپانیا​

 History , race & culture

تاریخ ، نژاد و فرهنگ اسپانیا

جمعیت اسپانیا را می توان ترکیبی از بومیان شبه جزیره ایبریا و رومیان دانست که تا حد زیادی تاثیر مهمی بر تاریخ ، نژاد و فرهنگ اسپانیا داشته اند ، مردم اسپانیا نیز مانند هر کشور دیگری رسوم و فرهنگ خود را دارند که توصیه می کنیم در صورت علاقه به مهاجرت به اسپانیا و یا سفر توریستی به این کشور حتما آنها را بشناسید ، اسپانیا را می توان کشور سنت های دیرینه نامید که مردم آن با تاریخی قوی فرهنگی مدرن را به جهانیان نشان می دهند ، اسپانیا به مردمی پر شور و هیجان معروف است که در هر زمانی از سال که به آن سفر کنید شاهد جشن و پایکوبی در شهرهای مختلف آن خواهید بود.

تاریخ کشور اسپانیا از گذشته تا معاصر با شادی همراه بوده و مردم از جنگ های مختلف عبرت فراوان گرفته اند ، در تاریخ نژاد و فرهنگ اسپانیا اسپانیایی ها را به شدت به زادگاه خود وابسته و مردمی وطن پرست خواهید یافت که برخلاف سایر کشورهای اروپایی به فرهنگ خانواده ارزش زیادی می دهند ، اکثر مردم پیرو دین مسیحیت هستند و می توانید در زندگی روزمره نشانه های مذهبی را بیابید ، شاید برایتان جالب باشد که جشن های محلی و منطقه ای جزو هویت ملی مردم این کشور محسوب شده و تمامی مردم آن را بسیار جدی می گیرند. 

از مهم ترین این مراسم می توان به رژه ‌های کریسمس سه پادشاه ، گاوبازی سنتی در سان فرمین یا جشنواره گوجه فرنگی در بونوول اشاره کرد.

اطلاع از تاریخ و فرهنگ هر کشور برای مهاجرت و زندگی در آن از ضروریات است ، با مطالعه مقالات زیر با تاریخ کشورهای اروپایی آشنا شوید.

غذاهای اسپانیایی

اسپانیا کشوری منحصر بفرد است که می توان غذا را بخشی از تاریخ و فرهنگ مردم آن دانست ، در هر گوشه این کشور با توجه به آب و هوا غذاهای متفاوتی به وجود آمده اند که به شدت از کشور های همسایه و دریاها نیز تاثیر پذیرفته اند ، آشپزی در خانه های هر شهر را می توان اثری از طعم های بی نظیر نامید که قدمت های بسیار کهنه دارند.

غذاهای اسپانیایی را می توان در سه دسته کلی قرار داد : غذاهای منطقه مدیترانه ، غذاهای داخلی یا مرکزی اسپانیایی ، غذاهای منطقه اقیانوس اطلس ، در هر یک از این مناطق شما طعم های مختلفی را می چشید که بسیاری از آنها در کشورهای دیگر دنیا نیز جزو محبوب ترین غذاهای اسپانیایی در رستوران ها سرو می شوند.

تاریخچه معماری اسپانیا

یکی از اصلی ترین جاذبه های کشور اسپانیا که سالیانه هزاران توریست را از اقصی نقاط جهان به سوی خود می کشاند ، دیدن تاریخچه معماری اسپانیا با ساختمان و بناهای بی نظیر خود است ، بخش عمده ای از تاریخ کشور اسپانیا از گذشته تا معاصر را می توان شکل گرفته از معماری آن دانست که نتیجه آن به جای ماندن شهرهای بی نظیر امروزی می باشد.

در اوایل قرون وسطی پادشاهان مسیحی که به عنوان پیش رومیان شناخته می شوند سبک معماری منحصر بفردی را آغاز کردند که بعدها با سبک رومیان و گوتیک ادغام شد و در نتیجه آن بسیاری از ساختمان های امروزی را به جا گذاشت ، سپس در قرن دوازدهم تا هفدهم نقوش عربی راه خود را به این کشور گشودند.

امروزه معماری اسپانیا سبک دنیای قدیم و مدرن را همزمان در خود جای داده و معماران مشهوری همچون آنتونی گائودی در شکل گیری آن نقش داشته اند ، کاخ الحمرا ، بنای ساگرادا فامیلیا ، کاخ سلطنتی مادرید ، مثلث طلایی مادرید ، مسجد کوردوبا ، قصر و کلیسای جامع سویل ، شهر علم و هنر والنسیا ، ، کلیسای جامع سانتیاگو د کامپوستلا، موزه‌ی هنر پرادو و غیره تنها نمونه هایی منحصر بفرد از معماری بی نظیر این کشور هستند.

تاریخچه معماری اسپانیا

اسپانیایی های مشهور

تاریخ کشور اسپانیا از گذشته تا معاصر با ویژگی های منحصر به فرد خود موجب شده تا افراد زیادی تمایل به تحصیل در دانشگاه های اسپانیا یافته و بخواهند زندگی خود را در کشوری که مهد افراد بزرگ زیادی بوده است ، بسازند ، نقاشان بزرگی همچون سالوادور دالی ، فرانسیسکو گویا ، دیگو ولاسکز و پابلو پیکاسو در این کشور به دنیا آمده اند و خوانندگان اپرایی چون پلاسیدو دومینگو و خوزه کاررس در کشور اسپانیا به جهانیان معرفی شدند.

چنانچه به حوزه موسیقی نیز نگاهی داشته باشید نام افراد مطرحی همچون خولیو ایگلسیاس و انریکه ایگلسیاس را می یابید ، آنتونیو باندراس و پنه لوپه کروز نیز از بازیگران مطرح دنیا متولد اسپانیا هستند و شاعر و نمایشنامه نویس فدریکو گارسیا لورکا ، نویسنده معروف میگوئل د سروانتس ، گلف بازان جهانی سرجیو گارسیا ، میگل ایندوراین دوچرخه سوار و بازیکنان تنیس رافا نادال ، کارلوس مویا ، خوان کارلوس فررو و آرانتکسا سانچز ویکاریو همگی از اسپانیایی های مشهور هستند.

هنر در تاریخ اسپانیا

هنر در تاریخ اسپانیا

هنر در تاریخ اسپانیا نقش مهمی را ایفا کرده و از زمان رومیان به عنوان یکی از جنبه های مهم زندگی به کودکان آموزش داده شده است ، هر دوره از تاریخ کشور اسپانیا از گذشته تا معاصر هنر متفاوتی را در هر بخش از کشور به جای گذاشته و حتی در سایر کشورهای جهان نیز می توان آثاری از هنرمندان این کشور را یافت.

خوب است بدانید که آثار مردم این کشور تنها به ساختمان و سازه ها مرتبط نبوده و در صنایع دستی مختلف نیز می توان دست سازه های مشهوری را یافت که ساخت گیتار یکی از آنها است ، اسپانیا کشوری شگفت انگیز تاکنون نه تنها هنرمندان زیادی را به جهانیان معرفی نموده بلکه هنرمندان زیادی را برای کار و زندگی به خود جذب نموده است.

چنانچه در رشته هنری تحصیل کرده اید و یا تمایل به کار در این زمینه دارید می توانید از طریق ویزای کار در اسپانیا به تمامی رویاهای خود برسید ، هر شاخه از رشته هنر می تواند به عنوان یک مسیر سرمایه گذاری در اسپانیا شما را به جایگاه ویژه ای برساند ، در همین زمینه و برای کسب اطلاعات دقیق تر مقاله تحصیل در اسپانیا را بخوانید.

تاریخچه زبان اسپانیایی

آنچه که امروز به عنوان زبان اسپانیایی می شناسیم نمونه تکامل یافته از زبان لاتین رومیان است که بیش از هزار سال پیش در تمامی بخش های این کشور گسترش یافته بود ، زبان امروزی نیز که در بیش از 21 کشور دنیا صحبت می شود در نتیجه خروج مسلمانان از خاک این کشور و قدرت گرفتن امپراطوری وقت شکل گرفت.

در قرن شانزدهم با قدرت گرفتن اسپانیا و فتح کشورهای مختلف در سطح جهان ، شاعران و نویسندگان آن توانستند با خلق آثار مهمی ادبیات و زبان این کشور را بسیار تبلیغ کرده و آن را در چند کشور دنیا حاکم سازند ، تاریخچه زبان اسپانیایی بسیار پویا است که نشان می دهد این زبان تغییرات را به سرعت می پذیرد ، هم اکنون بیش از 400 میلیون نفر در 30 کشور دنیا به این زبان صحبت می کنند که آن را در جایگاه چهارمین زبان پرتکلم دنیا قرار داده است.

هرگوشه و کنار کشور اسپانیا تاریخی پر فراز و نشیب را تجربه کرده که آثار برخی از انها همچنان به عنوان یک میراث فرهنگی به جهانیان نمایش داده می شود ، تاریخ کشور اسپانیا از گذشته تا معاصر دلیل نگارش کتاب و ساخت فیلم های متعددی بوده است که آن را به عنوان کشوری منحصر بفردی به جهانیان معرفی می کند.

سوالات پر تکرار تاریخ کشور اسپانیا از گذشته تا معاصر

اسم اسپانیا از کلمه قدیم Span به معنی سرزمین مخفی آمده است که به دلیل جدایی از سایر سرزمین های اروپایی نام گذاری شده است.

شکل گیری اسپانیای امروزی را می توان از قرن نوزدهم به بعد دانست که توانست استقلال خود را در بسیاری از زمینه ها به دست آورد.

امروزه نظام سیاسی از طریق سیستم پادشاهی اداره می شود و از سال 2014 پادشاه فلیپه اداره امور را در دست گرفته است ، در حال حاضر خاک اسپانیا را می توان شامل 19 منطقه خودمختار دانست : 15 منطقه در خاک اصلی ، دو جزیره و دو شهر در آفریقای شمالی.

از مهم ترین جشن های اسپانیا می توان به رژه ‌های کریسمس سه پادشاه ، گاوبازی سنتی در سان فرمین یا جشنواره گوجه فرنگی در بونوول اشاره کرد.

نقاشان بزرگی مانند سالوادور دالی ، فرانسیسکو گویا ، دیگو ولاسکز و پابلو پیکاسو در این کشور به دنیا آمده اند و خوانندگان اپرایی چون پلاسیدو دومینگو و خوزه کاررس در کشور اسپانیا چشم به جهان باز کردند ، 
در حوزه موسیقی نام افراد مطرحی همچون خولیو ایگلسیاس و انریکه ایگلسیاس را میبینیم ، آنتونیو باندراس و پنه لوپه کروز نیز از بازیگران مطرح دنیا اسپانیایی هستند و شاعر و نمایشنامه نویس فدریکو گارسیا لورکا ، نویسنده معروف میگوئل د سروانتس ، گلف بازان جهانی سرجیو گارسیا ، میگل ایندوراین دوچرخه سوار و بازیکنان تنیس رافا نادال ، کارلوس مویا ، خوان کارلوس فررو و آرانتکسا سانچز ویکاریو همگی اسپانیایی هستند.

تاریخ کشور اسپانیا از گذشته تا معاصر را بررسی کردیم ، چنانچه به دنبال اطلاعات کاملتر هستید و تمایل دارید از مسیرهای مهاجرت به اسپانیا مطلع شوید ، با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در دفاتر تهران و شیراز تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید ، همچنین می توانید با مطالعه مقاله جامع و به روز مهاجرت به اسپانیا با روش هایی که برای ورود و اقامت به این کشور وجود دارد آشنا شده و با شرایط خود مقایسه کنید.

 

2 دیدگاه در “تاریخ کشور اسپانیا از گذشته تا معاصر

  1. تاریخ کشور اسپانیا از گذشته تا معاصر کنجکاو اسپانیا گفت:

    یک سوال اسپانیا تا به حال جنگی داشته؟

    1. تاریخ کشور اسپانیا از گذشته تا معاصر مشاور مهاجرت تحصیلی گفت:

      با سلام و درود بله با چند کشور از جمله فرانسه و امریکا .
      با تشکر از سوال شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rate this post
منو
خانه